15.1.13

ΤΖΟΝΤΙ ΦΟΣΤΕΡ: ΕΙΜΑΙ... ΧΩΡΙΣ ΣΧΕΣΗ

«Εχω μια ξαφνική επιθυμία να μοιραστώ κάτι που δεν έχω πει ποτέ δημόσια. Μια εξομολόγηση για την οποία έχω λίγο άγχος. Αλλά όχι τόσο άγχος όσο η publicist μου! Θα το πω απλά, δυνατά και περήφανα. Εκανα ήδη το outing μου εδώ και μια χιλιετία, πίσω στην παλαιολιθική εποχή. Σ’ εκείνες τις πολύ γραφικές μέρες, όταν ένα νέο κορίτσι μπορούσε ν’ ανοιχτεί μόνο στις έμπιστες φίλες της, την οικογένειά της, τους συναδέλφους της και σταδιακά, περήφανα, σε όσους τη γνώριζαν. Σε όποιον συναντούσε.
Αλλά τώρα, όπως μου λένε, κάθε celebrity οφείλει να τιμήσει τις λεπτομέρεις της ιδιωτικής του ζωής με μια συνέντευξη τύπου, ένα άρωμα κι ένα ριάλιτι σε prime time. Εσάς μπορεί να σας κάνει έκπληξη, αλλά εγώ δεν είμαι η Honey Boo Boo.
Αν κι εσείς βρισκόσασταν στο επίκεντρο της δημοσιότητας απ’ όταν ήσασταν παιδιάκι, αν είχε χρειαστεί να πολεμήσετε για μια ζωή που θεωρούσατε αληθινή κι έντιμη και φυσιολογική παρά τις αντιξοότητες, τότε ίσως κι εσείς θα υπολογίζατε την αξία της ιδιωτικής ζωής περισσότερο απ’ οτιδήποτε.
Ιδιωτική ζωή. Μια μέρα στο μέλλον οι άνθρωποι θα κοιτάξουν στο παρελθόν και θα θυμηθούν πόσο όμορφη ήταν κάποτε.
Υπάρχουν κάποια μυστικά για να κρατήσεις άθικτη την ψυχή σου στη διάρκεια μιας τόσο μακροχρόνιας καριέρας. Πρώτα, ν’ αγαπάς τους ανθρώπους και να στέκεσαι δίπλα τους. Δε θα μπορούσα να σταθώ εδώ χωρίς ν’ αναγνωρίσω μια από τις πιο βαθιές αγάπες της ζωής μου, την ηρωική συν-μητέρα των παιδιών μου, την πρώην σύντροφό μου στον έρωτα, την ηθική αδελφή ψυχή μου στη ζωή, την εξομολογήτριά μου, παρέα στο σκι, σύμβουλο, πιο πολυαγαπημένη καλύτερη φίλη μου για 20 χρόνια, την Σίντνεϊ Μπερνάρντ. Σ’ ευχαριστώ τόσο πολύ. Είμαι τόσο περήφανη για τη δική μας «modern family», τους δυο απίθανους γιους μας, όλο αυτό εδώ, να ξέρετε, είναι για σας.
Μαμά, υπάρχουν τόσα πράγματα που δε θα καταλάβεις απόψε, αλλά αυτό είναι το μόνο σημαντικό που πρέπει να κρατήσεις: «σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ». Κι ελπίζω ότι αν το πω αυτό τρεις φορές, με τρόπο μαγικό και τέλειο θα μπει στην ψυχή σου και θα σε γεμίσει με χάρη και με τη χαρά της γνώσης ότι έκανες καλό σ’ αυτή τη ζωή, είσαι καλή μητέρα. Αυτό να το πάρεις μαζί σου όταν πια θα είσαι έτοιμη να φύγεις.
Δεν μπορώ να μη συγκινηθώ, αυτό εδώ μοιάζει με το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας άλλης. Τρομακτικό κι ενθουσιαστικό και τώρα τι; Δε θα ξανανέβω σε καμιά σκηνή. Αλλαγή, πρέπει να την αγαπήσουμε. Θα συνεχίσω να λέω ιστορίες, να συγκινώ τους ανθρώπους και να συγκινούμαι μαζί τους, κάνοντας την ωραιότερη δουλειά στον κόσμο. Απλώς μπορεί από δω και πέρα να μιλώ διαφορετικά, ίσως οι ταινίες μου να μην είναι τόσο λαμπερές ή να μην ανοίγουν σε 3.000 αίθουσες, ίσως θα είναι τόσο ήσυχες και λεπτεπίλεπτες που μόνο τα σκυλιά ν’ ακούνε το σφύριγμά τους. Αλλά θα είναι η δική μου γραφή στον τοίχο. Η Τζόντι Φόστερ ήταν εδώ. Ακόμα είμαι. Και θέλω να με βλέπουν και να με καταλαβαίνουν βαθιά και να μην είμαι τόσο τρομερά μόνη. Σας ευχαριστώ όλους για την παρέα. Στην υγειά των επόμενων 50 χρόνων!» (flix.gr)
Η Τζόντι Φόστερ τιμήθηκε με το βραβείο «Σεσίλ Ντε Μιλ» για τη συνολική προσφορά της στον κινηματογράφο. Όταν ανέβηκε στη σκηνή για να παραλάβει το βραβείο, η ομιλία της μπορεί να ξάφνιασε αρκετούς και να συγκίνησε άλλους, καθώς ήταν σε ένα προσωπικό, εξομολογητικό τόνο.
Η 50χρονη σταρ ξεκίνησε λέγοντας «Καθώς είμαι τόσο εξομολογητική σήμερα, νιώθω την ξαφνική ανάγκη να πω κάτι που δεν έχω πει ποτέ δημόσια. Θα κάνω μια δήλωση για την οποία νιώθω νευρικότητα (...) Θα το πω δυνατά και καθαρά, όμως θα χρειαστώ την υποστήριξή σας».
Και ενώ όλοι ήταν έτοιμοι να ακούσουν το αναμενόμενο, η Τζόντι Φόστερ είπε «είμαι... μόνη», θέλοντας να αστειευτεί με τη συζήτηση που είχε ξεκινήσει πριν την απονομή και την ενδεχόμενη δημόσια ανακοίνωσή της. Συνέχισε, όμως ουσιαστικά παραδεχόμενη το γεγονός ότι είναι λεσβία: «Ελπίζω να μην απογοήτευσα όσους περίμεναν μια βαρύγδουπη ομιλία. Ήδη έχω αποκαλυφθεί εδώ και αιώνες», προσθέτοντας ότι είχε μιλήσει σε συγγενείς και φίλους.
Η Τζόντι Φόστερ έχει δεχθεί σφοδρές επικρίσεις από την κοινότητα των ομοφυλοφίλων για το ότι δεν έχει παραδεχθεί δημόσια ότι είναι ομοφυλόφιλη.
«Εάν βρισκόσασταν μπροστά από τα φώτα της δημοσιότητας από παιδί, εάν ήσασταν υποχρεωμένοι να δώσετε αγώνα για μία αληθινή και έντιμη και κανονική ζωή απέναντι σε όλα τα εμπόδια, τότε μπορεί και εσείς να βάζατε την ιδιωτικότητα πάνω απ' όλα», είπε.
(newsbomb.gr)



Στην ομιλία της ευχαρίστησε την Σίντνεϊ Μπέρναρντ, την επί 20 χρόνια σύντροφό της, με την οποία μεγάλωσε τους δυο γιους της – η σχέση τους διακόπηκε το 2008.
Πάντως όταν το ζευγάρι χώρισε οι φήμες ήθελαν τη Cydney να βγαίνει και με μια άλλη γυναίκα, Και επίσης γεγονός είναι πως μετά από τη Cydney η Τζόντι τα έφτιαξε με την Cindy Mort, μια σχέση που κράτησε έναν χρόνο.
Προσέξτε το τρυφερό άγγιγμα της Τζ. Φ. στον ώμο της πρώην αγαπημένη της (6’.20’’) την στιγμή που σηκώνεται προκειμένου να παραλάβει το βραβείο. (Δημήτρης Μαστρογιαννίτης, athensvoice.gr)


Εκπρόσωπος της Εκστρατείας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που μάχεται για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων έδωσε μεν συγχαρητήρια στη Φόστερ για την τόλμη της, όμως αναφέρθηκε επίσης στην κωδικοποιημένη ομιλία της αφού δεν είπε ποτέ ξεκάθαρα ότι είναι ομοφυλόφιλη, όπως για παράδειγμα έκανε ο πορτορικανός τραγουδιστής Ρίκι Μάρτιν ο οποίος τον Μάρτιο του 2009 έγραψε στην επίσημη ιστοσελίδα του «λέω με υπερηφάνεια ότι είμαι ένας τυχερός ομοφυλόφιλος!»
Η ιδιαιτερότητα της σεξουαλικότητας των καλλιτεχνών παραμένει τεράστιο ταμπού όχι μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Μέκκα της σόου μπίζνες, αλλά και στα περισσότερα κράτη του κόσμου. Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι η παραδοχή της ομοφυλοφιλίας έχει πάντα σοβαρές επιπτώσεις. Δεν νομίζω ότι ο Ελτον Τζον είδε την καριέρα του να καταστρέφεται όταν παντρεύτηκε τον σύντροφό του Ντέιβιντ Φέρνις.
Ο Ιαν Μακ Κέλεν όχι απλώς έχει παραδεχθεί την ομοφυλοφιλία του (από την δεκαετία του 1980) αλλά σήμερα χρησιμοποιεί την δημοτικότητα κινηματογραφικών ηρώων του όπως ο Γκάντλαφ και ο Μαγκνέτο για την καμπάνια υπέρ των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων που προωθεί μέσω του ιδρύματός του, Stonewall!
Και απ' όσο μπορούμε να γνωρίζουμε τίποτε επίσης δεν έχει πάθει και ο Πέδρο Αλμοδόβαρ που αυτός κι αν έχει αποκαλύψει την ομοφυλοφιλία του. Μπροστά ήμουν στην συνέντευξη Τύπου της ταινίας «Όλα για την μητέρα μου» στις Κάννες, όταν σε ανάλογη ερώτηση απάντησε ότι η ομοφυλοφιλία και η κοκαΐνη είναι δυο κοινά σημεία του με τον γερμανό σκηνοθέτη Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ.
Από την άλλη πλευρά βέβαια, ο βρετανός ηθοποιός Ρούπερτ Εβερετ θα πρέπει να το φυσά και να μην κρυώνει που παραδέχθηκε την αμφιφυλοφιλία του με αφορμή το μυθιστόρημα «Ηello, Darling, Αre Υou Working?» που έγραψε το 1989. «Σκέφτομαι πόσο παράξενο είναι που, ενώ οι στρέιτ ηθοποιοί κερδίζουν διθυράμβους όταν υποδύονται γκέι, κανένας ομοφυλόφιλος που δουλεύει στο Χόλιγουντ δεν τολμά να παραδεχθεί ότι είναι ομοφυλόφιλος» μας είχε πει ο Κόλιν Φερθ στο Λονδίνο για τον φίλο του τον Εβερετ ,αφορμής δοθείσης της ταινίας «Ενας άντρας μόνος» όπου ο Φερθ υποδύθηκε τον ομοφυλόφιλο. «Και δεν το παραδέχονται γιατί φοβούνται τις επιπτώσεις που θα έχει μια τέτοια δήλωση στην καριέρα τους.» Ο Φερθ μάλιστα ανέφερε ότι ενδεχομένως ο Εβερετ να έχασε τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ λόγω της ειλικρίνειάς του.
Και αυτό μας λέει ότι ορισμένες φορές παίζει μεγάλο ρόλο το ποιος είναι αυτός που παραδέχεται κάτι. Το εκτόπισμα και ο σεβασμός της Τζόντι Φόστερ στον χώρο της είναι τεράστιος, επομένως μπροστά της συγκινούμαστε, δακρύζουμε, χειροκροτούμε. Από την άλλη μεριά δεν είδα κανέναν να χειροκροτεί ή να δακρύζει όταν η Ανν Χεκ, η Κουίν Λατίφα, η Ρόζι Ο΄Ντόνελ και η Ελεν Ντε Τζενέρις παραδέχτηκαν επίσης την ομοφυλοφιλία τους.
Γιάννης Ζουμπουλάκης (tovima.gr)


Δεν υπάρχουν σχόλια: