.
*Την έντονη αντίδραση του βουλευτή του ΔΗΣΥ Ανδρέα Θεμιστοκλέους προκάλεσε η υπόδειξη της επιτρόπου Διοικήσεως Ηλιάνας Νικολάου ότι, πλέον, η συμβίωση μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου συνιστά μια πραγματικότητα και στην κοινωνία μας και, συνεπώς, είναι ώρα και η Κύπρος (όπως και οι πλείστες των χωρών - μελών της ΕΕ - 16 από τις 27 συγκεκριμένα) να δημιουργήσει κάποιο πλαίσιο για τη νομική κατοχύρωση της συμβίωσης αυτής.
*Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ διερωτήθηκε κατά πόσο, λέει, «με το ίδιο σκεπτικό, επειδή συναντάμε στην κοινωνία μας και παιδόφιλους, κτηνοβάτες, νεκρόφιλους και εγκληματίες, θα πρέπει το Κράτος να προσδώσει στις πράξεις τους έννομες συνέπειες». Α Παναΐα μου! Λέτε να χαλάσει η κοινωνία των αγγέλων, κ. Θεμιστοκλέους; Μπα... Εδώ, λ.χ., στα κάθε λογής φασιστοειδή επιτρέπουμε να παντρεύονται. Και όχι μόνο αυτό αλλά και να αναπαράγονται κιόλας. Να διαιωνίζεται, δηλαδή, το ενδημικό «Ναζί» DNA από γενιά σε γενιά.
*Πέρα όμως από την πλάκα, υπάρχει κι ένα ερώτημα απολύτως σοβαρό, το οποίο επιβάλλεται να το απευθύνει κανείς δημοσίως, όχι στον κάθε κ. Θεμιστοκλέους αλλά στον πρόεδρο του ΔΗΣΥ Νίκο Αναστασιάδη και την υπόλοιπη ηγεσία του κόμματος: Ο ΔΗΣΥ, ο οποίος κόπτεται ότι εκπροσωπεί, ντε και καλά, σύγχρονες και ευρωπαϊκές αντιλήψεις, πώς νιώθει ακούγοντας αυτές τις ρατσιστικές αθλιότητες από ένα βουλευτή του; Διότι άλλο πράγμα είναι η άποψη, κ. Αναστασιάδη μου, και άλλο ο ρατσισμός. Σ΄ αυτό, λογικώς συμφωνείτε. Υπάρχει και ξεκάθαρη θέση του Ε.Λ.Κ. στο ζήτημα του σεξουαλικού (και όχι μόνο) ρατσισμού.
*Θέλουμε να ξέρουμε εάν ο ΔΗΣΥ αισθάνεται ότι τον τιμά, ως ένα κόμμα με συμμετοχή σε όλες τις ευρωπαϊκές εκστρατείες ενάντια στην ομοφοβία και άλλες μορφές ρατσισμού, το ότι ένας βουλευτής του ουσιαστικά εκθέτει (κι άλλο...) μια κοινωνική μειονότητα στο μίσος και την προκατάληψη, παρότι δεν διαφέρει σε τίποτα, πλην του τι κάνει στο κρεβάτι της, στο πλαίσιο της συναίνεσης ανάμεσα σε ενήλικες. Παρουσιάζοντάς την, εμμέσως πλην σαφώς και μέσω μιας πραγματικά πρόστυχης διαστρέβλωσης, περίπου ως ένα σώμα διεστραμμένων εγκληματιών. Κι όλα αυτά, πού παρακαλώ; Στον... ευρωπαϊκό ΔΗΣΥ.
*Να μην σκέφτηκε άραγε, ψυχρά έστω, ο ΔΗΣΥ, πόσα ομοφυλόφιλα άτομα συγκαταλέγονται στις τάξεις των ψηφοφόρων του και πόσο δίκαιο, απόλυτο δίκαιο, θα έχουν μετά από αυτή τη ρατσιστική συμπεριφορά του βουλευτή του κόμματος αλλά και κυρίως την ακόμη πιο προκλητική (βολική...) σιωπή της Πινδάρου να μην τους ψηφίσουν ποτέ ξανά;
*Εμείς ενδιαφερόμαστε να ακούσουμε την απάντηση από τον επίσημο ΔΗΣΥ. Διότι ο ρατσισμός είναι πολύ σοβαρό θέμα. Και ειδικά στην Κύπρο, εξακολουθεί να είναι ένα τεράστιο πρόβλημα το οποίο επηρεάζει με διάφορους τρόπους και καταλυτικά τις ζωές πολλών ομάδων ανθρώπων. Όλων όσοι διαφέρουν κάπως από την πλειοψηφία λόγω της καταγωγής, της σεξουαλικότητας, της θρησκείας, της λεγόμενης «αρτιμέλειάς» τους και τόσων άλλων.
*Όμως κάτι μας φοβίζει πως ο κ. Αναστασιάδης και ο ΔΗΣΥ, όπως και χθες δυστυχώς, θα κάνουν την πάπια και σήμερα. Και θα σφυρίξουν αδιάφορα για λίγο ακόμη ώστε να ξεχαστεί κι αυτό το παραλήρημα του βουλευτή τους, όπως όλα τα περασμένα, ώστε να μην επηρεαστούν κάποιες ψήφοι του ΔΗΣΥ στη Λεμεσό.
*Για να δούμε. Θα βρουν, ο κ. Αναστασιάδης προσωπικά ή οι άλλοι της ηγεσίας του ΔΗΣΥ ή και οι ευρωβουλευτές του κόμματος (αυτοί και εάν!) τα κότσια να αντιδράσουν και να μας πουν πόσο εννοούν τα της Ευρώπης, της ισότητας και των σύγχρονων αντιλήψεων; Ή θα κάνουν πως δεν πρόσεξαν το λεκέ στο... ευρωπαϊκό κοστούμι του ΔΗΣΥ, επιτρέποντας στο μέλλον στον καθένα να τους υπενθυμίζει πόσο ευρωπαϊκή ήταν η σιωπή τους; Εμείς χλωμό το βλέπουμε να αντιδράσουν. Εσείς;
ΠΟΛΙΤΗΣ - 15/04/2010
Συμβόλαιο ελεύθερης κοινωνικής συμβίωσης
Της Ντίας Χαϊλη (H Σημερινή, 15/04/2010)
Οι κοινωνικές αλλαγές κτυπούν και την πόρτα της Κύπρου, η οποία θα πρέπει να αντιδράσει και να αφήσει στην άκρη τις προκαταλήψεις, αλλά και τα παλιά μοντέλα σχέσεων.
Οι εισηγήσεις της Επιτρόπου δεν απορρίπτονται αλλά δεν έχουν επιτακτικό χαρακτήρα Κοινωνικά και όχι νομικά ίσως θα είναι η κυπριακή κοινωνία αναγκασμένη να βρεθεί αντιμέτωπη με την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της παραδοσιακής έννοιας του γάμου και της κατοχύρωσης νέων μορφών συμβίωσης, όπως το «συμβόλαιο ελεύθερης κοινωνικής συμβίωσης» ή οι γάμοι μεταξύ ομοφύλων ατόμων.
Η αναγκαιότητα νομικής κατοχύρωσης της ελεύθερης συμβίωσης γίνεται κοινωνικά πιο επιτακτική, αν αναλογιστεί κανείς ότι στην Κύπρο, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και σήμερα η συμβίωση έξω από το γάμο, ακόμα και μακρόχρονη και σταθερή, δεν συνεπάγεται δικαιώματα ούτε ρυθμίζει περιουσιακές ή άλλες σχέσεις μεταξύ των συντρόφων.
Το ερώτημα που γεννιέται σε αυτή την περίπτωση είναι κατά πόσον η νομική ρύθμιση της ελεύθερης συμβίωσης υποσκάπτει ή όχι το θεσμό του γάμου, ο οποίος συνεχίζει να αποτελεί την επικρατούσα βάση δημιουργίας οικογένειας.
Ο Αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ, Πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών της Βουλής Ιωνάς Νικολάου, σε δηλώσεις του στη «Σ», είπε ότι «η Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο άρθρο 12 διακρίνει το γάμο ως δικαίωμα δυο ανθρώπων του αντίθετου φίλου, γεγονός το οποίο δεν επιβάλλει την υποχρέωση παραχώρησης δικαιώματος τέλεσης γάμων με άτομα του ιδίου φύλου».
Δεν συνιστά οικογενειακή ζωή
Ο κ. Νικολάου είπε, ακόμα, ότι «το ΕΔΑΔ, με μια σειρά αποφάσεών του, διέκρινε με βάση το άρθρο 8 της σύμβασης ότι η ομοφυλοφιλική σχέση δεν συνιστά οικογενειακή ζωή, παρά το ότι οι περιορισμοί στις ομοφυλοφιλικές σχέσεις δυνατόν να εγείρουν ζητήματα επέμβασης στην ιδιωτική ζωή».
«Από εκεί και πέρα», είπε ο κ. Νικολάου, «το δικαστήριο, ερμηνεύοντας τις νομοθεσίες κάποιων χωρών, διέκρινε κάποια δικαιώματα τα οποία παραχωρούνται στους ετερόφυλους συζύγους να παραχωρούνται και στους ομοφυλόφιλους, αφού οι νομοθεσίες των χωρών εκείνων αποδέχθηκαν τα ομόφυλα ζευγάρια, είτε στη βάση του πολιτικού γάμου είτε στη βάση της καθιέρωσης του συμφώνου συμβίωσης».
Κανένας περιορισμός στη συμβίωση
«Στην Κύπρο δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για να συζήσουν κάποιοι, ακόμα και να ρυθμίσουν τις προσωπικές τους σχέσεις με μια συμφωνία, αυτό που δεν αναγνωρίζεται είναι η νομική κατοχύρωση της συμβίωσης αυτής, ούτε και για τα ετερόφυλα ζευγάρια».
«Εάν υπήρχε νομική κατοχύρωση της συμβίωσης αυτής, πιθανόν να μπορούσε να εγερθεί θέμα ισότητας με τα ομόφυλα», παρατήρησε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών.
«Η εισαγωγή ενός συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης για ετερόφυλα ή ομόφυλα ζευγάρια είναι ένα θέμα το οποίο θα πρέπει να εξεταστεί με ιδιαίτερη προσοχή, υπό την έννοια ότι είναι μια κοινωνική ανάγκη, η οποία, όμως, δεν μπορεί να εξεταστεί από μόνη της σαν ένα συγκεκριμένο θέμα, αλλά στο σύνολο και του θέματος που αφορά την προστασία του γάμου και της οικογένειας, και τις τυχόν κοινωνικές επιπτώσεις».
«Οι εισηγήσεις της Επιτρόπου Διοικήσεως», είπε ο κ. Νικολάου, «δεν απορρίπτονται, αλλά δεν έχουν και τον επιτακτικό χαρακτήρα, όπως κάποιοι θέλουν να προσδώσουν».
Σύμφωνα με τον κ. Νικολάου, «το θέμα που θα πρέπει να συζητηθεί είναι αυτό της νομικής ρύθμισης της ελεύθερης συμβίωσης και όχι θέματα γάμου και υιοθεσίας».
Να σημειώσουμε ότι οι πλείστες χώρες της Ε.Ε. -μόνο πέντε χώρες έχουν αναγνωρίσει το δικαίωμα συμβίωσης ετερόφυλων ζευγαριών- δεν αποδέχθηκαν τη νομική κατοχύρωση της συμβίωσης των ετερόφυλων ζευγαριών, γιατί θεωρούν ότι θα πλήξει το θεσμό του γάμου και τον κοινωνικό ιστό.
*Ο βουλευτής του ΔΗΣΥ διερωτήθηκε κατά πόσο, λέει, «με το ίδιο σκεπτικό, επειδή συναντάμε στην κοινωνία μας και παιδόφιλους, κτηνοβάτες, νεκρόφιλους και εγκληματίες, θα πρέπει το Κράτος να προσδώσει στις πράξεις τους έννομες συνέπειες». Α Παναΐα μου! Λέτε να χαλάσει η κοινωνία των αγγέλων, κ. Θεμιστοκλέους; Μπα... Εδώ, λ.χ., στα κάθε λογής φασιστοειδή επιτρέπουμε να παντρεύονται. Και όχι μόνο αυτό αλλά και να αναπαράγονται κιόλας. Να διαιωνίζεται, δηλαδή, το ενδημικό «Ναζί» DNA από γενιά σε γενιά.
*Πέρα όμως από την πλάκα, υπάρχει κι ένα ερώτημα απολύτως σοβαρό, το οποίο επιβάλλεται να το απευθύνει κανείς δημοσίως, όχι στον κάθε κ. Θεμιστοκλέους αλλά στον πρόεδρο του ΔΗΣΥ Νίκο Αναστασιάδη και την υπόλοιπη ηγεσία του κόμματος: Ο ΔΗΣΥ, ο οποίος κόπτεται ότι εκπροσωπεί, ντε και καλά, σύγχρονες και ευρωπαϊκές αντιλήψεις, πώς νιώθει ακούγοντας αυτές τις ρατσιστικές αθλιότητες από ένα βουλευτή του; Διότι άλλο πράγμα είναι η άποψη, κ. Αναστασιάδη μου, και άλλο ο ρατσισμός. Σ΄ αυτό, λογικώς συμφωνείτε. Υπάρχει και ξεκάθαρη θέση του Ε.Λ.Κ. στο ζήτημα του σεξουαλικού (και όχι μόνο) ρατσισμού.
*Θέλουμε να ξέρουμε εάν ο ΔΗΣΥ αισθάνεται ότι τον τιμά, ως ένα κόμμα με συμμετοχή σε όλες τις ευρωπαϊκές εκστρατείες ενάντια στην ομοφοβία και άλλες μορφές ρατσισμού, το ότι ένας βουλευτής του ουσιαστικά εκθέτει (κι άλλο...) μια κοινωνική μειονότητα στο μίσος και την προκατάληψη, παρότι δεν διαφέρει σε τίποτα, πλην του τι κάνει στο κρεβάτι της, στο πλαίσιο της συναίνεσης ανάμεσα σε ενήλικες. Παρουσιάζοντάς την, εμμέσως πλην σαφώς και μέσω μιας πραγματικά πρόστυχης διαστρέβλωσης, περίπου ως ένα σώμα διεστραμμένων εγκληματιών. Κι όλα αυτά, πού παρακαλώ; Στον... ευρωπαϊκό ΔΗΣΥ.
*Να μην σκέφτηκε άραγε, ψυχρά έστω, ο ΔΗΣΥ, πόσα ομοφυλόφιλα άτομα συγκαταλέγονται στις τάξεις των ψηφοφόρων του και πόσο δίκαιο, απόλυτο δίκαιο, θα έχουν μετά από αυτή τη ρατσιστική συμπεριφορά του βουλευτή του κόμματος αλλά και κυρίως την ακόμη πιο προκλητική (βολική...) σιωπή της Πινδάρου να μην τους ψηφίσουν ποτέ ξανά;
*Εμείς ενδιαφερόμαστε να ακούσουμε την απάντηση από τον επίσημο ΔΗΣΥ. Διότι ο ρατσισμός είναι πολύ σοβαρό θέμα. Και ειδικά στην Κύπρο, εξακολουθεί να είναι ένα τεράστιο πρόβλημα το οποίο επηρεάζει με διάφορους τρόπους και καταλυτικά τις ζωές πολλών ομάδων ανθρώπων. Όλων όσοι διαφέρουν κάπως από την πλειοψηφία λόγω της καταγωγής, της σεξουαλικότητας, της θρησκείας, της λεγόμενης «αρτιμέλειάς» τους και τόσων άλλων.
*Όμως κάτι μας φοβίζει πως ο κ. Αναστασιάδης και ο ΔΗΣΥ, όπως και χθες δυστυχώς, θα κάνουν την πάπια και σήμερα. Και θα σφυρίξουν αδιάφορα για λίγο ακόμη ώστε να ξεχαστεί κι αυτό το παραλήρημα του βουλευτή τους, όπως όλα τα περασμένα, ώστε να μην επηρεαστούν κάποιες ψήφοι του ΔΗΣΥ στη Λεμεσό.
*Για να δούμε. Θα βρουν, ο κ. Αναστασιάδης προσωπικά ή οι άλλοι της ηγεσίας του ΔΗΣΥ ή και οι ευρωβουλευτές του κόμματος (αυτοί και εάν!) τα κότσια να αντιδράσουν και να μας πουν πόσο εννοούν τα της Ευρώπης, της ισότητας και των σύγχρονων αντιλήψεων; Ή θα κάνουν πως δεν πρόσεξαν το λεκέ στο... ευρωπαϊκό κοστούμι του ΔΗΣΥ, επιτρέποντας στο μέλλον στον καθένα να τους υπενθυμίζει πόσο ευρωπαϊκή ήταν η σιωπή τους; Εμείς χλωμό το βλέπουμε να αντιδράσουν. Εσείς;
ΠΟΛΙΤΗΣ - 15/04/2010
Συμβόλαιο ελεύθερης κοινωνικής συμβίωσης
Της Ντίας Χαϊλη (H Σημερινή, 15/04/2010)
Οι κοινωνικές αλλαγές κτυπούν και την πόρτα της Κύπρου, η οποία θα πρέπει να αντιδράσει και να αφήσει στην άκρη τις προκαταλήψεις, αλλά και τα παλιά μοντέλα σχέσεων.
Οι εισηγήσεις της Επιτρόπου δεν απορρίπτονται αλλά δεν έχουν επιτακτικό χαρακτήρα Κοινωνικά και όχι νομικά ίσως θα είναι η κυπριακή κοινωνία αναγκασμένη να βρεθεί αντιμέτωπη με την ανάγκη επαναπροσδιορισμού της παραδοσιακής έννοιας του γάμου και της κατοχύρωσης νέων μορφών συμβίωσης, όπως το «συμβόλαιο ελεύθερης κοινωνικής συμβίωσης» ή οι γάμοι μεταξύ ομοφύλων ατόμων.
Η αναγκαιότητα νομικής κατοχύρωσης της ελεύθερης συμβίωσης γίνεται κοινωνικά πιο επιτακτική, αν αναλογιστεί κανείς ότι στην Κύπρο, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ακόμα και σήμερα η συμβίωση έξω από το γάμο, ακόμα και μακρόχρονη και σταθερή, δεν συνεπάγεται δικαιώματα ούτε ρυθμίζει περιουσιακές ή άλλες σχέσεις μεταξύ των συντρόφων.
Το ερώτημα που γεννιέται σε αυτή την περίπτωση είναι κατά πόσον η νομική ρύθμιση της ελεύθερης συμβίωσης υποσκάπτει ή όχι το θεσμό του γάμου, ο οποίος συνεχίζει να αποτελεί την επικρατούσα βάση δημιουργίας οικογένειας.
Ο Αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ, Πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών της Βουλής Ιωνάς Νικολάου, σε δηλώσεις του στη «Σ», είπε ότι «η Ευρωπαϊκή Σύμβαση Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο άρθρο 12 διακρίνει το γάμο ως δικαίωμα δυο ανθρώπων του αντίθετου φίλου, γεγονός το οποίο δεν επιβάλλει την υποχρέωση παραχώρησης δικαιώματος τέλεσης γάμων με άτομα του ιδίου φύλου».
Δεν συνιστά οικογενειακή ζωή
Ο κ. Νικολάου είπε, ακόμα, ότι «το ΕΔΑΔ, με μια σειρά αποφάσεών του, διέκρινε με βάση το άρθρο 8 της σύμβασης ότι η ομοφυλοφιλική σχέση δεν συνιστά οικογενειακή ζωή, παρά το ότι οι περιορισμοί στις ομοφυλοφιλικές σχέσεις δυνατόν να εγείρουν ζητήματα επέμβασης στην ιδιωτική ζωή».
«Από εκεί και πέρα», είπε ο κ. Νικολάου, «το δικαστήριο, ερμηνεύοντας τις νομοθεσίες κάποιων χωρών, διέκρινε κάποια δικαιώματα τα οποία παραχωρούνται στους ετερόφυλους συζύγους να παραχωρούνται και στους ομοφυλόφιλους, αφού οι νομοθεσίες των χωρών εκείνων αποδέχθηκαν τα ομόφυλα ζευγάρια, είτε στη βάση του πολιτικού γάμου είτε στη βάση της καθιέρωσης του συμφώνου συμβίωσης».
Κανένας περιορισμός στη συμβίωση
«Στην Κύπρο δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για να συζήσουν κάποιοι, ακόμα και να ρυθμίσουν τις προσωπικές τους σχέσεις με μια συμφωνία, αυτό που δεν αναγνωρίζεται είναι η νομική κατοχύρωση της συμβίωσης αυτής, ούτε και για τα ετερόφυλα ζευγάρια».
«Εάν υπήρχε νομική κατοχύρωση της συμβίωσης αυτής, πιθανόν να μπορούσε να εγερθεί θέμα ισότητας με τα ομόφυλα», παρατήρησε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών.
«Η εισαγωγή ενός συμφώνου ελεύθερης συμβίωσης για ετερόφυλα ή ομόφυλα ζευγάρια είναι ένα θέμα το οποίο θα πρέπει να εξεταστεί με ιδιαίτερη προσοχή, υπό την έννοια ότι είναι μια κοινωνική ανάγκη, η οποία, όμως, δεν μπορεί να εξεταστεί από μόνη της σαν ένα συγκεκριμένο θέμα, αλλά στο σύνολο και του θέματος που αφορά την προστασία του γάμου και της οικογένειας, και τις τυχόν κοινωνικές επιπτώσεις».
«Οι εισηγήσεις της Επιτρόπου Διοικήσεως», είπε ο κ. Νικολάου, «δεν απορρίπτονται, αλλά δεν έχουν και τον επιτακτικό χαρακτήρα, όπως κάποιοι θέλουν να προσδώσουν».
Σύμφωνα με τον κ. Νικολάου, «το θέμα που θα πρέπει να συζητηθεί είναι αυτό της νομικής ρύθμισης της ελεύθερης συμβίωσης και όχι θέματα γάμου και υιοθεσίας».
Να σημειώσουμε ότι οι πλείστες χώρες της Ε.Ε. -μόνο πέντε χώρες έχουν αναγνωρίσει το δικαίωμα συμβίωσης ετερόφυλων ζευγαριών- δεν αποδέχθηκαν τη νομική κατοχύρωση της συμβίωσης των ετερόφυλων ζευγαριών, γιατί θεωρούν ότι θα πλήξει το θεσμό του γάμου και τον κοινωνικό ιστό.
.
Facebook εναντίον βουλευτή
Εν μέσω σφοδρών επικρίσεων που δέχεται στο διαδίκτυο, ο βουλευτής τονίζει ότι δεν ταυτίζει τους ομοφυλόφιλους με εγκληματίες, ότι τους σέβεται αλλά και ότι διαφωνεί κάθετα με το αίτημά τους να παντρεύονται
Πάνω από 700 μέλη αριθμεί ένα γκρουπ στον διαδικτυακό κοινωνικό ιστότοπο Facebook, το οποίο καλεί το βουλευτή του ΔΗΣΥ Ανδρέα Θεμιστοκλέους να ανακαλέσει τα όσα δήλωσε για τους ομοφυλόφιλους σε ραδιοφωνική εκπομπή.
«Επειδή συναντάμε στην κοινωνία μας και παιδόφιλους, κτηνοβάτες, νεκρόφιλους και εγκληματίες, θα πρέπει το κράτος να προσδώσει στις πράξεις τους έννομες συνέπειες;» είχε πει ο βουλευτής. Με τη δήλωση αυτή θεωρήθηκε από πολλούς ότι ο βουλευτής συγκρίνει ή ακόμα και ταυτίζει εγκληματίες με τους ομοφυλόφιλους. Τα μέλη του γκρουπ στο Facebook θεωρούν ότι ο κ. Θεμιστοκλέους είναι ρατσιστής και θα έπρεπε να βρεθεί ενώπιον της δικαιοσύνης. Υποστηρίζουν πως μάταια προσπαθούν να επικοινωνήσουν μαζί του για να του εκφράσουν τη δυσαρέσκειά τους.
Πέραν από τη σελίδα του εν λόγω γκρουπ στο Facebook, υπάρχουν και δεκάδες άλλα μπλογκ που καταπιάνονται με το θέμα του γάμου των ομοφυλοφίλων και τις αντιδράσεις που υπήρξαν, όπως επίσης και η ιστοσελίδα που εκφράζει Κύπριους ομοφυλόφιλους. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως ένα από τα μέλη του γκρουπ έγραψε το εξής: «Οι ρατσιστικές δηλώσεις του Θεμιστοκλέους όχι μόνο αμαυρώνουν την εικόνα του ΔΗΣΥ, αλλά και την εικόνα του κρατικού μηχανισμού γενικότερα». 'Αλλος έγραψε «some people are gay, get over it!!!» και ένας άλλος «1992: ο ΠΟΥ αφαιρεί από την Παγκόσμια Στατιστική Ταξινόμηση Ασθενειών και σχετικών προβλημάτων υγείας την ομοφυλοφιλία».
Τοποθετεί όντως τους ομοφυλόφιλους στο ίδιο καζάνι με τους εγκληματίες ο κ. Θεμιστοκλέους; Τον ρωτήσαμε χθες. «Απλώς είχα μια συζήτηση στο ραδιόφωνο με την επίτροπο Διοικήσεως. Προέβαλε εκείνη ότι το ποσοστό των ομοφυλόφιλων ήταν πάντα μεγάλο στην κοινωνία και ότι πρέπει να τους νομιμοποιήσουμε. Εγώ έδωσα παράδειγμα εγκληματιών, στη βάση αντεπιχειρημάτων και μόνο, και αυτή μου εξήγησε ότι οι ομάδες αυτές έχουν αρνητικές συνέπειες σε άλλους. Τότε εγώ διερωτήθηκα πώς οι πράξεις ενός κτηνοβάτη έχουν συνέπεια σε άλλους ανθρώπους; Σε καμία περίπτωση ωστόσο δεν ταύτισα τις δύο συμπεριφορές» είπε.
Ο κ. Θεμιστοκλέους θεωρεί ότι το δικαίωμα στην προσωπική ζωή είναι αναφαίρετο και καλώς η Κυπριακή Δημοκρατία απενεχοποίησε την ομοφυλοφιλία. Πρόσθεσε ωστόσο ότι το δικαίωμα αυτό δε συνιστά σε καμία περίπτωση υποχρέωση της πολιτείας να καταστήσει θεσμό το σύμφωνο συμβίωσης ομοφυλόφιλων ή το γάμο τους, ούτε υπάρχει χάρτα ανθρωπίνων δικαιωμάτων παγκοσμίως που να το επιβάλλει. Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να αλλάξει και η νομική βάση των δημοσίων ηθών και δημοσίας αιδούς, υποστηρίζει.
Ανοίγει μάλιστα, και το -μεγάλο- κεφάλαιο της κηδεμονίας παιδιών ομοφυλόφιλων και της υιοθεσίας, με την οποία επίσης διαφωνεί κάθετα. Διερωτάται επίσης γιατί δεν κατοχυρώνουμε νομικά και τις πολυγαμίες αφού τόσοι πολλοί απατούν το έτερο τους ήμισυ. Κάλεσε δε, αν υπάρχουν δυσμενείς διακρίσεις εις βάρος ομοφυλόφιλων, «να μας ενημερώσουν για να αλλάξουμε νομοθεσίες». Και πρόσθεσε: «Αυτές τις απόψεις θα υπερασπίζομαι δημόσια όσο είμαι βουλευτής» καταλήγει, «και αν η κοινωνία αποφασίσει ότι δε με θέλει για βουλευτή, τότε θα πάω σπίτι μου. Έχει άλλους στο ΔΗΣΥ στους οποίους μπορούν να αποταθούν για το δικαίωμα γάμου ομοφυλοφίλων».
ΚΑΤΙΑ ΣΑΒΒΑ (ΠΟΛΙΤΗΣ - 26/04/2010)
6 σχόλια:
Facebook εναντίον βουλευτή
Απαράδεκτη η δήλωση του βουλευτή Α. Θεμιστοκλέους για ομοφυλόφιλους
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=114543661908111
περαιτέρω, ο κος Θεμιστοκλέους ξέχασε οτι στην Κύπρο οι παιδόφιλοι απολαμβάνουν ενα είδος ασυλιας ήδη
και αυτό που με εξοργίζει είναι οτι στο νησί οι περισσότεροι gay είναι δεξιοί!
χωρίς να ξέρουν καν τι ψηφίζουν!
απλά έχει να κάνει με το status τους τα λεφτά τους και τα ρούχα τους.
δεξιά στην Κύπρο ίσον αιγλη και χρήμα. αριστερά ίσον μιζέρια και χωριό!
έτσι το βλέπουν εκει πέρα...
μας φάγανε οι gay πατριώτες!
" Κάλεσε δε, αν υπάρχουν δυσμενείς διακρίσεις εις βάρος ομοφυλόφιλων, «να μας ενημερώσουν για να αλλάξουμε νομοθεσίες»"
Πώς είναι δυνατόν πρώτα να τους αποκαλεί παιδόφιλους και στη συνέχεια να προσποιείται ότι έχουν τη δυαντότητα να εκφραστούν ελεύθερα και να τον "ενημερώσουν";
Αγυρτεία...
Nα μου επιτρέψετε να μεταφέρω κι εδώ το σχόλιο, από το buzz, όπου προτάθηκε η παρούσα ανάρτησή σας.
---- Την έντονη αντίδραση του βουλευτή του ΔΗΣΥ Ανδρέα Θεμιστοκλέους προκάλεσε η υπόδειξη της επιτρόπου Διοικήσεως Ηλιάνας Νικολάου ότι, πλέον, η συμβίωση μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου συνιστά μια πραγματικότητα και στην κοινωνία μας και, συνεπώς, είναι ώρα και η Κύπρος (όπως και οι πλείστες των χωρών - μελών της ΕΕ - 16 από τις 27 συγκεκριμένα) να δημιουργήσει κάποιο πλαίσιο για τη νομική κατοχύρωση της συμβίωσης αυτής. ----
Αν και πιστεύω ότι δεν πρέπει να θεωρούνται ως προσβολές οι χαρακτηρισμοί - άμεσοι ή έμμεσοι - από τρικυμισμένα κρανία, εν τούτοις είναι μία καλή κίνηση η σελίδα στο F/b, αλλά μόνον σε ό,τι αφορά στην ενημέρωση. Με δεδομένη την επιφύλαξή μου για την ψευδεπίγραφη κοινωνικότητα του Facebook και τα καναπεδάτα κλικς διαμαρτυρίας, δεν την βρίσκω αποτελεσματική ως προς την ουσία της. Προσβολή είναι εφόσον αδιαφορεί να το καταδικάσει η ίδια η Κυπριακή Βουλή, αφού μέλος της είναι ο Α. Θεμιστοκλέους. Νομίζω ότι έχει μεγαλύτερη αξία η ενεργοποίηση προς αυτή την κατεύθυνση.
Ωστόσο, κρίνοντας από ό,τι διαβάζω, διακρίνω την αδυναμία της εισηγήτριας να στηρίξει και να υπηρετήσει σωστά την υπόδειξή της. Τέτοιες διατυπώσεις είναι που "δίνουν" δικαίωμα "ισοδύναμων" αντιδράσεων. Εφ' όσον στηρίζει την υπόδειξή της στην εκ της πραγματικότητος αναγκαιότητα και όχι στην εκ δικαίου (ισονομία, διακρίσεις κ.λπ), ο καθένας μπορεί να της απαντήσει ότι και το καθημερινό έγκλημα - σε όλες τις μορφές του - αποτελεί πραγματικότητα, αλλά αυτός δεν είναι λόγος για την νομιμοποίησή του. Δεν φτάνει μόνον κανείς να στηρίζει ένα αίτημα, μια υπόδειξη (ή να φαίνεται πως την στηρίζει), αλλά να είναι και σε θέση να τα προβάλλει και να τα υπερασπιστεί με τέτοιο τρόπο που να μην αφήνει περιθώρια τέτοιων "αντεπιχειρημάτων", αποστομώνοντας εκ των προτέρων τους φοβικούς αντιδραστικούς. Διαφορετικά μοιάζει σαν εκτέλεση επαγγελματικής αγγαρείας.
Στήλες - ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Ήρτε 'πόσσω του
Σε δηλώσεις του που δημοσιεύθηκαν προχθες στον "Π" ο βουλευτής του ΔΗΣΥ Ανδρέας Θεμιστοκλέους υποστήριξε πως στις επίμαχες δηλώσεις του δεν ταύτισε "τις δύο συμπεριφορές" (ομοφυλοφίλων και κτηνοβατών), απλώς αναρωτήθηκε "πώς οι πράξεις ενός κτηνοβάτη έχουν συνέπεια σε άλλους". Φυσικά οι δηλώσεις ("Επειδή συναντάμε στην κοινωνία μας και παιδόφιλους, κτηνοβάτες, νεκρόφιλους και εγκληματίες, θα πρέπει το κράτος να προσδώσει στις πράξεις τους έννομες συνέπειες;") είναι πλέον καταγεγραμμένες και ο κύριος Θεμιστοκλέους απλά αντιφάσκει. Δεν διαφωνούμε στην έκφραση συντηρητικής γνώμης για το συγκεκριμένο θέμα, είναι δικαίωμα του βουλευτή άλλωστε να έχει μια συγκεκριμένη άποψη ή και να λαϊκίζει επ' αυτής. Διαφωνούμε όμως με την πιθανότητα να αδιαφορεί για τα στερεότυπα που προάγει και τη βία που εμμέσως θα μπορούσε να προκαλέσει η άποψή του. Όμως νά που αυτά που είναι αποδεκτά όταν είναι ανέξοδα δεν είναι όταν υπάρχουν αντιδράσεις. Με το που οι πολίτες άρχισαν να ζητούν εξηγήσεις ο κύριος Θεμιστοκλέους ήρτε 'πόσσω του και προσπάθησε να ανασκευάσει. Επιτέλους ο λαϊκισμός σε αυτό το θέμα άρχισε να αποκτά κόστος.
ΠΟΛΙΤΗΣ - 28/04/2010,
Δημοσίευση σχολίου