27.4.10

ΕΙΜΑΙ ΚΥΠΡΙΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΗ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΩ ΙΣΟΤΙΜΙΑ

«Είμαι ομοφυλόφιλη και διεκδικώ ισοτιμία»
Η Κυπρία λεσβία Άντρεα σε μια συνέντευξη κόντρα στα ταμπού, μιλά για ιδιαιτερότητες, λάθη και διακρίσεις
Της Μαριλένας Παναγή
«Το λάθος που γίνεται από πλευράς των ομοφυλόφιλων, ανδρών και γυναικών, είναι ότι κατηγοριοποιούν εκείνοι πρώτοι τον εαυτό τους»
«Υπάρχουν αρκετές διαφορές μεταξύ αντρών και γυναικών ομοφυλόφιλων»
ΜΕΤΑΞΥ των ομοφυλόφιλων γυναικών και ανδρών, υπάρχουν όμως και κάποιες διαφορές. Για παράδειγμα, όπως λέει η Άντρεα, «μια ομοφυλόφιλη γυναίκα που βρίσκεται σε μια σχέση δεν θα απατήσει τη σύντροφό της. Και να το κάνει όμως, θα το σκεφτεί δύο και τρεις φορές προηγουμένως. Στην περίπτωση των ανδρών αυτό γίνεται πολύ εύκολα και πολύ συχνά. Πιστεύω ότι κάτι ανάλογο ισχύει και με τους ετερόφυλους. Είναι θέμα γυναικείας και αντρικής φύσης».
- Παραδέχεσαι ότι υπάρχουν ομοφυλόφιλοι που μπορεί να καταντήσουν ενοχλητικοί για τους γύρω τους;
«Φυσικά υπάρχουν, όπως υπάρχουν και ετερόφυλοι ενοχλητικοί. Για παράδειγμα (τουλάχιστον εγώ έτσι ενεργώ) όταν μια γυναίκα, όσο και να μου αρέσει, είναι ετεροφυλόφιλη, παντρεμένη και δεν μου δώσει να καταλάβω ότι με «τραβά» η όρεξή της, δεν πρόκειται να την ενοχλήσω και κυρίως δεν υπάρχει περίπτωση να δημιουργήσω το παραμικρό πρόβλημα στην οικογένειά της. Κάποιοι ομοφυλόφιλοι, άνδρες κυρίως, δεν έχουν τέτοιους ενδοιασμούς».
- Για ένα ομοφυλόφιλο ζευγάρι γυναικών υπάρχει περισσότερη ελευθερία;
«Υπάρχει. Για παράδειγμα στα μπαράκια ή τα κλάμπ που πάνε ετερόφυλοι, οι γυναίκες ομοφυλόφιλοι μπορούμε να πάμε και μας δέχονται και δεν υπάρχει πρόβλημα. Τα ζευγάρια ανδρών ομοφυλοφίλων γίνονται πολύ πιο δύσκολα αποδεκτά σε τέτοια μέρη. Εξάλλου, υπάρχουν ομοφυλόφιλες γυναίκες τις οποίες δεν μπορείς να εντοπίσεις με καμία δύναμη. Αυτές ανήκουν στην κατηγορία των λεγόμενων lip-stick lesbians. Υπάρχουν εκείνες που συμπεριφέρονται, ντύνονται και μιλούν εντελώς ανδρικά και τέλος είναι και η μέση κατηγορία στην οποία νομίζω ότι ανήκω κι εγώ, που δεν συμπεριφερόμαστε ανδρικά. Το παρουσιαστικό μας βεβαίως, δεν είναι και το πιο θηλυκό που υπάρχει, αλλά είμαστε μαγκάκια».
- Υπάρχει ευτυχία στην Κύπρο για τους ομοφυλόφιλους;
«Παντού υπάρχει ευτυχία. Ένα ζευγάρι ομοφυλοφίλων μπορεί να έχει ακριβώς τα ίδια προβλήματα με ένα ζευγάρι ετεροφύλων. Όπως οι ετερόφυλοι μπορούν να είναι ευτυχισμένοι, έτσι και οι ομοφυλόφιλοι. Βεβαίως στην Κύπρο παρατηρείται το φαινόμενο τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια να ζουν «γκέι ζωή”, δηλαδή να απομονώνονται σε συγκεκριμένους χώρους, αλλά και πάλι θεωρώ ότι είναι θέμα αντίληψης του καθενός».
ΤΑ ΜΑΤΙΑ της Άντρεας βούρκωσαν όταν έθιξα το θέμα της μητρότητας. Αποτελεί όπως μου είπε «το πιο οδυνηρό κομμάτι» της ζωής της.
- «Θέλω να κάνω παιδιά. Ήθελα, όμως δεν μπορούσα. Τα παιδιά τα λατρεύω και μου λείπει πολύ το να είμαι μάνα».
- Αρκετοί όμως δεν αποδέχονται ότι οι ομοφυλόφιλοι μπορούν να είναι γονείς...
- «Εγώ θα τους ρωτήσω: Μήπως όλοι οι ετερόφυλοι μπορούν να είναι γονείς ή είναι όλοι ικανοί να είναι γονείς; Η δική μου άποψη είναι πως ό,τι ισχύει για τους ετερόφυλους, ισχύει και για τους ομοφυλόφιλους. Κάποιοι εγκληματούν όταν κάνουν παιδιά, κάποιοι μεγαλώνουν σωστά τα παιδιά τους και κάποιοι είναι γεννημένοι γονείς. Εξαρτάται από τον άνθρωπο, για αυτό δεν πρέπει να τους βάζουμε όλους στο ίδιο καζάνι».
- Υπάρχουν αρκετές ομοφυλόφιλες γυναίκες οι οποίες είναι ταυτόχρονα και μητέρες έτσι δεν είναι;
- «Υπάρχουν και ομοφυλόφιλες γυναίκες που είναι μητέρες μετά από ένα γάμο που είχαν αλλά πήραν διαζύγιο και υπάρχουν και ετερόφυλες γυναίκες οι οποίες σε κάποια φάση της ζωής τους έχουν σχέση με ομοφυλόφιλες γυναίκες, αλλά αυτό δεν τις εμποδίζει να εκτελούν ολόσωστα τα μητρικά τους καθήκοντα».
- Είχες εσύ ποτέ σχέση με μια γυναίκα/μητέρα;
- «Ναι, είχα και όχι μόνο μια φορά. Πιστεύω ότι κατά βάθος η ανάγκη μου να έχω παιδιά με οδηγεί να συνάπτω σχέσεις με γυναίκες ομοφυλόφιλες και όχι μόνο, οι οποίες έχουν δικά τους παιδιά. Με κάποια από τα παιδιά αυτά μάλιστα έχω γίνει φίλη και μετά την ενηλικίωσή τους τα αγαπώ και με αγαπούν. Για παράδειγμα είναι μια κοπελίτσα, η οποία προσφάτως αρραβωνιάστηκε, η οποία είναι κόρη μιας πρώην σχέσης μου. Ζούσα με εκείνη τη γυναίκα όταν είχαμε σχέση και το παιδί της με αγαπά πραγματικά και για να φανταστείς μόλις έκανε δεσμό με το αγόρι της, νυν αρραβωνιαστικό της, μαζί μου συζητούσε τις ανησυχίες της ως κορίτσι».

Ολόκληρη η συνέντευξη εδώ:
http://www.philenews.com/AssetService/Image.ashx?t=2&pg=22761

Δεν υπάρχουν σχόλια: