14.5.12

ΥΠΟΨΙΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ Ο ΓΙΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΣ

Ποιος είναι ο λόγος που σας έκανε να επισκεφτείτε έναν ψυχολόγο?
- Είμαι πολύ προβληματισμένη. Έχω αρκετές ενδείξεις ότι ο γιος μου είναι γκέι και δεν ξέρω πως πρέπει να το χειριστώ. Δεν το έχω συζητήσει με κανέναν... στον άντρα μου φοβάμαι να μιλήσω δεν ξέρω πως θα αντιδράσει ενώ στις φίλες μου ντρέπομαι να πω πως ο μοναχογιός μου είναι γκέι τι θα πουν? έτσι προτίμησα να επισκεφτώ έναν ειδικό. Είμαι πολύ ταραγμένη!!!
Τι σημαίνει για σας ότι ο γιο σας μπορεί να είναι γκέι?
- Δεν ξέρω... νιώθω ότι ζω έναν εφιαλτη!! είμαι τόσο ταραγμένη που δεν μπορώ να σκεφτώ τίποτα, το μόνο που θέλω είναι να μου πει κάποιος ότι είναι ένα κακό όνειρο, ότι δεν είναι αλήθεια και να ξυπνήσω!!
Αν τελικά δεν είναι ένα κακό όνειρο και είναι αλήθεια, τι θα σήμαινε για σας?
- Αυτό θα σημαίνει ότι έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα .θα πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε, γι’ αυτό άλλωστε ήρθα σε σας για να προλάβω το χειρότερα!! Πρέπει να επισκεφτεί έναν γιατρό?
Έναν γιατρό?
- Ναι… Σκεφτόμουν μήπως φταίει ότι έπαιρνα ορμόνες όταν ήμουν έγκυος ή μήπως φταίει ότι ο πατέρας του ταξιδεύει πολύ και του λείπει η αντρική παρουσία από το σπίτι. Ο άντρας μου είναι πολύ αυστηρός κ αυταρχικός, τον χτύπαγε όταν ήταν μικρός.. κάνει και πολύ παρέα με τις ξαδέρφες του (μένουνε από πάνω μας), δεν έχει αδέρφια.. από την άλλη τον έχω και εγώ συνεχεία μαζί μου, πάντα με κατηγορούσε ο άντρας μου ότι θα τον κάνω μαμάκια. Δεν ξέρω... σκέφτομαι επίσης ότι έχει γίνει και πολύ μόδα να είσαι γκέι… Στην τηλεόραση το προβάλλουν πολύ... δεν ξέρω τι ακριβώς φταίει!! σκέφτομαι τα παντα… όλες τις πιθανές αιτίες-βρίσκομαι σε μεγάλη σύγχυση (σιγή)
Δεν ξέρω φοβάμαι ότι θα τρελαθώ!!
Καταλαβαίνω πως ήταν κάτι το οποίο δεν ήσασταν προετοιμασμένη να αντιμετωπίσετε... τι σημαίνει όμως για σας αν ο γιος σας είναι ομοφυλόφιλος?
- Καταστροφή!!τι να σημαίνει?
Στην σκέψη ότι ο γιος σας είναι ομοφυλόφιλος τι συναισθήματα σας γεννιούνται?
- Ντροπη!! ντρέπομαι πολύ
Γιατί ντροπή? τι είναι αυτό που μπορεί να σας κάνει να ντρέπεστε?
-Αισθάνομαι τύψεις που θα το πω αλλά μου φαίνεται άρρωστο ανωμαλο!! δεν μου φαίνεται φυσιολογικό-νιώθω πως κάτι πήγε λάθος, κάτι δεν έγινε σωστά!!
Κάτι πήγε λάθος?
- Προφανώς!!
Πως νιώθεις γι’ αυτό το λάθος?
- Υπεύθυνη, και αυτό με σκοτώνει… νιώθω αποτυχημένη ως μανά!! ίσως φταίω εγώ, ίσως φταίει ο άντρας μου... είναι ανάμικτα τα συναισθήματα, μια θυμώνω - μια στεναχωριέμαι… αλλά όνειρα είχα εγώ για τον γιο μου… νιώθω ότι με πρόδωσε, νιώθω ότι με τιμωρεί αυτός ή ο θεός για κάτι που έκανα! Τι μπορεί να φταίει και δεν έγινε φυσιολογικός?
Ζούμε σε μια κουλτούρα που τείνει να θεωρεί τις ομόφυλες επιθυμίες σαν τρελές κακές ή επικίνδυνες. Η αλήθεια όμως είναι ότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι ασθένεια, ελάττωμα, αποτέλεσμα κακοποίησης ή μόδα.
- Ναι (σιγή).. . αλλά όταν σκέφτομαι τον δικό μου γιο… με πιάνει τρελά!!! Και πώς μπορεί να είναι σίγουρος? υπάρχει περίπτωση να μπερδευτεί και να νομίζει ότι του αρέσουν οι άντρες? να ’ναι απλά μια αντίδραση?
Το φτερούγισμα στην καρδιά, οι πεταλούδες στο στομάχι, οι φαντασιώσεις, αυτή η εσωτερική εμπειρία είναι κοινή για όλους τους ανθρώπους, ανεξάρτητα αν η έλξη αφορά το ίδιο η το αντίθετο φύλο.
- Και πως θα ζήσει έτσι πως θα..? δεν υπάρχει τρόπος ν αλλάξει έχω ακούσει για κάτι θεραπευτικές ομάδες. δεν θα μπορούσε να το ξεπεράσει με την βοήθεια ειδικών?
Υπάρχουν απειροελάχιστες ενδείξεις ότι μια τέτοια αλλαγή θα είναι επιτυχημένη μακροπρόθεσμα-μπορεί να σταματήσει να κάνει σεξ με άτομα του ίδιου φύλου αλλά οι επιθυμίες του θα παραμείνουν τουλάχιστον ίδιες αν όχι εντονότερες.
- Ναι, αλλά θα μπορέσει να σταματήσει και σιγά θα πειθαρχήσει τις επιθυμίες του? - Ο Γιάννης μου είναι ευαίσθητο παιδί ποτέ δεν θα μπορέσει ν’ αντέξει την κατακραυγή του κόσμου θα ναι δυστυχισμένος αν δεν γίνει κάτι το ξέρω!! θέλω το παιδί μου να είναι καλά θέλω να είναι χαρούμενο!
Θέλετε το παιδί σας να είναι καλά?
- Εννοείται !θέλω να τον βοηθήσω
Αν θέλετε να τον βοηθησετε, βοηθήστε τον ν’ αποδεχτεί την διαφορετικότητα του κ όχι να τον αλλάξετε.
- Μα πως θα είναι καλά που θα τον απορρίψει τόσος κόσμος η γιαγιά του θα πεθάνει αν το μάθει ..ο πατέρας του ούτε που να το σκεφτώ δεν θέλω ..ούτε οικογένεια θα δημιουργήσει μόνος του θα μείνει στον κόσμο!!? πως θα είναι καλά κ χαρούμενος έτσι?
Αν προσπαθήσει να καταπιέσει τις επιθυμίες του βάσει αυτών των σκέψεων θα του προκληθεί μεγάλο στρες το οποίο οδηγεί σε μεγαλύτερα προβλήματα όπως κατάθλιψη αυτοκτονικό ιδεασμό κ.α .θέλετε να βοηθήσετε τον γιο σας?
- Θέλω είναι το μόνο πράγμα που ξέρω ότι θέλω να κάνω… αλλά πως? άλλωστε πάντα ήμουν/είμαι συνεχεία μαζί του τον συμβουλεύω τον φροντίζω δεν είμαι μια μανά που τον παραμέλησε πάντα ήμουν σαν μανά κ πατέρας δίπλα του μια κ ο πατέρας του δεν ξέρει τον τρόπο να τον προσεγγίσει
Το καλό για το παιδί σας είναι να σας έχει δίπλα του, σύμμαχο του στην ζωη. στην ζωή που θέλει να ζήσει το ίδιο και όχι την ζωή που θα επιθυμούσατε εσείς να ζήσει.
- Είμαι δίπλα του, αλλά είναι δύσκολο πολύ - ακατόρθωτο. πως θα τον προσεγγίσω? πως θα το πω στον άντρα μου? πως θα το πω ακόμα κ στον εαυτό μου! κάθε βράδυ κλαίω που μένω μόνη μου κλαίω –δεν μου είναι εύκολο - θα του σταθώ αλλά με πονάει με πονάει πολύ βαθιά μέσα μου. Το ήξερα σχεδόν από πάντα ότι είναι ομοφυλόφιλο το παιδί μου απλά δεν ήθελα να το παραδεχτώ μέχρι που διάβασα το ημερολόγιο του… άφηνε κάτι υπαινιγμούς – θύμωσα όταν το διάβασα τόσο πολύ δεν ξέρω πως συγκρατήθηκα και δεν του το πα!! Για αυτό άλλωστε είμαι εδώ
Πριν προσεγγίσετε τον γιο σας είναι απαραίτητο να μάθετε πως να διαχειρίζεστε τα δικά σας συναισθήματα – προσπαθήστε ν αποδεχτείτε την διαφορετικότητα του γιου σας. Η διαδικασία της αποδοχής είναι μια κατάσταση που απαιτεί χρόνο κ προσπάθεια, αλλά μόνο έτσι θα τον διευκολύνετε να γίνει ένας αληθινά υγιής κι ευτυχισμένος ενήλικας.

_____________________________

Η Ελένη είναι μια μητέρα που αισθάνεται ενοχή αλλά και ματαίωση για την ομοφυλική έκφραση του γιου της. Λειτουργεί παρεμβατικά κ ασφυκτικά πάνω στο γιο της, αδυνατώντας να καταλάβει την ανάγκη του γιου της για ανεξαρτοποιηση. Ο πατέρας παρουσιάζεται αυταρχικός και απών, αγνοώντας τις ψυχολογικές και σωματικές αλλαγές του γιου του. Οι ομοφοβικες προκαταλήψεις της κοινωνίας ο κοινωνικός αποκλεισμός η ταπείνωση και η πίεση από την οικογένεια μπορεί να κάνει το παιδί ν απορρίψει την ομοφυλία του. Η καταπίεση της πραγματικής φύσης του, πιθανώς να προκαλέσει σοβαρή ψυχολογική βλάβη. Το ποσοστό των παιδιών που έχουν σκεφτεί την αυτοκτονία ως “λύση” είναι μεγάλο. Η δόμηση της ταυτότητας δεν είναι εύκολη υπόθεση για κανέναν έφηβο, ειδικά για έναν ομοφυλόφιλο, που καλείται να συνειδητοποιήσει τον “ιδιαίτερο” σεξουαλικό προσανατολισμό του και να συμφιλιωθεί μαζί του. Το γεγονός ότι ζει σ ‘‘ένα “κόσμο” ετερόφυλο (γονείς, δασκαλοι, φίλοι) που λείπουν τα πρότυπα και τα σημεία αναφοράς, που μπορεί να ταυτιστεί, του δημιουργείται ο φόβος ότι δεν είναι “φυσιολογικός”. Αν η Ελένη θέλει να βοηθήσει τον γιο της απαιτείται να συνεχίσει τις συνεδρίες μαζί με τον άνδρα της με στόχο να κατανοήσουν κ ν αποδεχτούν την ομοφυλοφιλία του γιου τους. Η κακή και αυταρχική γονεική στάση θα φέρει ακριβώς τ' αντίθετα αποτελέσματα στην ψυχολογία του παιδιού αλλά και των ίδιων. (dietplus.gr, 3/5/2012)

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ποτέ outcoming ποτέ ομως είναι μεγάλη μαλακία ότι και να σου λένε εδω μέσα... αντε σε κανά φίλο, φιλή... δυστυχώς αυτή είναι η πικρή αλήθεια