Η ”Τζοκόντα” ήταν ο εραστής του Ντα Βίντσι
madata.gr, 3/2/2011
Για μια ακόμα φορά η Μόνα Λίζα γίνεται πρώτο θέμα συζήτησης. Η αινιγματική φιγούρα του διάσημου πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι περιπλέκει ακόμα περισσότερο το ερώτημα ποια ήταν η «Μόνα Λίζα», με τη θεωρία του Ιταλού επιστήμονα ο οποίος υποστηρίζει ότι η Τζοκόντα, ήταν άνδρας.
Ο ερευνητής Σιλβάμο Βιντσέτι, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Foreign Press Association, είπε ότι η κυρίαρχη επιρροή για τον πίνακα αλλά και το μοντέλο που πόζαρε για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ήταν ο μαθητευόμενός του και για πολλά χρόνια σύντροφός του Τζιαν Τζιάκομο Καπρότι γνωστός και ως Σαλάι.
«Η Μόνα Λίζα πρέπει να αναγνωστεί σε διάφορα επίπεδα, όχι ακριβώς όπως ένα πορτρέτο», επεσήμανε ο ερευνητής. Ο Σαλάι συνεργάστηκε με τον Λεονάρντο για περισσότερες από δύο δεκαετίες, αρχίζοντας από το 1490. Ο Βιντσέτι περιγράφει τη σχέση τους ως «διφορούμενη», και οι περισσότεροι ιστορικοί της τέχνης συμφωνούν ότι ήταν εραστής του Ντα Βίντσι.
«Αρκετά έργα του διάσημου ζωγράφου, συμπεριλαμβανομένου και του «John the Baptist» αλλά και του λιγότερου γνωστού «Angel Incarnate», βασίστηκαν στον Σαλάι», δήλωσε ο Βιντσέτι, τονίζοντας ότι οι ομοιότητες της Μόνα Λίζα με τη μύτη και το στόμα του Σαλάι είναι εκπληκτικές.
Ο Ιταλός ερευνητής δήλωσε επίσης ότι το πορτρέτο αναπαριστά μια σύνθεση των επιστημονικών, καλλιτεχνικών και φιλοσοφικών πεποιθήσεων του καλλιτέχνη. Ο Ντα Βίντσι εργάστηκε πάνω σε αυτό διάφορα χρονικά διαστήματα για πολλά χρόνια, υποβλήθηκε σε διαφορετικές επιρροές και πηγές έμπνευσης, και ο καμβάς είναι γεμάτος κρυμμένα συμβολικά μηνύματα.
madata.gr, 3/2/2011
Για μια ακόμα φορά η Μόνα Λίζα γίνεται πρώτο θέμα συζήτησης. Η αινιγματική φιγούρα του διάσημου πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι περιπλέκει ακόμα περισσότερο το ερώτημα ποια ήταν η «Μόνα Λίζα», με τη θεωρία του Ιταλού επιστήμονα ο οποίος υποστηρίζει ότι η Τζοκόντα, ήταν άνδρας.
Ο ερευνητής Σιλβάμο Βιντσέτι, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Foreign Press Association, είπε ότι η κυρίαρχη επιρροή για τον πίνακα αλλά και το μοντέλο που πόζαρε για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι, ήταν ο μαθητευόμενός του και για πολλά χρόνια σύντροφός του Τζιαν Τζιάκομο Καπρότι γνωστός και ως Σαλάι.
«Η Μόνα Λίζα πρέπει να αναγνωστεί σε διάφορα επίπεδα, όχι ακριβώς όπως ένα πορτρέτο», επεσήμανε ο ερευνητής. Ο Σαλάι συνεργάστηκε με τον Λεονάρντο για περισσότερες από δύο δεκαετίες, αρχίζοντας από το 1490. Ο Βιντσέτι περιγράφει τη σχέση τους ως «διφορούμενη», και οι περισσότεροι ιστορικοί της τέχνης συμφωνούν ότι ήταν εραστής του Ντα Βίντσι.
«Αρκετά έργα του διάσημου ζωγράφου, συμπεριλαμβανομένου και του «John the Baptist» αλλά και του λιγότερου γνωστού «Angel Incarnate», βασίστηκαν στον Σαλάι», δήλωσε ο Βιντσέτι, τονίζοντας ότι οι ομοιότητες της Μόνα Λίζα με τη μύτη και το στόμα του Σαλάι είναι εκπληκτικές.
Ο Ιταλός ερευνητής δήλωσε επίσης ότι το πορτρέτο αναπαριστά μια σύνθεση των επιστημονικών, καλλιτεχνικών και φιλοσοφικών πεποιθήσεων του καλλιτέχνη. Ο Ντα Βίντσι εργάστηκε πάνω σε αυτό διάφορα χρονικά διαστήματα για πολλά χρόνια, υποβλήθηκε σε διαφορετικές επιρροές και πηγές έμπνευσης, και ο καμβάς είναι γεμάτος κρυμμένα συμβολικά μηνύματα.
4 σχόλια:
Mona Lisa model was a male say Italian researchers
By Eleanor Ide (AFP) – 3.2.2011
ROME — Italian researchers who specialise in resolving art mysteries said Wednesday they have discovered the disputed identity of the model for Leonardo da Vinci's Mona Lisa -- and claimed he was a man.
Silvano Vinceti, chairman of the Italian national committee for cultural heritage, said the Florence-born Renaissance artist's male apprentice and possible lover Salai was the main inspiration for the picture.
However his claim was immediately disputed by experts at the Louvre in Paris, where the painting is on display.
Salai, real name Gian Giacomo Caprotti, an effeminate young artist who worked with da Vinci for 25 years, is thought to have served as a model and muse for several of his paintings. The pair had an "ambiguous" relationship and were probably lovers, Vinceti said.
Comparisons between the facial characteristics of figures from several of da Vinci's works -- such as "St. John the Baptist" and the "Angel Incarnate" -- reveal striking similarities with the Mona Lisa's nose and mouth, he said.
"There are remarkable similarities," Vinceti told reporters.
What is more, Vinceti said da Vinci had left clues to the model's identity in tiny letters L and S which he and his team found painted into the eyes of the Mona Lisa.
"Close examination of a high-quality digital copy of the portrait had revealed an L for Leonardo and an S for Salai," he said.
But Vinceti's claims have been disputed by the Louvre museum.
The museum said it had carried out "every possible laboratory test possible" on the picture in 2004 and then again in 2009, and insisted that "no inscriptions, letters or numbers, were discovered during the tests."
"The ageing of the painting on wood has caused a great number of cracks to appear in the paint, which have caused a number of shapes to appear that have often been subject to over-interpretation," the Louvre told AFP.
The museum also said Vinceti's had made his claims without having had access to the painting itself.
The Italian aficionado, whose team gained notoriety with their claims surrounding the death of Caravaggio last year, said he felt sorry for the embarrassment the museum must feel on having missed the clues all these years.
"I can understand their incredulity and amazement -- after all this must be the most studied picture on earth," he told AFP, but added "they're really blind."
"They have to be serious and accept that they didn't see what was right in front of their eyes," he said.
In order to clear up any lingering doubt over his theory -- worthy of Dan Brown's 2003 bestseller the "Da Vinci Code" -- Vinceti said he would be willing to take his team to France and collaborate on further tests with the Louvre.
"We're ready to go to Paris and extract a tiny bit of paint from the numbers and see whether they match the rest of the painting, to see if they were done at the same time or are marks that have appeared over time," he said.
Whether the prestigious art museum will take Vinceti up on his offer is yet to be seen.
«Αρκετά έργα του διάσημου ζωγράφου, συμπεριλαμβανομένου και του «John the Baptist» αλλά και του λιγότερου γνωστού «Angel Incarnate»
Έλεος πια με την ασχετοσύνη. Ο Λεονάρντο ήταν ιταλός και το κείμενο υποτίθεται ότι απευθύνεται σε ελληνόφωνους και όχι αγγλόφωνους αναγνώστες.
Βέβαια αυτή είναι μια ακόμη θεωρία... δεν έχει αποδειχθεί τίποτα και μάλλον δεν μπορεί να αποδειχθεί τίποτα! Πάντως σε μια συζήτηση εδώ στη σχολή, αναφέρθηκε ότι ο πίνακας απεικονίζει τον ίδιο τον Da vinci!
Whatever... μάλλον θα ακουστούν πολλά ακόμη, αλλά θα μείνουμε με την απορία! :)
Κάπου είναι μετέωρο αυτό το κείμενο. ΗΣΟΥΝ ΜΗΠΩΣ ΕΚΕΙ εκείνη τηνεποχή? Ή έτσι σε "βολεύει" να λες για να περάσεις τις απόψεις σου?..
ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ, ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ, ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΤΑΝ ΝΑ ΠΟΖΑΡΟΥΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ...ΚΑΙ ΝΑΙ, ΠΟΖΑΡΕΙ ΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΟΥ.ΜΗ ΤΑ ΙΣΟΠΕΔΩΣΟΥΜΕ ΟΛΑ. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ GAY, αλλά δεν είναι τρόπος να μας γράφεις το πως διαχειρίζεσαι σεξουαλικά το σώμα σου. ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΕΙΝΑΙ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΝΤΕΜΟΝΤΕ.
Δημοσίευση σχολίου