.
ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ YOGYAKARTA
Εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου Κατά των Διακρίσεων Βάσει Σεξουαλικού Προσανατολισμού και Ταυτότητας Φύλου
.
ΑΡΧΗ 16: ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κάθε πρόσωπο έχει το δικαίωμα στην παροχή εκπαίδευσης που θα λαμβάνει υπόψη τη διαφορετικότητα ως προς τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου του και χωρίς να υφίσταται καμία διάκριση εξαιτίας τους.
ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΠΡΕΠΕΙ
Α. Να λάβουν όλα τα απαραίτητα νομοθετικά, διοικητικά και άλλα μέτρα ώστε να εξασφαλίσουν την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και την ίση μεταχείριση των μαθητών, φοιτητών και του διδακτικού προσωπικού, χωρίς καμία διάκριση βάσει του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου.
Β. Να εξασφαλίσουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα στοχεύει στη μέγιστη δυνατή ανάπτυξη της προσωπικότητας, του ταλέντου και των πνευματικών και σωματικών δεξιοτήτων των μαθητών και ότι ανταποκρίνεται στις σχετικές ανάγκες των μαθητών διαφορετικού σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου,
Γ. Να εξασφαλίζουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα στοχεύει στην καλλιέργεια του σεβασμού για τα ανθρώπινα δικαιώματα και του σεβασμού προς τους γονείς και την οικογένεια του κάθε παιδιού, την πολιτισμική του ταυτότητα, τη γλώσσα και τις αξίες του σε ένα κλίμα κατανόησης, ειρηνικής συνύπαρξης και ισότητας και ότι λαμβάνει υπόψη και σέβεται τη διαφορετικότητα του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου των μαθητών,
Δ. Να εξασφαλίζουν ότι οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που ακολουθούνται καλλιεργούν την κατανόηση και τον σεβασμό, μεταξύ άλλων, προς τη διαφορετικότητα του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου και ότι λαμβάνουν υπόψη τους τις εξειδικευμένες ανάγκες των μαθητών, των γονέων και των μελών της οικογένειάς τους σε σχέση με αυτούς τους δύο παράγοντες,
Ε. Να εξασφαλίζουν ότι η νομοθεσία και η πολιτική που ακολουθείται παρέχει επαρκή προστασία προς μαθητές, φοιτητές και διδακτικό προσωπικό διαφορετικού σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου απέναντι σε κάθε μορφή κοινωνικού αποκλεισμού, βίας και παρενόχλησης μέσα στο σχολικό περιβάλλον,
ΣΤ. Να εξασφαλίζουν ότι οι μαθητές που είναι θύματα αποκλεισμού, βίας ή παρενόχλησης δεν περιθωριοποιούνται και δεν απομονώνονται για λόγους προστασίας και ότι η προστασία και ο σεβασμός των δικαιωμάτων τους περνάει μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες,
Ζ. Να λάβουν όλα τα απαραίτητα νομοθετικά, διοικητικά και άλλα μέτρα ώστε η λήψη πειθαρχικών μέτρων από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να συνάδει με την προστασία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, χωρίς διακρίσεις και κυρώσεις εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου ή της έκφρασης αυτών,
Η. Να εξασφαλίζουν ότι οι πάντες έχουν πρόσβαση στη δια βίου εκπαίδευση χωρίς καμία διάκριση βάσει του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου και να διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτά τα προγράμματα ενηλίκων που έπεσαν θύματα διακρίσεων από το εκπαιδευτικό σύστημα.
ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ YOGYAKARTA
Εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου Κατά των Διακρίσεων Βάσει Σεξουαλικού Προσανατολισμού και Ταυτότητας Φύλου
.
ΑΡΧΗ 16: ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κάθε πρόσωπο έχει το δικαίωμα στην παροχή εκπαίδευσης που θα λαμβάνει υπόψη τη διαφορετικότητα ως προς τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου του και χωρίς να υφίσταται καμία διάκριση εξαιτίας τους.
ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΠΡΕΠΕΙ
Α. Να λάβουν όλα τα απαραίτητα νομοθετικά, διοικητικά και άλλα μέτρα ώστε να εξασφαλίσουν την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση και την ίση μεταχείριση των μαθητών, φοιτητών και του διδακτικού προσωπικού, χωρίς καμία διάκριση βάσει του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου.
Β. Να εξασφαλίσουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα στοχεύει στη μέγιστη δυνατή ανάπτυξη της προσωπικότητας, του ταλέντου και των πνευματικών και σωματικών δεξιοτήτων των μαθητών και ότι ανταποκρίνεται στις σχετικές ανάγκες των μαθητών διαφορετικού σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου,
Γ. Να εξασφαλίζουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα στοχεύει στην καλλιέργεια του σεβασμού για τα ανθρώπινα δικαιώματα και του σεβασμού προς τους γονείς και την οικογένεια του κάθε παιδιού, την πολιτισμική του ταυτότητα, τη γλώσσα και τις αξίες του σε ένα κλίμα κατανόησης, ειρηνικής συνύπαρξης και ισότητας και ότι λαμβάνει υπόψη και σέβεται τη διαφορετικότητα του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου των μαθητών,
Δ. Να εξασφαλίζουν ότι οι εκπαιδευτικές μέθοδοι που ακολουθούνται καλλιεργούν την κατανόηση και τον σεβασμό, μεταξύ άλλων, προς τη διαφορετικότητα του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου και ότι λαμβάνουν υπόψη τους τις εξειδικευμένες ανάγκες των μαθητών, των γονέων και των μελών της οικογένειάς τους σε σχέση με αυτούς τους δύο παράγοντες,
Ε. Να εξασφαλίζουν ότι η νομοθεσία και η πολιτική που ακολουθείται παρέχει επαρκή προστασία προς μαθητές, φοιτητές και διδακτικό προσωπικό διαφορετικού σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου απέναντι σε κάθε μορφή κοινωνικού αποκλεισμού, βίας και παρενόχλησης μέσα στο σχολικό περιβάλλον,
ΣΤ. Να εξασφαλίζουν ότι οι μαθητές που είναι θύματα αποκλεισμού, βίας ή παρενόχλησης δεν περιθωριοποιούνται και δεν απομονώνονται για λόγους προστασίας και ότι η προστασία και ο σεβασμός των δικαιωμάτων τους περνάει μέσα από την ενεργό συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες,
Ζ. Να λάβουν όλα τα απαραίτητα νομοθετικά, διοικητικά και άλλα μέτρα ώστε η λήψη πειθαρχικών μέτρων από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να συνάδει με την προστασία της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, χωρίς διακρίσεις και κυρώσεις εξαιτίας του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου ή της έκφρασης αυτών,
Η. Να εξασφαλίζουν ότι οι πάντες έχουν πρόσβαση στη δια βίου εκπαίδευση χωρίς καμία διάκριση βάσει του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου και να διευκολύνουν την πρόσβαση σε αυτά τα προγράμματα ενηλίκων που έπεσαν θύματα διακρίσεων από το εκπαιδευτικό σύστημα.
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου