17.6.08

ΓΑΜΟΣ, ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Γάμος, εδώ και τώρα. «Λένε πως ο γάμος είναι ετεροφυλοφιλικό στερεότυπο. Στερεότυπο ή όχι, πρέπει να υπάρχει και για μας αυτή η δυνατότητα. Θέλω να έχω τα ίδια δικαιώματα με όλους τους άλλους. Γιατί εσύ και όχι εγώ; Είμαστε πολίτες δύο ταχυτήτων και κατηγοριών; Φορολογούμαι όπως όλοι οι Έλληνες. Πήγα στο στρατό. Υπηρέτησα, δηλαδή, τη Μαμά Πατρίδα αλλά εκείνη δεν με θέλει όπως είμαι – θα με προτιμούσε κάπως αλλιώς. Ναι, θα ήθελα να παντρευτούμε κάποια στιγμή με τον Αντώνη. Όχι για το …event. Δεν θα καλούσα και τις θείες μου από το χωριό. Άλλωστε. Αλλά για να μπορώ να δηλώσω ξεκάθαρα ποιος άνθρωπος θα είναι η νέα οικογένειά μου. Αυτό καθιερώνει ο γάμος. Αν βρεθώ στην εντατική και πρέπει οι γιατροί να αποφασίσουν για κάτι, να μη ρωτήσουν τη μαμά μου αλλά τον σύντροφό μου. Να μπορούμε να πάρουμε ένα δάνειο και να έχουμε τις φοροαπαλλαγές κάθε “επίσημου” ζευγαριού. Αυτόν τον ρόλο μπορεί να παίξει και το σύμφωνο συμβίωσης. Είναι υποκρισία να λένε πως θα καλύψει ένα κενό που υπάρχει για τα ετερόφυλα ζευγάρια που ζουν μαζί. Αν δεν ισχύσει και για τα ομόφυλα ζευγάρια, δεν έχει λόγο ύπαρξης. Αφού υπάρχει και ο πολιτικός γάμος. Τι θα προσθέσει;»
Δημήτρης, 36 ετών, μεταφραστής

Ο γάμος «Δεν είμαι υπέρ του γάμου. Και στρέητ να ήμουν, το ίδιο θα έλεγα. Καμιά εκκλησία και κανένα κράτος δεν είναι σε θέση να μου επιβεβαιώσει το συναίσθημά μου. Να πει “Α, τώρα η Κωνσταντίνα κι εσύ είστε ζευγάρι”. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει ένα τεράστιο κενό στη νομοθεσία και ένα αίτημα που πρέπει, επιτέλους, να ικανοποιηθεί. Ας ισχύσει και για μας το σύμφωνο συμβίωσης, στο οποίο τα συμβαλλόμενα μέρη θα ήταν ισότιμα – όπως συμβαίνει και με τα ετερόφυλα ζευγάρια – σε σχέση με τη σύνταξη, την περίθαλψη, τη φορολόγηση, τις κληρονομικές απαιτήσεις.»
«Με τρομάζει το ενδεχόμενο να πάω σε μια δημόσια υπηρεσία, να δείξω το εκκαθαριστικό της εφορίας στο οποίο θα αναγράφεται “Αθηνά, σύζυγος Κωνσταντίνας” και οι υπάλληλοι να αρχίσουν να χασκογελάνε ή ακόμα και να με χλευάζουν (…)»
Αθηνά, 49 ετών, γιατρός

(Από το αφιέρωμα του περιοδικού "Κ" της Καθημερινής: Γιατί θέλουν να παντρεύονται οι γκέι;, 15/6/2008)

Δεν υπάρχουν σχόλια: