Με τον όρο ίσα δικαιώματα εννοώ την αναγνώριση ίδιων επιλογών σε όλους τους πολίτες. Στην παρούσα φάση δεν με αφορά αν οι ενδιαφερόμενες κοινότητες συμφωνούν ή όχι με τη δυνατότητα τέλεσης πολιτικού γάμου ή τη σύναψη συμφώνου συμβίωσης από ομόφυλα ζευγάρια, διότι γνωρίζω τη μεγάλη συγκρουσιακή συζήτηση, με ενδιαφέρει η πολιτεία να παρέχει την επιλογή αυτή. Και ας μην ακολουθηθεί από κανέναν. Η πολιτεία οφείλει όμως να την παράσχει.Δεν με αφορά επίσης το εάν το σύμφωνο συμβίωσης παρέχει ουσιαστική νομική κατοχύρωση. Είναι μια άλλη συζήτηση. Με αφορά όμως το εάν αυτή η επιλογή παρέχεται σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες. Για μένα στην παρούσα φάση αυτή είναι η ουσία. Προσωπικά προτιμώ τα μικρά σταθερά βήματα από μετέωρα άλματα που δεν έχουν αντίκρισμα, ειδικά όταν οι άνθρωποι που αφορούν δεν συμφωνούν μεταξύ τους.Μαρία Ρεπούση, βουλευτής της ΔΗΜ.ΑΡ. (athensvoice.gr, 25/2/2013)
«Η ελληνική κυβέρνηση μελετά το θέμα και θα ανακοινώσει τις αποφάσεις της, ύστερα από διεξαγωγή δημόσιου διαλόγου, σχετικά με το ερώτημα της επέκτασης του συμφώνου συμβίωσης», αναφέρει ο υπουργός Δικαιοσύνης Αντώνης Ρουπακιώτης, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή έπειτα από ερώτηση των βουλευτών της ΔΗΜΑΡ Μαρίας Γιαννακάκη και Μαρίας Ρεπούση για τη θεσμική αναγνώριση της ελεύθερης συμβίωσης μεταξύ ατόμων του ιδίου φύλου. (tanea.gr, 26/2/2013)
Να
μην ρωτήσω, αν «διεξαγωγή δημόσιου διαλόγου,
σχετικά με το ερώτημα της επέκτασης του συμφώνου συμβίωσης» σημαίνει
δημοψήφισμα, διάλογος σε φόρουμ της ιστοσελίδας του Υπουργείου Δικαιοσύνης ή
συζητήσεις στα καφενεία ανά την επικράτεια.
Να μην ρωτήσω πώς η ουσία της ισότητας μπορεί να εμπεριέχεται επιλεκτικά σε κάποιους νόμους και σ' άλλους όχι και πώς μπορεί να είναι ανεξάρτητη από την «παροχή ουσιαστικής
νομικής κατοχύρωσης».
Μπορώ τουλάχιστον να ρωτήσω αν η επέκταση
του Συμφώνου Συμβίωσης και στα ομόφυλα ζευγάρια θα αφορά στον ισχύοντα νόμο ή θα
τροποποιηθεί αυτός αναλόγως κατά τη συμπερίληψη τους;
Κι αν αφορά στον ισχύοντα νόμο 3719/2008,
τι είδους ισονομία είναι αυτή που, για παράδειγμα, στο άρθρο 8 προβλέπει:
Αρθρο 8
Τεκμήριο
πατρότητας
1. Το τέκνο που γεννήθηκε κατά τη διάρκεια
του συμφώνου συμβίωσης ή εντός τριακοσίων ημερών από τη λύση ή την αναγνώριση
της ακυρότητάς του, τεκμαίρεται ότι έχει πατέρα τον άνδρα με τον οποίο η
μητέρα κατάρτισε το σύμφωνο. Το τεκμήριο ανατρέπεται με αμετάκλητη δικαστική
απόφαση. Τα άρθρα 1466 επ. ΑΚ, καθώς και τα άρθρα 614 επ. ΚΠολΔ, εφαρμόζονται
αναλόγως.
2. Η ακυρότητα ή η ακύρωση του συμφώνου δεν
επηρεάζει την πατρότητα των τέκνων.
Ακόμη κι αν
η πατρότητα αντικατασταθεί με κάποιον ουδέτερο όρο είναι φανερό ότι η γονεϊκότητα
θα επιτρέπεται μόνον σε ετερόφυλα ζευγάρια και, εν μέρει, σε ζευγάρια γυναικών.
Είναι αυτό
μικρό σταθερό βήμα προς την ισότητα ή ασταθής φιγούρα πάνω σε ψηλοτάκουνα;
1 σχόλιο:
Αντί να μας θίγει ο αποκλεισμός μας από τη ...γονε'ι'κότητα , η διεκδίκηση της οποίας θα μας φέρει σε κάθετη σύγκρουση με την ελληνική κοινωνία όπου ζούμε, δεν θα ήταν καλύτερα να διεκδικήσουμε ένα ισχυρό σύμφωνο συμβιώσεως για ομόφυλα ζευγάρια ,ώστε να απολαμβάνουν ΟΛΑ τα εργασιακά ,ασφαλιστικά , επιδοματικά , συνταξιοδοτικά , φορολογικά και κληρονομικά δικαιώματα των ετεροφυλόφιλων ζευγαριών ???
Και μετά βλέπουμε για παιδιά και για...σκυλιά.
Ειδα και τους έχοντες παιδιά τι ωραία που περνούν ...Στο γηροκομείο καταλήγουν ,αν δεν τους αφήνουν τα παιδιά τους να ζουν μόνοι κι έρημοι...
Ενώ η Γη βουλιάζει από τα δισεκατομμύρια ανθρώπων ...γιατί είναι τόσο σημαντικό να διαιωνίσουν οι άνθρωποι την κακότητα και τη μετριότητά τους?Περονόσπορο και μαζική στείρωση χρειάζεται η αδηφάγα και αδίστακτη ανθρωπότητα ...όχι διαιώνηση.
ΕΚΗΒΟΛΟΣ.
Δημοσίευση σχολίου