31.10.12

DANNY GALIEOTE

Danny Galieote (ΗΠΑ)

ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ QUEER-ΙΕΣ 2


Οι ομάδες Nova Melancholia & MAG παρουσιάζουν την περφόρμανς
Οι κότες και οι ψύλλοι
 Μέσω της λοξής και «queer» αναπαραγωγής των πολιτισμικών στερεοτύπων επιχειρούμε την εκ νέου διεκδίκηση της ερωτικής επιθυμίας και του έμφυλου σώματος. Η επιθυμία είναι έρμαιο της έντασης ανάμεσα στην αυτοδιάθεση και τον κοινωνικό ετεροκαθορισμό: σε αυτό το όριο –κατά την γνώμη μας- ελλοχεύει η συγκίνηση, η απελπισία, η βία αλλά και το ανατρεπτικό χιούμορ των σύντομων αριστουργηματικών πεζογραφημάτων του Γιώργου Ιωάννου «Οι κότες» και «Οι ψύλλοι» (από τη συλλογή Για ένα φιλότιμο, 1964).
 Η περφόρμανς είναι ένα «ξόρκι» ενάντια στη ματαίωση της επιθυμίας και στη μελαγχολία του φύλου.

Κείμενο: Γιώργος Ιωάννου ||Σκηνοθεσία: Βασίλης Νούλας || Σκηνικά-Κοστούμια: Μυρτώ Ξανθοπούλου || Θεατρολόγος – Βοηθός σκηνοθέτης: Μελίνα Μαρκάκη

Ερμηνεία: Ράνια Κελαϊδίτη, Κώστας Κουτσολέλος, Σταύρος Μπαφέτης, Άννα Τζάκου, Σωτήρης Τσακομίδης, Δέσποινα Χατζηπαυλίδου

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη από 22 Οκτωβρίου έως 11 Δεκεμβρίου 2012
ΕΜΠΡΟΣ (Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή, Αθήνα) –Επάνω Χώρος
Έναρξη: 9 μμ. || Διάρκεια: 70’ || Είσοδος ελεύθερη
Τηλέφωνα κρατήσεων: 6939.011739, 6972.730557

VICIOUS OLD QUEENS

Η είδηση δεν έχει επιβεβαιωθεί αλλά ούτε έχει διαψευστεί, μπορούμε όμως να τη διαβάσουμε στο imdb οπότε οπωδήποτε είναι βάσιμη. 
Ο Σερ Ίαν Μακ Κέλεν και ο Σερ Ντέρεκ Τζάκομπι θα πρωταγωνιστήσουν σε ένα νέο sitcom με τον τίτλο Vicious Old Queens. Η σειρά θα είναι παραγωγή του ITV και θα ασχολείται με τη ζωή ενός μεγαλύτερης ηλικίας ομοφυλόφιλου ζευγαριού που ζει στο Κόβεντ Γκάρνετ του Λονδίνου.
Και οι δύο διάσημοι ηθοποιοί που έχουν τιμηθεί από τη Βασίλισσα με τον ανώτατο τίτλο τιμής του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι ομοφυλόφιλοι και μια σειρά που θα συνδύαζε τα αναμφισβήτητα υποκριτικά τους ταλέντα, θα ήταν κάτι περισσότερο από ενδιαφέρουσα.
(moveitmag.gr, 30/10/2012)

30.10.12

TAIPEI CITY PRIDE 2012

Taipei City Pride 2012

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΓΚΟΣ: ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΚΡΙΤΕΑ

Πώς σχολιάζεις τη λογοκρισία της ΕΡΤ στο Downton Abbey; Θα γυρνούσες μια τέτοια σκηνή; 
Κωνσταντίνος Λάγκος: Οποιαδήποτε λογοκρισία πάνω στην Τέχνη είναι κατακριτέα για μένα. Καταρχήν δεν ξέρουμε που σταματάει. Όσον αφορά τις ευαισθησίες κάποιων κοινωνικών ομάδων, αυτές φροντίζουν μόνες τους να αυτολογοκρίνονται ώστε να μην προκαλούν και αυτό έχει να κάνει με τη γενικότερη κατάσταση που επικρατεί. Εγώ, εξαρτάται... Αν πρόκειται, ας πούμε, για το «Brokeback Mountain», όπου ο Ανγκ Λι κατάφερε να αποσπάσει εκπληκτικές ερμηνείες από τους πρωταγωνιστές του, δεν νομίζω να υπήρχε λόγος να μην το κάνω... 
Δεν γνωρίζουμε τίποτα για την προσωπική σου ζωή... 
Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος, δεν αφορά κανέναν η προσωπική μου ζωή. Προβάλλομαι μόνο μέσα από τη δουλειά μου όχι μέσα από τη ζωή μου. ...

Κωνσταντίνος Λάγκος
Έγινε γνωστός από τη συμμετοχή του στο «Steps», ενώ νωρίτερα τον είχαμε δει στη «Ζωή της άλλης». Του αρέσει να γράφει διηγήματα που δεν θέλει να τα εκδώσει, ενώ έχει σκεφτεί να γράψει σενάριο σειράς... Στα 23 του είχε φτάσει κοντά στον γάμο, αν και τελικά δεν έκανε ποτέ την επίσημη πρόταση. Δύο είναι οι κινηματογραφικοί ρόλοι που θαυμάζει και θα ήθελε να παίξει. Του Ντάνιελ Ντέι Λιούις στο «Αριστερό μου πόδι» και του Μπρούνο Ες στο «Αίνιγμα του Κάσπαρ Χάουζερ».
(TVEθνος, 28/10/2012)

ΜΠΟΛΟΝΙΑ. GENDER BENDER 2012

29.10.12

ARSEN SAVADOV 2

Arsen Savadov (Ουκρανία):  Marxizm de Sad

ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ: ΘΑ ΕΚΑΝΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΝΔΡΑ ΑΝ ΕΡΩΤΕΥΟΜΟΥΝ

Bασίλης Παλαιολόγος: "Θα έκανα σχέση με έναν άνδρα αν ερωτευόμουν"
vipnews.gr, 27-10-2012
Συνέντευξη στο περιοδικό ΕΓΩ! έδωσε ο γνωστός ηθοποιός και αναφέρθηκε στη παράσταση "Υπό το μηδέν" όπου και πρωταγωνιστεί: «Είναι μια πολύ ιδιαίτερη παράσταση, πολύ καλογραμμένη, του νέου Ισπανού συγγραφέα Abel Zamora. Το έργο αγγίζει σε πολλά επίπεδα. Μιλάει για την Ευρώπη του σήμερα, την κρίση, τις ανθρώπινες σχέσεις, τις αγωνίες, τους φόβους, τις συγκρούσεις. Όλοι οι άνθρωποι έχουμε κοινά θέματα. Αυτά εκμηδενίζουν τα σύνορα». 
 Όσο για το αν έχει φτάσει ποτέ υπό το μηδέν ομολογεί: «Έχω βουτήξει στο κενό και έχω σηκωθεί. Έπιασα πιάτο και αναγεννήθηκα από τις στάχτες μου. Τώρα πια έχω μάθει να διαχειρίζομαι αλλιώς τα πράγματα». 
 Σε πρόσφατη δήλωση του είπε πως ο έρωτας δεν έχει φύλο, τώρα τι απαντάει: «Έχει φύλο, ηλικία, ράτσα και κοινωνικές τάξεις ο έρωτας; Δεν υπάρχουν φύλα σε όλα αυτά. Μπορείς να βάλεις φύλο στη ψυχή μου; Το θέμα είναι κατά πόσον κανιβαλίζεται ο λόγος κάποιου κακοπροαίρετα». 
Τέλος παραδέχεται πως θα μπορούσε να κάνει σχέση με έναν άντρα αν τύχαινε και τον ερωτευόταν: «Αν τύχαινε να ερωτευθώ θα το έκανα. Θεωρώ πολύ πιο αντρίκιο, αν σου προκύψει, να είσαι με έναν άνθρωπο του ίδιου φύλου από το να είσαι 70 χρονών και να προσβλέπεις σε μια σχέση με ένα 15χρονο κορίτσι».

Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ POPPERS ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ;

Royal Bolton Hospital study links use of "poppers" with eyesight damage 
bbc, 23-10-2012
The Royal Bolton Hospital is warning that sniffing "poppers" can cause lasting damage to the eyes, following the first study of its kind in the UK. 
 Poppers is the street name for a group of chemicals called alkyl nitrites and are used by thousands of clubbers as a stimulant and legal high. 
 It is illegal to sell them for human consumption but they are often sold in sex shops, clubs and gay bars as "air fresheners". 
 Writing in the journal Eye, doctors who carried out the study say some patients have experienced damaged vision after just one dose and are calling for more awareness among users and ophthalmologists.

28.10.12

ΦΑΝΤΑΡΟΙ


Ο Διαμαντής Διαμαντόπουλος και ο Γιάννης Τσαρούχης στρατιώτες το 1941

27.10.12

ARSEN SAVADOV 1

Book of the Dead, 2001
Donbass-Chocolate, 1997
Collective Red, 1998

Arsen Savadov (Ουκρανία, 1962-  )

26.10.12

RESPIRA. ΤΟ BΙΝΤΕΟ ΤΟΥ ΙΣΠΑΝΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ CGT


The General Confederation of Labour (Spanish: Confederación General del Trabajo, CGT) 
of Spain is an Anarcho-Syndicalist trade union, arisen from the 1979 split of CNT/AIT 
after the arrival of democracy and the following reorganization 
and restructuring process of the trade unions. (en.wikipedia.org)

ΛΕΥΚΗ ΝΗΣΟΣ. ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΚΛΟΥ 4

Николай Николаевич Ге: Ο Αχιλλέας θρηνεί τον Πάτροκλο (λεπτομέρεια)
National Art Museum, Minsk

Στη Χάγη η υπόθεση του τάφου του Αχιλλέα
eleftheria.gr, (3/2009)
Το Φιδονήσι είναι ένα μικρό ουκρανικό νησάκι και βρίσκεται στο Δέλτα του Δούναβη στον Εύξεινο Πόντο, κάπου 20 ναυτικά μίλια, από την ακτή, κοντά στα σύνορα των δύο κρατών Ουκρανίας και Ρουμανίας. Οι αρχαίοι το ονόμαζαν Λευκή νήσο, ενώ ο ιστορικός Παυσανίας το αποκάλεσε "Αχιλλέως νήσο". Αυτό διότι, εκεί, στην αποκαλούμενη και "νήσο των μακάρων", βρισκόταν κατά το μύθο ο τάφος του Αχιλλέα.
Το νησάκι αυτό είχε καταστεί μήλον της έριδος ως προς την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας μεταξύ των δύο παραδουναβίων αυτών χωρών, από το 1995. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Ουκρανοί έκαναν τα πάντα τα τελευταία χρόνια, ώστε να αποδείξουν, πώς το νησάκι αυτό κατοικείται μέχρι σήμερα από πολίτες τους, σε αντίθεση με τους Ρουμάνους, που υποστηρίζουν ότι μοναδικοί κάτοικοί του, είναι τα φίδια (εξ ου και Φιδονήσι). Και οι δύο αυτές χώρες ύστερα από 34 άκαρπους γύρους συζητήσεων για την επίλυση της μεταξύ τους διαφοράς ως προς την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας και της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) προσέφυγαν γι' αυτό από κοινού το 2007 στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης.
Η απόφαση, που έβγαλε την 3η Φεβρουαρίου του 2009 το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης, αλλάζει κάπως το σκηνικό. Το Δικαστήριο δεν πήρε θέση αν το συγκεκριμένο νησάκι αποτελεί βραχονησίδα ή όχι. Δικαιολόγησε μάλιστα αυτή την απόφαση με το σκεπτικό ότι, το νησάκι ήδη είχε χωρικά ύδατα 12 ναυτικών μιλίων, τα οποία πάντως δεν αμφισβητούσε η Ρουμανία. Η χάραξη των ορίων της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ, που έκανε το Δικαστήριο έδωσε τελικά στη Ρουμανία το 80% της ΑΟΖ, που διεκδικούσε.

25.10.12

ΛΕΥΚΗ ΝΗΣΟΣ. ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΚΛΟΥ 3

Ἀχιλλέως δὲ ἀποθανόντος συμφορᾶς ἐπληρώθη τὸ στράτευμα. θάπτουσι δὲ αὐτὸν [ἐν Λευκῇ νήσῳ] μετὰ Πατρόκλου, τὰ ἑκατέρων ὀστᾶ συμμίξαντες.

Απολλοδώρου: Βιβλιοθήκη (Ε V-5)

Από την ιστοσελίδα του Αρχαιολογικού Μουσείου Οδησσού
archaeology.odessa.ua

ΛΕΥΚΗ ΝΗΣΟΣ. ΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΚΛΟΥ 2

Θραύσμα κεραμικού αγγείου από τον ναό του Αχιλλέα στη Λευκή νήσο
Αρχαιολογικό Μουσείο Οδησσού
(φωτογραφία: ΤΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ)

Παρά τον ποταμόν Βορυσθένην, για όποιον ανέρχεται τον ρουν του έχει κτισθή Ελληνική πόλις, με το όνομα Ολβία. Από δε το Βορυσθένην μέχρι την έρημη και ανώνυμη μικράν νήσον είναι εξήντα στάδια, και από εκεί μέχρι την Οδησσόν ογδόντα. Μετά από την Οδησσόν ευρίσκεται ο λιμήν των Ιστριανών, εις απόστασιν διακοσίων πενήντα σταδίων, και μετά από αυτόν εις απόστασιν πεντήκοντα σταδίων ευρίσκεται ο λιμήν των Ισιακών. Και από εκεί μέχρι το αποκαλούμενον Ψιλόν στόμα του Ίστρου, χίλια διακόσια στάδια. Οι ενδιάμεσοι τόποι είναι έρημοι και ανώνυμοι. Παρά το στόμιον τούτο μάλιστα, δια τον πλέοντα στο πέλαγος κατ’ ευθείαν με βόρειον άνεμον υπάρχει νήσος, την οποία άλλοι μεν νήσον του Αχιλλέως, άλλοι δε Δρόμον του Αχιλλέως και άλλοι Λευκήν από το χρώμα, την ονομάζουν. Αυτήν λένε ότι η Θέτις διέθεσε εις τον υιόν της και ότι εδώ κατοικούσε ο Αχιλλεύς’ και ότι υπάρχει πλοίο του Αχιλλέως και ένα ξόανο παλαιάς τεχνοτροπίας. Η δε νήσος είναι έρημη από ανθρώπους και βόσκουν εις αυτήν αίγες, όχι πολλές’ και λέγεται ότι αυτές τις αναθέτουν στον Αχιλλέα, όσοι σταματούν εις την νήσον. Και άλλα πολλά αφιερώματα είναι εκτεθειμένα στον ναό, φιάλες και δακτύλιοι και λίθοι από τους πολυτελέστερους. Όλα αυτά, αφιερωμένα στον Αχιλλέα, ανάκεινται εις τον ναόν, καθώς και επιγράμματα, άλλα μεν στην Ρωμαϊκή (λατινική), αλλά δε στην Ελληνική, γραμμένα σε διάφορα μέτρα, και έπαινοι στον Αχιλλέα. Υπάρχουν δε και εκείνα τα σχετικά με τον Πάτροκλον΄ διότι και τον Πάτροκλον τιμούν μαζί με τον Αχιλλέα, όσοι θέλουν να κάνουν δωρεές εις τον Αχιλλέα. […]λέγεται επίσης ότι φανερώνεται σε όνειρα ο Αχιλλεύς, άλλοτε εις αυτούς που προσεγγίζουν την νήσον και άλλοτε εις εκείνους που πλέουν, εφ’ όσον δεν ευρίσκονται μακριά, και τους λέγει σε ποιο σημείο της νήσου είναι καλλίτερα να πλησιάσουν και πού να προσορμισθούν […] άλλοι λένε ότι και ο Πάτροκλος ενεφανίσθη εις ενύπνιον. Αυτά, λοιπόν, ως προς την νήσον του Αχιλλέως κατέγραψα, ακούοντας αυτούς που επλησίασαν την νήσον ή άλλους που ερωτήθηκαν από εμέ. Και μου φαίνεται ότι δεν είναι απίστευτα. Διότι εγώ πιστεύω ότι ο Αχιλλεύς, περισσότερο από κάθε άλλον, είναι ήρως με αποδεδειγμένην την καταγωγήν, και ως προς το κάλλος και ως προς την δύναμιν της ψυχής’ και έφυγε νέος από τους ανθρώπους και τον εξύμνησε ο Όμηρος, και έγινε αντικείμενον έρωτος και υπήρξε αφωσιωμένος στον φίλο, ώστε να επιλέξη να πεθάνη αμέσως μετά από τον παιδικό του φίλο. 

Αρριανού: Περίπλους Πόντου Ευξείνου 
Μετάφραση: Δ.Γ. Κουτρούμπας

Αρχαιολογικό Μουσείο Οδησσού
Προθήκη με αρχαιολογικά ευρήματα από τη Λευκή νήσο
(φωτογραφίες: ΤΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ)

24.10.12

ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ QUEERΙΕΣ;

ΕΙΜΑΙ ΧΑΛΙΑ
Μια γυναίκα μόνη σε ένα καινούριο σπίτι αναπολεί τα είκοσι χρόνια γάμου της. Ψάχνει να βρει τι έφταιξε. Αν ο γάμος είναι ένα ταξίδι με μια βαρκούλα, η Ελένη νοιώθει σα να έπεσε μόλις στη θάλασσα. Οι αναμνήσεις της είναι οι μόνες σανίδες σωτηρίας απ' όπου μπορεί να πιαστεί. Αλλες φορές, όμως, είναι βαρίδια που την τραβάνε στο βυθό. Η αλήθεια ποτέ δεν είναι μία. Γιατί αυτά τα είκοσι χρόνια μοιάζουν χαμένα; Οι απαντήσεις είναι πολλές και καμμία. Μέσα από κωμικές καταστάσεις, ο συγγραφέας προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει την ψυχολογική κατάσταση μιας γυναίκας που βρίσκεται σε ένα σταυροδρόμι ηλικιακό, αλλά και συναισθηματικό. Είναι χάλια! Ομως, ποιος πραγματικά ευθύνεται για αυτό; Αραγε υπάρχει απάντηση; Ενας ρόλος πρόκληση για έναν άντρα ηθοποιό
Σκηνοθεσία - Κείμενο: Ντίνος Σπυρόπουλος. 
Ερμηνεία:Κώστας Ζέκος. Σκηνικά: Κοσμάς Πανωρίδης. Κοστούμια:Κοσμάς Πανωρίδης, Σύλια Δεμίρη. 
Φωτισμοί: Μπάμπης Αρώνης.
Φωτογραφίες: Νεκτάριος Κάρολος Παπαζαχαρίας
ΕΞ ΑΡΧΗΣ
Εμμανουήλ Μπενάκη & Δερβενίων 46, Κέντρο
210-3822661
Δευτέρα 21.00, Κυριακή 18.15
10 - 15 ευρώ


Ο Μονόλογος ενός ομοφυλόφιλου άνδρα
Το Θέατρο Ειλισσός φιλοξενεί την παράσταση «Ο μονόλογος ενός ομοφυλόφιλου άνδρα», από μία γυναίκα.
Η Φαίδρα Σούτου, έρχεται αντιμέτωπη με έναν πολύ δύσκολο ρόλο. Ενσαρκώνει ένα σύγχρονο άνθρωπο εγκλωβισμένο ανάμεσα σε αποφάσεις, στιγμές, όνειρα και αναμνήσεις που μεσολαβούν μέχρι να βρει το θάρρος να ζήσει αληθινά. Έναν άντρα, που ενώ έχει δεχτεί τη διαφορετικότητά του, δεν έχει το θάρρος να κάνει το «επόμενο βήμα».
Το κείμενο, δυνατό και ζωντανό, ζωντανεύει στη σκηνή δίνοντας τον απαραίτητο ρυθμό στην παράσταση. Ευτυχώς δεν πρόκειται για ένα «μανιφέστο» ενός ομοφυλόφιλου άντρα αλλά αφορά το θάρρος που πρέπει να βρει και να ζήσει αληθινά.  Η θηλυκή πλευρά του, που αφουγκράζεται την ψυχή του,  συγκρούεται με την αρσενική, που υποτάσσεται στην καθημερινότητα, για να βρει το δρόμο ώστε να ακολουθήσει τις προσταγές της με οποιοδήποτε κόστος.
 Παίζουν: Φαίδρα Σούτου,
3D Animation: Αιμιλία Κατσικερού
Σκηνικά: Φραντζέσκα Παπανίκα
Φωτισμός:Βασίλης Κρητικός.
Ημέρες παραστάσεων: Κυριακή 8.00 μ.μ., Δευτέρα 9.15 μ.μ.
Χώρος: Ειλισσός, Αγλαονίκης 3 & Βουλιαγμένης 40, 117 43 Αθήνα, τηλ. 210 9214248

ΟΡΛΑΝΤΟ ΚΡΟΥΣ: ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΚΕΪ


Για τους γκέι
tanea.gr, 22/10/2012
Για τον πορτορικανό πυγμάχο Ορλάντο Κρους η νίκη του επί του Χόρχε Πάσος έχει ξεχωριστή σημασία. Πρόκειται για την πρώτη του νίκη μετά την ομολογία του πως είναι ομοφυλόφιλος και την αφιέρωσε σε όλους τους γκέι μέσα σε αποθέωση. Ταυτόχρονα ανακοίνωσε πως σύντομα θα διεκδικήσει τον παγκόσμιο τίτλο, γράφοντας ένα ξεχωριστό κεφάλαιο στην ιστορία της πυγμαχίας.

Η ΣΤΕΪΣΙ ΣΙΚΟΡΑ "ΕΚΔΗΛΩΝΕΤΑΙ"



Η Στέισι Σικόρα αποκαλύπτει πως είναι γκέι 
Μαίρη Σαμιώτου (greekvolley.com, 24/10/2012)
Η Στέισι Σικόρα από τους πιο γνωστές αθλήτριες των ΗΠΑ φαίνεται πως άλλαξε σελίδα στη ζωή της καθώς παραδέχτηκε πως είναι ομοφυλόφιλη.
Είναι πολύ δύσκολο να παραδεχτεί ακόμα και στις μέρες ένας αθλητής τη διαφορετικότητά του αλλά αυτό δεν εμπόδισε την Στέισι να το κάνει. Το τετ-α-τετ με το θάνατο, ο χρόνος που ακολούθησε, το θάρρος και η υπομονή που χρειάστηκε για να επιστρέψει όπως πριν όχι μόνο στους αγωνιστικούς χώρους αλλά και στη ζωή, την έκαναν πιο δυνατή και πιο αποφασισμένη να ζήσει την κάθε στιγμή.
Σε αποκλειστική συνέντευξη στο Ιταλικό περιοδικό pallavoliamo.it, η Στέισι έδωσε μαθήματα θάρρους, τονίζοντας το γεγονός ότι αυτό που την άλλαξε σαν άνθρωπο ήταν το περσινό της αυτοκινητικό ατύχημα στη Βραζιλία.
Η Σικόρα τραυματίστηκε στο κεφάλι όταν το πούλμαν της ομάδας της, Βόλεϊ Φουτούρο αναποδογύρισε στις 12 Απριλίου 2011, όταν πήγαινε την ομάδα για να παίξει στα ημιτελικά της Βραζιλιάνικης Σούπερ Λίγκας.
«Δε θυμάμαι πολλά, αλλά μετά το ατύχημα όλα άλλαξαν. Στην αρχή ήμουν σίγουρη πως θα επιστρέψω σωματικά και ψυχολογικά σύντομα, αλλά περνούσε ο καιρός και δε μπορούσα να συνέλθω: είχα άγχος και ανυπομονούσα να γίνω καλά κι έτσι ανησυχούσα ακόμα περισσότερο και ήμουν μπλοκαρισμένη.
Τελικά, λίγο - λίγο, βρήκα ένα τρόπο να ηρεμήσω, να σκεφτώ για τη ζωή μου και τελικά να αλλάξω τον τρόπο σκέψης μου: τώρα, θέλω να ζήσω τη ζωή μου στο μάξιμουμ κάθε μέρα!
Κάποτε ανησυχούσα για ανόητα πράγματα όπως το τι να φάω και να πιώ πριν την προπόνηση, ή ότι ήμουν πολύ κουρασμένη για να τα δώσω όλα στο γήπεδο. Όχι πια. Το βόλεϊ ήταν πάντα κάτι σταθερό στη ζωή μου και έτσι θέλω να δίνω τον καλύτερο εαυτό μου σε κάθε προπόνηση, αλλά εκτός γηπέδου δε μπορώ να ξεχνώ να ζω: δε θέλω να σπαταλώ το χρόνο μου επειδή η ζωή μου έδειξε ήδη ότι μπορεί να συμβεί οτιδήποτε.»
Η Στέισι φαίνεται πως πλέον γνωρίζει καλά τον εαυτό της.
«Δε κρύβομαι πια. Σταμάτησα πια να φοράω μάσκα μόνο επειδή είμαι μια δυνατή αθλήτρια που πήρε μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες. Έχω και καλή πλευρά και αδύναμη και όπως δε κρύβομαι στο γήπεδο, δεν κρύβομαι πλέον ούτε στην αγάπη. Έχω κοπέλα και είμαι ευτυχισμένη μαζί της τώρα.
Λυπάμαι αν κάποιος έχει πρόβλημα με αυτό και δεν δέχεται την ομοφυλοφιλία μου, αλλά είναι ευτυχισμένη κι αυτό είναι το πιο σημαντικό.
Πριν το ατύχημα είχα κι άλλες σχέσεις, αλλά στο παρελθόν τις έκρυβα. Είναι η πρώτη φορά αυτή που το λέω ανοικτά. Έχω κοπέλα αλλά αυτό δε με εμποδίζει από το να είμαι καλή αθλήτρια ή καλό άτομο.»
Για την Στέισι άλλαξαν πολλά ακόμα και η σχέση της με τους γονείς της.
«Ζω μακριά από το σπίτι μου από το 1998: ήμουν συχνά μόνη και δεν έπαιρνα καθόλου τηλέφωνο τους γονείς μου. Τώρα τελικά έχω κάποια να μοιραστώ μαζί της τη ζωή μου και κάθε βράδυ ανυπομονώ να γυρίσω σπίτι να μείνω μαζί της. Τώρα που η Σιβόν είναι εδώ μαζί μου, άρχισα επίσης να τηλεφωνώ τους γονείς μου κάθε μέρα. Απλά, ζω τη ζωή μου στο έπακρο κι αν πεθάνω σήμερα, τουλάχιστον θα έχω κάνει ό,τι μου αρέσει κι ό,τι με κάνει ευτυχισμένη.
Πάντα σκέφτομαι πως όταν πεθάνω θα είμαι μόνη και τώρα θέλω να εκμεταλλευτώ την κάθε στιγμή με τους ανθρώπους που αγαπάω.»

23.10.12

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΕΝΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΟΒΙΚΟ ΑΘΛΗΜΑ;


Ποδόσφαιρο, ένα ομοφοβικό άθλημα;
Othersidefootball.com, 22/10/2012
Όσο προοδευτικός κι αν θέλει να λέγεται ο σύγχρονος άνθρωπος, αποδεικνύεται καθημερινά ότι δεν έχει ξεπεράσει κάποια από τα taboo του.
Το ποδόσφαιρο θεωρείται αυστηρά ανδρικό άθλημα κι ο,τιδήποτε παρεκκλίνει από αυτό επικρίνεται. Και δεν αναφερόμαστε στο γυναικείο ποδόσφαιρο, αλλά σε ένα διαφορετικό είδος ρατσισμού. Αυτή τη φορά και παρά τα συνεχή αρνητικά περιστατικά δεν έχει να κάνει με το χρώμα του δέρματος ενός ποδοσφαιριστή, αλλά με τις σεξουαλικές του προτιμήσεις.
Ο Ντέιβιντ Τέστο περιθωριοποιήθηκε όταν αποφάσισε να αποκαλύψει ότι είναι ομοφυλόφιλος. Γεννημένος στη Βόρεια Καρολίνα, ο Αμερικανός μίλησε πριν έναν χρόνο ανοιχτά για τις σεξουαλικές του προτιμήσεις. Έκτοτε, είναι χωρίς ομάδα.
Ο 31χρονος αποκάλυψε το μεγάλο του «μυστικό» σε συνέντευξη που παραχώρησε στο SBNation. Παραδέχτηκε ότι για πολλά χρόνια αποσιωπούσε αυτή την πτυχή της ζωής του από τους συναδέλφους του και τους συλλόγους στους οποίους αγωνίστηκε.
Αυτό, άλλωστε, έκανε σε όλη τη ζωή του. Μεγαλωμένος σε μια αυστηρή χριστιανική οικογένεια είχε πειστεί ότι η ομοφυλοφιλία είναι αμαρτία, παρά το γεγονός ότι και ο ίδιος ήταν συνειδητά Χριστιανός: «Μισούσα τον εαυτό μου. Όταν σου λένε ότι οι ομοφυλόφιλοι είναι αμαρτωλοί και θα καούν στην αιώνια κόλαση και εσύ είναι μικρό παιδί, πώς νομίζεις ότι νιώθεις;»
Ο Τέστο ήταν άριστος μαθητής, έγινε αρχηγός της ομάδας ποδοσφαίρου κι έβγαινε με cheerleaders.
Όταν, όμως, έγινε επαγγελματίας ποδοσφαιριστής άρχισε να ανακαλύπτει τη σεξουαλικότητά του. Όταν άρχισε να συμβιβάζεται με αυτή, τα πράγματα έγιναν πιο εύκολα.
Πλέον, δεν μπορούσε να κρύψει το ποιός πραγματικά είναι στην Montreal Impact στην οποία έπαιζε ως μέσος. Δεν ήξερε αν οι συμπαίκτες του το είχαν καταλάβει ή όχι.
«Όταν αποκάλυψα την ομοφυλοφιλία μου δεν ήξερα αν θα έπαιζα ξανά. Αυτό που ήξερα ήταν ότι δεν μπορούσα να συνεχίσω να αγωνίζομαι έτσι. Ήξερα ότι αν ήθελα να συνεχίσω να παίζω ποδόσφαιρο, έπρεπε να αποκαλυφθώ και ο κόσμος να μάθει την αλήθεια».
Κι όμως, στον «προοδευτικό» κόσμο μας, η απόφαση του Τέστο να μιλήσει ανοιχτά για την ομοφυλοφιλία του, του έκλεισε την πόρτα των ποδοσφαιρικών συλλόγων.
Οι συμπαίκτες του πάντα τον στήριζαν και τον σέβονταν, αλλά καμία ομάδα δεν του έκανε πρόταση. Η Montreal Impact διέκοψε το συμβόλαιό του τον Οκτώβριο του 2011 και η ποδοσφαιρική του καριέρα έλαβε τέλος.
Πλέον, ασχολείται με την άλλη μεγάλη του «αγάπη», τη yoga. Παραδίδει μαθήματα και συνεχίζει αξιοπρεπώς τη ζωή του, δηλώνοντας ικανοποιημένος.
Δεν θέλει να πιστέψει ότι η αιτία του… ποδοσφαιρικού αποκλεισμού του είναι η ομοφυλοφιλία του, αλλά φυσικά βαθιά μέσα του το γνωρίζει.
Αυτό που τον πικραίνει περισσότερο δεν είναι ο τρόπος που τον αντιμετώπισε ο χώρος. Άλλωστε, πιστεύει πολύ στη μοίρα και θεωρεί ότι προφανώς δεν ήταν «γραφτό» του να συνεχίσει να παίζει μπάλα μετά την αποκάλυψη.
Αυτό που τον λυπεί είναι ότι υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες που μοιράζονται τις ίδιες σεξουαλικές προτιμήσεις, αλλά διστάζουν να το παραδεχτούν δημόσια. Υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 500.000 εν ενεργεία ομοφυλόφιλοι παίκτες, αλλά μόλις ένας, ο Σουηδός Άντον Χισέν, το έχει παραδεχτεί.
«Αυτοί οι άνδρες υπάρχουν και είναι εκεί έξω. Με εξοργίζει που δεν αποκαλύπτονται. Αυτός είναι και ο λόγος που ανυπομονώ να μιλήσει ανοιχτά κάποιος σπουδαίος παίκτης. Θέλω να το κάνει κάποιος “μεγάλος” για να δείξει τον δρόμο και στους άλλους.
Εμένα δεν ήταν γραφτό μου να πω την αλήθεια και να συνεχίσω να παίζω επαγγελματικά. Είναι κάποιου άλλου. Ένα κομμάτι μου θα το ήθελε, αλλά πιστεύω στη μοίρα. Αν ήταν γραφτό να γίνει, θα τα είχα καταφέρει», εξηγεί.
Μόλις άλλοι τρεις παίκτες έχουν μιλήσει ανοιχτά για το «ένοχο» – για πολλούς – μυστικό τους. Οι πολλά υποσχόμενοι Μάρκους Ούρμπαν και Τόμας Μπέρλινγκ αποσύρθηκαν λίγο καιρό αφότου είχαν αποκαλύψει την αλήθεια το 1991 και το 2000 αντίστοιχα.
Ο άλλος ήταν ο Τζάστιν Φασάνου, ο πρώτος μαύρος παίκτης που είχε πάρει μεταγραφή ενός εκατομμυρίου λιρών στην Αγγλία. Ο Άγγλος μίλησε ανοιχτά για τη σεξουαλικότητά του το 1990. Η κατακραυγή ήταν μεγάλη, ενώ κατηγορήθηκε και για βιασμό ανηλίκου. Το 1998 αυτοκτόνησε…

ΦΙΛΑΚΙΑ

Φιλάκια
Του Δημήτρη Μητρόπουλου (tanea.gr, 19/10/2012)
ΣΤΑ καλά αγγλικά κολέγια έχουν να λένε ότι «οι αρχαίοι Ελληνες την εφηύραν και οι Βρετανοί την τελειοποίησαν». Αναφέρονται εμμέσως στην ομοφυλοφιλία. Είναι η μια - άρρητη - εμμονή της βρετανικής ελίτ. Η άλλη είναι, βεβαίως, το ταξικό σύστημα. Οπότε το gay φιλί μεταξύ ενός δούκα και του υπηρέτη του στην μπαγιάτικη σειρά «Ντάουντον Αμπεϊ» δείχνει, με αγγλική ματιά, πώς το ανορθόδοξο ερωτικό πάθος οδηγεί, χάρη στην κορύφωσή του, στην υπέρβαση της πάλης των τάξεων. Πού 'σαι, Καβάφη, να το πεις ποιητικά…
ΩΣΤΟΣΟ, στην Ελλάδα του Μνημονίου κάτι τέτοιοι ασπασμοί δεν είναι παίξε-γέλασε. Ετσι η διοίκηση της ΕΡΤ έσπευσε να λογοκρίνει άρον άρον τα βρετανικά γλωσσόφιλα. Η συλλογιστική είναι διαφανής. Με τη φόρα που έχουν πάρει χρυσαυγίτες και ρασοφόροι που πλακώθηκαν με τα ΜΑΤ έξω από το θέατρο Χυτήριο της Πειραιώς διότι θεωρούσαν βλάσφημη την παράσταση του «Corpus Christi», δεν θα το 'χαν σε τίποτε να ανέβουν σε καμία Αγία Παρασκευή και να αρχίσουν τα ίδια. «Better safe than sorry» - ελληνιστί, καλύτερα ασφαλής παρά κλαμένος, πόσω μάλλον δαρμένος και ραντισμένος με χημικά.
ΒΕΒΑΙΩΣ, όπως επισημαίνει το πολιτιστικό ρεπορτάζ, ένα κάποιο νταβαντούρι με πρόστιμα και τέτοια είχε γίνει προ ετών και με αντίστοιχη σκηνή σε ελληνική σειρά, το «Κλείσε τα μάτια» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Αλλά η σπουδή των διοικούντων την κρατική ραδιοτηλεόραση υποδηλώνει ότι οι καιροί έχουν αλλάξει. Σωστά. Η κρίση κατακερμάτισε το πολιτικό σύστημα κι έβαλε στη Βουλή τους ακραίους. Αυτοί όμως δεν είναι μόνο φορείς πολιτικής ιδεολογίας ή αντιλήψεων για τη λαθρομετανάστευση. Είναι και μαχητές σε μια σκληρή σύγκρουση πολιτισμών που βρίσκεται σαφώς σε εξέλιξη. Πού 'σαι, Χάντινγκτον, να την αναλύσεις…
ΤΟ ενδιαφέρον είναι ότι η πίεση των ακραίων δεν προκαλεί αντίδραση αλλά ρεύμα. Ρεύμα που παρασύρει την ΕΡΤ και στο οποίο επιχειρεί να σερφάρει ο Πάνος Καμμένος. Οι Ανεξάρτητοι Ελληνες είναι εδώ και εβδομάδες σε αναζήτηση ατζέντας. Κάτι που προκαλεί και εσωτερικές εντάσεις όπως φάνηκε από τα καρφώματα του Κώστα Μαρκόπουλου. Οπότε ο Καμμένος μπήκε - τζάμπα είναι! - στην ιστορία του «Corpus Christi» με δηλώσεις που εκφράζουν το ρητορικό ερώτημα αν θα επιτρεπόταν να παιχτεί προκλητική παράσταση για τον Μωάμεθ. Φυσικά, αυτό ακριβώς έγινε με το γνωστό ντοκιμαντέρ στις ΗΠΑ που, παρότι προφανώς προβοκατόρικο, προβλήθηκε για λόγους ελευθερίας έκφρασης. Ή με τις ηθελημένα επικριτικές κατά του Ισλάμ γελοιογραφίες στον γαλλικό Τύπο. Για να μην πάμε στον Ρούσντι και τους Σατανικούς Στίχους.
Η διαπίστωση είναι θλιβερή αλλά δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί ότι η Χρυσή Αυγή πάει να φτιάξει την ατζέντα από τη δεξιά πλευρά του πολιτικού συστήματος. Μάλιστα, υπάρχει σχετική κριτική και για τη λαθρομετανάστευση. Εκεί η σπουδή της κυβέρνησης να πάει σε μια πολιτική συλλήψεων και μόνο και όχι σε μια συνολική προσέγγιση του θέματος, ουσιαστικά το μόνο που πετυχαίνει είναι να υλοποιήσει με διοικητικά μέτρα μια προσέγγιση του λαθρομετανάστη ως υπανθρώπου που πρέπει να εκτοπίζεται. Και είναι γνωστό ποιοι τα λένε αυτά. Στην ίδια λογική κόβονται νύχτα οι gay σκηνές στην τηλεόραση - όταν σε άλλες χώρες έχουμε gay γάμους και ο προβληματισμός είναι για τις gay υιοθεσίες.
ΠΑΜΕ πίσω; Σαφώς. Οπισθοδρομούμε ολοταχώς κάπου μεταξύ Καμπούλ και Βαϊμάρης με φετφάδες, λιθοβολισμούς και αναθέματα.

ΒΙΕΝΝΗ. ΓΥΜΝΟΙ ΑΝΔΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 1800 ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ


Nude men from 1800 to the present day 
 Leopold Museum, Wien 
19 October 2012 – 28 January 2013