Ο Λάζαρος Πάντος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1976 - 1979) και στη Royal Academy of Fine Arts του Λονδίνου (1979 - 1981). Μαθήτευσε τα χρόνια 1985 – 1986 κοντά στον Γιάννη Τσαρούχη. Μετά τις σπουδές του στη ζωγραφική επικέντρωσε το ενδιαφέρον του στο φωτογραφικό ρεαλισμό.
Μελέτησε επί τρία χρόνια τα πορτρέτα του Φαγιούμ και χρησιμοποίησε τη συγκεκριμένη τυπολογία και τεχνική για σειρά "σύγχρονων" προσωπογραφιών.
Κατά τη δεκαετία του '80 προσέγγισε τη ζωγραφική της ευρωπαϊκής Αναγέννησης και του Caravaggio, όπως επίσης και των Οριενταλιστών.Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.
Όπως αναφέρει η ιστορικός τέχνης της Δημοτικής Πινακοθήκης Χαρά Θεοχάρους :
"Η ανθρώπινη φιγούρα στα έργα του Πάντου, προβάλλει με το ρυθμό, τον τρόπο και τις συμπεριφορές μιας ατομικότητας με σαφή ταυτότητα. Για την ακρίβεια στην απόδοση του ψυχισμού, ο ζωγράφος μετασχηματίζει τα ερεθίσματά του σε χρωμοπλαστικές εκφράσεις, ισορροπώντας τη φόρμα, τονίζοντας τη δύναμη και τον εσωτερικό παλμό της για να δημιουργήσει σχήματα εξπρεσιονιστικά και αφαιρετικά συχνά σύνολα. Δίνει πνοή σε λεπτές αντιδράσεις και κινήσεις μεταδίδοντας τη ζωντάνια της ύπαρξης των μορφών και τις δονήσεις του εσωτερικού τους κόσμου".
ΟΡΩ, Casa Bianca, Θεσσαλονίκη, έως 5/3/2010
Μελέτησε επί τρία χρόνια τα πορτρέτα του Φαγιούμ και χρησιμοποίησε τη συγκεκριμένη τυπολογία και τεχνική για σειρά "σύγχρονων" προσωπογραφιών.
Κατά τη δεκαετία του '80 προσέγγισε τη ζωγραφική της ευρωπαϊκής Αναγέννησης και του Caravaggio, όπως επίσης και των Οριενταλιστών.Έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.
Όπως αναφέρει η ιστορικός τέχνης της Δημοτικής Πινακοθήκης Χαρά Θεοχάρους :
"Η ανθρώπινη φιγούρα στα έργα του Πάντου, προβάλλει με το ρυθμό, τον τρόπο και τις συμπεριφορές μιας ατομικότητας με σαφή ταυτότητα. Για την ακρίβεια στην απόδοση του ψυχισμού, ο ζωγράφος μετασχηματίζει τα ερεθίσματά του σε χρωμοπλαστικές εκφράσεις, ισορροπώντας τη φόρμα, τονίζοντας τη δύναμη και τον εσωτερικό παλμό της για να δημιουργήσει σχήματα εξπρεσιονιστικά και αφαιρετικά συχνά σύνολα. Δίνει πνοή σε λεπτές αντιδράσεις και κινήσεις μεταδίδοντας τη ζωντάνια της ύπαρξης των μορφών και τις δονήσεις του εσωτερικού τους κόσμου".
ΟΡΩ, Casa Bianca, Θεσσαλονίκη, έως 5/3/2010
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου