.
Στον δρόμο που χάραξε η Μύκονος
Νίκους Β. Τσίτσας (Έθνος, 12-7-2008)
Ελληνικά νησιά διεκδικούν μέρος από την παγκόσμια τουριστική κίνηση των ομοφυλοφίλων, οι οποίοι αναζητούν «φιλικούς» προορισμούς για διακοπές
Ειδικές «ομάδες» τουριστών έχουν αναδειχθεί σε μήλον της έριδος για αρκετές περιοχές ανά τον κόσμο. Η Ελλάδα ως κατεξοχήν τουριστική χώρα διεκδικεί με αξιώσεις κομμάτι από την πίτα του γκέι τουρισμού, αν και έχει πολύ δρόμο να διανύσει για να «κοντράρει» χώρες όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Μεγάλη Βρετανία.
Μία από τις συνηθέστερες μεθόδους για την «πελατειακή» προσέγγιση των γκέι είναι η ανάρτηση πολύχρωμης σημαίας (ή πινακίδας) που παραπέμπει στο ουράνιο τόξο, προσδιορίζοντας το εκάστοτε κατάστημα ως «gay friendly». Το σύμβολο αυτό απαντάται με θαυμαστή συχνότητα στα στέκια της Μυκόνου, που θεωρείται αγαπημένος προορισμός της παγκόσμιας γκέι κοινότητας.
Σε πτώση η Μύκονος Δίνοντας λύσεις στις απαιτήσεις μιας διαρκώς αναπτυσσόμενης αγοράς, τα ειδικά τουριστικά γραφεία που έχουν δημιουργηθεί προσφέρουν πακέτα διακοπών διαμορφωμένα σύμφωνα με τις ανάγκες των γκέι πελατών. Παράλληλα υπάρχουν ξενοδοχεία, κλαμπ και μπαρ που απευθύνονται κυρίως σε ομοφυλόφιλους ή δουλεύουν αποκλειστικά με γκέι πελατεία.
Η Μύκονος αποτελεί τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες τον πλέον δημοφιλή προορισμό για γκέι τουρίστες στην Ελλάδα. Στις αρχές της δεκαετίας του 70 η ανοχή του ντόπιου πληθυσμού επέτρεψε τον γυμνισμό στις παραλίες, αλλά και την ελεύθερη έκφραση των γκέι ζευγαριών. Από τότε, πάντως, πολλά έχουν αλλάξει στο νησί, με αποτέλεσμα την άκρατη εμπορευματοποίηση της γκέι κουλτούρας.
Ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος, ο οποίος ήταν και ο πρώτος που ασχολήθηκε με τον τουρισμό των ομοφυλοφίλων για λογαριασμό του ελληνικού τουριστικού πρακτορείου Wind Mills Travel and Tourism, εξηγεί: «Οι υπηρεσίες που προσφέρει η Μύκονος δεν είναι πλέον οι καλύτερες για τους γκέι.
Υπάρχουν αρκετοί επιχειρηματίες στο νησί που το μυαλό τους είναι "κολλημένο" και δεν μπορούν να δουν την πραγματικότητα».
Για το 2008 παρατηρείται μια πτώση των διαπιστωμένων ως «γκέι αφίξεων» στην Ελλάδα κατά 60%, ενώ στη Μύκονο η πτώση είναι μεγαλύτερη, αναφέρει τουριστικός πράκτορας του νησιού που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Μετά την απώλεια της κατεξοχήν γκέι παραλίας του Super Paradise και τη μεταφορά της στη φιλήσυχη Ελιά, οι ομοφυλόφιλοι θαμώνες απογοητεύτηκαν, όπως αναφέρεται από την ίδια πηγή, αφού η ηλιοθεραπεία δίπλα σε οικογένειες δεν είναι ακριβώς αυτό που αναζητούν.
Στον αντίποδα, όλο και περισσότερο κερδίζουν έδαφος οι κρουαζιέρες για γκέι, με βασικό προορισμό τη Μύκονο. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πληροφορίες στο Ιντερνετ για τα δρομολόγια, τα οποία περιλαμβάνουν και τη Μυτιλήνη, τη Σαντορίνη, το Κουσάντασι, την Πάτμο και τη Ρόδο.
Από τη Λέσβο στην Τήλο
Στον δρόμο που χάραξε η Μύκονος
Νίκους Β. Τσίτσας (Έθνος, 12-7-2008)
Ελληνικά νησιά διεκδικούν μέρος από την παγκόσμια τουριστική κίνηση των ομοφυλοφίλων, οι οποίοι αναζητούν «φιλικούς» προορισμούς για διακοπές
Ειδικές «ομάδες» τουριστών έχουν αναδειχθεί σε μήλον της έριδος για αρκετές περιοχές ανά τον κόσμο. Η Ελλάδα ως κατεξοχήν τουριστική χώρα διεκδικεί με αξιώσεις κομμάτι από την πίτα του γκέι τουρισμού, αν και έχει πολύ δρόμο να διανύσει για να «κοντράρει» χώρες όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο και η Μεγάλη Βρετανία.
Μία από τις συνηθέστερες μεθόδους για την «πελατειακή» προσέγγιση των γκέι είναι η ανάρτηση πολύχρωμης σημαίας (ή πινακίδας) που παραπέμπει στο ουράνιο τόξο, προσδιορίζοντας το εκάστοτε κατάστημα ως «gay friendly». Το σύμβολο αυτό απαντάται με θαυμαστή συχνότητα στα στέκια της Μυκόνου, που θεωρείται αγαπημένος προορισμός της παγκόσμιας γκέι κοινότητας.
Σε πτώση η Μύκονος Δίνοντας λύσεις στις απαιτήσεις μιας διαρκώς αναπτυσσόμενης αγοράς, τα ειδικά τουριστικά γραφεία που έχουν δημιουργηθεί προσφέρουν πακέτα διακοπών διαμορφωμένα σύμφωνα με τις ανάγκες των γκέι πελατών. Παράλληλα υπάρχουν ξενοδοχεία, κλαμπ και μπαρ που απευθύνονται κυρίως σε ομοφυλόφιλους ή δουλεύουν αποκλειστικά με γκέι πελατεία.
Η Μύκονος αποτελεί τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες τον πλέον δημοφιλή προορισμό για γκέι τουρίστες στην Ελλάδα. Στις αρχές της δεκαετίας του 70 η ανοχή του ντόπιου πληθυσμού επέτρεψε τον γυμνισμό στις παραλίες, αλλά και την ελεύθερη έκφραση των γκέι ζευγαριών. Από τότε, πάντως, πολλά έχουν αλλάξει στο νησί, με αποτέλεσμα την άκρατη εμπορευματοποίηση της γκέι κουλτούρας.
Ο Γρηγόρης Βαλλιανάτος, ο οποίος ήταν και ο πρώτος που ασχολήθηκε με τον τουρισμό των ομοφυλοφίλων για λογαριασμό του ελληνικού τουριστικού πρακτορείου Wind Mills Travel and Tourism, εξηγεί: «Οι υπηρεσίες που προσφέρει η Μύκονος δεν είναι πλέον οι καλύτερες για τους γκέι.
Υπάρχουν αρκετοί επιχειρηματίες στο νησί που το μυαλό τους είναι "κολλημένο" και δεν μπορούν να δουν την πραγματικότητα».
Για το 2008 παρατηρείται μια πτώση των διαπιστωμένων ως «γκέι αφίξεων» στην Ελλάδα κατά 60%, ενώ στη Μύκονο η πτώση είναι μεγαλύτερη, αναφέρει τουριστικός πράκτορας του νησιού που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Μετά την απώλεια της κατεξοχήν γκέι παραλίας του Super Paradise και τη μεταφορά της στη φιλήσυχη Ελιά, οι ομοφυλόφιλοι θαμώνες απογοητεύτηκαν, όπως αναφέρεται από την ίδια πηγή, αφού η ηλιοθεραπεία δίπλα σε οικογένειες δεν είναι ακριβώς αυτό που αναζητούν.
Στον αντίποδα, όλο και περισσότερο κερδίζουν έδαφος οι κρουαζιέρες για γκέι, με βασικό προορισμό τη Μύκονο. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν πληροφορίες στο Ιντερνετ για τα δρομολόγια, τα οποία περιλαμβάνουν και τη Μυτιλήνη, τη Σαντορίνη, το Κουσάντασι, την Πάτμο και τη Ρόδο.
Από τη Λέσβο στην Τήλο
Τη δόξα της Μυκόνου φέρονται να έχουν ζηλέψει η Λέσβος και πρόσφατα η Τήλος. «Ανέκαθεν υπήρχαν ομοφυλόφιλοι στη Λέσβο. Αρκετά μέλη της τοπικής κοινωνίας θα ήθελαν να προσελκύσουμε περισσότερο γκέι τουρισμό, πέραν από τις ομάδες λεσβιών που επισκέπτονται την Ερεσό», λέει ο Περικλής Αντωνίου, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδόχων Λέσβου. Αλλά και η Τήλος με τον πρόσφατο γκέι γάμο έγινε αφορμή για σχόλια περί διαφημιστικού τρικ. «Αν το συγκεκριμένο γεγονός δημιουργεί ένα ελκυστικό πρόσωπο για το νησί μας -το οποίο είναι μικρό και δεν διαθέτει υποδομές-, τότε αυτό αποτελεί θετικό γεγονός. Καμία άλλη σκοπιμότητα δεν είχε η πράξη αυτή», δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο δήμαρχος του νησιού Τάσος Αλιφέρης.
ΓΚΕΪ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
70 δισ. υπολογίζεται ότι ήταν ο τζίρος του «ροζ» τουρισμού για το 2006, περίπου το 10% , επί του συνολικού τουριστικού τζίρου.
100% αύξηση έχει παρατηρηθεί στα έσοδα εταιρειών που διαθέτουν πακέτα «γκέι διακοπών» σε δημοφιλείς διεθνείς προορισμούς.
60% μείωση παρατηρείται φέτος στις «γκέι αφίξεις» στην Ελλάδα, με τη μεγαλύτερη πτώση να σημειώνεται στη Μύκονο.
80 χώρες θεωρούν την ομοφυλοφιλία ποινικό αδίκημα και τιμωρούν τους «παραβάτες» με την ποινή του θανάτου.
ΓΚΕΪ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
70 δισ. υπολογίζεται ότι ήταν ο τζίρος του «ροζ» τουρισμού για το 2006, περίπου το 10% , επί του συνολικού τουριστικού τζίρου.
100% αύξηση έχει παρατηρηθεί στα έσοδα εταιρειών που διαθέτουν πακέτα «γκέι διακοπών» σε δημοφιλείς διεθνείς προορισμούς.
60% μείωση παρατηρείται φέτος στις «γκέι αφίξεις» στην Ελλάδα, με τη μεγαλύτερη πτώση να σημειώνεται στη Μύκονο.
80 χώρες θεωρούν την ομοφυλοφιλία ποινικό αδίκημα και τιμωρούν τους «παραβάτες» με την ποινή του θανάτου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου