ΜΚΟ - Η κοινωνία των βολικών
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Ελευθεροτυπία, 28/2/2011)
Ιλιγγο προκαλούν τα εκατομμύρια που μπήκαν στα ταμεία των ΜΚΟ. (...)
Το πρόβλημα όμως με τις ΜΚΟ δεν είναι μόνο οικονομικό. Το ζήτημα δεν είναι μόνο αν δημιουργείται οικονομικό έλλειμμα. Το πρόβλημα είναι αν οι οργανώσεις αυτές δημιουργούν έλλειμμα στην κοινωνία και τη δημοκρατία.
Οι πρόσφατες αποκαλύψεις καταδεικνύουν με το σαφέστερο τρόπο ότι ομάδες ατόμων μετρημένων στα δάχτυλα του ενός χεριού, χωρίς καμία αναγνώριση από την κοινωνία, διαχειρίζονται εκατομμύρια και χαράσσουν πολιτικές και στρατηγικές στο όνομα αυτής της κοινωνίας.
Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι γιατί οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις χρηματοδοτούνται από τις κυβερνήσεις. Το ζητούμενο είναι ποιοι τις αποτελούν και ποιο είναι το έργο που παράγουν ώστε να ενισχύονται με τέτοια αστρονομικά ποσά.
Δυστυχώς, σε πολλές περιπτώσεις, ο πυρήνας αυτών των οργανώσεων αποτελείται από πρόσωπα που βρίσκονται στις παρυφές της εξουσίας, από πρόσωπα που κινούνται στους προθαλάμους κυβερνώντων και κυβερνήσεων. Δεν ήρθαν λίγα στο φως για τις πολύ στενές σχέσεις μελών ΜΚΟ με πολιτικούς και κόμματα ή για μέλη ΜΚΟ, που αμέσως μόλις ολοκλήρωσαν τη «θητεία» τους σε κάποια από αυτές, μεταπήδησαν στην πολιτική.
Οι κακόπιστοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για την πέμπτη φάλαγγα του συστήματος, ότι δέχονται εντολές που πολλές φορές εξυπηρετούν έξωθεν της χώρας συμφέροντα, ότι δεν πρόκειται στην ουσία για Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις αλλά για παρα-κυβερνητικές. Εγώ θα έλεγα ότι είναι αρκετές εκείνες που επιτελούν σημαντικό και «διάφανο» έργο, όπως είναι αρκετές και εκείνες που κινούνται στο σκοτάδι, το έργο τους παραμένει θολό και ο τρόπος που χρηματοδοτούνται τουλάχιστον ύποπτος. (...)καλό θα ήταν, τώρα που άνοιξε η κουβέντα, να επιχειρηθεί να μπει μια τάξη, να γίνει ακριβής καταγραφή των οργανώσεων αυτών και να δημιουργηθεί εκείνο το πλαίσιο που θα εγγυάται απόλυτη διαφάνεια χρηματοδοτήσεων και δραστηριοτήτων.
Και βέβαια όλες αυτές οι δράσεις πρέπει να τεθούν υπό τη βάσανο της κοινωνίας.(...)
Αν δεν αλλάξει αυτό, δεν θα μιλάμε για κοινωνία των πολιτών αλλά θα συνεχίσουμε να μιλάμε για κοινωνία των βολικών...
Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (Ελευθεροτυπία, 28/2/2011)
Ιλιγγο προκαλούν τα εκατομμύρια που μπήκαν στα ταμεία των ΜΚΟ. (...)
Το πρόβλημα όμως με τις ΜΚΟ δεν είναι μόνο οικονομικό. Το ζήτημα δεν είναι μόνο αν δημιουργείται οικονομικό έλλειμμα. Το πρόβλημα είναι αν οι οργανώσεις αυτές δημιουργούν έλλειμμα στην κοινωνία και τη δημοκρατία.
Οι πρόσφατες αποκαλύψεις καταδεικνύουν με το σαφέστερο τρόπο ότι ομάδες ατόμων μετρημένων στα δάχτυλα του ενός χεριού, χωρίς καμία αναγνώριση από την κοινωνία, διαχειρίζονται εκατομμύρια και χαράσσουν πολιτικές και στρατηγικές στο όνομα αυτής της κοινωνίας.
Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι γιατί οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις χρηματοδοτούνται από τις κυβερνήσεις. Το ζητούμενο είναι ποιοι τις αποτελούν και ποιο είναι το έργο που παράγουν ώστε να ενισχύονται με τέτοια αστρονομικά ποσά.
Δυστυχώς, σε πολλές περιπτώσεις, ο πυρήνας αυτών των οργανώσεων αποτελείται από πρόσωπα που βρίσκονται στις παρυφές της εξουσίας, από πρόσωπα που κινούνται στους προθαλάμους κυβερνώντων και κυβερνήσεων. Δεν ήρθαν λίγα στο φως για τις πολύ στενές σχέσεις μελών ΜΚΟ με πολιτικούς και κόμματα ή για μέλη ΜΚΟ, που αμέσως μόλις ολοκλήρωσαν τη «θητεία» τους σε κάποια από αυτές, μεταπήδησαν στην πολιτική.
Οι κακόπιστοι υποστηρίζουν ότι πρόκειται για την πέμπτη φάλαγγα του συστήματος, ότι δέχονται εντολές που πολλές φορές εξυπηρετούν έξωθεν της χώρας συμφέροντα, ότι δεν πρόκειται στην ουσία για Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις αλλά για παρα-κυβερνητικές. Εγώ θα έλεγα ότι είναι αρκετές εκείνες που επιτελούν σημαντικό και «διάφανο» έργο, όπως είναι αρκετές και εκείνες που κινούνται στο σκοτάδι, το έργο τους παραμένει θολό και ο τρόπος που χρηματοδοτούνται τουλάχιστον ύποπτος. (...)καλό θα ήταν, τώρα που άνοιξε η κουβέντα, να επιχειρηθεί να μπει μια τάξη, να γίνει ακριβής καταγραφή των οργανώσεων αυτών και να δημιουργηθεί εκείνο το πλαίσιο που θα εγγυάται απόλυτη διαφάνεια χρηματοδοτήσεων και δραστηριοτήτων.
Και βέβαια όλες αυτές οι δράσεις πρέπει να τεθούν υπό τη βάσανο της κοινωνίας.(...)
Αν δεν αλλάξει αυτό, δεν θα μιλάμε για κοινωνία των πολιτών αλλά θα συνεχίσουμε να μιλάμε για κοινωνία των βολικών...
13 σχόλια:
Άντε να δουμε...
Πολύ φοβάμαι πως όλοι αυτοί οι παρατρεχάμενοι είναι καλά προφυλαγμένοι υπό την αιγίδα των κυβερνώντων που μοιάζουν όψιμα να κόπτονται για την εξυγίανση των μκο.
Και μην ξεχνάμε την πολύ πρόσφατη υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ, που αφορά αμεσότατα την γκέι κοινότητα της χώρας, και τη σιγή που ακολούθησε των καταγγελιών.
--- Είναι εντυπωσιακό σε αυτή τη χώρα πώς, κάθε φορά ύστερα από μια αποκάλυψη, οι αρμόδιοι πέφτουν από τα σύννεφα. Ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών περίμενε το δημοσίευμα της «Ε». Δεν είχε ακούσει τίποτα τόσα χρόνια για το μεγάλο φαγοπότι… ---
Το ίδιο εντυπωσιακό είναι πως σήμερα καταγγέλουν πολλοί αυτό που κάποιοι άλλοι σημείωναν επί έτη και δέχονταν πλήθος χαρακτηρισμών από όσους τρόμαζαν στην ιδέα να κοπούν οι επιχορηγήσεις ή να γίνει έλεγχος των οικονομικών τους (ή και για τα δύο μαζί). Ως πολίτις που από τους φόρους της συντηρούνται διάφορες ΜΚΟ, μετά το άρθρο του Στάθη (Ελευθεροτυπία 9.1.2010), για την "διασπάθιση εκατομμυρίων" και "το στήσιμο των ΜΚΟ", είχα απευθύνει επιστολή σε κυβερνητικό βουλευτή που είχε φθάσει στον αρμόδιο υφυπουργό. Το ότι σήμερα οι φωνές ολοένα και πληθαίνουν ή το ότι διατάχθηκε εισαγγελική έρευνα δεν με κάνει καθόλου αισιόδοξη, παρά μόνον ως προς το ότι όλο και περισσότεροι πολίτες ενημερώνονται και σχηματίζουν άποψη γι αυτό το πρόβλημα-γάγγραινα.
../..
--- Δεν ήρθαν λίγα στο φως για τις πολύ στενές σχέσεις μελών ΜΚΟ με πολιτικούς και κόμματα ή για μέλη ΜΚΟ, που αμέσως μόλις ολοκλήρωσαν τη «θητεία» τους σε κάποια από αυτές, μεταπήδησαν στην πολιτική. ---
και
--- Θα ήταν πολύ χρήσιμο και διαφωτιστικό, επίσης, ο ρόλος, το έργο και οι θέσεις των ΜΚΟ να «ταυτοποιηθούν» με πρόσωπα. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουμε, για παράδειγμα, ποιοι από τους υποστηρικτές του σχεδίου Ανάν, των βομβαρδισμών στη Γιουγκοσλαβία, των πολέμων στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ είναι μέλη ή ηγούνται τέτοιων οργανώσεων. ---
Μία σύγκριση μεταξύ των ονομάτων που στελεχώνουν διάφορες ΜΚΟ και εκείνων, που προωθούσαν το σχέδιο Ανάν (*) ή μετεπήδησαν στην πολιτική (ή και τα δύο μαζί), καταδεικνύει "το έλλειμμα" στο οποίο αναφέρεται ο Δημήτρης Παπαθανασίου.
(*) Υπάρχει και δεύτερη ...τριεθνής προώθηση του σχεδίου Ανάν - ελλήνων, τούρκων και κυπρίων - με υπογραφές μηκυοϊστών, κάποιες από τις οποίες επαναλαμβάνονται και στο πρώτο, αλλά δεν την βρήκα στο διαδίκτυο. Αν κάποιος ενδιαφέρεται, να του την στείλω ευχαρίστως.
../..
Άφησα για το τέλος κάτι που συνδέεται άμεσα με το παρόν άρθρο και που παρατήρησα πρόσφατα, με αφορμή αυτή την ανάρτηση του Απέναντι Πεζοδρόμιου. Το κοινό δελτίο Τύπου των λοαδ οργανώσεων και των λοαδ εντύπων, εκτός του ΕΠΣΕ συνυπογράφει ένα ακόμα εκτός λοαδ "κέντρο". Πρόκειται να την ΜΚΟ "Αντιγόνη" ο πρόεδρος της οποίας ήταν καλεσμένος σε πολύ πρόσφατη εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου. Στην εκπομπή, διεξήχθη διαφωτιστικός διάλογος.
Μετά την ερώτηση "πόσα λεφτά παίρνετε, από πού τα παίρνετε και για ποια προγράμματα" και τις πρώτες απαντήσεις του ερωτώμενου Νάσου Θεοδωρίδη - δ/ντή του Κέντρου Αντιγόνη - "δεν είστε ελεγκτής", "αυτά δεν περνάνε και πάμε στη συνέχεια" που συμπλήρωσε με την διευκρίνιση ότι "παίρνει χρήματα από την Ε.Ε. και από την Ελλάδα", παρεμβαίνει ο Νίκος Χατζηνικολάου:
Ν.Χ: Κύριε Θεοδωρίδη το ερώτημα για τα κονδύλια είναι εύλογο ερώτημα.
Ν.Θ.: Σας απάντησα και δεν πρόκειται να ξανά... (φασαρία στο πάνελ). Τα κονδύλια προέρχονται από προγράμματα τα οποία προκηρύσσονται με ελεύθερους ανοικτούς διαγωνισμούς κατά περιοδικά διαστήματα.
Ν.Χ.: Τι κονδύλια παίρνετε; Σε ετήσια βάση τι κονδύλια παίρνετε;
Ν.Θ.: Με ελεύθερους ανοικτούς διαγωνισμούς κατά περιοδικά χρονικά διαστήματα.
N.X.: Τι κονδύλια παίρνετε σε ετήσια βάση;
N.Θ.: (τρίτη φορά τα ίδια) Κατά περιοδικά διαστήματα.
N.X.: Κύριε Θεοδωρίδη με ακούτε;
Ν.Θ.: Ναι ναι, αλλά...
N.X.: Με ακούτε καλά;
N.Θ.: Σας ακούω καλά.
N.X.: Τι κονδύλια παίρνετε; Πείτε μου.
N.Θ.: Θέλετε να σας δώσω νούμερα εδώ στην τηλεόραση;
Ν.Χ: Ναι, να μας δώσετε ένα νούμερο; Είναι κακό;
N.Θ.: Για ποιο λόγο; Δηλαδή ήρθαμε...
Ν.Χ: Τόχετε κρυφό;
N.Θ.: Όχι βέβαια...
Ν.Χ: Ε, πείτε μας λοιπόν.
N.Θ.: Είναι ελάχιστων χιλιάδων ευρώ, δεν είναι πολλά νούμερα.
Ν.Χ: Πόσο δηλαδή;
N.Θ.: Είναι κάτω από σαράντα χιλιάδες.
Ν.Χ: Μάλιστα. Αυτά τα χρήματα τα αξιοποείτε για να κάνετε μελέτες. Οι οποίες πού αξιοποιoύνται στη συνέχεια;
N.Θ.: Οι οποίες δημοσιεύονται σε ιστοσελίδες και γίνονται εκδηλώσεις και συζητήσεις και μπορεί να υπάρξει ένας διάλογος αυτό που διακαώς επιθυμούν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί.
Ν.Χ: Δηλαδή παίρνετε κονδύλια, κάνετε μελέτες και τις ανεβάζετε σε ιστοσελίδες.
N.Θ.: Ακριβώς... ακριβώς... και γίνονται εκδηλώσεις σε επιστημονικά συμπόσια.
(από το πάνελ ακούγονται σχόλια: Ωραία δουλειά... ωραία δουλειά.)
N.Θ.: Αν ολοκληρώθηκε η δίκη...
Ν.Χ: Όχι δεν είναι δίκη, είναι ερώτηση για το τι είναι η Αντιγόνη, να μην ξέρουμε;
Υπό την κρίση των αναγνωστών, λοιπόν:
Yπουργείο Εξωτερικών
Ειδικό Μητρώο ΜΚΟ της ΥΔΑΣ: Υπό την έννοια της διατάξεως του άρθρου 11 του Ν.2731/99, Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, είναι τα μη κερδοσκοπικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, που έχουν ως κύριο αντικείμενο την παροχή επείγουσας ανθρωπιστικής και αναπτυξιακής βοήθειας προς τους πληθυσμούς των αναπτυσσόμενων οικονομιών, προκειμένου να συντελέσουν στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη τους καθώς και στη μείωση της φτώχειας.
Nάσος Θεοδωρίδης, δ/ντής της "ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ" που "είναι μια Μη Κυβερνητική Οργάνωση που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη με γραφεία στην Αθήνα.:
"Παίρνουμε επιχορηγήσεις για μελέτες οι οποίες δημοσιεύονται σε ιστοσελίδες και γίνονται εκδηλώσεις και συζητήσεις και μπορεί να υπάρξει ένας διάλογος, αυτό που διακαώς επιθυμούν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί."
...ή, όπως λέμε, καμμία σχέση.
Μια και η συζήτηση για τους βολικούς και βολεψιματίες, έχει ενδιαφέρον σημερινό άρθρο της ελευθεροτυπίας όπου αναφέρεται:
"Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση διέταξε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας, Ελένη Ράικου, ύστερα από σημερινά δημοσιεύματα του Τύπου σύμφωνα με τα οποία μέλη της επιτροπής αλληλεγγύης στους μετανάστες που πραγματοποιούν απεργία πείνας εμπόδισαν την είσοδο στο Μέγαρο «Υπατία» υγειονομικού κλιμακίου του ΚΕΕΛΠΝΟ."
Γίνεται ολοφάνερο πως χρησιμοποιούν οι κυβερνώντες τις μκο που έχουν δημιουργήσει. Το ότι το ΚΕΕΛΠΝΟ έφαγε πόρτα από την Υπατία χρησιμοποιείται ως αφορμή για κατεπείγουσα εξέταση από την εισαγγελία εναντίων όσων στηρίζουν τον αγώνα των μεταναστών.
Κι ενώ οι μετανάστες είναι πια ετοιμοθάνατοι, το Κεελπνο παίζει ακριβώς το ρόλο που θέλει το κράτος για να διωχθούν όσοι τόλμησαν να τους υπερασπίσουν. Αυτά για την επόμενη φορά που θα βγει πάλι ο συντονιστής του κεελπνο στο ρόλο ανθρωπιστή και σωτήρα.
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=256246
---- Κι ενώ οι μετανάστες είναι πια ετοιμοθάνατοι, το Κεελπνο παίζει ακριβώς το ρόλο που θέλει το κράτος για να διωχθούν όσοι τόλμησαν να τους υπερασπίσουν. ----
Ανώνυμε,
αν και είσαι εκτός θέματος μιας και το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν είναι ΜΚΟ, με ενδιαφέρει να καταλάβω τι εννοείς. Προσπαθώ, αλλά δεν τα καταφέρνω. Τι ακριβώς κάνουν "όσοι τόλμησαν να τους υπερασπίσουν";
Υπερασπίζονται το δικαίωμα αυτών των ανθρώπων να πεθάνουν ή να καταστρέψουν ανεπανόρθωτα την υγεία τους, όπως το έχουν αποφασίσει οι ίδιοι οι απεργοί, και ως εκ τούτου εμποδίζουν όποιον προσπαθεί να τους πείσει να λάβουν τροφή;
Υπερασπίζονται το δικαίωμα στη ζωή και προσπαθούν να τους πείσουν να διακόψουν την απεργία πείνας και να αναλάβουν άλλη δράση για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους;
Δεν εννοώ... όπως δεν εννοώ και σε τι συνίσταται η "τόλμη" τους. Τι θα πει "τόλμησαν";
"Τόλμησαν" να τους σύρουν σε απεργία πείνας;
"Τόλμησαν" να παρακολουθούν τους ανθρώπους να σβήνουν, υπό το βλέμμα τους και με την αμέριστη συμπαράστασή τους;
"Tόλμησαν" να ρισκάρουν με τις ξένες ζωές;
"Τόλμησαν" να σηκώσουν αυτοί το βάρος των προβλημάτων τους και να θέσουν σε κίνδυνο τις δικές τους ζωές;
Τι απ' όλα;
Τόλμησαν σίγουρα να μας βάλουν όλους μπροστά στην τηλεόραση, κρατώντας μια σακούλα πατατάκια, να ισχυριζόμαστε πως η ελλάδα δεν αντέχει άλλους, πως όλα ξεκινάνε απο τους μετανάστες, πως όποιος τους θέλει στην ελλάδα ας τους πάρει σπίτι τους. Τρώγωντας πατατάκια και βλέποντας αυτά τα νεαρά παιδιά να πεθαίνουν. Αλλά αυτό το τόλμησαν αυτά τα παιδιά. Να μας δείξουν ακριβώς ποιοί είμαστε. Όχι οι υπερασπιστές τους.
Τώρα όσο για τις εικασίες που κάνεις. Γιατί πιστεύεις ότι οι μετανάστες σύρθηκαν από κάποιους εξωγενείς στην απεργία τους? Αυτομάτως δεν μειώνεις την αντιληπτική τους ικανότητα? Μήπως έτσι αισθάνεσαι καλύτερα? Όχι, όχι, όχι δεν αποφάσισαν αυτά τα παιδιά να κάνουν απεργία..το αποφάσισαν οι αναρχικοί, ο σύριζα, κάποιοι άλλοι, κι αν πεθάνουν τα παιδιά θα φταίνε αυτοί...κι όχι εγώ που τόσα χρόνια ανεχόμουν τον κάθε φασίστα συγγενή, γείτονα, πολιτικό να λέει πως για όλα φταίνε οι ξένοι.
Γιατί είναι παράλογο οι "υπερασπιστές τους" να διώξουν κλωτσηδών το κεελπνο, γνωρίζοντας πως είναι κρατικοδίαιτο μόρφωμα? Το κεελπνό θα έπειθε τους μετανάστες? Δεν γνωρίζουν πως πεθαίνουν νομίζεις?
Ή έχεις την εντύπωση πως το κεελπνο νοιάστηκε ξαφνικά για την υγεία αυτών των παιδιών? Έννοια σου, για το κεελπνο η προάσπιση της υγείας οποιουδήποτε είναι το τελευταίο μέλημά τους.
Εγώ ξέρεις τι βλέπω. Αριστεροί, δεξιοί, γκέι, στρέιτ, εργάτες, προφέσορες στην ελλάδα ένα πράγμα μας ενώνει. Ένας αποποληκτικός διανοητικός αυνανισμός για ένα περιούσιο έθνος που φοβούμαστε να εξετάσουμε την ταυτότητά του και γι αυτό βγάζουμε έναν τόσο μνησίκακο σαδισμό στην κάθε ευκαιρία.
Και περι του θέματος. Δεν με ενόχλησε η είδηση πως το κεελπνο πήγε στην Υπατία. Με ενόχλησε που έσπευσε να το καταγγείλει στην εισαγγελεία όταν φάγαν πόρτα. Και με ενοχλεί που τώρα δεν βλέπεις τίποτα αισχρό σ 'αυτό.
Άστα κατερινιώ...όχι μόνο όποτε διαφωνούμε με το κεελπνο να τα χώνουμε. Αλλά ακόμα κι όταν συμφωνείς μαζί του, οφείλεις να αναγνωρίσεις την αισχρή σύνδεση μιας μκο και των κρατικών συμφερόντων (στη συγκεκριμένη την τιμωρία όσων υπερασπίζονται τους μετανάστες)
Φυσικά και θέλω οι μετανάστες να σταματήσουν την απεργία, γιατί θέλω να ζήσουν. Αλλά δεν νομίζω πως το κεελπνο και οι περισσότεροι που θέλουν να σταματήσουν την απεργία το θέλουν για τον ίδιο λόγο, αλλά μαλλον για να καταπιούν το πατατάκι τους πιο ξέγνοιαστα. Και να τους ξαποστείλουν στην φτωχομιζέρια τους, όπου οι ίδιοι μετανάστες θα βλέπουν τα παιδιά τους να αργοπεθαίνουν από την πείνα και την ανέχεια...αλλά μια κατερίνα κι ένας παντελής στην ελλάδα θα κοιμούνται ήσυχοι.
Μια ερώτηση για το παραλήρημά σου παραπάνω. Πώς ρίσκαραν οι αλληλέγγυοι των απεργών με την υγεία των απεργών? Γιατί ακυρώνεις όποια κριτική ικανότητα των απεργών? Και γιατί χλωμιάζεις μπροστά στη λέξη υπεράσπιση. Ναι, αυτοί τους υπερασπίζονται, ήταν στη νομική, ήταν μαζί τους μέχρι τέλους, φάγαν ξύλο γι αυτό. Εμείς δεν είμασταν. Δέξου ότι απλά είμαστε χοντροί παρτάκηδες και με την αναισθησία μας τα φάγαμε τα παιδιά και καληνύχτα.
Ανώνυμε,
θα σε παρακαλούσα, στο επόμενο σχόλιό σου να περιοριστείς στο να μου υποδείξεις έναν άλλο χώρο που συζητάτε το θέμα που έβαλες και να μην ανοιχτείς σε νέα σενάρια και νέες υποθέσεις. Εκεί, θα απαντήσω ευχαρίστως σε ό,τι άλλο, βάσιμο ή αβάσιμο, διατυπώσεις. Ωστόσο, αφού ο erva_cidreira έκρινε πως έπρεπε να δημοσιεύσει το σχόλιό σου, δεν γίνεται να παραμένουν οι εντυπώσεις που θέλεις να αφήσεις.
Δεν έκανα εικασίες, διευκρινιστικές ερωτήσεις ήταν για να καταλάβω τι εννοούσες. Αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούσα και το αλληλοαναιρούμενο περιέχομενό τους.
Γράφεις πως κι εσύ θέλεις "οι μετανάστες να σταματήσουν την απεργία". Αυτή η παραδοχή σου αναιρεί και ό,τι άλλο έγραψες, αφού αυτό ακριβώς ήταν και το ουσιώδες μήνυμα του σχολίου μου. Αλλά αυτή η τόσο απόλυτη ανθρωπιστική ευχή και επιθυμία μας (και δεν είσαι σε θέση να γνωρίζεις τι άλλο πιο πρακτικό και ουσιαστικό επιχειρώ) δεν φαίνεται να είναι και ο στόχος των "τολμηρών" σου. Άποψή μου είναι πως αποβλέπουν στον πρώτο θάνατο για "να καεί η Αθήνα, όπως έχουν ήδη αρχίσει να γράφουν γνωστοί και μη εξαιρετέοι επαγγελματίες επιχορηγούμενοι "ανθρωπιστές". "Εμείς σας τα λέγαμε" θα βγουν να θριαμβολογήσουν αν, συμβεί κάτι χειρότερο από αυτό που συμβαίνει τώρα. Αυτό ήταν και το νόημα της ερώτησής μου "παίζουν με ξένες ζωές", που δεν μπόρεσες να καταλάβεις. Δεν εννοούσα ότι οι απεργοί είναι κάποιοι άβουλοι που τους έπεισαν να κάνουν απεργία πείνας. Εννοούσα πως οι "τολμηροί" σου, εκμεταλλεύονται την απεργία πείνας αυτών των ανθρώπων προκειμένου να περάσουν όλο το πακέτο των αιτημάτων που υποστηρίζουν, χωρίς να λογαριάζουν τις συνέπειες στη ζωή και την υγεία άλλων ανθρώπων.
../..
---- ...όχι μόνο όποτε διαφωνούμε με το κεελπνο να τα χώνουμε. ----
Εσύ δηλαδή προτείνεις "να τα χώνουμε" αδιακρίτως; Ακόμα κι όταν συμφωνούμε; (και είναι λάθος να χαρακτηρίζεις "χώσιμο" την έκφραση διαφωνίας με επιχειρήματα.)
---- Δεν με ενόχλησε η είδηση πως το κεελπνο πήγε στην Υπατία. Με ενόχλησε που έσπευσε να το καταγγείλει στην εισαγγελεία όταν φάγαν πόρτα. ----
Διαβάζω ότι η εισαγγελέας παρενέβη μετά από δημοσιεύματα του Τύπου και όχι μετά από καταγγελία του ΚΕΕΛΠΝΟ, όπως γράφεις εσύ.
Κατά τα λοιπά, πιθανολογώ πως όσα αναφέρεις για τους γείτονες και συγγενείς σου, είναι ζήτημα διαφοράς πολιτισμικού περιβάλλοντος. Στο δικό μου κανείς δεν εκδηλώθηκε μνησίκακα στους ξένους (για το αντίθετο έχω άπειρα παραδείγματα) ούτε ασχολήθηκε με το "περιούσιο έθνος". Και παρά τις ...φιλότιμες προσπάθειες των επιχορηγούμενων "αντιρατσιστών" και "τολμηρών" "ανθρωπιστών", κανείς δεν έχει πεισθεί ότι οι μετανάστες είναι το πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας.
Όσο για τους ίδιους τους μετανάστες δεν τους αντιμετωπίζω διαφορετικά από τους μόνιμους κατοίκους της χώρας, αναγνωρίζοντας ταυτοχρόνως και τις ανάγκες τους, όπως αναγνωρίζω και τις ανάγκες άλλων πληττόμενων ομάδων – σαν τους "μετανάστες στη δική τους γη" καλή ώρα. Αλλά ότι το μεταναστευτικό είναι υπαρκτό πρόβλημα που, σκοπίμως ή από ανικανότητα, άφησαν να διογκωθεί και στο οποίο πρέπει να δοθεί επειγόντως λύση, είναι κάτι που κανείς δεν αρνείται. Ούτε κόμμα, ούτε οργανώσεις, ούτε πολίτες, ούτε μόνιμοι κάτοικοι, ούτε μετανάστες, ούτε η Ευρωπαϊκή Ένωση, ούτε ο ΟΗΕ. Eσύ μπορείς να συνεχίσεις να πιστεύεις, και να προσπαθείς να πείσεις και τους άλλους, πως το πρόβλημα που έχει προκύψει είναι οι άνθρωποι-μετανάστες και όχι το πρόβλημα-"μεταναστευτικό".
Και σίγουρα δεν άνοιξε τώρα ως συζήτηση μπροστά στην τηλεόραση με πατατάκια και με το περιεχόμενο που του δίνεις.
Θα συμφωνήσω μαζί σου σε μία εικασία. Υποθέτω κι εγώ πως ανάμεσα στους "υπερασπιστές" υπάρχουν κάποιοι που εύχονται το θάνατό τους προκειμένου να τον εκμεταλλευτούν πολιτικά ή όπως αλλιώς, και θα επεκτείνω επίσης την υποθεσή σου λέγοντας πως πολλοί είναι και αυτοί που απεύχονται το θάνατο τους, μόνο και μόνο γαι να μην ζημιωθούν πολιτικά.
Απο κεί και πέρα, η συζήτηση είναι τεράστια, αγγίζει πολλούς τομείς πολιτικής σκέψης αλλά ακόμα και κοσμοθεωρίας της καθεμιάς και του καθενός μας. Τί είναι μετανάστης, τί είναι γηγενής, τί είναι το κράτος, τί το έθνος, τί σημαίνει μεταναστευτικό πρόβλημα, πόσο ηθικός είναι ο διαχωρισμός των ανθρώπων με βάση μια επίκτητη και τυχαία εθνικότητα, σε ποιόν ανήκει το χώμα, πώς ορίζεται ένα σύνορο και ποια νομιμοποίηση μπορεί να έχει η οριοθέτηση της γης κλπ κλπ κλπ.
Η Ελλάδα δεν απαγορεύει την είσοδο και την νομιμοποίηση μεταναστών, και στις προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί ο αιτούμενος την νομιμοποίησή του ΔΕΝ περιλαμβάνεται ο "διαχωρισμός των ανθρώπων με βάση την εθνικότητα" όπως γράφεις. Αν θέλεις να δεις ένα τρανό παράδειγμα διαχωρισμού ανθρώπων, δες την εξαίρεση των λοαδ ανθρώπων από το Σύμφωνο Συμβίωσης που επιτρέπει την συμβίωση παντός συνδυασμού σχέσεως εκτός από αυτήν της σχέσης μεταξύ ομοφύλων. Αλλά, βέβαια, ο "επαγγελματικός" ή ο "επιχορηγούμενος" "ανθρωπισμός" διαφόρων προτιμά να εφευρίσκει ψευδείς αιτιάσεις κατά της επίσημης πολιτείας, παρά να καταπιάνεται με το πραγματικό άδικο που δεν εξυπηρετεί τους σκοπούς του. Ή, στην καλύτερη περίπτωση, να το χρησιμοποιεί ως τσόντα ή γαρνιτούρα προκειμένου να προωθήσει ιδιοτελείς ή άλλους σκοπούς.
Οι πολλές και διάφορες κοσμοθεωρήσεις του καθενός και της καθεμιάς μπορεί να ανοίγουν τεράστιες συζητήσεις για να περνάει η ώρα, αλλά δεν μπορούν να λύσουν κανένα πρακτικό πολιτικό πρόβλημα. Οι κυβερνήσεις - και δεν έχει σημασία αν στέκεται κανείς πλάι τους ή απέναντί τους - δεν γίνεται να υποχωρούν μπροστά σε εκβιαστικά διλήμματα. Αν ήταν έτσι, θα αρκούσαν προγραμματισμένες και οργανωμένες ομαδικές απεργίες πείνας (όπως τώρα λ.χ.) για να ικανοποιούνται τα αιτήματα κάθε κοινωνικής ή επαγγελματικής ομάδας. Όμως, όπως γίνεται και με τα αιτήματα που υποβάλλουν άλλες πληττόμενες ομάδες πολιτών η τακτική είναι διαμαρτυρίες, διαπραγματευτικές συζητήσεις, αμοιβαίες υπαναχωρήσεις και όχι αμετακίνητες θέσεις σαν αυτή του εκπροσώπου των απεργών πείνας που απάντησε στις διαπραγματευτικές προτάσεις της κυβέρνησης: "Δεν υποχωρούμε αν δεν γίνει αυτό που θέλουμε".
Κι επειδή δεν γράφουμε ποίηση και στίχους, για τους όρους που αναφέρεις υπάρχουν σαφείς ορισμοί. Η παγκόσμια συζήτηση για το μεταναστευτικό πρόβλημα δεν γίνεται για το "χώμα" και "τούτη τη γης που την πατούμε κι όλοι μέσα θε να μπούμε", αλλά για ένα πλήθος ζητημάτων που έχουν να κάνουν κυρίως με την οργάνωση και την λειτουργία των κρατών.
Επομένως κλείνουμε εδώ και τα ξαναλέμε όταν καταργηθούν παγκοσμίως σύνορα, κράτη και νόμοι, στη βάση των νέων συνθηκών που θα έχουν προκύψει από την επικράτηση της κοσμοθεωρίας που τα κρίνει άχρηστα. Αλλά μέχρι τότε ας μην απαιτούν οι διάφοροι "ανθρωπιστές" να γίνει η Ελλάδα η πρώτη χώρα που θα καταργήσει όλα αυτά.
υ.γ.
Το να απεύχεσαι το θάνατο ενός ανθρώπου, για όποιο λόγο, δεν είναι το ίδιο με το ευεπλιστείς σ' αυτόν. Ατυχής ο παραλληλισμός σου.
Για να επιστρέψουμε στο θέμα της ανάρτησης, σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις των ΜΚΟ, ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ Γρηγόρης Δελαβέκουρας ενημέρωσε (μια ενημέρωση για γέλια και για κλάμματα) τους δημοσιογράφους ότι "από προκαταρκτικό έλεγχο που διενεργήθηκε με εντολή του Υπουργού Εξωτερικών, Δημήτρη Δρούτσα, διαπιστώθηκε ότι στοιχεία που κατατέθηκαν στη Βουλή, σχετικά με τις χρηματοδοτήσεις μη κυβερνητικών οργανώσεων είναι ανακριβή, λόγω σφαλμάτων του ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής."
Το πρόβλημα διεπίστωσαν μετά από δέκα (!!!) χρόνια λειτουργίας του συστήματος και είναι αξιοθαύμαστη η επιμονή των δημοσιογράφων που τον "στρίμωξαν" με τις ερωτήσεις τους και τις εύστοχες παρατηρήσεις τους.
Ολόκληρη την ανακοίνωση, όπως και την συζήτηση που διεξήχθη με τους δημοσιογράφους και τον εκπρόσωπο του ΥΠΕΞ, την διαβάζετε ΕΔΩ, στον ιστότοπο του Υπουργείου Εξωτερικών.
.
Δημοσίευση σχολίου