.
"Ο Αλέξανδρος περιφρονούσε τις ηδονές των γυναικών σε τέτοιο βαθμό που η μητέρα του Ολυμπιαδα φοβόταν ότι δεν θα μπορέσει ποτέ να αποκτήσει απογόνους."
Κουίντος Κούρτιος Ρούφος (ρωμαίος ιστορικός του 1ου αιώνα μ.Χ), Η Ιστορία του Αλέξανδρου.
"Ο Ιερώνυμος στις επιστολές του γράφει ότι σύμφωνα με το Θεόφραστο ο Αλέξανδρος δεν είχε μεγάλη έφεση στα αφροδίσια. Η Ολυμπιάδα και ο Φίλιππος το γνώριζαν πολύ καλά αυτό και έστειλαν τη θεσσαλή εταίρα Καλλίξεινα, μια πανέμορφη γυναίκα, να πλαγιάσει μαζί του. Φοβόντουσαν ότι μπορεί να είναι γυναικωτός (ευλαβούντο γαρ μη γυννίς ειη) και η Ολυμπιάδα τον ικέτευε να συνουσιαστεί με την Καλλίξεινα."
Αθηναίος o Ναυκράτιος (λόγιος του 2ου αιώνα μ.Χ), Δειπνοσοφισταί. Ο Ιερώνυμος ήταν ιστορικός και προστατευόμενος του Ευμένη, γραμματέα του Αλέξανδρου. Ο Θεόφραστος ήταν μαθητής του Αριστοτέλη και διάδοχός του στο Λύκειο των Αθηνών.
Κουίντος Κούρτιος Ρούφος (ρωμαίος ιστορικός του 1ου αιώνα μ.Χ), Η Ιστορία του Αλέξανδρου.
"Ο Ιερώνυμος στις επιστολές του γράφει ότι σύμφωνα με το Θεόφραστο ο Αλέξανδρος δεν είχε μεγάλη έφεση στα αφροδίσια. Η Ολυμπιάδα και ο Φίλιππος το γνώριζαν πολύ καλά αυτό και έστειλαν τη θεσσαλή εταίρα Καλλίξεινα, μια πανέμορφη γυναίκα, να πλαγιάσει μαζί του. Φοβόντουσαν ότι μπορεί να είναι γυναικωτός (ευλαβούντο γαρ μη γυννίς ειη) και η Ολυμπιάδα τον ικέτευε να συνουσιαστεί με την Καλλίξεινα."
Αθηναίος o Ναυκράτιος (λόγιος του 2ου αιώνα μ.Χ), Δειπνοσοφισταί. Ο Ιερώνυμος ήταν ιστορικός και προστατευόμενος του Ευμένη, γραμματέα του Αλέξανδρου. Ο Θεόφραστος ήταν μαθητής του Αριστοτέλη και διάδοχός του στο Λύκειο των Αθηνών.
.
*Ο τίτλος της ανάρτησης θα πρέπει να εκληφθεί ως απόπειρα γλωσσικού αστεϊσμού.
.
14 σχόλια:
τελικά πάντως και 2 γυναίκες παντρεύτηκε, και παιδί έκανε οπότε κακώς "φοβόταν" η Ολυμπιάς.
To οποίο δεν επέζησε όπως γνωρίζεις. Και ενώ είχε άπειρες ευκαιρίες για τεκνοποίηση ως κατακτητής μιας τεράστιας έκτασης. Μόνο το χαρέμι του Δαρείου που κληρονόμησε θα ήταν αρκετό...
Ο ίδιος πέθανε πολύ νέος χωρίς απογόνους από θλίψη για το θάνατο του συντρόφου του και η αυτοκρατορία του κατακερματίστηκε από τους στρατηγούς. Κάτι ήξερε λοιπόν η Ολυμπιάδα.
@gay super hero
Ο Αλέξανδρος νυμφεύθηκε 3 φορές (αρκετό για κάποιον που έχει ως προορισμό του να κατακτήσει τον κόσμο και όχι να χαλβαδιάζεται με χανουμίτσες στα χαρέμια του Δαρείου δεν νομίζεις?).
Άπο την πρώτη του γυναίκα την Ρωξάνη απέκτησε ένα γιό, τον Αλέξανδρο τον Δ, τον οποίο δολοφόνησε ο Κάσσανδρος μετά από υπόδειξη της Ολυμπιάδας μαζί με την μητέρα του όταν αυτός ήταν 13ών ετών. Τον οποίο όμως γιό πρόλαβε να δεί να φτάνει 4 ετών. Άρα όταν πέθανε ήταν μια χαρά με απογόνους αφού ζούσε η γυναίκα του και ο γιός του.
Η δεύτερή του γυναίκα η Βαρσίνη ήταν κόρη του Δαρείου και με αυτήν δεν τεκνοποίησε. Όπως επίσης δεν τεκνοποίησε και με την 3η του γυναίκα την Παρύσατη πράγμα συνηθισμένο αφού και σε όλες τις πολυγαμικές βασιλικές δυναστείες πάντα η πρώτη σύζυγός ήταν η "επίσημη" και μητέρα των διαδόχων.
Όσο για τον θάνατο του από θλίψη λόγω του χαμού του Ηφαιστίωνα αυτό είναι μάλλον αστείο. Το ότι πέθανε 2 χρόνια μετά το θάνατο του τελευταίου και όχι σε κανά κρεβάτι της θλίψης άλλα προετοιμαζόμενος για νέες πολεμικές εκστρατείες δείχνει πόσο ισχύει ή όχι ο συλλογισμός αυτός.
Και αυτά τα λέει ο Αρριανός στην "Αλεξάνδρου Ανάβασις" που είναι η αρχαιότερη και πιο έγκυρη βιογραφία του Αλεξάνδρου (από όπου και είδα και για την 3η γυναίκα του που δεν θυμόμουν πριν).
Οπότε το αν είχε ή όχι δίκιο η Ολυμπιάς μάλλον δεν είναι εύκολο να απαντηθεί :) [αν και προσωπικά το θεωρώ άσκοπο ως συζήτηση αφού οι σεξουαλικές προτιμήσεις του Αλεξάνδρου δεν έχουν να κάνουν σε τίποτα με την σημασία του ως ιστορικό πρόσωπο ούτε με τις διεκδικήσεις και τις αναζητήσεις των ομοφυλοφίλων ανδρών και γυναικών στις μέρες μας].
Ο Αλέξανδρος πέθανε μόλις λίγους μήνες μετά το θάνατο του Ηφαιστίωνα και όχι δύο χρόνια όπως γράφεις. Συγκεκριμένα ο Ηφαιστίωνας πέθανε το φθινόπωρο του 324 π.Χ. και ο Αλέξανδρος τον Ιούνιο του 323 π.Χ. Αφού έχεις διαβάσει τον Αρριανό και τον Πλούταρχο φαντάζομαι να πρόσεξες πως και οι δύο συμφωνούν ότι αυτό ήταν το γεγονός που τον τσάκισε. Και βέβαια δεν "προετοιμαζόταν για νέες εκστρατείες" γιατί το στράτευμά του είχε αρνηθεί να προχωρήσει στην Ινδία και ο ίδιος πέθανε κατά την επιστροφή στη Βαβυλώνα.
Επιπλέον με την παιδική θνησιμότητα που υπήρχε στην αρχαιότητα όταν κάποιος έκανε ένα μόνο παιδί μπορούσε να είναι σχεδόν σίγουρος ότι θα μείνει χωρίς απογόνους.
Το τί έκανε ή δεν έκανε ο Αλέξανδρος φυσικά και αφορά μόνο τον ίδιο. Αυτό που αφορά εμάς είναι για ποιο λόγο οι σύγχρονοι ερμηνεύουν όλα ανεξαιρέτως τα ιστορικά πρόσωπα και γεγονότα μέσα από το πρίσμα της αυτονόητης ετεροφυλοφιλίας. Τώρα πώς εσύ θεωρείς ότι αυτό δεν έχει να κάνει με "τις διεκδικήσεις και τις αναζητήσεις των ομοφυλόφιλων στις μέρες μας" προσωπικά αδυνατώ να το καταλάβω.
Θα μπορούσα εδώ να κάνω κάποιο σχόλιο του στυλ "να διαφωνεί κανείς με επιχειρήματα όχι απλά για να διαφωνεί", για "συζήτηση με επιχειρήματα πάνω σε ένα θέμα με ανθρώπους που καλώς ή κακώς το γνωρίζουν (ενώ εσύ το αγνοείς ΠΛΗΡΩΣ)", γιατί "όχι και τίποτε άλλο άλλα εκτίθεσαι" και άλλα τέτοια χαριτωμένα αλλά σέβομαι τον erva και τη δουλειά που κάνει σε αυτό το μπλογκ.
@gay super hero
o Αλέξανδρος πέθανε το 323 π.Χ. ενώ ο Ηφαιστίωνας το 325 π.Χ. (τώρα αν δεν ήταν 2 χρόνια και ήταν 1,5 big deal).
Και επειδή έχω διαβάσει Αρριανό γιαυτό το λέω (και εννοώ από τα βιβλία όχι από την Wikipedia). Όσο για την μετά το θάνατο του Ηφαιστιωνα διάβασε τον 4ο τόμο από την Ανάβαση και θα δείς αν είχε καθίσει σπίτι του σαν γυναικούλα να κλαίει ή αν κανόνιζε νέες εκστρατείες.
Όσο για τους 3 γάμους που σκοπίμως εσύ αποκρύπτει στο σχόλιό σου δεν απαντάς βλέπω. Όσο για τα παιδιά το ότι δεν πρόλαβε να κάνει άλλο δεν σημαίνει τίποτα. όμως πρόλαβε να το δεί να μεγαλώνει οπότε είναι εσφαλμένο το ότι πέθανε άκληρος που λές.
Δυστυχώς εκεί στα σεμινάρια Queer Theory εκτός από αρχιτεκτονική δεν σας μαθαίνουν ούτε ιστορία από ότι βλέπω.
Εγώ και εδώ και σε κάθε μπλόγκ που γράφεις ένα κάρο ανακρίβειες σου απαντώ με επιχειρήματα και δεδομένα.
Λυπάμαι που η φασίζουσα προσωπικότητά σου δεν σου επιτρέπει τον υγιή και πολιτισμένο διάλογο.
Λυπάμαι, mahler76, αλλά αυτό είναι το τελευταίο σχόλιό σου με αυτή τη φρασεολογία και το ήθος που δημοσιεύεται στο Α.Π.
Όντως υπάρχουν πιο πολιτισμένοι τρόποι για να πεις ότι "όλοι μπορούμε να έχουμε ελπίδες να μπούμε στον straight δρόμο αν οι γονείς μας είναι τόσο αποφασιστικοί όσο ο Φίλιππος και η Ολυμπιάδα". Βρες τους!
δηλαδή το σχόλιο του gay super hero ήταν μέσα στα πλαίσια του πολιτισμένου διαλόγου? Αν ο αντίλογος δεν είναι αρεστός τότε καταλαβαίνω γιατί ο μόνος σχολιαστής σου είναι ο gay super hero.
Το σχόλιό σου ήταν μια ξεκάρφωτη προσωπική επίθεση ανάλογη εκείνης στο μπλογκ keep an open mind πριν από 2 μήνες.
Δεν καταλαβαίνω όμως γιατί διαμαρτύρεσαι τώρα και όχι όταν κόπηκε το άλλο σχόλιό σου για τις "αποτριχωμένες κουνιοτράμπελες αδερφές".
Να ξέρεις πάντως ότι το κριτήριο του παρόντος ιστολογίου δεν είναι ο αριθμός των σχολίων, αλλά η ποιότητά τους.
Συγνώμη, τα σχόλια που αφορούσαν στην παράθεση ιστορικών στοιχείων για ένα θέμα είναι ξεκάρφωτη προσωπική επίθεση? Πραγματικά απορώ με αυτό που λέ. Όσο για το σχόλιο με τις κουνιοτράμπαλες αποτριχωμένες αδερφούλες ήταν στα πλαίσια του αστεϊσμού και της γελοιότητας που κινείτο και το αντίστοιχο πόστ. Διότι αν παίρνουμε σοβαρά τις δηλώσεις της κάθε μπουζουξούς τότε σωθήκαμε. Γιαυτό και δεν με ενδιέφερε καθόλου αν θα δημοσιευτεί ή όχι.
Όσο για την ποιότητα των πόστ, του διαλόγου και της δημοκρατίας στο παρόν ιστολόγιο καλύτερα να αφήσεις τους αναγνώστες σου να το κρίνουν αυτό.
Αν απλά θέλεις να κάνεις πόστ και να μπαίνουμε να χειροκροτάμε και να σε αποθεώνουμε τότε κακώς σε διάβαζα τόσο καιρό. Αν για τα ζητήματα που μας αφορούν δεν μπορούμε μεταξύ μας να κάνουμε ένα στοιχειώδη πολιτισμένο διάλογο τότε καλώς η κοινωνία μας έχει στην θέση που μας έχει.
Την καλησπέρα μου :)
Το "φασίζουσα προσωπικότητα" που έγραψες δεν θα το χαρακτήριζα συνεισφορά σε έναν πολιτισμένο διάλογο.
Κι αν το σχόλιο δημοσιεύθηκε ήταν ακριβώς για το ενδιαφέρον που είχαν τα ιστορικά στοιχεία που παρέθετες.
Από εκεί και ύστερα την ποιότητα των ποστ ασφαλώς θα την κρίνουν αυτοί που τα διαβάζουν, όμως τα σχόλια που θα δημοσιευθούν θα τα κρίνω πρώτος εγώ.
Και να σου επαναλάβω ότι δεν έχω καμία διάθεση να δω να επαναλαμβάνεται κι εδώ το μπάχαλο του keep an open mind.
Τα περί χειροκροτημάτων και αποθεώσεων που αναφέρεις φαντάζομαι ότι τα γράφεις κρίνοντας από άλλους ιστολόγους που διατηρούν τα ιστολόγιά τους για προσωπική προβολή και δημόσιες σχέσεις. Θεωρώ ότι δεν με αφορούν.
Αν σφάλλω, θα δείξει.
όπως θα είδες όμως, το φασίζουσα συμπεριφορά που είναι και περα για πέρα ορθός χαρακτηρισμός για κάποιον που αντιδρά με αυτό τον τρόπο όταν κάποιος διαφωνεί μαζί του, ακολούθησε συγκεκριμένου ήφους σχολίου. Δεν ξεκίνησα λοιπόν εγώ αυτή την αντιπαράθεση.
Όπως και να έχει, το θέμα δεν είμαι εγώ ούτε το πρόβλημα που έχει ο συγκεκριμένος μπλόγκερ μαζί μου, άλλα το θέμα της ανάρτησης. Όπως βλέπεις και από τα παρεχόμενα στοιχεία δεν μπορεί κανείς να κρίνει ασφαλώς περί της σεξουαλικότητας του συγκεκριμένου και άλλων πολλών ιστορικών προσώπων. Προσωπικά δεν χρειάζομαι να έχω ηρωικές μορφές σε ένα ομοφυλοφιλικό "πάνθεον" για να αισθάνομαι καλά με τον εαυτό μου. Θα ένοιωθα μια χαρά ακόμα κι αν ήμουν η πρώτη αδερφή που εμφανίστηκε στον Πλανήτη. Γιαυτό και βρίσκω γενικά άσκοπη την ανάλωση μας στο να αποδείξουμε ότι διάφορα ιστορικά πρόσωπα ήταν ή οχι gay, str8, bi ή ότι άλλο παίζει. Το σήμερα είναι που πρέπει να μας νοιάζει κατά την άποψή μου.
Δεν έχω να πώ κάτι άλλο. Καλό σου βράδυ και συγνώμη αν έκανα κατάχρηση του χώρου σου δεν θα ξανασυμβεί.
Ο Μ.Αλέξανδρος πέθανε κάποιους μήνες μετά τον Ηφαιστίωνα(όπως είπε και ο gay_super_hero) και όχι μετά από 2 χρόνια ;)'Οντως ετοίμαζε νέες εκστρατείες όταν πέθανε( νομίζω Αραβική χερσόνησο???), ωστόσο έκανε καιρό να ξεπεράσει το χαμό του Ηφαιστίωνα και στο ενδιάμεσο διάστημα φρόντισε να αφήσει και τη Ρωξάννη έγγυο. Αν πιστέψουμε και καποια πηγή -που δε θυμάμαι τώρα να την κατανομασω- είχε ξαναφήσει έγγυο τη Ρωξάννη αλλά πέθανε το μωρό( κάποια χρόνια πιο πριν). Και είχε και τον Ηρακλή μάλλον από τη Βαρσίνη, που ήτανε νώθος, οπότε όχι και πολύ κατάλληλος για διάδοχος!
Τώρα όσον αφορά τη σεξουαλικότητα του, τεχνικά ήτανε bi.Περισσότερα δε θα μάθουμε ποτέ. Προσωπική μου εκτίμηση ωστόσο είναι πως ο Ηφαιστίωνας ήτανε το έτερον του ήμισυ...Α, και είχε και κληρονομήσει και το Βαγόα από το Δαρείο για toy-boy...
Η Ολυμπιάς μάλλον ανησυχούσε γιατί ήξερε τα της μακεδονικής αυλής; χωρίς άρρενες απογόνους δε γινότανε η δουλειά... Άλλωστε ο Φιλιππος είχε νυμφευτεί τόσες γυναίκες και είχε καταφέρει μόνο 2(?) γιους να κάνει ( που να καταφέρουνε να ενηλικιωθούνε δλδ)για να εξασφαλίσει τελικά τη διαδοχή ο Αλέξανδρος, γιατί ο Αρριδαίος είχε πρόβληματα.
Ισως αν δεν τον προλαβαινε ο θάνατος να έκανε κι άλλα κουτσούβελα. Το βασιλικό/αυτοκρατορικό του χρέος το έκανε πάντως.Και αν πιστέψουμε και τον Πλούταρχο( που εγώ προσωπικά δεν τον εμπιστευομαι και τόσο γιατί μάλλον αναπαράγει προπαγάνδα της αυλής του Μ.Α. και ηθικολογεί αρκετά) μάλλον την ερωτεύτηκε τη Ρωξάννη!Αυτααά τα ολίγα :DDD
mahler76,
όπως όλοι οι νέοι έτσι κι εσύ πιθανότατα πιστεύειες ότι ο κόσμος αρχίζει και τελειώνει επί των ημερών σου. Με τα χρόνια θα ανακαλύψεις, όπως όλοι μας, ότι το εγώ μας σε πολύ μεγάλο βαθμό προσδιορίζεται και νοηματοδοτείται από το εμείς στο οποίο ανήκει και ότι η γνώση της Ιστορίας, όχι αναγκαστικά στην επίσημη, κυρίαρχη εκδοχή της, δεν είναι μόνο απαραίτητη για να καταλάβουμε τι συμβαίνει σε χρόνο παρόντα αλλά χρήσιμη στο να μην επαναλάβουμε λάθη του παρελθόντος.
Διότι υπάρχουν κι άλλοι τρόποι εκτός από εκείνον του Σίσυφου.
Την ερχόμενη εβδομάδα, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα κάνω ένα μικρό αφιέρωμα στην ομοφυλοφοβία στην αρχαία Ελλάδα που ίσως να ξεκαθαρίσει κάποια πράγματα και ελπίζω η Ria να το βρει ενδιαφέρον αφού έχω δει ότι πάντα συμμετέχει στα σχόλια των σχετικών θεμάτων :)
Do want ;D
Αδημονώ να διαβάσω!
Eυχαριστώ erva!
Δημοσίευση σχολίου