ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ : Παντρευτήκαμε το καλοκαίρι που τελειώσαμε το σχολείο, κι ήμαστε ευτυχισμένοι – δεν ήμαστε Μπρικ; - ήμαστε τόσο ευτυχισμένοι κι αγγίζαμε τον ουρανό κάθε φορά που αγαπιόμαστε. Μα εκείνο το φθινόπωρο, εσύ κι ο Σκίππερ αρνηθήκατε ένα σωρό θαυμάσιες δουλειές που σας πρόσφεραν, μόνο και μόνο για να μείνετε πρωταθλητές του φούτμπωλ! Φτιάξατε την ομάδα των «Σταρ», για νάσαστε πάντα μαζί! Μα κάτι δεν πήγαινε καλά ανάμεσα σας – και κάτι απ' αυτό το κάτι ήμουνα εγώ!…Ο Σκίππερ άρχισε να πίνει…σύ πληγώθηκες στην πλάτη…δε μπόρεσες να παίξεις στο Σικάγο…κι έβλεπες το ματς απ' την τηλεόραση στο νοσοκομείο…Πήγα μαζί, με το Σκίππερ…Οι «Στάρ» χάσανε, επειδή ο κακομοίρης ο Σκίππερ ήταν μεθυσμένος…Κάτσαμε και πίναμε μαζί, εκείνη τη νύχτα. Όλη τη νύχτα, σ’ ένα μπαρ…Κι όταν έπιασε το πρωινό αγιάζι και βγήκαμε έξω μεθυσμένοι, του είπα… «Σκίππερ! Πάψε ν΄ αγαπάς τον άντρα μου ή πεσ' του πως πρέπει να σ' αφήσει να του τ' ομολογήσεις!» - κάπως έτσι!
ΜΠΡΙΚ (Χτυπάει με το δεκανίκι του απειλητικά το κρεβάτι)
ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ : Με χτύπησε μ' όλη του τη δύναμη στο στόμα! Έπειτα, γύρισε κι έφυγε τρέχοντας, χωρίς να σταματήσει, ως το δωμάτιο του…και του γρατζούνισα στην πόρτα του σα ντροπαλό ποντίκι…προσπάθησε του κάκου να μου αποδείξει πως αυτό που είπα δεν ήταν αλήθεια. Ο κακόμοιρος! Ήταν για λύπηση.
ΜΠΡΙΚ (Ορμά κατά πάνω της με το μυτερό μέρος του δεκανικιού προς αυτήν)
ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ (Ξεφωνίζει, αναπηδά και τρέχει στο βάθος δεξιά στη γαλαρία κι από 'κει μέσα στο δωμάτιο)
ΜΠΡΙΚ (Γυρίζει προς το μέρος της γαλαρίας, ακουμπώντας στο δεκανίκι και κοιτώντας την μεσ’ απ’ την μπροστινή πόρτα)
ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ: Μη! Μη ! Μη! (Γυρίζει και τον κοιτάει απ’ το κέντρο του δωματίου) Έτσι, τον αφάνισα, λέγοντας του την αλήθεια…που ο κόσμος τον είχε μάθει πως δεν πρέπει να λέγεται! Από κείνη τη μέρα, ο Σκίππερ δεν ήτανε πια παρά ένα σφουγγάρι, που ρουφούσε πιοτό και ναρκωτικά!
Τεννεσύ Ουίλλιαμς : Η λυσσασμένη γάτα (Γκόνης)
Μετάφραση : Μάριος Πλωρίτης.
ΜΠΡΙΚ (Χτυπάει με το δεκανίκι του απειλητικά το κρεβάτι)
ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ : Με χτύπησε μ' όλη του τη δύναμη στο στόμα! Έπειτα, γύρισε κι έφυγε τρέχοντας, χωρίς να σταματήσει, ως το δωμάτιο του…και του γρατζούνισα στην πόρτα του σα ντροπαλό ποντίκι…προσπάθησε του κάκου να μου αποδείξει πως αυτό που είπα δεν ήταν αλήθεια. Ο κακόμοιρος! Ήταν για λύπηση.
ΜΠΡΙΚ (Ορμά κατά πάνω της με το μυτερό μέρος του δεκανικιού προς αυτήν)
ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ (Ξεφωνίζει, αναπηδά και τρέχει στο βάθος δεξιά στη γαλαρία κι από 'κει μέσα στο δωμάτιο)
ΜΠΡΙΚ (Γυρίζει προς το μέρος της γαλαρίας, ακουμπώντας στο δεκανίκι και κοιτώντας την μεσ’ απ’ την μπροστινή πόρτα)
ΜΑΡΓΚΑΡΕΤ: Μη! Μη ! Μη! (Γυρίζει και τον κοιτάει απ’ το κέντρο του δωματίου) Έτσι, τον αφάνισα, λέγοντας του την αλήθεια…που ο κόσμος τον είχε μάθει πως δεν πρέπει να λέγεται! Από κείνη τη μέρα, ο Σκίππερ δεν ήτανε πια παρά ένα σφουγγάρι, που ρουφούσε πιοτό και ναρκωτικά!
Τεννεσύ Ουίλλιαμς : Η λυσσασμένη γάτα (Γκόνης)
Μετάφραση : Μάριος Πλωρίτης.
Λυσσαμένη γάτα
Η ιστορία εκτυλίσσεται στην έπαυλη ενός μεγαλοκτηματία του Νότου, του Μπιγκ Ντάντι όπως τον αποκαλούν, την βραδιά των γενεθλίων του. Ο Μπιγκ Ντάντι επιστρέφει από ένα ιατρικό τσεκ απ, που επιβεβαίωσε τους φόβους του γιατρού του ότι είναι χτυπημένος από τον καρκίνο. Είναι χαρούμενος γιατί δεν ξέρει την αλήθεια. Είναι σαν να έχει ξαναγεννηθεί (σύμφωνα με μια διάσταση του διονυσιακού μύθου, πολυχρησιμοποιημένη από τον Ουίλιαμς) και είναι αποφασισμένος να ξεκαθαρίσει την κατάσταση με τους δυο γιους του.
Ο πρωτότοκος μοιάζει σαν ευνουχισμένος στη σκιά του πανίσχυρου πατέρα του. Ειναι παντρεμμένος με μια ανόητη και υστερική, που γεννοβολάει διαρκώς παιδιά και καταστρώνει σχέδια για την κληρονομιά της πατρικής περιουσίας. (Ο σαρκασμός του Μπρουκς δεν έχει προηγούμενο.)
Ο δευτερότοκος, ο Μπρικ, είναι ο άσωτος της οικογένειας. Εχει παρατήσει τον αθλητισμό και δεν νοιάζεται για τίποτα μετά τον θάνατο ενός επιστήθιου φίλου του. Επιπλέει στο αλκοόλ και αποφεύγει κάθε επαφή με τη γυναίκα του, τη χυμώδη Μάγκι, που μόνον ο Μπιγκ Ντάνι συμπαθεί (και ορέγεται).
Η Μάγκι, που προέρχεται από την κατώτερη κοινωνική τάξη, κρατάει ως επτασφράγιστο μυστικό την απουσία κάθε ερωτικής επαφής με τον άντρα της. Πιστεύει πως μόνον έτσι θα παραμείνει στο παιχνίδι της διεκδίκησης της περιουσίας του Μπιγκ Ντάντι, που κορυφώνεται σαν τραγωδία, αλλά και σαν παρωδία.
Ενας βασικός άξονας στο έργο του Ουίλιαμς αφορά τα καταπιεσμένα συναισθήματα και τη σεξουαλικότητα που υπερβαίνει τους ανθρώπους. Οι σχέσεις εξουσίας είναι άμεσα συναρτημένες με τη σεξουαλικότητα και οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή (ή σε ευνουχιστικό συμβιβασμό).
Ετσι εξηγείται η έντονη δυσφορία και η αντίδραση του Ουίλιαμς όταν είδε στην οθόνη τη «Λυσσασμένη γάτα». Η ομοφυλοφιλία του Μπρικ, που υπονοείται σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, στο τέλος «γιατρεύεται» στην αγκαλιά της «λυσσασμένης» Μάγκι. Το πρόβλημα μετατέθηκε, από τους φοβισμένους παραγωγούς, στη σχέση πατέρα - γιου. (kathimerini.gr)
Ο πρωτότοκος μοιάζει σαν ευνουχισμένος στη σκιά του πανίσχυρου πατέρα του. Ειναι παντρεμμένος με μια ανόητη και υστερική, που γεννοβολάει διαρκώς παιδιά και καταστρώνει σχέδια για την κληρονομιά της πατρικής περιουσίας. (Ο σαρκασμός του Μπρουκς δεν έχει προηγούμενο.)
Ο δευτερότοκος, ο Μπρικ, είναι ο άσωτος της οικογένειας. Εχει παρατήσει τον αθλητισμό και δεν νοιάζεται για τίποτα μετά τον θάνατο ενός επιστήθιου φίλου του. Επιπλέει στο αλκοόλ και αποφεύγει κάθε επαφή με τη γυναίκα του, τη χυμώδη Μάγκι, που μόνον ο Μπιγκ Ντάνι συμπαθεί (και ορέγεται).
Η Μάγκι, που προέρχεται από την κατώτερη κοινωνική τάξη, κρατάει ως επτασφράγιστο μυστικό την απουσία κάθε ερωτικής επαφής με τον άντρα της. Πιστεύει πως μόνον έτσι θα παραμείνει στο παιχνίδι της διεκδίκησης της περιουσίας του Μπιγκ Ντάντι, που κορυφώνεται σαν τραγωδία, αλλά και σαν παρωδία.
Ενας βασικός άξονας στο έργο του Ουίλιαμς αφορά τα καταπιεσμένα συναισθήματα και τη σεξουαλικότητα που υπερβαίνει τους ανθρώπους. Οι σχέσεις εξουσίας είναι άμεσα συναρτημένες με τη σεξουαλικότητα και οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή (ή σε ευνουχιστικό συμβιβασμό).
Ετσι εξηγείται η έντονη δυσφορία και η αντίδραση του Ουίλιαμς όταν είδε στην οθόνη τη «Λυσσασμένη γάτα». Η ομοφυλοφιλία του Μπρικ, που υπονοείται σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, στο τέλος «γιατρεύεται» στην αγκαλιά της «λυσσασμένης» Μάγκι. Το πρόβλημα μετατέθηκε, από τους φοβισμένους παραγωγούς, στη σχέση πατέρα - γιου. (kathimerini.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου