23.2.09

Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ. "...ΠΟΥ ΓΙ' ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟ ΓΡΑΦΕΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟΣ"

Image Hosted by ImageShack.us
.
Επιλογή 3 ποιημάτων του Κωνσταντίνου Π. Καβάφη από το cd
Δημήτρη Παπαδημητρίου: K.Π. Καβάφης «…που γι’ Αλεξανδρινό γράφει Αλεξανδρινός» (εκδ. Αλεξάνδρεια)
Ηχογραφήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής
Παίζει η Ορχήστρα των Χρωμάτων με την διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη
.
Ο Γενάρης του 1904
(με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη)
Α η νύχταις του Γεννάρη αυτουνού,
που κάθομαι και ξαναπλάττω με τον νου
εκείναις ταις στιγμαίς και σ' ανταμόνω,
κι' ακούω τα λόγια μας τα τελευταία κι' ακούω τα πρώτα.
Απελπισμέναις νύχταις του Γεννάρη αυτουνού,
σαν φεύγ' η οπτασία και μ' αφίνει μόνο.
Πώς φεύγει και διαλύεται βιαστική -
πάνε τα δένδρα, πάνε οι δρόμοι, παν τα σπίτια, παν τα φώτα·
σβύνει και χάνετ' η μορφή σου η ερωτική.
* *
Ο Δεκέμβρης του 1903
(με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη)
Κι' αν για τον έρωτά μου δεν μπορώ να πω -
αν δεν μιλώ για τα μαλλιά σου, για τα χείλη, για τα μάτια·
όμως το πρόσωπό σου που κρατώ μες στην ψυχή μου,
ο ήχος της φωνής σου που κρατώ μες στο μυαλό μου,
η μέραις του Σεπτέμβρη που ανατέλλουν στα όνειρά μου,
ταις λέξεις και ταις φράσεις μου πλάττουν και χρωματίζουν
εις όποιο θέμα κι' αν περνώ, όποιαν ιδέα κι' αν λέγω.
* *
Δυνάμωσις
(με την Φωτεινή Δάρρα)
Όποιος το πνεύμα του ποθεί να δυναμώση
να βγη απ' το σέβας κι' από την υποταγή.
Από τους νόμους μερικούς θα τους φυλάξει,
αλλά το περισσότερο θα παραβαίνει
και νόμους κ' έθιμα κι' απ' την παραδεγμένη
και την ανεπαρκούσα ευθύτητα θα βγη.
Από ταις ηδοναίς πολλά θα διδαχθή.
Την καταστρεπτική δεν θα φοβάται πράξι·
το σπίτι το μισό πρέπει να γκρεμισθή.
Έτσι θ' αναπτυχθή ενάρετα στην γνώσι.

Δεν υπάρχουν σχόλια: