.
Διαβάσαμε στις ειδήσεις στο site του Πολύχρωμου Πλανήτη:
Ελλάδα Λάβαμε την εξής καταγγελία με το αίτημα να δημοσιοποιηθεί. Την παραθέτουμε: «Την Παρασκευή στις 13 Ιουλίου, ενώ ήμουν μια βόλτα με τον φίλο μου στο πάρκο της Θεσσαλονίκης κοντά στο Makedonia Palace, μας επιτέθηκαν 4 άτομα και ο μόνος λόγος ήταν ότι είμαστε gay. Εγώ κατέληξα στο νοσοκομείο με 6 ράμματα στο κεφάλι, με χτυπήματα στην μύτη και στο μάτι. Ευτυχώς ο φίλος μου κατάφερε να τους ξεφύγει. Και δεν είναι το μόνο περιστατικό. Έχει συμβεί και σε άλλους στο παρελθόν και όπως φαίνετε θα συνεχίσει να συμβαίνει εάν κάποιος δεν πάρει μέτρα. Τώρα θα ήθελα να καταγγείλω το γεγονός αυτό, αλλά δεν ξέρω πού. Στο πάρκο δεν υπήρχε Αστυνομία, και στο νοσοκομείο μού ζήτησαν να κάνω μήνυση κατ' αγνώστου. Επειδή ξέρω πως όλα αυτά είναι μια απλή στατιστική και αδιαφορούν κατά βάση για το συμβάν, προτίμησα να το δημοσιοποιήσω σε σας. Θα ήθελα αν γινόταν να δημοσιοποιηθεί το γεγονός από εσάς ή από κάποιον άλλο φορέα ενημέρωσης. Είναι απαράδεκτο πια στην Ελλάδα του σήμερα να συμβαίνουν τέτοια γεγονότα χωρίς να τιμωρούνται αυτοί οι αλητήριοι. Ευχαριστώ πολύ».
Οι υπεύθυνοι του Π.Π. μάς πληροφορούν ότι η καταγγελία έφθασε σε αυτούς μέσω e-mail και ότι υπήρξε επαλήθευσή της κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με το θύμα της επίθεσης.
Αναρωτιέμαι αν υπάρχει κάποια λοατ οργάνωση που να μην έχει αναρτήσει το «Κλειστό λόγω διακοπών» και το «Ραντεβού τον Σεπτέμβρη» και να μπορεί να προσφέρει νομική συνδρομή.
Γιατί κάθε φορά που συμβαίνει κάτι ανάλογο είμαστε όλοι μας τόσο τραγικά μόνοι και απροστάτευτοι;
"Γιαγιά, είμαι Non-Binary" - Ερασιτεχνικό Ντοκιμαντέρ
Πριν από 1 εβδομάδα
35 σχόλια:
Το θέμα είναι ότι η Ελληνική νομοθεσία δεν θα το αναγνώριζε ως ομοφοβική επίθεση, αλλά ως απλή επίθεση κι αυτό αλλάζει πολλά. Για αυτό πρέπει οι ΛΟΑΤ οργανώσεις να συνεχίζουν να πιέζουν σε αυτό το επίπεδο και για αυτό πρέπει ο κόσμος να σπάει τη σιωπή και να καταγγέλει.
Οι λοατ οργανώσεις αντί να ενθαρρύνουν με τη σιωπή τους το outing ανώνυμων κουκουλοφόρων σε βάρος συμπολιτών μας για τη δειλία τους - υποτίθεται - να αποκαλύψουν δημοσίως τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό και να αυτοσυγχαίρονται για "την ταχεία κατάκτηση των δικαιωμάτων μας", καλά θα έκαναν να έχουν μια τηλεφωνική γραμμή εικοσιτετράωρης επικοινωνίας για αυτά τα περιστατικά και ιστοσελίδες που να προσφέρουν χρήσιμη ενημέρωση για το τι διαδικασία θα πρέπει να ακολουθήσει το θύμα μιας τέτοιας επίθεσης.
Διότι το να απαιτούμε από το θύμα να σπάσει τη σιωπή μόνο και αβοήθητο, ψυχολογικά και νομικά, είναι ένας ακόμη τρόπος να χρεώνουμε στους άλλους δειλία από τη βολή της δικιάς μας ανωνυμίας και, κυρίως, απραξίας.
Δεν νομίζεις;
Το νομοθετικό τοπίο είναι όντως θολό αλλά και πάλι δεν ξέρω πόσο παραπάνω θα μπορούσε να βοηθήσει αν δεν βοηθηθούμε μεταξύ μας καταρχήν.
Με μια απλή διαδικτυακή έρευνα που έκανα βρήκα πολλά site του εξωτερικού που παρέχουν πληροφορίες και έχουν και τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης.
Συμφωνῶ μὲ ὅλες/ους σας, ἀλλὰ νομίζω πὼς δὲν εἶναι τόσο ἁπλᾶ τὰ πράγματα. Ξεχνᾶτε ὅτι τὸ θῦμα τῆς ἐπίθεσης δὲν ἔκανε κὰν μήνυση κατ᾿ ἀγνώστων «γιατὶ μόνο στατιστικὸ ὄφελος θὰ εἶχε» καὶ δὲν πῆγε σὲ κάποια ὀργάνωση νὰ ζητήσει ἔστω συμβουλές, ἀλλὰ ἔστειλε μιὰ ἐπιστολὴ διαμαρτυρίας σὲ ἕναν ἐκδοτικὸ οἶκο (;!) (Καὶ ναί, γνωρίζω ὅτι ὁ οἶκος καὶ μιὰ ὀργάνωση τῶν Ἀθηνῶν ἐκπροσωποῦνται ἀπὸ τὸ ἴδιο πρόσωπο, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν σημαίνει ὅτι ταυτίζονται.) Αὐτὸ μὲ κάνει νὰ ὑποθέσω ὅτι τὸ θῦμα δὲν ἤθελε βοήθεια γιὰ νὰ κάνει μήνυση καὶ νὰ δικαιωθεῖ, ἀλλὰ ἁπλᾶ ἤθελε νὰ γκρινιάξει.
Μὲ τὴν γκρίνια δὲν γίνεται δουλειά. Συμπτωματικά, ἀναρτήσαμε πρὸ ὀλίγου εἴδηση στὸ GayWorld γιὰ μιὰ περίπτωση ἁπλοῦ Βρετανοῦ πολίτη (μὴ ἀκτιβιστῆ) ποὺ ὑπέστη διάκριση καὶ πῆγε στὴν ὀργάνωση Stonewall καὶ ζήτησε συμβουλές. Τὸ ἔκανε αὐτὸ τὸ θῦμα τῆς ἐν λόγω ὀργάνωσης; Ἢ δὲν ἤξερε ὅτι ἔχουμε καὶ στὴν Ἑλλάδα ὀργανώσεις (σὲ Θεσσαλονίκη καὶ Ἀθῆνα);
Μα αυτές οι πληροφορίες των site του εξωτερικού δεν είναι για τη νομοθεσία των χωρών του εξωτερικού; Και τι προτείνεις, να τηλεφωνούμε σε γραμμή υποστήριξης της Αγγλίας όποτε χρειαζόμασε βοήθεια;
Αλλά μιας και οι ΛΟΑΤ οργανώσεις ούτε μια στοιχειωδώς αξιόλογη καμπάνια για τον πολιτικό γάμο δεν μπορούν να φέρουν σε πέρας -ήρθε και το καλοκαίρι, γαμώτο, και δω στην Ελλάδα έχει ζέστη, πού να μαζευόμαστε...-, μήπως τα θύματα να απευθυνθούν για νομική ή άλλη υποστήριξη σε κάποια από τις οργανώσεις / φορείς που ασχολούνται με ανθρώπινα και ατομικά δικαιώματα και έχουν αποδείξει ότι πέντε πράγματα τα κάνουν σωστά; Διεθνή Αμνηστία, ΕΠΣΕ, Αντιγόνη, τόσα υπάρχουν. Δεν κάνεις βρε Μπρίκι μια απλή διαδικτυακή έρευνα και γι'αυτά, αντί να ψάχνεις σε site του εξωτερικού που το μόνο που κάνουν είναι να τονίζουν την τραγελαφική ανεπάρκεια των εδώ οργανώσεων;
GordonGr:
Έχω την εντύπωση ότι δεν διαβάζεις προσεκτικά ούτε ό,τι γράφεται στο Απέναντι Πεζοδρόμιο ούτε ό,τι καταχωρείται στο GayWorld.
Αλλιώς θα γνώριζες ότι η μια μετά την άλλη οι λοατ οργανώσεις έχουν ήδη ανακοινώσει ότι κλείνουν για το καλοκαίρι και θα επιστρέψουν από Σεπτέμβρη.
Αλλά πέρα από αυτό το θύμα όπως κάθε αβοήθητος και απελπισμένος άνθρωπος επέλεξε να απευθυνθεί εκεί που από διαίσθηση πίστευε ότι θα μπορούσε να βρεί σοβαρή, ουσιαστική αντιμετώπιση και βοήθεια.
Μήπως μετά τους συμπολίτες μας στο Pride να τον καθίσουμε κι αυτόν στο εδώλιο του κατηγορουμένου στα λαϊκά δικαστήρια που σε κάποιους αρέσει να στήνουν;
Στον Ανώνυμο να πω μόνο πως καλό είναι να γνωρίζουμε τι συμβαίνει και στο εξωτερικό, να παραδειγματιζόμαστε και να προσαρμόζουμε στα δικά μας μέτρα ότι ιδέα θεωρούμε οτι μπορεί να μας βοηθήσει και όχι να κάνουμε copy paste.
Βέβαια δικό μας χαρακτηριστικό στο οποίο εχουμε διαπρέψει εδώ στην Ελλάδα είναι στο πως θα 'φάει ο ένας τον άλλο', πως θα τον/την 'ρίξει'και πως εκ του ασφαλούς θα προβεί σε κρίσεις. Στο συγκεκριμένο θέμα είναι η δικιά μας 'κληρονομιά' και σε αυτό δεν εξαιρώ ούτε τον εαυτό μου.
Και μια και με παραπέμπεις στην είδηση για τον τον Τζον Ρίνεϊ, τον ομοφυλόφιλο άντρα που κινήθηκε νομικά εναντίον του Επισκόπου του Χέρεφορντ για διακρίσεις και διακιώθηκε από βρετανικό δικαστήριο, αντιγράφω από την πρώτη παράγραφο της είδησης:
Η υπόθεση είχε την υποστήριξη και τη χρηματοδότηση της οργάνωσης Stonewall.
Ποια οργάνωση γνωρίζεις στη χώρα μας που να διαθέτει νομική υπηρεσία ή έστω λίστα με φιλικά διακείμενους δικηγόρους; Κι ας μην μιλήσουμε για χρηματοδότηση της νομικής διαδικασίας ή την ικανότητα να διαχειριστούν τα όσα προκύψουν στην πορεία.
Αντ' αυτών αντιγράφω από απάντηση στελέχους θεσσαλονικιώτικης οργάνωσης:
Και Κάποιοι δεν έρχονται κάν να γραφτούν στην Σύμπραξη.
Δεν είναι σωστό να τρέχω εγώ και η Σύμπραξη πίσω από την είδηση.
Τη να κάνει η αστυνομία και η Σύμπραξη ??
Να παρακαλάει για καταγγελίες ...
Προφανώς την έχει δει εταιρεία οδικής βοήθειας που πρώτα πληρώνεις εγγραφή και ετήσια συνδρομή και μετά σου προσφέρουν τη βοήθειά τους.
Νάταν τουλάχιστον τόσο ικανοί και αποτελεσματικοί όσο και οι εν λόγω εταιρείες...
Πάντως, να το αναφέρω κι αυτό,χθες με προσωπική επιστολή του στο ΑΠ ο Γρ. Βαλλιανάτος προσφέρθηκε να βοηθήσει σε ό,τι χρειαστεί.
Εφόσον υπάρχει έλλειμα στις ΛΟΑΤ, η ιδιωτική πρωτοβουλία του κου Βαλλιανάτου είναι πολύ σημαντική και άξια μνείας.
Στο θέμα της Σύμπραξης επιτρέψατε μου να πω τα ακόλουθα με την διευκρίνηση οτι δεν εκπορεύονται απο άτομα της ομάδας αυτής απλά προέρχονται απο την μικρή προσωπική επαφή που είχαμε με την ομάδα αυτή και εγώ και η σύντροφός μου. Αν επιθυμεί η Σύμπραξη να απαντήσει διαφορετικά ας το διατυπώσει όπως επιθυμεί και πρέπει.
Όταν στην Σύμπραξη βλέπεις να τρέχουν μια χούφτα άνθρωποι πως μπορείς να οργανωθείς σωστά; ΄
Οι περισσότεροι απο εμάς χάσαμε τον δρόμο για την Φιλλίπου 51 που είναι τα γραφεία της Σύμπραξης και τον βρίσκουμε πιο εύκολα στο Bigarοοn, στο Egli Egla και τους άλλους χώρους.
Όσο για τον χαρακτηρισμό εταιρεία οδικής βοήθειας η Σύμπραξη μπορεί να μην είναι ΕΛΠΑ και να εκδίδει τον χρήσιμο ετήσιο οδηγό της αλλά έχει διοργανώσει και συνέδρια και έχει συνεκδόσει τίτλους όπως
Το φύλο και η συμπεριφορά του &
Οικογένειες από ομόφυλα ζευγάρια όπου κάποιος μπορεί να διαβάσει και να προβληματιστεί. Οργανώνει εδώ και 9 χρόνια ενα πανόραμα ομοφυλοφιλικών ταινιών. Μπορεί όλα αυτά να μην φαντάζουν αρκετά συγκρινόμενα με αυτά που συμβαίνουν έξω ή θα πρέπει να συμβαίνουν αλλά υπάρχει μια προσπάθεια που θεωρώ
οτι δεν πρέπει να κατακριμνίζεται ούτε εντός της Σύμπραξης ούτε εκτός αυτής.
Καταλήγω σχολιάζοντας ότι θέλει περισσότερη προσπάθεια απο όλους και όλες μας. Ιδέες υπάρχουν, συνεργασία χρειάζεται και προγραμματισμός.
Μπρίκι, συμφωνούμε απόλυτα. Σ'αυτό έχουμε διαπρέψει στην Ελλάδα πράγματι: λόγια πολλά και επιπόλαια, ουσία και αποτελεσματικότητα μηδέν. Και να βαφτίζουμε κάθε κριτική "εκ του ασφαλούς". Στην αφισοκόληση πρώτοι, στα φυλαδιάκια το ίδιο, στις ειδησούλες από το εξωτερικό το ίδιο, άντε να στήσουμε κι ένα περίπτερο της συμφοράς στο pride βαυκαλιζόμενοι ότι κάτι σπουδαίο κάναμε, μέχρι εκεί. Αλλά να κινηθούμε αποτελεσματικά για να οργανώσουμε μια καμπάνια της προκοπής για τον πολιτικό γάμο ή να οργανώσουμε ένα δίκτυο νομικής υποστήριξης και παρέμβασης, αδύνατον. Ισως γιατί έχουμε κουραστεί από το στήσιμο του περιπτέρου και δεν μένει και πολύ ενέργεια - τι να πρωτοκάνει κανείς; Αλλά αυτά εσύ μπορείς να τα προσπεράσεις άνετα. Τα βαφτίζεις κριτική εκ του ασφαλούς και κακοήθεια και ξεμπερδεύεις - εύκολα πράγματα.
Erva cidreira, τὸ καλοκαῖρι εἶναι γιὰ τοὺς Ἕλληνες καὶ τὶς Ἑλληνίδες ἱερὸ ὅπως θὰ ξέρεις :-) Πέραν τῆς πλάκας τώρα, οἱ πληροφορίες μου λένε ὅτι τὰ στοιχεῖα τῆς Σύμπραξης ἔχουν δοθεῖ στὸ θῦμα τῆς ἐπίθεσης, ὁπότε σύντομα θὰ μάθουμε ἂν ἤθελε ἁπλῶς νὰ γκρινιάξει ἢ ἂν σκοπεύει νὰ πάει δικαστικῶς, μὲ τὴ βοήθεια τῆς Σύμπραξης. Πάντως ἀποφασίσαμε νὰ μὴν δημοσιεύσουμε κάτι περισσότερο μέχρις ὅτου προχωρήσει τὸ πρᾶγμα.
Ἡ εἴδηση γιὰ τὸν Ρίνεϊ, ἐκτὸς τοῦ ὅτι ἀκόμη καὶ ἡ κρατικὴ Ἐκκλησία ὀφείλει νὰ ἐφαρμόζει τοὺς νόμους, ἔχει νὰ μᾶς πεῖ κάτι πολὺ σημαντικό: Ἂν θέλουμε νὰ μᾶς βοηθήσει μιὰ ὀργάνωση πρέπει νὰ πᾶμε νὰ τὴ βροῦμε καὶ νὰ τῆς ζητήσουμε βοήθεια. Δὲν θὰ ἔρθει νὰ μᾶς κυνηγάει ἀπὸ πίσω. Οἱ ὀργανώσεις δὲν εἶναι εἰσαγγελεῖς γιὰ νὰ λειτουργοῦν αὐτεπαγγέλτως, καὶ νομίζω εἶναι καὶ λογικὸ αὐτό. Οἱ ὀργανώσεις βοηθᾶνε, ἀλλὰ πρέπει νὰ πᾶμε νὰ ζητήσουμε τὴ βοήθειά τους, ὄχι νὰ γκρινιάζουμε ἀπὸ ἐδῶ κι ἀπὸ ἐκεῖ.
Υ.Γ. Τὸ «κάποιοι», τὸ γνωστὸ πρόσωπο δὲν τὸ εἶπε γιὰ τὸ θῦμα τῆς ἐπίθεσης· ἀναφερόταν σὲ ἄλλο θέμα ποὺ συζητούσαμε παράλληλα στὸ φόρουμ. Μιὰ σύντομη ἑρμηνεία τῆς δήλωσης εἶναι ὅτι γιὰ νὰ μποροῦν νὰ βοηθοῦν οἱ ὀργανώσεις πρέπει νὰ εἶναι ἐπαρκῶς στελεχωμένες τους. Φαντάζομαι ὅτι ὁ πρώην πρόεδρος τῆς ΕΟΚ τὸν ὁποῖον ἐπικαλέστηκες θὰ μπορεῖ νὰ σοῦ το βεβαιώσει.
Ανώνυμος: Λες: "Αλλά αυτά εσύ μπορείς να τα προσπεράσεις άνετα. Τα βαφτίζεις κριτική εκ του ασφαλούς και κακοήθεια και ξεμπερδεύεις - εύκολα πράγματα."
Που επιμένει να παραμένει ανώνυμος. Ενω τουλάχιστον κάποιοι απο εμάς μπορεί να χρησιμοποιούμε το ιστολόγια για την ενημέρωση του κόσμου αλλά και την δική μας αλλά επίσης κάποιοι ξέρουν την φάτσα μας και έχουμε πει και δύο λόγια.
Μπορεί επίσης να χρησιμοποιούμε τα ιστολόγια για να κρυφτούμε πίσω απο την ανωνυμία μας και να βγάζουμε τα απωθυμένα μας εκ του ασφαλούς. Ή ακόμη ακόμη να γνωρίζουμε κάποιους άλλους σαν και εμάς.
Την ειρωνική και προσωπική
επίθεση αν θες να συνεχιστεί παρακαλώ να γίνει στο ιστολόγιο μας και όχι στου erva που στο κάτω κάτω μας φιλοξενεί στο ιστολόγιό του.
Το θύμα αυτής της επίθεσης - όπως τουλάχιστον διαβάζουμε στην είδηση του Πολύχρωμου Πλανήτη - δεν ήταν θύμα ενός απλού ξυλοδαρμού, αλλά ομοφυλοφοβικής επίθεσης. Συνεπώς αυτό που πρέπει για αρχή να βρει είναι ψυχολογική υποστήριξη. Ας ελπίσουμε ότι θα την βρει, ότι θα νιώσει ασφάλεια και τα υπόλοιπα έπονται...
Gordon.gr:
Η είδηση έχει να μας πει ότι η οργάνωση πρέπει να είναι ορατή, εύκολα προσβάσιμη και, κυρίως, να εμπνέει εμπιστοσύνη με την ιστορία της και την αποτελεσματική βοήθεια που θέλει και μπορεί να προσφέρει.
Άλλωστε το θύμα της επίθεσης έγραψε και έστειλε επιστολή και επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον Πολύχρωμο Πλανήτη, γιατί προφανώς εκεί κάποιοι διαβάζουν τα mail που στέλνονται και απαντούν στις κλήσεις, σε αντίθεση με τις λοατ οργανώσεις που παραθέτουν e-mail και τηλέφωνα στα αραχνιασμένα sites τους για λόγους εντυπώσεων και κανείς δεν ενδιαφέρεται να τα ελέγξει και να απαντήσει.
Και όπως επισήμανε και ο τελευταίος ανώνυμος, το θύμα σ’ αυτές τις περιπτώσεις πρωτίστως έχει ανάγκη άμεσης συμπαράστασης και ψυχολογικής βοήθειας και στήριξης, και όχι (κατα)κρίσεων ως προς την αξιοπιστία των προθέσεων του.
Άσε που δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αυτοί που θέλουν τόσο πολύ να κρίνουν τους άλλους, δεν θα πρέπει να κρίνονται και οι ίδιοι.
Το Μπρίκι:
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι η «Σύμπραξη» σε βάθος χρόνου έχει αποδείξει ότι είναι ίσως η πιο σοβαρή λοατ οργάνωση. Αυτός όμως είναι ένας επιπρόσθετος λόγος για να είναι τα στελέχη της εκείνοι που πρώτοι θα σέβονται την Ιστορία της. Και οι αλαζονικές δηλώσεις στο φόρουμ του GayWorld.gr, κατά τη γνώμη μου, δεν το αποδεικνύουν.
Κατά τα άλλα, οι οξείες «προσωπικές» αντιπαραθέσεις στα σχόλια μού προκαλούν πάντα αμηχανία, αλλά όσο δεν ξεπερνούν τα όρια της στοιχειώδους ευγένειας και της κοινής λογικής στο συγκεκριμένο ιστολόγιο θα επιτρέπονται. Οπότε μην έχεις ενοχές. :)
erva_cidreira, δὲν μπορεῖ ἀφ᾿ ἑνὸς ἡ Σύμπραξη νὰ εἶναι «ίσως η πιο σοβαρή λοατ οργάνωση» καὶ ἀφ᾿ ἑτέρου «παραθέτουν e-mail και τηλέφωνα στα αραχνιασμένα sites τους για λόγους εντυπώσεων και κανείς δεν ενδιαφέρεται να τα ελέγξει και να απαντήσει.» Ἀποφάσισε :-) Κοντὸς ψαλμὸς ἀλληλούια, πάντως. Ἂν ὑπάρχει ἐνδιαφέρον γιὰ νὰ γίνει κάτι, αὐτὸ θὰ γίνει.
Τὸ μπρίκι: Ἔχετε δίκιο.
Ἀνώνυμε/η: Δὲν ἔχεις δίκιο :-) Τὸ πράιντ εἶναι ἕνα συμβολικὸ γεγονός, καὶ ὅσοι πηγαίνουμε καὶ ἐκτιθέμεθα μποροῦμε νὰ χαιρόμαστε ὅτισὲ συμβολικὸ τουλάχιστον ἐπίπεδο κάνουμε κάτι. Σὲ πρακτικὸ κάνουμε ὅ,τι μποροῦμε καθένας και καθεμιὰ καὶ συμφωνῶ ὄτι πρέπει νὰ κάνουμε περισσότερα. Καὶ τὸ πρῶτο πρᾶγμα εἶναι νὰ μὴν μειώνουμε ἀλλήλους ἀλλὰ νὰ συνεργαζόμαστε, κάτι προφανῶς πολὺ δύσκολο γιὰ τὰ ἑλληνικὰ δεδομένα. Δὲν εἶναι πόλεμος ὀργανώσεων οὔτε πόλεμος προσώπων ἐδῶ. Καὶ στὴν τελική, δὲν εἶναι τηλεοπτικὸ παράθυρο ἐδῶ. Ὅποιος ἔχει νὰ προσφέρει, ἂς ἔλθει κι ἂς τὸ προσφέρει.
Καὶ ἡ μομφὴ εἶναι πρῶτα γιὰ μένα καὶ μετὰ γιὰ ὅλους/ες τοὺς/τὶς ἄλλους/ες.
Erva, Μπρίκι και GordonGr,
δεν έκανα επίθεση σε πρόσωπα, έκανα επίθεση σε θέσεις και εκφράσεις που διατυπώθηκαν εδώ, εξού και απαντώ εδώ. Αν κάποιοι βολεύονται να τα παίρνουν όλα προσωπικά και δεν μπορούν να κάνουν τη διάκριση, ας πιπιλίζουν την καραμέλα περί ανωνύμων.
Επί της ουσίας, δεν βλέπω να διαφωνούμε. Κι εγώ πήγα στο pride και χάρηκα στο συμβολικό επίπεδο, κι εγώ έχω έλθει κι έχω προσφέρει. Και λοιπόν; Αμα κάποιος μου επισημάνει ελλείψεις, θα θεωρήσω ότι μου κάνει προσωπική κριτική εκ του ασφαλούς κι ότι μετατρέπει το blog σε τηλεοπτικό παράθυρο; Κοροϊδευόμαστε τώρα; Για gay κίνημα μιλάμε, οργανωμένο και καλά, δεν είμαστε παρέα φίλων που αλληλοσυγχαίρονται και άλλα λόγια ν'αγαπιόμαστε. Αλλά επειδή ακριβώς κάπως έτσι λειτουργούν οι περισσότερες λοατ οργανώσεις στην Ελλάδα, εξού κι έχουμε τα αποτελέσματα που έχουμε. Πολύ θετικά σε σχέση με το τίποτα, πολύ πενιχρά σε σχέση μ'αυτό που πρέπει και μπορούν να είναι, και σε σχέση μ'αυτό που ήταν πριν 25 χρόνια στην Ελλάδα. Κι αυτό δεν είναι ούτε απωθημένα ούτε γκρίνια εκ του ασφαλούς ούτε απαξιώνω όσα θετικά έχουν γίνει κυρίως από τη Σύμπραξη. Μήπως όμως είναι καλύτερα τα παιδιά που έπεσαν θύματα ομοφοβικής ρατσιστικής επίθεσης να απευθυνθούν σε κάποια οργάνωση που ασχολείται σοβαρά με τέτοιες υποθέσεις, όπως η Αμνηστία ή, ξέρω γω, η Γενοβα (ευκαιρία ν'ανταποδώσει τη συμμετοχή της στο pride), μπας και βγει κάτι; Τώρα, αν καταφέρει και δώσει σωστή υποστήριξη η Σύμπραξη και προχωρήσει το θέμα, χίλιες φορές και μακάρι - από τους πρώτους που θα χαρούν είμαι εγώ. Αλλά όπως κι ο Erva, ομολογώ ότι με προβληματίζουν τα "κλειστόν λόγω θέρους", οι υπερφίαλες ξερολίστικες ατάκες στα φόρουμ, τα αραχνιασμένα site. Φταίει η έλλειψη μελών; Δεκτόν. Και έχουν κάνει οι οργανώσεις ό,τι περνά από το χέρι τους για να βρουν μέλη για την επιβίωσή τους; Έχουν γίνει αρκετά ελκυστικές; Πείθουν ότι αξίζει κανείς ν'ασχοληθεί χωρίς να χάνει τον καιρό του; Θα τα συζητήσουμε ποτέ όλα αυτά σοβαρά, χωρίς ψευτοάμυνες και ακκισμούς;
ανώνυμε:
Δυστυχώς το στέλεχος της Σύμπραξης είναι πολύ διαφωτιστικό σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται πολλοί ακτιβιστές:
Ότι είμαι στην Σύμπραξη είναι επιλογή μου και το κάνω οικειοθελώς και δωρεάν δεν πληρώνομαι και το ξέρεις. Οπότε δεν δέχομαι οτι δεν κάνω καλά την δουλειά μου.
Τι άλλο να προσθέσει κανείς...
Ευτυχώς ο φίλος μου κατάφερε να τους ξεφύγει
ennoei oti ton afise avoithito sta xeria twn alitwn? Wraios filos!
Erva,
Ισως να προσέθετε ότι δυστυχώς οι περισσότεροι συμμετέχουν στις οργανώσεις όχι με την αγωνία να κάνουν ουσιαστικό έργο όσο για να πουν ότι συμμετέχουν σε κάτι και καλά αντικομφορμιστικό, ν'αποκτήσουν ρόλο και να γνωριστούν με πέντε δέκα ομοιοπαθείς. Γι'αυτό και οι εκδηλώσεις μένουν στο για το θεαθήναι και οι αντιδράσεις στην κριτική είναι επί του προσωπικού. Αυτό που διακυβεύεται είναι η ταυτότητά τους, όχι το -ποιο;- έργο τους.
Όχι άλλη κριτική του καναπέ!
Έχω να αναφέρω τα ακόλουθα:
Αναμένετε όλοι εσείς, οι ελληνικές γκέι, λεσβιακές, τρανσέξουλ οργανώσεις να τρέχουν για σας; Λοιπόν λάθος!
Δεν έχετε καταλάβει φαίνεται σε τι χώρα ζούμε. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Οι οργανώσεις αποτελούνται από μέλη. (Πόσοι άραγε από εσάς που κάνετε την κριτική σας είστε μέλη σε κάποια οργάνωση;) Από τα μέλη της κάθε οργάνωσης ελάχιστα είναι ενεργά και ασχολούνται όλοι σε εθελοντική βάση με το θέμα. Πως είναι δυνατόν να συγκρίνετε τις ελληνικές γκέι οργανώσεις με τις οργανώσεις του εξωτερικού οι οποίες παίρνουν χορηγίες από το κράτος - και όχι μόνο - και απασχολούν σε μόνιμες θέσεις επαγγελματικό προσωπικό;
Ποίος άραγε από εσάς έχει εισφέρει έστω και 10 ευρώ για να στηρίξει κάποια ελληνική γκέι οργάνωση;
Επί της ουσίας ο φίλος μας που δέχτηκε επίθεση έκανε την καταγγελία του στον πολύχρωμο πλανήτη (και πολύ καλά έκανε)... απέφυγε όμως την αστυνομία για να μην αποτελέσει η καταγγελία του απλά μια στατιστική μέτρηση. Δικαίωμα του να κάνει ότι θέλει.
Περί Σύμπραξης....
Ότι είμαι στην Σύμπραξη είναι επιλογή μου και το κάνω οικειοθελώς και δωρεάν δεν πληρώνομαι και το ξέρεις. Οπότε δεν δέχομαι ότι δεν κάνω καλά την δουλειά μου.
Τι άλλο να προσθέσει κανείς...
1. Ότι το συγκεκριμένο στέλεχος της σύμπραξης δεν μπορεί να κάνει τίποτα χωρίς να έχει προηγηθεί καταγγελία στην αστυνομία.
2. Η Αυτοκριτική δεν έβλαψε ποτέ κανένα. Εσείς που του κάνατε κριτική, τι έχετε κάνει μέχρι τώρα για την κοινότητα; Ο συγκεκριμένος όπως και η Σύμπραξη έκανε πολλά και το γνωρίζουμε όλοι.
3. Μιλώντας για ακτιβιστές... η σύμπραξη και τα ενεργά στελέχη της έχουν να επιδείξουν ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο έγινε σε εθελοντική βάση και ήταν το καλύτερο που θα μπορούσε να είναι στα πλαίσια των δυνατοτήτων που είχαν αυτοί οι άνθρωποι. Όποιος μπορεί καλύτερα... Ιδού η... Σύμπραξης!
--------------------------
Φιλίππου 51 /1ος όροφος, 546 31 Θεσσαλονίκη
κιν.: (+30) 6999 249 000, Fax: (+30) 2310 249 614
e-mail: sympraxi.thess@yahoo.gr
--------------------------
Για το τέλος άφησα το ακόλουθο.
(...)Αλλιώς θα γνώριζες ότι η μια μετά την άλλη οι λοατ οργανώσεις έχουν ήδη ανακοινώσει ότι κλείνουν για το καλοκαίρι και θα επιστρέψουν από Σεπτέμβρη. (...)
1. Το ότι εύχονται καλό καλοκαίρι οι οργανώσεις στον κόσμο δεν σημαίνει ότι κλείνουν. Πως βγάλατε το συμπέρασμα αυτό;
2. Οι οργανώσεις απλά σταματάνε τις συναντήσεις που κάνουν σε τακτά χρονικά διαστήματα μέχρι τον Σεπτέμβρη λόγο των διακοπών.
3. Όλοι γνωρίζουν τα τηλέφωνα επικοινωνίας των οργανώσεων και δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτό. Πως είναι δυνατόν κάποιος να μπορεί να βρει το mail του πολύχρωμου πλανήτη και να μην μπορεί να βρει την ιστοσελίδας μιας από τις οργανώσεις που υπάρχουν;
4. Επειδή όπως όλοι μας έτσι και οι ακτιβιστές είναι άνθρωποι... χρειάζονται και αυτοί διακοπές. Δεν βλέπω κάτι το μεμπτό σε αυτό!
Αλλά εκ του ασφαλούς όλα να τα ειρωνευτούμε και όλα να τα σχολιάσουμε.
UnKnownX
Σωστά, Unknown X!
Γιατί να αναμένουμε οι ΛΟΑΤ οργανώσεις να τρέχουν για μας τους γκέι, λεσβίες, τρανσεξουαλικούς και αμφί; Μήπως γι'αυτό ιδρύθηκαν;
Δεν έχουμε πράγματι καταλάβει ότι ζούμε σε μια χώρα όπου εθελοντισμός σημαίνει "άμα προλάβω/θέλω/ξυπνήσω καλά, θα το κάνω", "δεν θα μου πεις εσύ πώς θα το κάνω", "δεν δέχομαι κριτική πώς θα κάνω τη δουλειά μου". Πώς είναι δυνατόν να συγκρίνουμε τις ελληνικές γκέι οργανώσεις με τις οργανώσεις του εξωτερικού στις οποίες οι εθελοντές κάνουν έργο επαγγελματικού επιπέδου με σοβαρές προδιαγραφές, είναι υπόλογοι για το έργο τους, δεν διανοούνται να εκθέσουν ολόκληρη οργάνωση με την αμετροέπειά τους, κι άμα δεν κάνουν, τους διώχνουν οι ίδιες οι οργανώσεις, αντί να τους καλύπτουν;
Και πώς άραγε απέκτησαν μόνιμο επαγγελματικό προσωπικό οι οργανώσεις του εξωτερικού; Τους το έκαναν δώρο για τα γενέθλιά τους; Μήπως το διεκδίκησαν σοβαρά, σταθερά, υπεύθυνα, επίμονα, βάσει πλάνου; Μήπως θεωρούσαν πολυτέλεια να φεύγουν διακοπές όλοι μαζί, αναστέλλοντας για μήνες τις συναντήσεις, όταν καλά καλά δεν είχαν λύσει προβλήματα στελέχωσης, επαγγελματικής ή εθελοντικής, όταν δεν είχαν φτιάξει ένα δίκτυο νομικής υποστήριξης;
Η κριτική της κριτικής είναι εύκολη υπόθεση. Το δύσκολο είναι ν'ακούσουμε την κριτική και να τη λάβουμε υπόψη, χωρίς ψευτοάμυνες και χωρίς να κρυβόμαστε πίσω από το εγώ μας.
Το τι έχει κάνει ο καθένας μας, άστο. Ο καθένας κρίνεται στη βάση του τι έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας. Αν μια οργάνωση δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά που ανέλαβε εν χορδαίς και οργάνοις ενώ γνώριζε τις συνθήκες που επικρατούν, δεν της φταίω εγώ που δεν είμαι μέλος της! Ασε που μπορεί να είμαι, αλλά να μη θέλω να κάνω γαργάρα αυτά που όλοι γνωρίζουμε.
Φίλε/η Ανώνυμο
Πραγματικά δεν θα κάτσω να συζητήσω μαζί σου. Γιατί δεν έχω χρόνο να συμμετέχω σε συζητήσεις που δεν καταλήγουν πουθενά.
Αν μπορείς να καταφέρεις κάτι καλύτερο μπορείς να ενταχθείς σε μια οργάνωση και να το κάνεις.
Νομίζω είναι το καλύτερο που θα μπορούσες να κάνεις στην προκειμένη περίπτωση παρά να γκρινίαζεις στα blogs.
Θα ήθελα να σου πω επίσης ότι στη δική σου περίπτωση ισχύει το ρητό που λέει "όποιος είναι έξω από τον χορό πολλά τραγούδια λέει".
Τέλος μάθετε να σέβεστε επιτέλους τους ανθρώπους που προσπαθούν έχοντας όλους εναντίων τους! ακόμα και εμάς τους γκέι που όλοι ξέρουμε πολύ καλά να κρίνουμε αλλά δεν έχουμε τα @@ να πάμε να βοηθήσουμε.
Μάλιστα.
Σαν να μην μας έφθαναν η νοοτροπία της κλειστής παρέας, οι ιδεολογικές αγκυλώσεις, οι συζητήσιμα δημοκρατικές διαδικασίες και η αδιαφανής διαχείριση, οι προσωπικές φιλοδοξίες και ιδιοτέλειες, οι καρεκλοκενταυρισμοί, η αμάθεια και η προφανής αναποτελεσματικότητα, η αλαζονεία και η αυταρέσκεια, οι ίντριγκες και κυρίως η λογική του μικρομάγαζου που χρόνια τώρα ταλανίζουν το ελληνικό λοατ κίνημα, στέλνουν σπίτια τους εκείνους που δεν έχουν την αντοχή να φθείρονται σε αδιέξοδες, και κάποτε αναξιοπρεπείς, καταστάσεις, και φέρνουν σε απόγνωση τους λιγοστούς γενναίους που παραμένουν πεισματικά και ηρωικά να αγωνίζονται σ’ ένα τόσο αποθαρρυντικό περιβάλλον, τώρα έχουμε και τον ιακωβίνικο φανατισμό των νεοπροσύλητων που θέλουν να μας υποδείξουν πού πρέπει να μιλάμε, τι να λέμε και πώς να συμπεριφερόμαστε. Εκείνους που στηρίζουν το outing και τα «λαϊκά δικαστήρια», που θεωρούν εκδήλωση γκέι αλληλεγγύης τον «συνδικαλιστικό» τραμπουκισμό προς κάθε έναν που τολμά να μην συμφωνεί μαζί τους. «Τα άγρια που ήρθαν να διώξουν τα ήμερα» για να χρησιμοποιήσω κι εγώ τη λαϊκή θυμοσοφία.
Τελικά, «είναι στραβός ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουν κάποιοι;»
erva η διαπίστωση μάλλον είναι ότι όταν είσαι θύμα μιας επίθεσης τελικά θα "στην πέφτουν" - εκτός των άλλων - και οι "ακτιβιστές" (σικ!) γιατί δεν έχεις τα @@ ...
Τι απογοήτευση...
Ένα άλλο συμπέρασμα είναι ότι οι "νεόκοποι" που γράφεις κι εσύ μάλλον δεν έχουν διδαχτεί τίποτα από τα λάθη των παλαιοτέρων (...από πολύ παλιά στραβό ήταν το αρμένισμα...) και προχωρούν στον ίδιο "στραβό γιαλό"...
Ας ελπίσουμε όμως...
Διακρίνω ἕνα γενικότερο θεματάκι μὲ τὶς ὀργανώσεις :-) Ἀγαπητὲ erva_cidreira, δὲν ξέρω τί ἐμπειρίες ἔχεις μὲ τὶς ὀργανώσεις (προφανῶς κακές), ἀλλὰ καλῶς ἢ κακῶς, μόνο μὲ τὸ συνεταιρίζεσθε ἀλλάζουν τὰ πράγματα. Ὁπότε γιὰ κάποιο ἄτομο ποὺ ἐνδιαφέρεται νὰ ἀσχοληθεῖ ὑπάρχουν δύο δρόμοι: ἢ βρίσκει μιὰ ὀργάνωση ποὺ τοῦ ἀρέσει καὶ πάει καὶ γράφεται ἢ ἀνοίγει μιὰ δική του καὶ προσπαθεῖ νὰ τὴν κάνει ὅπως τὴ θέλει. Καὶ στὶς δύο περιπτώσεις, κάνει καλὸ στὸ κίνημα. Ἐγὼ στὸν λίγο χρόνο ποὺ ἀσχολοῦμαι μ᾿ αὐτά, ἔχω δεῖ καλὴ δουλειὰ ἀπὸ τὶς ὑπάρχουσες ὀργανώσεις, ὁπότε τὸ βρίσκω ἀρκετὰ πιθανὸ νὰ ἐνταχθῶ σὲ κάποια. Ἂν ἐσὺ προτιμᾶς νὰ ἀγωνίζεσαι μόνο, μέσα ἀπὸ ἕνα ἐξαιρετικὸ πραγματικὰ ἱστολόγιο κάνε το· ἀλλὰ μὴν ἀκυρώνεις τὴ δουλειὰ τῶν ἄλλων· δὲν εἶναι σωστὸ καὶ δὲν εἶναι καὶ χρήσιμο.
Ἐπιστρέφοντας στὸ ἀρχικό μας θέμα, τὸ θῦμα τῆς ἐπίθεσης ἔχει τὰ στοιχεῖα τῆς μόνης ὀργάνωσης ποὺ μπορεῖ (λόγῳ πόλης) καὶ θέλει νὰ τὸ βοηθήσει, ἀλλὰ πρέπει να κάνει τὸ πρῶτο βῆμα· σὺν Ἀθηνᾷ καὶ χεῖρα κίνει. Σὲ διαφορετικὴ περίπτωση, μᾶλλον τζάμπα ἀσχοληθήκαμε ὅλοι καὶ ἄδικα κατηγορήσαμε τὶς ὀργανώσεις, καὶ μᾶλλον ὀφείλουμε μιὰ μεγάλη συγνώμη.
Έχετε αναφερθεί στην Σύμπραξη και σε εμένα. Δέν θα πώ τίποτα σε όλα αυτά που είπατε απλά θέλω να ενημερώσω οτι ακόμα περιμένουμε τηλεφώνο και e mail που ποτέ δεν έγινε στην Σύμπραξη.
Απαντάμε πάντα στα τηλέφωνα. Βλέπουμε τα e mail και τις σελίδες μας καθημερινά και μπαίνουμε σε όλες τις σελίδες να ενημερωθούμε όπωσ gayworld mpriki Απέναντι πεζοδρόμιο. Η Σύμπραξη ειναι μέλος της ILGA συνεργάζεται με όλες τις οργανώσεις έτσι ο Π.Πλανήτης και ενημέρωσε εμάς αλλά και το θύμα για τα στοιχεία μας.
Δεκτή η κριτική δεκτά όλα τα σχόλια αλλά εγώ θα σταθώ στην ουσία ... δεν επικονώνησε κανείς μαζί μας ποτέ ...
diladi esi kai kapoioi alloi opws diavazo allou exete ftasei sto simeio na katigorite to thima...sa de ntrepomaste lew gw...
Gordon_gr:
Ασφαλώς και «συν Αθηνά και χείρα κίνει», αλλά όπως ξέρεις «όταν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό, πάει το βουνό στον Μωάμεθ».
Να ‘σαι σίγουρος ότι καμία κριτική, ακόμη και η πιο κακόπιστη, δεν μπορεί να ακυρώσει ένα έργο, όταν αυτό υπάρχει. Και στο ζήτημα της νομικής υποστήριξης θυμάτων ομοφυλοφοβικής βίας κανένα έργο δεν υφίσταται, δυστυχώς.
Tsitiridis:
Ποτέ δεν αναφέρθηκα στη Σύμπραξη και σε εσάς προσωπικά, αλλά χρησιμοποίησα κάποιες δηλώσεις σας από το φόρουμ του GayWorld.gr, που προσωπικά έκρινα ιδιαιτέρως αντιπαραγωγικές.
Επιπλέον ειλικρινά δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να βαρύνεται ειδικά η Σύμπραξη για την αντιμετώπιση μιας ιστορίας που θα μπορούσε κάλλιστα να έχει συμβεί στα Ιωάννινα ή στο Ρέθυμνο. Το πρόβλημα που με σαφήνεια επισημαίνουμε στα 28 σχόλια που προηγήθηκαν είναι η προφανής ανεπάρκεια των λοατ οργανώσεων να παρέχουν έστω τα στοιχειώδη, οδηγίες για το πώς να κινηθεί νομικά το θύμα μετά την επίθεση και, κυρίως, ψυχολογική υποστήριξη, έστω και μέσω μιας τηλεφωνικής γραμμής που στην άλλη άκρη της κάποιος θα ακούει, θα συμπάσχει και θα κατανοεί.
Όσα ακολούθησαν τη δημοσίευση της επιστολής του θύματος, όσα ειπώθηκαν γραπτά, και τα γραπτά όπως γνωρίζετε μένουν, προσωπικά θεωρώ ότι αποτελούν έναν δεύτερο «βιασμό» και μάλιστα από εκείνους που το θύμα αφελώς θεωρούσε αυτονόητους, φυσικούς του συμμάχους. Εσείς στη θέση του, με έξι ράμματα στο κεφάλι, σπασμένη μύτη, ψυχολογικά εξουθενωμένος, με τα επιπλέον προβλήματα που σίγουρα θα δημιούργησε όλη αυτή η ιστορία στον οικογενειακό, κοινωνικό και επαγγελματικό κύκλο σας, και με τους ακτιβιστές να αμφισβητούν την εντιμότητα των προθέσεων σας, ειλικρινά τώρα, θα επικοινωνούσατε με την οποιαδήποτε οργάνωση για τα περαιτέρω; Εγώ, να σας το πω καθαρά, όχι.
Τελικά που νομίζετε ότι βρίσκεται η ουσία;
Ας ελπίσουμε όμως...
Μπορείς να συνεχίσεις να ελπίζεις.... αλλά μπορείς να συμμετέχεις και σε κάποια οργάνωση και να βοηθήσεις έμπρακτα. Αυτό θα ήταν πιο αποδοτικό και πιο ευχάριστο για όλους μας. :-)
Ο καθένας βοηθά στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του.
Απορώ γιατί το θύμα έκανε την καταγγελία του στο Βιβλιοπωλείο και όχι σε κάποιο αστυνομικό σταθμό;
Όσο για το ζήτημα της νομικής υποστήριξης θυμάτων ομοφυλοφοβικής βίας
Είναι τόσο εύκολο να λέει κάποιος κάτι... αλλά πριν ανοίξει το στόμα του να μιλήσει θα πρέπει πρώτα να έχει σκεφτεί με πόση δυσκολία τα βγάζουν πέρα οι οργανώσεις. Χρηματοδότηση δεν υπάρχει από πουθενά και όλοι εσείς έχετε την απαίτηση να προσληφθούν δικηγόροι.. να υπάρχουν διαθέσιμοι ψυχολόγοι... γραμμές επικοινωνίας επί 24ώρου βάσεως κτλ.
Παρόλα αυτά εξακολουθούμε να αναμένουμε την επικοινωνία του καταγγέλλοντος με την Σύμπραξη για τα περαιτέρω.
UnKnownX
Τελικά που νομίζετε ότι βρίσκεται η ουσία;
Ἡ οὐσία, γιὰ μένα, εἶναι στὸ πάγιο χαρακτηριστικὸ κάθε ἐλεύθερης κοινωνίας: κάθε ἄτομο εἶναι ὑπεύθυνο τοῦ ἑαυτοῦ του, τῶν πράξεών του καὶ τῶν μὴ πράξεών του, καὶ βάσει αὐτῶν κρίνεται (καὶ κρινόμαστε ὅλοι/ες, θύματα καὶ θῦτες/τριες, σὲ μιὰ ἐλεύθερη κοινωνία).
Νομίζω ὅτι τελικὰ γύρω ἀπὸ αὐτὸ στρέφεται ἡ συζήτηση. Erva cidreira, θεωρεῖς ὅτι οἱ ὀργανώσεις πρέπει νὰ πᾶνε νὰ χτυποῦν τὴν πόρτα κάθε ἀδικούμενου ἀτόμου, αὐτεπαγγέλτως. Ἐγὼ θεωρῶ ὅτι τὸ ἴδιο τὸ ἄτομο, ὅταν κρίνει ὅτι ἀδικεῖται πρέπει νὰ πηγαίνει καὶ νὰ ζητᾶ βοήθεια. Ἡ διαφορὰ εἶναι στὴν τοποθέτηση τῆς εὐθύνης: ἐσὺ λὲς ὅτι τὴν εὐθύνη τὴν ἔχουν οἱ βοηθοί, ἐγὼ ὅτι τὴν ἔχουν τὰ ἄτομα. Ἡ διαφορὰ ἀντίληψης εἶναι πολὺ βαθιὰ καὶ δὲν θὰ τὴν καλύψουμε ἐδῶ, καὶ νὰ θέλαμε δὲν μποροῦμε, εἶναι μᾶλλον φιλοσοφική.
Σταματῶ ἐδῶ, 30 σχόλια ἀρκοῦν νομίζω. Ἂν ὑπάρξει ἐξέλιξη, θὰ τὴν μάθουμε.
Gordon_gr:
Ομολογώ πως μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να κατανοήσω, και μάλιστα ως …φιλοσοφική θεωρία, την αντίληψη ότι το άτομο έχει ευθύνη για τις πράξεις του και η συλλογική οργάνωση για τις δικές της όχι. Ίσως να με βοηθούσες αν με παρέπεμπες σε σχετική βιβλιογραφία.
Unknown X:
Πόσο δύσκολα τα βγάζουν πέρα οι λοατ οργανώσεις κι αν έχουν χρηματοδότηση ή όχι, δεν το γνωρίζω. Είμαι σίγουρος ότι σε μια χώρα με θεσμοποιημένη την ετεροκανονικότητα κανένα κόμμα ή κρατικός φορέας δεν θα τις ενισχύει οικονομικά αυτοβούλως. Αλλά πάλι ποτέ μου δεν έχει τύχει να διαβάσω και κάποιον δημοσιοποιημένο ισολογισμό τους, να πληροφορηθώ υπεύθυνα για τις οικονομικές ανάγκες που υπάρχουν σε σχέση με συγκεκριμένα σχέδια και πώς θα μπορούσαμε να συνεισφέρουμε όλοι μας, ούτε έχω δει ποιες ενέργειες ακριβώς έκαναν οι ίδιες για να εξασφαλίσουν κρατικές ή κοινοτικές χρηματοδοτήσεις και γιατί αυτές δεν τελεσφόρησαν. Εκτός βέβαια αν προσδοκούσαν να έρθει το κράτος και η ΕΕ να τις εκλιπαρήσουν να δεχθούν τις επιχορηγήσεις. Κάτι όχι απίθανο, αν κρίνω από το ότι γενικά περιμένουν να πάνε οι άλλοι σ’ αυτές, και μάλιστα παρακαλώντας.
Σε κάθε περίπτωση όμως το να φτιάξουν έναν κατάλογο βασικών οδηγιών, να έχουν έτοιμη και διαθέσιμη μια λίστα εθελοντών ή ευνοϊκά διακείμενων δικηγόρων, ψυχολόγων, δημοσιογράφων κλπ, δεν έχει δα και τόσο υψηλό κόστος. Απαιτεί βέβαια σοβαρότητα και φερεγγυότητα, ώστε να πεισθούν όσοι θα θελήσουν να προσφέρουν την κάθε είδους συνδρομή τους. Αν τις διαθέτουν, πολύ σύντομα πολλά θα μπορέσουν να γίνουν.
Μέχρι τότε αντί να αυτοσυγχαίρονται για την «ταχεία κατάκτηση των δικαιωμάτων μας», ας κάνουν μερικές γενναίες ασκήσεις αυτοκριτικής κι ας ελέγξουν τους κάθε λογής αυτόκλητους υπερασπιστές που με τον εμπρηστικό φανατισμό τους μόνον αρνητικές εντυπώσεις καταφέρνουν να δημιουργούν. Όφελος θα έχουν.
ΥΓ. Το να μιλάμε για λοατ οργανώσεις γενικά δεν μας επιτρέπει να ξεχωρίσουμε τα δέντρα από το δάσος. Κι αυτό είναι άδικο. Ο ΣΑΤΤΕ για παράδειγμα, παρά τις προφανώς πιο δυσμενείς συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί, ΚΑΙ γραφεία διαθέτει ΚΑΙ περιοδικό εκδίδει ΚΑΙ μοιάζει αποτελεσματικότερος στην προσπάθεια προστασίας των μελών του. Γιατί άραγε;
UnknownX,
Αναρωτιέμαι αν και τα τρία μέχρι στιγμής e-mail σου είναι προβοκάτσια κατά των οργανώσεων.
Ή αν πράγματι η συγκεκριμένη κουλτούρα τραμπουκισμού στη συζήτηση, όπου κάποιος δεν μπαίνει στον κόπο να κατανοήσει στοιχειωδώς τι του λένε αλλά επαναλαμβάνει στερεοτυπικά τις ίδιες και τις ίδιες ερωτήσεις που έχουν χιλιοαπαντηθεί, μπορούν να χαρακτηρίζουν λοατ οργάνωση το 2007. Αν είναι έτσι, τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε;
Επί της ουσίας, για να βγάλουμε και κάποιο συμπέρασμα για μελλοντική χρήση: είναι πράγματι θέση της Σύμπραξης ότι δεν τείνει χέρι σε κανέναν που έχει υποστεί ομοφοβική επίθεση, ακόμα κι αν τελεί εν γνώσει της και βρίσκεται δίπλα της, παρά μόνο αν την παρακαλέσει;
Είναι πράγματι θέση της Σύμπραξης ότι δεν μπορεί να κάνει ένα πρώτο βήμα προς κάποιον που πιθανόν να είναι και αρνητικά διακείμενος ή κακά πληροφορημένος ή οτιδήποτε, αλλά πάντως σίγουρα σε κακά ψυχολογικά χάλια από την επίθεση, ώστε και να τον βοηθήσει αλλά και για λόγους τακτικής να του δείξει στην πράξη έναν άλλον δρόμο, αυτόν των οργανώσεων, με μεγάλη πιθανότητα να τον κάνει μέλος της; Ή της φτάνουν τα μέλη που έχει; Κι ακόμα ακόμα να επωφεληθεί που έπεσε στα χέρια της τέτοια καραμπινάτη υπόθεση βίας και να την κάνει σημαία της για ποικίλλες δράσεις που μας αφορούν όλους;
Ακόμα κι αν το θύμα θέλει να κρατήσει την ανωνυμία του προς τα έξω (εξού και ίσως δεν πηγαίνει στην αστυνομία), θα τον αφήσουμε εκδικητικά να πάει να πνιγεί ή θα του δείξουμε έναν άλλο κόσμο, έτσι ώστε και αυτός να ωφεληθεί και εμείς να κερδίσουμε δυνητικά συμμάχους;
Είναι πράγματι αυτά θέση της Σύμπραξης; Κι ακόμα είναι θέση της Σύμπραξης ότι είναι λάθος να αναμένουμε να τρέχει για μας, αν δεν είμαστε μέλη της, όπως έγραψε ο UnknownX;
Εδώ που έφτασε η κουβέντα, μπορεί η Σύμπραξη να διευκρινίσει τη θέση της ώστε να μην ακούμε τον κάθε ένα και να ξέρουμε και μεις πώς στεκόμαστε απέναντί της;
Σαν μέλος τησ Σύμπραξης έχω να σας πω οτι η συζήτηση μάλλον πήρε λάθος τροπή. Δέν είπε ποτέ κανείς οτι οι οργανώσεις δεν δέχονται να βοηθήσουν κάποιον που θέλει να ειναι ανόνυμος , κάποιον που θέλει να πάρει νεα τηλέφωνο να στείλει ενα e mail .Φυσικά θα βοηθήσουμε κάποιον οτι και να μας ζητήσει. μπορεί να θέλει να κάνει καταγγελία μπορεί οχι μπορεί να θέλει απλά να γνωρίσει ανθρώπους να μιλήσει . Δεχόμαστε καθημερινά τους πάντες και η πόρτα ειναι ανοιχτή και για μη μέλη. Εχουν έρθει στα γραφεία μας τα κορίτσια απο το Μπρίκι μιας και γράφουν εδω το λεώ και άλλος κόσμος. Απλά θα πρέπει το θύμα του οποίου τα στοιχεία δεν γνωρίζουμε να πάρει ενα τηλέφωνο να μας πει τη επιθυμεί. Καταγγελία ? συζήτηση? υποστίριξη?
Τελος να πω οτι και γραφεία έχουμε εδω και 10 χρόνια και έντυπο υλικό και 2 βιβλία και e mail faχ κινητά τηλέφωνα. Κάνουμε ενα φεστιβάλ ταινιών συμετέχουμε σε όλες τις μεγάλες εκδηλώσεις pride αντιρατσιστικο φεστιβάλ , καμπάνια όλοι διαφορετικοι όλοι ίσοι και σε πολλά συνέδρια. Ολα αυτα με την συμμετοχή φίλων μη μελών και μελών
Διαβάστε για εμάς ρωτήστε και μετά μπορείται να κάνετε κριτική μιας και ειναι καλοδεχούμενη. Η οργάνωση θα μπορούσε να ειναι καλύτερη να κάνει ακόμα περισσότερα πράογματα αλλά θέλουμε και την βοήθειά σας ..Στο μέλλον ετοιμάζουμε πολλά σαν Σύμπραξη
Ευχαριστω που με ακούσατε ..και νομίζω οτι η συζήτηση αυτή δεν βγάζει πουθενά. ... αν θέλουμε το καλο των οργανώσεων και του θυματος ας δούμε τη μπορούμε να κάνουμε για τις οργανώσεις και για εμάς .. να ρίξουμε προτάσεις
...κάπου εδώ ταιριάζει το δημώδες:
Είμαι μια σουλιοτοπούλα
και σαν καλή ελληνοπούλα,
αγαπάω την δικιά μου
τη πατρίδα τη γλυκιά μου
...μ' άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε...
Δημοσίευση σχολίου