Έχει τη μέθοδο ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης στα σίριαλ που υπογράφει να αναδεικνύει, μεταξύ του πλήθους των προσωπικών και κοινωνικών σχέσεων που διαπραγματεύεται, και τα πιο ευαίσθητα κοινωνικά ζητήματα. Στο «4» δεν είναι μόνο ο υπαινιγμός για ένα κορυφαίο ταμπού, την ερωτική σχέση αδελφού και αδελφής, στοιχείο που συναντάται ωστόσο σε πλήθος σαπουνόπερων με διάφορες μορφές και θεωρείται ψυχολογικό μοντέλο εκτόνωσης μιας ενοχικής φαντασίωσης. Τόλμησε κάτι ακόμη πιο σκληρό, την ερωτική συνάντηση του συντηρητικού γιου της οικογένειας του Άλκη με μια τραβεστί. Ο χαρακτήρας της σειράς που εμφανίζεται να μην αντέχει καν να συζητήσει τη «νοσηρή» ερωτική επιθυμία του αδελφού του για την υποτιθέμενη αδελφή (δεν έχει αποδειχθεί ακόμη αν είναι), βρίσκεται αντιμέτωπος με τον κόσμο του και τον ψυχισμό του όταν η γυναίκα που επιθυμεί του αποκαλύπτεται.
Η σκηνή, πολύ προσεκτικά σκηνοθετημένη, έχει την έξοχη υποστήριξη μιας ερμηνείας από τη Ζέτα Δούκα, που αναδεικνύει τα βαθύτερα ανθρώπινα συναισθήματα. Απέδωσε ιδανικά για τα τηλεοπτικά δεδομένα την τραγωδία ενός ανθρώπου, στον οποίο η φύση, ένα «παγιδευμένο» σώμα, υποχρεώνεται να αρνηθεί τη φύση της ψυχής του, τον έρωτα. Πίσω από μια πλαστική κουρτίνα που συμβολίζει τη φυλακή του κορμιού της, η Ζέτα Δούκα-τραβεστί γδύνεται κλαίγοντας για να αποκαλύψει στο εμβρόντητο αντικείμενο του πόθου της την πραγματικότητα της δικής της φύσης, που τους αρνείται την ένωση. Αφόρητο το θέαμα της πλάνης και το αίσθημα της κατάρρευσης του κόσμου του για τον Άλκη, ασήκωτη η εσωτερική σύγκρουση μεταξύ επιθυμίας και απαγόρευσης, ορμάει με λύσσα να την πνίξει τυλίγοντάς την με την πλαστική κουρτίνα-σύμβολο.
Τίποτε δεν φάνηκε στην οθόνη, εκτός από την ένταση των συναισθημάτων. Και ήταν αρκετά. Είναι αλήθεια ότι το σίριαλ συμπυκνώνει πολλά, βαριά μηνύματα για δύσκολα κοινωνικά θέματα σε σημείο που να γίνεται η υπόθεση σαπουνοπερική καρικατούρα. Ωστόσο η συγκεκριμένη σκηνή, με αισθητική που δεν υπηρετούσε την πρόκληση αλλά το μήνυμα, ήταν συγκλονιστική.
Πόπη Διαμαντάκου (Τα Νέα, 24/2/2010)
Η σκηνή, πολύ προσεκτικά σκηνοθετημένη, έχει την έξοχη υποστήριξη μιας ερμηνείας από τη Ζέτα Δούκα, που αναδεικνύει τα βαθύτερα ανθρώπινα συναισθήματα. Απέδωσε ιδανικά για τα τηλεοπτικά δεδομένα την τραγωδία ενός ανθρώπου, στον οποίο η φύση, ένα «παγιδευμένο» σώμα, υποχρεώνεται να αρνηθεί τη φύση της ψυχής του, τον έρωτα. Πίσω από μια πλαστική κουρτίνα που συμβολίζει τη φυλακή του κορμιού της, η Ζέτα Δούκα-τραβεστί γδύνεται κλαίγοντας για να αποκαλύψει στο εμβρόντητο αντικείμενο του πόθου της την πραγματικότητα της δικής της φύσης, που τους αρνείται την ένωση. Αφόρητο το θέαμα της πλάνης και το αίσθημα της κατάρρευσης του κόσμου του για τον Άλκη, ασήκωτη η εσωτερική σύγκρουση μεταξύ επιθυμίας και απαγόρευσης, ορμάει με λύσσα να την πνίξει τυλίγοντάς την με την πλαστική κουρτίνα-σύμβολο.
Τίποτε δεν φάνηκε στην οθόνη, εκτός από την ένταση των συναισθημάτων. Και ήταν αρκετά. Είναι αλήθεια ότι το σίριαλ συμπυκνώνει πολλά, βαριά μηνύματα για δύσκολα κοινωνικά θέματα σε σημείο που να γίνεται η υπόθεση σαπουνοπερική καρικατούρα. Ωστόσο η συγκεκριμένη σκηνή, με αισθητική που δεν υπηρετούσε την πρόκληση αλλά το μήνυμα, ήταν συγκλονιστική.
Πόπη Διαμαντάκου (Τα Νέα, 24/2/2010)
.
8 σχόλια:
Και ήταν όντως;
Φίλοι που την είδαν με πήραν μέσ' στη νύχτα να μου δώσουν την "είδηση" για το Α.Π. και, ναι, ακούγονταν στγκλονισμένοι.
Να θυμίσω επίσης ότι στο προηγούμενο σήριαλ του ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης είχε παρουσιάσει ένα ζευγάρι γυναικών με παιδί και στο προπροηγούμενο υπήρχε το περίφημο φιλί μεταξύ ανδρών.
http://www.youtube.com/watch?v=FGGHw4WxJmE
Είδες τί παθαίνεις για να έχεις μπλογκ; Δε σ' αφήνουνε να κοιμηθείς!
Το βάλανε εδώ πάντως:
http://www.youtube.com/watch?v=FGGHw4WxJmE&feature=PlayList&p=6D7ADB6B0474619A&index=1
(ένα μέρος τουλάχιστον).
Έχει και όπερα!
Σας ευχαριστώ πολύ για το link!
Ήτα πράγματι συγκλονιστική σκηνή! Στην όπερα ήταν η Μαρία Κάλλας με το La mamma morta, το ίδιο ακριβώς κομμάτι ακουγόταν στο έργο Philadeflia για όσους θυμούνται.
Eγώ θα επικεντρωθώ στην κουρτίνα του μπάνιου με τις φουσκάλες που κάνουν κρατς κρουτς.
Ακόμα δεν μπορώ να αποφανθώ αν είναι σούπερ προχώ ή έντελώς κιτς.
ολόκληρη η σκηνή
http://www.youtube.com/watch?v=uKN-Nqk3hVI
Δημοσίευση σχολίου