31.8.08

LEOPOLDO ALAS MÍNGUEZ

Image Hosted by ImageShack.us
Λεοπόλντο Άλας (1962- 2008)

ΣΤΗΝ ΚΟΨΗ ΤΩΝ ΣΑΡΑΝΤΑ

Μέχρι πότε θα µπορώ να επιθυµώ πολλούς χωρίς να παραδίνοµαι σε κανένα;
Πόσες µέρες αυθόρµητης αοριστίας µού αποµένουν;
Με περιµένει εκείνος κι έχει τα χαρακτηριστικά µου.
Σαράντα χρονών, αδελφέ.
Τον προτιµώ απ’ όλους: ευγενικά πρόσωπα που αντικατόπτρισαν το ευµετάβολο δικό µου,
ψυχές παρόµοιες που συµπλήρωσαν την κατακερµατισµένη δική µου.
Μετά από τόση περιπλάνηση σε τόσα κορµιά, συναντώ το
δικό µου.
Επιτέλους ένας ενδιαφέρων άνδρας. Αυτός είµαι.
Δεν ήµουν εγώ που κυβερνούσα ένα ατελές πλοίο σάρκας
τόσο ρωµαλέας και κατηγορηµατικής στην αχάριστη νεότητά της.
Λάβετε, φάγετε γιατί εγώ είµαι το σώµα µου.
Εγώ ήθελα να ήµουν εσείς, φίλοι της ψυχής,
και στον καθένα σας έµαθα να µε επιθυµώ.
Αλλά είµαι καλύτερα βολεµένος στον εαυτό µου
απ’ ό,τι στην ακόρεστη εξωτερική αναζήτηση της ευφυΐας
και οµορφιάς.
Σαράντα, αδελφέ.
Ξέχνα τον παράδεισο της παιδικής ηλικίας, που πολλοί αµφισβητούν:
υπήρξαν τόσο όµορφες εκείνες οι εκκρεµείς ηµέρες
των απέραντων οριζόντων,
όπως και οι τωρινές, οι άκεφες και χωρίς προοπτική.
Κι ούτε κουβέντα για τον έρωτα
γιατί όλα τα στοιχήµατα χάθηκαν στην ίδια πλάνη.
Αλλά επί τέλους µε έχω.
Δεν µε ψάχνω πια στον καθρέφτη. Είµαι αυτός που είµαι.

LEOPOLDO ALAS / ΙΣΠΑΝΙΑ
Από την Ανθολογία ομο-ερωτικών ποιημάτων: Η έλξη των ομωνύμων (Οδυσσέας, 2005)
.
Ο Λεοπόλντο Άλας σε έναν μήνα θα συμπλήρωνε τα 46 του χρόνια. Την 1η Αυγούστου το ρολόι του έπαψε να μετράει πια τον χρόνο.
Δισέγγονος του διάσημου, συνονόματου ισπανού συγγραφέα Leopoldo Alas (Clarín) σπούδασε ιταλική φιλολογία και από πολύ νεαρή ηλικία καλλιέργησε όλα τα είδη της λογοτεχνίας, την ποίηση, την πεζογραφία και το δοκίμιο. Ασχολήθηκε ενεργά με τα λοαδ ζητήματα, αρθρογράφησε γι’ αυτά σε gay περιοδικά αλλά και μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδες, ενώ από το 2004 παρουσίαζε με μεγάλη επιτυχία την πρώτη gay εκπομπή του ισπανικού κρατικού ραδιοφώνου Entiendas o no entiendas.
Ο θάνατος του οφείλεται στις επιπλοκές μιας πνευμονίας.

ΔΑΥΪΔ ΚΑΙ ΙΩΝΑΘΑΝ

Else Lasker-Schüler: Εβραϊκές Μπαλάντες
(Έλζε Λάσκερ-Σούλερ 1869-1945)

Image Hosted by ImageShack.us

ΔΑΥΙΔ ΚΑΙ ΙΩΝΑΘΑΝ

Περίτεχνες είν’ οι περιγραφές μας
στης Βίβλου τις σελίδες.

Μα τ’ αγορίστικα παιχνίδια μας
ζούνε ακόμα μες στ’ αστέρι.

Είμ’ ο Δαυίδ,
και ο συμπαίκτης μου εσύ.

Ω, κόκκινη πώς βάψαμε
τη λευκή κριαρίσια μας καρδιά!

Σαν τα μπουμπούκια στους ερωτικούς ψαλμούς
κάτω από ουράνια γιορτινά.

Μα του αποχαιρετισμού σου η ματιά -
αντίο πάντα λες σιωπηλά μ’ ενα φιλί.

Τι θ’ απογίνει η καρδιά σου
δίχως τη δική μου –

η γλυκιά σου η νυχτιά
απ’ τα τραγούδια μου μακριά.

Image Hosted by ImageShack.us
David and Jonathan (British Museum)

ΔΑΥΙΔ ΚΑΙ ΙΩΝΑΘΑΝ

Ω Ιωνάθαν, στην αγκαλιά σου μέσα σβήνω,
σε σκοτεινές πτυχές πέφτ’ η καρδιά μου γιορτινά’
στον κρόταφό μου σαν θησαυρό να έχεις το φεγγάρι,
φύλαγε των άστρων το χρυσάφι.
Εσύ είσ’ ο ουρανός μου, ολόδική μου αγάπη.

Ατένιζα τον ψυχρό κόσμο με παγερή καρδιά
σαν σε ρυάκι, πάντοτε από μακριά...
Μα τώρα, που χύνεται απ’ τα μάτια μου,
απ’ την αγάπη σου λιωμένος...
Ω Ιωνάθαν, δέξου το βασιλικό αυτό το δάκρυ,
που λαμπυρίζει πλούσιο και βελούδινο σαν νύφη.

Ω Ιωνάθαν, αίμα εσύ γλυκιάς συκιάς,
καρπέ μυρωδάτε στα κλαδιά μου,
χαλκά εσύ στη σάρκα των χειλιών μου.

μετάφραση: Εύη Μαυρομμάτη
-από την ΠΟΙΗΣΗ – τ. 30

Image Hosted by ImageShack.us

ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΣΑΝ ΜΑΣΚΑ

Image Hosted by ImageShack.us
.
"Ακόμα και να χρησιμοποιήσει κανείς τις λέξεις γκέι ή λεσβία είναι παρακινδυνευμένο. Βρήκαμε λοιπόν ένα καινούριο κόλπο. Λέμε ότι είμαστε Queer. Εδώ κανείς δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει αυτό και έτσι μπορέσαμε να ξαναβρούμε λίγο την ηρεμία μας"

(Σέρβοι ομοφυλόφιλοι προσπαθούν να επιβιώσουν σε ένα εχθρικό, ομοφυλοφοβικό περιβάλλον)

Gay Super Hero: Μια διαφορετική Σερβία

30.8.08

ΟΜΙΛΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ; 5

Image Hosted by ImageShack.us
.
τραβεστί (ο/η) {ακλ} άνδρας ομοφυλόφιλος που ντύνεται με γυναικεία ρούχα (πβ. λ. παρενδυσία)
[ΕΤΥΜ. < γαλλ. travesti μτχ τ.τού ρ. travestir «μεταμφιέζομαι» < ιταλ. travestire <> - «δια-, καθέτως») + vestire «ντύνομαι» (< λατ. vestis, -is «ένδυμα»)]

παρενδυσίας (ο) {παρενδυσιών} άνδρας που, κατά σεξουαλική απόκλιση, ντύνεται γυναικεία' τραβεστί.

τρανσέξουαλ επιθ. {ακλ} αυτός που έχει προβεί σε αλλαγή φύλλου με χειρουργική επέμβαση. Επίσης τρανσεξουαλικός, -ή, -ό.
[ΕΤΥΜ. < αγγλ. trans(s)exual]
.
Γ. Μπαμπινιώτη: Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Κέντρο Λεξικολογίας)
.
Image Hosted by ImageShack.us
.
Κι επειδή εδώ είναι φανερό σε όλους μας ότι ο κ. Μπαμπινιώτης τα έχει κάνει σαλάτα, ας δοκιμάσουμε κάποιους άλλους ακριβέστερους όρους και ορισμούς:
(συνεχίζεται)

ΟΜΙΛΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ; 4

Image Hosted by ImageShack.us
.
αιδοίο (το) ΑΝΑΤ. 1. το σύνολο των εξωτερικών γεννητικών οργάνων τής γυναίκας, κυρ. το εφηβαίο, τα μεγάλα χείλη, τα μικρά χείλη και η κλειτορίδα. 2. γυναικείο γεννητικό όργανο ΣΥΝ. (!) μουνί, 3. (σπαν. στον πληθ. αιδοία, τα) τα γεννητικά όργανα (τού άνδρα και της γυναίκας). – αιδοιικός, ή, ό, [μτγν]
[ΕΤΥΜ. Ουδ. του αρχ. επιθ. αιδοίος «σεβαστός» < *αιδοσ-ιος < αιδώς, αιδούς (< *αιδέσ-ος). Η σημερινή σημ. ήδη αρχ.]

μουνί (το) {μουν-ιου /ιών} (!) (λαϊκ. Αποφεύγεται σε τυπικές μορφές επικοινωνίας 1. το γυναικείο γεννητικό όργανο ΣΥΝ. (λογ.) αιδοίο, (λαϊκ.) πράμα, (ευφημ.) τέτοιο' ΦΡ. Α (λαϊκ.) τα κάνω μουνί / γίνομαι μουνί (i) κάνω (κάτι / κάποιον) μούσκεμα (ii) (α) διαπληκτίζομαι πολύ άσχημα, καταστρέφω τις σχέσεις μου (με κάποιον) (β) (λαϊκ.) έλα μουνί στον τόπο σου! Για έκφραση έντονης έκπληξης. 2. (ως υβριστ. χαρακτηρισμός) κακός άνθρωπος 3. γυναίκα (ως σεξουαλικό αντικείμενο). – (υποκ.) μουνάκι (το), (μεγεθ.) μουνάρα (η)
[ΕΤΥΜ. < μεσν. μουνίν, αβεβ. ετύμου. Έχουν προταθεί οι εξής ετυμολογίες: 1) < μεσν. μουνίν < *ευνίον (με τροπή τού συμφωνικού συμπλέγματος [-vn-] -> [-mn-], πβ. ελαύνω – λάμνω, ευνούχος – μουνούχος), υποκ. τού αρχ. ευνή «συζυγικό κρεβάτι, γαμήλια κλίνη») 2) < μεσν. μουνίν < *μνιον (με ανάπτυξη ευφωνικού –ου-), που προέρχεται από το αρχ. απρφ. βινείν του ρ. βινώ «συνουσιάζομαι (παράνομα), οχεύω 3) < μεσν. μουνίν, υποκ. τού βεν. mona (ίδια σημ.), πιθ. < αρχ. βυνώ «πληρώ, γεμίζω» (πβ. κ. βυζαίνω), οπότε θα πρόκειται για αντιδάνειο 4) μεσν. μουνίν < μνιον (πβ. τη «γλώσσα» του Ησυχίου «μνοιόν' μαλακόν»), υποκ. τού αρχ. μνους «χνούδι, απαλό μαλλί» (πβ. Κ. χνους)]

Γ. Μπαμπινιώτη: Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Κέντρο Λεξικολογίας)

σημ.: Σύμβολο (!) μπροστά από λέξη χυδαία (ταμπού)

ΟΜΙΛΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ; 3

Image Hosted by ImageShack.us
.
ομοφυλόφιλος, -η,-ο 1. αυτός που έχει σεξουαλική προτίμηση προς άτομα του ιδίου φύλου 2. ομοφυλόφιλος (ο) / ομοφυλόφιλη (η) άνδρας / γυναίκα που συνάπτει ερωτικές σχέσεις με άτομα του ιδίου φύλου ΣΥΝ. (για άνδρα) κίναιδος (οικ) αδελφή, συκιά, (!) πούστης, (για γυναίκα) λεσβία ΑΝΤ ετεροφυλόφιλος ΣΧΟΛΙΟ λ. φύλο
[ΕΤΥΜ. < ομο- + φύλο + φίλος, αποδ. στην ελλην. ξεν. όρου, πβ. αγγλ. Homosexual]
.
λεσβία (η) [λεσβιών] η γυναίκα που έχει ομοφυλοφιλικές σχέσεις, που έλκεται σεξουαλικά από γυναίκες.
[ΕΤΥΜ. αρχ., Λέσβος, από όπου πιστευόταν πως προέρχεται η γυναικεία ομοφυλοφιλία, καθώς και άλλες σεξουαλικές αποκλίσεις]
.
τριβάς (η) {τριβάδ-ος, -α,/-ες, -ων} (λογ) η ομοφυλόφιλη γυναίκα, η λεσβία.
[ΕΤΥΜ. < μτγν. τριβάς, -αδος < αρχ. τρίβω]
.
επίσης:
πλακομούνι (το) {πλακομουν-ιού / -ιών} (!) η σεξουαλική πράξη μεταξύ δυο γυναικών ΣΥΝ. λεσβιασμός, τριβαδισμός
.
Γ. Μπαμπινιώτη: Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Κέντρο Λεξικολογίας)
.
σημ.: Σύμβολο (!) μπροστά από λέξη χυδαία (ταμπού)

ΟΜΙΛΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ; 2

Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Gustav Vigeland (Νορβηγία)
Φωτογραφίες: ΤΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ
.
πέος (το) [πέ-ους/-η,-ων] το ανδρικό γεννητικό όργανο: αρτηρία / νεύρο / ιστός τού ~ ΣΥΝ. ανδρικό μόριο, (!) πούτσος, (!) καυλί ,(!) ψωλή.
[ΕΤΥΜ. αρχ. < Ι. Ε. *pesos «πέος», πβ. Σανσκρ. pasas-, λατ. penis (pes-ni-s) κ.ά. (λ. –ταμπού που, παρ’ ότι αρχαιότατη, συνήθως αποφεύγεται από τους συγγραφείς) Βλ.κ. πόσθη]
.
πούτσος (ο) (! –λαϊκ. Αποφεύγεται σε τυπικές μορφές επικοινωνίας) το πέος, το ανδρικό γεννητικό όργανο ΣΥΝ. ψωλή, καυλί (ευφημ.) μαραφέτι, μαρκούτσι, πουλί, τέτοια. Επίσης πούτσα (η)
[ΕΤΥΜ. αβεβ. ετύμου, πιθ. < σλαβ. butsa «εξόγκωμα, προεξοχή» ή, κατ’ άλλη εκδοχή, < αρχ. πόσθη (βλ.λ)]
.
πουλί (το) 3. (ευφημ.) το ανδρικό γεννητικό όργανο ΣΥΝ. πέος. – (υποκ.) πουλάκι (το) (βλ.λ) (μεγεθ) πούλος (ο)
[ΕΤΥΜ.< μεσν. πουλλί(ν) < μτγν. πουλλίον, υποκ. του πούλλος < λατ. pullus «νεοσσός», που συνδ. πιθ. με αρχ. πώλος (βλ.λ)]
.
ψωλή (η) (!) το ανδρικό μόριο, το πέος ΣΥΝ. (!) πούτσα, πούτσος. – μεγεθ. ψωλάρα (η), (υποκ.) ψωλάκι (το) κ ψωλίτσα (η).
[ΕΤΥΜ. αρχ. ουσιαστικοπο. θηλ. τού επιθ. ψωλός (με καταλ. επίθεμα –λός, πβ κ. χω-λός) < θ. ψω-, ετεροιωμ. βαθμ. τού ρ. ψην «τρίβω» (βλ.λ.ψήχω)]
.
καυλί (το) {καυλ-ιού / -ιών} (!) το ανδρικό γεννητικό όργανο, κ. ειδικοτ. η βάλανος του πέους.
[ΕΤΥΜ. < αρχ. καυλίον, υποκ. του ους. καυλός (βλ.λ)]
.
μαραφέτι (το) 3. (ειδικοτ. -!) το ανδρικό γεννητικό όργανο ΣΥΝ. πράμα.
[ΕΤΥΜ. < τουρκ. marifet]
.
τσουτσούνι (το) [τσουτσουνι-ιού / ιών] (λαϊκ-οικ) 1. το ανδρικό γεννητικό όργανο, το πέος. - (υποκ.) τσουτσουνάκι (το), (μεγεθ.) τσουτσούνα κ. τσουτσουνάρα
[ΕΤΥΜ. ανσδιπλ. τ. τού τσούνι / τσουνί (βλ.λ)]
.
παπάρι (το) {παπαρ-ιού /ιών} (!) το ανδρικό γεννητικό όργανο: στα ~ μου (δεν με νοιάζει).
.
Γ. Μπαμπινιώτη: Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας (Κέντρο Λεξικολογίας)
.
σημ.: Σύμβολο (!) μπροστά από λέξη χυδαία (ταμπού)
.
Διαβάστε επίσης:

29.8.08

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΠΡΑΚΤΟΡΑΣ ΦΙΛΟΥΣΕ ΥΠΕΡΟΧΑ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Βρετανία: Ομοφυλόφιλοι στις μυστικές υπηρεσίες
Ελεύθερος Τύπος, 18.08.08
Οι βρετανικές μυστικές υπηρεσίες αποφάσισαν να στρατολογήσουν ομοφυλοφίλους πράκτορες και φέρονται αποφασισμένοι να επιτρέψουν στο προσωπικό τους να είναι πιο ανοικτό ως προς τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, αναφέρει σε σημερινό της άρθρο η εφημερίδα Φαϊνάνσιαλ Τάιμς.Η ΜΙ5-που είναι επιφορτισμένη με την εσωτερική ασφάλεια της Βρετανίας-προσέφυγε στις υπηρεσίες μίας οργάνωσης για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, τη Stonewall, για να διευκολύνει την στρατολόγηση ομοφυλοφίλων στους κλάδους της, τονίζει η οικονομική εφημερίδα.
«Ιστορικά», τη δουλειά του πράκτορα «πάντοτε επιτελείτο από μέλη της διοίκησης, λευκούς κι ετεροφυλόφιλους», που κτυπούν την κάρτα εξόδου καθημερινά στις 16.30, τονίζει από τις στήλες της εφημερίδας ο εκτελεστικός διευθυντής της Stonewall Μπεν Σάμερσκιλ.
Η απόφαση της ΜΙ5 αποδεικνύει πως η κοινωνία «αρχίζει ν’ αλλάζει. Το καθεστώς μετατρέπεται σιγά σιγά σ’ εικόνα κι ομοίωση της κοινωνίας», προσθέτει.
Οι υπηρεσίες αντικατασκοπίας της Βρετανίας έχουν αρχίσει τα τελευταία χρόνια να διευρύνουν τα πλαίσια της στρατολόγησης στελεχών, κυρίως μέσω του Ιντερνέτ. Αλλά και τον Μάιο του 2007, η περιβόητη ΜΙ6 --υπηρεσίας υπεύθυνης για την εξωτερική ασφάλεια-είχε δημοσιεύσει μάλιστα αγγελίες σ’ εφημερίδα προσφέροντας ‘θέσεις εργασίας’, για πρώτη φορά στην ιστορία της.

ΧΩΡΙΟ ΓΙΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Χωριό συνταξιούχων ομοφυλοφίλων!
Έθνος, 12/8/2008
Το πρώτο "χωριό" ομοφυλοφίλων συνταξιούχων στην Αυστραλία, θα κατασκευαστεί στη Βικτόρια.
Ο καταυλισμός πρόκειται να φιλοξενεί μόνο ομοφυλόφιλους ηλικιωμένους και θα καικατασκευαστεί στην περιοχή Ballan, περίπου 78 χιλιόμετρα δυτικά της Μελβούρνης.
Το κόστος του ομοφυλοφιλικού αυτού χωριού συνταξιούχων θα κοστίσει συνολικά 26 εκατομμύρια δολάρια ενώ οι εργασίες κατασκευής του θα ξεκινήσουν τις αρχές του 200.
120 αυτόνομα διαμερίσματα, δύο και τριών δωματίων το καθένα κατασκευάζονται για να φιλοξενήσουν τους κατοίκους τους ενώ ο οικισμός θα συμπεριλαμβάνει γήπεδα τένις, μπόουλινγκ, ανοικτό θέατρο και μεγάλο γυμναστήριο, με πισίνα, εστιατόρια και άλλους χώρους αναψυχής.
Η οικιστική μονάδα θα φέρει το όνομα Linton Estate, όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κατασκευαστών που ανέλαβε την κατασκευή του "ομοφυλοφιλικού χωριού", κ. Πίτερ Ντίκσον ο οποίος τόνισε ότι "δεν έχει σημασία αν οι ηλικιωμένοι έχουν σύντροφο ή όχι, αρκεί να είναι ομοφυλόφιλοι".
"Θέλαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο όπου θα μπορούμε να ζήσουμε ανάμεσα σε φίλους", είπε χαρακτηριστικά.
Το δημοτικό συμβούλιο Moorabool Shire ενέκρινε την κατασκευή της οικιστικής μονάδας παρά τις αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής, λέγοντας ότι δεν έχει σημασία ποιοι θα μείνουν στο "χωριό", αρκεί αυτό να πληροί τις υπάρχουσες χωροταξικές διατάξεις.
Το "χωριό" θα βρίσκεται πολύ κοντά στην επαρχιακή πόλη Daylesford, η οποία θεωρείται η πολυπληθέστερη επαρχιακή πόλη ομοφυλοφίλων στην Αυστραλία.

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ

Image Hosted by ImageShack.us
..
-Αφού θέλεις ν' ακούσεις, είμαι ομοφυλόφιλος.
Η κυρία Ελένη για μια στιγμή πάγωσε. Αργά-αργά κατεβάζει τα πόδια της από την καρέκλα. Το στόμα της αγωνιά να σχηματίσει μια φράση, τόσο ψιθυριστά, σαν να μην θέλει να ξυπνήσει το πραγματικό νόημα των λέξεων.
-Ομοφυλόφιλος, Κωνσταντίνε, σημαίνει εκείνη τη λέξη που ντρέπομαι και να την πω... Πούστης είσαι αγόρι μου; Πούστης είσαι λεβέντη μου; Γύρνα, σε παρακαλώ. Θέλω να δω τα μάτια σου. Τα μάτια σου, Κωνσταντίνε. Γύρνα και σφάξε με.
Ο Κωνσταντίνος γύρισε. Τα μάτια του ήταν σοβαρά. Το εννοούσε.
Πρόδρομος Σαββίδης : Η χαμένη (Οδυσσέας, 1982)

Gay Βιβλιογραφία στα ελληνικά
.
*****
.
Gay Super Hero: Παρεμπιπτόντως για το "γκέι" εγώ προσωπικά είμαι ευγνώμων όπως φαντάζομαι ότι είναι και οι γυναίκες για τη λέξη "λεσβία". Δεν θα ξεχάσω ότι ήταν η λέξη που ξεστόμισε ο πατέρας μου μετά από μία μεγάλη παύση όταν αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει την ομοφυλοφιλία του γιου του για πρώτη φορά. Ήταν μια ανακούφιση γι' αυτόν που υπήρχε μια τόσο ανάλαφρη και ουδέτερη λεξούλα που μπορούσε να χρησιμοποιήσει για το θέμα και όπως φαντάζεσαι ακόμα μεγαλύτερη ανακούφιση για μένα.

(Σχόλιο σε ανάρτηση του ιστολογίου Η Ζωή στην Κατηραμένη Νήσο )

28.8.08

ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ 2

Image Hosted by ImageShack.us
.
ΑΓΟΡΙ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΑΠΟ ΧΡΥΣΑΦΙ
(...)
Σχόλια
(...)
Marvin the martian said...
Θα ηθελα να σε ρωτησω τα εξης: γιατί η επιτυχία ενός gay αθλητη ειναι αξιοσημειωτο γεγονος; Δεν περιμέναμε απο εναν gay να κερδισει η απλα πιστευαμε οτι επειδη το δηλωσε εκ των προτερων καποια αορατη δυναμη θα τον εμποδιζε; Για εμενα ειναι παντελως αδιαφορο, για τον απλουστατο λογο οτι ειναι ενας αθλητης σαν ολους τους αλλους. Κατα τη γνωμη μου, οταν απαιτουμε να μη μας κρινουν με βαση τις προτιμησεις μας, δεν πρεπει και εμεις με τη σειρα μας να εστιαζουμε εκει. Επομενως το θεωρω λαθος να ψαχνουμε τους "δικους μας" για να χαρουμε περισσοτερο με τις επιτυχιες τους επι των "αλλων". Ειναι σαν να μη τους θεωρουμε ικανους για αυτες τις επιτυχιες. Κι επισης σαν εχουμε φτασει στο αλλο ακρο: απο εκει που μας θεωρουσαν κατωτερους μονο και μονο για αυτο που ημασταν, τωρα δλδ γιναμε ανωτεροι επειδη ειμαστε gay; Συγχαρητηρια στο παλικαρι αλλα δεν νομιζω οτι αλλαξε κατι στο gay κινημα.Το γεγονος οτι λιγοι αθλητες εχουν μιλησει για την ομοφυλοφυλια τους μηπως σημαινει οτι οι υπολοιποι απλα δινουν βαρος στον αγωνα τους; Και απο ποτε έχει υποχρέωση ο κάθε ομοφυλόφιλος να το γνωστοποιεί δημοσια; και γιατι; για να μη νιώθουμε μονοι οι υπολοιποι; η για να εχουμε προτυπα; Και τελος θεωρω επισης λαθος την κατηγοριοποιηση σε gay και μη gay αθληματα, και δεν περιμενα να την αναπαραγεις εσυ. Στην Αγγλια οπου ζω δεν υπαρχουν αυτες οι ταμπελες στα σπορ, και νομιζω αυτο που αναφερεις περι χορηγων ειναι περισσοτερο προσωπικη σου αποψη παρα πραγματικοτητα. Καλο θα ηταν να μη διαιωνιζουμε τα στερεοτυπα, τη στιγμη μαλιστα που ειναι πιθανον να σε διαβαζουν εφηβοι επιδοξοι αθλητες. Μια απο τις καταρες που κατατρεχει τον αντρα στην Ελλαδα ειναι να προσεχει να μην τον πουν αδερφη. Ας μην φτανυμε στο σημειο να ενοχοποιουμε μεχρι και τα σπορ.Συγγνωμη για το σχολιο-κατεβατο. Αυτες οι σκεψεις μου ηρθαν απο το κειμενο σου. Θα ηθελα την αποψη σου πανω σε αυτά
gay super hero said...
@ marvin Ο Μάθιου σίγουρα δεν είναι ο πρώτος γκέι πρωταθλητής. Είναι όμως από τους πρώτους που είχε τα κότσια να μην κρύψει αυτό που είναι. Το θάρρος του και όχι η ιδιότητα του "ομοφυλόφιλου ολυμπιονίκη" (η οποία δεν είναι καθόλου πρωτότυπη - υπάρχουν και πολλοί έλληνες σε αυτή την κατηγορία, φυσικά in the closet) είναι ο λόγος που του αφιέρωσα αυτό το ποστ. Γράφεις ότι οι υπόλοιποι γκέι αθλητές δεν μιλούν γι'αυτό που είναι γιατί απλά "θέλουν να δώσουν βάρος στον αγώνα τους". Φαντάζομαι ότι δεν θα είχαν λόγο να φοβούνται ότι κάτι μπορεί να τους αποσπάσει από τον αγώνα τους αν δεν υπήρχε τόση ομοφοβική εχθρότητα (και) στον αθλητισμό. Γνωρίζουμε πως ο Μάθιου είναι γκέι γιατί ζήτησε από την αυστραλιανή αποστολή να μείνει στο ολυμπιακό χωριό με τον σύντροφό του όπως ακριβώς θα έκανε ο οποιοσδήποτε ετεροφυλόφιλος αθλητής. Πόσοι άλλοι θα ήθελαν να πανηγυρίσουν τις επιτυχίες τους με τους συντρόφους τους αλλά απλά δεν τόλμησαν; Δεν υπάρχει λοιπόν καμία υποχρέωση για κανέναν αθλητή να είναι out. Θα ζούσαμε όμως σε έναν πολύ καλύτερο κόσμο αν ένας out γκέι πρωταθλητής ήταν κάτι το συνηθισμένο. Δυστυχώς δεν είναι και μέχρι τότε ναι, χρειαζόμαστε πρότυπα. Και ο Μάθιου είναι ένα τέτοιο πρότυπο.'Οσο για την ταμπέλα "γκέι αθλήματα" σε καμία περίπτωση δεν την ενστερνίζομαι. Αυτό που ανέφερα -και δεν το έβγαλα από το μυαλό μου, προκύπτει από τα αντίστοιχα ρεπορτάζ γκέι ιστοσελίδων του εξωτερικού- είναι ότι αθλητές σε αθλήματα όπως η ενόργανη δεν κάνουν coming out γιατί φοβούνται ότι αν αυτή η ταμπέλα κολλήσει στο άθλημά τους οι γονείς θα πάψουν να γράφουν τα αγόρια τους στα αντίστοιχα σχολικά προγράμματα με αποτέλεσμα να ακολουθήσουν περικοπές. 'Οπως γνωρίζεις πολύ καλά για τον ίδιο λόγο οι γονείς δεν στέλνουν τα αγόρια τους π.χ. να κάνουν μαθήματα χορού. 'Αλλωστε και εσύ ακριβώς το ίδιο γράφεις ("Μια απο τις καταρες που κατατρεχει τον αντρα στην Ελλαδα ειναι να προσεχει να μην τον πουν αδερφη. Ας μην φτανουμε στο σημειο να ενοχοποιουμε μεχρι και τα σπορ") Γράφοντας αυτή την παράγραφο και χρησιμοποιώντας το ρήμα "ενοχοποιούμε" φαντάζομαι ότι συμφωνείς μαζί μου ότι αν δύο ή τρεις αθλητές κάνουν outing σε ένα συγκεκριμένο άθλημα το μέλλον αυτού του αθλήματος είναι αμφίβολο. Αυτό ακριβώς έγραψα κι εγώ και τίποτα παραπάνω.Ο μοναδικός τρόπος να μην συμβεί αυτό είναι να υπάρξουν περισσότεροι out πρωταθλητές σε όσο το δυνατό περισσότερα αθλήματα. Φυσικά έίναι μία απόφαση που έχει τεράστιο προσωπικό κόστος. Να είσαι σίγουρος ότι ο Μάθιου παρά την επιτυχία του δεν πρόκειται να κλείσει διαφημιστικά συμβόλαια εκατομμυρίων που είχε εξασφαλίσει π.χ. ο 'Ιαν Θορπ (άλλος αυστραλός ολυμπιονίκης που παρά το όργιο φημών ποτέ δεν παραδέχτηκε κάτι δημόσια). Το μόνο που μπορεί να αξιοποιήσει ο Μάθιου για να συνεχίσει να κάνει επιτυχίες είναι η δική μας συμπαράστασή.
(...)
gsus said...
Η σύνδεση gay αθλητών με το αβέβαιο μέλλον του αθλήματος είναι άστοχη. Κάποιος είναι γκέη είτε κάνει ενόργανη είτε σούμο. Και τους γονείς τους νοιάζει περισσότερο με τι θα χαπακώσουν τα παιδιά τους για να κάνουν πρωταθλητισμό παρά με το αν υπάρχουν γκέι πρωταθλητές σε αυτό. Τους διαχωρισμούς τους κάνεις μόνος σου όταν μιλάς για ροζ κίνημα.
gay super hero said...
@ gsus Το ότι δεν θέλουν την ταμπέλα του "γκέι αθλήματος" γιατί φοβούνται ότι μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τους νεαρούς εφήβους και τους γονείς τους είναι μια εξήγηση (ή δικαιολογία αν θέλεις) που χρησιμοποιούν πολλοί αθλητές σε συγκεκριμένα αθλήματα για να μην κάνουν coming out. Aψηφώντας το προσωπικό και επαγγελματικό κόστος του coming out ο Μάθιου επέδειξε μια προσωπική γενναιότητα που τον κάνει να ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους αθλητές στο Πεκίνο. Από κει και πέρα θεωρώ πολύ συγκινητική την εικόνα ενός out γκέι αθλητή που κερδίζει το χρυσό και ανεβαίνει στις κερκίδες για να αγκαλιάσει το αγόρι του. 'Η των δύο αθλητριών που είναι ζευγάρι και αγωνίζονται στην ίδια ομάδα. Είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί ως τώρα και ελπίζω να αρχίσουμε να βλέπουμε συχνότερα στο μέλλον.
.

ΣΥΖΗΤΩΝΤΑΣ 1

Image Hosted by ImageShack.us
.
Παντρεύτηκε η Ελεν …την εκλεκτή της καρδιάς της
(...)
Σχόλια
(…)
# animalera Τί κρίμα τα κάποτε απελευθερωμένα άτομα της εναλλακτικής σεξουαλικότητας,να υιοθετούν τις γελοίες πρακτικές της κατεστημένης κοινωνίας!Μετά τη σεμνή τελετή,μια σεμνή ζωή,σύμφωνα με τα πρότυπα της συντηρητικής και υποκριτικής αμερικάνικης κοινωνίας!Καλά στερνά κούκλες μου!
# freedomisland @animalera εσύ έχεις το δικαίωμα να επιλέξεις ή όχι αυτή την "γελοία πρακτική" όπως την αποκαλείς. εγώ οχι. και αυτό γιατί είμαι ομοφυλόφιλη. αραγε γιατί ανέχεσαι να μην έχω τα ίδια δικαιώματα με σένα? γιατί δεν λες "τι κριμα" γιαυτό? γιατί δεν καυτηριάζεις την στάση της πολιτείας να μην αναγνωρίζει σε όλους τους πολίτες της τα ίδια δικαιώματα? δεν μπορώ να ασφαλίσω τη σύντροφο μου. δεν μπορώ να έχω φορολογικές ελαφρυνσεις, τα περουσιακά είναι στον αέρα, δεν μπορούμε να υιοθετήσουμε από κοινού κτλ κτλ. όλα αυτά δεν σου λένε τίποτα? σκέψου πώς θα αισθανόσουν αν ο/η σύντροφος σου είναι στην εντατική και δεν σου επιτρέπουν να το δεις γιατί η "σχέση" που έχετε δεν αναγνωρίζετε.
# freedomisland οσο για το ότι ονομαζεις τους ομοφυλοφιλους "ατομα της εναλλακτικης σεξουαλικοτητας"... τι να πω... αντε γεια!
# freedomisland σωστα...γιατι κατα τη γνωμη σου η ομοφυλοφιλια ειναι μοδα, ας πουμε οποτε ας κανουμε κατι εναλλακτικο... και σε κανα χρονο το γυρναμε γιατι φτανει η τοση επανασταση, βρε αδερφε! οι "γελοιες πρακτικες της κατεστημενης κοινωνιας" ειναι ενας τροπος να δηλωσεις ΔΗΜΟΣΙΑ και ΑΝΟΙΧΤΑ τη θεση σου και να αναγκασεις τη γελοια κοινωνια να αποδεχτει την πραγματικοτητα και να σε αντιμετωπισει ως κομματι της, ισο ως προς τα αλλα... ως τοτε απλα θα χαιρεται με την θεση σου στο περιθωριο, μια θεση στην οποια μπαινεις απο μονος σου. δεν εχεις καταλαβει προφανως πως αυτη ειναι και η λουμπα των gay στην ελλαδα. η (αυτο)γκετοποιηση. καλα μυαλα! χριστιανα
# freedomisland το παραπανω σχολιο παει στον/στην animalera
# animalera Καλή κι οργισμένη μου κυρία,πρωτίστως καλό σας μεσημέρι. Παρ΄ότι το "αντε γεια" σας δεν αφήνει,από μέρους σας,πολλά περιθώρια συζήτησης,εγώ θα κάνω ακόμη μια προσπάθεια επικοινωνίας. Ας αρχίσουμε,λοιπόν,από το δεύτερο σχολιό σας. Επειδή εσεις αρέσκεστε στις ετικέτες "ομοφυλόφιλος,ετεροφυλόφιλος"(κι έχετε κάθε δικαίωμα να το κάνετε),δεν σημαίνει ότι αυτό πρέπει να λαμβάνεται σα θέσφατο από τον καθένα μας! Από την πείρα σας,θα ξέρετε ότι αυτό που διαφοροποιεί τις δύο πιο πάνω κοινωνικές ομάδες,είναι μόνο και μόνο η σεξουαλική συμπεριφορά και τίποτ΄άλλο. Για τούτο και ο αδόκιμος όρος"εναλλακτική σεξουαλικότητα",που ούτε θίγει,ούτε δικαιώνει κανέναν! Η κατηγοριοποίηση των ατόμων δημιουργεί αυτομάτως περιχαρακωμένους χώρους! Από την ώρα που έχει δημιουργηθεί ο όρος "Σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης",δεν υπάρχει κανένας λόγος να χρησιμοποιείται ο όρος "γάμος"! Πολύ περισσότερο δε να κοινολογείται. Είναι τελείως προσωπικό θέμα και δεν ενδιαφέρει κανέναν άλλον! Kαλή μου κυρία,έτσι για την ιστορία,σας αναφέρω ότι είμαι ενεργόν μέλος της σεξουαλικής εναλλακτικότητας! Εχω περάσει 10 μήνες στην εντατική με τον συντροφό μου,λόγω σκλήρηνσης κατά πλάκας κι έχω τον απόλυτο σεβασμό από όλη την οικογένεια του,με την οποία διατηρώ σχέσεις μέχρι σήμερα,παρ΄ότι δεν υπάρχει πια!Και ξέρετε γιατί,καλή μου κυρία:γιατί δε αφήσα κανένα να με αντιμετωπίσει σαν αυτό που εσεις χαρακτηρίζετε "ομοφυλόφιλος"!
# Meropi Γεια σου ρε Ανιμαλέρα λεβεντιά. Έχεις ξεκαθαρισμένες θέσεις και τις υπερασπίζεσαι. Γι' αυτό σε παραδέχομαι!
# animalera Καλές μου κυρίες Λένα και Χριστιάνα,ζητώ συγγνώμη για την κατάχρηση της φιλοξενίας σας,αλλά λόγοι ευγενείας κι όχι μόνο,μου υπαγορεύουν να ευχαριστήσω την καλή μου Μερόπη! Μερόπη μου,πολύ ευγενικό εκ μέρους σου!
# anodien Ο γραπτός λόγος πολλές φορές δημιουργεί παρεξηγήσεις βρε παιδιά. Μη χαλάμε τις καρδιές μας. Εγώ πιστεύω πως συμφωνείτε απλά η χρήση ίσως κάποιων λέξεων/φράσεων μπορεί να παρερμηνευθεί πολύ εύκολα! Αυτά απο μένα. Καλησπέρα σας!
# freedomisland @animalera το οτι η οικογενεια του συντρόφου σας, σας ΕΠΕΤΡΕΠΕ να τον επισκεπτεστε στην εντατικη το χρησιμοποιείτε ως επιχείρημα για να αποδειξετε οτι οι ομοφυλοφιλοι στην ελλαδα δεν υφίστανται διακρίσεις? ηταν στην διακριτικη ευχέρια των συγγενών του συντρόφους σας το οτι εισασταν διπλα του. μπορούσαν ανα πασα στιγμη να σας πεταξουν εξω απτο νοσοκομειο. για τα όργανα της πολιτείας δεν του είσασταν τιποτα. απλά ένας άγνωστος. οσο για τα υπολοιπα δικαιωματα που σας ανεφερα δεν βλεπω να τα θιγετε. γιατί? το Συμφωνο Συμβίωσης αφορά μόνο τα ετερόφυλα ζευγάρια και οχι εσας και τον εκαστοτε συντροφος σας. επισης δεν ειναι δικαίωμα κανενός πολίτη στην Ελλάδα. Δεν εχει ψηφιστεί. καλα δεν το γνωρίζετε? που ζείτε? ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ από την άλλη ειναι δικαιωμα καθε ετεροφυλου ζευγαριου αυτη τη στιγμη στην Ελλάδα. και φυσικά ρυθμίζει άμεσα πολλά αλλα δικαιωματα που αφορουν κληρονομικά ζητήματα, φορολογικά, δάνεια, ασφάλιση κτλ. δεν θεωρείτε οτι πρεπει να εχει το ιδιο δικαιωμα και ενα ζευγάρι ατόμων του ίδιου φύλου? δεν στηρίζετε τον πολιτικό γάμο μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου? οσο για το οτι "κοινολογειται" η σχεση δυο ατόμων του ίδιου φύλου... γιατί σας ερεθιζει τοσο πολυ? ντρέπεστε? [μηπως ζειτε σεμνα και ταπεινα μεσα στην ντουλαπα σας?]
# animalera Καλές μου Κυρίες,συγχωρείστε μου την άγνοια,αλλά κλεισμένος στη ντουλάπα μου (πεθαίνω γι΄αμερικανιές),ζώντας μια ζωή γεμάτη σεμνότητα και ταπεινότητα,δεν αντιλήφθηκα την παράλειψη του κ. Χατζηγάκη,στο σχέδιο νόμου,για το"΄Σύμφωνο Ελεύθερης Συμβίωσης"! Πάντως την επόμενη φορά που θα ερωτευθώ,θα φροντίσω να γίνει,αφού συμπεριληφθούν,στο σχετικό νομοσχέδιο,και τα άτομα της εναλλακτικής σεξουαλικότητας,για να έχω έτσι τη δυνατότητα να βρώ πολύφερνο σύντροφο και με καλή προίκα (συνταξιοδοτικό,ασφαλιστικό και φυσικά με ακίνητα)! Δηλαδή,θα εγκαταλείψω τη "ντουλάπα" μου και θα εγκλειστώ στο"Κωσταλέξι" της σύμβασης που φέρει τον θεάρεστο τίτλο ΓΑΜΟΣ!Και όλ΄αυτά μήπως μου πεθάνει ο καλός μου και δεν τον κληρονομήσω! Εκτακτα,έκτακτα! Λυπάμαι,αλλά δεν μπορώ να κάνω διάλογο με αυτήν την "καραστρέϊτ"(όχι από σεξουαλικής πλευράς)αντίληψη! Κλείνοντας θα σας συμβούλευα να μη κρίνετε τις αντιδράσεις των οικογενειών,με βάση τα προσωπικά σας δεδομένα,γιατί αδικείστε! Α,και κάτι τελευταίο:οι κραυγές,ούτε αγωνιστικότητα δείχνουν,ούτε μπορούν να εκληφθούν,ως σοβορή επιχειρηματολογία! Πολυ δε περισσότερο,όλες αυτές οι "πιτσιλοπάρδαλες πεζοδρομιακές" (gay parade),ενέργειες προς ενημέρωση του κοινού!!!
# freedomisland Μην οργίζεστε. Δεν σας ανάγκασε κανείς να κάνετε διάλογο μαζί μας. Επιλογή σας ήταν. Για το Συμφωνο Συμβιωσης παραδεχεστε πληρη αγνοια αλλα αποκαλείτε τον εαυτό σας "ενεργόν μέλος της σεξουαλικής εναλλακτικότητας"? [φαντάσου και να μην εισασταν ενεργος]. Και για το Pride αφηστε τις τσιχλοφουσκες τυπου ""πιτσιλοπάρδαλες πεζοδρομιακές ενεργειες". Οι πορειες για τα ανθρώπινα δικαιωματα ειναι δικαιωμα. Οσο για τον πολιτικο γαμο... Χρεωνετε στα ζευγάρια που θελουν να παντρευτούν τα εξής [κατα τη δική σας εκτιμηση] κίνητρα: γιατί βρηκαν "πολύφερνο σύντροφο και με καλή προίκα (συνταξιοδοτικό,ασφαλιστικό και φυσικά με ακίνητα)!" και φυσικα γιατί σκέφτηκαν "μήπως μου πεθάνει ο καλός μου και δεν τον κληρονομήσω!". Μήπως ειστε προσβλητικός? Μα πού ζείτε? Δεν εχουμε ακινητα κυριε. Αρκετοί απο εμας πληρώνομαστε με το βασικό μισθό. Φορολογούμαστε χωρίς φοροελαφρύνσεις. Και πολλοί απο εμας εχουμε δουλέψει ανασφάλιστοι για μήνες. Και εσείς χρησιμοποιείτε τις λεξεις "συνταξιοδοτικο", "ασφαλιστικο", "πολιτικος γαμος" τόσο μα τόσο απαξιωτικά και ειρωνικά. Έκτακτα συμπολίτη μας. Έκτακτα.

Freedomisland

27.8.08

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΛΩΝ;

Image Hosted by ImageShack.us
.
Πρόεδρος όλων;
Δ. Αγγ. ( http://www.10percent.gr/ )
Όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος, από την καθιερωμένη δεξίωση που δόθηκε στο προεδρικό Μέγαρο για την επέτειο της αποκατάστασης της Δημοκρατίας, δεν έλειψαν τα ωραία και μεγάλα λόγια και η επίδειξη ευαισθησίας εν είδει χάπενινγκ. Έλειψε όμως η εκπροσώπηση των γκέι, λεσβιών και τρανσεξουαλικών πολιτών.
Όταν πέρυσι, με αφορμή τις πυρκαγιές, η Προεδρία άνοιξε το προεδρικό Μέγαρο σε εκπροσώπους κάθε είδους οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών μέχρι και σε μπλόγκερ, κάποιοι θέλησαν να πιστέψουν ότι ήρθε η ώρα της συμβολικής, έστω, αναγνώρισης των αγώνων των γκέι, λεσβιών και τρανς για τη Δημοκρατία. Γιατί πώς μπορεί να νοηθεί μια Δημοκρατία που καταπατά δικαιώματα πολιτών και θεσπίζει διακρίσεις με κριτήριο το σεξουαλικό προσανατολισμό;
Διαψεύστηκαν όμως και πάλι. Ενώ φέτος το γκέι, λεσβιακό και τρανς κίνημα γράφει ιστορία στη χώρα μας με τον πρώτο γάμο ομόφυλων ζευγαριών, με ένα εξαιρετικά επιτυχημένο πράιντ, με μια σημαντική νίκη για το όνομα «λεσβία» και με την πρώτη περίπτωση χορήγησης ασύλου σε πρόσφυγα λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, η Προεδρία συνεχίζει να κρατά κλειστές τις πόρτες στους γκέι, λεσβίες και τρανς πολίτες.
Κατά τα άλλα, ο Πρόεδρος εμφανίστηκε ιδιαιτέρως ευαίσθητος σε ζητήματα δημοκρατίας, με μια ομιλία που χαρακτηρίστηκε βαρυσήμαντη και αιχμηρή. «Άλλοι με λύπη και άλλοι με θυμό»,είπε, «παρακολουθούμε τις αποκαλύψεις για φαινόμενα που δεν τιμούν την δημόσια ζωή. Για διαχρονικές παθογένειες που όχι άδικα θεωρούνται από τους πολίτες ως βαθιά κρίση του αντιπροσωπευτικού μας συστήματος και τελικά ως κρίση της δημοκρατίας».
Όμως, τι έμπρακτο μήνυμα αντιπροσωπευτικότητας της δημοκρατίας δίνει ο Πρόεδρος, όταν σταθερά αγνοεί το 10% των Ελλήνων πολιτών;
Όποιος μάλιστα θυμηθεί την πρόσφατη συνάντηση του κ. Παπούλια με τον υπουργό Δικαιοσύνης Σ. Χατζηγάκη, στην οποία ο πρόεδρος παρείχε την στήριξή του στο νομοθετικό έργο του υπουργού, χωρίς να αρθρώσει κουβέντα για τον ρατσιστικό αποκλεισμό των ομόφυλων ζευγαριών από το προωθούμενο σύμφωνο συμβίωσης, δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί αν οι ευαισθησίες του Προέδρου είναι επιλεκτικές.
Δικαιούται τελικά να θέσει φωναχτά το ερώτημα: ο Πρόεδρος επιδιώκει να είναι μέρος της λύσης του προβλήματος που τόσο γλαφυρά και εύστοχα περιγράφει ή με τη στάση του αναπαράγει ο ίδιος «διαχρονικές παθογένειες» που «δεν τιμούν τη δημόσια ζωή» και συνιστούν «βαθιά κρίση του αντιπροσωπευτικού μας συστήματος»; Τελικά, ο πρόεδρος της Δημοκρατίας είναι ο πρόεδρος ενός ποσοστού ή ο πρόεδρος όλων;

TOKYO PRIDE. ΑΝΑΒΛΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΤΟ 2009

Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
Tokyo Pride 2007
Φωτογραφίες: ΤΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ
.
Tokyo Pride Parade Postponed till Next May
GayJapanNews
Tokyo Pride Parade, expected in August this year, has been postponed until next May, Tokyo Pride Parade organizers announced on their website on the first of this month.
The Parade has been held on the second Saturday every August. Last year, over 4,000 LGBT people and their supporters gathered at the Yoyogi Park Outdoor Stage in a mix of colorful consumes and marched.
Last month, the Parade organizers released the next parade´s theme, Festival - Our message! Diversity is Our Strength!- and completed contracting with sponsors.
However, the organizers decided to put off the parade till next year because a board of directors and an executive committee were divided about management and the organizational structure. This division of opinion had brought delays of the preparation for the parade and resignations of three members of the committee and one board member, the organizers revealed in their statement.
Many of the sponsors and those who were planning to participate in the parade are surprised about the postponement.
One of the organizers who withheld his name by request told GayJapanNews that a board of directors and an executive committee were often in a state of confrontation and that some organizers were complaining about the hierarchy of the organization.
If the board had explained that an executive committee would be expected thoroughly to carry out the board´s decision when they recruited executives, we couldve avoided this decision he added.
The postponed parade will be held on May 23, 2009.

HAVANA PRIDE 2008. ΕΝΑ ΣΥΝΤΟΜΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ;

Image Hosted by ImageShack.us
.
Cuba plans its first gay pride parade
The Guardian, 25/6/2008
Economic reforms in Cuba have trickled out since February.
Today, Cuba's gays are planning some reform of their own. Working with Florida's Unity Coalition, activists in Cuba have organised the island's first gay pride parade.
Members of the Foundation LGTB Reinaldo Arenas in Memoriam and other groups will participate in the march, according to Unity. They will meet in Havana's Don Quixote park at 10am and march to the Ministry of Justice to deliver a series of demands.
Marchers seek an apology from the government for its past repression and, in some cases, incarceration of openly gay citizens and the inhumane treatment of prisoners with AIDS, according to Unity.
In Havana, gay activist Aliomar Janjaque said that despite some progress on gay rights, discrimination against homosexuals continues in Cuba. He said people are still passed over for jobs, prevented from gathering in certain places and, in some cases, jailed because of their sexual orientation.
"Mariela Castro's work is good and valid and we're not criticising it," said Janjaque, 31, a psychology student who is president of the Foundation LGTB Reinaldo Arenas in Memoriam. "But we believe they should do more."
Mariela Castro, Raul Castro's daughter, heads the island's National Centre for Sex Education. In May, she led a public rally against homophobia that briefly brought gay activists out of the shadows. Earlier this month, Cuban officials announced they were allowing free sex-change operations for transsexuals.
In South Florida, Cuban natives like Arturo Alvarez, who co-owns Club Azucar, said the government's recent measures don't go far enough.
"We'll see with this parade if openness has really been achieved," said Alvarez, 44, an internist by training who deserted 20 years ago while on a medical mission in Namibia.
Alvarez traveled to Cuba in May to attend Mariela Castro's rally and is cautiously hopeful about signs of change on the island. As a gay teenager in Havana, he was barred from Communist youth groups and experienced withering rejection.
"You couldn't have the slightest gay mannerisms. You could show no trace of who you really were," said Alvarez, who has organised gay pride parades in several Latin American cities, including the first in Montevideo, Uruguay, last year.
For decades under Fidel Castro, Cuban gays were subject to widespread antipathy and government crackdowns, Alvarez and others said. But the community has seen a growing level of tolerance since the 1990s and a lively gay social scene has for years thrived in Havana.
Janjaque said organisers hope an orderly, peaceful march would draw attention to their concerns.
"We want to raise awareness but we don't want to provoke a wave of repression against the gay community," he said. "If there is a hostile reaction from the government, we will stage a much larger demonstration. We will take to the streets."

Organizers abruptly cancel Cuba's first gay pride parade
By Ray Sánchez (SunSentinel.com, 26/8/2008)
The unofficial march, organized with Florida's Unity Coalition, was not sanctioned by Cuba's National Center for Sex Education, which is headed by Mariela Castro, the daughter of President Raul Castro.
Activist Mario Jose Delgado announced the cancellation of the march moments before it was to start Wednesday at a park in Havana. He said two organizers who were to deliver a set of demands to the Justice Ministry were detained one day earlier. Delgado said he has no details of the arrests.
"The president of the Cuban League Against AIDS and the president of the Foundation LGTB Reinaldo Arenas in Memoriam have been arrested," Delgado said. "They were to be here with our written demands but now we cannot carry out our activity."
.
(penultimosdias.com, 25/8/2008)
En Miami, la organización Coalición Unida denuncia que la Primera Marcha del Orgullo Gay Cubano que debía celebrarse este 25 de junio en La Habana fue abortada por la Seguridad del Estado cubana.
Los principales líderes de esta marcha, Aliomar Janjaque Chivas e Ignacio Estrada Cepero, fueron arrestados en la noche del día 24 y en la mañana del 25 respectivamente.
El señor Aliomar Janjaque es el presidente de la Fundacion LGTB Reynaldo Arenas en Memoria, Ignacio Estrada Cepero es el presidente de Comisión Cubana de Derechos Humanos para personas con VIH y Etnias Sexuales, y de la Liga Cubana contra el SIDA.
Otros miembros de las organizaciones convocantes fueron citados a la sede de la policía política para intimidarlos y multarlos. Entre ellos se encuentran Enrique Obregon Solano, Ernesto de la Cruz Aleq, Jhony Suarez Betancourt, Julian Amando Soto, Esther Cayo Vazquez y Oscar Cuba.Todos son miembros de las organizaciones Comisión Cubana de Derechos Humanos para personas con VIH y Etnias Sexuales, La Liga Cubana contra el SIDA, la Fundación Elena Mederos, La Fundación LGTB Reinaldo Arenas in Memoriam, la Fundación el Movimiento Cubano por la Liberación Homosexual, el Colectivo Transexual Habana, el Centro Cultural LGTB Habana y la Organización Presidio Político de Gay Reinaldo Arenas.
Esta marcha pretendía ser la Primera Marcha del Orgullo Gay Cubano bajo el lema “No estás solo”, por la liberación y el respeto a la diversidad Sexual en Cuba pero el totalitarismo de la dictadura castrista lo impidió a pesar de las supuestas aperturas a la comunidad homosexual propagandizadas por Mariela Casto, directora del Centro Nacional de Educacion Sexual, e hija del mandatario Raúl Castro.
En comunicación telefónica con el periodista independiente Carlos Serpa Maceira, éste describió cómo las inmediaciones del parque El Qujiote en el Vedado, de donde partirían los manifestantes fueron tomadas por Brigadas de Respuesta Rápida que impidieron se reunieran en ese lugarLa marcha pretendía llegar hasta el Ministerio de Justicia con el objetivo de entregar demandas al gobierno castrista. Entre ellas se encuentran, el cese de la violencia y la represión contra los homosexuales cubanos.

26.8.08

ΜΑΘIΟΥ ΜΙΤΣΑΜ. Ο ΠΡΩΤΟΣ ΓΚΕΪ ΧΡΥΣΟΣ ΟΛΥΜΠΙΟΝΙΚΗΣ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Ολυμπιακοί Αγώνες
Ο πρώτος γκέι χρυσός Ολυμπιονίκης!
Bαγγέλης Σταματόπουλος, (Sport 24, 24-8-2008)
O Μάθιου Μίτσαμ έγραψε ιστορία στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου για δύο λόγους. Ο ένας ήταν ότι χάρισε στην Αυστραλία το πρώτο μετάλλιο στις καταδύσεις από το 1924 (στην πλατφόρμα 10 μέτρων, νικώντας το φαβορί για την πρωτιά, τον Κινέζο Ζου Λουξίν) και ο άλλος -και πιο ιδιαίτερος- είναι πως έγινε ο πρώτος εν ενεργεία αθλητής που παραδέχτηκε κατά τη διάρκεια των Αγώνων πως είναι ομοφυλόφιλος.
Σε αντίθεση με τον Γκρεγκ Λουγκάνις, ο οποίος δήλωσε δημόσια πως είναι γκέι μόνο όταν τελείωσε την καριέρα του στις πισίνες, ο Μίτσαμ δεν είχε το παραμικρό πρόβλημα να αποκρύψει αυτό το γεγονός, υποστηρίζοντας πως δεν υπάρχει κάτι το ασυνήθιστο σε αυτό.
"Το να είσαι γκέι και να κάνεις καταδύσεις είναι δύο εντελώς διαφορετικά κομμάτια της ζωής μου. Φυσικά και θα υπάρξει συζήτηση καθώς κάποιοι άνθρωποι έχουν αρχές, όμως οι συνάδερφοί μου με υποστηρίζουν", τόνισε ο Μίτσαμ και πρόσθεσε: "Είμαι ευτυχισμένος με τον εαυτό μου και με το πού έχω φτάσει. Είμαι ευτυχισμένος με αυτό που είμαι και αυτά που έχω κάνει".
Παρά πάντως το γεγονός πως θέλει να είναι αναγνωρίσιμος, όχι επειδή είναι ομοφυλόφιλος αλλά για τις καλές αθλητικές επιδόσεις του, η κοινότητα των ομοφυλόφιλων είναι υπερήφανη για το αστέρι της. Μάλιστα στην ιστοσελίδα OutSports, η οποία επικεντρώνεται στην κοινότητα των ομοφυλοφίλων, η νίκη του είναι το πρώτο θέμα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το γνωστό κανάλι NBC δεν ανέφερε κατά τη μετάδοση των Αγώνων την προτίμησή του για άνδρες του ίδιου φύλου, ούτε έδειξε στις εξέδρες τους γονείς και τον σύντροφο στη ζωή του.
.
Για την προσωπική ιστοσελίδα του Μάθιου Μίτσαμ πιέστε εδώ:
Για να δείτε την εμφάνισή του στο Πεκίνο πιέστε εδώ:
Για να δείτε μια από τις πρώτες συνεντεύξεις του μετά τη νίκη του πιέστε εδώ:
.
Image Hosted by ImageShack.us

ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΑΘΛΗΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΑ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΣ ΣΤΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Olympics still rough terrain for openly gay athletes
Fears of losing sponsors, alienating fans keep many athletes in the closet
Ryan Lee (Washington Blade, 8/8/2008)
Bruce Hayes spun around to focus his eyes on the distant race clock, then ripped off his goggles and threw his left hand in the air as one of the ABC broadcasters calling the 1984 Olympics shouted, “He did it!”
Just one lap earlier, 27 seconds before the celebration began, the television announcers and most of the 15,000 people inside the University of Southern California swimming complex had little reason to hope that Hayes would be able to win a gold medal for the U.S. 4x200 meter relay team.
Hayes’s teammates had given him a 1.5 second lead over the team from West Germany, but much of that advantage was nullified just after Hayes entered the pool for the final leg.
The anchor for the West German team, Michael Gross, was the most dominant swimmer of the 1984 Olympics, and was nicknamed “the Albatross” because of his height and wingspan. Gross gobbled up the American lead during the first three laps of the anchor leg and pulled ahead of Hayes as the two swimmers did their final flip turns and sprinted the last 50 meters of the race.
Despite Hayes’ shorter strokes, he used a racing technique common in which allowed him to pull even drafting — swimming, cross-country and NASCAR — with Gross with half lap remaining.
The two competitors went stroke-for-stroke during the final 25 meters as the crowd went wild and the television announcers screamed about witnessing “one of the greatest relay races in Olympics history.”
Hayes, whose final lap was the fastest split by any swimmer in the race, surged ahead in the last few strokes and edged Gross and the West Germans for the gold by .04 seconds.
Hayes celebrated in the water as his relay teammates were jubilant on the pool deck, each pausing to reach down into the pool and clinch Hayes’ fist.
“What a remarkable accomplishment for a young man who may be this nation’s best all around freestyle swimmer,” the ABC announcer said as the celebration continued.
High drama, high trauma
The 4x200 meter freestyle relay at the 1984 Olympics has been dubbed “the perfect race” by swimming aficionados. Just a year after that race, “the nation’s best all around freestyle swimmer” was 22 years old and in peak and ready to walk away from competitive swimming for physical condition — good.
“I feel like I had a great Olympic experience, but I definitely feel that I wasn’t entirely comfortable in that environment,” Hayes said.
Hayes may have conquered “the Albatross” in the pool, but he continued to be being burdened by a different kind of albatross within the swimming world — gay.
“I think I had the same kind of fears that anyone coming out has, particularly since it was 24 years ago, but I think the environment actually made it worse,” Hayes said. “When you’re in an athletic environment, when you live in that environment year-round, there’s just not a comfort level of coming out and sharing that kind of information with people.”
Hayes never encountered any outright hostility from coaches and teammates within USA Swimming, but the high-pressure atmosphere and tunnel vision of Olympic training didn’t allow space for Hayes to deal with his personal struggles.
“It wasn’t like they were homophobic, but they just weren’t sensitized to it,” Hayes said. “I wouldn’t say there was any kind of sensitivity to the fact that one of their athletes might be gay.”
Even the triumph of winning an Olympic gold medal couldn’t settle the discontent within Hayes, and a year after his stunning victory over the West Germans, he retired from swimming.
“I think I would’ve continued had I felt comfortable being myself, but I didn’t, and I really kind of felt like I had to give up swimming to come out,” Hayes said. “I don’t know if it was a conscious choice, even; but now when I look back and wonder why I didn’t go forward, that was definitely one of the reasons, in the back of my mind.”
U.S. athelete hesitant
As a member of the U.S. Olympic team in 2000 and 2004, it was clear to “Al Meredith” that he would have a hard time representing his country if people knew he was gay.
“It’s gotten better over the years, but America is still homophobic and so quick to judge people,” said Meredith, who asked that his real name and sport not be used because he remains competitive and is not out to his family, teammates or coaches.
“I didn’t want the risk of losing sponsors,” said Meredith, who won a silver medal in the 2004 Olympics. “I knew a couple of athletes who were also gay, but everybody shows up, remains anonymous and nobody wants to bring all of the attention on them.
“People don’t want to lose big sponsorships because of their sexual orientation,” he said.
Meredith’s experience also highlights the progress gay athletes and people have made since the early 1980s. While there was no gay-related element to Hayes’s Olympic experience, Meredith checked out gay bars in Sidney and Athens and hung out with fellow gay Olympians.
“I met athletes from other countries who, you know, you just discover after being around a person and spending that much time with them,” he said.
Still, Meredith believed there was a small bit missing from his Olympic experience due to his being gay.
“Definitely, you want someone to share those moments with, whether you’re gay or straight,” he said. “Just being able to share those moments of fame with someone that you love and care for, I missed that part of it.”
Meredith and Hayes celebrate the presence of ten openly gay Olympians in Beijing, but are disappointed that even the amateur sports world remains a hard place for openly gay athletes to thrive.
“I don’t think ten out of however many thousands of athletes there at the Olympics is a very high number,” Hayes said. “It’s very difficult for an athlete who is still competing to come out.”
But athletes who are willing to come out on sport’s biggest stage have the potential to influence minds and perceptions around the globe, including the stereotype that gay men aren’t athletic, Hayes said.
“One of the great things athletes who do come out can do is change those stereotypes,” Hayes said. “I think the fact that not that many athletes feel comfortable coming out is one of the reasons why the stereotype has endured.”

GAY PLANET 2

Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
.
ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Ακριβώς απέναντι από το μνημείο του Ολοκαυτώματος εγκαινιάστηκε στις 27 Μαϊου ένα καινούριο μνημείο αφιερωμένο στους ομοφυλόφιλους που έπεσαν θύματα του ναζιστικού καθεστώτος. Πρόκειται για ένα τσιμεντένιο κουβούκλιο με μία οθόνη όπου παρακολουθεί κανείς δύο νεαρούς άντρες να φιλούνται με φόντο το πάρκο Tiergarten.
Υπολογίζεται ότι έως και 15 χιλιάδες ομοφυλόφιλοι έχασαν τη ζωή τους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης.

Gay Super Hero
.
Image Hosted by ImageShack.us Image Hosted by ImageShack.us
.
ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ
Είχα την τύχη να γνωρίσω υπέροχους ανθρώπους μεταξύ των οποίων και έναν πολύ κοντινό συγγενή του Ahmed Yildiz που σκοτώθηκε πρίν από λιγό καιρό από ένα μέλος της οικογένειας του που πλήρωσε επαγγελματία δολοφόνο γιατί τους ντρόπιαζε επειδή ήταν out. Σίγουρα θα έχετε διαβάσει την ιστορία στο Aπέναντι Πεζοδρόμιο ή τον Ethan.
Eξαίρετος επιστήμονας το μόνο που ήθελε ήταν να έχει το κεφάλι του ήσυχο. Μίλησα με φίλους του και με αυτό το συγγενή του τον οποίον το άτομο της οικογένειας που το έκανε τον απείλησε ότι αν γίνει κηδεία ή μαζευτούνε να τον θρηνήσουνε οι φίλοι του θα γίνει κι άλλο κακό. Έτσι μαζευτήκανε στο μπάρ που συχνάζανε οι φίλοι του και κεκλεισμένων των θυρών έκαναν μια υποτυπώδη τελετή. Το φυλλάδιο από κάτω μου το δώσανε είναι από εκείνη τη βραδιά και η φωτό από κάτω είναι του Ahmet. Σε αυτό το μπάρ είχα την τιμή να παίξω μουσική για 3 ώρες την Παρασκευή.

OneBigDj’s L4L

ΛΟΝΔΙΝΟ
.
Image Hosted by ImageShack.us
Αφίσα στο μετρό του Λονδίνου
(φωτογραφία σταλμένη από φίλο ιστολόγο με e-mail)

25.8.08

IT´S BIRTHDAY

Image Hosted by ImageShack.us

ΤΟ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ
3 ΧΡΟΝΙΑ
2000 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
.
Image Hosted by ImageShack.us

24.8.08

ΔΙΚΑΙΩΘΗΚΕ ΛΕΣΒΙΑ ΜΗΤΕΡΑ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Δικαιώθηκε λεσβία μαμά
Το Βήμα, 20/8/2008
Λος Άντζελες. Το Ανώτατο Δικαστήριο της Καλιφόρνιας στις ΗΠΑ δικαίωσε τον αγώνα μιας αμερικανίδας λεσβίας να γίνει μητέρα μέσω τεχνητής γονιμοποίησης. Η υπόθεση κατέληξε στα δικαστήρια καθώς δύο χριστιανοί γιατροί αρνήθηκαν στην 36χρονη Γκουανταλούπε Μπενίτεζ την τεχνητή γονιμοποίηση, με αποτέλεσμα η γυναίκα να αλλάξει γιατρούς. Εκτοτε έχει αποκτήσει τρία παιδιά. Η γυναίκα αποφάσισε να μηνύσει τους γιατρούς κατηγορώντας τους για ρατσισμό έναντι των γκέι ασθενών τους. Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, τα θρησκευτικά «πιστεύω» των γιατρών δεν μπορούν να επηρεάζουν το έργο τους.

ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΔΙΑΦΥΛΙΚΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΤΑΪΛΑΝΔΗ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Ξεχωριστή τουαλέτα για ...* τρανσέξουαλ μαθητές εγκαινίασε ένα γυμνάσιο στην Ταϊλάνδη.
Το σχολείο, το οποίο βρίσκεται στην πόλη Καμπάνγκ, στα βορειοανατολικά της χώρας, αποφάσισε ότι θα ήταν καλό να διευκολύνει όσους μαθητές δεν νιώθουν άνετα με την ανδρική τους φύση. Κατασκεύασε, λοιπόν, μια πρόσθετη τουαλέτα ανάμεσα στις ανδρικές και στις γυναικείες.
Η ένδειξη στην πόρτα δείχνει έναν άνθρωπο μισό άνδρα μισό γυναίκα.
« Τρανσέξουαλ είναι το 10%-20% των μαθητών που φοιτούν κάθε χρόνο στο σχολείο μας » είπε ο διευθυντής.
Ολοι οι μαθητές δηλώνουν μάλλον ανακουφισμένοι. Λένε ότι οι τα αγόρια συμμαθητές τους που θα ένιωθαν καλύτερα αν είχαν γεννηθεί κορίτσια χρησιμοποιούσαν ως τώρα τις γυναικείες τουαλέτες, κάτι που προκαλούσε αναστάτωση στις κοπέλες.
(Το Βήμα, 2/8/2008)
.
* τα γνωστά αποσιωπητικά έκπληξης του "Βήματος". Μερικές συνήθειες φαίνεται ότι δεν αλλάζουν ποτέ.

ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΩΝ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΝΕΩΝ

Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
.
The Trevor Project just launched this new campaign called, “I’m Glad I Failed” in conjunction with National Suicide Prevention Week in USA (September 7-13, 2008).
There are 4 ads similar to this one, each profiling a teenager who contemplated or attempted suicide because of the intolerance and harassment they experience for being an LGBTQ young person. But the teens fail - and the Trevor Project is helping youth fail at suicide every day.

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΤΩΝ ΙΕΡΟΛΟΧΙΤΩΝ

Image Hosted by ImageShack.us
.
ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΤΩΝ ΘΕΣΠΙΩΝ
Άγαλμα για τη σφαγή 300 εραστών
(TA NEA, 21/8/2008)
Άμεση σχέση με κορυφαία ιστορικά γεγονότα της αρχαιότητας και συγκεκριμένα με τη μάχη της Χαιρώνειας (338 π.Χ.) δεν αποκλείεται να έχει ένα από τα αριστουργήματα της αρχαίας ελληνικής πλαστικής, ο Έρως των Θεσπιών, που έφερε την υπογραφή του Λυσίππου, ενός από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες και προσωπικό γλύπτη του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει νέα έρευνα που υπογράφει η Ιταλίδα αρχαιολόγος δρ. Ερσίλια Λόπεζ που ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της έρευνας της σε συνέδριο στη Ρώμη.
«Στη μάχη της Χαιρώνειας αποδεκατίστηκε ο αήττητος μέχρι εκείνη τη στιγμή Ιερός Λόχος των Θηβών, που αποτελούνταν από 150 ζευγάρια εραστών Θηβαίων οπλιτών, γεγονός που όπως γνωρίζουμε από τις πηγές συγκλόνισε τον βασιλιά της Μακεδονίας Φίλιππο Β΄. Για να εξιλεωθεί για τη σφαγή ο Φίλιππος παρήγγειλε στον Λύσιππο να δημιουργήσει το άγαλμα του Έρωτα, το οποίο και ανέθεσε στο ιερό του θεού, στις Θεσπιές», εξηγεί η κ. Λόπεζ.
Ως έφηβο που προσπαθεί να τεντώσει τη χορδή του τόξου του «είδε» ο Λύσιππος τον έρωτα, στο πρωτότυπο χάλκινο έργου του που έχει χαθεί. Ιδιαιτέρως δημοφιλές από την αρχαιότητα ωστόσο έχει σωθεί ως τις μέρες μας μέσω τουλάχιστον οκτώ μαρμάρινων ρωμαϊκών αντιγράφων.
«Ο Λύσιππος είναι ξεκάθαρο πως εμπνεύστηκε από την έννοια του "παίδα" που έχει σαφείς ομοφυλοφιλικούς υπαινιγμούς για να δημιουργήσει ένα έργοέμβλημα για τον έρωτα μεταξύ συστρατιωτών. Δεδομένου δε ότι το πρωτότυπο χάλκινο άγαλμα του Έρωτα χρονολογείται μεταξύ του 338 και 335 π.Χ. και η μάχη της Χαιρώνειας έγινε το 338 π.Χ. πιστεύω πως το αριστούργημα του Λυσίππου συνδέεται άμεσα με τα ιστορικά γεγονότα στη Χαιρώνεια», καταλήγει η Ερσίλια Λόπεζ.