"3 ματιές στη Μεσόγειο"
Εκθέσεις φωτογραφίας στο πλαίσιο του αφιερώματος Μεσόγειος à la carte
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, 12 Μαρτίου – 26 Απριλίου 2009
Jean-Luc Moulène, Το Λούβρο
O Jean-Luc Moulène θα εκθέσει μία σειρά φωτογραφιών παρουσιάζοντας αντικείμενα από το Μουσείο του Λούβρου μέσα από την έκθεση ‘Le Monde – Le Louvre’ που παρουσιάστηκε το 2005 στο Παρίσι. Ο Moulène είχε παρουσιάσει αυτές τις φωτογραφίες μέσα στο ίδιο το Μουσείο του Λούβρου καθώς και σε ένα ειδικό ένθετο της εφημερίδας ‘Le Monde’. Ο καλλιτέχνης φέρνει στο προσκήνιο έργα των συλλογών του Λούβρου που χρονολογούνται από την αρχαιότητα και προέρχονται από τις τέσσερις γωνιές της Μεσογείου. Φωτογραφίζει μεμονωμένα εκθέματα κάτω από φυσικό φως, απομονώνοντάς τα από το περιβάλλον του Μουσείου θέλοντας έτσι να τα παρουσιάσει έξω από το μουσειογραφικό τους πλαίσιο. Επιπλέον, μία ταινία την οποία παρακολουθούμε τα διάφορα στάδια της δουλειάς του φωτογράφου μέσα στις αίθουσες του Μουσείου θα προσφέρει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να μετάσχουν στα μυστικά της δημιουργίας εν τη γενέσει της. (cycladic.gr)
Εκθέσεις φωτογραφίας στο πλαίσιο του αφιερώματος Μεσόγειος à la carte
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, 12 Μαρτίου – 26 Απριλίου 2009
Jean-Luc Moulène, Το Λούβρο
O Jean-Luc Moulène θα εκθέσει μία σειρά φωτογραφιών παρουσιάζοντας αντικείμενα από το Μουσείο του Λούβρου μέσα από την έκθεση ‘Le Monde – Le Louvre’ που παρουσιάστηκε το 2005 στο Παρίσι. Ο Moulène είχε παρουσιάσει αυτές τις φωτογραφίες μέσα στο ίδιο το Μουσείο του Λούβρου καθώς και σε ένα ειδικό ένθετο της εφημερίδας ‘Le Monde’. Ο καλλιτέχνης φέρνει στο προσκήνιο έργα των συλλογών του Λούβρου που χρονολογούνται από την αρχαιότητα και προέρχονται από τις τέσσερις γωνιές της Μεσογείου. Φωτογραφίζει μεμονωμένα εκθέματα κάτω από φυσικό φως, απομονώνοντάς τα από το περιβάλλον του Μουσείου θέλοντας έτσι να τα παρουσιάσει έξω από το μουσειογραφικό τους πλαίσιο. Επιπλέον, μία ταινία την οποία παρακολουθούμε τα διάφορα στάδια της δουλειάς του φωτογράφου μέσα στις αίθουσες του Μουσείου θα προσφέρει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να μετάσχουν στα μυστικά της δημιουργίας εν τη γενέσει της. (cycladic.gr)
.
Ιπτάμενος έρως
Εργαστήριο του «Κοροπλάστη των Νικών», περ. 180 π.Χ. ψημένος πηλός, Υ.: 26,50 εκ. Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, 1883. Τμήμα Ελληνικών, Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων
O Ερως, φτερωτό πνεύμα, ήταν αρχικά «ανδρόγυνος». Εμφανίζεται κατά τον 5ο αι. π.Χ. με τα χαρακτηριστικά ενός νεαρού γυμνού άνδρα οπλισμένου με φαρέτρα που εκτοξεύει ακατάπαυστα τα βέλη του. Κατά την Ελληνιστική περίοδο η απεικόνισή του χάνει μεγάλο μέρος από την αρχική σημασία της για να καταλήξει διακοσμητική. Στη Μύρινα υπάρχουν δύο παραλλαγές του Ερωτα: ένας τύπος παιδικός που προέρχεται από τον τύπο που είναι γνωστός ως «τύπος Τανάγρας» και ένας τύπος Ερωτα-εφήβου που εμφανίζεται ταυτόχρονα με αυτόν της Νίκης στα τέλη του 3ου αι. π.Χ. Το αγαλματίδιο κατασκευάστηκε από τον ίδιο καλλιτέχνη που έφτιαξε και το ειδώλιο «Ερως που χορεύει», ωστόσο ο «Κοροπλάστης των Νικών» φτάνει στο απόγειό του με τη συγκεκριμένη απεικόνιση του Ερωτα.
Έρως που χορεύει
Ιπτάμενος έρως
Εργαστήριο του «Κοροπλάστη των Νικών», περ. 180 π.Χ. ψημένος πηλός, Υ.: 26,50 εκ. Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, 1883. Τμήμα Ελληνικών, Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων
O Ερως, φτερωτό πνεύμα, ήταν αρχικά «ανδρόγυνος». Εμφανίζεται κατά τον 5ο αι. π.Χ. με τα χαρακτηριστικά ενός νεαρού γυμνού άνδρα οπλισμένου με φαρέτρα που εκτοξεύει ακατάπαυστα τα βέλη του. Κατά την Ελληνιστική περίοδο η απεικόνισή του χάνει μεγάλο μέρος από την αρχική σημασία της για να καταλήξει διακοσμητική. Στη Μύρινα υπάρχουν δύο παραλλαγές του Ερωτα: ένας τύπος παιδικός που προέρχεται από τον τύπο που είναι γνωστός ως «τύπος Τανάγρας» και ένας τύπος Ερωτα-εφήβου που εμφανίζεται ταυτόχρονα με αυτόν της Νίκης στα τέλη του 3ου αι. π.Χ. Το αγαλματίδιο κατασκευάστηκε από τον ίδιο καλλιτέχνη που έφτιαξε και το ειδώλιο «Ερως που χορεύει», ωστόσο ο «Κοροπλάστης των Νικών» φτάνει στο απόγειό του με τη συγκεκριμένη απεικόνιση του Ερωτα.
Έρως που χορεύει
Εργαστήριο του «Κοροπλάστη των Νικών», τέλη 2ου αι. π.Χ. - αρχές 1ου αι. π.Χ., ψημένος πηλός, υψ.: 12 εκ. Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή Αθηνών, 1894. Παρακαταθήκη του Πανεπιστημίου Paul-Valery του Μονπελιέ. Τμήμα Ελληνικών, Ετρουσκικών και Ρωμαϊκών Αρχαιοτήτων
Τέσσερις Ερωτες αυτού του τύπου βρέθηκαν στον ίδιο τάφο. Μόνο το κεφάλι έχει κατασκευαστεί σε μήτρα, ενώ το υπόλοιπο σώμα είναι χειροποίητο. Η λεπτοκαμωμένη κατασκευή δεν αφαιρεί τίποτε από τη γεμάτη ζωή στάση αυτού του Ερωτα που κρατάει ένα είδος μακρόστενου αγγείου (αλάβαστρο;) και μοιάζει σαν να εκτελεί ένα χορευτικό βήμα. (tovima.gr)
Τέσσερις Ερωτες αυτού του τύπου βρέθηκαν στον ίδιο τάφο. Μόνο το κεφάλι έχει κατασκευαστεί σε μήτρα, ενώ το υπόλοιπο σώμα είναι χειροποίητο. Η λεπτοκαμωμένη κατασκευή δεν αφαιρεί τίποτε από τη γεμάτη ζωή στάση αυτού του Ερωτα που κρατάει ένα είδος μακρόστενου αγγείου (αλάβαστρο;) και μοιάζει σαν να εκτελεί ένα χορευτικό βήμα. (tovima.gr)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου