15.10.17

Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΦΥΛΟΥ, Η ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Η ταυτότητα φύλου, η ηλικία και οι επικοινωνιακοί χειρισμοί της κυβέρνησης
Γιώργος Μπουρδάρας (kathimerini.gr, 15/10/2017)
Είναι σχεδόν γενική πεποίθηση στη Βουλή, πλέον, ότι κάτι δεν πάει καλά ως προς την νομοθετική δραστηριότητα του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που με ποικίλες και πολλές αφορμές κάνουν λόγο για «προχειρότητα» και «ανευθυνότητα» για την εξυπηρέτηση επικοινωνιακών σκοπιμοτήτων. Οσα συνέβησαν και εξακολουθούν να συμβαίνουν με επίκεντρο το νομοθέτημα για την «Νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου», έρχονται στο βαθμό που τους αναλογεί να επιβεβαιώσουν τις προαναφερθείσες εκτιμήσεις.
Στην ιστοσελίδα της Βουλής από το απόγευμα της Παρασκευής είναι ως πρώτο, από χρονολογικής πλευράς, αναρτημένο θέμα σχετικό με την έγκριση Εκθεσης για τα Διαφυλικά άτομα από την Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης». Η Εκθεση, όπως φαίνεται από το επισυναπτόμενο έγγραφο, τιτλοφορείται στην ελληνική του μετάφραση «Προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εξάλειψη των διακρίσεων κατά των διαφυλικών ατόμων» και στα αγγλικά «Promoting the human rights of and eliminating discrimination against people». Στο σχετικό θέμα-ανάρτηση, συμπεριλαμβάνεται και απόσπασμα από τοποθέτηση του βουλευτή Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργου Ψυχογιού. Ο κ. Ψυχογιός εμφανίζεται να ενημερώνει την Κοινοβουλευτική Συνέλευση ότι «μετά από νομοθετική πρωτοβουλία της αριστερής κυβέρνησης της χώρας, στο ελληνικό Κοινοβούλιο πέρασε μια προοδευτική νομοθεσία σχετικά με τη νομική αναγνώριση των διαφυλικών και διεμφυλικών ατόμων».
Παραβλέποντας το λάθος της αναφοράς ότι η Ελλάδα δεν διαθέτει «αριστερή κυβέρνηση» (συγκυβερνούν οι ΑΝΕΛ, «πατριωτική δεξιά» σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, «σκοταδιστές» σύμφωνα με την επιχειρηματολογία ΣΥΡΙΖΑ, εξαιτίας της καταψήφισης του «προοδευτικού νομοθετήματος»), από τα λεγόμενα του προαναφερόμενου βουλευτή σε συνδυασμό με τα όσα ελέχθησαν στη Βουλή, σε συνεδρίαση ακρόασης φορέων για το επίμαχο νομοσχέδιο, η περίπτωση των intersex ατόμων, δεν αντιμετωπίζεται με το νομοσχέδιο!
Το ζήτημα είχε θέσει με την τοποθέτησή της η κυρία Ειρήνη Συμεωνίδου, μέλος της ομάδας «Πολύχρωμο Σχολείο»: «Είμαι μητέρα intersex ανήλικου παιδιού 8 ετών» συμπλήρωσε την παρουσίασή της η κυρία Συμεωνίδου, και μεταξύ άλλων πρόσθεσε: «Τόσο εμείς όσο και η Organization Intersex International Europe, που είναι ένας παγκόσμιος φορέας για τα intersex άτομα και τα δικαιώματά τους, προτείνουμε την πλήρη συμπερίληψη των ανηλίκων ατόμων στο παρόν σχέδιο».
«Μα, το νομοσχέδιο αυτό δεν αφορά τα intersex άτομα», την διέκοψε ο υπουργός Δικαιοσύνης Στ. Κοντονής.
«Ναι, αλλά αφορά την αναγνώριση ταυτότητας φύλου. Τα intersex άτομα έχουν συνήθως διαφορετικές ταυτότητες φύλου, οπότε είναι οι πρώτοι κατά σειρά άνθρωποι που θα το χρησιμοποιήσουν» επέμεινε η κυρία Συμεωνίδου, για να ακολουθήσει ο εξής διάλογος με τον υπουργό:
Στ.Κοντονής: «Αυτό το θέμα θα το επεξεργαστεί ένα νομοσχέδιο που θα κατατεθεί από κοινού με το Υπουργείο Δικαιοσύνης και το Υπουργείο Υγείας».
Ειρήνη Συμεωνίδου: «Γιατί με το Υπουργείο Υγείας;»
Στ.Κ.: «Ετσι κρίθηκε. Ήταν μια πρόταση που είχε εισφέρει το Υπουργείο Υγείας εν αρχή. Θα το εξετάσουμε, αλλά θεωρώ ότι είναι μια βάσιμη πρόταση και το νομοσχέδιο που θα έρθει, θα ρυθμίσει εκκρεμή ζητήματα».
Εν μέσω περιβάλλοντος γενικευμένης σύγχυσης, χρήζει διευκρίνισης το ποιά εκδοχή ισχύει: του κ. Κοντονή ή του κ. Ψυχογιού.

Κατά τα λοιπά, ανοιχτό παραμένει το ζήτημα της αλλαγής που επέφερε στο αρχικό σχέδιο ο κ. Κοντονής, αναφορικά με την ηλικία από την οποία κάποιος μπορεί υπό προϋποθέσεις να κάνει φυλομετάβαση: ως γνωστόν, ενώ αρχικώς προβλεπόταν η ηλικία των 17, ο κ. Κοντονής επικαλούμενος τοποθέτηση γονέα στη συνεδρίαση της ακρόασης φορέων, υποστήριξε και τελικώς πέτυχε, περιπετειωδώς, να περάσει τη μείωση του ηλικιακού ορίου στα 15 έτη.
Οποιος παρακολούθησε την εν λόγω συνεδρίαση, αλλά και πέραν όλων των άλλων την τοποθέτηση επί του θέματος που έκανε ο πρωθυπουργός την περασμένη Τρίτη στην Ολομέλεια, δεν βρίσκει ούτε σαφή εξήγηση της πολυσυζητημένης επιλογής από τον κ. Κοντονή, αφού ακούστηκαν πολλά ηλικιακά «όρια» στη συνεδρίαση, ούτε συγκεκριμένη επιχειρηματολογία για την τελική απόφαση του Υπουργείου Δικαιοσύνης.
Σε ό,τι αφορά την παράμετρο της ηλικίας, αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
«Η ταυτότητα φύλου στα παιδιά σύμφωνα με την αναπτυξιακή ψυχολογία και σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες που κυκλοφορούν έγκυρα στο χώρο της παιδοψυχιατρικής και της παιδοψυχολογίας ξεκινάει από τους 18 μήνες και μέχρι τα πέντε – έξι βία επτά έτη έχει ολοκληρωθεί» (Ειρήνη Συμεωνίδου)
«Τα 17 χρόνια δυστυχώς μπορεί να είναι πολλά, όταν το παιδί στα 11 ή στα 12 χρόνια σου λέει «πατέρα εγώ δεν είμαι αγόρι, είμαι κορίτσι» ή «πατέρα εγώ δεν είμαι κορίτσι, νοιώθω αγόρι», ίσως και πιο πριν και στα 9 και στα 7. Τι κάνεις τότε; Τι το κάνεις αυτό το παιδί;» (Ανδρέας Παγώνης, μέλος της ομάδας «Υπερήφανοι Γονείς»).
«Από την εμπειρία μας μπορώ να σας μιλήσω πολύ συγκεκριμένα για  τρεις πολύ πρόσφατες υποθέσεις που αφορούν μαθητές 7,14 και 16 ετών, οι οποίοι, όπως μπορεί να κατανοήσει κάποιος, αντιμετωπίζουν τα προβλήματα με πολύ εύληπτο τρόπο» (Καλλιόπη Λυκοβαρδή, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη για θέματα ίσης μεταχείρισης).
Τούτων δοθέντων, θα άξιζε μια περαιτέρω (της γενικόλογης τοποθέτησης ότι άκουσε γονείς) εκ μέρους του κ. Κοντονή, ως προς την ειδική επιλογή της ηλικίας των 15 ετών.
Πολύ περισσότερο που όπως είπε ο κ. Αλ. Τσίπρας –προφανώς κατόπιν ενδελεχούς έρευνας του κύκλου των συμβούλων του- υπό προϋποθέσεις «εγκρίνουμε» στην Ελλάδα γάμο από ηλικία 10 ετών, καθώς και ότι η ταυτότητα (για την οποία πολύς λόγος έγινε, ως προς την δυνατότητα της εκεί διόρθωσης του φύλου) δίδεται πλέον σε 12χρονους: «Δεν ξέρουμε σε αυτήν εδώ την Αίθουσα ότι, με βάση το δίκαιό μας, καλό ή κακό, δίνουμε τη δυνατότητα σε σύναψη γάμου στα 10 χρόνια, με δικαστική απόφαση; Δίνουμε τη δυνατότητα με δικαστική απόφαση στα 15 χρόνια να μπαίνουν φυλακή ανήλικοι. Και βεβαίως στα 12 δίνουμε την ταυτότητα στα παιδιά», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας.


1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Οι τυχοδιώκτες της προόδου
Τάκης Θεοδωρόπουλος (kathimerini.gr, 13/10/2017)
Οποιος περιμένει από τους ιεράρχες να πολιτεύονται βάσει της «Ιστορίας της σεξουαλικότητας» του Φουκώ ή των τελευταίων ευρημάτων των Gender Studies, σημαίνει ότι το μόνο βιβλίο που έχει ολοκληρώσει στη ζωή του είναι το συγκεκριμένο του Φουκώ –και όχι όλους τους τόμους– ή αναρτήσεις στο Διαδίκτυο. Η Εκκλησία οφείλει να είναι συντηρητική δύναμη. Είναι ο ρόλος της, είναι η θέση της στην κοινωνία, πέρα από τα υπόλοιπα πνευματικά της καθήκοντα, και γι’ αυτό είναι απαραίτητη. Ειδικά στον αιώνα της αλαζονικής μετανεωτερικότητας που δεν πιστεύει σε τίποτε άλλο παρά μόνο στο παρόν του και στις επινοήσεις του. Η Εκκλησία οφείλει να υπενθυμίζει τα όρια που επέτρεψαν στην ανθρώπινη ύπαρξη να γίνει αυτό που είναι. Πολλές φορές προσπαθώντας να τα υπερβεί, πάντα όμως αναγνωρίζοντας την ύπαρξή τους. Ο Καμύ στον Προμηθέα στα Τάρταρα έγραφε αμέσως μετά τον πόλεμο ότι το βασικό πρόβλημα του κόσμου μας είναι ότι δεν αναγνωρίζει όρια. Ολα παίζουν, και αφού όλα παίζουν, τίποτε δεν αξίζει.
Αυτό δεν σημαίνει ότι η Εκκλησία δικαιούται να σκέφτεται σαν τον Βασίλη Λεβέντη ή τους αγράμματους των ΑΝΕΛ. Κοινώς, σαν όλα αυτά τα κατάλοιπα άλλων καιρών που επιβιώνουν κολακεύοντας τα αυτιά όσων φοβούνται τον κόσμο μας. Η Εκκλησία δεν οφείλει να είναι υπέρ των αμβλώσεων, υπέρ της αντισύλληψης ή να υπερασπίζεται την αλλαγή ταυτότητας φύλου από τα 15. Αυτό δεν σημαίνει ότι οφείλει να μην αναγνωρίζει την ανάγκη των αμβλώσεων, της αντισύλληψης και της λεπτής μεταχείρισης που απαιτούν οι διεμφυλικές προσωπικότητες. Δεν αρκεί να κλείνει τα μάτια οχυρωμένη πίσω από τη δογματική ρητορική των πατερικών κειμένων – που στον καιρό τους μόνο δογματικά δεν ήσαν. Οφείλει να συνδιαλέγεται με τη σύγχρονη ζωή, αν όντως παίρνει στα σοβαρά τον ρόλο της συντηρητικής δύναμης. Δεν είσαι συντηρητικός τον 21ο αιώνα με τον ίδιο τρόπο που ήταν κάποιος συντηρητικός στη βικτωριανή εποχή.
Ακουσα χθες τον μητροπολίτη Σιατίστης Παύλο να αναφέρει την περίπτωση μιας κοπέλας που του ομολόγησε πως έπαιρνε ναρκωτικά για να εκδικηθεί τους γονείς της. Και όταν τη ρώτησε τι θα κερδίσει εάν πεθάνει, εκείνη του απάντησε: «Θα τους κάνω να πονέσουν». Εξαιρετική παρέμβαση. Ποια καλύτερη απόδειξη πως η ψυχική σύγχυση της εφηβείας είναι ο κανόνας; Χρειάζεται να έχεις λίγο περισσότερη κοινωνική ευαισθησία από τους τυχοδιώκτες του προοδευτισμού που μας κυβερνούν για να την αναγνωρίσεις. Το καθήκον όσων αντιστέκονται στον τυχοδιωκτισμό της προόδου είναι βαρύ. Και δεν το υπηρετούν όσοι αντιτάσσουν τα δικά τους στερεότυπα στα στερεότυπα του προοδευτικόμετρου που υπονομεύουν κάθε απόπειρα δημόσιου λόγου.