8.11.16

ΦΡΙΞΙΟΝ


Διάβασα προ μηνών βιβλίο γνωστής συγγραφέως για τον Καβάφη, • «φιξιόν» που λένε • -φριξιόν, ας μου επιτραπεί, για να διατυπώσω μονοκοπανιάς την άποψή μου. • Μπήκα στον πειρασμό κάτι να γράψω σχετικά• αλλά είπα, άσε μωρέ, κοπίασε η γυναίκα, κι ας της έκατσε το σουφλέ. • Διάβασα όμως στο «Βήμα» άρθρο ομότιμου καθηγητή της Φιλοσοφικής Αθηνών • ο οποίος εκθειάζει ασυστόλως την εν λόγω φιξιόν. •Δικαίωμά του βεβαίως • αλλά γιατί όχι και δικαίωμά μου εντέλει • να μην παρατηρήσω ότι στο εν λόγω πόνημα εμφανίζεται ο Αλεξανδρινός • επισκεπτόμενος το Παρίσι • και στο μεταίχμιο υποτίθεται του περάσματός του από τις μέτριες ώς τότε ποιητικές του επιδόσεις στην αληθινή ποίηση • να αυνανίζεται κατ’ εξακολούθηση • -περιγραφές αδεξιότατες • και ενοχλητικές τα μάλα-, • να αναφέρεται στη μητέρα του αποκαλώντας την συνεχώς «η χοντρή», • να χαϊδεύει την πλάτη μιας πολυθρόνας στο λόμπι του ξενοδοχείου • όπου μια σκληρή ίνα του υφάσματός της την φαντασιώνεται ως μια εξίσου σκληρή τρίχα στους όρχεις Ρώσου χορευτή, συνοίκου στο ίδιο ξενοδοχείο, • κι αυτή η σκληρή τρίχα να έρχεται και να επανέρχεται φορτικά, • «εμβλητική» τρίχα δηλαδή, όχι αστεία • -κι ας μη συνεχίσω με άλλα δεινά της εν λόγω φιξιόν. •Το χειρότερο όμως είναι ότι αυτό το φλου αρτιστίκ «ψυχογράφημα» είναι τόσο ανιαρό • που μόνο η έκπληξή μου για τις διάσπαρτες χοντράδες του με έκαναν να το αντέξω ώς το τέλος. • Η έκπληξή μου δε για τον διθύραμβο του κ. ομοτίμου με κάνει τώρα να αναρωτιέμαι • τι ακριβώς απ’ αυτή τη βαρεμάρα τον ενθουσίασε. • Και πώς θα σχολίαζε ο αείμνηστος καθηγητής μου Γ.Π. Σαββίδης • δεινός καβαφιστής • το εν λόγω καβαφογράφημα. •

Βασίλης Αγγελικόπουλος (kathimerini.gr, 6/11/2016)

Δεν υπάρχουν σχόλια: