22.12.12

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ 1. ΑΡΡΕΝΩΠΗ ΕΙΚΟΝΑ ΚΑΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ.

Ακύλλας Καραζήσης. Ο άνθρωπος και οι εποχές του 
Μάρθα Κορινθίου (imerisia.gr, 21/12/2012) 
Παίζετε και σκηνοθετείτε το έργο Οταν Εκλαψε ο Νίτσε, του Ιρβιν Γιάλομ, για δεύτερη χρονιά. Μπήκατε στον πειρασμό να κάνετε ψυχοθεραπεία; 
Ο άνθρωπος και οι εποχές του  - Βέβαια. Και πριν από το έργο. Κάποια στιγμή θα κάνω σίγουρα. Το χρωστάω στον εαυτό μου. Είναι γενναίο να αφήνεις τόσο μεγάλο μούσι. Το αφήσατε για το συγκεκριμένο έργο; Ναι. Παίζω τον Γιόζεφ Μπρόιερ, ο οποίος είχε πολύ μακρύ μούσι. Θα το κόψω όμως. Εχουν αρχίσει να με ρωτάνε αν είμαι ο παπάς της ενορίας... 
Ενώ δίνετε μια απόλυτα αρρενωπή εικόνα, στο J.A.C.E., τη νέα ταινία του Μενέλαου Καραμαγγιώλη, υποδύεστε τον γκέι γιατρό. Πώς χειριστήκατε αυτήν την αντίφαση; 
- Κατ' αρχάς, όταν έπαιζα στο J.A.C.E., δεν είχα αυτά τα γένια. Δεύτερον, και ο Φρέντι Μέρκιουρι είχε πολύ αρρενωπή εικόνα, και ήταν ομοφυλόφιλος. Γενικά, δεν θεωρώ τις σεξουαλικές προτιμήσεις των ανθρώπων κάτι κεφαλαιώδες. Βλέπω τους γκέι ως κάτι το αυτονόητο, το οποίο υφίσταται μια παράλογη καταπίεση. Πάντως, δεν θα μπορούσα να παίξω οτιδήποτε. Δεν θα ήθελα, ας πούμε, να παίξω κάτι πολύ βίαιο, έναν κατά συρροή δολοφόνο. Στο παρελθόν το έχω κάνει. Σήμερα δεν θα το έκανα. 
Η θεματική του J.A.C.E. θα πάψει ποτέ να είναι επίκαιρη στην Ελλάδα; Ο ήρωας είναι ένας σύγχρονος Ολιβερ Τουίστ. Και νομίζω ότι έχουμε μπει σιγά σιγά σε έναν κύκλο όπου η εκμετάλλευση και η βία θεωρούνται αυτονόητες. Θα ζούμε πλέον με αυτά. Είναι κάτι που πρέπει να μάθουμε να αντιμετωπίζουμε πρακτικά και ιδεολογικά -δηλαδή, να τα εμποδίζουμε, όταν μπορούμε. Ο καθένας στο βαθμό που του αναλογεί. 
Ποιος πιστεύετε ότι είναι το ισχυρό φύλο; 
- Είναι ένα θέμα που με μπερδεύει πολύ. Από την παιδική μου ηλικία, ο «κολλητός» μου ήταν κορίτσι κι έτσι δεν μπορούσα να δεχτώ ότι είμαστε διαφορετικοί από τις γυναίκες. Λένε ότι οι γυναίκες έχουν πολλά οιστρογόνα κ.λπ. Εμένα ο μαρξιστικός εαυτός μου μου λέει ότι όλα αυτά είναι μαλακίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: