19.2.19

ΗΠΑ. ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ ΙΕΡΕΩΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΙΠΩΘΕΙ ΣΤΟΝ ΕΞΩ ΚΟΣΜΟΙ

«ΝΥΤ»: Οι ιστορίες ομοφυλόφιλων ιερέων δεν έχουν ειπωθεί στον έξω κόσμο
ekirikas.com, 19/2/2019
Ο Γκρέγκορι Γκρέιτεν ήταν 17 χρόνων όταν οι ιερείς οργάνωσαν ένα παιχνίδι. Ηταν το 1982, γράφει η «New York Times», όταν αποχώρησε με συμμαθητές του από το Σαν Λόρενς, ένα καθολικό σεμινάριο για εφήβους που εκπαιδεύονταν για ιερείς.
Οι ηγέτες ρώτησαν τα παιδιά τι θα προτιμούσε να είναι, καμένος στο 90% του σώματός του, παραπληγικός ή ομοφυλόφιλος. Καθένας επέλεξε να είναι είτε καμένος, είτε παραπληγικός. Κανείς δεν υπογράμμισε τη λέξη «γκέι». Ονόμαζαν το παιχνίδι «Παιχνίδι της Ζωής».
Του έμεινε χαραγμένο το μάθημα. Επτά χρόνια αργότερα, ανέβηκε στο παράθυρο του οικοτροφείου και κρέμασε το ένα πόδι στο κενό. «Είμαι πράγματι γκέι», είπε για πρώτη φορά τότε ο πάτερ Γκρέιτεν, θυμάται ως ιερέας πλέον κοντά στο Μιλγουόκι. «Ηταν σαν θανατική ποινή».
Ο μεντεσές όμως της «ντουλάπας» της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας αποτελεί μία αδύνατη αντίφαση. Για χρόνια οι ηγέτες της Εκκλησίας έδιωχναν με ντροπή το ομοφυλοφιλικό ποίμνιο και επέμειναν ότι οι «ομοφυλοφιλικές τάσεις» είναι «διαταραγμένες». Και όμως, χιλιάδες ιερείς της Εκκλησίας είναι ομοφυλόφιλοι.
Οι ιστορίες ομοφυλόφιλων ιερέων δεν έχουν ειπωθεί στον έξω κόσμο. Μόνο μεταξύ τους, εάν βεβαίως γνωρίζονται καλά.
Λιγότεροι από 10 ιερείς στις ΗΠΑ έχουν τολμήσει να μιλήσουν δημόσια. Αλλά οι γκέι άνδρες αποτελούν πιθανώς το λιγότερο 30 με 40% όλης της αμερικανικής καθολικής ιεροσύνης, σύμφωνα με δεκάδες εκτιμήσεις από τους ίδιους τους γκέι ιερείς και ερευνητές.
Ορισμένοι ιερείς λένε ότι ο αριθμός φτάνει κοντά στο 75%. Ενας ιερέας στο Γουισκόνσιν είπε ότι υποθέτει πως κάθε ιερέας είναι γκέι εκτός αν γνωρίζει πράγματι ότι δεν είναι.
Ενας ιερέας από την Φλόριδα το έθεσε έτσι: «Το ένα τρίτο είναι γκέι, ένα τρίτο ετεροφυλόφιλο και ένα τρίτο δεν ξέρει τι στα κομμάτια είναι».
Δύο δωδεκάδες ιερείς γκέι και αρμόδιοι σεμιναρίων από 13 Πολιτείες μοιράστηκαν τις λεπτομέρειες της ζωής τους στην καθολική «ντουλάπα» με την «New York Times», τους τελευταίους δύο μήνες.
Οι συνεντεύξεις δόθηκαν στις εκκλησίες τους πριν τη Λειτουργία, από μουσεία τέχνης τα Σαββατοκύριακα, από τα διαμερίσματά τους, διακοσμημένα με ροζ φώτα από νέον και στα διαλείμματα μαθημάτων στα σεμινάρια. Ορισμένοι δέχτηκαν να φωτογραφηθούν εάν έμεναν μυστικές οι ταυτότητές τους.
Σχεδόν όλοι τους απαίτησαν αυστηρή εμπιστευτικότητα ώστε να μην φοβηθούν αντίποινα από επισκόπους και ανωτέρους. Ορισμένοι είχαν ρητά απαγορεύσει να μιλήσουν φανερά. Οι περισσότεροι ανήκουν σε ενεργή ενορία και θα μπορούσαν να χάσουν περισσότερα από μία δουλειά.
Η Εκκλησία σχεδόν πάντα ελέγχει το σπίτι, την ασφάλεια και τη σύνταξη του ιερέα. Θα μπορούσαν να χάσουν όλα αυτά αν ο επίσκοπος αντιληφθεί ότι η σεξουαλικότητά τους αντίκειται στα ήθη της Εκκλησίας, ακόμη κι αν τηρεί τον όρκο της αγαμίας.
Το περιβάλλον για τους γκέι ιερείς έγινε ακόμη πιο επικίνδυνο. Γιατί οι υποθέσεις κακοποίησης ανηλίκων έχουν πυροδοτήσει κατηγορίες ότι η ομοφυλοφιλία είναι υπεύθυνη για την κρίση της Εκκλησίας.
Επώνυμοι επίσκοποι έχουν χαρακτηρίσει ομοφυλόφιλους ιερείς ως τη ρίζα του προβλήματος και δεξιά ΜΜΕ επιτίθενται σε αυτό που αποκαλούν «ομοφυλοφιλική υποκουλτούρα» της Εκκλησίας, «μαφία λεβάντας» ή «ομοφυλοφιλική κλίκα».
Ακόμη και ο Πάπας Φραγκίσκος ανέβασε τους τόνους χαρακτηρίζοντας την ομοφυλοφιλία ως «μόδα της εποχής».
«Η μεγάλη πλειοψηφία των γκέι ιερέων δεν είναι ασφαλής», ανέφερε ο Μπομπ Μπάσεν, ιερέας στο Παρκ Σίτι της Γιούτα, που διώχθηκε πριν 12 χρόνια όταν έκανε Λειτουργία για την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα.
Η ζωή «δεν είναι στην ντουλάπα. Είναι στο κλουβί» είπε, καθώς ως γνωστόν στην ντουλάπα αναφέρονται οι γκέι στην Αμερική όταν κρύβουν την ομοφυλοφιλία 

Δεν υπάρχουν σχόλια: