4.8.13

ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ. ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΩΝ ΚΑΛΩΝ ΕΡΑΣΤΩΝ


(κλικ για μεγέθυνση)

2 σχόλια:

gay super hero είπε...

H Φολέγανδρος δεν είναι πολύ μακριά από τη Σαντορίνη.

"Inscriptions carved in a rock on the Greek island of Thera and dating from the 6th or 7th century BC have homosexual contents. Originally considered a testimony to ritual sacred acts, they were described by Marrou (1956) and Dover (1978) as vulgar pornographic graffiti. Arguments against this view and in favor of the formal ritual interpretation are proposed. A final explanation is suggested, conforming to local customs and the general conceptions of ancient Greek boy-love.

...They deal, in part, with sexual activities and are quite outspokenly sexual. The most frequently quoted runs:

(ton deina) nai ton Delphinion h(o) Krimoon te(i)de ooiphe paida Bathukleos adelpheo(n) de tou deina,

which means:

"By the (Apollo) Delphinios, Krimon had sex here with a boy, the brother of Bathykles."

There are other, similar texts:


"Pheidippidas had sex,"

"Timagoras and Empheres and I had sex,"

"Krimon had sex with Amotion here" (Dover, 1978, p. 123).
Other texts on the same rock refer to dancers. Names are also carved in the rock -- it is not clear whether of an "eromenos" (a boy loved by a man), a dancer or a boy-dancer -- followed by the word "agathos" (good) (Patzer, 1982, pp. 86-87). Illustrations of some of these inscriptions can be seen in Licht (1926,11, p. 178) and in Moll (1921, p. 385).

http://www.ipce.info/library_3/files/thera.htm

gay super hero είπε...

"Στη δυσπρόσιτη Χρυσοσπηλιά της Φολεγάνδρου, οι νέοι άντρες σκαρφάλωναν σε βράχια κοφτερά και κάθετα πολλά μέτρα πάνω από τη θάλασσα, για να δώσουν στην ψυχή τους φτερά και για να αποδείξουν ίσως τον έρωτά τους. Πρέπει να ήταν κάποια διαβατήρια τελετουργία της εφηβείας, μετά την οποία ο νέος ενσωματωνόταν στην κοινωνία των ενηλίκων. Μπορεί όμως απλά τη δοκιμασία αυτή να την αφιέρωναν στον ιδανικό εραστή και στην ιδανική γυναίκα. Κρατώντας αναμμένες δάδες προχωρούσαν ανάμεσα σε μεγάλους σταλακτίτες και σταλαγμίτες και στο βάθος της σπηλιάς, μετά από αναρρίχηση στα υγρά τοιχώματα, έφταναν σε ένα μικρό άνοιγμα απ’ όπου περνούσαν έρποντας στη δεύτερη μεγάλη αίθουσα, στο κέντρο της οποίας υπήρχε ένας φαλλόμορφος σταλαγμίτης κι εκεί, στα τοιχώματα και στην οροφή, έγραφαν το όνομά τους και το όνομα του ερωμένου συνοδευόμενο από κάποιο εγκώμιο όπως: ΟΜΟΡΦΟΣ!"

Και πιο κάτω:

"Στο νοτιοανατολικό άκρο της αρχαίας πόλης της Σαντορίνης, εκεί όπου καταλήγει ο δρόμος, υπάρχει το ιερό του Καρνείου Απόλλωνα, και πίσω του υψώνεται ένας αναλημματικός τοίχος, σχεδόν ακέραιος, που στηρίζει την πλατεία όπου οι κάτοικοι γιόρταζαν στο τέλος του καλοκαιριού τα Κάρνεια. Πίσω από το μεγάλο τοίχο ήταν και το γυμνάσιο των εφήβων. Στην πλατεία τελούνταν εορτές προς τιμήν του θεού, γυμνοπαιδιές. γυμναστικοί αγώνες και υποθέτουν ότι υπήρχε κάποια σχέση μεταξύ της λατρείας του Καρνείου Απόλλωνα και των δοκιμασιών της εφηβείας. Οι τελετουργίες που λάβαιναν χώρα αφορούσαν την εκπαίδευση των εφήβων και ταυτίζονταν και με την ερωτική αφροδίσια μύηση. Οι λιπαρές παλαίστρες, η σκόνη μέσα στην κάψα του ήλιου που μεσουρανεί, η θέα των γυμνών σωμάτων, η κούραση των αγωνισμάτων, η δροσιά των εφήβων από την κωπήρεια έκκριση που στάζει πάνω στην άμμο αφήνοντας αποτύπωμα ερεθισμένου πέους…
«Ποιος δεν θα ήθελε να αγαπήσει τον Ερμή της παλαίστρας, τον Απόλλωνα της λύρας, τον καβαλάρη σαν τον Κάστορα, και το θνητό κορμί που επιδιώκει θεϊκές αρετές(5)».
Πάνω στους λείους βράχους ενός μικρού φυσικού σπηλαίου, προσιτού από την αυλή του γυμνασίου, οι έφηβοι εραστές χάραζαν συγχαρητήρια προς τους ερωμένους. Μερικές από αυτές τις λάγνες επιγραφές έχουν δημιουργήσει εδώ και έναν αιώνα σούσουρο στην κοινότητα των αρχαιολόγων:
«Ο ΦΕΙΔΙΠΠΙΔΑΣ ΣΥΝΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ, Ο ΤΙΜΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΜΦΕΡΗΣ ΚΙ ΕΓΩ ΣΥΝΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΜΕ[…».
Ο ΕΜΠΥΛΟΣ … ΕΙΝΑΙ ΠΟΡΝΟΣ. Ο ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ ΣΥΝΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ … ΧΟΡΕΥΕ ΜΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛ(Λ)ΩΝΑ.
«Ο ΚΡΙΜΩΝ ΣΥΝΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΕΔΩ ΜΕ ΤΟΝ ΑΜΟΤΙΩΝΑ».
«ΜΑ ΤΟΝ ΔΕΛΦΙΝΙΟ, Ο ΚΡΙΜΩΝ ΣΥΝΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ Μ’ ΕΝΑ ΑΓΟΡΙ, ΑΔΕΛΦΟ ΤΟΥ ΒΑΘΥΚΛΗ».
«Ο ΠΥΜΙΚΗΔΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΜΟΤΑ».
«Ο ΚΡΙΜΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ …»
«Ο ΑΙΝΗΣΙΣ ΕΙΝΑΙ ΡΩΜΑΛΕΟΣ, Ο ΜΕΝΙΑΔΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΣ»
«…] ΕΙΝΑΙ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΜΕ ΤΟΝ [Φ]ΑΝΟΚΛΗ»
«Ο ΚΥΔΡΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ».
«Ο ΚΟΡΑΞ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ Ο ΓΙΟΣ ΤΟΥ .]ΡΟΝΟΥ».
Μερικές επιγραφές μιλούν για τα Κάρνεια και αναφέρονται στην ικανότητα των ερωμένων στο χορό.
«Ο ΕΥΜΗΛΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΟΡΕΥΤΗΣ».
«Ο ΒΑΜΒΑΞ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΣ ΧΟΡΕΥΤΗΣ ΚΑΙ [….»."

http://old.eyploia.gr/modules.php?name=News&file=print&sid=1997