2.1.18

ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΠΕΪΣΙ - 2

Ο Στάλιν στο Χόλλυγουντ
Στους κύκλους του πουριτανισμού και της πολιτικής ορθότητας ο Κέβιν Σπέισυ γίνεται persona non grata
Σώτη Τριανταφύλλου (athensvoice.gr, 28/11/2017)
O τίτλος θυμίζει ένα διήγημα της Σουζάν Ρούτα «Ο Στάλιν στο Μπρονξ». Η αποπομπή του Κέβιν Σπέισυ, μέρος της εστρατείας εκκαθαρίσεων στο Χόλλυγουντ, δείχνει ότι το φάντασμα του Στάλιν επισκέπτεται ξανά και ξανά τους κύκλους του πουριτανισμού και της πολιτικής ορθότητας. Κι ενώ ο Αμερικανός πρόεδρος έχει δικαίωμα να μιλάει σε γλώσσα σεξουαλικά πεινασμένου χούλιγκαν, ο Κέβιν Σπέισυ γίνεται persona non grata. Στη Φάρμα των Ζώων, μερικά ζώα είναι λιγότερο ίσα από άλλα.
Δυσκολεύομαι να συμπονέσω τις χολιγουντιανές σταρ που πήγαν στο δωμάτιο του Χάρβεϋ Γουάινστιν: η παράδοση της σεξουαλικής εύνοιας με αντάλλαγμα ρόλους θα σταματήσει μόνο αν οι ηθοποιοί πάψουν να επισκέπτονται τους μεγαλοπαραγωγούς στα δωμάτιά τους. Όσο για τη σεξουαλική παρενόχληση είναι έγκλημα όταν συνυπάρχει παράγοντας εκμετάλλευσης, όταν τα δύο μέρη αποκλίνουν σε κοινωνική και οικονομική ισχύ. Εν πάση περιπτώσει, ορθώς αποκαλύφθηκε η πολιτεία του Γουάινστιν, έστω με τη χαρακτηριστική καθυστέρηση και την ακόλουθη υπερβολή που συνοδεύει τέτοιες αποκαλύψεις. Αλλά η υπόθεση Κέβιν Σπέισυ είναι διαφορετική.
Οι κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση εμφανίστηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα βρετανικά tabloids – δεν έγινε δημοσιογραφική έρευνα, ούτε οι καταγγελίες αφορούσαν βιασμούς· το να «αγγίξει» ένας γκέι άνδρας έναν άλλο άνδρα τον οποίον θεωρεί διαθέσιμο, δεν στοιχειοθετεί, απαραιτήτως, σεξουαλική παρενόχληση. Κι όμως, μετά τις καταγγελίες διάφορων νεαρών με παρθενικό ύφος και χρηστά ήθη, όλοι οι συνεργάτες του Κέβιν Σπέισυ τον εγκατέλειψαν ακυρώνοντας τα επαγγελματικά του σχέδια· ακόμα κι εκείνα που είχαν ολοκληρωθεί όπως η μίνι τηλεοπτική σειρά “Gore Vidal”.
Στην περίπτωση του Κέβιν Σπέισυ, εκτός από τη σπουδή με την οποία έγινε η σταλινοειδής εκκαθάριση –οι παραγωγοί μιας ταινίας για τον Πωλ Γκεττύ, σε σκηνοθεία Ρίντλεϋ Σκοτ, τον έσβησαν από όλες τις φωτογραφίες του work in progress– τίθεται κι ένα ζήτημα σχετικό με την ομοφυλοφιλία του. Το Χόλλυγουντ θέλει να ξέρει who fucks whom· δεν σέβεται την ιδιωτική ζωή, ιδιαίτερα αν αυτή περιέχει μυστικά που μπορούν να επηρεάσουν τους ρόλους. Οι γκέι άνδρες καλούνται να υποδύονται γκέι άνδρες· κι όταν η ομοφυλοφιλία τους αποκαλύπτεται, το Χόλλυγουντ αντιδρά σαν να πρόκειται για σκάνδαλο. Υποκρισία: πρώτον, η ομοφυλοφιλία είναι απολύτως αποδεκτή και δεν τίθεται κανένα ζήτημα διάκρισης· δεύτερον, στους επαγγελματικούς κύκλους όλοι ξέρουν όλα για όλους· αν ο Κέβιν Σπέισυ είχε την κακή συνήθεια να θωπεύει ανθρώπους που δεν ήθελαν να θωπευτούν, το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί νωρίτερα με μικρότερες επαγγελματικές κυρώσεις. Όμως, επί δεκαετίες, όλοι έκαναν ότι δεν καταλαβαίνουν ή ότι δεν τους αφορά η εν λόγω ενοχλητική συμπεριφορά.
Εκτός από τον εξοστρακισμό, ο Κέβιν Σπέισι υποβάλλεται σήμερα σε ερασιτεχνική ψυχανάλυση: είναι «έτσι» –γκέι, μυστικοπαθής, ερεβώδης, επιρρεπής σε χειρονομίες εφαψία– επειδή ο μπαμπάς του ήταν φιλοναζί· επειδή πέρασε τραυματική παιδική ηλικία. Απόδειξη ότι ούτε ο αδερφός του είναι πέρα για πέρα στα καλά του: μοιάζει γραφικός· εργάζεται ως σοφέρ σε λιμουζίνες και ως σωσίας του Ροντ Στιούαρτ στην πολιτεία του Άινταχο. Τώρα, αφού βρήκαμε τη ρίζα της παραβατικής συμπεριφοράς και ερμηνεύσαμε γιατί ο Κέβιν Σπέισι συχνάζει σε σκοτεινά πάρκα, διατυπώνουμε μια αμφίσημη απαίτηση: αν είσαι γκέι, πρέπει να το ομολογήσεις. Και κάτω τα κουλά σου.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Μας τα έκανες τσουρέκια με τον Σταλιν. Ξεκόλλα