9.10.17

Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΝΔ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΦΥΛΟΥ

Η πρόταση νόμου της ΝΔ για την ταυτότητα φύλου
Οι βασικοί άξονες της πρότασης νόμου της μείζονος αντιπολίτευσης και η πρόταση αναλυτικά
skai.gr, 9/10/2017

Την πρόταση νόμου για την ταυτότητα φύλου έδωσε τη Δευτέρα στη δημοσιότητα η Νέας Δημοκρατία, ενόψει της ψήφισης του επίμαχου κυβερνητικού ν/σ στην Ολομέλεια την Τρίτη. Νωρίτερα, ο η αξιωματική αντιπολίτευση δια του εισηγητή της Νίκου Παναγιωτόπουλου γνωστοποίησε ότι καταψηφίζει το νομοσχέδιο.
«Δεν πρέπει να αισθανθούν αυτοί οι συμπολίτες μας ότι μπαίνουν στο περιθώριο. Δεν έχουμε να κερδίσουμε κάτι απομονώνοντάς τους» είπε στον ΣΚΑΪ για το επίμαχο ν/σ ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης. 
Οι βασικοί άξονες της πρότασης νόμου:
-Διόρθωση του καταχωρισμένου στην ταυτότητα φύλου μόνο μία φορά, έναντι δύο
-Δικαίωμα χρήσης του νόμου αποκλειστικά για ενήλικες από 18 ετών και άνω και
-Διόρθωση σε δύο στάδια στο δικαστήριο και με απαραίτητη προϋπόθεση την αίτηση να συνοδεύει ιατρική γνωμάτευση που θα χορηγείται από τον υπεύθυνο του Ειδικού Ιατρείου Σεξουαλικών Διαταραχών του Κέντρου Ψυχοθεραπειών του Αιγινήτειου Νοσοκομείου, το οποίο μετονομάζεται σε Ειδικό Ιατρείο Έμφυλων Ζητημάτων.
Η πρόταση νόμου της ΝΔ αναλυτικά: 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΝΟΜΟΥ
«Νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου»

Αιτιολογική Έκθεση
Το ζήτημα της νομικής αναγνώρισης της ταυτότητας φύλου συνιστά μια ιδιαίτερη πτυχή και απαίτηση του σύγχρονου κράτους δικαίου. Για τον λόγο αυτό είναι αναγκαία η καθιέρωση διαδικασίας για τη διόρθωση του κτααχωρισμένου φύλου από εκείνους που το επιθυμούν. Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να σέβεται την επιλογή του προσώπου, να εγγυάται συνθήκες εχεμύθειας, να διασφαλίζει τον ενσυνείδητο χαρακτήρα της βούλησης του ενδιαφερομένου και τη σταθερή του πρόθεση, να λαμβάνει υπ’ όψιν τυχόν επιπτώσεις σε τρίτα πρόσωπα που συνδέονται άμεσα με τον αιτούντα και να μεριμνά για τις απαιτούμενες κρατικές παρεμβάσεις και ενημερώσεις. Τη συναίρεση αυτών των ζητουμένων επιδιώκει η παρούσα νομοθετική πρόταση.

Άρθρο 1
Σε περίπτωση ασυμφωνίας μεταξύ ταυτότητας φύλου, νοούμενη ως την αντίληψη ενός ανθρώπου για το φύλο του, και του καταχωρισμένου στα οικεία μητρώα φύλου, το πρόσωπο μπορεί μια φορά μόνο να ζητήσει τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου, ώστε αυτό να ανταποκρίνεται στην προσωπική του επιθυμία και αίσθηση του σώματός του καθώς και στην εξωτερική του εικόνα.

Άρθρο 2
1.Η διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου γίνεται με δικαστική απόφαση, η οποία εκδίδεται με τη διαδικασία των άρθρων 782 επ. του ΚΠολΔικ. Η δικαστική απόφαση εκδίδεται μετά από δύο (2) αυτοπρόσωπες δηλώσεις του αιτούντος ενώπιον του αρμόδιου δικαστηρίου, σε ιδιαίτερο γραφείο χωρίς δημοσιότητα, οι οποίες απέχουν μεταξύ τους τέσσερις (4) μήνες.
2.Για την έκδοση της απόφασης απαιτείται η κατάθεση σχετικής αίτησης του προσώπου που αιτείται τη διόρθωση, με βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του από δημόσια αρχή, συνοδευόμενη από τα αναγκαία στοιχεία που πιστοποιούν τη συνδρομή των προϋποθέσεων της παρούσας παραγράφου. Για την κατάθεση στο αρμόδιο δικαστήριο αίτησης για τη διόρθωση του καταχωρισμένου φύλου απαιτείται: α) δήλωση του προσώπου που αιτείται τη διόρθωση ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου, όπου προσδιορίζεται το επιθυμητό φύλο, το κύριο όνομα που επιλέγεται και το νέο προσαρμοσμένο επίθετο, β) το πρόσωπο που αιτείται τη διόρθωση να είναι ενήλικο και να έχει πλήρη δικαιοπρακτική ικανότητα, γ) το πρόσωπο που αιτείται τη διόρθωση να μην είναι έγγαμο και δ) βεβαίωση του ιατρού του επόμενου άρθρου σχετικά με το ότι η δήλωση του προσώπου που αιτείται τη διόρθωση είναι ενσυνείδητη, ότι το πρόσωπο έλαβε όλη την απαιτούμενη πληροφόρηση σχετικά με τις επιπτώσεις της αποδοχής της δήλωσής του και ότι από τη διόρθωση δεν επάγονται αρνητικές συνέπειες για ανήλικα τέκνα του αιτούντος, εφόσον υπάρχουν. Κατά τη δεύτερη συζήτηση ενώπιον του αρμοδίου δικαστηρίου απαιτείται να προσκομισθεί από τον αιτούντα βεβαίωση του ιατρού του επόμενου άρθρου με την οποία θα πιστοποιείται ότι κατά τον χρόνο που μεσολάβησε μεταξύ των δύο συζητήσεων παρακολούθησε τον αιτούντα και εξακολουθούν να συντρέχουν οι προϋποθέσεις υπό (δ) του προηγούμενου εδαφίου.

Άρθρο 3
1.Οι ιατρικές βεβαιώσεις του προηγούμενου άρθρου χορηγούνται από τον υπεύθυνο του Ειδικού Ιατρείου Σεξουαλικών Διαταραχών του Κέντρου Ψυχοθεραπειών του Αιγινήτειου Νοσοκομείου, το οποίο μετονομάζεται σε Ειδικό Ιατρείο Έμφυλων Ζητημάτων.
2.Λεπτομέρειες για την ενίσχυση σε υποδομές και κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό του Ειδικού Ιατρείου της προηγούμενης παραγράφου, για τα ειδικότερα προσόντα των ειδικών ιατρών ή/και του προσωπικού υποστήριξης, για τη διαδικασία χορήγησης των βεβαιώσεων, για τις εγγυήσεις σεβασμού της προσωπικότητας του αιτούντος και του ιατρικού απορρήτου και για τον τρόπο διασφάλισης των νομίμων προϋποθέσεων για τη χορήγηση της βεβαίωσης καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Άρθρο 4
1.Η καταχώρηση της δικαστικής απόφασης για τη διόρθωση του φύλου γίνεται με τρόπο που διασφαλίζει τη μυστικότητα της μεταβολής και της αρχικής ληξιαρχικής πράξης γέννησης.
2.Η νέα ληξιαρχική πράξη κοινοποιείται με ευθύνη του οικείου Ληξιαρχείου για την ενημέρωση όλων των καταλόγων και αρχείων του δημοσίου.
3.Στη ληξιαρχική πράξη γέννησης των παιδιών δεν επέρχεται καμία μεταβολή λόγω της διόρθωσης του καταχωρισμένου φύλου του γονέα.
4.Η νέα ληξιαρχική πράξη δεν μπορεί να αλλάξει στο εξής με τη διαδικασία του παρόντος νόμου.

Άρθρο 5
1.Ο οποιοσδήποτε δημόσιος υπάλληλος ή λειτουργός και ιδιώτης εμπλέκεται στη διαδικασία του παρόντος άρθρου οφείλει καθήκον πλήρους εχεμύθειας.
2.Πρόσβαση σε δημόσια έγγραφα και δικαστικές αποφάσεις που αφορούν τη διαδικασία του παρόντος άρθρου έχει μόνο πρόσωπο που ζήτησε τη διόρθωση και τρίτος με ιδιαίτερο έννομο συμφέρον κατόπιν έκδοσης εισαγγελικής παραγγελίας προς τούτο.

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ιαρροές και εντός της Δημοκρατικής Συμπαράταξης φαίνεται ότι προκαλεί το νομοσχέδιο για τη νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου, καθώς την απόφασή του να πάει κόντρα στην επίσημη γραμμή του κόμματος επί των άρθρων του νομοσχεδίου, εφόσον δεν διασφαλιστούν ορισμένες προϋποθέσεις που ο ίδιος θεωρεί απολύτως αναγκαίες, ανακοίνωσε μέσω συνεντεύξεών του ο βουλευτής του κόμματος Δημήτρης Κρεμαστινός.

Ο ίδιος έθεσε ως προαπαιτούμενο για τη θετική του ψήφο τη θεσμοθέτηση συγκροτημένου ιατρικού συμβουλίου από παθολόγους, ενδοκρινολόγους, χειρουργούς και ψυχιάτρους οι οποίοι «θα μελετούν το όλο πρόβλημα κατά περίπτωση» και θα γνωμοδοτούν, ώστε αυτή η γνωμοδότηση να συνοδεύει απαραιτήτως το αίτημα των ενδιαφερομένων.

«Είναι ευνόητο ότι για άτομα μέχρι την ενηλικίωσή τους, δηλαδή τα 17 έτη, θα πρέπει να υπάρχει και η σύμφωνη γνώμη των γονέων. Ο νόμος πρέπει να είναι ξεκάθαρος», πρόσθεσε.

Ο κ. Κρεμαστινός ξεκαθάρισε ότι επί της αρχής θα στηρίξει το νομοσχέδιο, καθώς το κόμμα του και ο ίδιος είναι υπέρ του σεβασμού των δικαιωμάτων των μειονοτήτων, αλλά αν δεν υπάρξουν επί μέρους βελτιώσεις και δικλίδες ασφαλείας στα άρθρα αυτά θα πρέπει να καταψηφιστούν. Αυτό που απομένει είναι οι αντιδράσεις της ηγεσίας του κόμματος, είτε στο προσκήνιο είτε παρασκηνιακά.

Ανώνυμος είπε...

Το νομοσχέδιο καλλιεργεί την ατομική πλάνη και την αυταπάτη
Η παρέμβαση της βουλευτή του ΚΚΕ Αλέκας Παπαρήγα στη χτεσινή συνεδρίαση
Οπωσδήποτε, το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση δημιουργεί ένα αίσθημα ανακούφισης και ευφορίας σε αυτούς που έχουν ανάγκη αλλαγής, διόρθωσης της ταυτότητας φύλου λόγω δυσφορίας φύλου ή αφορά τα μεσοφυλικά άτομα, τα οποία κυριολεκτικά έχουν χαθεί στο νομοσχέδιο. Ολη η συζήτηση είναι για τα διεμφυλικά και όχι τυχαία.
Επίσης, είναι θετικό ότι έχει καταργηθεί ως προϋπόθεση αυτή η απαίσια υποχρέωση της χειρουργικής επέμβασης, με όλες τις σύνοδες συνέπειές της. Ως εκεί φτάνει.
Από εκεί και πέρα, το σχέδιο νόμου συνιστά νομική αυταπάτη. Θα μου πείτε ότι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος νόμος είναι που καλλιεργεί τη νομική αυταπάτη. Αυτό φαίνεται στο πώς τοποθετείστε, και μάλιστα αντιπαραθετικά και αφ' υψηλού, στην επίμονη θέση, τη δικιά μας, για κοινωνική, επιστημονική στήριξη και πριν γίνει η διόρθωση φύλου, ούτως ώστε η επιλογή να είναι συνειδητή - και δεν θα τα πω λεπτομερειακά, τα έχουν αναλύσει άλλοι βουλευτές του ΚΚΕ - και μετά.
Γιατί η δυσφορία φύλου δεν λύνεται αυτόματα με τη διόρθωση της ταυτότητας. Δημιουργεί κλίμα, βοηθάει και ως ένα βαθμό μπορεί να χτυπήσει και τον κοινωνικό ρατσισμό, που πρέπει όλοι να συμβάλουμε και να τον πολεμήσουμε, αλλά δεν λύνει το ζήτημα, διότι το βιολογικό στοιχείο υπάρχει στα θέματα της υγείας και σε μια σειρά άλλα τέτοια θέματα, στα οποία θέλουν οι άνθρωποι συγκεκριμένη στήριξη.
Βέβαια, αυτά που λέμε εμείς έχουν και δημοσιονομικό κόστος, γιατί σημαίνει ότι μέσα στις κοινωνικές δομές πρέπει να υπάρχει εξειδικευμένο προσωπικό, συλλογικότητα και όχι ένας κ.λπ. Αυτά, βεβαίως, ξαναλέω ότι δεν έχουν καμία σχέση με την ψυχιατρικοποίηση του προβλήματος.
Αν και να σας πω κάτι; Αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη και δεν θέλω να δεσμεύσω την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ. Εγώ ακούγοντας ορισμένες, ευτυχώς λίγες ομιλίες, που αναφέρθηκαν σε αυτά τα θέματα - ιδιαίτερα στην Επιτροπή της Βουλής και όχι εδώ - πρέπει να σας πω ότι αυτές οι απόψεις έχουν ανάγκη ψυχιάτρου και ψυχανάλυσης. Αναφέρομαι μόνο σε ορισμένες απόψεις που ακούστηκαν εδώ. Εκεί χρειάζεται ψυχίατρος, όχι στους διεμφυλικούς, αλλά υποχρεωτικά σε αυτές τις απόψεις που ακούστηκαν, και νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να καταλάβει.
Το ατομικό βίωμα δεν ταυτίζεται με το ατομικό δικαίωμα
Γιατί αυτό το νομοσχέδιο καλλιεργεί την ατομική πλάνη και την αυταπάτη; Γιατί στηρίζεται φιλοσοφικά, όπως λέει, στο ατομικό βίωμα. Το ατομικό βίωμα είναι στοιχείο που πρέπει να το πάρουμε υπόψη στη συγκεκριμένη περίπτωση; Σαφώς, σαφέστατα. Ομως, άλλο πράγμα το «παίρνω υπόψη το ατομικό βίωμα», που, αν θέλετε, αφορά μια ομάδα και μπορεί να είναι περισσότεροι από όσοι εμείς νομίζουμε, γιατί συνήθως αυτά δεν γίνονται και γνωστά.
Ομως, το ατομικό βίωμα δεν αρκεί για να γίνει σχέδιο νόμου και νόμος αύριο. Αλίμονο, αν ο κάθε νόμος για οποιοδήποτε ζήτημα στηριζόταν στο ατομικό βίωμα. Δεν γίνεται. Ούτε τα ατομικά βιώματα είναι ίδια, ούτε εκπορεύονται από τις ίδιες εμπειρίες, αλλά αυτό λέω και στο συγκεκριμένο ζήτημα. Εδώ είναι η φιλοσοφία: Το ατομικό βίωμα και μάλιστα το ατομικό βίωμα ταυτίστηκε με το ατομικό δικαίωμα. Και ξαναλέω, όλα έχουν σχέση, κοινωνικά, ατομικά δικαιώματα, ατομικά βιώματα, αλλά δεν συνιστούν τον όρο για να γίνει ένα νομοσχέδιο.
Να σας πω, όμως, κάτι; Οι διαφωνίες μαζί σας, με την κυβέρνηση, μακάρι να ήταν στην προϋπόθεση, πριν και μετά της κοινωνικής, επιστημονικής στήριξης και οικονομικής. Μακάρι να ήταν μόνο σε αυτό. Η, αν θέλετε, σε μια σειρά - ας πούμε - ιδεολογήματα, ιδεολογικές απόψεις που έχουμε και έχετε. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι, εν πάση περιπτώσει, δικαιολογείται, σε τόσα έχουμε διαφορετικές απόψεις. Ενδεχομένως σε αυτόν τον τομέα να μην ήταν και άβυσσος.
Ωστόσο, αποδεικνύεστε εξαιρετικά επικίνδυνοι για όλη τη φιλολογία με την οποία περιβάλλετε αυτό το σχέδιο νόμου και απόψεις τις οποίες αναπτύξατε, με αφορμή αυτό το σχέδιο νόμου, και τις οποίες, βεβαίως, προσαρμοσμένες θέλετε να τις μετατρέψετε σε ένα είδος σύγχρονης κοσμοθεωρίας.

Ανώνυμος είπε...

Αντιπερισπασμός με αριστεροφανή λάβαρα
Εγώ τουλάχιστον αυτά τα λόγια μπορώ να πω: Πρώτον, αυτό το νομοσχέδιο είναι αντιπερισπασμός στην ακραία φιλελεύθερη πολιτική σας, όχι πιο ακραία από τη ΝΔ, αλλά ακραία φιλελεύθερη πολιτική. Είναι ένα νομοσχέδιο που κάνει λαθρεμπόριο ιδεών. Οσο πιο δεξιά πάτε, τόσο πιο αριστεροφανή λάβαρα σηκώνετε.
Κοιτάξτε να δείτε, βεβαίως η ΝΔ και με αφορμή το νομοσχέδιο, αλλά όχι τόσο με αφορμή το νομοσχέδιο, έχει προβάλει τελευταία σύγχρονες αντιδραστικές απόψεις, όπως η αριστεία, ότι δηλαδή η κοινωνική ανισότητα είναι μέσα στη φύση του ανθρώπου και άλλες που δεν είναι τώρα της ώρας να τις αναλύσω. Βεβαίως, γιατί και οι συντηρητικές απόψεις εκσυγχρονίζονται, δεν μένουν ίδιες, αλλά εσείς αυτή τη στιγμή χτίζετε έναν ιδεολογικό πολτό, κυριολεκτικά, ο οποίος - τι να σας πω τώρα, δηλαδή; - φθείρει, διαφθείρει τις ριζοσπαστικές συνειδήσεις.
Εσείς που δεν τολμάτε να κάνετε τον διαχωρισμό της Εκκλησίας από το κράτος, που εξακολουθείτε να θεωρείτε την πορνεία επάγγελμα, που δεν σας ενόχλησε καθόλου που η κρατική τηλεόραση δεύτερη είδηση είχε το θάνατο του παγκόσμιου προαγωγού - για να μην χρησιμοποιήσω τους όρους που λέει ο λαός μας - ότι ήταν υπέρ των πολιτικών δικαιωμάτων των μαύρων και της σεξουαλικής απελευθέρωσης της γυναίκας.
Δεν ξέρω αν τα «κουνελάκια» του «Playboy» είναι δείκτες της σεξουαλικής απελευθέρωσης. Πιθανόν να ήθελε και μαύρα «κουνελάκια», δεν του έφταναν τα λευκά. Και αυτά δεύτερη είδηση στην κρατική τηλεόραση. Επρεπε εκείνη τη στιγμή ο κ. Παππάς ή όποιος είναι στην ευθύνη του, να βάλει θέμα, αλλά - ξέχασα - δεν παρεμβαίνει το κράτος, αφήνει ελεύθερη την τηλεόραση. Οχι ότι τα ιδιωτικά κανάλια δεν είπαν κάτι τέτοια, κι αυτά τα είπαν, αλλά αυτά κάνουν τη δουλειά τους κ.λπ.

Ανώνυμος είπε...

Συκοφάντηση και «σταλινολογία»
Θέλω να σταθώ λοιπόν συγκεκριμένα στο εξής πράγμα: Συκοφαντήσατε τις θέσεις του ΚΚΕ - όχι τις πολεμήσατε, να τις πολεμήσετε, πολεμήστε τις, τις συκοφαντήσατε - τις διαστρεβλώσατε και δεν ξέρω αν αυτό θα το πει κανείς αντικομμουνισμό ή όχι, εγώ δεν θα το πω αντικομμουνισμό, αλλά δεν μπορείτε να κάνετε και αλλιώς.
Παραδείγματος χάριν, συναντηθήκατε Χρυσή Αυγή, ΝΔ, Ποτάμι, δεν θυμάμαι τη Δημοκρατική Συμπαράταξη, και κρίνατε την περίοδο 1920-1930, τη σταλινική περίοδο, όπως λέτε, την περίοδο της κολλεκτιβοποίησης, ποια πολιτική είχε απέναντι στους ομοφυλόφιλους.
Υπήρχε νόμος για την παιδοφιλία και υπήρχε και ένας νόμος - δεν μπορώ να εξηγήσω τι λέει - για την «αρσενοκοιτία». Προσέξτε, όμως, θα κάνετε σύγκριση με τους αντίστοιχους νόμους στις καπιταλιστικές χώρες στον καπιταλιστικό κόσμο, όχι με το 2017, γιατί στις ΗΠΑ υπήρχε η λοβοτομή και η καταδίκη της ομοφυλοφιλίας και τη δεκαετία του '60.
Να σας πω και κάτι άλλο; Αν υπήρχαν απόψεις στην τότε Σοβιετική Ενωση της δεκαετίας του '20 - κακώς, λέω - ότι η ομοφυλοφιλία είχε σχέση με ψυχιατρικό πρόβλημα, αντανακλούσε το επίπεδο της ανάπτυξης της επιστήμης εκείνης της περιόδου και μάλιστα σε μια χώρα που ξέρουμε ότι δεν ήταν το ίδιο ανεπτυγμένη όπως ήταν τότε ανεπτυγμένη η Αγγλία, η Γερμανία, η Γαλλία. Να δούμε τι υπήρχε τότε για την ομοφυλοφιλία, τι είναι πάρα πολύ φυσικό στο επιστημονικό επίπεδο, να καθυστερούν οι αντιλήψεις και να αλλάζουν στην πορεία, γιατί πραγματικά η επιστήμη έχει εξελιχθεί και πραγματικά η ομοφυλοφιλία δεν έχει καμία σχέση και δεν είναι ψυχιατρικό πρόβλημα.
Αν όμως το 1920 και το 1930 θεωρούνταν έτσι, αν θέλετε να κάνετε σύγκριση και τη σταλινολογία σας - που δεν σας απασχολεί αυτό, άλλα σας απασχολούν την περίοδο εκείνη - θα πρέπει να κάνετε σύγκριση με το τι ίσχυε.
Εδώ ακούστηκαν απόψεις, όπως ότι κυνηγούσαν και τους έβαζαν φυλακή στη δεκαετία του 1960. Κοιτάξτε να δείτε. Οταν στην Ισπανία του Φράνκο σκότωσαν τον Λόρκα, το δικαιολόγησαν ότι τον σκότωσαν γιατί ήταν ομοφυλόφιλος. Κι ακόμα σήμερα γυρίζονται ταινίες που εξηγούν αυτό το πράγμα. Για ψάξτε το καλύτερα. Αλλο ομοφυλοφιλία κι άλλο βιασμός ανηλίκου. Αλλο ομοφυλοφιλία κι άλλο πορνεία. Για κοιτάξτε να δούμε αν καταδικάζονταν γι' αυτό ή καταδικάζονταν για άλλες ενέργειες.

Ανώνυμος είπε...

Λαθρεμπόριο αριστερών ιδεών από την κυβέρνηση
Γιατί εδώ τώρα ο κ. Κοντονής, επειδή δεν πήγε στην Εσθονία, μας είπε ότι είναι οπαδός της Οκτωβριανής Επανάστασης. Μα, υπάρχει μεγαλύτερη κοροϊδία από αυτό που γίνεται; Καλά, δεν ντρέπεστε; Ειλικρινά σας το λέω. Δεν είστε υποχρεωμένοι να είστε οπαδοί της Οκτωβριανής Επανάστασης. Καμία υποχρέωση.
Είσαστε «συνεχιστές της Οκτωβριανής Επανάστασης», έχετε περάσει χίλια μνημόνια, έχετε γκρεμίσει τα επαρκή κοινωνικά δικαιώματα, άρα και τα ατομικά. Πάτε στις ΗΠΑ να φιλήσετε το χέρι του Τραμπ, φιλάτε και το χέρι του Πούτιν και τον παρακαλάτε, ο οποίος έχει βγάλει σήμερα, το 2017, νόμο κατά της ομοφυλοφιλίας - άλλο είναι το 1910, το 1920 και το 1930 κι άλλο το 2017 - και θα πάτε τώρα στον Τραμπ να του δώσετε όλη την Κρήτη, να κάνουν βάσεις οι Αμερικάνοι και δεν ξέρω και τι άλλα θα δώσετε. Και δεν το λέω γιατί έχουμε «αντιτραμπισμό». Τα ίδια θα έλεγα κι αν ήταν ο Ομπάμα.
Και βέβαια, πρέπει να ξέρει ο λαός ότι σηκώνετε, κάνετε λαθρεμπόριο αριστερών ιδεών, όσο πιο δεξιά, αντιδραστικά και συντηρητικά πάτε. Και στο κάτω κάτω τα άλλα κόμματα λένε ότι εμείς είμαστε κόμματα αστικά. Εσείς τώρα βγήκατε επαναστάτες. Ε, είναι ντροπή. Είναι προσβολή.
Και εν πάση περιπτώσει, αυτό δεν είναι καινούργιο, δεν είναι καινούργια επιλογή. Ο 20ός αιώνας είναι γεμάτος από αλλαγές, διορθώσεις ταυτοτήτων, ιδεολογικών και πολιτικών. Και όλως τυχαίως, ο ιδεολογικός χώρος από τον οποίο προήλθατε και ο ιδεολογικός χώρος στον οποίο εντάσσεστε, η σοσιαλδημοκρατία, τη σφραγίζει. Και η αλλαγή ταυτότητας φύλου είναι θεμιτή, γιατί ισορροπεί έναν άνθρωπο. Η αλλαγή, όμως, της πολιτικής ταυτότητας σημαίνει το εξής πράγμα. Σημαίνει συστηματική εξαπάτηση ενός λαού και κυρίως, των ριζοσπαστικών δυνάμεων.
Και τέλος, κοιτάξτε να δείτε. Εμείς όταν λέμε κοινωνικά δικαιώματα ξέρουμε ότι σε αυτή την κοινωνία που ζούμε είναι ταξικά τα κοινωνικά δικαιώματα. Και τα κοινωνικά δικαιώματα που διαμορφώνονται με την πάλη του λαού - και υπάρχουν και κατακτήσεις - ξεκινάνε από τη διασφάλιση ενός συνταγματικού δικαιώματος, το δικαίωμα της ατομικής ιδιοκτησίας στα μέσα παραγωγής και της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο. Ο πιο υποκριτικός νόμος είναι ο συνταγματικός. Εμείς δεν το κρύβουμε, το λέμε.
Πάνω εκεί, λοιπόν, στηρίζονται τα κοινωνικά δικαιώματα, τα οποία πρέπει να εξατομικεύονται και θέλουν και συμπληρωματικά μέτρα και τα ατομικά βιώματα να πάρουμε υπόψη. Αυτό όμως που κάνετε εσείς, κυριολεκτικά, είναι ότι θρυμματίζετε την αριστερή συνείδηση και δημιουργείτε, κυριολεκτικά, την αδράνεια της σκέψης, που σημαίνει αδράνεια δράσης.

rizospastis.gr

Ανώνυμος είπε...

Ομιλία Γ. Μαυρωτά στην Ολομέλεια για τη νομική αναγνώριση ταυτότητας φύλου

Συζητάμε σήμερα το νομοσχέδιο για τη Νομική Αναγνώριση της Ταυτότητας Φύλου και τον εθνικό μηχανισμό για τα δικαιώματα του παιδιού

Τη συζήτηση όπως είναι φυσιολογικό την μονοπώλησε το Α’ μέρος της ταυτότητας φύλου.
Αφορά μια ομάδα συμπολιτών μας, τους trans (διεμφυλικούς) και το δικαίωμά τους στον αυτοπροσδιορισμό σε ότι έχει να κάνει με το φύλο τους.

Δηλαδή, δίνει τη νομική δυνατότητα διόρθωσης φύλου (με δικαστική απόφαση) μόνο με δήλωση του/της ενδιαφερόμενης…
χωρίς να είναι προαπαιτούμενο η χειρουργική επέμβαση ή άλλες ιατροφαρμακευτικές επεμβάσεις.

Γιατί χρειάζεται κάτι τέτοιο και γιατί είναι σημαντικό;
Γιατί δίνει τη δυνατότητα σε μια ομάδα συμπολιτών μας («τρανς») να αποφύγουν την περιθωριοποίηση, την ταπείνωση, τον στιγματισμό, τον αποκλεισμό, επειδή άλλο λένε τα χαρτιά τους και άλλο αισθάνονται οι ίδιοι.

Με τον τρόπο αυτό μπορούν επιτέλους να ταυτίσουν την αντίληψη για τον εαυτό τους με την καταγραφή τους στα μητρώα της πολιτείας.
Έτσι δίνεται η ευκαιρία να βελτιωθεί καταλυτικά η επαγγελματική, εκπαιδευτική, κοινωνική τους ένταξη.
Πώς θα γίνει αυτό;

Με το να έχει το δικαίωμα μια trans γυναίκα να νοικιάσει ένα σπίτι χωρίς να την λοξοκοιτάζει ο ιδιοκτήτης γιατί τα στοιχεία ταυτότητας δεν ταιριάζουν με αυτό που βλέπει
Ή με το να πηγαίνει σε μία δημόσια υπηρεσία χωρίς να την περιγελούν για τα στοιχεία ταυτότητάς της
Βλέπετε το στερεότυπο που υπάρχει είναι ότι η μόνη δουλειά που μπορεί να κάνει μία τρανς γυναίκα είναι η εργασία που σχετίζεται με το σεξ και με το περιθώριο γενικότερα.

Δεν τους δίνεται η ευκαιρία να έχουν μία δουλειά στο φως της ημέρας
Σύμφωνα με την Υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Θεμελιώδη Δικαιώματα (Fundamental Rights Agency, FRA) μόνο το 49% των trans στην Ευρώπη έχουν μια αμειβόμενη εργασία.
Φανταστείτε πόσο είναι αυτό το ποσοστό στην Ελλάδα…

Υπάρχει λοιπόν ένας φαύλος κύκλος που πρέπει να σπάσει:
Η εικόνα που έχουν πολλοί για τα trans άτομα, προέρχεται από το γεγονός ότι ζουν στο περιθώριο.
Ζουν στο περιθώριο γιατί δεν είχανε τις ευκαιρίες στην εκπαίδευση, στη δουλειά, στην κατοικία…
Και δεν είχαν αυτές τις ευκαιρίες επειδή η πολιτεία δεν τους έδινε τη δυνατότητα να έχουν τα κατάλληλα χαρτιά

Αυτόν τον φαύλο κύκλο έρχεται να σπάσει το συγκεκριμένο νομοθέτημα
Με το νομοθέτημα αυτό ευθυγραμμίζεται σε μεγάλο βαθμό η χώρα μας με το ψήφισμα 2048 του 2015 της κοινοβουλευτικής συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης με τίτλο: «Διακρίσεις σε βάρος των διεμφυλικών ατόμων στην Ευρώπη».

Παρεμπιπτόντως, αυτήν την εβδομάδα είναι η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης.
(Κανονικά, εκεί θα έπρεπε να είμαι ως μέλος της, αλλά έμεινα Αθήνα για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο)
Την Πέμπτη συζητιέται και όπως φαίνεται θα υπερψηφισθεί το ψήφισμα για την εξάλειψη των διακρίσεων απέναντι στα intersex άτομα (διαφυλικά/μεσόφυλα)… δηλαδή άτομα που γεννιούνται με σεξουαλικά χαρακτηριστικά που δεν είναι αποκλειστικά ανδρικά ή γυναικεία

Προτείνεται με βάση το ψήφισμα να δίνεται η δυνατότητα και στα intersex άτομα να αυτοπροσδιορίζονται
και όχι απαραίτητα στο δίπολο άνδρας – γυναίκα (κενή ή τρίτη καταχώρηση) κάτι που πρέπει να το λάβουμε κι εμείς υπόψη ακόμα και στο παρόν νομοσχέδιο.
Γιατί όμως ένα νομοσχέδιο τριών σελίδων που λέει κάποια αυτονόητα δημιουργεί τέτοιες αντιδράσεις;
Διότι κάποιοι φοβούνται ότι η Νομική Αναγνώρισης Ταυτότητας Φύλου θα ενθαρρύνει «αποκλίνουσες» (κατά τη γνώμη τους) συμπεριφορές επειδή θα διευκολύνει την άσκηση ενός κυρίαρχου δικαιώματος
Φοβούνται ότι αν αν διευκολυνθεί αυτή η ένταξη των trans στο κοινωνικό γίγνεσθαι, θα υπάρξει κατάχρηση

Η φύση όμως δεν μας ρωτάει…
Δεν είναι ασπρόμαυρη, αρσενικό 100%, ή θηλυκό 100%
Τι κάνουμε λοιπόν σε αυτές τις ενδιάμεσες περιπτώσεις, που υπάρχουν…
(σύμφωνα με έρευνα το 0.3% του πληθυσμού στις ΗΠΑ είναι Trans)


Ανώνυμος είπε...

Θα πρέπει να τις καταδικάσουμε μια ζωή στο περιθώριο;
Να μην μπορούν να σπουδάσουν; Να μη μπορούν να βρουν δουλειά; Να μη μπορούν να βρουν σπίτι;
Να ταπεινώνονται και να στιγματίζονται δημοσίως;
Να είναι θύματα διακρίσεων, bullying και ρητορικής μίσους;
Και τελικά να καταλήγουν πολλά άτομα σε αυτοκτονίες, μην μπορώντας να αντέξουν

Αυτά δηλαδή είναι ανεκτά από την κοινωνία μας…
…και δεν είναι ανεκτό να μπορούμε να τους βγάλουμε από τα αδιέξοδα αναγνωρίζοντας τον αυτοπροσδιορισμό τους;
Να βγουν από το περιθώριο.
Και αν βγουν από το περιθώριο, μπορούν να γκρεμιστούν και τα κοινωνικά στερεότυπα.

Για παράδειγμα στο Συμβούλιο της Ευρώπης έχουμε βουλεύτρια από το Βέλγιο που είναι trans, την Petra de Sutter.
Όσο κι αν φάνηκε περίεργο στην αρχή, κανείς πια δεν μένει στο ότι είναι trans, αλλά στο πόσο καλή είναι στη δουλειά της.
Πλήρης ένταξη, πλήρης ενσωμάτωση στην κοινωνία

Άλλο παράδειγμα
Ο Βρεττανός Άλαν Τιούρινγκ, ο γνωστός πατέρας της επιστήμης των υπολογιστών και από τους αφανείς πρωταγωνιστές της νίκης των συμμάχων στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο με την αποκρυπτογράφηση της μηχανής Enigma ήταν ομοφυλόφιλος.
Τη δεκαετία του ’50 (πριν 70 χρόνια!) θεωρείτο «άρρωστος»
Του επέβαλαν ορμονοθεραπεία
Αυτοκτόνησε στα 42 του χρόνια το 1954
Το 2009 η Βρεττανική κυβέρνηση με τον Gordon Brown απολογήθηκε…

Ο κοινωνικός φιλελευθερισμός που στηρίζεται στον ευρωπαϊκό διαφωτισμό έχει κάνει βήματα.
Δεν πρόκειται όμως για έναν αγώνα ταχύτητας…
Είναι ένα συνεχής αγώνας αντοχής (παρεμπιπτόντως, ο Τιούρινγκ ήταν και πολύ καλός Μαραθωνοδρόμος) με πολλές στροφές
Καθήκον δικό μας είναι να μην τα παρατάμε, να μην φοβόμαστε να βάλουμε τον άνθρωπο στο κέντρο των αποφάσεων.

Και μια και είμαστε στον αθλητισμό…
και επειδή είδαμε και εκπρόσωπους του αθλητισμού να κάνουν κάποιες ατυχείς αναρτήσεις
Και επειδή πολλές φορές ακούω για το θέμα της ταυτότητας φύλου πολλούς να επικαλούνται το επιχείρημα των αθλητικών αγώνων: τι θα γίνει πώς θα λαμβάνουν μέρος, θα τιναχτούν όλα στον αέρα

Το αθλητικό κίνημα είναι πιο μπροστά…
Η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) θεωρώντας ότι κανένας δεν πρέπει να αποκλείεται από το αθλητικό κίνημα,
εξέτασε σε συγκεκριμένο συνέδριο το θέμα των trans αθλητών και αθλητριών.

Τον Νοέμβριο του 2015 έβγαλε συγκεκριμένη οδηγία για trans αθλητές και αθλήτριες ώστε να μην υπάρχει αθέμιτο πλεονέκτημα στους αγώνες.
Με λίγα λόγια η οδηγία λέει για όσους δηλώνουν διόρθωση φύλου στην ταυτότητα τους:

Οι τρανς άνδρες (διόρθωση από γυναίκα σε άνδρα) συμμετέχουν χωρίς περιορισμούς σε ανδρικά αγωνίσματα
Οι τρανς γυναίκες (διόρθωσης από άνδρα σε γυναίκα) συμμετέχουν αφού γίνει έλεγχος ορμονών τον τελευταίο χρόνο (να έχουν δηλαδή τεστοστερόνη κάτω από ένα όριο -10 nmole/L-).
Επίσης στην Κύπρο πριν 5 μήνες, το Συμβούλιο της Ευρώπης έκανε συνέδριο για τη διαφορετικότητα και την καθολική συμμετοχή στον αθλητισμό όπου παρουσιάστηκαν και αντίστοιχες περιπτώσεις από διάφορες χώρες.

Μάλιστα το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει εκδώσει από το 2012 και Εγχειρίδιο με τίτλο «Ένταξη της ΛΟΑΤ κοινότητας στον αθλητισμό», («LGBT inclusion in Sport» 50 p.) με καλές πρακτικές όπου βλέπεις ακόμα και σωματεία ή διοργανώσεις για τα μέλη της ΛΟΑΤ κοινότητας ώστε να καταρριφθούν τα στερεότυπα.
Κλείνοντας με τα του αθλητισμού…
προ ημερών κάποιος μου είπε σε μια κουβέντα για το θέμα:
«Και σύ ρε Μαυρωτά, θα το ψηφίσεις; Εσύ που έχεις σηκώσει την ελληνική σημαία;»

Ανώνυμος είπε...

Η απάντησή μου ήταν ότι για αυτό ακριβώς θα το ψηφίσω!
Όταν σήκωνα την ελληνική σημαία, το έκανα για όλους τους Έλληνες.
Δεν θυμάμαι να το έκανα «…για όλους τους Έλληνες, εκτός από τους trans, ή εκτός από τους Ρομά, ή εκτός από τους καθολικούς και μουσουλμάνους…»

Ακούστηκαν πολλά στο δημόσιο διάλογο
Πολύ σπέκουλα, πολύ παραπληροφόρηση.
Και από δημοσιογράφους και δυστυχώς και από πολιτικούς,
η λοιδορία και ο λαϊκισμός, έκαναν πάρτυ

Διάβασα με προσοχή και τα υπομνήματα των φορέων.
Και το υπόμνημα των Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος που με ψύχραιμο τρόπο χωρίς υπερβολές και φανατισμό εκφράζει κάποια επιχειρήματα.
Σεβαστά.

Όμως το ερώτημα που εγείρεται είναι:
Αν βάλουμε στη ζυγαριά από τη μια τις δυνατότητες κατάχρησης του νόμου από λίγους…
Και από την άλλη τη λύτρωση που θα προκύψει από την ορθή χρήση για τους πολλούς…
προς τα που θα γείρει η απόφαση;
Κι εξάλλου, εδώ είμαστε να παρακολουθούμε την εφαρμογή του.

Κι επιτρέψτε μου να πω και δυο λόγια για την παρέμβαση της Εκκλησίας.
Προφανώς με προτροπή των πιο ακραίων και συγκρουσιακών ιεραρχών, έκανε μια άμεση παρέμβαση προτρέποντας την κυβέρνηση να το αποσύρει και τα κόμματα να μην ψηφίσουν το νομοσχέδιο…
με το επιχείρημα ότι αποτελεί ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής οικογένειας

Δεν κινδυνεύει η ελληνική οικογένεια από το δικαίωμα στην αξιοπρέπεια μιας μερίδας συνανθρώπων μας…
(Πολύ περισσότερο κινδυνεύει π.χ. από την κακή μας οδηγική συμπεριφορά και τα τροχαία δυστυχήματα που ξεκληρίζουν και βυθίζουν στο πένθος χιλιάδες οικογένειες κάθε χρόνο…)

Και επειδή ακριβώς η Εκκλησία αγκαλιάζει τους κατατρεγμένους και τους περιθωριοποιημένους…
επειδή διδάσκει και κάνει πράξη την αγάπη και την αλληλεγγύη
(και τα τελευταία χρόνια το βλέπουμε έντονα με το φιλανθρωπικό της έργο σε δύσκολους καιρούς),
νομίζω ότι θα έπρεπε να δει με μεγαλύτερη συμπάθεια και μεγαλοθυμία το θέμα.

Στα πλαίσια ενός συνεχούς διαλόγου Πολιτείας - Εκκλησίας με πολύ σεβασμό ακούμε την άποψή της.
Όμως το να θέλει να επιβάλει στο νομοθετικό σώμα ενός κοσμικού (ελπίζω) κράτους την άποψή της ως δεσπόζουσα, νομίζω ξεπερνάει τον ρόλο της.

Σ’ ένα κοσμικό κράτος, τα θρησκευτικά δόγματα δεν μπορεί να είναι πάνω από τα ανθρώπινα δικαιώματα
Κρατάμε από τη στάση της Εκκλησίας την πνευματικότητα, την αγάπη και την αλληλεγγύη προς τον κατατρεγμένο που είναι το αιώνιο παράδειγμά της…
και με αυτό πυξίδα προσπαθούμε να βοηθήσουμε τους σημερινούς κατατρεγμένους.
Όμως η ανθρωποκεντρική προσέγγιση που επιδιώκει πάντα η Εκκλησία, (τουλάχιστον οι φωτισμένοι ιερωμένοι της) συμβαδίζει στην πραγματικότητα με το περιεχόμενο του νομοσχεδίου.
Η Πολιτεία αυτό το λέει «δικαιώματα», η Εκκλησία το λέει «αλληλεγγύη».

Η διαφορά προκύπτει από την οπτική:
Η Εκκλησία το γενικεύει και εκεί βλέπει πρόβλημα…
η Πολιτεία το εξατομικεύει και εκεί βλέπει λύση.
Δεν είναι πάντως κακό να διαφωνούν ενίοτε η Πολιτεία με την Εκκλησία, αρκεί να γίνεται αυτό σε ένα πλαίσιο διαλόγου όπου για να είναι γόνιμος δεν θα πρέπει να έχουν τον πρώτο λόγο οι ακραίοι ένθεν, κακείθεν.
Ξέρω βέβαια ότι η Εκκλησία έχει και πολιτική δύναμη, έχει ψήφους.
Και γι αυτό θα δείτε απουσίες ή αλλαγή στάσης από διάφορους πολιτικούς, σήμερα και αύριο…
Πολιτικοί, που είναι προοδευτικοί μέχρι να χτυπήσει η καμπάνα…

Ανώνυμος είπε...

Εν κατακλείδι,
Οι φιλελεύθεροι (τους οποίο πολύ αγάπησε ξαφνικά ο ΣΥΡΙΖΑ τελευταία είτε με άρθρα είτε με ομιλίες)
Βλέπουν το ανθρώπινο δικαίωμα εκεί που οι συντηρητικοί βλέπουν την κοινωνική απειλή
Και επίσης, οι φιλελεύθεροι, αγαπητοί συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ
βλέπουν την ιδιωτική πρωτοβουλία και τις ίσες ευκαιρίες
εκεί που εσείς βλέπετε μόνο κράτος και ημέτερους
Γιατί δεν μπορεί να υπάρχει φιλελευθερισμός α λα καρτ…

Είμαστε μια κοινωνία κατά βάθος συντηρητική.
Μια κοινωνία που
τα συνθήματα κερδίζουν τα επιχειρήματα
ο λαϊκισμός κερδίζει τον ορθολογισμό
τα στερεότυπα κερδίζουν τα δικαιώματα
Σήμερα μια μειοψηφική ομάδα συμπολιτών μας καταπιέζεται, ταπεινώνεται, στιγματίζεται και περιθωριοποιείται εξαιτίας κενών του νόμου…

που τώρα επιχειρείται να καλυφθούν
Η δημοκρατία στηρίζεται στις πλειοψηφίες για να προστατεύει και τα δικαιώματα των μειοψηφιών…
και αυτό το νομοσχέδιο είναι ένα τέτοιο παράδειγμα.
Η διαχωριστική γραμμή μεταξύ προόδου και συντήρησης που κάποτε τη βάζαμε ανάμεσα στην αριστερά και τη δεξιά έχει μετατοπιστεί…
Αυτή η διαχωριστική γραμμή σήμερα είναι μεταξύ μιας φιλελεύθερης αντίληψης ατομικών δικαιωμάτων και μιας συστημικής, παραδοσιακής αντίληψης νομενκλατούρας

Τα δικαιώματα απέναντι στα δόγματα (ιδεολογικά, θρησκευτικά, οικονομικά, φιλοσοφικά και ότι άλλο)
Από τη μια, αυτό που βάζει στο κέντρο τον άνθρωπο και από την άλλη αυτό που βάζει στο κέντρο το σύστημα
Το ανοιχτό- εξωστρεφές εναντίον του κλειστού- φοβικού…
…αυτή είναι σήμερα η διαχωριστική γραμμή μεταξύ προόδου και συντήρησης
Και αυτή η διαχωριστική γραμμή νομίζω ότι διατρέχει οριζόντια όλους τους πολιτικούς χώρους

topotami.gr