2.2.09

Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ του Robin Maugham
Ο Τόνυ, ένας μαλθακός αριστοκράτης, ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα στις Αγγλικές αποικίες, επιστρέφει στην πατρίδα του το Chelsea. Ξαναβρίσκει τους φίλους του και τη μνηστή του Σάλυ. Καλομαθημένος όπως είναι και μη έχοντας ιδιαίτερη όρεξη για δουλειά αναζητά τις υπηρεσίες ενός μπάτλερ, ενός υπηρέτη που θα τον φροντίζει κατά την παραμονή του στο μεγάλο εργένικο σπίτι του. Έτσι εμφανίζεται ο Μπάρετ.
Η παροχή υπηρεσιών του Μπάρετ είναι τόσο ψηλού επιπέδου που τον καθιστά άκρως απαραίτητο και αναντικατάστατο για τον Τόνυ, που βυθίζεται όλο και πιο πολύ στην παθητική αποδοχή των όσων συμβαίνουν γύρω του. Ο υπηρέτης αποκτά εξουσία στον κύριό του. Η εδραίωση αυτής της εξουσίας περνά μέσα από τη Βέρα, ένα φρέσκο, νέο και προκλητικό κορίτσι που εμφανίζεται ως «ανιψιά» του Μπάρετ. Ο Τόνυ θα ενδώσει στη γοητεία της Βέρα, και θα απομακρυνθεί από τη μνηστή του μέχρι τη στιγμή που θα ανακαλύψει ένα καλά κρυμμένο μυστικό…
Παρουσιάζεται από την Πέμπτη 29 Ιανουαρίου έως την Κυριακή 12 Απριλίου το άπαικτο στην Ελλάδα αριστούργημα του Robin Maugham «Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ» στο θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ, σε σκηνοθεσία Φίλιππου Σοφιανού, μετάφραση Χριστίνας Παγκουρέλη και τους Φίλιππο Σοφιανό και Πέρη Μιχαηλίδη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. «Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ» του Robin Maugham, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, είχε γυριστεί το 1963 σε ασπρόμαυρη ταινία σε σκηνοθεσία Joseph Losey και κινηματογραφικό σενάριο Harold Pinter, με πρωταγωνιστές τους Dirk Bogart, James Fox, Sarah Miles και Wendy Craig.
«Ο “Υπηρέτης” είναι ένα ταξικό έργο που παρουσιάζει την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων. Υπάρχει μια υπολανθάνουσα ομοφυλοφιλική σχέση μεταξύ του εξουσιαστή και του εξουσιαζόμενου. Παράλληλα, ο κεντρικός ήρωας του έργου διατηρεί μια απαγορευμένη και σκοτεινή σχέση με τη ζουμερή και ανήλικη υπηρετριούλα του. Το έργο απεικονίζει την υποκρισία και την αγένεια που χαρακτηρίζει τους Άγγλους», λέει ο Φίλιππος Σοφιανός, ο οποίος σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στην παράσταση. «Το έργο σταδιακά μετατρέπεται σε ιστορία αλκοολισμού, εκφυλισμού της προσωπικότητας και αυτοκαταστροφής. Καθώς ο πρωταγωνιστής Τόνι συγχωρεί τον υπηρέτη και αναζητά και πάλι σε εκείνον τη συντροφιά»
(culture.ana-mpa.gr – Τα Νέα)

1 σχόλιο:

George Tsitiridis είπε...

o ypiretis einai episis mia katapliktiki tainia...
tin eixa dei poli palia