6.12.13

ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΑΜΟΥ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕ 40000 ΘΕΑΣΕΙΣ ΣΤΟ YOUTUBE


Χάρης Μαυρομιχάλης: Ένας Κύπριος βάζει το δικό του λιθαράκι στον αγώνα για την ισότητα των ομοφυλοφίλων
O Χάρης -ένας καταξιωμένος Κύπριος σκηνοθέτης που ζει για χρόνια στην Αμερική- είναι τόσο θετικός και καλλιεργημένος άνθρωπος, που χαίρεσαι να μιλάς μαζί του. Και τότε συνειδητοποιείς, πως ο λόγος που ανέβασε στο youtube το βίντεο της πρότασης γάμου που έκανε στον σύντροφο του -το οποίο συγκέντρωσε πάνω από 40.000 views- είναι για να βάλει το δικό του λιθαράκι στον αγώνα για την ισότητα των ομοφυλοφίλων.
Κωνσταντίνα Γεωργίου (Downtown/
philenews.com, 6/12/2013)

-         Πάντα ήσουν τόσο ρομαντικός; Δεν φοβήθηκες να εκτεθείς μπροστά σε τόσο κόσμο; 
-         Είμαι χαμηλών τόνων, αλλά ο Lance με κάνει τόσο ευτυχισμένο, που ήθελα να του δείξω πόσο σημαντικός είναι για μένα. Ταυτόχρονα, όμως, ξέρω ότι σιχαίνεται να είναι το επίκεντρο της προσοχής. Ήθελα να του κάνω έκπληξη. Φοβόμουν, όμως, ότι θα το καταλάβαινε, επειδή είναι από τους τύπους που όταν παρακολουθεί μια ταινία, από τα δέκα κιόλας λεπτά, ξέρει πώς θα εξελιχθεί. Συν ότι τις τρεις, από τις εφτά κάμερες, με τις οποίες τραβήχτηκε το βίντεο, τις είχα στο σπίτι. Όταν πήγαινα στις πρόβες, με τη χορογράφο και τους χορευτές, αναγκαζόμουν να του λέω ψέματα πως ετοιμάζαμε μια ταινία. Τελικά, δεν κατάλαβε τίποτα, ίσως επειδή ένιωθε άβολα και δεν σκεφτόταν καθαρά.

- Ένας από τους λόγους που θέλεις να παντρευτείς είναι για να είσαι και νομικά κατοχυρωμένος; 
-         Ξέρω ένα ζευγάρι που ήταν μαζί για 40 χρόνια και όταν πέθανε ο ένας από τους δυο, η οικογένεια έβγαλε τον άλλο από το σπίτι τους, επειδή δεν ήταν στο όνομα του. Εγώ θέλω όσα μου ανήκουν, να τα πάρει ο Lance. Δεν πίστευα τόσο στο θεσμό του γάμου, αλλά μετά την πρόταση, είδα πως αυτή η δέσμευση, μας έφερε πιο κοντά. 
-         Πόσα χρόνια είστε ζευγάρι; Και πώς κατάλαβες ότι είναι ο κατάλληλος για σένα; 
-         Είμαστε μαζί επτά χρόνια. Είχα και άλλες μακροχρόνιες σχέσεις, αλλά ο Lance είναι ο μόνος άνθρωπος με τον οποίο έχω μια φανταστική επικοινωνία. Παρόλο που είμαστε τόσο διαφορετικοί, μαζί μπορούμε να λύσουμε όποιο πρόβλημα κι αν έχουμε. Εκτός αυτού, περνάμε πολύ ωραία. Γελάμε συνεχώς, ταξιδεύουμε συχνά, πηγαίνουμε σε θέατρα, σε μουσεία. Επιπλέον, επαγγελματικά κινούμαστε στους ίδιους χώρους, εκείνος ως στιλίστας και εγώ ως σκηνοθέτης. Είναι ο καλύτερος μου φίλος και είμαι ο καλύτερος του φίλος. 
-         Θεωρείς ότι ο γάμος μεταξύ ομοφυλοφίλων είναι ένα σημαντικό βήμα για να σταματήσει η προκατάληψη απέναντι σας;
-         Το καλοκαίρι που βρισκόμασταν σε διακοπές στα ελληνικά νησιά, έλεγα σε ένα άλλο ζευγάρι γκέι φίλων μας, πως είναι σημαντικό να παντρευτούν, ώστε όλοι να συμμετέχουμε με τον τρόπο μας στο κίνημα περί ισότητας. Μάλιστα, ο Lance μου είπε: «γιατί τα λες αυτά στους άλλους, εσύ δεν θέλεις να με παντρευτείς;» Και επειδή δεν ήθελα να καταλάβει τίποτα για την πρόταση γάμου, του απάντησα: «όταν μάθεις ελληνικά, θα παντρευτούμε». Για μένα το πιο σημαντικό είναι οι γκέι να το πουν στην οικογένεια τους. Οι περισσότεροι δεν το κάνουν, επειδή δεν θέλουν να στεναχωρήσουν τους γονείς τους. Οι γονείς μας, όμως, δεν θα ζουν για πάντα. Εσύ ο ίδιος πρέπει να ζεις τη ζωή σου. Έχεις ευθύνη απέναντι στον εαυτό σου, να είσαι ελεύθερος. 
-         Οι δικοί σου γονείς, πώς το δέχθηκαν; 
-         Στην αρχή έπαθαν σοκ. Δεν είχαν καταλάβει τίποτα γιατί δεν ήμουν ο τυπικός γκέι. Αντίθετα, ήμουν ο τυπικός στρέιτ. Ήμουν αθλητής, με πολλές φιλενάδες. Τότε, σπούδαζα στην Ισπανία και όποτε ερχόμουν στην Κύπρο, έμενα στο σπίτι του συντρόφου μου. Η μαμά μου άρχισε να ανησυχεί που δεν με έβλεπε τόσο και έφτασε στο σημείο να με ρωτήσει αν κάνω χρήση ναρκωτικών. Τους είπα, λοιπόν, πως είχα δεσμό με έναν άντρα, αλλά ότι δεν είμαι γκέι. Ακόμη και εγώ ο ίδιος, δεν το πίστευα στην αρχή. Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι να το αποδεχθείς εσύ. Και στη φάση που συνειδητοποιείς ότι έχεις γεννηθεί διαφορετικός και χρειάζεσαι υποστήριξη, αναγκάζεσαι να κρύβεσαι και να λες ψέματα. Οι γονείς μου, τότε, με ρώτησαν: «Καλά, δεν νιώθεις ένοχος που μας κάνεις να αισθανόμαστε έτσι»; Κι εγώ τους απάντησα ότι δεν μπορούσα να αλλάξω κάτι και ότι ήταν δική τους απόφαση για το πώς θα με αντιμετώπιζαν. Τους πήρε έναν χρόνο για να το αποδεχθούν. Μέχρι που μια μέρα, με κάλεσαν με τον τότε σύντροφο μου για φαγητό.
-         Τον επικείμενο γάμο, πώς τον αντιμετώπισαν; 
-         Ακόμη και τα μέλη της οικογένειας μου που είναι πιο θρήσκα, μου έστειλαν τις ευχές τους. 
-         Να υποθέσω ότι θα είναι υπέρ-παραγωγή, όπως η πρόταση γάμου; 
-         Θέλω να κρατήσει για τρεις μέρες. Να γίνει ημέρα Τετάρτη και τις επόμενες δυο μέρες να υπάρχουν διάφορα events. Θα γίνει τον Ιούλιο, σε κάποιο ελληνικό νησί, με 175 καλεσμένους. 
-         Είστε από τα ζευγάρια που σκέφτεστε μελλοντικά να υιοθετήσετε ένα παιδί; 
-         Πριν δέκα χρόνια, ήθελα πολύ να κάνω ένα παιδί, μέσω παρένθετης μητέρας. Τώρα στα 40 μου, λατρεύω τόσο πολύ τη ζωή μου με τον Lance, που δεν θέλω. Εκείνος, άλλωστε, δεν το σκέφτηκε ποτέ.  
-         Οι φίλοι σου είναι γκέι ή στρέιτ;
-         Το 80% των φίλων μου είναι στρέιτ. Στη Νέα Υόρκη είναι λίγο διαφορετικά τα πράγματα. Δεν μας απασχολεί η σεξουαλικότητα μας. Βγαίνουμε έξω, διασκεδάζουμε και μιλάμε για την πολιτική κι ένα σωρό άλλα θέματα. 
-         Προβληματίστηκες για να δώσεις αυτή τη συνέντευξη, μιας και ο κόσμος στην Κύπρο δεν είναι τόσο ανοιχτόμυαλος;
-         Πάρα πολύ. Θεωρώ όμως ότι η κοινωνία, άρχισε σιγά-σιγά να αλλάζει. Ξέρω άτομα, είκοσι χρονών, που έχουν πει στους γονείς τους ότι είναι γκέι. Βέβαια, οι ηλικιωμένοι άνθρωποι δεν πρόκειται να αλλάξουν. Ο λόγος που ήθελα να ανεβάσω το βίντεο στο διαδίκτυο, είναι επειδή από παιδί πολεμούσα την αδικία, οποιασδήποτε μορφής. Θέλω να βάλω κι εγώ το δικό μου λιθαράκι στον αγώνα για την ισότητα των ομοφυλοφίλων. Η μαμά μου, διαβάζοντας τα αρνητικά σχόλια που γράφτηκαν από κάτω, ήθελε να τους πει πόσο περήφανη είναι για μένα. Παρόλο που το βρήκα πολύ γλυκό εκ μέρους της, δεν την άφησα, γιατί δεν θα κέρδιζε τίποτα. 
-         Για πες μου κάτι άλλο. Η ζωή στη Νέα Υόρκη πώς είναι; 
-         Ζω στην Αμερική εδώ και είκοσι χρόνια, αλλά δεν σου κρύβω πως τα πρώτα 2-3 χρόνια, μισούσα τη χώρα. Μου φαίνονται όλα ψεύτικα. Ήταν τελείως διαφορετική η κουλτούρα. Στην αρχή, κολλούσα σε λεπτομέρειες, του στιλ ότι δεν έβρισκα καλό ελαιόλαδο και ψωμί, μιας και μου αρέσει πολύ το μαγείρεμα. Στην πορεία, άρχισα να εκτιμώ όσα είχε να μου προσφέρει και πλέον δεν μπορώ να φανταστώ τη ζωή μου κάπου αλλού. 
-         Σου ανοίχτηκαν εύκολα οι πόρτες επαγγελματικά; 
-         Καθόλου. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Τουλάχιστον, εκεί δεν ισχύει το μέσο, όπως στην Κύπρο. Αν αξίζεις και δουλέψεις σκληρά, θα πετύχεις. 
-         Απ’ ‘ο,τι ξέρω, τώρα ετοιμάζεις ένα ντοκιμαντέρ για την Ολυμπία Δουκάκη. 
-         Για την ακρίβεια, ετοιμάζω δυο ντοκιμαντέρ. Το ένα αφορά ένα διάσημο γκέι ζευγάρι του Τέξας, που μετά την οικονομική κρίση, το 2008, ο ένας έγινε αλκοολικός και ο άλλος άρχισε τη χρήση ηρεμιστικών χαπιών. Η Ολυμπία Δουκάκη, για έξι μήνες, αρνιόταν να γυρίσουμε το ντοκιμαντέρ. Επί δυο χρόνια που τη βιντεογραφούσα, πίεζε τον εαυτό της για να με δεχθεί. Της αρέσει να διατηρεί την ιδιωτικότητα της και χρειάζεται απομόνωση όταν μελετά τους ρόλους της. Όταν της έδειξα, όμως, το τρίλεπτο τρέιλερ, άρχισαν να τρέχουν τα μάτια της και μου είπε: «Νow I get it»! 

Who is Who
O Χάρης Μαυρομιχάλης, έχοντας στο βιογραφικό του μεταπτυχιακό στις Καλές Τέχνες στο New York University, με ειδικότητα στην κινηματογραφική σκηνοθεσία, έχει σκηνοθετήσει ταινίες σε Ισπανία και σε Νέα Υόρκη, καθώς και διαφημιστικά για γνωστές εταιρείες και μουσικά βίντεο για καλλιτέχνες από Νέα Υόρκη και Δανία. Ήταν ιδρυτής και διευθυντής της ομάδας χορού «Dance Anonymous» για οκτώ χρόνια, που έδωσε παραστάσεις σε σημαντικές θεατρικές σκηνές. Σήμερα, είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής της μη-κερδοσκοπικής εταιρεία «Dead Famous Productions», η οποία έχει διοργανώσει παραστάσεις και εργαστήρια χορού/κινηματογράφου στην Κύπρο, με κορυφαίους επαγγελματίες, όπως ο John Malkovich και η Ολυμπία Δουκάκη.


Δεν υπάρχουν σχόλια: