6.5.10

ΡΟΜΠΕΡΤΟ ΜΟΝΤΕΝΕΓΚΡΟ

.
Ο Ρομπέρτο Μοντενέγκρο Νέρβο (Γκουανταλαχάρα, 19 Φεβρουαρίου 1887 - Πόλη του Μεξικού 13 Οκτωβρίου 1968 ήταν μεξικανός ζωγράφος, εικονογράφος και σκηνογράφος.
Ξεκίνησε τις σπουδές του στην ζωγραφική το 1903 στην Γκουανταλαχάρα στην σχολή του Φελίξ Μπερναντέλλι. Το 1904 άρχισε να σπουδάζει αρχιτεκτονική, αλλά λίγο μετά την εγκατέλειψε για να σπουδάσει στην Ακαδημία του Σαν Κάρλος. Τελικά του δώθηκε υποτροφία από την μεξικανική κυβέρνηση για να σπουδάσει στην Ακαδημία του Σαν Φερναντο στην Μαδρίτη. Εκεί γνώρισε τον Χοακίν Σορόγια και τον Ιγκνάθιο Θουλοάγκα οι οποία επηρέασαν σημαντικά το έργο του. Το 1907 πήγε στο Παρίσι όπου έδειξε ενδιαφέρον για τον κυβισμό και γνώρισε τον Πικάσο, τον Χουάν Γκρίς, τον Ζωρζ Μπρακ και τον Ζαν Κοκτώ.
Όταν γύρισε στο Μεξικό του ανατέθηκε να ζωγραφίσει κάποια φρέσκο στην γυναικεία μονή των Αγίων Πέτρου και Παύλου. Ένα από τα γνωστότερα έργα του είναι η «Fiesta de la Santa Cruz» (el.wikipedia.org)
.
.
Homosexual artist Roberto Montenegro (1880-1968) felt constrained by his social milieu to refrain from painting overtly homosexual works. He did, however, make sly references to sexuality. The themes closest to his heart had to be coded into his paintings and murals. For example, his El arból de la vida (1922) has a scantily clad figure with a highly androgynous appearance reminiscent of depictions of Saint Sebastian.
Montenegro was highly regarded for his eclectic approach and his ability to work in several media. His drawings of the great dancer Nijinsky (1919) for London publisher Cyril Beaumont exhibit a draftsman's skill equal to that of Aubrey Beardsley whom he greatly admired.
(lgbtq.com)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου