.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
To gaypatras.gr ανακοινώνει πως η αναβληθείσα εκδήλωση-συζήτηση "Δομώντας και αποδομώντας τα φύλα - Μια συζήτηση πάνω στην έμφυλη ταυτότητα" θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Μαρτίου στην Πάτρα. Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται με την αντιεξουσιαστική εφημερίδα Βαβυλωνία.
Στόχος είναι η κατάθεση και η ανταλλαγή απόψεων πάνω σε ζητήματα σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ θα ακολουθήσει διάλογος. Είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια εκδήλωση πραγματοποιείται στην Πάτρα.
- Φύλο, transgender και παρεμβάσεις στο σώμα, Χριστίνα Αντουανέτα Νεοφώτιστου (queer ακτιβίστρια)
- Ετεροσεξισμός και λεσβοφοβία, Ευαγγελία Βλάμη (ακτιβίστρια)
- Η έννοια του φύλου: Μια κριτική γενεαλογία, Γιώργος Μαρνελάκης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).
- Κυριαρχία και σεξουαλικότητα, Σωτήρης Λυκουργιώτης (Βαβυλωνία)
- Στην Πάτρα..., Κωνσταντίνος Περδίκης (gaypatras.gr)
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
To gaypatras.gr ανακοινώνει πως η αναβληθείσα εκδήλωση-συζήτηση "Δομώντας και αποδομώντας τα φύλα - Μια συζήτηση πάνω στην έμφυλη ταυτότητα" θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Μαρτίου στην Πάτρα. Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται με την αντιεξουσιαστική εφημερίδα Βαβυλωνία.
Στόχος είναι η κατάθεση και η ανταλλαγή απόψεων πάνω σε ζητήματα σεξουαλικής ταυτότητας, ενώ θα ακολουθήσει διάλογος. Είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια εκδήλωση πραγματοποιείται στην Πάτρα.
- Φύλο, transgender και παρεμβάσεις στο σώμα, Χριστίνα Αντουανέτα Νεοφώτιστου (queer ακτιβίστρια)
- Ετεροσεξισμός και λεσβοφοβία, Ευαγγελία Βλάμη (ακτιβίστρια)
- Η έννοια του φύλου: Μια κριτική γενεαλογία, Γιώργος Μαρνελάκης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).
- Κυριαρχία και σεξουαλικότητα, Σωτήρης Λυκουργιώτης (Βαβυλωνία)
- Στην Πάτρα..., Κωνσταντίνος Περδίκης (gaypatras.gr)
.
Η εκδήλωση θα ξεκινήσει στις 7μ.μ. στην Ποικίλη Στοά, Ρήγα Φεραίου και Παντανάσσης
Ευχαριστούμε το Απέναντι Πεζοδρόμιο για την στήριξη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικές σκέψεις που προέκυψαν με αφορμή την εκδήλωση:
Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που απασχολούν μια ανθρώπινη ύπαρξη, η σεξουαλικότητα και η έκφρασή της δεν υπάρχει στην κοινωνικοπολιτική ατζέντα της πόλης μας. Όπως συμβαίνει και στην υπόλοιπη Ελλάδα (πλην Αθήνας και δευτερευόντως Θεσσαλονίκης). Βεβαίως θίγεται στον επιφανειακό βαθμό που έχει να κάνει με την ανάγκη της ισχυρής πλειοψηφίας των ετεροφυλόφιλων να βρούνε ερωτικό/ή σύντροφο αλλά και τον κοινωνικό συνεκτικό ιστό που δημιουργεί η συζήτηση γύρω από αυτήν την αναζήτηση. Θίγεται στον επιφανειακό βαθμό που έχει να κάνει με την παραγωγή και πώληση προϊόντων (ρούχα, καλλυντικά, περιοδικά, γυμναστήρια, διαφημίσεις κτλ), με εμπορικά κριτήρια δηλαδή.
Αυτός ο... διακανονισμός κάποιους/κάποιες δεν συμφέρει και σε κάποιους/κάποιες δεν αρέσει.
Εμείς λοιπόν αποφασίσαμε να σηκώσουμε και να ρίξουμε το βότσαλο στα λιμνάζοντα νερά της ασφυκτικής Κανονικότητας αυτής της πόλης. Έχουμε να κάνουμε με έναν διαδικτυακό τόπο, το gaypatras.gr, που άλλαξε και αλλάζει τη ζωή δεκάδων ανθρώπων. Ξεσκονίζουν τη ζωή τους και το αίσθημα πως είναι πράγματι φυσιολογικοί ανάμεσα σε φυσιολογικούς (ή τρελοί ανάμεσα σε εξίσου τρελούς ;) Κάτι που είχανε απολέσει από την παιδική ηλικία, απ'την στιγμή που η σεξουαλικότητα έγινε κάτι συνειδητό, κάτι που συζητιόταν στην παρέα. Άνθρωποι με μεγάλο φάσμα ηλικιών από 15 μέχρι 50. Βγήκαμε από τις οθόνες και κολλήσαμε τραπέζια σε καφετέριες για να μας χωράνε. Μοιραστήκαμε τις ιστορίες μας και αποκτήσαμε αυτό που είχανε όλοι οι άλλοι γύρω μας μέχρι τώρα: ανθρώπινη επαφή χωρίς έναν τεράστιο αστερίσκο να επικρέμεται.
Τώρα που αγγίξαμε αυτό το όριο, της δικής μας αλλαγής, μας φαίνεται δίκαιο και εφικτό να αλλάξουμε και το περιβάλλον μας, την πόλη μας. Για να μπορεί η αλλαγή μας να αναπνεύσει.
Είναι η πρώτη φορά που γίνεται στην Πάτρα μια τέτοια εκδήλωση. Οι ΛΟΑΤ (Λεσβίες Ομοφυλόφιλοι Αμφισεξουαλικοί Τρανς) αναδεικνύουμε ως πρωτεύον το Κοινωνικό Φύλο. Απευθυνόμαστε ανοικτά στην κοινωνία. Να το σκεφτεί, να το συζητήσει, να αναγνωρίσει πως υπάρχουμε. Δεν είμαστε πια στην πατρινή μας ντουλάπα. Και καλούμε όλους να βγούνε απ'τις ντουλάπες της προκατάληψης, της άγνοιας και της αδιαφορίας.
Είναι η πρώτη φορά που οι πατρινές και οι πατρινοί ΛΟΑΤ αρθρώνουν δημόσιο λόγο, διεκδικούνε δημόσιο χώρο και απαιτούνε έτσι από όλη την τοπική κοινωνία να αναγνωρίσει την ύπαρξή τους και τελικά την ισότιμη μεταχείριση. Δεν είμαστε σκιές στα νυχτερινά κλαμπ, οι σιωπηλοί και οι ψεύτες όταν η παρέα ανοίγει την σεξουαλική/σχεσιακή κουβεντούλα, δεν είμαστε πια αυτοί και αυτές που περιμένουν να κλείσει πίσω τους η πόρτα του διαμερίσματός τους για να νιώσουν στον εγκλεισμό αυτόν λίγη παραπάνω ελευθερία.
Είναι εύκολο να παρατηρήσει κανείς πως οι ΛΟΑΤ, όπως και οι υπόλοιπες περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες, δεν έχουνε καμία ιδιαίτερη ευαισθησία στην έννοια των δικαιωμάτων με οικουμενικό τρόπο. Αντίθετα, πολλές φορές η καταπίεση γυρνάει μπούμερανγκ και δημιουργεί μια ψυχοσύνθεση που εχθρεύεται τους άλλους καταπιεσμένους. Τις/τους ενδιαφέρει κυρίως να αναβαθμιστούν τα δικά τους δικαιώματα/συμφέροντα και δεν θα ενδιαφερθούν πέρα από αυτό, δεν θα κοιτάξουν την συνολικότερη εικόνα.
Θεωρώ πως χωρίς την συνολικότερη εικόνα όλες οι νίκες και τα δικαιώματα είναι πρόσκαιρα. Η εξουσία θα τα κατανέμει όπου αυτή κρίνει κατα καιρούς και νομοτελειακά θα έρθει και πάλι η σειρά μας να παίξουμε τον ρόλο του Άλλου.
Απ'την άλλη θέλω να πιστεύω πως οι καταπιεσμένοι μπορούν να κάνουν την σύνδεση της δικής τους στέρησης αξιοπρέπειας και ελευθερίας με αυτή των άλλων καταπιεσμένων. Αυτιά πιο ανοιχτά, μνήμη χαραγμένη και την καρδιά μαθημένη σε πιο γρήγορους χτύπους.
Κι επειδή ο Γρ. Βαλλιανάτος δεν θα μπορέσει να παρεβρεθεί και να μιλήσει για το ΛΟΑΤ κίνημα όπως ήταν αρχικά σχεδιασμένο, να αναπαράγω κάτι που είπε και μου άρεσε: " [...]εάν δε μας ενδιαφέρει η ελευθερία σε όλες τις παραλλαγές της και τα χρώματα, δεν κάνουμε τίποτα. Εμείς οι ομοφυλόφιλοι είμαστε μια δύναμη. Οι Αλβανοί είναι αδέρφια μας, οι μετανάστες είναι αδέρφια μας, οι φυλακισμένοι είναι αδέρφια μας. Τα ναρκωτικά μας ενδιαφέρουν, οι άλλες θρησκείες μας ενδιαφέρουν, οι άλλες γλώσσες μας ενδιαφέρουν. Όλα αυτά είναι ένα πράγμα. Ή θα ζήσουμε σε μια καλύτερη κοινωνία ελεύθερη ή θα πάμε να γαμηθούμε."
μάϊστα-μάϊστα...είμαστε όλοι αδέρφια...η γνωστή σούπα με τον γνωστό μάγειρα...και από αποτέλεσμα μηδέν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓρ. Βαλλιανάτος: " [...]εάν δε μας ενδιαφέρει η ελευθερία σε όλες τις παραλλαγές της και τα χρώματα, δεν κάνουμε τίποτα. Εμείς οι ομοφυλόφιλοι είμαστε μια δύναμη. Οι Αλβανοί είναι αδέρφια μας, οι μετανάστες είναι αδέρφια μας, οι φυλακισμένοι είναι αδέρφια μας. Τα ναρκωτικά μας ενδιαφέρουν, οι άλλες θρησκείες μας ενδιαφέρουν, οι άλλες γλώσσες μας ενδιαφέρουν. Όλα αυτά είναι ένα πράγμα. Ή θα ζήσουμε σε μια καλύτερη κοινωνία ελεύθερη ή θα πάμε να γαμηθούμε."
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτές τις μπούρδες τις λέει ο Γρηγοράκης και στο σύλλογο νιγηριανών μεταναστών ή τις έχει μόνο για τους έλληνες επαρχιώτες γκέι;
Γρηγόρης Βαλλιανάτος: Όλα αυτά είναι ένα πράγμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήBασικά ένας αχταρμάς είναι, δεν είναι ένα πράγμα. Ένας αχταρμάς για κατανάλωση από χαχόλους.
Κι επειδή ανάμεσα στους ομοφυλόφιλους δεν πρέπει να υπάρχουν τόσοι χαχόλοι, γι αυτό "διαιρεί και προσθέτει" όπως λέει κάποιος που διαθέτει γνώση και κρίση.
Πέντε χαχόλοι από δω, πέντε χαχόλοι από κει, να η σούμα.
Μήπως αντί να μιλήσει για το ΛΟΑΔ κίνημα, να προτείνει καλύτερα την μετεξέλιξή του σε ΛΟΑΔΑΜΦΝΘΓ+ό,τι_ άλλο_μας_προκύψει, κίνημα;
Δεν ξέρω για χόχολους και επαρχιώτες γκέι, διακρίνω ξεκάθαρα όμως την χολή των άνευ επιχειρημάτων σχολιαστών...
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εκδήλωση ήταν πολύ επιτυχημένη παρεπιπτόντως και την στήριξε με θερμό τρόπο ο κινηματικός κόσμος της Πάτρας.
...ενώ, ας πούμε, το ότι εσύ "διακρίνεις χολή" επειδή οι υπόλοιποι διέκριναν το συνηθισμένο τσουβάλιασμα, είναι επιχείρημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία, για να έχεις ακόμα πιο πολλά και πιο δυνατά επιχειρήματα, την επόμενη φορά να πεις του κυρίου Βαλλιανάτου να θυμηθεί και άλλα αδέλφια "του" και να ρίξει στη σούπα του κι άλλα υλικά. Τι; μόνο σ' αυτά θα μείνει;
Θα απαντήσω μόνο σε όσες όσους ξέρουν να διαλέγονται με επιχειρήματα, κι όχι σε αυτές κι αυτούς που γνωρίζουν μόνο από χαρακτηρισμούς και να αντιδρούν απλώς και μόνο επειδή αναφέρεται το όνομα ενός ανθρώπου -που δεν αναφέρεται ως πρότυπο, αλλά επειδή 1) συμφωνώ με αυτό που είπε, 2) είχε καλεστεί στην εκδήλωση και δέχτηκε ευχαρίστως χωρίς προαπαιτούμενα, πληρωμή, σταριλίκια
ΑπάντησηΔιαγραφή