10.3.09

...ΚΑΙ Η Ε.Λ.Σ. ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ

.
ΡΟΥΣΑΛΚΑ
Αντονίν Ντβόρζακ
Γιάροσλαφ Κβάπιλ
Λυρικό παραμύθι σε τρεις πράξεις
Συμπαραγωγή με την Opéra de Nice
Η μαγευτική όπερα του Αντονίν Ντβόρζακ Ρούσαλκα (Νεράιδα) παρουσιάζεται
για πρώτη φορά τόσο στην Εθνική Λυρική Σκηνή, όσο και στην Ελλάδα.
Πρόκειται για ένα συμβολικό παραμύθι που αφηγείται την τραγική ιστορία
μιας απόκοσμης «νεράιδας» και τον παράφορο έρωτά της για έναν πρίγκιπα,
που ολοκληρώνεται μόνο μέσα από το θάνατο. Τα τελευταία χρόνια η Ρούσαλκα
έχει έλθει και πάλι στο προσκήνιο, καθώς σκηνοθέτες αποκωδικοποιούν τους
ψυχαναλυτικούς συμβολισμούς της υπόθεσης, προσθέτοντας με αυτό τον τρόπο
διαστάσεις πέραν του πρώτου επιπέδου ανάγνωσης.
*****
Δελτίο Τύπου
Με μεγάλη επιτυχία και χορηγό την Attica Bank, έγινε την Παρασκευή 6 Μαρτίου, στο θέατρο Ολύμπια, η πανελλήνια πρώτη παρουσίαση της όπερας του Αντονίν Ντβόρζακ Ρούσαλκα. Η συμπαραγωγή με την Όπερα της Νίκαιας, προκάλεσε το έντονο ενδιαφέρον του κοινού για την προσέγγιση του έργου από τη σκηνοθέτιδα Μαριόν Βάσσερμαν καθώς και θαυμασμό και θερμό χειροκρότημα για τις εξαιρετικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών της παράστασης.
Η ιδιαίτερα αγαπητή όπερα βασίζεται στο γνωστό παραμύθι του Γερμανού ρομαντικού Φρήντριχ ντε λα Μοτ Φουκέ και αφορά στον ανεκπλήρωτο έρωτα της Ρούσαλκα (που στα τσέχικα σημαίνει νεράιδα) για τον πρίγκιπα, που θα οδηγήσει τελικά και τους δύο στο θάνατο.
Στην παραγωγή αυτή, η σκηνοθέτης Μαριόν Βάσσερμαν άντλησε την έμπνευση της από τον συναρπαστικό βίο του Λουδοβίτου Β΄. «Η Ρούσαλκα δεν υπάρχει παρά μόνο μέσα από τα μάτια του πρίγκιπα. Είναι ένα όραμα, ένα παραμύθι. Αντιπροσωπεύει το θηλυκό του κομμάτι, την ψυχή και τις βαθύτερες ανάγκες του ώστε να αντέξει τον κόσμο και την ίδια του τη ζωή».
Μαζί με την διοίκηση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, τον Πρόεδρο κ. Οδυσσέα Κυριακόπουλο, τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή κ. Τζοβάννι Πάκορ και τον Αντιπρόεδρο κ. Φώτη Παπαθανασίου, την παράσταση παρακολούθησαν ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωστής Στεφανόπουλος με τον Κωνσταντίνο Αιλιανό και οι Πρέσβεις : της Τσεχίας κα Hana Mottlova με τον σύζυγο της, της Αυστρίας κ. Michael Linnhart με τη σύζυγο του, της Γαλλίας Christophe Farnaud με την κόρη του Ματίλντα, της Ελβετίας Paul Koller – Hauser με τη σύζυγο του και της Αγγλίας κ. David Landsman.
Στα θεωρεία του θεάτρου Ολύμπια, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολούθησαν την παράσταση οι : καθηγητής Ευτύχιος Βορίδης με τη σύζυγο του Ντόντα, ο Βασίλης Θεοχαράκης με τη σύζυγο του Μαρίνα, ο ζωγράφος Νίκολας Έγκον με τη σύζυγο του, η διευθύντρια του Γαλλικού Ινστιτούτου Catherine Suard, ο Σπύρος Ευαγγελάτος με την κόρη του Κατερίνα, η Μαρίνα Κρίλοβιτς κ.ά.
Την ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής διηύθυνε ο Γιάροσλαφ Κύζλινκ.
Σκηνικά : Τιερρύ Γκουντ. Κοστούμια Μπρυνό Φαταλό.
Στον ρόλο της Ρούσαλκα οι Ναταλία Ουσάκοβα και Μάτα Κατσούλη, του Πρίγκιπα οι Πάβελ Τσέρνοχ και Κόρυ Μπιξ, της Γκεζίμπαμπα και της Ξένης Πριγκίπισσας οι Ντενίσα Χαμάροβα και Μαρίτα Παπαρίζου.
Η παράσταση θα επαναληφθεί την Παρασκευή 13, Σάββατο 14 και Κυριακή 15 Μαρτίου.
Μαρία Καραναγνώστη
(από το http://parsifal79.blogspot.com/ )
*****
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αθήνα, 8 Mαρτίου 2009
Σε σχέση με την κατάσταση που δημιουργήθηκε γύρω από την παραγωγή της όπερας «Ρούσαλκα», ο Πρόεδρος του ΔΣ κ. Οδυσσέας Κυριακόπουλος, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής κ. Τζοβάννι Πάκορ και τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΣ δηλώνουν απερίφραστα ότι ουδεμία παρέμβαση έγινε στην ελεύθερη έκφραση της καλλιτεχνικής άποψης της σκηνοθέτιδας του έργου.
Αυτό θα ήταν τελείως αντίθετο προς τις αρχές που διέπουν τη Λυρική Σκηνή, η οποία είναι πνευματικός χώρος ανάπτυξης της ελεύθερης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Η λογοκρισία και ο φανατισμός δεν μπορεί να χαρακτηρίζουν ένα σύγχρονο καλλιτεχνικό οργανισμό. Η ευθύνη άλλωστε της επιλογής και παρουσίασης του έργου ανήκει στη διοίκηση της ΕΛΣ.
Γραφείο τύπου ΕΛΣ

3 σχόλια:

  1. Δίχασε το «ένοχο» φιλί της «Ρούσαλκα» - Εντονες αντιδράσεις αλλά και διαμαρτυρίες για «λογοκρισία» στην πρεμιέρα της όπερας του Ντβόρζακ από τη Λυρική Σκηνή

    ΙΣΜΑΜ. ΤΟΥΛΑΤΟΥ |
    Το Βήμα, Τρίτη 10 Μαρτίου 2009


    Aν, όντως, ο πραγματικός σκοπός της Τέχνης είναι να διχάζει, όπως έχει κατά καιρούς υποστηριχθεί, τότε η «Ρούσαλκα» τα κατάφερε. Η αυλαία της πανελλήνιας πρεμιέρας της όπερας του Ντβόρζακ η οποία δόθηκε την περασμένη Παρασκευή στο θέατρο Ολύμπια από την Εθνική Λυρική Σκηνή (σε συμπαραγωγή με την Οπερα της Νίκαιας) σημαδεύτηκε από έντονες αποδοκιμασίες αλλά και χειροκροτήματα σε έναν ιδιότυπο «αγώνα επικράτησης».

    Προτού, ακόμη, αρχίσει η παράσταση, στους προσερχόμενους θεατές διενεμήθη κείμενο υπογεγραμμένο, «με έντονο προβληματισμό» όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, από το ΔΣ της Ορχήστρας της ΕΛΣ, όπου εκφράζονταν αντιρρήσεις για το εν λόγω ανέβασμα. «Οπως θα διαπιστώσετε, παρακολουθώντας την παράσταση» διαβάζουμε σχετικά «η συγκεκριμένη σκηνοθετική απόδοση,εκτός του ότι αλλοιώνει το λιμπρέτο,προσδίδει στον κεντρικό ήρωα του έργου ομοφυλοφιλικές τάσεις με ακραίες σκηνές, κάτι για το οποίο διαμαρτυρηθήκαμε εγγράφως στη Διοίκηση της ΕΛΣ».

    Υπό αυτό το πρίσμα, οι πρώτες αντιδράσεις που εκδηλώθηκαν στην Α΄ πράξη με το πολυσυζητημένο φιλί μεταξύ πρίγκιπα και κυνηγού κορυφώθηκαν με τις έντονες αποδοκιμασίες για τη νεαρή σκηνοθέτιδα Μαριόν Βάσερμαν στην αυλαία της παράστασης. Η προσπάθειά της να εξηγήσει από σκηνής τη συλλογιστική της να αντλήσει έμπνευση, όπως άλλωστε ανέφερε και στο πρόγραμμα της παράστασης, «από τον βίο του Λουδοβίκου Β΄,βασιλιά της Βαυαρίας» επιλέγοντας να δει τη Ρούσαλκα «μέσα από τα μάτια του πρίγκιπα», απλώς κατέστη αδύνατη. Ωστόσο η ένταση συνεχίστηκε και στη δεύτερη παράσταση, την επόμενη ημέρα, όταν περίπου 50 άτομα, μέλη της ΟΛΚΕ (Ομοφυλοφιλικό Λεσβιακό Κίνημα Ελλάδος) εμφανίστηκαν στο θέατρο πριν από την έναρξη και αξίωσαν να διαβάσουν κείμενο διαμαρτυρίας «για την πρωτοφανή λογοκρισία του έργου». Τελικά κατάφεραν μόνο να το μοιράσουν καθώς, όπως υποστηρίζουν, δέχθηκαν προπηλακισμούς από ορισμένους θερμόαιμους.

    Σ ε δηλώσεις του προς «Το Βήμα» ο πρόεδρος του ΔΣ της Ορχήστρας Θόδωρος Μαυρομάτης αρνείται κατηγορηματικά ότι η όλη ιστορία προκλήθηκε για λόγους προεκλογικής εκμετάλλευσης εν όψει των επικείμενων αρχαιρεσιών στο σωματείο του. Παράλληλα αναγνωρίζει ότι ακόμη και στους κόλπους της Ορχήστρας υπήρξαν αντιδράσεις ως προς το επίμαχο κείμενο το οποίο τελικά κυκλοφόρησε με απόφαση της πλειοψηφίας του ΔΣ. «Ωστόσο» υποστηρίζει «το χαρτί αυτό παρεξηγήθηκε.Θεωρώ απαράδεκτο το να μας παρουσιάζουν ως ομοφοβικούς ή ρατσιστές.Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τους ανθρώπους που επιλέγουν σύντροφο από το ίδιο φύλο. Αυτό που θέλαμε ήταν να εκφράσουμε τη διαμαρτυρία μας για την παραποίηση του λιμπρέτου. Το κακό με την αυθαιρεσία ορισμένων σκηνοθετών έχει παραγίνει. Η “Ρούσαλκα” ανεβαίνει πρώτη φορά στην Ελλάδα και θεωρούμε ότι θα έπρεπε να έχει παρουσιαστεί όπως γράφτηκε».

    Σε σχέση με την κατάσταση που δημιουργήθηκε γύρω από τη «Ρούσαλκα», ο πρόεδρος του ΔΣ της ΕΛΣ Οδυσσέας Κυριακόπουλος, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Τζιοβάνι Πάκορ και τα μέλη του ΔΣ της ΕΛΣ σε ανακοίνωσή τους «δηλώνουν απερίφραστα ότι ουδεμία παρέμβαση έγινε στην ελεύθερη έκφραση της καλλιτεχνικής άποψης της σκηνοθέτιδας του έργου. Αυτό θα ήταν τελείως αντίθετο προς τις αρχές που διέπουν τη Λυρική Σκηνή, η οποία είναι πνευματικός χώρος ανάπτυξης της ελεύθερης καλλιτεχνικής δημιουργίας.Η λογοκρισία και ο φανατισμός δεν μπορεί να χαρακτηρίζουν έναν σύγχρονο καλλιτεχνικό οργανισμό.Η ευθύνη,άλλωστε,της επιλογής και της παρουσίασης του έργου ανήκει στη διοίκηση της ΕΛΣ».

    Οι επόμενες παραστάσεις της «Ρούσαλκα» στο θέατρο Ολύμπια θα δοθούν στις 13, 14 και 15/3.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η «ομοφυλοφιλική» απόδοση της «Ρούσαλκα» προκάλεσε πρωτόγνωρα επεισόδια στη Λυρική

    Express.gr 10/03/09-08:46


    EINAI ομοφοβική η ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ή πιστεύει πως το λιμπρέτο μιας όπερας πρέπει να ανεβαίνει χωρίς σκηνοθετικές παρεμβάσεις; Αφορμή για τα παραπάνω ερωτήματα, που δεν είναι καθόλου ρητορικά, είναι τα γεγονότα της Παρασκευής και του Σαββάτου στο θέατρο «Ολύμπια» κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας και της επόμενης παράστασης της όπερας του Αντονίν Ντβόρζακ, «Ρούσαλκα».

    Το λιμπρέτο της όπερας, που είναι παραλλαγή ενός τσέχικου μύθου, με δέκα λέξεις είναι η ιστορία μιας καλλίφωνης νεράιδας που ερωτεύτηκε έναν πρίγκιπα. Oμως για να αποκτήσει τον άνδρα που πόθησε πρέπει να αποκτήσει ανθρώπινη υπόσταση με τίμημα να χάσει τη φωνή της. Τώρα, η σκηνοθετική γραμμή της Γαλλίδας Μαριόν Βάσερμαν μετέφερε τη δράση από τη χώρα του μύθου στη Βαυαρία του 1870, την περίοδο της βασιλείας του μαικήνα των τεχνών πρίγκιπα Λουδοβίκου Β΄. Ο πρίγκιπας είχε μόνιμους στην αυλή του τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες της εποχής του. Παράλληλα άνηκε στο «τρίτο» φύλο. Η σπάταλη διαχείριση των οικονομικών αλλά και η σεξουαλική του ιδιαιτερότητα οδήγησαν στην καθαίρεσή του λόγω «τρέλας». Oπως είχε πει σε συνέντευξή της η Μαριόν Βάσερμαν για την εποχή που επέλεξε να διαδραματίζεται η όπερα, «Ο Λουδοβίκος βασανίστηκε πολύ από τη σύγκρουση της λογικής με το συναίσθημα, από τον διχασμό ανάμεσα στην ομοφυλοφιλία και τις επιταγές του αξιώματός του. Η παρακμή του Λουδοβίκου υπήρξε, φυσικά, πολύ πιο σταδιακή. Στην παράστασή μας, αυτή η εσωτερική σύγκρουση είναι πολύ πιο βίαιη, καθώς ο πρίγκιπας οδηγείται στην τρέλα σε πολύ μικρότερο διάστημα – λόγω… περιορισμένου θεατρικού χρόνου».

    Το φιτίλι για το τι επρόκειτο να ακολουθήσει ήταν το φυλλάδιο που μοιραζόταν στην είσοδο της Λυρικής, που υπέγραφε το δ.σ. της Ορχήστρας της ΕΛΣ, και ανάμεσα στα άλλα ανέφερε ότι «όπως θα διαπιστώσετε παρακολουθώντας την παράσταση η συγκεκριμένη σκηνοθετική απόδοση εκτός του ότι αλλοιώνει το λιμπρέτο προσδίδει στον κεντρικό ήρωα του έργου ομοφυλοφιλικές τάσεις με ακραίες σκηνές, κάτι για το οποίο διαμαρτυρηθήκαμε εγγράφως στη διοίκηση της ΕΛΣ».

    Στην παράσταση το κοινό άρχισε να αντιδρά όταν άρχισε να γίνεται ξεκάθαρη στους θεατές η ομοφυλοφιλική διάσταση στις αναζητήσεις του πρίγκιπα. Το ξέσπασμα για όσους δεν συμφωνούσαν με τις σκηνοθετικές γραμμές ήρθε σταδιακά. Πρώτα όταν ο πρίγκιπας έδωσε ένα ερωτικό φιλί σε έναν άνδρα και κορυφώθηκε προς το τέλος με την εμφάνιση γυμνόστηθων νεράιδων.

    Το αποτέλεσμα ήταν ένα πανδαιμόνιο με τους θεατές χωρισμένους στη μέση. Οι μισοί να χειροκροτούν τη Γαλλίδα σκηνοθέτιδα Μαριόν Βάσερμαν και οι άλλοι μισοί να τη γιουχάρουν όταν εκείνη προσπαθούσε να εξηγήσει τις θέσεις της. Επίσης δεν έλειψαν και τα λεκτικά επεισόδια ανάμεσα στους θεατές.

    Το βράδυ του Σαββάτου τα επεισόδια συνεχίστηκαν με μεγαλύτερη ένταση. Προτού ξεκινήσει η παράσταση 50 διαδηλωτές, μέλη της ομοφυλοφιλικής και λεσβιακής κοινότητας, είχαν συγκεντρωθεί ειρηνικά έξω από την είσοδο της Λυρικής και μοίραζαν στους θεατές που προσέρχονταν κείμενο-απάντηση σε κείμενο με ομοφοβικά σχόλια εναντίον της παράστασης που μοίραζαν για δεύτερη ημέρα μέλη της ορχήστρας.

    Στη συνέχεια οι συγκεντρωμένοι απαίτησαν να διαβάσουν κείμενο διαμαρτυρίας για τη λογοκρισία του έργου, ένα κείμενο απάντησης στην «ομοφοβική», όπως τη χαρακτήρισαν, ανακοίνωση του δ.σ. της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής από τη σκηνή του θεάτρου.

    Στη σκηνή πλέον μερίδα του κοινού αλλά και της ορχήστρας επιτέθηκε φραστικά στους διαμαρτυρόμενους απαιτώντας να αποχωρήσουν. Τα πνεύματα οξύνθηκαν με αποτέλεσμα να πιαστούν κυριολεκτικά στα χέρια μέλη της ορχήστρας με τους διαμαρτυρόμενους. Η κατάσταση ηρέμησε ύστερα από διαπραγματεύσεις των ακτιβιστών με τον πρόεδρο της Λυρικής Οδυσσέα Κυριακόπουλο. Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΣ υπογραμμίζει ότι «ουδεμία παρέμβαση έγινε στην ελεύθερη έκφραση της καλλιτεχνικής άποψης της σκηνοθέτιδας. Αυτό θα ήταν τελείως αντίθετο προς τις αρχές που διέπουν τη Λυρική Σκηνή. Η ευθύνη της επιλογής και παρουσίασης του έργου ανήκει στη διοίκηση της ΕΛΣ».

    Η «Ρούσαλκα» θα παρουσιαστεί και στις 13, 14 και 15 Μαρτίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «Το φιλί δεν ήταν αυτό που ζήτησα»


    Της ΦΩΤΕΙΝΗΣ ΜΠΑΡΚΑ


    «Η πίεση ήταν μεγάλη» ομολογεί η Γαλλίδα Μαριόν Βάσερμαν, σκηνοθέτις της πασίγνωστης πια παράστασης με την όπερα «Ρούσαλκα» του Ντβόρζακ στην Εθνική Λυρική Σκηνή. «Γι' αυτό και ήταν πολύ δύσκολο για τους ηθοποιούς να ερμηνεύσουν το φιλί που ζήτησα στη Β' Πράξη. Οπότε η παράσταση δεν είναι ακριβώς αυτό που ήθελα. Είμαι όμως πολύ ικανοποιημένη από το αποτέλεσμα και τις ερμηνείες στη σκηνή. Σας διαβεβαιώνω πάντως ότι δεν επηρεάστηκε στο ελάχιστο ούτε η δουλειά μου ούτε η άποψή μου» καταλήγει. Ευτυχώς.


    Από το Παρίσι, στο οποίο επέστρεψε, απαντά με νηφαλιότητα και μεγάλη προσοχή στις ερωτήσεις μας. «Δεν ξέρω τι τους εξαγρίωσε» λέει για μουσικούς της Λυρικής. «Κανείς δεν ήρθε κατευθείαν σε μένα. Ωστόσο τόσο η ομοφυλοφιλία όσο και η σύγχρονη ερμηνεία και ανάγνωση είναι ζητήματα με τα οποία ασχολείται σε όλο τον κόσμο και η όπερα και ο χορός και το θέατρο και η λογοτεχνία και το σινεμά» λέει για τα αυτονόητα.

    «Το ζήτημα στη συγκεκριμένη παράσταση δεν είναι εάν ο πρίγκιπας είναι ή όχι ομοφυλόφιλος. Εμπνευστήκαμε από τη ζωή του Λουδοβίκου του Β' της Βαυαρίας. Για μας λοιπόν στην παράσταση ο πρίγκιπας δεν είναι χαρούμενος ούτε με τα καθήκοντά του, ούτε με τη ζωή του. Γι' αυτό δραπετεύει σε έναν φανταστικό κόσμο, στον οποίο η Ρούσαλκα είναι η άλλη, θηλυκή πλευρά του. Αυτό είναι όλο!» ξεκαθαρίζει η Μαριόν Βάσερμαν. Οσο για το κοινό «είναι ελεύθερο να αντιδράσει, όπως είμαι κι εγώ ελεύθερη να προτείνω μια σύγχρονη προσέγγιση».

    Δεν της έχει ξανασυμβεί κάτι τέτοιο. «Δεν έχω όμως και τόση μεγάλη καριέρα πίσω μου» μας λέει. Γεννήθηκε στην Ανζέρ της Γαλλίας και σπούδασε μουσική, θέατρο και τέχνες. Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός σκηνοθέτη σε θέατρα όπως Οπερα της Αβινιόν, Εθνική Οπερα του Μπορντό, Εθνική Οπερα της Λορένης (Νανσί), Εθνική Οπερα του Παρισιού, Οπερα της Βόνης και Μεγάλο θέατρο της Γενεύης.


    Εχει δουλέψει σε ευρύ ρεπερτόριο: μεταξύ άλλων, Μότσαρτ («Ο μαγικός αυλός», «Ντον Τζοβάνι»), Μπετόβεν («Φιντέλιο»), Βέρντι («Ερνάνης», «Τραβιάτα»), Πουτσίνι («Τόσκα», «Μποέμ»). Στο πλευρό τού Φιλίπ Αρλό δούλεψε για τις όπερες του Βάγκνερ «Τριστάνος και Ιζόλδη», «Ο ιπτάμενος Ολλανδός», «Λόενγκριν» αλλά και για το νέο ανέβασμα του «Ταγχόιζερ» το 2002 στο φεστιβάλ του Μπαϊρόιτ. Να θυμίσουμε ότι ο Φιλίπ Αρλό σκηνοθετεί την «Αριάδνη στη Νάξο» του Ρ. Στράους, που θα δούμε του χρόνου στη Λυρική. Το 2003 η Μαριόν Βάσερμαν απέσπασε το πρώτο βραβείο στον διεθνή διαγωνισμό «Ring Award» στο Φράιμπουργκ με τα «Παραμύθια του Χόφμαν» του Οφενμπαχ.

    «Λατρεύω την όπερα» μας λέει. «Δεν μπορώ να ζήσω χωρίς μουσική και θέατρο. Οταν δουλεύω μια παράσταση, προσπαθώ να προσεγγίσω όσο πιο ανοιχτά μπορώ το κείμενο, τη μουσική, το περιεχόμενο, το θέμα. Διαβάζω πολύ, βλέπω ταινίες, μαθαίνω τη μουσική και αφήνω τη διαίσθησή μου να με οδηγήσει. Οπως όταν συναντιούνται δύο άνθρωποι. Κάτι συμβαίνει, πάντα απρόσμενο και μοναδικό».

    Η «Ρούσαλκα», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με την όπερα της Νίκαιας, θα παρουσιαστεί στη Γαλλία τον Μάρτιο του 2010. «Τότε θα δούμε την αντίδραση του γαλλικού κοινού» λέει η Βάρερμαν. Πάντως δεν πτοείται. «Δεν πρόκειται να αλλάξω τίποτα στη δουλειά μου εξαιτίας της λογοκρισίας ή των συντηρητικών αντιδράσεων». *


    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 10/03/2009

    ΑπάντησηΔιαγραφή