16.3.09

ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Τα φάλτσα της Λυρικής
Όταν η Λυρική φαλτσάρει, κάποιοι πρέπει να κρατάνε τον τόνο
του Δημήτρη Αγγελίδη (10%, 10/3/2009)
(…)το Σάββατο η «Σύνθεση» και το 10% (και όχι η ΟΛΚΕ, όπως λανθασμένα μεταδόθηκε στον τύπο) πήραν την πρωτοβουλία να καλέσουν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Δεν έγινε εφικτό ν'αποφευχθεί η παγίδα των προκλήσεων και η εμπλοκή σε αντεγκλήσεις; Χωρούσαν βελτιώσεις σε κείμενα που στάλθηκαν στον τύπο; Μπορεί. Κανείς δεν διεκδικεί το αλάθητο.

***************

13/3/2009
(ανυπόγραφη πρόσκληση)

ΕΝΑ ΦΙΛΙ,
ΔΥΟ ΦΙΛΙΑ,
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΣΤΗ ΛΥΡΙΚΗ!

λεσβίες, έτερο, γκέι, τρανς, αμφί,
συμπολίτες, συναγωνίστριες,
γειτόνοι, μαμάδες, μπαμπάδες, θείοι, θειες,
ζευγαρωμένες και μπακούρια
όλες-οι
ΕΛΑΤΕ
για έναν μαραθώνιο φιλιού έξω από την Εθνική Λυρική Σκηνή, όπου συνεχίζονται οι παραστάσεις της όπερας "Ρουσάλκα".
Επαναφέρουμε στο δρόμο το φιλί που κόπηκε στη σκηνή και αντιδρούμε έμπρακτα στην ομοφοβία της ορχήστρας (και όχι μόνο).

Γιατί οι επιθυμίες μας δεν καταστέλλονται.
Γιατί ένα φιλί είναι πάντα όμορφο.
Γιατί άμα τους ενοχλεί, έχει αξία να το δείχνουμε.
Γιατί πάντα θέλαμε να φιλήσουμε έναν άγνωστο έξω στο δρόμο.
Γιατί η αγάπη θα σώσει τον κόσμο.
Γιατί είναι Σάββατο βράδυ, Σάββατο βράδυ, Σάββατο βράδυ, Σάββατο βράδυ!

Τα πρώτα φιλιά αρχίζουν να πέφτουν στις 7μμ πριν την έναρξη της παράστασης.

[καλούμαστε να είμαστε όσο το δυνατόν πιο δημιουργικοί ως ομάδες ή κατά μόνας μοιράζοντας κείμενα, παίζοντας μουσική, ζωγραφίζοντας στενσιλ, δίνοντας περφορμανς στο δρόμο, φορώντας κουλά (ή καθόλου) ρούχα και γενικότερα συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας χαοτικής ερωτικής ατμόσφαιρας]

ΠΟΥ: εθνική λυρική σκηνή, ακαδημίας 59-61, Αθήνα
ΠΟΤΕ: το Σάββατο 14 Μαρτίου από τις 7μμ έως όσο πάει

***************

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 13.3.2009
(δελτίο τύπου προχρονολογημένο)

Η ζωή δεν είναι μόνο το λυρικό θέατρο, μωρό μου.

Η ΟΛΚΕ δεν συμμετέχει στη διαμαρτυρία που διοργανώνεται το Σάββατο
14.3.2009, έξω από τη Λυρική Σκηνή. Συμμετείχε στη διαμαρτυρία που
οργανώθηκε μετά από κάλεσμα της οργάνωσης «Σύνθεση-ενημέρωση για τον HIV/AIDS» στις 7.3.2009 και θεωρεί ότι έχουν ήδη γραφεί και ειπωθεί πάρα πολλά γιαυτό το θέμα.
Θεωρούμε επίσης σκόπιμο, να επισημάνουμε ότι το ομοερωτοφοβικό
κρούσμα με το κείμενο του Δ.Σ. της ορχήστρας της Ε.Λ.Σ. δεν είναι το
μοναδικό. Καθημερινά πολλές και πολλοί λεσβίες, γκέι, αμφιφιλόφυλες/οι και τρανσέξουαλ βιώνουν την απομόνωση και τον αποκλεισμό, τη βία λεκτική και σωματική, στην οικογένεια, τη γειτονιά, το σχολείο, το στρατό, την εργασία, τον ελεύθερο χρόνο. Τέτοια κρούσματα συμβαίνουν ακόμη και σε μέρη που θα μπορούσαν να θεωρηθούν «ασφαλή» όπως η Ερεσσός και η Μύκονος. Επομένως πιστεύουμε ότι χρειάζονται πολύ περισσότερες δράσεις, σε περισσότερα μέρη και με άλλες αφορμές.
Η ΟΛΚΕ καλεί την κυβέρνηση, τα πολιτικά κόμματα, και όλες/ολους
τις/τους πολίτες να υιοθετήσουν και να υποστηρίξουν το αίτημά της να
καθιερωθεί επίσημα η 17 Μαΐου, παγκόσμια ημέρα κατά της ομοερωτοφοβίας.
Ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ στις φίλες και τους φίλους που διοργανώνουν τη διαμαρτυρία και τις/τους διαβεβαιώνουμε ότι θα αγωνιστούμε και πάλι μαζί σε μελλοντικές ευκαιρίες που θα μας δοθούν, για την εξάλειψη των διακρίσεων και την επίτευξη της πλήρους ισότητας για όλες και όλους.

Το Διοικητικό Συμβούλιο

*******
.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αθήνα, 14 Μαρτίου 2009
Το Athens Pride συμμετείχε ενεργά στη διαμαρτυρία της περασμένης βδομάδας για το περιβόητο πια "φιλί" της Λυρικής Σκηνής. Θεωρούμε ότι ο σκοπός μας πέτυχε, καθότι δράσαμε με επιτυχία και επισημάναμε άλλο ένα κρούσμα ομοφοβίας μέσα από πληθώρα ΜΜΕ.
Για την πρωτοβουλία που διοργανώνεται σήμερα, δυστυχώς δεν είμαστε σε θέση να την υποστηρίξουμε, καθότι μας είναι άγνωστο το προφίλ των ατόμων που το διοργανώνουν. Ωστόσο τους ευχόμαστε να έχει επιτυχή και ειρηνική έκβαση.

********

Με αυτό ως βασικό σύνθημα πάνω απο 200 άτομα συγκεντρώθηκαν χθες βράδυ έξω από την Εθνική Λυρική Σκηνή προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την όπερα "Ρουσάλκα" που συνεχίζει να ανεβαίνει χωρίς το φιλί μεταξύ αντρών που οραματίστηκε η σκηνοθέτης της παράστασης Μαριόν Βάσερμαν.
Μοιράστηκαν κείμενα, πετάχτηκαν φέιγ βολάν, φωνάχτηκαν συνθήματα, κάποιοι έπαιζαν μουσική, ενώ σε πολλές περιπτώσεις έγινε συζήτηση με θεατές που περίμεναν να μπουν στην παράσταση. Η ανταπόκριση του κοινού υπήρξε εξαιρετικά θετική καθώς πολλοί ήταν αυτοί που δεν ήξεραν για το κομμένο φιλί. Κάποιοι μάλιστα απαίτησαν από το ταμείο να τους επιστραφεί το μισό από το αντίτιμο του εισητηρίου, εφόσον η παράσταση που επρόκειτο να παρακολουθήσουν δεν ήταν ακριβώς αυτή για την οποία είχαν πληρώσει.
Η βασική δράση της διαμαρτυρίας, όμως, υπήρξαν τα δημόσια φιλιά που οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν στη μέση της οδού Ακαδημίας κόβοντας πολλές φορές την κυκλοφορία. Λεσβίες, γκέι, τρανς, αμφί, αλλά και πολλοί ετερό έπραξαν αυτό που θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητο: φιλήθηκαν στο στόμα και αγκαλιάστηκαν σφιχτά Σάββατο βράδυ στο κέντρο της πόλης.
Η συγκέντρωση έληξε με την έναρξη της παράστασης (που καθυστερησε κατά 30 λεπτά περίπου) αφήνοντας πολλά αναμνηστικά φιλιά στην είσοδο του θεάτρου.

(athens.indymedia.org, 15/3/2009)

25 σχόλια:

  1. Για λόγους πληρότητας, θα πρέπει να πούμε, ότι την "ανυπόγραφη" ανακοίνωση, πολλοί έλαβαν από το e-mail της Λεσβιακής Ομάδας Αθήνας. Αυτό βέβαια μπορεί να μην σημαίνει ότι είναι δική της, θα μπορούσε να σημαίνει ότι απλά την προώθησε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάλιστα... Γι’ άλλη μια φορά διασπασμένοι δηλαδή. Εδώ ο ένας, εκεί ο άλλος, κι’ ο τρίτος παραπέρα... Αυτό θα μας φάει στην Ελλάδα...

    :-/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Eγώ τελικά δεν κατάλαβα τί ακριβώς έγινε... όμως από όσα έγραψαν οι μπλόγκερ που συμμετείχαν αντιλαμβάνομαι ότι η ΟΛΚΕ και το Pride έβγαλαν ανακοινώσεις με τις οποίες αποστασιοποιούνται από την εκδήλωση επειδή ο κόσμος που συμμετείχε δεν επιθυμούσε δημοσιογράφους, κάμερες και τις περίφημες "αποκλειστικότητες" που κάποιοι μοιράζουν σε διάφορα media.

    Επίσης δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο ορισμένοι επιμένουν να επαναλαμβάνουν την ανακρίβεια ότι το φιλί έχει κοπεί από τις παραστάσεις της Λυρικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το φιλι δεν δόθηκε σε καμία παράσταση πλην των 2 τελευταίων. Αυτή που ακολούθησε την δράση του Σαββάτου και στην τελευταί παράστση της Κυριακής. Ποιος σου είπε ότι ήταν ανακρίβεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πραγματι, το σαββατο 14/3 το φιλι δοθηκε κανονικα αν και βεβιασμενα!
    Για οσους δεν το ξερουν, ο τραμπουκος με το κορνο που ειχε προπηλακισει τον Κατσαγιαννη κατα το αλλο ντου τησ 7/3 γιουχαιστηκε ελαφρα απο καποιους θεατες κατα την εισοδο του στο πηγαδι της ορχηστρας και ΑΠΟΧΩΡΗΣΕ Ματαια τον παρακαλουσε ο τσεχος μαεστρος Κυζλινγ να κανει το καθηκον του. Η οπερα δοθηκε (μετα απο ημιωρη καθυστερηση, καπακι στην αλλη ημιωρη, απο το κιςς-ιν) χωρις κορνο (ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΟΥΣ ΝΟΙΑΖΕΙ ΤΟ ...ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝθΕΤΗ).
    ΝΑ ΠΑΝΕ ΝΕ ΠΑΙΞΟΥ ΣΤΗ ΤΕΧΕΡΑΝΗ! (οπως πολυ καλα ειπε καποιος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αφού στην παράσταση δεν υπάρχει το φιλί και κόπηκε στην γενική πρόβα, σύμφωνα με την μαρτυρία της σκηνοθέτιδος. Ποια είναι η ανακρίβεια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ anonymous

    Oι παραστάσεις που ακολούθησαν τη δράση του Σαββάτου (στις 7 και τις 8 του μηνός δηλαδή) δεν ήταν βέβαια οι τελευταίες. Ακολούθησαν οι παραστάσεις στις 13, 14 και 15 Μαρτίου και από την πληροφόρηση που έχω ούτε σε αυτές, ούτε κατά την πρεμιέρα της 6ης Μαρτίου (παρουσία του πρώην προέδρου της Δημοκρατίας κ. Στεφανόπουλου) λογοκρίθηκε η επίμαχη σκηνή. Η σκηνή λογοκρίθηκε στην προγενική πρόβα με τη δικαιολογία της "επίσκεψης σχολείου".

    Τα παραπάνω άλλωστε προκύπτουν τόσο από τις συνεντέυξεις της ίδιας της σκηνοθέτιδας όσο και από την ανακοίνωση του ΔΣ της Λυρικής.

    Δεν προσπαθώ να δικαιολογήσω την απαράδεκτη ενέργεια της ορχήστρας, αλλά καλό είναι να μιλάμε επί πραγματικών περιστατικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @gsh

    Το φιλί δεν δόθηκε παρά μόνο στις παραστάσεις του σαββάτου και της κυριακής 14+15/3. Αυτό από πληροφορίες μέσα από τη Λυρική.

    Το θέμα μας δεν είναι η ελευθερία της Τέχνης εξάλλου, αλλά η ομοφοβία της ορχήστρας και πάνω σ'αυτό δεν έχει αλλάξει κάτι. Επομένως, ας ξεκολλήσει παρακαλώ η κουβέντα από το αν δόθηκε το φιλί τελικά ή όχι. Δεν έχει σημασία πια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. apo thn Lifo


    Σάββατο βράδυ αποφάσισα να πάω Λυρική. Να δω το λογοκριμένο έργο που ανεβάζει. Πήγα μία ώρα νωρίτερα και πήρα με την ησυχία μου εισιτήρια(45 ευρώ). Μπήκα μέσα και περίμενα, ώσπου άκουσα φασαρίες απο την είσοδο.Ακτιβιστές βρίσκονταν στην είσοδο και διαμαρτύρονταν για το γνωστό θέμα που δημιούργησε η ορχήστρα. Οι υπέυθυνοι του θεάτρου θεώρησαν σωστό να κλειδώσουν τις πόρτες και να αφήσουν έξω το κοινό. Κυρίες με τα εισητήρια στα χέρια κολλημένες απο τους ακτιβιστές πάνω στις πόρτες ούρλιαζαν να τις αφήσουν να μπούν μέσα.Οι πόρτες παρέμεναν κλειστές με το προσωπικό της λυρικής να έχει μαζευτεί στο εσωτερικό και να παρακολουθεί γελώντας.Ξαφνικά άνοιξε για λίγο η πόρτα και μπήκαν μερικές κυρίες μαζί και με ενα σκύλο ο οποίος είχε τρομοκρατηθεί απο τη φασαρία. Άλλοι κυνηγούσαν το σκύλο και άλλοι του προσέφεραν καταφύγιο. Η κυρία απο το μπάρ είχε μαζευτεί και αυτη με την ορχήστρα και το άλλο προσωπικό στην είσοδο για να χαζέψει τα τεκτενόμενα.Οπότε ολα κλειστά μεσα.Κάποια στιγμή άνοιξαν την πόρτα και μπήκε ο κόσμος, κάθησε γρήγορα στις θέσεις τους και περίμενε να αρχίσει το έργο....Μάταια....μετά απο μία ώρα ανακοίνωσαν οτι αρρώστησε ξαφνικά κάποιος απο την ορχήστρα....Το κοινό άρχισε να φωνάζει στην ορχήστρα...Ενας χαμός....Αναχωρήσαμε αμέσως πέρνωντας τα χρηματα μας πίσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και το ομιχλώδες στο απόσπασμα από το 10% ποιο είναι; Το κείμενο αναφέρεται στην πρώτη παρέμβαση του Σαββάτου, 7/3. Όχι στην παρέμβαση του Σαββάτου, 14/3.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Dimitris,
    Κατ’ αρχάς βλέπουμε το 10% να διεκδικεί τη γονεϊκότητα της πρωτοβουλίας, μολονότι στον Τύπο προβάλλεται συστηματικά η ΟΛΚΕ, και μάλιστα με την καινοφανή ονομασία Ομοφυλοφιλικό Λεσβιακό Κίνημα Ελλάδας.
    Εν συνεχεία το 10%, μετά τις 10/3, δεν καλύπτει ούτε καν ειδησεογραφικά τις εξελίξεις της πρωτοβουλίας του και το μπαλάκι περνάει στην ΟΛΚΕ και το Athens Pride που με ανακοινώσεις τους το Σάββατο 14/3, δηλαδή μετά από μήνες σιωπής για την πρώτη, αρνούνται δημοσίως να στηρίξουν την ανυπόγραφη πρόσκληση λόγω του άγνωστου προφίλ των αποστολέων, πράγμα βεβαίως που δεν είναι αληθές αλλά προσχηματικό. Πρόσθεσε τώρα και τις παρεμβάσεις εξω-λοαδ ατόμων με τη μορφή «οδηγιών προς ναυτιλομένους» πριν τη δεύτερη συγκέντρωση του Σαββάτου και με οδηγίες για το πώς χτίζονται οι κοινωνικές συμμαχίες μετά το Σάββατο μέσω e-mail που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου και πες μου τι ακριβώς καταλαβαίνει, ή θα έπρεπε να καταλαβαίνει, ο μέσος ομοφυλόφιλος που παρακολουθεί τα τεκταινόμενα από την επαρχία ή από τα προάστια της Αθήνας. Εγώ πάντως δεν ξεχωρίζω και πολλά στο θολό τοπίο του ελληνικού γκέι κινήματος. Αν εσύ πάλι βλέπεις φως και μπορείς να μας δια-φωτίσεις, θα σου είμαστε υπόχρεοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μόδα και πάλι μόδα φίλες μου :-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Erva,

    Εγώ έκανα μια συγκεκριμένη ερώτηση: τι το ομιχλώδες είχε το απόσπασμα του 10% που παρέθεσες. Η μόνη απάντηση που έλαβα επ'αυτού, είναι ότι ενώ το 10% διεκδικεί την πρωτοβουλία για τη διαμαρτυρία της 7/3, στον τύπο προβάλλεται η ΟΛΚΕ. Θα συμφωνήσεις ότι αν κάποιοι δημοσιογράφοι είναι ανακριβείς, αυτό δεν κάνει το κείμενο του 10% ομιχλώδες. Η ανακοίνωση της Σύνθεσης που καλεί στη διαμαρτυρία της 7/3 είναι αναρτημένη από το μεσημέρι του Σαββάτου και είναι διαυγής: http://www.10percent.gr/epikairotita/eidiseis/954--lr.html .

    Για τα υπόλοιπα που θέτεις σχετικά με το 10%, πράγματι έχει υπάρξει μια καθυστέρηση στην κάλυψη της δεύτερης εκδήλωσης, αν και καλύπτεται ειδησεογραφικά η αναφορά της Ένωσης Κατά των Διακρίσεων στον Συνήγορο του Πολίτη. Επειδή δεν με ενθουσιάζει το επιχείρημα της έλλειψης δυνάμεων, δεν θα το επικαλεστώ. Οπότε θα πω ότι ιδανικά πράγματι θα έπρεπε να έχει καλυφθεί ειδησεογραφικά εγκαίρως η δεύτερη εκδήλωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ο τίτλος της ανάρτησης είναι "Τοπίο στην ομίχλη" και προφανώς αναφέρεται στο τοπίο του γκέι κινήματος.
    Το απόσπασμα του 10% ξεκαθαρίζοντας την προέλευση της πρωτοβουλίας γεννάει περισσότερα ερωτήματα για τη μιντιακή κάλυψή της και τις συμμαχίες στις οποίες στηρίχθηκε όπως αυτές διαφαίνονται στις υπογραφές της επιστολής της 9/3.
    Κι ακολουθούν τα όσα ακολούθησαν.

    Μπορείς να μου απαντήσεις τι θα πρέπει να έχει καταλάβει ο μέσος ομοφυλόφιλος της χώρας από όλη αυτή την ιστορία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οπότε ας διαβάζουμε Πεζοδρόμιο που ως γνωστόν έχει επιτελείο χιλιάδων που δουλεύουν νυχθημερόν και τα προλαβαίνει όλα :-Ρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ερωα: Να σου πώ τί κατάλαβα εγώ, που είμαι λίγο άσχετη με το ποιός είναι με ποιόν, και την έμαθα τη φάση μόνο από ποστ σε μπλογκ και mails.

    Την πρώτη "δράση" την οργανώσαν μέλη διαφόρων οργανώσεων και του 10%, με δική τους πρωτοβουλία, αλλά χρησιμοποιώντας την ιδιότητά τους ως μελών για να μαζέψουνε κόσμο (περιλαμβανώμενων του Βάλιαντ και της Βλάμισσας). Αφού η πρώτη δράση έκανε σουξέ στα μπλογκ και τα μμε, οι οργανώσεις διεκδίκησαν την διοργάνωση της δράσης, ή τη συμμετοχή τους σ' αυτήν, αφού την διοργάνωσαν ή μετείχαν μέλη τους. Τα μέλη όμως που την οργάνωσαν αποφασίσαν οτι δεν έχουν την ανάγκη των οργανώσεων, πιφ, τα καταφέρνουν και μόνοι τους. Οπότε οι οργανώσεις απέσυραν την υποστήριξή τους από τη δεύτερη δράση, για να τους δείξουνε. Τα μέλη προχώρησαν στη δεύτερη δράση και κατηγόρησαν τις οργανώσεις που δεν τους υποστήριξαν για διαπλοκή και κρυοκωλιά. Και μιας και τα μέσα δεν θα έρχονταν έτσι κι αλλοιώς γιατί βαρεθήκανε πια, είπαν οτι δεν τα θέλουνε για να δείξουν οτι δεν τα έχουν ανάγκη αφού έχουν το φέησμπουκ που είναι... ελεύθερο.

    Κι είμαστε τώρα μιάμιση βδομάδα κι ασχολούμαστε με κάποια ξεκάρφωτη μαλακία που δεν θα την είχαμε μάθει κάν αν δεν είχε γίνει ο ντόρος που έγινε, γιατί ο μέσος γκέυ που λες, δεν είναι ο Τομ Χανκς στο Φιλαδέλφια να ξέρει να ξεχωρίσει τον Τανχώυζερ από τον Ζίγκφριντ και την Κάστα Ντίβα από την Ντιβάιν, και χέστηκε για τη Λυρική και βέβαια κάτι απολιθωμένα σάψαλα που συχνάζουν εκεί μέσα δεν έχουν καμμία επίδραση στη ζωή του- κι αν έχει καταλάβει τί θα πει "ομοφοβία", δεν είναι οι θλιβερές ανακοινώσεις μιας δευτεροκλασάτης μπάντας του δήμου που τον μαράνανε.

    Με λίγα λόγια: ακτιβιστική γυμναστική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Και μιας και τα μέσα δεν θα έρχονταν έτσι κι αλλιώς γιατί βαρεθήκανε πια, είπαν οτι δεν τα θέλουνε για να δείξουν οτι δεν τα έχουν ανάγκη αφού έχουν το φέησμπουκ που είναι... ελεύθερο."


    Το indymedia βέβαια δεν παρέλειψαν να το φωνάξουν για να καλύψει την εκδήλωση.

    Να πάμε με τον Κούλογλου ή με το Indymedia; Ιδού το φλέγον ερώτημα που μας ταλανίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Erva,

    ξεκαθαρίζοντας την προέλευση της πρωτοβουλίας, το 10% απλώς δίνει μια ακριβή πληροφορία. Την ίδια πληροφορία επιβεβαιώνει και η ΟΛΚΕ στο δελτίο τύπου της 13/3.

    Η επιστολή είναι άλλο πράγμα, μεταγενέστερο, και δεν θεωρώ a priori κακή τη σύμπτωση απόψεων οργανώσεων και φορέων ούτε την κοινή δράση κατά περίπτωση.

    Τώρα αν οι δημοσιογράφοι μπερδεύουν το α με το β, η ευθύνη για την ομίχλη ανήκει κυρίως σε αυτούς. Οι ανακοινώσεις και τα γεγονότα είναι ξεκάθαρα.

    Αντί να κάνουμε αυτοεκπληρούμενες προφητείες για το τι κατάλαβε ο μέσος ομοφυλόφιλος, μπορούμε να το συνάγουμε από τα διάφορα φόρουμ όπου συζητήθηκε το θέμα. Όπως θα δεις, οι περισσότεροι αγανάκτησαν με τη λογοκρισία, την ομοφοβία και τους προπηλακισμούς και επικρότησαν την παρέμβαση διαμαρτυρίας. Άρα ο μέσος ομοφυλόφιλος, αν θέλεις να βγάλεις μέσους όρους, κατάλαβε πως χάρη σε μια έγκαιρη παρέμβαση διαμαρτυρίας, που οργανώθηκε μέσα σε λίγες ώρες, δεν έμεινε αναπάντητη μια περίπτωση κρατικής ομοφοβικής λογοκρισίας.

    Stassa,

    Η κατηγορία για επαναστατική γυμναστική είναι εύκολη, αλλά εν πάσει περιπτώσει, απ'το να είσαι ξάπλα στον καναπέ, καλύτερη η επαναστατική γυμναστική. Αν είναι σημαντικό το θέμα της κρατικής ομοφοβικής λογοκρισίας ή όχι το κρίνει ο καθένας. Μέχρι στιγμής, οι περισσότεροι βλέπω να έκριναν πως είναι. Συμφωνώ ότι υπάρχουν σημαντικότερες περιπτώσεις ομοφοβίας και πολύ μεγαλύτερα περιθώρια ουσιαστικότερης δράσης. Δεν βλέπω όμως άστοχη και αυτή την κινητοποίηση, στο μέτρο που της αναλογεί. Και ως προς την ορατότητα λειτούργησε πολύ θετικά.

    GSH,

    καλές οι εξυπνάδες, μπορείς να διαβάζεις ό,τι νομίζεις ότι σε καλύπτει. Εγώ πάντως το Απέναντι Πεζοδρόμιο το διαβάζω και εκτιμώ απεριόριστα τη δουλειά που κάνει. Αν νομίζεις ότι οι άλλοι δεν σου λένε τίποτα, by all means.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Dimitris,
    Η ΟΛΚΕ στο προχρονολογημένο δελτίο τύπου της το επιβεβαιώνει με καθυστέρηση μιας εβδομάδας κι αφού στα ΜΜΕ έχει παίξει σαν δική της πρωτοβουλία.
    Υπάρχει λοιπόν ένα ζήτημα δεοντολογίας και μάλιστα με την ΟΛΚΕ, ή κάποιους/ες εκεί μέσα, να έχει επιδείξει και στο παρελθόν (περίπτωση Ιρανού Άλεξ) πόσο αδίστακτη είναι στο να καρπώνεται τις ξένες δράσεις.
    Και μπορεί να μην είναι κακή η «σύμπτωση απόψεων οργανώσεων και φορέων και η κοινή δράση κατά περίπτωση», αλλά είναι ύποπτη η κατ’ επανάληψη απόπειρα μέσω αυτής να οριοθετηθεί το γκέι κίνημα*. Και το 10% δεν είναι άμοιρο ευθυνών στο σημείο αυτό.
    Επίσης δεν είναι κακές οι «κοινωνικές συμμαχίες», αλλά είναι ύποπτη η επιλεκτική διαπραγμάτευση με κάποιους χωρίς να γίνονται γνωστά ατζέντα και ανταλλάγματα. Και είναι ακόμη πιο ύποπτη η ανάμειξη ατόμων εκτός λοαδ χώρου σε ρόλο «συμβουλάτορα», «προστάτη» ή «νταβατζή».
    Τέλος για τα φόρα που αναφέρεις, διαβάζοντας τα σχόλια πρόσεξα έναν λόγο φανατικό, κάποιες φορές μίσους, που προφανώς κάποιοι επέτρεψαν ή ενθάρρυναν να καλλιεργηθεί. Αυτό είναι, άραγε το ζητούμενο;


    *Και μια και μιλάμε για γκέι κίνημα αναρωτιέμαι αν μετά την πρόσφατη μιντιακή «μετονομασία» της ΟΛΚΕ σε Ομοφυλοφιλικό Λεσβιακό Κίνημα Ελλάδας θα μπορεί κανείς να μιλάει για κίνημα χωρίς να χρειάζεται να διευκρινίζει τι εννοεί.
    Πόση βουλιμία, Θεέ μου!


    Stassa,
    Το δίλημμα δεν είναι ακτιβιστική γυμναστική ή καναπές, αλλά αν υπάρχει ρόλος άλλος από του κλακαδόρου για τους εκτός του "σκληρού πυρήνα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Dimitris,

    δεν επιχειρώ να ερμηνεύσω τον erva, αλλά τουλάχιστον αυτό που εγώ κατάλαβα είναι ότι δεν ψεύγει το 10% για "ομιχλώδη" ενημέρωση -εκτός και κατάλαβα λάθος οπότε να με διορθώσει. Αυτό που έκανε είναι μέσω ανακοινώσεων ξεκινώντας από το άρθρο του 10% και συνεχίζοντας μέσω λοιπών ανακοινώσεων, έδειξε όλη την διαδρομή από τις 10/3 έως τις 14/3 και διαπιστώνοντας ότι αν μή τί άλλο το τοπίο είναι ολίγον ομιχλώδες, δύσκολα βγάζει κανείς συμπεράσματα, εκτός και έχει εκ των έσω ενημέρωση. Πιστεύω ότι κι εσύ θα συμφωνήσεις μ' αυτό.

    Επίσης, χωρίς να προσπαθήσω να κάνω τον δικηγόρο της Στάσσας, δεν μίλησε για "επαναστατική" γυμναστική, για ακτιβιστική γυμναστική μίλησε. Και νομίζω ότι πάλι θα συμφωνήσεις ότι ακτιβισμός γίνεται με πολλές μεθόδους. Γίνεται με δυναμικές μεθόδους, γίνεται όμως και με θεσμικές παρεμβάσεις. Και νομίζω ότι κατά περίπτωση κρίνεται ποιός τρόπος είναι ο ενδεδειγμένος.

    Τέλος είμαι σίγουρος ότι πάλι θα συμφωνήσεις, ότι οι νόμοι της πλειοψηφίας (αν υποθέσουμε ότι στο προκείμενο ισχύουν), δεν δίνουν πάντα το ασφαλές συμπέρασμα της δικαίωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δημήτρη:

    Οι περισσότεροι επίσης φαίνεται να κρίνουνε οτι δεν τρέχει τίποτα με την απόφαση του Άρειου Πάγου για τον φορέα του AIDS ας πούμε. Δεν βλέπω τίποτα πολύχρωμα πλήθη να διαμαρτύρονται απ' έξω από τα δικαστήρια. Δεν νομίζω οτι "οι περισσότεροι" θεωρούνε οτι είναι πιο σημαντικοί οι βορβορυγμοί της ορχήστρας της Λυρικής απο τις αποφάσεις του ανώτατου δικαστήριου της χώρας. Αλλά εκεί δεν περνάνε οι μπούκες και τα φιλάκια, οπότε κωλώνουνε και δεν ξέρουνε τί να κάνουνε. Άρα τί ωφελεί η γυμναστική αν δεν σε... προγυμνάζει, για να αντιμετωπίσεις τα σοβαρά, με την ίδια ενέργεια και δημιουργικότητα που βρίσκεις για τις τρίχες;

    Τέλος πάντων, εμένα απλώς μου φαίνονται λίγο κουταμάρες όλα αυτά- να πάμε να φιληθούμε έξω από τη Λυρική για να φρικάρουμε τους βλάκες τους στρέητ (εμείς οι hips κι αυτοί οι squares). Βλέπω δηλαδή έναν κόσμο που δεν έχει πάρει χαμπάρι ακριβώς για τί φωνάζει και τί διεκδικεί, και την ομοφοβία που πιπιλάει δεν την έχει καταλάβει ακριβώς ποιά είναι και μουντάρει ανεμόμυλους για χόμπυ, να δείξει οτι κάτι κάνει. Λίγο κακομαθημένα παιδάκια, λίγο τρέντι κουήρ ακτιβιστές, λίγο μια μανιοκατάθλιψη σε συσκευασία δώρου (sic).

    Ε, και λίγο να δούμε ποιός θα γίνει Βαλιανάτος στη θέση του Βαλιανάτου, μια ζωή πια...

    έρωα:

    Το αστείο είναι οτι όλη αυτή η ιστορία υποστηρίχτηκε ακριβώς από άτομα που έχουν μπουχτίσει με τους σκληρούς πυρήνες- αυτό δεν ήταν το σύνθημα; Αλλά κι αυτό ένα τάργκετ γκρουπ είναι και στοχεύθηκε έξυπνα, θά 'λεγα- και πάλι τους καπελώσανε από 'δω κι από 'κει. Meet the new activist, λέω εγώ, same shit as the old activist...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. para ti geniki kali pliroforisi tou pezodromiou, i olke einai akomi koinotita kai oxi kinima, toulaxiston sto site tous auto leei (ksafniastika toso pou piga kai eida).. dikio se polla alla, alla prosopika protimo tous organomenous kai eponumous, apo tous anorganotous kai anonimous. A! kai autous pou psifizontai (asxeto an de tous psifizo ego).
    kai ena teleutaio, gia ton irano alex, pali lathaki -lene oi fimes. i olke to xarise kai den t eklepse. kai re paidia, mia organosi uparxei pou trexei, oute ego simfono se ola, alla mi ti thavoume kai sunexeia.
    euxaristo pou me akousate

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Το κρίσιμο ζήτημα είναι πόσοι ψηφίζουν και πού και από ποιους παίρνονται τελικά οι αποφάσεις.
    Σε σχέση με την αξιοπιστία της ιστοσελίδας της ΟΛΚΕ να σου θυμίσω ότι προ τελευταίου δελτίου τύπου είχε να ενημερωθεί σχεδόν μισό χρόνο. Να δούμε τώρα πότε θα είναι η επόμενη φορά.
    Και σε κάθε περίπτωση διάψευση για την οργανωμένη, από όλες τις εφημερίδες, μετονομασία δεν είδα.
    Όσο για τον Ιρανό Άλεξ, η πραγματικότητα είναι με ακρίβεια αποτυπωμένη στο διαδίκτυο για όποιον επιθυμεί να μπει στον κόπο να την ψάξει και δεν αρκείται βολικά στο τι λένε οι ...φήμες.
    Και να είσαι βέβαιος ότι άτομα λυσσασμένα για προβολή και βουλιμικά για εξουσία ποτέ δεν χαρίζουν τίποτα. Ούτε καν στα άλλα μέλη της ίδιας της οργάνωσής τους. Κι αυτό είναι ακόμη πιο θλιβερό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. fantazomai oti psifizoun osoi endiaferontai na ginoun meli... opos pantou. an ego den endiaferomai na psifiso, i na gino melos, tote de mporo kai na krino ti apofasizoun oi alloi. an theliso na mpo ki ego sti diadikasia, tote mporo na pao (kai na sfaxto pithanotata). gia to onoma, tha doume an exeis dikio (ki an den exeis, empisteuomai oti tha to peis kai dimosia). gia ton alex, o kathenas exei tis piges tou kai tin apopsi tou, alla den brika kai kanena dt tis olke pou na "klebei" tin ipothesi. oso gia to "lussasmena gia provoloi kai boulimika gia eksousia" atoma, me bazeis se skepseis.. den katalabaino an anaferesai sta paidia tou ds (pou epeidi ksero kapoious kai mono adistaktoi den mou fainontai, tha tous katigorousa gia to antitheto, oti den bgainoun arketa sta kanalia) i se allous-es pou ontos idonizontai me ton ixo tis fonis tous kai tous endiaferei mono i opoia prosopiki tous agenda.. gia to deutero tha simfoniso apolita.
    gia mena to problima den einai i olke, einai oti den eimaste OLOI grammenoi kapou, oste na eimaste kai apotelesmatikos moxlos piesis.
    telospanton, euxaristo gia ti filoksenia kai pali :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Για να ακριβολογούμε:
    Δεν ψηφίζουν όσοι ενδιαφέρονται να γίνουν μέλη, αλλά όσα μέλη (πόσα άραγε;) πιστεύουν ότι μέσα από τέτοιες διαδικασίες ψηφοφορίας μπορούν πραγματικά να παίρνονται αντιπροσωπευτικές αποφάσεις.
    Αν μια οργάνωση δεν μπορεί να έχει ικανοποιητικό αριθμό μελών ή να τα κινητοποιήσει έστω και για να ψηφίσουν στις αρχαιρεσίες, μάλλον κάποιο πρόβλημα έχει.
    Και θα συμφωνήσω μαζί σου ότι το ΔΣ μπορεί να έχει μέλη αξιόπιστα αλλά δυστυχώς δεν είναι αυτά που καθορίζουν την πορεία της οργάνωσης.
    Κι αν το ΔΣ δεν ελέγχει την κατάσταση, πχ το στοιχειώδες, την ιστοσελίδα της ΟΛΚΕ, αν τα απλά μέλη δεν έχουν ικανοποιητική πληροφόρηση, μην σου πω καμία, αν κάποιοι κινούνται με αυτόβουλες κινήσεις που δεσμεύουν όλους τους υπόλοιπους, δεν βλέπω γιατί θα πρέπει κάποιος να πάει να "σφαχτεί" για μια τόσο χαμένη υπόθεση.
    Να είσαι σίγουρος ότι υπάρχουν πολύ πιο ουσιαστικοί τρόποι να πιέσει κανείς και εκτός "Στεκιού Μεταναστών".
    Το ζήτημα είναι να μην φάνε οι "βουλιμικοί" ολόκληρο τον χώρο, για να το θέσω όσο πιο κομψά κι ανώδυνα μπορώ.

    Σχετικά με το όνομα πρόσεξε τα "τρανς" ελληνικά της Ελευθεροτυπίας (9/3/2009), προφανώς μετά από υπόδειξη της τελευταίας ώρας:
    «Η Αθήνα δεν είναι Τεχεράνη»
    Θ. Κ.: (μέλος του Δ.Σ. της Ομοφυλοφιλικό-Λεσβιακό Κίνημα Ελλάδας)

    ΑπάντησηΔιαγραφή