.
Bank Targets gay Londoners
(www.springwise.com, 25/8/2008)
Nearly one in nine employees in London's banking, finance and insurance sector is gay, according to an article in the Telegraph, and such consumers typically enjoy significantly higher salaries than their heterosexual counterparts. Little wonder, then, that one of London's major banks has implemented a new banking service targeted specifically at the city's homosexuals.
Just launched this summer, Credit Suisse's new service is provided by advisors at the bank who are themselves openly gay, the Telegraph reported, and includes not just traditional banking offerings but also components tailored to such events as adoption and civil partnership. Stephen Connolly, head of the Credit Suisse service, explains: “Clients with us have no need to explain their lifestyles or—as we know happens in some cases—almost feel the need to justify the way they choose to live their lives.”
We've already covered banks for women, and now gay banking—part of what our sister site trendwatching.com would call the Pink Profits trend—is further proof that catering to frequently sidelined segments of the population can be undeniably lucrative. Of course, fine lines separate the notions of "catering to," "segregating" and "discriminating," but given the size of the demographic segment at issue here, navigating those distinctions could be well worth the effort!
Just launched this summer, Credit Suisse's new service is provided by advisors at the bank who are themselves openly gay, the Telegraph reported, and includes not just traditional banking offerings but also components tailored to such events as adoption and civil partnership. Stephen Connolly, head of the Credit Suisse service, explains: “Clients with us have no need to explain their lifestyles or—as we know happens in some cases—almost feel the need to justify the way they choose to live their lives.”
We've already covered banks for women, and now gay banking—part of what our sister site trendwatching.com would call the Pink Profits trend—is further proof that catering to frequently sidelined segments of the population can be undeniably lucrative. Of course, fine lines separate the notions of "catering to," "segregating" and "discriminating," but given the size of the demographic segment at issue here, navigating those distinctions could be well worth the effort!
Website: www.credit-suisse.co.uk
Αποτελεί αυτό που λέμε "κοινή παραδοχή"- είναι κάτι που έχω δημοσιεύσει και εγώ παλιότερα στο μπλογκ μου- ότι οι γκέι και οι λεσβίες έχουν υψηλότερα εισοδήματα από το μέσο όρο του πληθυσμού και άρα αποτελούν προνομιακό target group για τους μαρκετίστες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά πόσο όμως αυτά τα στοιχεία ανταποκρίνονται όντως στην πραγματικότητα; Θέλω να πω ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία -τα οποία προέρχονται κυρίως από τις ΗΠΑ και τη Δυτ. Ευρώπη - αναφέρονται κατά κύριο λόγο σε ανθρώπους που βιώνουν τη σεξουαλικότητά τους ανοιχτά και αυτοπροσδιορίζονται ως ομοφυλόφιλοι στις διάφορες έρευνες που γίνονται.
Μήπως όμως αυτό που συμβαίνει στην πραγματικότητα είναι ότι άνθρωποι στα ανώτερα μορφωτικά και κοινωνικο-οικονομικά στρώματα του πληθυσμού είναι πολύ περισσότερο πιθανό να αποδέχονται τη σεξουαλικότητά τους και να τη βιώνουν ανοιχτά ως τρόπο ζωής σε σχέση με αυτούς στα χαμηλότερα στρώματα που λόγω των συνθηκών της ζωής τους πιο συχνά τη βιώνουν προβληματικά και αποφεύγουν να αυτοπροσδιοριστούν ως ομοφυλόφιλοι;
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το δείγμα που χρησιμοποιείται να μην είναι αντιπροσωπευτικό και να μας οδηγέι στο λανθασμένο συμπέρασμα ότι οι γκέι έχουν υψηλότερα εισοδήματα και άρα ενδεχομένως είναι και προνομιούχοι!
Θεωρώ σκόπιμο να τονιστεί ότι η περίφημη γκέι "απελευθέρωση" μέσω του καταναλωτισμού και της αγοραστικής δύναμης (στην οποία αναφέρεται το άρθρο που ανέβασες) δεν αφορά παρά μόνο πολύ συγκεκριμένα -και προνομιούχα- στρώματα του πληθυσμού.