27.6.07

ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ OUTING ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΩΝ ΜΑΣ;

Image Hosted by ImageShack.us
.
Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι σε μια ανοικτή εκδήλωση όπως το «Φεστιβάλ Υπερηφάνειας 2007» είναι πρακτικά αδύνατον να αποτρέψει κανείς ομάδες, γκρουπούσκουλα ή «ελεύθερους σκοπευτές» να προχωρήσουν σε εξτρεμιστικές πράξεις.
Όμως η εμφάνιση φυλλαδίων που έκαναν outing στον σεξουαλικό προσανατολισμό συμπολιτών μας αποτελεί την αρχή ενός φαινομένου που τίποτα το καλό δεν προοιωνίζεται για το γκέι κίνημα και θα πρέπει να σχολιασθεί χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές.
Γι’ αυτό ακριβώς με εκπλήσσει η εκκωφαντική σιωπή των λοατ οργανώσεων και των υπευθύνων του Pride τέσσερις μέρες μετά.
Αναρωτιέμαι, αν του χρόνου κάποιοι σκορπίσουν φλάιερ με τα ονόματα οροθετικών και ασθενών με AIDS που αν και δημόσια πρόσωπα δεν γνωστοποιούν την κατάσταση της υγείας τους και δεν συμβάλλουν στην ορατότητα της ομάδας για τα δικαιώματά της, με ποιο ηθικό κύρος όλοι αυτοί οι ακτιβιστές θα διαμαρτυρηθούν για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.
Εκτός κι αν δια της σιωπής τους συμφωνούν με πρακτικές που εφαρμόζουν εκτός από τους ανώνυμους του περασμένου Σαββάτου και οι ομοφυλοφοβικές κυβερνήσεις στη Νιγηρία, το Καμερούν και την Ουγκάντα.

24 σχόλια:

  1. νομίζω πως γίνεσαι υπερβολικός , οι πρακτικές αυτές έχουν επανειλημμένα γίνει απο queer οργανώσεις του εξωτερικού και τις θεωρώ πολύ θετικές , εφόσον οι άνθρωποι αυτοί επέλεξαν να έχουν κάποια θέση στο δημόσιο βίο , ο καθένας μπορει να κρίνει τις αναντιστοιχίες με την προσωπική τους ζωή , δεν καταλαβαίνω γιατι ένα προσβλητικό το να πείς κάποιον γκει ή λεσβια , η αποκάλυψη αυτή είναι απαραίτητη ιδιαίτερα όταν τέτοια άτομα έχουν και επιθετική συμπεριφορά απέναντι μας ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ακριβώς!
    Έγιναν από επώνυμες οργανώσεις μέσα από συλλογικές αποφάσεις και όχι από ανώνυμους.
    Και πάντα υπήρξαν αμφιλεγόμενες και συχνά ιδιαίτερα διχαστικές και διασπαστικές για το γκέι κίνημα.
    Διότι το πρακτικό πρόβλημα, πέραν του ηθικού, είναι πως ορίζονται τα κριτήρια και τα όρια του ποιος και γιατί πρέπει να καταγγελθεί.
    Αλλιώς είναι σαν να δεχόμαστε να γυρίσουμε στην εποχή της τρομοκρατίας των κουκουλοφόρων. Και της (κακο)κρυμμένης ιδιοτέλειας τους.
    Αυτό θεωρείς υπερβολή μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.

    Αυτό που επισημαίνεται στο ποστ δεν είναι υπερβολικό.

    Και αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο είναι πως όποιος τύπωσε τα συγκεκριμένα φυλλάδια δεν είχε το θάρρος της υπογραφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θεωρώντας ειλικρινή την πρότασή σας για "σχολιασμό χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές", ελπίζω να μου συγχωρεθεί που θα αποφύγω - όπως πάντα άλλωστε - τα μισόλογα.

    Λυπάμαι, ειλικρινώς, που ο Obs. δικαιώθηκε μ' αυτόν τον τρόπο ως προς αυτό για το οποίο ξόδεψε πολύ "μελάνι". Γιατί πολλοί θα θυμούνται ότι αυτό που σε "μια ανοικτή εκδήλωση όπως το Φεστιβάλ Υπερηφάνειας 2007 είναι πρακτικά αδύνατον να αποτραπεί", στο blogging ενθαρρύνθηκε και με το παραπάνω. Αναφέρομαι βέβαια στο διαδικτυακό outing στο οποίο προχώρησε, με έναν βάρβαρο τρόπο, ο Νονς στην αρχή της "καριέρας" του και στην ενθάρρυνσή του με αλλεπάλληλα linkblogs στα "πονήματά" του, αρκετά από τα οποία περιλάμβαναν και άλλα "πλάγια" outings "στον σεξουαλικό προσανατολισμό συμπολιτών μας".

    Ενθάρρυνση που ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο από το ότι το blog του έγινε ενθουσιωδώς προτεινόμενο από όλα, σχεδόν, τα "gay blogs", με ελάχιστες εξαιρέσεις. Ενθάρρυνση που του έδωσε αέρα να απευθύνεται υβριστικά σε όσους bloggers εξέφρασαν την έντονη διαφωνία τους γι αυτό το ποστ ή για άλλα παρόμοια.

    Ε, με τις πλάτες των λινκοδοτών του έκανε το βίαιο outing κάποιων ανθρώπων, με κάποιες άλλες πλάτες το έκαναν, κάποιοι άλλοι, στο Φεστιβάλ. Φεστιβάλ που ο ίδιος blogger ειρωνεύτηκε, χλεύασε και αμφισβήτησε ΔΗΜΟΣΙΩΣ, με πολύ πιο σκληρό τρόπο από πολλούς ομοφυλοφοβικούς ετεροφυλόφιλους.

    Προς τι η έκπληξη λοιπόν;

    Εκτός και αν νομίζετε ότι το διαδικτυακό "outing" είναι μικρότερης σημασίας και εμβέλειας από αυτό που επιχειρήθηκε κατά το 3ο Athens Pride.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ...και για να γίνει πιο κατανοητό το σχόλιό μου, θα προσαρμόσω τη σημερινή σας καταχώρησή σας στα "χθεσινά" καθ' ημάς:

    Όμως η εμφάνιση posts που έκαναν outing στον σεξουαλικό προσανατολισμό συμπολιτών μας αποτελεί την αρχή ενός φαινομένου που τίποτα το καλό δεν προοιωνίζεται για το γκέι κίνημα και θα πρέπει να σχολιασθεί χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές.

    Γι' αυτό ακριβώς εξέπληξε τον obs. η εκκωφαντική σιωπή των bloggers (ή η χλιαρή τους αντίδραση) σε ένα τέτοιο ποστ. Γι αυτό ακριβώς τού έκαναν μεγάλη εντύπωση η ενθάρρυνση του με προθυμότατα liknblogs σε ό,τι έγραφε, οι σύνδεσμοι προς το blog του από όλα, σχεδόν, τα "gay blogs", όπως και oι αρνητικές αντιδράσεις τους προς τον observer, όσες φορές το σημείωσε.

    Αναρωτιέμαι, αν αύριο - μεθαύριο κάποιοι άλλοι κάνουν ποστς με τα ονόματα οροθετικών και ασθενών με AIDS που αν και δημόσια πρόσωπα δεν γνωστοποιούν την κατάσταση της υγείας τους και δεν συμβάλλουν στην ορατότητα της ομάδας για τα δικαιώματά της, με ποιο ηθικό κύρος όλοι αυτοί οι bloggers θα διαμαρτυρηθούν για παραβίαση προσωπικών δεδομένων.

    Εκτός κι αν, δια της σιωπής τους, συμφωνούν με πρακτικές που εφαρμόζουν, εκτός από τον blogger Noνς, και οι ομοφυλοφοβικές κυβερνήσεις στη Νιγηρία, το Καμερούν και την Ουγκάντα.


    Είδατε που ο οbs. έβλεπε λίγο μακρύτερα και είχε προσπαθήσει να συμβάλλει στην πρόληψη του φαινομένου που, σήμερα, σας έκανε να οργιστείτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. θα δεχτώ ότι είναι ένα ζήτημα αμφιλεγόμενο , προσωπικα όμως θεωρώ το outing μια δράση ριζοσπαστική απο την άποψη ότι ξεσκεπάζει την υποκρισια των επωνύμων που κρύβουν το γεγονός ότι δεν είναι στρειτ . Το να κρύβεις ενοχικά την ομοφυλοφιλία σου ενώ αποτελείς αντικείμενο προβολής και ενδεχομένως πρότυπο για κάποιους είναι κατ'εμε σαν να φέρεσαι ομοφοβικά , ειδικά όταν βρίσκεσαι δίπλα σε στρειτ επωνύμους που υπερπροβάλλουν την σεξουαλική τους ζωή ,δεν ειναι απλά ότι δεν προωθουν την αποδοχή αλλά αντίθετα προωθούν την ομοφοβία ... προφανώς δεν υπέγραψαν για να μην υποστούν τα όποια αποτελέσματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπάρχει κανόνας:
    ΟΧΙ στο outing ΕΚΤΟΣ για τα έτομα σε εξουσιαστικές και media Θέσεις τα οποία έχουν εκφραστεί ΣΑΦΩΣ ομοφοβικά.
    Σε αυτήν την περίπτωση τοτε ΒΟΥΡ ΚΡΑΞΙΜΟ πχ τον χουντόδουλο με τα "κουσούρια" του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κι εγώ πιστεύω ότι είσαι υπερβολικός. 'Οταν όλη η Ελλάδα γνωρίζει τις προτιμήσεις κάποιου ή κάποιας επώνυμης, αλλά αυτός/αυτή επιμένει να κάνει την πάπια η στάση του δεν είναι ουδέτερη και δεν αφορά μόνο τον ίδιο, αλλά στέλνει ένα μήνυμα: 'Οτι η ομοφυλοφιλία είναι ντροπή, ότι αποτελεί κάτι που επ'ουδενί δεν πρέπει κανείς να παραδέχεται δημόσια. Το Pride προσπαθεί να πολεμήσει ακριβώς αυτές τις αντιλήψεις. Το να είσαι επώνυμος και να μην μιλάς για την ερωτική σου ταυτότητα είναι μια πολιτική (και απόλυτα ιδιοτελής) επιλογή η οποία μπορεί να κριθεί από τον οποιονδήποτε είτε επώνυμα είτε ανώνυμα. 'Ελεος, σε ένα μικρό χωριό ζούμε, τα χαρτάκια δεν έγραφαν κάτι που δεν ξέρουμε. Δηλαδή αν μαζευόμασταν εκατό άτομα και ψηφίζαμε "δημοκρατικά" το outing ενός επωνύμου, αυτό θα το δικαιολογούσε περισσότερο κατά τη γνώμη σου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δύο μόνον "ιστολόγια" δεν είναι "διάφορα". Όταν μάλιστα το ένα ήταν αυτό που γράφτηκε το ποστ με το outing των πολιτικών και των δημοσιογράφων. Το οποίο, αν θυμάστε, ακολουθήθηκε από ένα άλλο μπλογκ -όπως είχε προειδοποιήσει- με το outing ελλήνων καλλιτεχνών.

    Όπως βλέπετε γνωρίζω πολύ καλά τι γράφτηκε και δεν μου χρειάζεται καμμία περίληψη. Γι αυτό άλλωστε και σχολίασα "χωρίς μισόλογα και υπεκφυγές", πράγμα που δεν νομίζω ότι είστε πρόθυμος να δεχτείτε.

    Συνεχίζοντας να αποφεύγω τα μισόλογα, σας υπενθυμίζω ότι στην περίπτωση του Νονς, αν δια των λέξεων δείξατε την αντίθεσή σας, δια των πράξεων εγκρίνατε και υπερψηφίσατε τις μεθόδους του.

    Όπου "λέξεις" ήταν μια χλιαρότατη αντίδραση στο ποστ του, πράγμα που δεν κάνατε με όποιον ετεροφυλόφιλο έτυχε να δω ότι διαφωνήσατε, και "πράξεις" ήταν τα αλλεπάλληλα linkblogs, ο διαρκής προς αυτόν σύνδεσμός σας, ακόμα και κάποια επίθεσή σας στον obs. που αντέδρασε έντονα και σε κάποια άλλη από τις διάφορες πρακτικές του Νονς.

    Κρίνετε μόνος σας, δίκαια και αμερόληπτα.

    Υποθέτω ότι για σας το blogging δεν αποτελεί άσκηση γραφής, γιατί μόνον τότε μπορώ να εννοήσω πως παραμένετε στις λέξεις, στα γραπτά και στη ""λογοτεχνική"" αξία όσων γράφουν κάποιοι, παραβλέποντας άλλες, σημαντικότατες, παραμέτρους. Μία από αυτές είναι και η εκκόλαψη πράξεων αναλόγων του απαράδεκτου, και κατά τη δική σας άποψη, outing που επεχείρησαν οι ομοϊδεάτες του, στο Αthens Pride.

    Αν το σημερινό σας ποστ είναι ειλικρινές, πράγμα για το οποίο δεν έχω καμμία αμφιβολία, χρειάζεται να κάνετε πιο γενναία κριτική της στάσης των bloggers που τον ενθάρρυναν με διάφορους τρόπους. Θα μπορούσε, ίσως, να είναι και ο ίδιος μεταξύ των εμπνευστών του προχθεσινού outing που καταδικάζετε. "Το παρελθόν εγγυάται το μέλλον", λένε.

    Για να υπερασπιστούμε αυτά που πιστεύουμε δεν φθάνουν τα γραπτά μας, αλλά χρειάζονται και "πράξεις". Όπως βλέπω ότι έχετε κάνει πράξη μια ακτιβιστική δραστηριότητα που είχε σημαντική επίδραση στην ενθάρρυνση και ενδυνάμωση νεοφερμένων bloggers που εμπλούτισαν την gay παρουσία. Αυτό τουλάχιστον διαπιστώνω από το ότι το Απέναντι Πεζοδρόμιο αποτελεί σημείο αναφοράς σε συζητήσεις εντός ή εκτός διαδικτύου.

    Δεν θα επανέλθω, μπορείτε να συνεχίσετε να υπεκφεύγετε επί του συγκεκριμένου και σαφέστατου σχολίου. Κατανοητό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. artois: Στο 6ο σχόλιο που από λάθος μου σβήστηκε σας έγραφα:
    Το θέμα που θίγετε σχολιάστηκε εγκαίρως, διατυπώθηκαν ενστάσεις, διερευνήθηκαν πιθανά σημεία συμφωνίας, μιλήσαμε για το πολιτικό και ηθικό κομμάτι μιας τέτοιας ενέργειας, και μάλιστα σε εξαντλητικό βαθμό, σε διάφορα gay ιστολόγια (ομάδα G, τα μούτρα κλπ).
    Πιθανότατα να μην το γνωρίζετε αφού την εποχή εκείνη δεν διατηρούσατε το μπλογκ σας. Δυστυχώς είναι αδύνατον μετά από 2 χρόνια να σας κάνω περίληψη όλων εκείνων που ειπώθηκαν τότε. Οπότε θα πρέπει να αρκεστείτε στην παρούσα συζήτηση, αν βεβαίως γίνει.

    Θα επιμείνω ότι μάλλον δεν γνωρίζετε ακριβώς τι διαδραματίστηκε τότε, γιατί αλλιώς δεν βγάζει νόημα η τρίτη σας πρόταση, αφού μοιάζει να συγχέετε δυο διαφορετικές ιστορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Gilletina: Ο κανόνας σου μπορεί να ισχύει αν πράγματι με δηλώσεις ή πράξεις τους προκαλούν ΣΑΦΗ ΒΛΑΒΗ στην κοινωνική ομάδα των ομοφυλοφίλων. Αλλά και τότε οι καταγγελίες θα πρέπει να προέρχονται από επώνυμους, που θα αναλάβουν και την ευθύνη της απόδειξης.
    Αντώνη: Και ποιος θα τους συνδράμει στην αντιμετώπιση των όποιων αποτελεσμάτων; Εσύ, εγώ ή οι λοατ οργανώσεις;
    Ελάχιστες, για παράδειγμα, ήταν παρούσες την κρίσιμη περίοδο των δημοτικών εκλογών, όταν θα μπορούσε να ασκηθεί πίεση δια της ψήφου. Τώρα πολλές ζητούν τα ρέστα (μεταφορικά και κυριολεκτικά).
    Άσε που η άρνηση να τεθεί το pride υπό την αιγίδα του Δημάρχου αφορά σε τρεις διαφορετικούς Δημάρχους, αλλά μόνον ο παρών αντιμετώπισε λοιδορίες και χλευασμό. Γιατί άραγε;
    Αν δεν μπορούμε να βαρέσουμε το γάιδαρο (τους ομοφυλοφοβικούς ετεροφυλόφιλους) δεν είναι και πολύ γενναίο να τα βάζουμε με το σαμάρι (τους «κρυφούς» ομοφυλόφιλους).
    Gay super hero: Η απάντηση στο ερώτημα σου είναι ότι τα 100 επώνυμα άτομα θα μπορούσαν κι αυτά να κριθούν με τη σειρά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. O αδερφός μου είχε πάει και μου είπε ότι οι μισοί λέγανε μπράβο καλά τους κάνουνε και οι άλλοι μισοί το καταδικάζανε. Ο αδερφός μου και το αγόρι του ήτανε από αυτούς που ντραπήκανε για αυτό το ξεφώνισμα. Δικαίωμα του καθένα είναι να μη το ξεφωνίζει και δε σημαίνει ότι ντρέπεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Είδα τι γράψατε γι αυτό και απάντησα. Eίπα, όμως, πως δεν θα επανέλθω στο θέμα (που όπως είδατε από την τρίτη πρόταση γνωρίζω πολύ καλύτερα από όσο νομίζετε) και το εννοώ.

    Δεν μπορώ, όμως, να αφήσω ασχολίαστο το γεγονός ότι o/η gilletina σκόρπισε μέσα στο μπλογκ σας ένα ακόμα φέιγ βολάν που κάνει outing στον σεξουαλικό προσανατολισμό ενός άλλου συμπολίτη μας.

    Δεν νομίζω να συμφωνείτε να χρησιμοποιούν κάποιοι ανώνυμοι το blog σας για να συνεχίσουν την προσφιλή τους τακτική του outing. Ή νoμίζετε ότι το e-flyer του/της gilletina θα το δουν λιγότεροι από όσους είδαν τα φέιγ βολάν του Athens Pride; Νομίζω ότι σας ξέφυγε, γιατί η διάχυση τέτοιου είδους σχολίων μέσω του blog σας ούτε το τιμά ούτε συνάδει με τους στόχους του, έτσι όπως τους έχω αντιληφεί.

    υ.γ. Το δικό μου, πάντως, σχόλιο, μπορείτε να μην το δημοσιεύσετε αν ήδη προλάβατε και διαγράψατε το σχόλιο-flyer του/της gilletina. To ίδιο ισχύει και για το επόμενο που θα απευθύνω προς τον/την gilletina, στην περίπτωση που το σχόλιο-φέιγ βολάν εξακολουθεί να μοιράζεται μέσω του blog σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. gilletina, μήπως να έκανες το νικ σου "γκιλοτίνα" για να πιάσεις δουλειά στο Σύνταγμα μετά το "Λαϊκό Δικαστήριο" του Νόνς;

    Τι ταιριαστό ζευγάρι που είστε βρε σεις! O ένας στήνει "Λαϊκό δικαστήριο" για πολιτικούς και δημοσιογράφους και ο άλλος καρατομεί μέλη του Ιερατείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. artois: Επαναλαμβάνεστε και με αναγκάζετε να επαναλαμβάνομαι κι εγώ. Η συζήτησή μας μοιάζει με νούμερο περιοδεύοντος θιάσου. Τελευταίος (προηγούμενος) σταθμός το μπλογκ Tory Anarchist.
    Λυπάμαι αλλά ο μόνος λόγος για να επανέλθω θα ήταν αν μου ζητούσατε την ακριβή διεύθυνση της ιστοσελίδας.
    Έχω όμως την εντύπωση ότι αυτό δεν σας εξυπηρετεί.
    Καλημέρα!
    iguana:Αντιλαμβάνομαι τα συναισθήματα του αδελφού σου και του αγοριού του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. εγω πάλι θεωρώ το outing πολύ θετικό αλλα μπορώ να καταλάβω τις όποιες ενστάσεις , δεν μπορω να καταλάβω όμως την εμμονή του artois 1ον γιατι δεν έχω διβάσει το εν λόγω μπλόγκ του Νονς ή τλχ τα συγκεκριμένα ποστ και δεν καταλαβαίνω σε τι αναφέρεται ...2ον γιατι παρουσιάζεται υπερευαίσθητος στο κράξιμο...κράζωντας επίμονα έναν άλλο μπλόγκερ 3ον φτάνει για τις ανάγκες του κραξίματος να υπερασπίζεται ακόμα και τον παρασκερυαίδη και να τον προστατεύει απ'το όποιο λογοπαίγνιο κάνουμε , απλά μου έκανε εντύπωση χωρίς να ξέρω τι έχει παιχτεί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. les_boi, δεν "έκραξα" κανέναν blogger. Έφερα, μόνον, ως παράδειγμα διαδικτυακού outing ένα ποστ αυτού του μπλόγκερ με το οποίο "έκραζε" έλληνες πολιτικούς και δημοσιογράφους. Έναν εκ των οποίων μάλιστα τον έβρισκε "τόσο gay, που άνετα θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί κόρη". Να είσαι σίγουρος/η ότι θα επανέρχομαι σ' αυτό με κάθε ευκαιρία, ακόμα και που το διέγραψε, αναλογιζόμενος πιθανές συνέπειες. Δυστυχώς, για πολλούς, λειτουργεί καλά η μνήμη μου όπως και το link μου.

    Ύστερα δεν απευθύνθηκα σ’ εσένα για να έχω έγνοια αν ξέρεις ή δεν ξέρεις "τι έχει παιχτεί". Πιστεύεις ότι είναι δυνατόν να με ενδιαφέρει εις το ελάχιστο η άποψη κάποιου/κάποιας που θεωρεί το outing "πολύ θετικό";

    Προσπάθησε να επεκτείνεις την gay κουλτούρα σου πέρα από το "κράξιμο". Θα χρειαστεί, βέβαια, να καταβάλλεις περισσότερο κόπο γι αυτό από όσο χρειάζεται για να "κρώζεις", αλλά θα είναι μια πρόοδος και για σένα, προσωπικώς, και για το διεκδικητικό κίνημα των ομοφυλοφίλων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. erva_cidreira (καλημέρα και σ' εσάς),λάθος εντύπωση έχετε.
    Μπορείτε να κάνετε αυτό που εσείς θέλετε με την δ/νση της ιστοσελίδας που λέτε. Από εμένα, κανένα πρόβλημα. Έχω την βεβαιότητα, όμως, ότι καταλαβαίνετε πως δεν είμαι εγώ που επανέρχομαι, αλλά εσείς. Άλλο ήταν αυτό που σας είπα στο τελευταίο μου σχόλιο. Αναφέρθηκα, σαφέστατα, στο outing που συμβαίνει εντός του μπλογκ σας, αλλά δεν θέλετε να απαντήσετε και φαίνεται πως, τελικώς, προτιμάτε, τα "μισόλογα και τις υπεκφυγές".

    Όπως βλέπετε, μετά την πρόθυμη φιλοξενία σας στην πρόταση για "ΒΟΥΡ ΚΡΑΞΙΜΟ του χουντόδουλου" (ή οποιουδήποτε άλλου σας γράψουν οι σχολιαστές σας), στο φέιγ βολάν του/της gilletina, προστέθηκε κι αυτό του/της les_boi που κάνει outing (=("παρασκερυαίδη")με τον ίδιο τρόπο που έγινε στο Athens Pride και με τον οποίο λέτε πως δεν συμφωνείτε.

    Σκεφθείτε... αν είναι τόσο δύσκολο να το προλάβετε εσείς που έχετε ενεργοποιήσει το comment moderation, πόσο δύσκολο θα ήταν για τους διοργανωτές της πορείας που δεν είχαν την δυνατότητα "leaflets distribution moderation". Eκτός και αν η αντίρρησή σας αφορούσε μόνον στο outing συγκεκριμένων προσώπων και σ' αυτά δεν περιλαμβάνεται το πρόσωπο στο οποίο κάνουν outing ("κράξιμο" όπως προτιμούν να το λένε) ο/η gilletina και o/η les_boi. Αλλά τότε επιβεβαιώνετε, πάλι, αυτό που έγραψα στην αρχή, περί ασυμφωνίας λόγων και πράξεων. Αν διαβάσετε το ποστ που γράψατε θα δείτε ότι έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την παραμονή αυτών των σχολίων που κάνουν outing στον αρχιεπίσκοπο (ή όποιον άλλο).

    Επαναλαμβάνω, λοιπόν, τα σαφή ερωτήματά μου – τις απορίες μου, πείτε – και, αν θέλετε, μου απαντάτε:

    Στο μπλογκ σας, που είναι το ίδιο εκτεθειμένο στην δημόσια ανάγνωση, κατά πολύ διαρκέστερη, μάλιστα, από αυτή της ανάγνωσης των φυλλαδίων, δεν ισχύουν αυτά που γράφετε περί "επωνύμων οργανώσεων, συλλογικών αποφάσεων και καταγγελιών ανωνύμων"; Ή το "gilletina" και το "les_boi" είναι επίσημες οργανώσεις ομοφυλοφίλων; Δεν νιώθετε ότι αναιρείτε την ισχύ του σχολίου σας επιτρέποντας την διανομή αυτών των δύο e-flyers;


    Ειλικρινώς, ανέμενα περισσότερη ετοιμότητα από εσάς για τέτοιες "συνενοχές" σαν αυτές που σας επιβάλλουν οι les_boi και gilletina και δεν αντιλαμβάνομαι προς τι το comment moderation. Tι άλλο δηλαδή θέλετε να προλάβετε με την ενεργοποίησή του; Μπορεί να σας εξυπηρετεί να κάνετε ότι δεν βλέπετε τι συμβαίνει, από φόβο, ίσως, μήπως χάσετε κάποιους σχολιαστές σας. Κατανοητό κι αυτό, αλλά δεν σας βάζει σε σκέψεις που αυτοί οι σχολιαστές θυμήθηκαν να γράψουν στο Απέναντι Πεζοδρόμιο μόνον για να κράξουν τον αρχιεπίσκοπο (ή όποιον άλλο;) Δεν τους έχω δει ποτέ να συμβάλλουν θετικά γράφοντας στα τόσα άλλα ενδιαφέροντα θέματα που έχετε παρουσιάσει.

    Επίσης, τζάμπα παιδεύεστε να κρούετε τον κώδωνα του κινδύνου. Δεν βλέπετε ότι το outing υπερψηφίζεται και αποτελεί προσφιλή τακτική και βασικό χαρακτηριστικό της gay κουλτούρας; Έτσι, τουλάχιστον, όπως φαίνεται από τα σχόλια και τα "λαϊκά δικαστήρια"; Του χρόνου, θα είναι περισσότεροι αυτοί που θα "κρώζουν" παρά αυτοί που θα αρθρώνουν λόγο και θα διεκδικούν. Και οι τίτλοι των αφιερωμάτων σας στο Athens Pride 2008 θα ξεκινούν με το "ΚΑΘΕ ΠΕΡΣΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ".

    Kαι για να ξαναπροσαρμόσω to post σας στα νέα δεδομένα:

    Αναρωτιέμαι, αν αύριο-μεθαύριο, κάποιοι σκορπίσουν e-φλάιερ μέσα στο Απέναντι Πεζοδρόμιο με τα ονόματα οροθετικών και ασθενών με AIDS που αν και δημόσια πρόσωπα δεν γνωστοποιούν την κατάσταση της υγείας τους... και τα λοιπά... και τα λοιπά...

    (πάντα με την άδεια μου να ενεργοποιήσετε το comment moderation για τα σχόλιά μου, αν το επιθυμείτε)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Σχετικά με το θέμα του outing, θα συμφωνήσω με gay super hero ότι το προσωπικό είναι πολιτικό, όπως έλεγαν και οι φεμινίστριες. Τα δημόσια πρόσωπα φέρουν άλλης τάξης ευθύνη διότι είναι opinion makers. Η δημόσια εικόνα, με όλα τα προνόμια που συνεπιφέρει, συνεπάγεται και κάποιες αυξημένες ευθύνες.

    Προσωπικά είμαι κατά του outing γιατί είναι μια πράξη βίαιη. Η βία ποτέ δεν είναι όμορφη. Θα προτιμούσα όλοι αυτοί που ξεμπροστιάστηκαν να είχαν το ηθικό σθένος και την αξιοπρέπεια να το παραδεχτούν μόνοι τους αντί να υποκρίνονται τόσο γελοία.

    Παρότι διαφωνώ με το outing για λόγους αρχής, χαίρομαι που έγινε, γιατί είναι καιρός αυτοί οι επώνυμοι να καταλάβουν ότι δεν μπορούν κρίνουν τους πάντες και τα πάντα αλλά οι ίδιοι να είναι στο απυρόβλητο. Το τι κάνουν στο κρεβάτι τους δεν είναι προσωπικό ζήτημα – είναι εξόχως πολιτικό! Ειδικά κάποιοι εξ αυτών που έχουν θεσμικό ρόλο – η βουλευτίνα, ο άλλος βουλευτής, ο δημοσιογράφος-σχολιαστής-τιμητής των πάντων – βλάπτουν με το να υποκρίνονται. Όταν ένα 15χρονο λέει στους γονείς του «είμαι γκέι» και εκείνοι του λένε ότι είναι ανώμαλο και θα δυστυχήσει, θα έπρεπε να μπορεί να επικαλεστεί ότι «μαμά, μπαμπά, αφού η τάδε βουλευτίνα, ο τάδε συνθέτης, ο τάδε συγγραφέας είναι γκέι. Και πετυχημένοι». Το 15χρονο τους έχει ανάγκη! Είτε τους αρέσει είτε όχι, φέρουν ευθύνη απέναντί του.

    Για όλα τα παραπάνω θεωρώ υπερβολικούς τους ισχυρισμούς του Πολύχρωμου Πλανήτη ή του erva_cidreira. Οι πράξεις αυτές όντως είναι αμφιλεγόμενες αλλά ο ριζοσπαστικός ακτιβισμός είναι εξ ορισμού αμφιλεγόμενος – βλ. Ροζ Πάνθηρες στην Πορτογαλία. Outing έχει γίνει στις περισσότερες χώρες του δυτικού κόσμου (και σίγουρα όχι στο Καμερούν). Ερευνώντας κάποτε το θέμα για ένα άρθρο στο 10% που δεν γράφτηκε ποτέ μάθαμε ότι στο Βέλγιο, οι «ξεμπροστιασμένοι» κέρδισαν τη μήνυση που άσκησαν εναντίον των ακτιβιστών αλλά χρόνια αργότερα ζήτησαν συγγνώμη από τους ακτιβιστές για τη μήνυση και παραδέχτηκαν την ομοφυλοφιλία τους.

    Κι όσο για την ανωνυμία των ακτιβιστών, δεδομένου του πολιτικού και δικονομικού μας συστήματος θα πρέπει κανείς να θέλει να γίνει οσιομάρτυρας ώστε να υπογράψει επωνύμως μια τέτοια πράξη.

    Εν ολίγοις, δεν επικροτώ το outing αλλά ούτε το καταδικάζω. Απλώς είναι κάτι που δεν θα μπορούσα να κάνω εγώ και, κυρίως, θα προτιμούσα να ήταν αχρείαστο.
    Λύο Καλοβυρνάς (η προσωπική μου γνώμη όχι η επίσημη της Σύνθεση και του 10%)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Συμφωνώ και εγώ με τον προλαλήσαντα. Προσωπικά δεν θα το έκανα, πλην όμως όταν κάποιοι και κάποιες προτιμούν να διαφημίζουν στεγαστικά δάνεια αντί να έρθουν να βοηθήσουν το χρειάζονται το χεσιματάκι τους. Δεν ζούμε μόνο για την πάρτη μας - και οι φτασμένοι πρέπει να κάνουν αυτό που τους αναλογεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. νομίζω artois πως πρέπει γενικώς να χαλαρώσεις , θα κράζω τον παρασκευαίδη όσο θέλω και άσε με εμένα και την κουλτούρα μου να πιστεύουμε πως ο παρασκευαίδης έχει κάνει πολύ μεγαλύτερο κακό σ'αυτό τον τόπο απ'ότι ο νόνς ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λύο και GSH,
    υπάρχει ένα λογικό άλμα από το "καταδικάζουμε κάποιους για τη στάση τους" μέχρι το "ξεμπροστιάζουμε κάποιους". Οι επώνυμοι πρέπει να κάνουν αυτό που τους αναλογεί, αλλά σε μας δεν αναλογεί να τους το επιβάλουμε με το ζόρι!

    Οντως, για την πρόοδο της κουβέντας, ας δεχτούμε ότι είναι κακό, υποκριτικό κι ότι άλλο θες οι επώνυμοι ομοφυλόφιλοι να το παίζουν στρέιτ και να κρύβονται. Σ'αυτό ας πούμε ότι συμφωνούμε όλοι και ορθώς κατακρίνουμε.

    Αλλά το ερώτημα είναι τι κάνουμε εμείς, όχι τι κάνουν αυτοί. Αυτοί έχουν επιλέξει το δικό τους τρόπο, έχουν την ευθύνη και ζουν μ'αυτήν.
    Κακώς.

    Αλλά η τελική απόφαση ανήκει σ'αυτούς και πρέπει να γίνει σεβαστή. Διότι ο καθένας πρέπει να έχει το δικαίωμα να αποφασίζει για το πώς διαθέτει τον εαυτό του και διότι στο νομικό μας πολιτισμό η σεξουαλική προτίμηση και συμπεριφορά είναι απαραβίαστο προσωπικό δεδομένο. Διαφορετικά δικαιώνουμε τον Τριανταφυλόπουλο όταν βγαίνει φάτσα φόρα με το ημερολόγιο του σχεδιαστή μόδας και διαβάζει περικοπές για σουσέλ, ή όταν δίνει τον ταξίαρχο.

    Τρομοκρατία, φασισμός, ολοκληρωτισμός - σε τελική ανάλυση το άουτινγκ παίζει πολύ καλά αυτό το παιχνίδι, αν και με διαφορετικές προθέσεις.

    Λύο, διαστρεβλώνεις την έννοια του φεμινιστικού "το προσωπικό είναι πολιτικό". Αναδεικνύει την πολιτική διάσταση της σεξουαλικότητας, αλλά δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να στηρίξει το άουτινγκ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μερικές (από τις πολλές) απορίες μου:
    1- όταν το οuting γίνεται από ανωνύμους, πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι ότι αυτοί δεν είναι επίσης «κρυφοί» ομοφυλόφιλοι, ομοφυλοφοβικοί ετεροφυλόφιλοι, απατημένοι εραστές ή κάποιοι που εξυπηρετούνται (επαγγελματικά, πολιτικά, κοινωνικά κλπ) από τις αποκαλύψεις;
    2- τι είδους πρότυπο θα αποτελέσουν για ένα 15χρονο «πετυχημένοι» ομοφυλόφιλοι συμπολίτες μας που έχουν διασυρθεί με αυτό τον τρόπο για τη δειλία, την υποκρισία και την κοινωνική τους, υποτίθεται, αναλγησία;
    3- γιατί κάποιοι έλληνες ακτιβιστές προτιμούν να υιοθετούν εκ του εξωτερικού αυτή την αμφιλεγόμενη πρακτική, και όχι τα εκεί στοιχειώδη και αυτονόητα: υπηρεσίες ψυχολογικής και νομικής βοήθειας, ταμείο αλληλοβοήθειας, ομάδες τύπου για την προβολή καταγγελιών, αρχειακή ιστορική έρευνα, προβολή λοατ κουλτούρας κλπ;
    4- αν αυτοί που υιοθετούν το outing ως μέθοδο πάλης επιλέγουν την ανωνυμία φοβούμενοι το πολιτικό και δικονομικό σύστημα της χώρας και θέλοντας να αποφύγουν το «μαρτύριο», γιατί απαιτούν από τους καταγγελλόμενους να διαθέτουν μεγαλύτερη γενναιότητα;
    5- τελικά: η έλλειψη κοινωνικής ορατότητας των ομοφυλοφίλων είναι ζήτημα προσωπικής δειλίας ή συμφεροντολογικού υπολογισμού εκ μέρους τους ή , μήπως, αποτέλεσμα των διακρίσεων, αποκλεισμών και εξοστρακισμών που επιβάλλει ένα θεσμικά κατοχυρωμένο σύστημα ετεροκανονικότητας και οι εκπρόσωποι του, που – τι περίεργο! - σχεδόν ποτέ αυτούς δεν τους καταγγέλλει κανείς με τα ονόματά τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα στο να αποκαλύπτεις πως τη βρίσκει κανείς στο κρεβάτι ή πως αναζητεί ερωτικούς συντρόφους (αυτό που κάνει ο Τριανταφυλόπουλος) και στο να δηλώνεις απλά ότι είναι ομοφυλόφιλος ή ετεροφυλόφιλος. Με την ίδια λογική το να δηλώσεις ότι κάποιος είναι παντρεμένος με παιδιά είναι παραβίαση της ιδιωτικής του ζωής; Και μιλάμε για ανθρώπους που όλη η Ελλάδα γνωρίζει και συζητάει τις ερωτικές τους προτιμήσεις (στην περίπτωση του συγκεκριμένου δημάρχου το outing είχε γίνει πολύ νωρίτερα σε δημοσίευμα του Βήματος). Οι ίδιοι όμως έχουν αποφασίσει να τιμήσουν την υποκριτική σύμβαση της ελληνικής κοινωνίας σύμφωνα με την οποία "μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις (και ξέρουμε πολύ καλά τί είναι αυτό) αλλά μην διαφημίζεις την ανωμαλία σου γιατί τότε θα υπάρξουν επιπτώσεις". Ο Παπαϊωάννου που δεν τήρησε αυτή τη σύμβαση με την πρώτη ευκαιρία χαρακτηρίστηκε "ένας γκέι δημιουργός που φτιάχνει έργα για το γκέι κοινό". Αν υπήρχαν δέκα άτομα ακόμα που αποφάσιζαν να σταματήσουν το υποκριτικό κρυφτούλι δεν θα έμενε εκτεθειμένος ο ένας τολμηρός στη βορά των media.
    Γενικώς έχει αναπτυχθεί μια ολόκληρη παραφιλολογία τις τελευταίες ημέρες επειδή κάποιος ιδιώτης αποφάσισε να μοιράσει κάποια χαρτάκια. Χρησιμοποιείται ένα περιστατικό άνευ σημασίας για να ακυρωθεί η (σχετική) επιτυχία του Pride. Δεν ανήκω στους διοργανωτές ούτε υπήρξα εθελοντής, απλά πήγα και διαδήλωσα μαζί με τους άλλους. Θεωρώ ότι δεν είναι σωστό να φτύνουμε την προσπάθεια εκείνων που έκαναν πραγματικότητα έναν θεσμό που πριν πέντε χρόνια στην Ελλάδα θα έμοιαζε με επιστημονική φαντασία και όλων εκείνων που συμμετείχαν αντί να δροσίζονται σε κάποια παραλία. Και να το κάνουμε υιοθετώντας τα επιχειρήματα όλων εκείνων που πολύ θα ήθελαν να μην υπάρχει κάνένας γκέι ακτιβισμός στην Ελλάδα και οι οποίοι συνηθίζουν να υπερπροβάλλουν το outing για να αποδείξουν την δήθεν "δημοκρατική τους ευαισθησία" και το σεβασμό στα "προσωπικά δεδομένα". Σίγουρα το Pride θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερο αν υπάρχει περισσότερη οργάνωση, περισσότεροι εθελοντές, περισσότερα χρήματα. Σίγουρα θα μπορούσαν να γίνουν και πολλά άλλα πράγματα που δεν γίνονται. Αλλά εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. Και μην ξεχνάμε ότι είναι ένας θεσμός που βρίσκεται στα σπάργανα, στο ίδιο στάδιο που βρισκόταν στο εξωτερικό τη δεκαετία του ΄70.

    ΑπάντησηΔιαγραφή