Γκέι γλάστρες στους δήμους της Ευρώπης
Της Ξενιας Κουναλάκη/ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 21-9-2006)
Της Ξενιας Κουναλάκη/ (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 21-9-2006)
Πανηγυρικά επανεξελέγη ο Κλάους Βόβεραϊτ δήμαρχος στο Βερολίνο και οι γερμανικές εφημερίδες άρχισαν ήδη να διατυπώνουν σενάρια για τα μελλοντικά του βήματα. Κατ’ αρχάς «θα τολμήσει να αναμετρηθεί με τον νυν πρόεδρο του SPD, Κουρτ Μπεκ, για την ηγεσία των Σοσιαλδημοκρατών και για το χρίσμα του κόμματος στις εκλογές του 2009;» είναι το μεγάλο ερώτημα των ΜΜΕ. Κι αν ναι, «είναι έτοιμη η Γερμανία για ένα γκέι καγκελάριο»;
Η Γερμανία έχει αλώσει μέχρι στιγμής αρκετά ταμπού, αφού την καγκελαρία έχουν διεκδικήσει ο καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και η Αγκελα Μέρκελ, η οποία έγινε πέρυσι η πρώτη γυναίκα καγκελάριος της χώρας. Ωστόσο, ο Βόβεραϊτ είναι σαφώς δυσκολότερο να επιβάλει τις σεξουαλικές προτιμήσεις του σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Μπορεί να τον καλοδέχτηκε το ανεκτικό Βερολίνο, το οποίο φιλοξενεί άλλωστε κάθε χρόνο το καθιερωμένο love parade, την ετήσια παρέλαση των ομοφυλόφιλων, πώς θα αντιδρούσαν όμως η Βαυαρία ή άλλα συντηρητικά ακροατήρια της χώρας, αν ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικός διακήρυττε ορθά κοφτά ότι «είναι ομοφυλόφιλος και του αρέσει», όπως είχε πράξει τον Ιούνιο του 2001 για να προκαταλάβει κουτσομπολιά και κίτρινα δημοσιεύματα. Ακόμη και στις τάξεις των Σοσιαλδημοκρατών θα μπορούσαν να υπάρξουν αντιδράσεις, αν ο δήμαρχος του Βερολίνου αποφάσιζε να διευρύνει τις πολιτικές φιλοδοξίες του.
Ο Βόβεραϊτ φροντίζει εξάλλου συχνά να υπενθυμίζει στους συμπατριώτες του πως είναι ομοφυλόφιλος, είτε επισκεπτόμενος εκθέσεις, στις οποίες κυριαρχεί ο φετιχισμός και τα δερμάτινα αξεσουάρ, είτε γέρνοντας γλυκά στο πλευρό του συντρόφου του έπειτα από κάθε εκλογικό θρίαμβο.
Ετεροι πολιτικοί, επίσης ομοφυλόφιλοι, φροντίζουν να τηρούν χαμηλότερο προφίλ από τον δήμαρχο του Βερολίνου. Για παράδειγμα ο ηγέτης των Φιλελευθέρων, Γκίντο Βέστερβελε, αποφεύγει να εμφανίζεται δημόσια με τον σύντροφό του και ο Ολε φον Μπόιστ, πρώτος δήμαρχος του Αμβούργου, φροντίζει να ξεχνά ότι είναι γκέι. Αξίζει να σημειωθεί ότι ομοφυλόφιλος είναι και ο δήμαρχος του Παρισιού, Ντελανοέ, λες και το μόνο πόστο, στο οποίο είναι θεμιτή η ομοφυλοφιλία, είναι η δημαρχία.
Τι συμβαίνει λοιπόν; Μήπως οι γκέι, αλλά και οι γυναίκες πολιτικοί, είναι απλώς άλλοθι ανεκτικότητας στις κατά βάση σεξιστικές δυτικές κοινωνίες, στις οποίες ζούμε; Είναι σύμπτωση ότι μέχρι τώρα ομοφυλόφιλους πολιτικούς –όπως και γυναίκες– έχουμε μόνο σε δευτερεύοντα πόστα; Και τέλος στην Ελλάδα, μία χώρα, στην οποία ακόμη και σήμερα ο αρχιεπίσκοπος τολμά να αποκαλεί την ομοφυλοφιλία «κουσούρι» χωρίς να προκαλεί ιδιαίτερες αντιδράσεις, ποια θα μπορούσε να είναι η τύχη ενός ανοιχτά γκέι πολιτικού; Μέχρι στιγμής ακούγονται μόνο κάποιοι ψίθυροι, κάποιοι κακεντρεχείς υπαινιγμοί από συναδέλφους, οι οποίοι προφανώς συμμερίζονται τη θεωρία του «κουσουριού», ουδείς όμως Ελληνας πολιτικός έχει διατρανώσει ανοιχτά ότι «είναι γκέι και του αρέσει». Δεν είναι λίγοι εκείνοι που διστάζουν να ταχθούν υπέρ των γάμων μεταξύ ομοφυλοφίλων, φοβούμενοι το καταραμένο πολιτικό κόστος.
«Πρώτον: Δεν είμαι Εβραίος. Ας το πει αυτό κι ο πρωθυπουργός, Κώστας Σημίτης. Δεύτερον: Δεν είμαι κομμουνιστής. Ας το πει αυτό και ο κ. Καραμανλής. Τρίτον: Δεν είμαι ομοφυλόφιλος. Αυτό δεν μπορεί να το πούνε πολλοί», είχε διακηρύξει πριν από λίγα χρόνια ο Γιώργος Καρατζαφέρης, ο ηγέτης του ΛΑΟΣ, ενός κόμματος που αναμένεται να αναδειχθεί τέταρτη (αν πιστέψουμε όλες τις τελευταίες δημοσκοπήσεις) πολιτική δύναμη στην επόμενη Βουλή. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως δίπλα του στα έδρανα θα βρίσκονται πολλοί ομοφυλόφιλοι, Εβραίοι και κομμουνιστές.
Η Γερμανία έχει αλώσει μέχρι στιγμής αρκετά ταμπού, αφού την καγκελαρία έχουν διεκδικήσει ο καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και η Αγκελα Μέρκελ, η οποία έγινε πέρυσι η πρώτη γυναίκα καγκελάριος της χώρας. Ωστόσο, ο Βόβεραϊτ είναι σαφώς δυσκολότερο να επιβάλει τις σεξουαλικές προτιμήσεις του σε ομοσπονδιακό επίπεδο. Μπορεί να τον καλοδέχτηκε το ανεκτικό Βερολίνο, το οποίο φιλοξενεί άλλωστε κάθε χρόνο το καθιερωμένο love parade, την ετήσια παρέλαση των ομοφυλόφιλων, πώς θα αντιδρούσαν όμως η Βαυαρία ή άλλα συντηρητικά ακροατήρια της χώρας, αν ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικός διακήρυττε ορθά κοφτά ότι «είναι ομοφυλόφιλος και του αρέσει», όπως είχε πράξει τον Ιούνιο του 2001 για να προκαταλάβει κουτσομπολιά και κίτρινα δημοσιεύματα. Ακόμη και στις τάξεις των Σοσιαλδημοκρατών θα μπορούσαν να υπάρξουν αντιδράσεις, αν ο δήμαρχος του Βερολίνου αποφάσιζε να διευρύνει τις πολιτικές φιλοδοξίες του.
Ο Βόβεραϊτ φροντίζει εξάλλου συχνά να υπενθυμίζει στους συμπατριώτες του πως είναι ομοφυλόφιλος, είτε επισκεπτόμενος εκθέσεις, στις οποίες κυριαρχεί ο φετιχισμός και τα δερμάτινα αξεσουάρ, είτε γέρνοντας γλυκά στο πλευρό του συντρόφου του έπειτα από κάθε εκλογικό θρίαμβο.
Ετεροι πολιτικοί, επίσης ομοφυλόφιλοι, φροντίζουν να τηρούν χαμηλότερο προφίλ από τον δήμαρχο του Βερολίνου. Για παράδειγμα ο ηγέτης των Φιλελευθέρων, Γκίντο Βέστερβελε, αποφεύγει να εμφανίζεται δημόσια με τον σύντροφό του και ο Ολε φον Μπόιστ, πρώτος δήμαρχος του Αμβούργου, φροντίζει να ξεχνά ότι είναι γκέι. Αξίζει να σημειωθεί ότι ομοφυλόφιλος είναι και ο δήμαρχος του Παρισιού, Ντελανοέ, λες και το μόνο πόστο, στο οποίο είναι θεμιτή η ομοφυλοφιλία, είναι η δημαρχία.
Τι συμβαίνει λοιπόν; Μήπως οι γκέι, αλλά και οι γυναίκες πολιτικοί, είναι απλώς άλλοθι ανεκτικότητας στις κατά βάση σεξιστικές δυτικές κοινωνίες, στις οποίες ζούμε; Είναι σύμπτωση ότι μέχρι τώρα ομοφυλόφιλους πολιτικούς –όπως και γυναίκες– έχουμε μόνο σε δευτερεύοντα πόστα; Και τέλος στην Ελλάδα, μία χώρα, στην οποία ακόμη και σήμερα ο αρχιεπίσκοπος τολμά να αποκαλεί την ομοφυλοφιλία «κουσούρι» χωρίς να προκαλεί ιδιαίτερες αντιδράσεις, ποια θα μπορούσε να είναι η τύχη ενός ανοιχτά γκέι πολιτικού; Μέχρι στιγμής ακούγονται μόνο κάποιοι ψίθυροι, κάποιοι κακεντρεχείς υπαινιγμοί από συναδέλφους, οι οποίοι προφανώς συμμερίζονται τη θεωρία του «κουσουριού», ουδείς όμως Ελληνας πολιτικός έχει διατρανώσει ανοιχτά ότι «είναι γκέι και του αρέσει». Δεν είναι λίγοι εκείνοι που διστάζουν να ταχθούν υπέρ των γάμων μεταξύ ομοφυλοφίλων, φοβούμενοι το καταραμένο πολιτικό κόστος.
«Πρώτον: Δεν είμαι Εβραίος. Ας το πει αυτό κι ο πρωθυπουργός, Κώστας Σημίτης. Δεύτερον: Δεν είμαι κομμουνιστής. Ας το πει αυτό και ο κ. Καραμανλής. Τρίτον: Δεν είμαι ομοφυλόφιλος. Αυτό δεν μπορεί να το πούνε πολλοί», είχε διακηρύξει πριν από λίγα χρόνια ο Γιώργος Καρατζαφέρης, ο ηγέτης του ΛΑΟΣ, ενός κόμματος που αναμένεται να αναδειχθεί τέταρτη (αν πιστέψουμε όλες τις τελευταίες δημοσκοπήσεις) πολιτική δύναμη στην επόμενη Βουλή. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως δίπλα του στα έδρανα θα βρίσκονται πολλοί ομοφυλόφιλοι, Εβραίοι και κομμουνιστές.
.
Θα συμφωνήσει, υποθέτω, η κα Κουναλάκη ότι ούτε ανοιχτά γκέι δημοσιογράφοι υπάρχουν στον ελληνικό τύπο, ή την εφημερίδα της πιο συγκεκριμένα. Γιατί άραγε;
Είναι επειδή οι έλληνες γκέι (πολιτικοί, δημοσιογράφοι κλπ) δεν έχουν την τόλμη ή την εντιμότητα να βγουν φανερά στο φως της μέρας ή μήπως γιατί η ομοφυλοφοβία και η εκδικητική μισαλλοδοξία της ελληνικής κοινωνίας (ΜΜΕ κλπ) χτυπάνε καθημερινά κόκκινο;
Παίρνοντας μια τέτοια θαρραλέα απόφαση, μόνοι και ουσιαστικά αβοήθητοι, οι γκέι πολιτικοί μοιάζει να πρέπει να διακυβεύσουν πολλά περισσότερα από μόνον την επαγγελματική τους τύχη.
Γιατί ας θυμηθούμε τι γράφει ο Ντίνος Χριστιανόπουλος στο βιβλίο του "Θεσσαλονίκην ου μ' εθέσπισεν..." (Ιανός) μιλώντας για τη δική του προσωπική εμπειρία μετά την δημοσίευση της πρώτης ποιητικής του συλλογής με αποκαλυπτικές και δεσμευτικές ομοφυλοφιλικές αναφορές:
«Μου φέρονταν πολύ απαίσια, μεγάλοι και μικροί με απέφευγαν σα να είχα χολέρα, οι κατηχητικές συναδέλφισσές μου στο πανεπιστήμιο με έβλεπαν και γύριζαν με βδελυγμία το πρόσωπο τους απ' την άλλη μεριά. Τότε κατάλαβα τι δύσκολο πράγμα είναι να τα βάλεις με έναν ολόκληρο κόσμο και με ολόκληρη κοινωνία».
Είναι επειδή οι έλληνες γκέι (πολιτικοί, δημοσιογράφοι κλπ) δεν έχουν την τόλμη ή την εντιμότητα να βγουν φανερά στο φως της μέρας ή μήπως γιατί η ομοφυλοφοβία και η εκδικητική μισαλλοδοξία της ελληνικής κοινωνίας (ΜΜΕ κλπ) χτυπάνε καθημερινά κόκκινο;
Παίρνοντας μια τέτοια θαρραλέα απόφαση, μόνοι και ουσιαστικά αβοήθητοι, οι γκέι πολιτικοί μοιάζει να πρέπει να διακυβεύσουν πολλά περισσότερα από μόνον την επαγγελματική τους τύχη.
Γιατί ας θυμηθούμε τι γράφει ο Ντίνος Χριστιανόπουλος στο βιβλίο του "Θεσσαλονίκην ου μ' εθέσπισεν..." (Ιανός) μιλώντας για τη δική του προσωπική εμπειρία μετά την δημοσίευση της πρώτης ποιητικής του συλλογής με αποκαλυπτικές και δεσμευτικές ομοφυλοφιλικές αναφορές:
«Μου φέρονταν πολύ απαίσια, μεγάλοι και μικροί με απέφευγαν σα να είχα χολέρα, οι κατηχητικές συναδέλφισσές μου στο πανεπιστήμιο με έβλεπαν και γύριζαν με βδελυγμία το πρόσωπο τους απ' την άλλη μεριά. Τότε κατάλαβα τι δύσκολο πράγμα είναι να τα βάλεις με έναν ολόκληρο κόσμο και με ολόκληρη κοινωνία».
Αν λοιπόν δεν θέλουμε γκέι πολιτικούς που να κρύβουν την προσωπική τους ζωή, αν δεν θέλουμε γκέι δημάρχους γλάστρες, πόσο διατεθειμένοι είμαστε εμείς, από τη δική μας πλευρά, να αγωνιστούμε στην πράξη για να αλλάξει η σημερινή απογοητευτική πραγματικότητα; Πόσο αποφασισμένες είναι η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ και οι άλλες εφημερίδες να τους στηρίξουν ηθικά;
Και δεν πρόκειται για ένα απλό, ρητορικό ερώτημα.
H κυρία Κουναλάκη, όπως και οι περισσότεροι άνθρωποι, άλλωστε, βλέπει μόνον την καμπούρα των άλλων. Επαγγελματιών εν προκειμένω, διότι κατά την ελληνική λαϊκή σοφία "κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει".
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για την άποψή της ότι ένας (δημοκρατικά) εκλεγμένος δήμαρχος αποτελεί "γλάστρα", ας κάνει τον κόπο να διαβάσει τις αρμοδιότητες της Τ.Α.
Χώρια που η ατυχής επιλογή του τίτλου του άρθρου της ικανοποιεί τους ομοφυλοφοβικούς αναγνώστες και συνεργάτες της εφημερίδας.
Στο ερώτημα που έθεσες erva νομίζω ότι η απάντηση είναι σαν το ερώτημα με το αυγό και την κότα. Οι ίδιοι οι γκέι με την τρομοκρατημένη νοοτροπία τους και την άρνησή τους να διεκδικήσουν τα αυτονόητα αφήνουν ελεύθερο το πεδίο στους ομοφοβικούς. Και από την άλλη η φαλλοκρατική νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας αφήνει λίγα περιθώρια στους τολμηρούς (που θα ήταν πιο τολμηροί αν δεν ήταν τόσο λίγοι). Πάντως νομίζω ότι όσο πλησιάζει ο καιρός των εκλογών θα δούμε να πληθαίνουν τα δημοσιεύματα για γκέι δημάρχους του εξωτερικού. Ο στόχος είναι προφανής: οι έλληνες δημοσιογράφοι έχουν βάλει στοίχημα για το κατά πόσο συγκεκριμένος πολιτικός θα μιλήσει ανοιχτά γι'αυτό που όλοι γνωρίζουν. Κατά πόσο το κάνουν από φιλελέυθερη διάθεση ή απλά περιμένουν στη γωνία για να τον φάνε, αυτό είναι άλλη υπόθεση...
ΑπάντησηΔιαγραφήείναι λιγοι οι γκει πολιτικοί στην Ελλάδα;δεν το νομίζω,η ατολμία τους οφείλεται στην απληστία τους,στον εγωισμό τους και στην έλλειψη πραγματικου ενδιαφέροντος για τον τοπο...πάντως δεν αποκλείεται και η Αθηνα να αποκτήει γκει δήμαρχο , να δουμε αν θα ειναι καλος μεσα απ'τη ντουλάπα
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα είναι πραγματικά άλλη υπόθεση, super gay hero; Δεν είναι αντιφατικό να «βγαίνει από αριστερά» η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ με το συγκεκριμένο ανερμάτιστο άρθρο; Κι ας αφήσουμε κατά μέρος τον ατυχή τίτλο, που δικαιολογημένα μας επισημαίνει ο anonymous.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ψάξεις τις λέξεις κλειδιά, τις σχετικές με την ομοφυλοφιλία, στη μηχανή αναζήτησης της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας θα δεις ότι τα σχετικά άρθρα τούς τελευταίους 3 μήνες μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Το ξαφνικό ενδιαφέρον λοιπόν δεν μπορεί παρά να είναι εμπρόθετο, αλλά τα διαπιστευτήρια δεν μοιάζουν πειστικά.
Σχετικά με τους λίγους τολμηρούς που αναφέρεις, σου λέω ότι στις εκδηλώσεις τις σχετικές με τον queer κινηματογράφο συνάντησα τρεις υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους για την Αθήνα που με διαβεβαίωσαν ότι δεν θα είχαν πρόβλημα να κατέβουν ανοιχτά ως gay, αν είχαν τη στήριξη των συνδυασμών τους και των gay οργανώσεων.
Αλλά οι μεν συνδυασμοί συνιστούν: « Πείτε το στους gay που γνωρίζετε, για να μας ψηφίσουν, αλλά μην βγάλετε και ντουντούκα, δεν μας συμφέρει», οι δε gay οργανώσεις, κλπ...χμ!
Το 10% ανέστειλε ακριβώς τώρα την έντυπη έκδοση του, ενώ στην ηλεκτρονική του έκδοση, που συνεχίζεται, δεν μοιάζει να το απασχολεί το θέμα της ροζ ψήφου. Η ΟΛΚΕ παρατείνει την καλοκαιρινή της ραστώνη, μάλλον μέχρι να αρχίσει η περίοδος των χειμερινών σαββατιάτικων χορών στο Στέκι των Μεταναστών και μένουν η ΕΟΚ και η «Σύμπραξη» στη Θεσσαλονίκη να προσπαθούν, αλλά με περιορισμένα μέσα και, κυρίως, χωρίς «έμπρακτη συμπαράσταση» και ενδιαφέρον από την πλευρά των ομοφυλοφίλων.
Και θα συμφωνήσω με τον les_boi ότι για πολλά μπορούν να κατηγορηθούν οι gay πολιτικοί,όσοι ενδεχομένως υπάρχουν, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί μόνον εκείνοι έχουν υποχρέωση προς την gay κοινότητα, και όχι η gay κοινότητα προς αυτούς. Αλλά φαίνεται ότι δεν υπάρχουν καν κανάλια επικοινωνίας μεταξύ τους. Τι θλιβερό, αλήθεια!
Δεν καταλαβαίνω προς τι το μένος για ένα άρθρο που καταλήγει με την ευχή να υπάρχουν πολλοί ομοφυλόφιλοι και άλλες μειονότητες στα έδρανα του κοινοβουλίου. Και δεν ξέρω αν την βγαίνει από τα αριστερά, αλλά συνήθως η αρθρογραφία της συγκεκριμένης εφημερίδας κινείται σε σαφώς προοδευτική και φιλελεύθερη κατεύθυνση. 'Εχω διαβάσει π.χ. πολύ περισσότερα άρθρα εναντίον της ξενοφοβίας στην Καθημερινή παρά στην Ελευθεροτυπία. Μόλις πριν από ένα χρόνο περίπου το περιοδικό της κυριακάτικης έκδοσης φιλοξενούσε (στο εξώφυλλο και σε πολυσέλιδο αφιέρωμα) μια έρευνα τόσο για τη στάση της ελληνικής κοινωνίας όσο και για την ζωή των γκέι στην Αθήνα που όμοιά της εγώ δεν έχω διαβάσει τα τελευταία χρόνια στον mainstream ελληνικό τύπο. Ας μην ψάχνουμε εχθρούς εκεί που δεν υπάρχουν. Δόξα τω θεώ υπάρχει αρκετή ομοφοβία στα κίτρινα έντυπα και τις τηλεοπτικές εκπομπές για να ασχολούμαστε χρόνια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρθρα εναντίον της ξενοφοβίας δεν σημαίνει άρθρα κατά της ομοφυλοφοβίας, μην αυταπατάσαι. Αυτά είναι σπανιότατα, συνήθως μεταφράσεις από ξένες εφημερίδες ή ευχολόγια καλών προθέσεων και γενικόλογων ευχών. Πότε έχεις διαβάσει τις ειδήσεις γκέι ενδιαφέροντος που καθημερινά αναφέρουν οι γκέι ειδησεογραφικοί διαδικτυακοί τόποι στην Καθημερινή; Πότε είδες φωτογραφικό υλικό που να σε αφορά; Και στο συγκεκριμένο άρθρο τι σχέση έχουν οι κομμουνιστές και οι εβραίοι δίπλα στους ομοφυλόφιλους; Στερούνται βασικών ατομικών δικαιωμάτων τους κι αυτοί και δεν το γνωρίζουμε; Ή ο πήχης επιδέξια τοποθετείται με τις δηλώσεις Καρατζαφέρη πολύ χαμηλά;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒεβαίως έχεις δίκιο ότι και οι άλλες εφημερίδες κάνουν λίγο πολύ τα ίδια. Είναι όμως αυτό σοβαρό ελαφρυντικό;
Ναι, πέρυσι το Κάπα έκανε ρεπορτάζ για την ομοφυλοφιλία και τους γκέι στην Αθήνα, είχε και σχετική δημοσκόπηση που περίτρανα, και απαλλακτικά, αποδείκνυε ότι η ελληνική κοινωνία δεν ήταν ακόμη έτοιμη για να αποδεχθεί σχετικές αλλαγές. Ε και; Τι άλλαξε από τότε στην αρθρογραφία και τη στάση της εφημερίδας έτσι που να βοηθήσει την «ωρίμανση» της ελληνικής κοινωνίας, αυτό το τόσο χιλιοχρησιμοποιημένο άλλοθι;
Όποια εφημερίδα ενδιαφέρεται πραγματικά να αλλάξουν τα πράγματα, ξεκινάει πρώτα από την ίδια, από την ύλη και τους συνεργάτες της. Προσωπική μου άποψη, κι αν θέλεις τη συζητάμε.
Προς θεού, σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι ο ελληνικός τύπος εκπληρώνει το καθήκον του σχετικά με τον πλουραλισμό της ελληνικής κοινωνίας! 'Εχεις δίκιο σε όλα όσα γράφεις. Απλά το πρόβλημα της ανασφάλειας και της μισαλλοδοξίας στην Ελλάδα πηγαίνει πολύ πέρα από την ομοφοβία. Σε καμία σοβαρή χώρα π.χ. δεν θα ήταν δεύτερο θέμα (και ούτε καν) ο άγριος ξυλοδαρμός μεταναστών και πρώτο θέμα η νίκη της εθνικής μπάσκετ! Και σίγουρα δεν είναι αλήθεια ότι μόνο οι γκέι βιώνουν συνθήκες κοινωνικής διάκρισης (εγώ προσωπικά θεωρώ τύχη μου ότι είμαι γκέι σε σχέση με την αντιμετώπιση που θα είχα ως Αλβανός π.χ.) Να σου θυμήσω ότι πριν από λίγα χρόνια ένας υφυπουργός εξαναγκάστηκε σε παραίτηση (ο κ. Ροζάκης) επειδή κάποιοι υπαινίχθηκαν την εβραϊκή καταγωγή του, χωρίς να ιδρώσει το αυτί κανενός πολιτικού ή δημοσιογράφου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαντάσου λοιπόν να ήσουν γκέι οικονομικός μετανάστης, και μάλιστα παράνομος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι γκέι, όπως και να το δεις, βρίσκονται πάντα στη χειρότερη μοίρα.
Το ίδιο ισχύει και για τους ομοφυλόφιλους με αναπηρίες. Διάβασε, σε παρακαλώ, την αυριανή σχετική καταχώρηση ή προηγούμενες στις 8 και 24/9 και 1/11/05.
Οι κοινωνικές διακρίσεις έχουν, όπως θα δεις, κι αυτές τις διαβαθμίσεις τους. Δυστυχώς οι γκέι βρίσκονται σταθερά στο κόκκινο άκρο του φάσματος. Αυτό όμως για κάποιο λόγο συστηματικά αποκρύπτεται. Γιατί άραγε;