11.12.19

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ - 11/12/2019


Κατά τη σημερινή ακροαματική διαδικασία, στο δικαστήριο κατέθεσε ως μάρτυρας γιατρός του δημόσιου νοσοκομείου, όπου είχαν φτάσει οι δυο άντρες αμέσως μετά το συμβάν του βιασμού που αναφέρει η δικογραφία. Ξεκινώντας την κατάθεσή του στο δικαστήριο ο μάρτυρας - γιατρός ανέφερε καταρχάς πως κατηγορούμενος και θύμα θα έπρεπε να είναι σήμερα φίλοι και όχι αντίδικοι, διότι, όπως είπε, ο ένας έσωσε τη ζωή του άλλου. 
Όπως ανέφερε ο μάρτυρας, αρχικά άκουσε κορναρίσματα και φωνές έξω από το νοσοκομείο και βγήκε να δει τι συνέβαινε. Εκεί, αντίκρισε τον οδηγό ταξί «μαινόμενο» να φωνάζει «σώστε το παιδί θα σας σκοτώσω». Σύμφωνα με τον μάρτυρα ο οδηγός ταξί φώναζε ακόμη ότι δεν είναι καλά. «Πέσαμε πάνω στον ηθοποιό, τον βάλαμε σε φορείο. Δεν είχε τις αισθήσεις του» είπε ο μάρτυρας και προσέθεσε: «Ξαφνικά όμως ξύπνησε στο φορείο και μας έλεγε αφήστε με, δεν θέλω καμία εξέταση».
Ωστόσο, όπως είπε ο μάρτυρας παράλληλα άκουγε και τις φωνές του ταξιτζή που φώναζε ότι δεν αισθάνεται καλά. «Προσπαθούσαμε να βάλουμε στο φορείο τον ηθοποιό και ο κύριος με ταξί φώναζε “τι μου κάνανε οι αλήτες, θα σας σκοτώσω, τι μου βάλανε στον καφέ”».
Σύμφωνα με το μάρτυρα «η επιθετικότητα του οδηγού του ταξί ήταν μεγάλη». Χαρακτηριστικά ο μάρτυρας ανέφερε στο δικαστήριο: «Ο οδηγός του ταξί ήταν υπερδιεγερτικός, απειλούσε τον ηθοποιό του έλεγε τι μου κάνατε ρε αλήτες. Κάποια στιγμή είχε τραβήξει έξω από το ταξί τον ηθοποιό και του έριξε μια κλωτσιά ....Και όλα αυτά ενώ στην αρχή φώναζε "σώστε το παιδί". Ήρθε μετά ήρθε η αστυνομία και τον ηρέμησε. Και οι δυο αρνήθηκαν να κάνουν εξετάσεις». Ερωτηθείς δε από την πολιτική αγωγή για τον αν ο οδηγός ταξί είχε την εικόνα ανθρώπου με μεταπτώσεις, ο μάρτυρας απάντησε καταφατικά. 
Ακόμη κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του ο μάρτυρας υποστήριξε πως «το ταξί μύριζε άσχημα πολύ» και ότι πράγματι υπήρχε όντως μέσα σε αυτό ένα ποτήρι με καφέ. Μάλιστα, όπως ανέφερε, ο ίδιος φωτογράφησε το κύπελλο με τον καφέ και σήμερα επέδειξε μάλιστα και την σχετική φωτογραφία στο δικαστήριο. «Ο οδηγός ταξί επανέλαβε πολλές φορές την φράση τι μου ρίξανε μέσα στον καφέ.... Μου είπε κάποια στιγμή εκεί στα σκαλάκια στο νοσοκομείο ότι τον βιάσανε. Εγώ όπως τους είδα νόμιζα ότι είχαν προσωπική διαφορά. Δεν μπορώ να καταλάβω πως ο οδηγός ταξί οδήγησε και ήρθε στο νοσοκομείο. Πάντως αν του είχαν ρίξει ναρκωτικά κινδύνεψαν ζωές». 
Μάλιστα, ο μάρτυρας σε μια αποστροφή της κατάθεσής του ανέφερε: «Πάντως αν θέλεις να κάνεις κάτι σε κάποιον δεν του ρίχνεις υπερδεγιερτικό... Αυτοί οι δυο άνθρωποι παρουσίαζαν εκείνο το βράδυ εντελώς διαφορετική εικόνα». Ακόμη, ανέφερε πως εκείνο το βράδυ υπέπεσε στην αντίληψή του πως αστυνομικός κλώτσησε αντικείμενο που είχε πέσει από την τσέπη του ηθοποιού. 
Η υπεράσπιση του κατηγορουμένου ηθοποιού εστίασε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι ο συγκεκριμένος μάρτυρας δεν είχε καταθέσει τίποτα στην ανάκριση για τα περί βιασμού που, όπως είπε, του είχε αναφέρει ο οδηγός ταξί. «Ήρθα να πω εδώ την αλήθεια, όσα συνέβησαν εκείνη τη στιγμή δεν τα έβγαλα από το κεφάλι μου», απάντησε ο μάρτυρας.
Ωστόσο, κατά τη σημερινή διαδικασία σημειώθηκε ένταση στη δίκη με άτομα από το περιβάλλον του ηθοποιού να φωνάζουν στο θύμα «άντε μαζέψου σίχαμα, απατεώνα, αλήτη». Η μητέρα δε του ηθοποιού ανέφερε πως ο γιος της είναι 13 μήνες άδικα στην φυλακή. Την ίδια στιγμή η μητέρα του θύματος καλούσε τους αστυνομικούς που βρίσκονταν στην αίθουσα να προστατεύσουν την ίδια και το γιο της.

Τέλος, η υπεράσπιση του ηθοποιού υπέβαλλε στο δικαστήριο αίτημα αντικατάστασης της προσωρινής του κράτησης λόγω εορτών, το οποίο όμως απερρίφθη από την έδρα. Τότε μέλη του ακροατηρίου ακούστηκαν να φωνάζουν «αίσχος» και να κατηγορούν το δικαστήριο για ομοφοβία.
Η δίκη θα συνεχιστεί στις 7 Ιανουαρίου (protothema.gr, 10/12/2019)


6.12.19

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ - 3


Πασίγνωστος, γοητευτικός γιατρός παράτησε την πλούσια σύζυγό του για την αγκαλιά και το ταμπεραμέντο ισχυρού εφοπλιστή, σοκάροντας τον κόσμο της αριστοκρατίας με την απόφασή τους να γίνουν ζευγάρι!Ο επιστήμονας και ο ευγενής άνδρας του εγχώριου jet set ερωτεύτηκαν σφόδρα και η παθιασμένη σχέση τους στεγάζεται σήμερα σε μια ονειρική πολυτελή βίλα στο Κεφαλάρι, ιδιοκτησίας του εφοπλιστή. Το ειδύλλιο των δύο ανδρών αποτελεί το πιο hot κουτσομπολιό της high society, με τις λεπτομέρειες για τον βίο τους να κεντρίζουν το ενδιαφέρον ακόμα και των παγερά αδιάφορων του κύκλου τους!
Ο κούκλος επιστήμονας τη δεκαετία του 2000 ήταν περιζήτητος γαμπρός! Οι κυρίες της αριστοκρατίας τον συμπαθούσαν πολύ και εύκολα του άνοιξαν τις πόρτες στο θέαμα και στα ακριβά σαλόνια, συστήνοντάς τον (και επιβάλλοντάς τον επίσης) στην ελίτ του λαμπερού κόσμου του χρήματος. Για χρόνια κατείχε τον τίτλο του γοητευτικού τζέντλεμαν, αφού κυκλοφορούσε στα κοσμικά πάρτι ντυμένος με ακριβά κοστούμια και σπορ αυτοκίνητο. Οι γνωριμίες του απέδωσαν γρήγορα καρπούς, αφού απέκτησε διάσημους πελάτες στο ιατρείο του στο κέντρο της Αθήνας, ειδικότερα την αφρόκρεμα της showbiz αλλά και του επιχειρηματικού κόσμου.
Η ομορφιά, το στιλ, και το υπέροχο χαμόγελο ήταν τα «όπλα» του για να ρίξει όποιο θηλυκό και αρσενικό τού γυάλιζε, μέχρι που βρήκε τη… δασκάλα του! Μια επιτυχημένη και όμορφη νεαρή, γόνος πλούσιας οικογένειας, κατάφερε να τον κάνει δικό της και να τον παντρευτεί. Ο γάμος τους ήταν ανάμεσα στα κοσμικά γεγονότα της χρονιάς, αφού η χλιδή περίσσευε και το wedding party άφησε εποχή. Η μητέρα της νύφης είχε αναλάβει την οργάνωση, αφού κατέχει το know how, καθώς είναι πασίγνωστη σε όλη την Ελλάδα λόγω του brand name που κατέχει στην εστίαση και όχι μόνο. Κάθε φορά στο «παρών» σε καλέσματα γνωστού pr-man, σε γκαλά, εκθέσεις ζωγραφικής, συναυλίες κλασικής μουσικής και πάρτι της υψηλής κοινωνίας το ζευγάρι πόζαρε ερωτευμένο και χαμογελαστό.
Η γνωριμία του γιατρού με τον σχεδόν συνομήλικό του εφοπλιστή, με όνομα ξακουστό στον χώρο της ναυτιλίας από πάππου προς πάππου, έγινε σε μια μουσική βραδιά μουσικής δωματίου και αρχικά ξεκίνησε σαν μια δυνατή φιλία. Γρήγορα εξελίχθηκε σε φλερτ κι έπειτα σε έρωτα. Με συνοπτικές διαδικασίες ο γιατρός ζήτησε διαζύγιο από τη σύζυγό του, διαλύοντας τα πάντα για τον νέο σύντροφό του. Κι όταν πια το πήρε στα χέρια, αφέθηκε στη νέα του αγάπη. Το ζευγάρι έχει πολλά κοινά να μοιραστεί, κυρίως όμως τη σφοδρή αγάπη τους για την τέχνη!
Όταν έγινε γνωστή στην υψηλή κοινωνία η σχέση των δύο ανδρών, η πρώην σύζυγος δεν ήξερε, από την ντροπή της, πού να κρυφτεί. Εξαφανίστηκε από τα κοσμικά στέκια για καιρό, μη αντέχοντας τα βλέμματα συμπόνοιας στο πρόσωπό της από τις σνομπ μεγαλοκυρίες. Κυρίως όμως για να μην πέσει πάνω στον τέως σύζυγό της, ο οποίος σπανίως εμφανίζεται σε εκδηλώσεις μετά του αγαπημένου του, θέλοντας να κρατήσει χαμηλό προφίλ. Κι επειδή φοβάται το κακό μάτι. (newsbreak.gr, 5/11/2019)

1.12.19

Η ΓΕΡΤΡΟΥΔΗ ΣΤΑΙΝ ΚΑΙ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ

«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν
efsyn.gr, 25/11/2-19
Η Νικαίτη Κοντούρη ξαναφέρνει στη σκηνή ένα ρηξικέλευθο ζευγάρι, δύο γυναίκες που έγραψαν ιστορία στο Παρίσι, με τη Λυδία Φωτοπούλου και τη Μαρία Κατσιαδάκη σ’ ένα ρεσιτάλ ερμηνείας.
Η Λυδία Φωτοπούλου και η Μαρία Κατσιαδάκη συναντιούνται ξανά στο έργο του Ουίν Ουέλς «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της», έργο που αγάπησαν και που σε μεγάλο βαθμό τις καθόρισε καλλιτεχνικά μέσα στον χρόνο. Μια παράσταση που άφησε εποχή από το πρώτο της κιόλας ανέβασμα από τη Νικαίτη Κοντούρη στο θέατρο «Αμόρε».
Η Μαρία Κατσιαδάκη (Γερτρούδη Στάιν) και η Λυδία Φωτοπούλου (Αλις Μπ. Τόκλας) αναβιώνουν κάθε Δευτέρα και Τρίτη στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου «Αλμα» τη σχέση δύο γυναικών που επηρέασαν όλες τις μορφές τέχνης και δημιουργίας στο Παρίσι του Μεσοπολέμου. Η καινούργια παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη του σπουδαίου σκηνογράφου Γιώργου Πάτσα που είχε σχεδιάσει το σκηνικό και τα κοστούμια.
Η Γερτρούδη Στάιν και η Αλις Τόκλας αναστάτωσαν τους λογοτεχνικούς και καλλιτεχνικούς κύκλους του Παρισιού για πολλές δεκαετίες. Η Γερτρούδη, λάτρις των τεχνών, αφού σπούδασε στο Χάρβαρντ, ακολούθησε το 1907 τον αδελφό της Λίο στο Παρίσι, όπου απέκτησαν μια γκαλερί. Εκεί παρουσίαζαν νέους ζωγράφους και παράλληλα διοργάνωναν συζητήσεις- συναντήσεις με διανοούμενους, καλλιτέχνες. Ετσι, κατάφεραν να αποκτήσουν σπουδαία έργα, άγνωστων τότε ζωγράφων, όπως του Πικάσο, του Ματίς, του Σεζάν, του Μπρακ. Οταν η Αλις Τόκλας επισκέπτεται το περιβόητο σπίτι των δύο αδελφών στη Rue de Fleurus, μαγεύεται από την προσωπικότητα της Στάιν. Οι δύο τους θα συνδεθούν συναισθηματικά και θα μείνουν μαζί για όλη τους τη ζωή.
Σε αυτό το απολαυστικό κείμενο, οι ηρωίδες μας ταξιδεύουν στην Αμερική και στην Ευρώπη μιας εποχής γεμάτης εκπλήξεις, σπαρταριστά γεγονότα και τετελεσμένα. Η σχέση τους είναι μοναδική: η επιτομή της αγάπης, της πίστης, του έρωτα που κρατάει, πράγματι, μια ολόκληρη ζωή. Οσο ξετυλίγεται η υπόθεση ξεπηδούν και οι φίλοι τους, πρόσωπα-μύθοι, όπως ο Ματίς, ο Χέμινγουεϊ, ο Πικάσο.
Για τη Νικαίτη Κοντούρη οι παρακάτω δύο φράσεις των ηρωίδων αποτυπώνουν την ποιότητα στη σχέση τους, τη δυναμική και την ισορροπία της σε όλη τη διάρκεια της κοινής τους ζωής στο Παρίσι, από το 1907 μέχρι και το 1946, όταν η Γερτρούδη Στάιν πεθαίνει από καρκίνο.
Γερτρούδη Στάιν: «... Σ’αυτή τη φράση “το ρόδο είν’ ένα ρόδο, είν’ ένα ρόδο, είν’ ένα ρόδο”, το ρόδο είναι κόκκινο για πρώτη φορά μετά από 500 χρόνια».
Αλις Μπ. Τόκλας: «Ο Λίο πίστευε πως ήθελα να τον διώξω από το σπίτι... Και αυτό έκανα!».
«Η σχέση τους δεν τέλειωσε παρά μόνο με τον θάνατο και της Αλις, είκοσι χρόνια αργότερα» λέει η σκηνοθέτρια. «Στο κοιμητήριο Père Lachaise του Παρισιού, εκεί που βρίσκεται ο κοινός τους τάφος και ακόμα και σήμερα τον επισκέπτονται θαυμαστές των δύο γυναικών απ’ όλο τον κόσμο. Δύο Αμερικανοεβραίες, αρκετά πλούσιες, ξεπερνώντας τις όποιες επιθέσεις, αποφάσισαν να συζήσουν και να διατυμπανίσουν τον έρωτά τους.
Ενα ρηξικέλευθο ζευγάρι που κατάφερε να δηλώνει την παρουσία του σε ό,τι εξαιρετικό συνέβαινε: από επιδείξεις μόδας του Μπαλμέ μέχρι τις φωτογραφήσεις των Μαν Ρέι και Σέσιλ Μπίτον. Εξάλλου στη Στάιν οφείλουμε τον όρο “gay” για τους ομοφυλόφιλους και τα ομοφυλόφιλα ζευγάρια. Από τα έργα τής Στάιν εμπνεύστηκε και ο συγγραφέας του έργου Ουίν Ουέλς το θεατρικό του έργο. Η Γερτρούδη φαίνεται πως ήταν η μεγαλοφυΐα της οικογένειας, ενώ το οργανωτικό μυαλό, αυτό που βρισκόταν πίσω από κάθε της απόφαση και δράση ήταν αυτό της Αλις. Μια σχέση γεμάτη ζωντάνια, χιούμορ, πρωτότυπες ιδέες, φαντασία».
Οι μουσικές της παράστασης βασίζονται στα αγαπημένα ακούσματα των ηρωίδων στη Γαλλία και την Αμερική, μουσικές από τους Αμερικανούς τζαζίστες στο Παρίσι του Μεσοπολέμου, τις πρώτες επιτυχίες του Ελβις και τις «Γυμνοπαιδίες» του Ερίκ Σατί.
Είναι η τρίτη φορά που ανεβαίνει η συγκεκριμένη παράσταση. Η πρώτη ήταν στο θέατρο «Αμόρε» (1992-93), η δεύτερη το 2005 όπου παίχτηκε στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο Τέχνης (Φρυνίχου), στο Επίκεντρο της Πάτρας και στην Κύπρο.
«Το ξανακάνουμε στο θέατρο “Αλμα”, ο καλλιτεχνικός διευθυντής Θέμης Μουμουλίδης δέχτηκε να μας φιλοξενήσει και να καλύψει τα έξοδα της νέας παραγωγής» λέει η Νικαίτη Κοντούρη. «Δεν αγαπάμε απλώς και οι τρεις μας το έργο, έχουμε ζυμωθεί μ’ αυτό, έχουμε μεγαλώσει, ωριμάσει.Καταφέραμε με τη βοήθεια όλων να φτιάξουμε μια ολοκληρωμένη πρόταση, που δεν παύει να είναι καινούργια, όχι μόνο γιατί κάθε νέο ανέβασμα -ακόμα και από τους ίδιους συνεργάτες- αποτελεί τελικά μια άλλη παράσταση, αλλά και γιατί στην προκειμένη περίπτωση οι δύο έξοχες ηθοποιοί δίνουν μια καινούργια διάσταση στην ερμηνεία των ρόλων τους. Πιστεύω πως είναι ένα μάθημα υποκριτικής από δύο σπουδαίες γυναίκες τού σήμερα, για δύο σπουδαίες γυναίκες μιας άλλης εποχής. Και μάλιστα πέρα από φύλα, φοβίες, προκαταλήψεις, ταμπού».


INFΟ: Θέατρο «Αλμα» (Ακομινάτου 15, Αθήνα, Τηλ.: 21 0522 0100). «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» του Ουίν Ουέλς. Μετάφραση: Μαρία Αγγελίδου. Σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια: Νικαίτη Κοντούρη. Σκηνικό - κοστούμια- σύλληψη: Γιώργος Πάτσας. Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος. Παίζουν: Λυδία Φωτοπούλου, Μαρία Κατσιαδάκη. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη 21:00 μέχρι τις 7 Ιανουαρίου.