22.9.17

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ. "ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ"

«Δεν πρόκειται για τη θρησκεία, αλλά για τη νομοθεσία»
neoskosmos.com, 21/9/2017
Βρισκόμαστε στη δεύτερη εβδομάδα της ταχυδρομικής δημοσκόπησης, που θα κρίνει το κατά πόσον θα αλλάξει ο νομικός ορισμός του γάμου, ώστε να περιλαμβάνει και τα ομόφυλα ζευγάρια και καθώς τα ψηφοδέλτια συνεχίζουν να φθάνουν στα γραμματοκιβώτια των Αυστραλών, εν μέσω ενός θερμού δημόσιου διαλόγου, είναι σημαντικό να ακουστεί και η φωνή εκείνων που, κυρίως, αφορά το αποτέλεσμα: τα μέλη της κοινότητας ΛΟΑΔ (Λεσβίες, Ομοφυλόφιλοι, Αμφιφυλόφιλοι και Διαφυλικοί). 
Για περισσότερα από είκοσι χρόνια, μία από τις φωνές αυτές είναι και το Δίκτυο Υποστήριξης Ελλήνων Ομοφυλόφιλων (Greek and Gay Support Network), το οποίο προσφέρει στα ΛΟΑΔ άτομα της ελληνικής παροικίας την ασφάλεια να συζητήσουν για τα ζητήματα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, μέσα σε ένα συχνά εχθρικό περιβάλλον. Εστιάζοντας στην ψυχολογική και κοινωνική πλευρά της εμπειρίας των μελών της, η οργάνωση έχει κρατηθεί μακριά από την πολιτική, όλα αυτά τα χρόνια. 
"Υπήρχε πάντα μία απροθυμία να περάσουμε στον ακτιβισμό, γιατί πολλά από τα μέλη μας δεν είχαν εκδηλωθεί στις οικογένειές τους" λέει ο πρόεδρος του Δικτύου, Γιάννης Τζίμας. "Υπάρχουν άλλες οργανώσεις που αναλαμβάνουν την πολιτική δράση και εκπονούν εκστρατείες για την ισότητα στον γάμο και είχαν πάντοτε την υποστήριξή μας" εξηγεί. Τώρα, όλες αυτές οι οργανώσεις βρίσκονται σε θέση ετοιμότητας γι' αυτό που μπορεί να αποδειχθεί το σημαντικότερο κεφάλαιο της ιστορίας του ακτιβισμού για τα δικαιώματα των ΛΟΑΔ και, κατά κάποιον τρόπο, το ίδιο το γεγονός της διεξαγωγής της ταχυδρομικής δημοσκόπησης αποτελεί απόδειξη ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει. 
Ο Γιάννης Τζίμας το ξέρει αυτό πολύ καλά, μέσα από την εμπειρία του Δικτύου: "Σιγά-σιγά, η ανάγκη για στήριξη έχει ατονήσει" λέει. "Υπάρχει ακόμη, αλλά δεν είναι τόσο σημαντική. Η παλαιότερη γενιά, οι σημερινοί πενηντάρηδες, έχουν τακτοποιηθεί, έχουν χτίσει τις σχέσεις, τις φιλίες, τον κύκλο τους, ενώ οι νεότεροι, οι εικοσάρηδες και τριαντάρηδες δεν έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη στήριξης. Στην πλειοψηφία τους, δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα με τις οικογένειές τους. Φυσικά πάντοτε έχουμε τηλεφωνήματα από ανθρώπους που περνάνε δυσκολίες με τους γονείς τους και ψάχνουν κάποιον να μιλήσουν, μας στέλνουν πολλά μηνύματα στην ιστοσελίδα μας και στο facebook". 
ΓΙΑ ΤΑ ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΜΙΣΟΥΣ 
Τελευταία, αυτά τα μηνύματα εκφράζουν, κατά κύριο λόγο, αγανάκτηση για τα περιστατικά ορθόδοξων κληρικών που κάνουν λόγο για χρήση βίας εναντίον ομοφυλοφίλων, στα κηρύγματά τους εναντίον του γάμου ομοφύλων. 
"Αυτά τα περιστατικά έχουν εξοργίσει πολλούς Έλληνες, τόσο ομοφυλόφιλους όσο και ετεροφυλόφιλους" λέει ο κ. Τζίμας. "Ήταν πολύ επιζήμια. Πολλοί άνθρωποι αναστατώθηκαν, λάβαμε πολλά μηνύματα και, στο τέλος, στείλαμε επιστολή στην Αρχιεπισκοπή. Δεν μας πειράζει το γεγονός ότι είναι εναντίον της ισότητας στον γάμο. Μπορεί να μην θεωρούμε ότι έχουν δικαίωμα να πουν οτιδήποτε, γιατί πρόκειται για μια πολιτική και όχι θρησκευτική απόφαση, αλλά είναι επιλογή τους. Όπως κάθε άλλη οργάνωση, δικαιούνται να πάρουν θέση. Αλλά η στοχοποίηση και η πρόκληση βίας είναι υπερβολή. Από τη δική μας πλευρά, θεωρούμε ότι πρέπει να βγει μπροστά ο Αρχιεπίσκοπος. Γιατί, δυστυχώς, υπάρχουν πολλοί που συμφωνούν με αυτό το κήρυγμα μίσους και δεν καταλαβαίνουν την κατάστασή μας. Η γενιά των γονιών μας παίρνει πολλά πράγματα ως ευαγγέλιο - αν πει κάτι ένας παπάς, τότε αυτό είναι αλήθεια. Έχουν πολύ ισχυρή πίστη. Αλλά ο καθένας αντιμετωπίζει την θρησκεία με τον δικό του τρόπο. Υπάρχουν οι φανατικοί και υπάρχουμε κι εμείς οι υπόλοιποι που είμαστε λίγο πιο φιλελεύθεροι στις απόψεις μας". 
Ερωτηθείς να σχολιάσει τα επίσημα επιχειρήματα που παρουσιάζει η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία της Αυστραλίας, συμμετέχοντας στην δημόσια συζήτηση για το ταχυδρομικό δημοψήφισμα, ο Γιάννης Τζίμας τονίζει ότι ο ισχύων νόμος κάνει διάκριση πολιτών.
"Τυπικά, μέχρι το 2003, επιτρεπόταν ο γάμος ομοφύλων" λέει γελώντας. "Αλλά κανείς δεν σκέφτηκε να τον εφαρμόσει. Και μετά, άλλαξαν τον νόμο ώστε να αποκλείονται από την νομοθεσία περί γάμου τα ομόφυλα ζευγάρια. Μιλάμε για έναν νόμο του κοινοβουλίου εδώ, για νομοθεσία, δεν μιλάμε καθόλου για θρησκεία. Η Αυστραλία είναι ένα κοσμικό κράτος. Όσο για το επιχείρημα ότι θα καταπιεστεί η ελευθερία του λόγου, υπάρχουν αρκετοί νόμοι σ' αυτήν την χώρα για να τους προστατεύσουν όλους, ανεξαρτήτως για ποιο πράγμα μιλάμε. Τίποτε δεν τους σταματά να διδάσκουν την θρησκεία τους. Δεν χρειάζεται να διδάξουν τον γάμο ομοφύλων, δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να σταματήσουν να διδάσκουν το μίσος". 
ΜΟΙΡΑΣΜΕΝΗ Η ΠΑΡΟΙΚΙΑ
Πρόσφατα, το Δίκτυο Υποστήριξης Ελλήνων Ομοφυλόφιλων μπήκε το ίδιο στο χώρο της διδασκαλίας, αναλαμβάνοντας μία πρωτοβουλία ώστε να χτίσει γέφυρες με τις μεγαλύτερες σε ηλικία γενιές, σε συνεργασία με την Πρόνοια. 
"Βρέθηκαν κάποια κονδύλια διαθέσιμα και αποφασίσαμε ότι έχει έρθει πλέον η ώρα να γίνουμε λίγο πιο ενεργοί μέσα στην ελληνική κοινότητα και να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε μερικές από τις εντυπώσεις που έχουν οι Έλληνες για τους ομοφυλόφιλους και τις λεσβίες. Προσεγγίσαμε την Πρόνοια γιατί έχουν μεγαλύτερη εμπειρία και τεχνογνωσία". 
Ο Γιάννης Τζίμας τρέφει μεγάλες ελπίδες γι' αυτό το πρόγραμμα. 
"Ουσιαστικά, πρόκειται για μία παροχή πληροφοριών στην ελληνική παροικία για τα θέματα των ομοφυλοφίλων ανδρών και γυναικών, να καταλάβουν ότι υπάρχουμε". 
Όσο για τη στάση της ευρύτερης παροικίας στο ζήτημα του γάμου ομοφύλων, ο ίδιος είναι πολύ επιφυλακτικός στην ανάλυσή του. "Ελλείψει επίσημων στατιστικών στοιχείων, η εντύπωσή μου είναι ότι η παροικία είναι μοιρασμένη 50-50 όσον αφορά το θέμα, ανάλογα με την ανατροφή και το περιβάλλον του καθενός, άλλοι θα πουν ναι και άλλοι όχι. Σε γενικές γραμμές, υποψιάζομαι ότι οι παλαιότερες γενιές θα ψηφίσουν "όχι", κυρίως λόγω των δεσμών τους με την Εκκλησία. Από την γενιά μας και πέρα, θα υπάρχει μεγαλύτερη μερίδα που θα ψηφίσει "ναι", ενώ στους νεότερους αυτή θα είναι η πλειοψηφία". 
Όσο για το βασικό επιχείρημα των Ελληνοαυστραλών εναντίον του γάμου ομοφύλων, ότι αυτό θα μας απομακρύνει από τις παραδόσεις μας, βρίσκει τον Γιάννη Τζίμα να απαντά με γέλιο: "Θέλετε να μιλήσουμε για την Αρχαία Ελλάδα ή για την ιστορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου;" 
Στη συνέχεια, σοβαρεύεται και προσθέτει: "Είναι ένας άλλος κόσμος. Δεν υπάρχουν πια παραδοσιακές οικογένειες. Οι οικογένειες είναι ρευστές, αλλάζουν με τους καιρούς. Αυτά που ήταν αποδεκτά στην δεκαετία του '40 και του '50 δεν είναι πλέον αποδεκτά. Οι γυναίκες έχουν δικαίωμα ψήφου. Οι αμπορίτζινις έχουν δικαίωμα ψήφου που δεν είχαν πρωτύτερα. Η ίδια η δομή της οικογένειας έχει αλλάξει. Κάποιοι έχουν έναν γονέα, κάποιοι έχουν δύο. Άλλοι έχουν την τύχη να έχουν τέσσερις. Ποιος ορίζει τι είναι η τέλεια οικογένεια;"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου