28.2.17

ΔΙΚΟΣ ΣΟΥ

«ΔΙΚΟΣ ΣΟΥ» στο Θέατρο Βαφείο – Λάκης Καραλής
Ο Αδάμ μεγάλωσε με τη φράση «τι θα πει ο κόσμος» και με μια μητέρα «παλαιών αρχών» να παρεμβαίνει στη ζωή του. Με οδηγό τον έρωτα κάνει την προσωπική του επανάσταση και σπάει τον ασφυκτικό κλοιό της οικογένειας, καταρρίπτοντας τις αναστολές, κρατώντας τις ενοχές.
Η συνάντησή του με τον Μάνο θα αποβεί μοιραία. Η ευτυχία όμως δεν θα διαρκέσει για πολύ. Η πραγματικότητα συνθλίβει το όνειρο. Το τέλος καραδοκεί. Οι δύο εραστές μένουν μετέωροι ανάμεσα στα «θέλω» και τα «πρέπει».
Ένα σύγχρονο, κοινωνικό έργο του Γιώργου Αγγελίδη που θα μπορούσε να είναι αληθινή ιστορία.


Ο Βαλεντίνος Τσίλογλου επιχειρεί μια ελεύθερη κατάδυση στο πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Αγγελίδη, αναδεικνύοντας με τη σκηνοθετική του ματιά την ευαισθησία της αγριότητας, διανθισμένη με κωμικές ανάσες. Το έργο παρουσιάζει την ιστορία δύο ερωτευμένων ανθρώπων σε έναν κόσμο που έμαθε να κάνει πόλεμο και όχι έρωτα...
Στόχος της παράστασης είναι η αποδοχή της διαφορετικότητας από την κοινωνία και πιο συγκεκριμένα από την ίδια την οικογένεια, που αποτελεί τον πρώτο και βασικότερο πυρήνα διαμόρφωσης και εκπαίδευσης του ανθρώπου.


Συντελεστές
Κείμενο: Γιώργος Αγγελίδης
Σκηνοθεσία-δραματουργική επεξεργασία: Βαλεντίνος Τσίλογλου
Επιμέλεια κίνησης: Λυδία Ορφανουδάκη
Επιμέλεια σκηνικού: Under Construction at Athens
Βοηθός σκηνοθέτη: Όλγα Λουπάκη
Φωτισμοί: Βαλεντίνος Τσίλογλου
Φωτογραφία-σχεδιασμός αφίσας: Κωστής Λέπουρης
Μακιγιάζ φωτογράφισης: Μαριτάζια Κατσιμήγκου
Μουσική επιμέλεια-ηχητική επεξεργασία: Pit Νικολογιάννης - Βαλεντίνος Τσίλογλου
Παίζουν (με αλφαβητική σειρά): Νικόλας Γεωργανής, Νατάσα Παπαδάκη, Λούλα Τριανταφύλλου, Αντώνης Τσουρουνάκης
Φιλική συμμετοχή: Όλγα Λουπάκη
Παραστάσεις
Πρεμιέρα: Τετάρτη 1 Μαρτίου 2017
(Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων)
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη & Πέμπτη, στις 21:15
Διάρκεια: 90’
Τιμές εισιτηρίων
Γενική είσοδος: €12
Μειωμένο (για φοιτητές και ανέργους): €8
Ατέλειες: €5
Ειδικές τιμές εισιτηρίων για συλλόγους και γκρουπ.
Κρατήσεις: 2103425637, 6936159129
Επικοινωνία: 6932606688


UNA MUJER FANTÁSTICA

Το «Una Mujer Fantastica» είναι μια φανταστική ταινία
Λήδα Γαλανού , flix.gr
Ο Χιλιανός σκηνοθέτης του «Gloria» έκανε πάλι το θαύμα του, πλάθοντας μια ακόμα ηρωική γυναίκα που αναζητά την ευτυχία σε πείσμα της στενοκεφαλιάς.
Σ' ένα σύμπαν υπερηρώων, η Μαρίνα θα είχε το «χάρισμα» κανείς να μην τη βλέπει. Ως γυναίκα. Η Μαρίνα είναι νέα, όμορφη, μπριόζα, τρανσέξουαλ. Ο σύντροφός της, ο καλόκαρδος και γοητευτικός Ορλάντο, είναι κατά μια εικοσαετία μεγαλύτερος, χωρισμένος, με ένα μεγάλο γιο. Οταν, ανήμερα στα γεννέθλιά της και μετά τη γιορτή που της έχει ετοιμάσει, ο Ορλάντο πεθαίνει ξαφνικά, η οικογένειά του στρέφεται εναντίον της Μαρίνα. Δεν τη θέλει, δεν τη βλέπει, όπως δεν τη βλέπει ο γιατρός, η αστυνομικός, ο αδελφός του θανόντος, οι αρχές: βλέπουν μια ταυτότητα με αντρικό όνομα, ένα πλάσμα στρεβλό. Κανείς δεν βλέπει τη Μαρίνα. Κι έτσι εκείνη δεν μπορεί να συμμετάσχει στον αποχαιρετισμό του άντρα που αγάπησε, ούτε και να πενθήσει με δύναμη και να κλείσει την πόρτα αυτής της σχέσης που υπήρξε υπέροχη.
Μετά το θρίαμβο της «Gloria», ο Χιλιανός Σεμπαστιάν Λέλιο, με παραγωγό, μάλιστα, τον συμπατριώτη του Πάμπλο Λαραΐν, φέρνει και πάλι στην οθόνη μια ηρωίδα γεμάτη ενέργεια, αποφασιστικότητα και αυτάρκεια, μια γυναίκα που, έστω με άλλο τρόπο, αρνείται πεισματικά να ενταχθεί σε μια προκαθορισμένη ταμπέλα. Πολύ μακριά από προθέσεις πολιτικής ορθότητας ή ακτιβισμού, υπογράφοντας ξανά το σενάριο μαζί με τον Γκονζάλο Μάσα, ο Λέλιο δεν κάνει μια ταινία για τον ρατσισμό και την απόρριψη που εισπράττει μια τρανσέξουαλ στη σημερινή κοινωνία του Σαντιάγο, παρότι φυσικά κι αυτό το στοιχείο είναι έντονο στην ταινία.
Τη Μαρίνα δεν τη νοιάζει πόσοι την αποδέχονται ως γυναίκα, δεν την ενδιαφέρει πώς τη χαρακτηρίζουν κι αν την κοιτάζουν λοξά: είναι δυναμική, έχει τη δουλειά και τη ζωή της και μια πληθωρικότητα που σκεπάζει κάθε πικρία. Τη νοιάζει μόνο αν την εμποδίζουν να είναι ο ευατός της, να ζήσει, να εκφράσει όσα νοιώθει, να μοιραστεί τη θλίψη της όπως την αγάπη της, σε μια στιγμή τόσο καθοριστική όσο ο θάνατος ενός αγαπημένου προσώπου. Ξανά και ξανά θα προσπαθήσει, με επιμονή και μια λες έμφυτη κομψότητα, να τιμήσει το ζευγάρι της και να φύγει - αλλά όταν οι γύρω την εμποδίζουν, τότε κι εκείνη αποφασίζει να μείνει, ώσπου να καταφέρει το αυτονόητο.
Αυτήν την ταινία σκληρής κοινωνικής παρατήρησης, ο Λέλιο φυσικά δεν την αφήνει σκηνοθετικά γυμνή. Την ντύνει με την εκπληκτική φαντασία του, μ' ένα απόλυτα σύχρονο queer βλέμμα, συνδέοντας το camp με την ποίηση. Η Μαρίνα γίνεται πλάσμα μυθικό όταν στέκεται όρθια ακόμα κι ενάντια στα στοιχεία της φύσης, λιώνει από έρωτα κάτω από το στροβίλισμα της ντισκομπάλας, φορά ντεγκραντέ φτερά σ' ένα impromptu μουσικοχορευτικό νούμερο που, κυριολεκτικά, την απογειώνει. Κι είναι αυτό το ποπ, υπερβατικό στοιχείο που κάνει τη λυρικότητα της ηρωίδας τόσο πιο σπαρακτική. Γιατί ο ρομαντισμός της δεν είναι αφηρημένος: εμφανίζεται, υπερηρωικά κι αυτός, όπου υπάρχει καμουφλάζ, μεταμόρφωση, όπερα, μαγεία. Στο πρωινό φως είναι απλώς θλιμμένος.
Σε μια ταινία τόσο φιλόδοξη, θεματικά αλλά και, κυρίως, αισθητικά, ο Σεμπαστιάν Λέλιο επιτρέπει στιγμές δευτερεύουσας σημασίας που θα έκαναν το φιλμ δυνατότερα αν έλειπαν, ένα όμορφο αλλά καθόλου απαραίτητο φινάλε-μετά-το-φινάλε, σκηνές όπου μοιάζει να θέλει να αποσαφηνίσει πράγματα που έχει ήδη εξηγήσει, στην αγωνία του να είναι ξεκάθαρος και πειστικός (ή, ακόμα, κινηματογραφικά γοητευτικός). Καμιά, όμως, στιγμή δεν υποκύπτει στο προφανές, στην εκμετάλλευση του θέματός του, διατηρώντας μια αυτοσυγκράτηση ίση με της ηρωίδας του.
Πάνω απ' όλα, ωστόσο, ο Λέλιο έχει το πλεονέκτημα μιας εξαιρετικής πρωταγωνίστριας. Η Ντανιέλα Βέγα, τρανσέξουαλ και η ίδια, ήδη ηθοποιός και τραγουδίστρια με μικρή αλλά αναγνωρισμένη καριέρα στη Χιλή, έχει την εσωτερική δύναμη να ελέγχει το ρόλο και την ερμηνεία της. Εχει το μελαγχολικό βλέμμα που δείχνει, ακόμα κι όταν γελά ή αυτοσαρκάζεται, ότι έχει περάσει δύσκολα. Το γεμάτο νάζι κορμί που, ταυτόχρονα, μοιάζει σαν ένα παζλ όπου έχεις πιέσει τα κομμάτια για να κολλήσουν σώνει και καλά μεταξύ τους. Την εσωτερική οργή που πείθει ότι από επιλογή και μόνο φέρεται πολιτισμένα. Κι αυτόν τον ακαταμάχητο συνδυασμό εύθραυστου και αήττητου, που με την παραμικρή αφορμή φέρνει δάκρυα στα μάτια και ξυπνά κάθε προστατευτικό ένστικτο. Μια ηθοποιός υπερ-ηρωική και ταυτόχρονα η γυναίκα της διπλανής πόρτας.
Συγκινητικό και καθαρτήριο, το «Una Mujer Fantastica» δεν είναι απλώς μια κινηματογραφική φαντασμαγορία με ευαίσθητη πολιτική συνείδηση. Είναι κάτι πολύ πιο αληθινό. Η επιβεβαίωση, μαζί με την «Gloria», ότι ο Σεμπαστιάν Λέλιο, ικανότατος και γενναιόδωρος δημιουργός, έχει μια αισιόδοξη κοσμοθεωρία, μια πίστη στον άνθρωπο (ειδικά αν αυτός είναι γυναίκα), έστω κι αν όχι στους ανθρώπους. Και, το καλύτερο, με τις ιστορίες του κοντεύει να πείσει κι εμάς.


BERLINALE 2017. TEDDY AWARDS: CLOSE-KNIT


TEDDY AWARD WINNERS 2017
Special Jury Award
Karera ga Honki de Amu toki wa (Close-Knit)

Eleven-year-old Tomo is pretty much left to her own devices. Unwashed dishes are piling up in the sink and supermarket onigiri are all there is to eat again. Tomo’s single mother usually comes home late, and drunk. When she leaves her daughter for good one day the girl has to rely on help from her uncle, who takes in Tomo to live with him and his girlfriend Rinko. At their first meeting Tomo is flabbergasted to discover that Rinko is a transsexual. Rinko immediately sets about taking care of Tomo; not only does she lovingly prepare meals but she also succeeds in creating a new home for the girl. But before long cracks appear in their perfect nest. As in her last film Rentaneko (Panorama 2012) Japanese director Naoko Ogigami offers another story about finding a way out of one’s loneliness; in the case of Tomo and her new family the solution is a mixture of human warmth, good food and the symbolic act of knitting. In quietly concentrated images the film portrays non-normative sexuality as a natural way of life and describes the value of families that are defined not by convention but by a loving, caring environment.

Statement of the Jury:
The jury gives the special award to the film „Close-Knit“, a film which gives audiences a look into Japanese culture and the love of rainbow families through the eyes of an 11-year-old girl. Both the performances of the adults and the child actress are convincing and enjoyable. Filmmaker Naoko Ogigami’s natural dialogues and her sense of humour make for a very special movie experience. Ogigami puts emphasis on unique details such as the knitted objects, beautiful cinematography and the universal appeal of an uplifting, yet realistic story.

20.2.17

BERLINALE2017. TEDDY AWARDS: MY GAY SISTER


TEDDY AWARD WINNERS 2017
Best Short Film
Min Homosyster (My Gay Sister)

Ten-year-old Cleo has a head full of questions: How can I tell if I’m in love with somebody? How do I know if I prefer boys or girls? Since her older sister began dating another girl, there are new, strange feelings stirring inside Cleo. During a trip to the Norwegian fjords, she broaches the subject with the young couple and is given some helpful advice.

Statement of the Jury:

Min homosyster (My Gay Sister) by director Lia Hietala is a sweet story of a young girl who is starting to learn about love with the help of her big sister and her sister’s girlfriend. The film makes visible the complex emotions even us adults sometimes have while navigating our relationships and crushes. In the role of the little sister Cleo, Juliette Safavi is exceptionally natural and a delight to watch.

BERLINALE 2017. TEDDY AWARDS: SMALL TALK


TEDDY AWARD WINNERS 2017
Best Documentary-/Essay Film
Ri Chang Dui Hua (Small Talk)

Anu is a tomboy. Although she was married off at a young age – as was customary in Taiwan in the 1970s – and had two children, she quickly divorced her violent husband and brought up her daughters alone. Since then her only relationships have been with women who, like her, earn a living as professional mourners at funerals. One of her daughters is filmmaker Hui-chen Huang. It’s considered taboo in Chinese culture to question a mother’s unconditional love, and yet this taboo is exactly the topic of Huang’s intimate portrait. Mother and daughter set off on a journey together into the past during which Anu is confronted by questions that have tormented her daughter for years. In a series of long shots the two women discuss such topics as trust, abuse and cognisance, and yet most of these discussions end in painful silence. Shifting focus in order to plumb the depths of the topic, the director attempts to understand her mother by also talking to her mother’s siblings and ex-lovers. In doing so she paints a picture of changing living conditions for three generations of women in Taiwan.

Statement of the Jury:

Small Talk” is the director’s courageous portrayal of her family story, which gives the audience an inside look at a culture we might not be familiar with. This powerful documentary manages to be of universal significance and extremely intimate at the same time.

BERLINALE 2017. TEDDY AWARDS: UNA MUJER FANTÁSTICA


TEDDY AWARD WINNERS 2017
Best Feature Film
UNA MUJER FANTASTICA (A FANTASTIC WOMAN)
Chile, 2017

Marina and Orlando are in love and plan to spend their lives together. She is working as a waitress and adores singing. Her lover, twenty years her senior, has left his family for her. One night, when they return home after having exuberantly celebrated Marina’s birthday at a restaurant, Orlando suddenly turns deathly pale and stops responding. At the hospital, all the doctors can do is confirm his death. Events follow thick and fast: Marina finds herself facing a female police inspector’s unpleasant questions, and Orlando’s family shows her nothing but anger and mistrust. Orlando’s wife excludes Marina from the funeral; she also orders her to leave the apartment – which on paper at least belonged to Orlando – as soon as possible. Marina is a transgender woman. The deceased’s family feels threatened by her sexual identity. With the same energy she once used to fight for her right to live as a woman Marina, with head held high, now insists on her right to grieve. Even if her environment conspires against her, the film at least is entirely on her side, showing us a protagonist who, although increasingly side-lined, is nonetheless strong and worldly-wise – a truly fantastic woman.


Statement of the Jury:
A Fantastic Woman is a perfexty crafted film with magnificent cinematic approach that tells an intimate yet under-represented narrative. This film offers a very authentic universe firlmy grounded by the mesmerizing and natural performance of Daniela Vega as Marina. Sébastian Lelio has infused the story with understanding and compassion illuminating the ongoing discrimination and marginalization of transgender people around the world.




18.2.17

ΤΑ ΕΙΧΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟ. ΘΕΛΩ ΝΑ ΤΟ ΠΩ ΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ. ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΩ;

Είμαι ομοφυλόφιλος και τα είχα με παντρεμένο. Θέλω να το πω στη γυναίκα του, να το κάνω;

Είμαι ένας gay κοντά στα 30. Εδώ και μερικούς μήνες κοιμάμαι με έναν μεγαλύτερο άντρα παντρεμένο, ο οποίος έχει και ένα παιδί. Μου αρέσει πραγματικά και περνάγαμε πολύ καλά στην αρχή, αλλά ξεκίνησα να μην νιώθω καλά επειδή πρέπει να κρυβόμαστε, και επίσης νιώθω άσχημα για την γυναίκα του.
Το τελείωσα μαζί του, όταν ένα βράδυ η γυναίκα του και το παιδί έλειπαν εκτός πόλης και πήγαμε σπίτι του. Είδα όλες αυτές τις ευτυχισμένες φωτογραφίες, και ένιωσα άσχημα γιατί θα κοιμόμουν στο κρεβάτι της με τον άντρα της, χωρίς εκείνη να το γνωρίζει. Είχα αρχίσει να αναρωτιέμαι για το είδος του ανθρώπου με τον οποίο έβγαινα. Τον άκουγα να της λέει ψέμματα στο τηλέφωνο για το που βρισκόταν, ενώ εκείνη τη στιγμή έκανε σεξ μαζί μου. Δεν είμαι ο πρώτος με τον οποίο την έχει απατήσει και είμαι σίγουρος ότι δεν θα είμαι και ο τελευταίος.
Νιώθω την ανάγκη να της πω ποιος είναι, ώστε να φύγει από αυτόν τον ψεύτικο γάμο και να βρει την ευτυχία της σε κάποιον άλλο. Τι να κάνω; Βρίσκομαι σε δίλημμα, θέλω να αντιμετωπίσει τις συνέπειες όσων έχει κάνει αλλά σκέφτομαι ίσως καλύτερα να φύγω και να τους αφήσω σε αυτή την κατάσταση. Θα εκτιμούσα αν μου δίνατε κάποια συμβουλή.

Αγαπητέ φίλε,
Έχεις κάνει το σωστό με το να τελειώσεις αυτή τη σχέση, αλλά προσωπικά νιώθω ότι πρέπει να το αφήσεις εκεί. Υπάρχει μια μικρή πιθανότητα να γνωρίζει και η ίδια ότι ο άντρας της ζεί διπλή ζωή, και να έχει επιλέξει να κάνει τα στραβά μάτια. Γνωρίζω ανθρώπους που έχουν βρεθεί σε αυτή την κατάσταση.
Αν δεν το ξέρει, ναι θα μπορούσες να πάρεις κάποιο είδος εκδίκησης με το να της το πείς – αν αυτό αναζητάς – αλλά θα διέλυες την ζωή της, και αυτό σίγουρα δεν θα σε έκανε να αισθανθείς καλύτερα.
Νιώθω ότι αυτός ο άντρας ζεί σε άρνηση, και παίρνει πολύ μεγάλα ρίσκα. Με το να σε καλεί να κάνετε σεξ σπίτι του, στο κρεβάτι που μοιράζεται με την γυναίκα του, είναι σαν να θέλει να τον ανακαλύψουν. Οπότε είμαι σίγουρη ότι κάποια στιγμή η γυναίκα του θα το μάθει, και εκείνος θα πρέπει να την αντιμετωπίσει.
Δεν έπρεπε να μπλέξεις με κάποιον παντρεμένο, αλλά θα πρέπει να συνεχίσεις και να μάθεις από αυτό, ώστε να μην ξαναβρεθείς στην ίδια θέση. Συγκεντρώσου στο να βρείς κάποιον ελεύθερο -υπάρχουν αρκετοί εκεί έξω. (singleparent.gr, 13/2/2017)

17.2.17

Η ΦΙΛΑΝΔΙΚΗ ΒΟΥΛΗ ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕ ΤΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΩΝ ΖΕΥΓΑΡΙΩΝ

Η Φινλανδική Βουλή οριστικοποίησε τους γάμους ομόφυλων ζευγαριών
Ο νόμος, που ψηφίστηκε το 2014 από την προηγούμενη Βουλή, θα τερματίσει τη διάκριση μεταξύ των γάμων του ιδίου φύλου
skai.gr, 17/2./2017
Το κοινοβούλιο της Φινλανδίας καταψήφισε την Παρασκευή αίτημα πολιτών το οποίο απαιτούσε την κατάργηση ενός νόμου που επιτρέπει τους γάμους ατόμων του ιδίου φύλου. Ο επίμαχος νόμος θα τεθεί σε ισχύ τον επόμενο μήνα.
Κατά την ψηφοφορία,  120 μέλη του κοινοβουλίου καταψήφισαν το αίτημα, ενώ 48 το υποστήριξαν.
«Αυτό είναι! Το κοινοβούλιο επιβεβαιώνει τον γάμο ατόμων του ιδίου φύλου να είναι 100% από εδώ έως την αιωνιότητα. Καλοί γάμοι!» σημείωσε στο Twitter μετά την ψηφοφορία ο ηγέτης του Πράσινου Κόμματος Ville Niinisto έγραψε 
Ο νόμος, που ψηφίστηκε το 2014 από την προηγούμενη Βουλή, θα τερματίσει τη διάκριση μεταξύ των γάμων του ιδίου φύλου και ετεροφυλόφιλων γάμων, δίνοντας στα ζευγάρια του ιδίου φύλου ίσα δικαιώματα όπως να υιοθετούν παιδιά και να μοιράζονται κοινό επώνυμο.

16.2.17

ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΠΡΙΝΣΤΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΖΩΓΡΑΦΟ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ


Ποιος ήταν ο ζωγράφος του Βερολίνου; Σε ποιες συνθήκες έζησε και φιλοτέχνησε; Γιατί μας αφορά τόσο; Με… καθυστέρηση 2.500 ετών, η έκθεση που ξεκινά στις 4 Μαρτίου στο Μουσείο Τέχνης του Πανεπιστημίου Πρίνστον στις ΗΠΑ, έρχεται να «φωτίσει» τη ζωή ενός από τους σημαντικότερους και πιο επιδραστικούς καλλιτέχνες διαχρονικά, ο οποίος έζησε στην Αθήνα των αρχών του 5ου αι. π.Χ.
«Ο ζωγράφος του Βερολίνου και ο Κόσμος του: Αθηναϊκή αγγειογραφία στις αρχές του 5ου αι. π. Χ.» είναι ο τίτλος της πρώτης μεγάλης έκθεσης που είναι αφιερωμένη στον αγγειογράφο για τον οποίο δεν γνωρίζουμε σχεδόν τίποτα, ούτε καν το όνομά του. 
Ωστόσο, «μιλούν» για εκείνον η πληθώρα των έργων του που έχουν διασωθεί ως τις μέρες μας, δηλαδή περισσότερα από 300 αγγεία (πλήρη ή αποσπασματικά), από τα οποία 54 συμμετέχουν στην έκθεση. 
Μαζί τους θα παρουσιαστούν έργα κι άλλων καλλιτεχνών της περιόδου, όπως του κυριότερου αντιπάλου του, του ζωγράφου του Κλεοφράδη, καθώς και των μαθητών του, Ερμόνακα και ζωγράφου του Αχιλλέα. Η έκθεση θα διαρκέσει ως τις 11 Ιουνίου 2017 και μετά θα «ταξιδέψει» ως το Μουσείο Τέχνης του Τολέντο στο Οχάιο, όπου θα παραμείνει ως την 1η Οκτωβρίου 2017.
Μιλώντας στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, ο Δρ. Μάικλ Πάντζετ, επιμελητής της έκθεσης, σημειώνει: «(Ο ζωγράφος του Βερολίνου) ήταν ένας ταπεινός τεχνίτης, αλλά η επίπονη προσπάθεια αναγνώρισης των σωζόμενων έργων του, επέτρεψε να ξεπεραστεί η ανωνυμία του και μετά από 25 αιώνες να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει ως ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της αρχαίας Ελλάδας».
Ο ίδιος σημειώνει ότι «ο ζωγράφος του Βερολίνου ξεχωρίζει για την προτίμηση που έχει να απομονώνει κάθε μορφή, η οποία αποδίδεται επιδέξια και με ακρίβεια πάνω σε μαύρο φόντο και με ελάχιστη διακόσμηση, σε κάποιες μάλιστα περιπτώσεις δεν χρησιμοποιεί κανένα στολίδι. Το ύφος του είναι κομψό και εκλεπτυσμένο, με ιδιαίτερη λεπτότητα στην απόδοση της γραμμής, που τον φέρνει σε αντίθεση με τον μεγάλο του αντίπαλο, τον ζωγράφο του Κλεοφράδη». 
Η ονομασία ζωγράφος του Βερολίνου αποδόθηκε στον καλλιτέχνη το 1911 όταν ο Σερ Τζον Μπίζλι, κατά τη μελέτη αρχαίου αμφορέα του Μουσείου του Βερολίνου, ταύτισε τα στιλιστικά χαρακτηριστικά του με εκείνα 200 περίπου έργων). (tovima.gr)





ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ

Το σύμφωνο συμβίωσης εξομοιώνεται με τον γάμο στα θέματα σύνταξης και ασφάλισης 
Τις προϋποθέσεις χορήγησης, κατά μεταβίβαση, σύνταξης, λόγω θανάτου συνταξιούχου ή εν ενεργεία υπαλλήλου-λειτουργού του Δημοσίου, καθώς και στρατιωτικού, εφόσον ο θάνατος επήλθε από τις 13 Μαΐου 2016 και μετά, ορίζει κοινή υπουργική απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας.
Παράλληλα, προβλέπεται ότι τα πρόσωπα που συνάπτουν σύμφωνο συμβίωσης εξομοιώνονται πλήρως, ανεξάρτητα από το φύλο τους, με τους έγγαμους, ως προς κάθε κοινωνικοασφαλιστικό δικαίωμα, παροχή, υποχρέωση ή περιορισμό, σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού νόμου (ν. 4387/2016) ή της εν γένει κοινωνικοασφαλιστικής και προνοιακής νομοθεσίας.
Τα δικαιοδόχα μέλη, που, υπό προϋποθέσεις, λαμβάνουν τη σύνταξη, λόγω θανάτου του συνταξιούχου ή ασφαλισμένου, είναι ο επιζών σύζυγος, τα νόμιμα τέκνα, τα νομιμοποιηθέντα, τα αναγνωρισθέντα, τα υιοθετημένα και όσα εξομοιώνονται με αυτά, καθώς και ο/η διαζευγμένος-η σύζυγος, υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
Α) Για τον επιζώντα σύζυγο, θεσπίζεται όριο ηλικίας για τη θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης, λόγω θανάτου και, συγκεκριμένα, το 55ο έτος, το οποίο πρέπει να έχει συμπληρωθεί κατά τον χρόνο θανάτου του ασφαλισμένου ή συνταξιούχου, οπότε και η σύνταξη χορηγείται εφ’ όρου ζωής, αν δεν συντρέξουν οι προϋποθέσεις παύσης της. Εάν ο θάνατος επέλθει, προτού συμπληρωθεί το ως άνω όριο ηλικίας, η σύνταξη καταβάλλεται στον επιζώντα σύζυγο για μία τριετία.
Μετά την πάροδο της τριετίας, ελέγχεται, εάν ο επιζών σύζυγος συμπλήρωσε ή όχι το 55ο έτος της ηλικίας. Εάν κατά τη διάρκεια της τριετίας, ο επιζών σύζυγος συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας, η καταβολή της σύνταξης διακόπτεται μόλις συμπληρωθεί η τριετία και άρχεται εκ νέου με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας. Εάν κατά τη διάρκεια της τριετίας δεν έχει συμπληρωθεί το 55ο έτος, διακόπτεται η καταβολή της σύνταξης με τη λήξη της τριετίας και δεν επαναχορηγείται.
Σε περίπτωση, όμως, που ο επιζών σύζυγος έχει τέκνα, τα οποία, κατά το χρόνο του θανάτου του ασφαλισμένου ή συνταξιούχου, είναι άγαμα και δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους ή το 24ο έτος, εφόσον σπουδάζουν ή είναι άγαμα και ανίκανα για κάθε βιοποριστική εργασία, εφόσον η ανικανότητα τους επήλθε, πριν από τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας ή ο ίδιος είναι ανίκανος για την άσκηση κάθε βιοποριστικής εργασίας με ποσοστό 67% και άνω και για όσο χρόνο πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, η σύνταξη, λόγω θανάτου, συνεχίζει να καταβάλλεται, ανεξάρτητα, εάν, βάσει των ανωτέρω, προκύπτει είτε οριστική διακοπή της είτε διακοπή της και επαναχορήγησή της με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας.
Επίσης, αν ο επιζών σύζυγος δεν συμπληρώνει το 55ο έτος της ηλικίας του κατά τη διάρκεια της τριετίας, αλλά εξακολουθεί να λαμβάνει τη σύνταξη θανάτου και πέραν της τριετίας, λόγω ύπαρξης ανήλικων ή τέκνων που σπουδάζουν ή ανίκανων για εργασία τέκνων, εφόσον έως τη λήξη της ανηλικότητας ή των σπουδών ή της ανικανότητας συμπληρώσει το 55ο έτος της ηλικίας του, τότε ναι μεν η σύνταξη θα διακοπεί με την παύση ισχύος των ως άνω προϋποθέσεων (ανηλικότητα, σπουδές, ανικανότητα), θα επαναχορηγηθεί, ωστόσο, όταν ο επιζών συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας του.
Β) Τα νόμιμα τέκνα, τα νομιμοποιηθέντα, τα αναγνωρισθέντα, τα υιοθετημένα και όσα εξομοιώνονται με αυτά, δικαιούνται της σύνταξης, λόγω θανάτου, εφόσον:
i) Είτε είναι άγαμα και δεν έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους, εκτός κι αν φοιτούν σε ανώτερες σχολές ή ανώτατες σχολές του εσωτερικού ή του εξωτερικού (ακόμη και αν φοιτούν για απόκτηση δεύτερου πτυχίου ή σε μεταπτυχιακά προγράμματα ή εκπονούν διδακτορική διατριβή) ή σε ΙΕΚ ή σε κέντρα/σχολές επαγγελματικής κατάρτισης, οπότε και η χορήγηση της σύνταξης παρατείνεται έως τη λήξη της φοίτησής τους σε αυτές και σε κάθε περίπτωση έως τη συμπλήρωση του 24ου έτους. Ως εκ τούτου, το δικαίωμα συνταξιοδότησης ενήλικων άγαμων θυγατέρων καταργείται.
ii) Είτε κατά το χρόνο θανάτου του ασφαλισμένου ή συνταξιούχου είναι άγαμα και ανίκανα προς κάθε βιοποριστική εργασία, εφόσον η ανικανότητα επήλθε, πριν από τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους, οπότε η σύνταξη συνεχίζει να καταβάλλεται και μετά τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας και για όσο διαρκεί η ανικανότητα προς κάθε βιοποριστική εργασία. Η ανικανότητα του τέκνου εξετάζεται κατά το χρόνο του θανάτου και όχι μεταγενέστερα αυτού. Για παράδειγμα, ο θάνατος του ασφαλισμένου ή συνταξιούχου επέρχεται, την 08/01/2017 και καταλείπει τέκνο ηλικίας 15 ετών. Το εν λόγω τέκνο καθίσταται ανίκανο για κάθε βιοποριστική εργασία την 16/05/2019, δηλαδή, πριν τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας του. Δεδομένου, όμως ότι δεν ήταν ανίκανο κατά την ημερομηνία θανάτου, θα λάβει σύνταξη, μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους της ηλικίας ή του 24ου έτους της ηλικίας, εφόσον σπουδάζει.
Γ) Για τον διαζευγμένο σύζυγο ισχύουν οι ίδιες ηλικιακές προϋποθέσεις χορήγησης της σύνταξης με αυτές του επιζώντος συζύγου, με τις εξής ωστόσο πρόσθετες προϋποθέσεις, οι οποίες πρέπει να πληρούνται αθροιστικά: i) Ο πρώην σύζυγος, κατά τη στιγμή του θανάτου να κατέβαλε ή να υποχρεούτο να καταβάλει στο/στη διαζευγμένο/η σύζυγο διατροφή που είχε καθοριστεί είτε με δικαστική απόφαση είτε με μεταξύ τους σύμβαση, ii) να είχαν συμπληρωθεί 10 χρόνια έγγαμου βίου, μέχρι τη λύση με αμετάκλητη δικαστική απόφαση του γάμου, iii) το διαζύγιο να μην οφείλεται σε ισχυρό κλονισμό της έγγαμης συμβίωσης με υπαιτιότητα του αιτούντος τη σύνταξη , iv) το μέσο μηνιαίο ατομικό φορολογητέο εισόδημα του διαζευγμένου συζύγου να μην υπερβαίνει το διπλάσιο του ποσού του επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης ανασφάλιστων υπερηλίκων, ήτοι τα 720 ευρώ και v) να μην έχει τελεστεί άλλος γάμος ή να έχει συναφθεί σύμφωνο συμβίωσης. Συνεπώς, στους διαζευγμένους συζύγους που πληρούν τα πρόσθετα κριτήρια, εφαρμόζονται κατ’ αντιστοιχία οι ρυθμίσεις που προβλέπονται για τους επιζώντες συζύγους (χορήγηση σύνταξης, λόγω θανάτου, εφόσον έχει συμπληρωθεί το 55ο έτος της ηλικίας, συνταξιοδότηση για μία τριετία, διακοπή και επαναχορήγηση με τη συμπλήρωση του 67ου έτους ή οριστική διακοπή συνταξιοδότησης).
Ως πρόσθετη προϋπόθεση για τη χορήγηση σύνταξης, λόγω θανάτου, στον επιζώντα σύζυγο είναι ο θάνατος του ασφαλισμένου ή συνταξιούχου να έχει επέλθει, μετά την πάροδο πέντε ετών από την τέλεση του γάμου, εκτός αν συντρέχουν οι εξής προϋποθέσεις (θάνατος που να οφείλεται σε ατύχημα, γέννηση τέκνου κατά τη διάρκεια του γάμου, κλπ). Συνεπώς, είτε πρόκειται για θάνατο ασφαλισμένου είτε συνταξιούχου, η απαιτούμενη διάρκεια του γάμου είναι ενιαία (πενταετία). Επομένως, καταργούνται οι ρυθμίσεις του άρθρου 12 του ν. 3863/2010 που προέβλεπε μικρότερη διάρκεια του έγγαμου βίου (τριετία) για τη χορήγηση σύνταξης στον επιζώντα σύζυγο σε περίπτωση θανάτου ασφαλισμένου. Επισημαίνεται ότι ρυθμίζεται ρητά το καθεστώς χορήγησης σύνταξης, λόγω θανάτου, στον επιζώντα σύζυγο σε περίπτωση ανασύστασης γάμου, οπότε η διάρκεια των δύο γάμων αθροιστικά πρέπει να είναι τουλάχιστον πενταετής, ενώ, επιπλέον, ο εξ ανασυστάσεως να έχει διαρκέσει τουλάχιστον έξι μήνες.

Δικαιώματα αντισυμβαλλομένου συμφώνου συμβίωσης 
Με τις διατάξεις του άρθρου 16 του νέου ασφαλιστικού νόμου (ν. 4387/2016), προβλέπεται ότι τα πρόσωπα που συνάπτουν σύμφωνο συμβίωσης με βάση τις διατάξεις του ν. 4356/2015 (Α181), εξομοιώνονται, ανεξάρτητα από το φύλο τους, πλήρως με τους έγγαμους, ως προς κάθε κοινωνικοασφαλιστικό δικαίωμα, παροχή, υποχρέωση ή περιορισμό, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4387/2016 ή της εν γένει κοινωνικοασφαλιστικής και προνοιακής νομοθεσίας. Έτσι, για παράδειγμα, τα πρόσωπα που συνάπτουν σύμφωνο συμβίωσης με βάση τις διατάξεις του ν. 4356/2015 (Α181), εξομοιώνονται με τους έγγαμους ως προς την εφαρμογή των διατάξεων της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας που αφορούν την ασφαλιστική και συνταξιοδοτική αντιμετώπιση των επιζώντων συζύγων. 
Παράλληλα, ορίστηκαν τα πρόσωπα που θεωρούνται ως προστατευόμενα μέλη οικογένειας ασφαλισμένου ή συνταξιούχου, λόγω γήρατος ή αναπηρίας, ενώ με το άρθρο 12 του ν. 4356/2015 ορίστηκε ότι διατάξεις νόμων που αφορούν συζύγους εφαρμόζονται αναλόγως και στα μέρη του συμφώνου συμβίωσης, εφόσον δεν υπάρχει διαφορετική ρύθμιση στον ίδιο ή άλλο νόμο που να αφορά τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης. Κατά συνέπεια, η ανωτέρω διάταξη που αφορά την υγειονομική περίθαλψη προστατευόμενων μελών οικογένειας ασφαλισμένου ή συνταξιούχου εφαρμόζεται αναλόγως και στα προστατευόμενα μέλη ασφαλισμένων που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης.
(eleftherostypos.gr, 15/2/2017)

ΜΠΑΧΑΛΟΠΟΙΩΝΤΑΣ (ΚΑΙ) ΤΙΣ "ΕΜΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ"

Διαβάστε την εγκύκλιο που έστειλε το Υπουργείο Παιδείας για θεματική  εβδομάδα που θα εφαρμοστεί στους μαθητές του Γυμνασίου, ηλικίας 13-15 ετών σχετικά με τις «Έμφυλες Ταυτότητες».

Υλοποίηση στο Γυμνάσιο Θεματικής Εβδομάδας Ενημέρωσης και Ευαισθητοποίησης σε ζητήματα Διατροφής, Εθισμού-Εξαρτήσεων και Έμφυλων Ταυτοτήτων κατά το Σχολικό Έτος 2016- 2017.
Έχοντας υπόψη το με αρ. πρ. 44/03-11-2016 Απόσπασμα Πρακτικού το Δ.Σ. του Ι.Ε.Π., σας ενημερώνουμε ότι κατά το σχολικό έτος 2016-2017 υλοποιείται στα Γυμνάσια της χώρας Θεματική Εβδομάδα με τίτλο «Σώμα και Ταυτότητα». Ο θεσμός της θεματικής εβδομάδας αποσκοπεί στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μελών της σχολικής κοινότητας σε ζητήματα που άπτονται της
Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη και, κατά το τρέχον έτος, εστιάζει σε τρεις βασικούς άξονες: α) τη διατροφή και την ποιότητα ζωής, β) την πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και γ) τις έμφυλες ταυτότητες.
Η εστίαση του περιεχομένου της φετινής Θεματικής Εβδομάδας στα ζητήματα αυτά απορρέει από την κρίσιμη σημασία που αποκτούν κατά την αναπτυξιακή φάση της προεφηβείας και εφηβείας την οποία διέρχονται οι μαθητές/-τριες του Γυμνασίου, καθώς τα ζητήματα της διατροφής, των έμφυλων ταυτοτήτων και της ανάπτυξης εθιστικών συμπεριφορών συνδέονται άμεσα με την υπό διαμόρφωση σχέση των προέφηβων και έφηβων μαθητών/τριών με το σώμα τους, την αυτοεικόνα και αυτοαντίληψή τους και εν γένει με τον εαυτό τους, καθώς επίσης και με τους/τις συνομιλήκους/ες τους, αλλά και τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο. Υπό αυτήν την έννοια, η εστίαση της Θεματικής Εβδομάδας στους παραπάνω βασικούς άξονες αντλεί από την ευρύτερη σημασία που αποκτά για τους/τις μαθητές/τριες αυτής της ηλικίας, η κατάρριψη μύθων που συνδέονται με τη χρήση των ουσιών ή/και την υιοθέτηση «εξαρτητικών» συμπεριφορών και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής, λήψης αποφάσεων, αντίστασης στην πίεση των ομηλίκων, μείωσης του άγχους και θετικής αντιμετώπισης των καταστάσεων. Επιπροσθέτως, η Θεματική Εβδομάδα αντλεί
από τη μεθοδολογία παρεμβάσεων που έχουν χαρακτηριστικά καθολικής πρόληψης και απευθύνεται στο σύνολο της σχολικής κοινότητας (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικοί και γονείς), με στόχο την παροχή υποστήριξης, σε σχέση με τα παραπάνω ζητήματα, όχι μόνο στους μαθητές/τριες του σχολείου, αλλά και στους/στις εκπαιδευτικούς και στους γονείς. Γενικότερα, τα θέματα που
διαμορφώνουν στάσεις (όπως, για το τρέχον σχολικό έτος, η διατροφή, η πρόληψη του εθισμού ή οι έμφυλες ταυτότητες) είναι χρήσιμο να γίνονται αντικείμενα μιας όσο το δυνατόν πιο "ολιστικής" προσέγγισης και μιας βιωματικής επεξεργασίας, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια, καθώς δεν επιδιώκεται μόνο η απόκτηση πληροφοριών ή γνώσεων αλλά και η αλλαγή αντιλήψεων καισυμπεριφορών. Οι βιωματικές προσεγγίσεις μαζί με την πληροφόρηση επιτρέπουν στη συνέχεια την αναστοχαστική διαδικασία και διευκολύνουν την ανάπτυξη κριτικής στάσης. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι τέτοιες δράσεις μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση των σχέσεων όλων όσοι/ες συμμετέχουν στη σχολική κοινότητα.
Η Θεματική Εβδομάδα θα υλοποιηθεί στον διδακτικό χρόνο του σχολικού ωρολογίου προγράμματος. Η εμπλοκή όλων των μελών της σχολικής κοινότητας στη Θεματική Εβδομάδα σε συνδυασμό με την αξιοποίηση της συσσωρευμένης εμπειρίας από τα Προγράμματα Σχολικών
Δραστηριοτήτων και τις Δράσεις Αγωγής Υγείας αναμένεται να ενισχύσει την επικοινωνία και τις σχέσεις συνεργασίας τόσο εντός του σχολείου όσο και έξω από αυτό, στο πλαίσιο της τοπικής κοινότητας.
1. Περιεχόμενο και Μεθοδολογία Υλοποίησης της Θεματικής Εβδομάδας
Η υλοποίηση της Θεματικής Εβδομάδας αφορά όλα τα Γυμνάσια της χώρας. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας αυτής θα διοργανωθούν σε κάθε σχολείο ενημερωτικές δράσεις και δραστηριότητες στους παραπάνω βασικούς άξονες, οι οποίοι μπορεί να εξειδικευτούν σε επιμέρους θεματικές, όπως οι ακόλουθες. Για κάθε έναν άξονα μπορεί να αναπτυχθούν οι ίδιες ή/και επιπλέον θεματικές για γονείς και εκπαιδευτικούς.
Το σχολείο λαμβάνει μέριμνα ώστε οι δραστηριότητες που θα αναπτύξει στο πλαίσιο της Θεματικής Εβδομάδας να καλύπτουν και τους τρεις βασικούς άξονες. Ωστόσο ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει τη δυνατότητα να επιλέξει σε ποιες από τις παραπάνω θεματικές κάθε άξονα θα επικεντρωθεί, καθώς και τον χρόνο που θα αφιερώσει στην κάθε θεματική.
Όσον αφορά στον ημερήσιο προγραμματισμό, η κατανομή του χρόνου μπορεί να αντιστοιχεί κατά προτίμηση σε δραστηριότητες που σχετίζονται με έναν βασικό άξονα και σε μία ή περισσότερες θεματικές από τον άξονα αυτό. Αν αυτό δεν είναι δυνατό, η ημερήσια κατανομή του χρόνου μπορεί να αντιστοιχεί σε δραστηριότητες μεικτής θεματολογίας τόσο ως προς τις επιμέρους θεματικές που θα αναπτυχθούν όσο και ως προς τους βασικούς άξονες, μεριμνώντας κατά το δυνατόν για τη συνοχή και τη συνέχεια του περιεχομένου των δράσεων στη διάρκεια της ημέρας. 
Οι σχετικές δράσεις και εκδηλώσεις υλοποιούνται στο σύνολό τους στη διάρκεια του σχολικού ωρολογίου προγράμματος. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου στο πλαίσιο του διδακτικού τους ωραρίου και του ωρολογίου προγράμματος κάθε τάξης οργανώνουν δραστηριότητες που απευθύνονται στους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου, οι οποίες σχεδιάζονται και
υλοποιούνται σύμφωνα με τα περιεχόμενα του Φακέλου Εκπαιδευτικού Υλικού που θα είναι στη διάθεση των σχολείων. Στις μαθησιακές δραστηριότητες μπορεί να περιλαμβάνονται εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια, θεατρικά δρώμενα, εικαστικές δραστηριότητες, προβολή ταινιών με σχετικό περιεχόμενο που πλαισιώνεται με συζήτηση ή άλλη δράση, σύντομα βιωματικά εργαστήρια (έως 6 διδακτικές ώρες) με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών του
σχολείου, συζητήσεις στην ομάδα, σύντομα σχέδια εργασίας (project) κ.ά. Επιπλέον, μπορούν να προσκληθούν εκπρόσωποι φορέων από σχετικό Κατάλογο που έχει συγκροτήσει το ΙΕΠ για τον σκοπό αυτό προκειμένου να ενημερώσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου ή να υλοποιήσουν σχετικές βιωματικές δραστηριότητες κ.λ.π. Συγκεκριμένα υπάρχουν οι ακόλουθες
δυνατότητες:
α. Για την εφαρμογή των παραπάνω ο Σύλλογος Διδασκόντων μπορεί να μεταβάλει στον βαθμό που χρειάζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα της εβδομάδας, διατηρώντας όμως για κάθε εκπαιδευτικό τον συνολικό αριθμό διδακτικών ωρών που έχει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα. Κάποιες δράσεις μπορεί να είναι κοινές για περισσότερα από ένα τμήματα ή και τάξεις του
σχολείου, κάποιες άλλες να αναπτύσσονται παράλληλα σε τμήματα ή τάξεις ή και να αφορούν αποκλειστικά ένα τμήμα του σχολείου. Η επιλογή των δραστηριοτήτων δεν είναι υποχρεωτικό να συνδεθεί με συγκεκριμένες ενότητες από τα μαθήματα που διδάσκονται σε κάθε τάξη.
β. Εναλλακτικά, η διδασκαλία των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος μπορεί να διατηρηθεί με την προϋπόθεση να δημιουργηθούν οι κατάλληλες διασυνδέσεις και προεκτάσεις με το περιεχόμενο της Θεματικής Εβδομάδας, αξιοποιώντας οδηγίες και υλικό από τον Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού, (όπως σχέδια μαθήματος, δραστηριότητες, σύντομα σχέδια εργασίας καιβιωματικές δράσεις) που είτε θα αντικαταστήσουν τη διδασκαλία μιας ενότητας του μαθήματος είτε θα αποτελούν προέκταση αυτής.
Σε κάθε περίπτωση, ο Σύλλογος Διδασκόντων συζητά και αποφασίζει με ποιον τρόπο θα υλοποιηθεί η θεματική εβδομάδα λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τους διαθέσιμους πόρους της σχολικής μονάδας.
Παράλληλα, δύνανται να διοργανωθούν εντός του σχολείου και απογευματινές δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των γονέων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Στις δράσεις αυτές συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί σε εθελοντική βάση. Επισημαίνεται ότι αφενός οι μαθητές/τριες υποχρεούνται να παρακολουθούν κανονικά τις δράσεις της εβδομάδας, αφετέρου ότι κατά την υλοποίηση δράσεων για τους μαθητές/-τριες από εκπροσώπους συνεργαζόμενων φορέων η παρουσία του/της διδάσκοντα/διδάσκουσας κάθε τμήματος είναι υποχρεωτική.
2. Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού και Κατάλογος Φορέων Το ΙΕΠ θα υποστηρίξει τη σχολική μονάδα με «Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού». Το περιεχόμενο του φακέλου περιλαμβάνει εκπαιδευτικά προγράμματα μικρής διάρκειας και εκπαιδευτικό υλικό τα
οποία θα μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών και μαθητριών από εκπαιδευτικούς του σχολείου. Επιπροσθέτως, έχει διαμορφωθεί με ευθύνη του ΙΕΠ κατάλογος φορέων και υπηρεσιών με τους οποίους μπορεί να αναπτύξει συνεργασία η σχολική μονάδα στο πλαίσιο υλοποίησης της Θεματικής Εβδομάδας.
Ο Φάκελος Εκπαιδευτικού Υλικού και ο Κατάλογος Φορέων έχουν αναρτηθεί σε ειδικά σχεδιασμένηπλατφόρμα στο ΙΕΠ.
3. Χρόνος υλοποίησης
Η Θεματική Εβδομάδα θα υλοποιηθεί στα Γυμνάσια της χώρας κατά το δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους . Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα επιλέξει ποια από τις εργάσιμες εβδομάδες του δεύτερου τετραμήνου θα αφιερωθεί στη συγκεκριμένη θεματική. Κατά τη διάρκεια της θεματικής εβδομάδας οι σχετικές δράσεις καλύπτουν όλες τις διδακτικές ώρες του πρωινού ή του εσπερινούσχολικού ωραρίου.
4. Διαδικασίες Σχεδιασμού της Θεματικής Εβδομάδας
Οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων ενημερώνουν σε ειδική συνεδρίαση τους Συλλόγους Διδασκόντων των σχολείων. Στη συνεδρίαση αυτή ορίζεται Συντονιστική Ομάδα (Σ.Ο.) δύο έως τριών μελών που αναλαμβάνει την ευθύνη για τον σχεδιασμό της Θεματικής Εβδομάδας στο σχολείο, αποτελούμενη από εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιθυμούν να αναλάβουν σχετικές αρμοδιότητες. Η Σ.Ο. δέχεται ατομικές ή ομαδικές προτάσεις από τους/τις εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, συμβουλεύεται εφόσον το κρίνει απαραίτητο τους/τις Υπευθύνους/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων (Αγωγής Υγείας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων) ή/και των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων και υποβάλλει στο Σύλλογο Διδασκόντων μέχρι 3 Φεβρουαρίου 2017 συγκεκριμένη πρόταση –σχέδιο υλοποίησης της Θεματικής Εβδομάδας, υπόδειγμα του οποίου επισυνάπτεται στην παρούσα εγκύκλιο(σε ηλεκτρονική μορφή έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ). Εναλλακτικά, ο σχεδιασμός της Θεματικής Εβδομάδας μπορεί να ανατεθεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων στον/στην υποδιευθυντή/ντρια ή στον/στην εκπαιδευτικό της σχολικής μονάδας με τη μεγαλύτερη προϋπηρεσία. Το εγκεκριμένο από τον Σύλλογο Διδασκόντων τελικό Σχέδιο Υλοποίησης της Θεματικής Εβδομάδας κοινοποιείται στους/στις Υπεύθυνους/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, καθώς επίσης και στον/στην αρμόδιο/α Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου έως 10 Φεβρουαρίου 2017, προκειμένου να υπάρξει, ενδεχομένως, ανατροφοδότηση από την πλευρά τους. Επισημαίνεται ότι η σύνταξη του Σχεδίου Υλοποίησης της Θεματικής Εβδομάδας είναι υποχρεωτική.Όλες οι δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν στο σχολείο κατά τη διάρκεια της ΘεματικήςΕβδομάδας υλοποιούνται χωρίς δαπάνη για το δημόσιο.
5. Παροχή υποστήριξης σε επίπεδο Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Η εν λόγω πρωτοβουλία θα υποστηριχτεί από τους/τις Υπεύθυνους/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων και των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων των οικείων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, οι οποίοι παρέχουν κάθε δυνατή βοήθεια στα σχολεία.
Οι Υπεύθυνοι/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων συναποφασίζουν για τον τρόπο και τη διαδικασία με την οποία θα παράσχουν την υποστήριξή τους στα σχολεία εφόσον αυτά τη ζητήσουν. Επιπροσθέτως, οι Υπεύθυνοι/ες Σχολικών Δραστηριοτήτων και των Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων, σε περίπτωση που προσκληθούν, μπορούν να συμμετέχουν σε ενημερωτικές δράσεις και εκδηλώσεις ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων ή και των μαθητών/τριών έκαστης σχολικής μονάδας.
6. Αποτίμηση της εφαρμογής της Θεματικής Εβδομάδας
Η εφαρμογή της Θεματικής Εβδομάδας στα Γυμνάσια της χώρας κατά το σχολικό έτος 2016-17 έχει μεταβατικό χαρακτήρα. Τα αποτελέσματά της θα αποτιμηθούν από το ΙΕΠ προκειμένου να εκτιμηθεί η δυνατότητα διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλα θεματικά αντικείμενα ή και άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης. Οι εμπλεκόμενοι στη δράση θα συμπληρώσουν για το σκοπό αυτό σχετικάερωτηματολόγια που θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ. (alphavita.gr)

14.2.17

Η ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΕΠΗΡΕΑΖΕΙ ΠΑΡΟΔΙΚΑ ΤΟ ΜΕΓΕΘΟΣ ΤΟΥ ΠΕΟΥΣ

Οι άνδρες που υποβάλλονται σε επέμβαση για την αφαίρεση του προστάτη παρουσιάζουν σμίκρυνση του ανδρικού γεννητικού οργάνου αμέσως μετά το χειρουργείο, σύμφωνα με ιαπωνική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο BJU International.
Ερευνητές της Σχολής Ιατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου της Καναζάουα, με επικεφαλής τον Δρ Γιοσιφούμι Καντόνο, μελέτησαν 102 άνδρες που είχαν υποβληθεί σε αφαίρεση προστάτη λόγω καρκίνου. Διαπίστωσαν ότι σε πολλούς το πέος εμφάνιζε σμίκρυνση, με το μικρότερο μέγεθος να καταγράφεται δέκα μέρες μετά την επέμβαση. 

Η μείωση κατά μέσο όρο έφθανε περίπου τα τέσσερα χιλιοστά, δηλαδή σχεδόν μισό πόντο. 

Πάντως, μέσα σε 12 μήνες περίπου το μήκος του πέους είχε επανέλθει σταδιακά σχεδόν στο μέγεθος που είχε πριν την επέμβαση της ριζικής προστατεκτομής. (tanea.gr, 14/2/2017)

ΠΟΙΟΙ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ ΩΣ "ΦΟΡΕΙΣ" ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΕΜΦΥΛΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ" ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ειδικού συνεργάτη (dimokratianews, 13/2/2017)
Σκέφτομαι ότι δεν έχω ενημερωθεί επαρκώς για τη λεγόμενη «Θεματική Εβδομάδα». Εντοπίζω, λοιπόν, αρκετά άρθρα για να μπω στο νόημα και αρχίζω να διαβάζω. Μετά τη μελέτη των άρθρων αναζητώ την εγκύκλιο, βάσει της οποίας ορίστηκε η «Θεματική Εβδομάδα» και τη διαβάζω με σπουδή. Διαπιστώνω ότι θα λάβει χώρα το δεύτερο τετράμηνο του τρέχοντος σχολικού έτους, οι δραστηριότητες αυτής της δράσης θα υλοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολόγιου σχολικού προγράμματος, ότι η παρακολούθηση θα είναι υποχρεωτική και, τέλος, τις δραστηριότητες θα τις αναπτύξουν εκπαιδευτικοί (για κάποια ζητήματα) και εκπρόσωποι φορέων (για κάποια άλλα). Συγχρόνως, βλέπω ότι αναφέρεται πως ο τρόπος ανάπτυξης αυτών των δραστηριοτήτων και το υλικό γι' αυτές θα το εφοδιάσουν οι φορείς.
Οδηγούμαι από καθαρή περιέργεια στην ιστοσελίδα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, τελεί υπό την εποπτεία του υπουργού Παιδείας και «λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος ως επιτελικός επιστημονικός Φορέας, που υποστηρίζει το υπουργείο Παιδείας... με κύριο σκοπό την επιστημονική έρευνα και μελέτη θεμάτων τα οποία αφορούν την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τη μετάβαση από τη Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και τη διαρκή και τεχνική υποστήριξη του σχεδιασμού και της εφαρμογής της εκπαιδευτικής πολιτικής στα θέματα αυτά».
Ανακαλύπτω ότι ο πρόεδρος του ΙΕΠ λέγεται Γεράσιμος Κουζέλης και έχει συγγράψει βιβλίο το 2012 μαζί με τον ύποπτων κινήτρων Δημήτρη Χριστόπουλο, που είχε χαρακτηρίσει τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη «ένα συμπαγές τουρκικό πράγμα». «Σύμπτωση» σκέφτομαι.
Συνεχίζω την έρευνα για να βρω τους «φορείς» που έχουν ταχθεί να υλοποιήσουν τις δραστηριότητες της «Θεματικής Εβδομάδας» και πάω κατευθείαν στα «σκληρά» για την «έμφυλη ταυτότητα». Παραπέμπομαι από την ίδια την ιστοσελίδα στους φορείς και αντιλαμβάνομαι ότι ο κύριος φορέας που θα ξεδιπλώσει την εκπαίδευση των γυμνασιοπαίδων στο αντικείμενο της «έμφυλης ταυτότητας» είναι το «ΑΝΤΙΓΟΝΗ - Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για τον ρατσισμό, την οικολογία, την ειρήνη και τη μη βία». Διαβάζω ότι είναι μια μη κερδοσκοπική οργάνωση. Κλικάρω τους συνεργάτες της, δηλαδή το Δ.Σ., για να δω περί τίνος ακριβώς πρόκειται.
Και εκεί με περιμένει μια πολύ μεγάλη έκπληξη, καθώς έκαναν παρέλαση κάποιοι από τους γνωστούς και μη εξαιρετέους εθνομηδενιστές. Πρόεδρος είναι ο Αλέξανδρος Γεωργόπουλος, υποψήφιος με τους Οικολόγους. Αντιπρόεδρος είναι ο Μιχάλης Τρεμόπουλος, υποψήφιος με τους Οικολόγους και ένας εκ των υπερασπιστών της ύπαρξης «μακεδονικής» γλώσσας και των δικαιωμάτων της ανύπαρκτης «μακεδονικής μειονότητας» (σχετικά βίντεο και δηλώσεις του υπάρχουν στο διαδίκτυο. Επίσης, πρωτοπόρος στη γυμνή ποδηλατοδρομία της Θεσσαλονίκης).
Το καλύτερο: Διευθυντής είναι ο Αθανάσιος (Νάσος) Θεοδωρίδης, ο οποίος διατηρεί «δίγλωσση» ιστοσελίδα -στην ελληνική και τη «μακεδονική»-, στην οποίαν έχει αναρτημένη συνέντευξή του, εντός της οποίας αναφέρεται σε εθνοκάθαρση που έκαναν οι Ελληνες στην Τριπολιτσά, στις σφαγές που υπέβαλε ο Ν. Ζέρβας τους Τσάμηδες στη διάρκεια της Κατοχής και πολλά, πραγματικά πολλά άλλα ανθελληνικά μηνύματα.
Συμπέρασμα: Η «Θεματική Εβδομάδα», την οποίαν είχε εμπνευστεί ο Φίλης, θα είναι η ευκαιρία ώστε οι αρνητές οτιδήποτε πατριωτικού και ελληνορθόδοξου θα παραδίδουν μαθήματα στα παιδιά του Γυμνασίου...


ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ - 14/2/2017


Σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται η Αρλέτα, σε νοσοκομείο της Αθήνας. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι γιατροί δίνουν μάχη για να κρατήσουν στη ζωή την 72χρονη τραγουδοποιό. Τα τελευταία χρόνια η Αρλέτα αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα με την υγεία της. 
Τον Φεβρουάριο του 2008, είχε τεθεί σε κίνδυνο η ζωή της, όταν έπαθε εγκεφαλική αιμορραγία, λίγο πριν από προγραμματισμένη συναυλία της. Τότε είχε υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση στο νοσοκομείο του Βόλου. Παρά την την κρισιμότητα της κατάστασής της, κατάφερε να αναρρώσει. 
Σε συνέντευξη που είχε δώσει το Νοέμβριο του 2016, είχε δηλώσει ότι έζησε «από θαύμα». «Ήδη έχω κερδίσει τρεις φορές τον «κύριο» που λέγεται θάνατος, τι να πω, νομίζω ότι μάλλον έχουν σωθεί οι φορές μου… Το ότι ζω αυτή τη στιγμή μάλλον είναι θαύμα», ήταν τα λόγια της τραγουδοποιού. (tanea.gr, 13/2/2017)

12.2.17

ΨΩΝΙΣΤΗΡΙ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟΝ ΤΟΥ ΑΡΕΩΣ

Ψωνιστήρι ανηλίκων στο Πεδίον του Άρεως
«Σούπερ μάρκετ» για όλα τα αρρωστημένα γούστα παραμένει, παρά τις κατά καιρούς προσπάθειες των αρμόδιων φορέων, το πολύπαθο Πεδίον του Αρεως. Λιγότερα από δύο χιλιόμετρα μακριά από τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής το οργανωμένο έγκλημα «ανθεί», με τους επιτήδειους να σπρώχνουν στην αγορά όχι μόνο ναρκωτικά, αλλά και ανήλικα παιδιά, βορά σε όσους πληρώνουν όσο όσο για να ικανοποιήσουν τις ορέξεις τους.
Το «Εθνος της Κυριακής» κατάφερε να διεισδύσει στα κυκλώματα που εκμεταλλεύονται ανήλικα αλλοδαπά αγόρια και κορίτσια για εξευτελιστικά ποσά και κατέγραψε πώς κάτω από τη «μύτη» της ΕΛ.ΑΣ. εκδίδουν αθώες παιδικές ψυχές σε «συνεργαζόμενα» ξενοδοχεία στο κέντρο της Αθήνας.
Επειτα από τηλεφωνική επικοινωνία, συναντήσαμε τον Χ.Α.Α. -όπως μας συστήθηκε- ή αλλιώς Αλί (ένα από τα ψευδώνυμα που χρησιμοποιεί) μέσα στο άλσος. Το ραντεβού μας είχε δοθεί για τις 18:30 της Τετάρτης στο άγαλμα της Αθηνάς. Οταν φτάσαμε ο -κατά δήλωσή του- 36χρονος Κούρδος, ιρακινής καταγωγής, ήταν ήδη εκεί. Μαζί του, όπως είχε υποσχεθεί, είχε φέρει ένα 15χρονο αγόρι, αλλά και ένα 14χρονο κορίτσι, που μόλις είχε «ψωνιστεί» από κάποιον κύριο. Αφού μας υπέβαλε σε αναγνωριστικές ερωτήσεις, έκανε νεύμα στο ανήλικο αγόρι να έρθει πιο κοντά.
«Με λένε Μ.», είναι τα πρώτα λόγια του ανηλίκου από τη Βουλγαρία. Μιλά σπαστά ελληνικά και προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι ο κατάλληλος για να τον «αγοράσουμε». «Στην Ελλάδα είμαι εδώ και τρία χρόνια. Δύο χρόνια δουλεύω έτσι. Τα κάνω όλα», μας λέει. Ο Αλί του κάνει ξανά νεύμα, στέλνοντάς του με την κίνησή του αυτή το μήνυμα «τώρα μιλάω εγώ».
«Αυτό το παιδί το ξέρω καλά. Θα είστε ασφαλείς. Σε αυτά τα πράγματα δεν πρέπει να εμπιστεύεστε τον οποιοδήποτε. Είναι μωρό ακόμα και λίγο φοβάται. Μπορεί να είναι νέος, όμως ξέρει πώς να παίζουν οι μεγάλοι μαζί του. Ο Μ. είναι εγγύηση», τονίζει ο 36χρονος Ιρακινός «ντίλερ», που πρώτη φορά ήρθε στη χώρα μας τη δεκαετία του '90 και στη συνέχεια έζησε σε Ιταλία και Μεγάλη Βρετανία, πριν γυρίσει πίσω στο Ιράκ. Στην Ελλάδα επέστρεψε πριν από δύο μήνες μαζί με τη γυναίκα και την 2,5 ετών κόρη τους και παρά τη μακροχρόνια απουσία του από τη χώρα μας βρήκε πολύ γρήγορα τη θέση του στα κυκλώματα του υποκόσμου.
«Μπορείτε να τον πάρετε τώρα και να φύγετε. Θα σας φτιάξω. Απέναντι είναι ένα ξενοδοχείο ημιδιαμονής. Θα σας χρεώσει 15 ευρώ την ώρα. Ξέρουν καλά τι γίνεται. Το σεξ είναι business, σωστά; Και αυτό το ξενοδοχείο δουλεύει έτσι χρόνια τώρα. Μην έχετε κανένα άγχος. Δεν θα έχετε καθόλου μπλεξίματα. Και μπορώ να σας βρω και ό,τι άλλο θέλετε. Μαριχουάνα, κοκαΐνη...», συνεχίζει.
Ο Μ. δεν μιλά. Οση ώρα γίνεται η «διαπραγμάτευση» μας κοιτά νευρικός. Αν τον απορρίψουμε απόψε δεν θα έχει «μεροκάματο». «Πόσα χρήματα θα πρέπει να δώσουμε για τον πάρουμε;», ρωτάμε. «Για εσάς 30 ευρώ για τρεις ώρες. Αλλά αυτός εδώ πιάνει και 40 και 50 ευρώ. Ξέρω τι σας δίνω», απαντά ο Αλί, που μένει έκπληκτος όταν απορρίπτουμε τον 15χρονο από τη Βουλγαρία. «Μα, τι ψάχνετε;», ρωτά εμφανώς απογοητευμένος ο ανήλικος.
Ο Αλί του κάνει νόημα με τα μάτια και αναλαμβάνει αυτός τις συζητήσεις. Του ζητάμε ακόμα μικρότερα σε ηλικία παιδιά, αγόρια και κορίτσια, που να μη μιλούν ελληνικά και να είναι «νέα» στο «επάγγελμα». «Ναι, όλα μπορώ να τα βρω. Ξέρω κάποιον και θα σας φτιάξω. Αλλά για πιο μικρά παιδιά -όπως δεκάχρονα ή ακόμα και οκτάχρονα- θέλω χρόνο. Απόψε μπορώ να σας βολέψω με τον Μ. Δείτε τον, είναι κούκλος και γνωρίζει πώς να ικανοποιεί όλα τα γούστα», επιμένει ο 36χρονος νταβατζής.
Οταν λαμβάνει ξανά αρνητική απάντηση, διώχνει τον 15χρονο, που χάνεται πίσω από τους θάμνους έτοιμος να βάλει τα κλάματα από την απόρριψη. «Πάμε και εμείς. Εχει και άλλα παιδιά εκεί, θα σας δείξω», μας λέει λίγα λεπτά αργότερα ο Αλί. Η απάντηση είναι αρνητική και τότε βγάζει έξω το κινητό του τηλέφωνο μέσα στο οποίο διατηρεί αρχείο από φωτογραφίες ανηλίκων που εμπορεύεται.
«Ορίστε. Δείτε εδώ. Είναι 15-16 χρόνων. Κατάγεται από την Αλβανία και όλοι οι πελάτες είναι ικανοποιημένοι μαζί του. Μπορώ να σας βρω ό,τι θέλετε από το Ιράν, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την Αλβανία. Οι Αφγανοί δεν είναι καλοί και οι Σύροι είναι πολύ άτακτοι. Αλλά, αν μου δώσετε χρόνο, όλα θα τα βρω. Αυτός εδώ είναι κούκλος. Οι γυναίκες που έχουν πάει μαζί του τον έχουν ερωτευτεί. Μπορώ να σας τον κλείσω για αύριο», τονίζει ο Κούρδος μαστροπός, καθώς μας δείχνει τον ανήλικο Αλβανό να ποζάρει μαζί του στο άγαλμα της Αθηνάς.
Το ραντεβού μας έλαβε τέλος, έπειτα από μιάμιση ώρα, με τον 36χρονο να είναι εκνευρισμένος για την έκβασή του. «Δώστε μου κάτι. Ο,τι κάνω είναι για το παιδί μου, για να μπορώ να του πάρω γάλα. Αργότερα θα σας στείλω φωτογραφίες να διαλέξετε και ό,τι πάρετε θα σας το φέρω εδώ αύριο να το δείτε και από κοντά», μας λέει πριν τον καληνυχτίσουμε.
Το «Εθνος» επισκέφθηκε και το μεσημέρι της Πέμπτης το Πεδίον του Αρεως, προκειμένου να καταγράψει τι συμβαίνει μέσα στο άλσος και την ημέρα. Στην πλατεία μετά το άγαλμα του Κωνσταντίνου, στη βασική είσοδο, συναντήσαμε τον κύριο Γιώργο που κάθε ημέρα μαζί με άλλους συνταξιούχους μαζεύονται και παίζουν τάβλι, για να περνά ευχάριστα η ώρα τους.
«Ζω εδώ και 40 χρόνια στην περιοχή. Τα τελευταία χρόνια η κατάσταση έχει γίνει άθλια.
Οπως βλέπετε γύρω μας υπάρχουν ναρκομανείς που χτυπάνε μέρα μεσημέρι τη δόση τους. Πιο μέσα στους θάμνους, βρίσκεις χρησιμοποιημένα προφυλακτικά. Η εικόνα που αντικρίζουμε είναι ντροπιαστική. Ποια μάνα θα έφερνε εδώ το παιδί της να παίξει;», μας λέει. Και τις δύο ημέρες που επισκεφθήκαμε το άλσος δεν είδαμε να περνούν άνδρες της Αστυνομίας από το σημείο. Υπεύθυνη για τη φύλαξη του Πεδίου του Αρεως έχει οριστεί από τον περασμένο Δεκέμβριο από την Περιφέρεια Αττικής μία εταιρεία σεκιούριτι. Τα μέτρα προστασίας της εταιρείας περιλαμβάνουν ανά βάρδια τέσσερις φύλακες για όλο το πάρκο. Η φύλαξη είναι 24ωρη. Σύμφωνα με πηγές από την ΕΛ.ΑΣ., γίνονται «κατά προτεραιότητα και σχεδόν σε καθημερινή βάση έλεγχοι, ενώ πραγματοποιούνται συχνά ενισχυτικές δράσεις». Με βάση τα στοιχεία που ανεβάζει στην ιστοσελίδα της η Περιφέρεια Αττικής, ωστόσο, από την 1η έως την 9η Φεβρουαρίου έχουν γίνει δύο εξορμήσεις από την Αστυνομία στο Πεδίον του Αρεως.
Ειδικότερα την Τρίτη (07/02) από τις 18:00 μ.μ. έως τις 20:30 μ.μ. και την Πέμπτη (09/02) από τις 8:00 π.μ. έως τις 10:00 π.μ. ελέγχθηκαν συνολικά 24 Ελληνες και 44 αλλοδαποί. Από τους πρώτους προσήχθησαν οι οκτώ και από τους δεύτερους οι 29, οι οποίοι μετά την εξακρίβωση των στοιχείων τους αφέθηκαν ελεύθεροι.
ΕΥΛΑΜΠΙΑ ΡΕΒΗ (ethnos.gr, 12/2/2016)