13.10.16

Η ΥΠΗΡΕΤΡΙΑ

Στη νέα ταινία του, ο Παρκ Τσαν-Γουκ, δημιουργός του «Old boy», αποπειράται να «ασιατοποιήσει» ένα ερωτικό-αστυνομικό μυθιστόρημα της Ουαλής Σάρα Γουότερς. Φόντο εδώ η κατεχόμενη από τους Ιάπωνες Κορέα του 1930 και ήρωες μια Γιαπωνέζα αριστοκράτισσα, ο απατεώνας που την πολιορκεί εποφθαλμιώντας την περιουσία της και η πορτοφολού που, εξωθούμενη από τον τελευταίο, πιάνει δουλειά στο αρχοντικό της ως υπηρέτρια.
Το σχέδιο στραβώνει, όχι μόνο γιατί η υπηρέτρια θα ερωτευτεί σταδιακά την αφέντρα, αλλά και ελέω των σκοτεινών μυστικών που κρύβει η τελευταία. Τα οποία θα μάθουμε στο δεύτερο μισό ενός φιλμ που αναιρεί επιδέξια κάθε προηγούμενο δεδομένο παίζοντας με τις προσδοκίες του θεατή, αλλά το κάνει με μια απαστράπτουσα, φετιχιστική, σχεδόν φανφαρόνικη φωτογένεια (ακόμη και στη διαστροφή) που συχνότατα σε αποσπά από πρόσωπα και δρώμενα, όπως κατά κανόνα συμβαίνει στο σινεμά του Νοτιοκορεάτη εστέτ . [ethnos.gr, 13/10/2016]

Υπνωτιστικό και ταυτόχρονα διασκεδαστικότατο ερωτικό θρίλερ με καλοστημένες ανατροπές, το οποίο επαναφέρει το σκηνοθέτη του «Oldboy» στην παλιά του φόρμα. Από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ στον Μαρκήσιο Ντε Σαντ, από το φετιχισμό στην πορνογραφία και από τη γοτθική ατμόσφαιρα του μυθιστορήματος της Σάρα Γουότερς σε ένα μοντέρνο «Ρασομόν», η «Υπηρέτρια» δεν φοβάται να φλερτάρει με ριψοκίνδυνες ιδέες, να κινηθεί σε διαφορετικά κινηματογραφικά ταμπλό και να μας κάνει συμμέτοχους σε ένα ηδονοβλεπτικό παιχνίδι πάνω στην αλήθεια, στο ψέμα, το φαίνεσθαι και το είναι. [athinorama.gr]


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου