31.5.16

ΠΡΙΑΠΙΣΜΟΣ. ΟΤΑΝ Η ΣΤΥΣΗ ΚΡΑΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 6 ΩΡΕΣ

Πριαπισμός: Όταν η στύση κρατά και πάνω από 6 ώρες
Το άρθρο επιμελήθηκε ο Θ. Παλλαντζάς, Χειρουργός, Ουρολόγος-Ανδρολόγος (mayoclinic-boro.gr)

Ο πριαπισμός είναι η παρατεταμένη στύση του πέους. Η ανεπιθύμητη, επίμονη στύση δεν προκαλείται από σεξουαλική διέγερση, ενώ είναι συνήθως επώδυνη. Ο πριαπισμός είναι μια ασυνήθιστη πάθηση που χρήζει άμεσης ιατρικής παρακολούθησης. Συνήθως χρειάζεται άμεση θεραπεία, για να αποφευχθεί βλάβη του ιστού που θα μπορούσε να καταλήξει σε αδυναμία στύσης ή διατήρησής της (στυτική δυσλειτουργία).
Ο πριαπισμός εμφανίζεται συνήθως σε αγόρια ηλικίας μεταξύ 5 και 10 ετών και στους άνδρες ηλικίας 20 με 50 ετών. 

Συμπτώματα
Ο πριαπισμός προκαλεί αφύσικα επίμονες στύσεις. Τα συμπτώματα ποικίλλουν αναλόγως του τύπου του πριαπισμού.

Ισχαιμικός πριαπισμός
Ισχαιμικός ή χαμηλής ροής πριαπισμός είναι το αποτέλεσμα του αίματος που δεν μπορεί να φύγει κατά τη φάση της χάλασης από το πέος Είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος πριαπισμού. Κάποιες ενδείξεις και συμπτώματα είναι:
• Ανεπιθύμητη στύση που διαρκεί πάνω από 6 ώρες
• Άκαμπτο πέος, αλλά συνήθως μαλακό άκρο του πέους (βάλανος)
• Στύση που δεν σχετίζεται με σεξουαλική διέγερση ή επίμονη στύση μετά από διέγερση
• Συνήθως πέος που πονά ή είναι ευαίσθητο 

Μη ισχαιμικός πριαπισμός
Ο μη ισχαιμικός ή υψηλής ροής πριαπισμός συμβαίνει όταν υπερβολική ποσότητα αίματος εισέλθει στο πέος. Κάποιες ενδείξεις και συμπτώματα είναι:
• Ανεπιθύμητη στύση που διαρκεί τουλάχιστον 6 ώρες
• Πέος σε στύση αλλά όχι άκαμπτο
• Στύση που δεν σχετίζεται με σεξουαλική διέγερση ή επίμονη στύση μετά από διέγερση
• Συνήθως χωρίς πόνο

Επαναλαμβανόμενος πριαπισμός
Άλλος τύπος ισχαιμικού πριαπισμού, που υποτροπιάζει και συμβαίνει μία στο τόσο. Είναι συνήθως επίπονος και γενικά κρατά αρκετές ώρες.

Πότε να δείτε γιατρό
Αν βιώσετε επίπονη, επίμονη στύση που υποχωρεί από μόνη της σε λιγότερο από 6 ώρες, δείτε τον γιατρό σας, επειδή ίσως χρειαστείτε θεραπεία, για να αποφύγετε μελλοντική επανεμφάνιση. Επίσης, επώδυνη στύση διάρκειας πάνω από 6 ώρες χρειάζεται ιατρική παρέμβαση και αντιμετώπιση.

Αίτια
Μια στύση φυσιολογικά συμβαίνει ως ανταπόκριση σωματικής ή ψυχολογικής διέγερσης. Αυτή η διέγερση προκαλεί την αύξηση της ροής του αίματος στα αγγεία και την πλήρωση των σηραγγωδών σωμάτων του πέους με αίμα, με αποτέλεσμα τη στύση.
Αφού η διέγερση τελειώσει, το αίμα ρέει προς τα έξω και το πέος επιστρέφει στη μη άκαμπτη (χαλαρή) κατάσταση. Ο πριαπισμός συμβαίνει όταν κάποιο μέρος του συστήματος - το αίμα, τα αγγεία ή τα νεύρα- αλλάζει τη φυσιολογική ροή του αίματος. 
Οι παράγοντες που μπορούν να συμβάλλουν στον πριαπισμό είναι οι ακόλουθοι.

Αιματολογικές διαταραχές
Οι ασθένειες που σχετίζονται με το αίμα μπορεί να συμβάλλουν στον πριαπισμό - συνήθως ισχαιμικός πριαπισμός, μια επίμονη στύση που προκαλείται από το αίμα που δεν μπορεί να φύγει από το πέος. 
Αυτές οι διαταραχές περιλαμβάνουν:
• Δρεπανοκυτταρική αναιμία
• Λευχαιμία
Η δρεπανοκυτταρική αναιμία, ένα συνηθισμένο αίτιο πριαπισμού, είναι μια κληρονομική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από ερυθρά αιμοσφαίρια ασυνήθιστου σχήματος και μπορεί να φράξουν τη ροή του αίματος. Η δρεπανοκυτταρική αναιμία είναι το πιο συνηθισμένο αίτιο πριαπισμού στα αγόρια.
Συνταγογραφούμενα φάρμακα. 
Ο πριαπισμός, συνήθως ο ισχαιμικός πριαπισμός, είναι γνωστή παρενέργεια αρκετών φαρμάκων. Τα παρακάτω φάρμακα μπορεί κάποιες φορές να προκαλέσουν πριαπισμό:
• Φάρμακα που λαμβάνονται από το στόμα και χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση της στυτικής δυσλειτουργίας, όπως το Viagra, το Cialis και το Levitra (άσκοπη χρήση αυτών των ουσιών ως αφροδισιακά).
• Ενέσιμα φάρμακα που χορηγούνται στο πέος για τη θεραπεία της στυτικής δυσλειτουργίας, όπως η παπαβερίνη (μη ελεγχόμενες δόσεις από εξειδικευμένο ιατρό).
• Αντικαταθλιπτικά, όπως η φλουοξετίνη και βουπροπιόνη.
• Φάρμακα για τη θεραπεία ψυχωτικών διαταραχών, όπως η ρισπεριδόνη και ολανζεπίνη
• Αντιπηκτικά όπως η βαρφαρίνη και η ηπαρίνη

Χρήση παράνομων ουσιών
Κάποιες παράνομες ουσίες ή η κατάχρηση φαρμάκων μπορεί να προκαλέσουν πριαπισμό, ειδικά ισχαιμικό πριαπισμό. Πιθανές αιτίες περιλαμβάνουν:
• «Ψυχαγωγική» χρήση φαρμάκων για στυτική δυσλειτουργία
• Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
• Χρήση μαριχουάνας ή κοκαΐνης

Τραυματισμός
Ένα σύνηθες αίτιο μη ισχαιμικού πριαπισμού είναι ο τραυματισμός των γεννητικών οργάνων, της πυέλου ή του περινέου, την περιοχή μεταξύ της βάσης του πέους και του πρωκτού.
Άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν:
• Τραυματισμός της σπονδυλικής στήλης
• Θρομβώσεις
• Δηλητήριο, όπως το δηλητήριο του σκορπιού ή της μαύρης αράχνης
Σε κάποιες περιπτώσεις, οι γιατροί δεν μπορούν να βρουν το συγκεκριμένο αίτιο για τον πριαπισμό

Επιπλοκές
Ο ισχαιμικός πριαπισμός μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις. Το αίμα που είναι εγκλωβισμένο στο πέος στερείται οξυγόνου και γίνεται τοξικό για τους ιστούς. Όταν η στύση κρατήσει περισσότερο από 6 ώρες, αυτό το αίμα που στερείται οξυγόνου μπορεί να βλάψει τους ιστούς του πέους. Ως αποτέλεσμα, ο πριαπισμός που δεν αντιμετωπίζεται μπορεί να προκαλέσει:
• Στυτική δυσλειτουργία, ανικανότητα του πέους να έχει ή να διατηρήσει στύση με τη σεξουαλική διέγερση
• Παραμόρφωση πέους

"NAI" ΤΗΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΙΑΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΣΚΩΤΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΥΣ ΓΑΜΟΥΣ ΙΕΡΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΝΩΝ

General Assembly allows ministers and deacons in same-sex marriages
churchofscotland.org.uk, 21 May, 2016
The historic decision by the Church of Scotland to recognise Ministers and Deacons in same-sex civil partnerships has been extended to cover same-sex marriage.
Commissioners decided by 339 votes to 215 to update Church law to keep pace with Scots Law.
The decision made earlier today does not compromise the Church's traditional view of marriage as a union between one man and one woman.
And it does not mean church ministers will be able to register same-sex civil partnerships or solemnise same-sex marriages themselves.
Since 2008, 25 ministers have left because of discussions over ministers in same sex relationships. This represents 3% of the total number of ministers.
No interference 
The vote today followed the measure being approved by Commissioners at last year's General Assembly, who then passed it for scrutiny by the church's presbyteries, under the special provision known as the Barrier Act.
Presbyteries voted 26 to 19 to refer the issue to the General Assembly.
Speaking at a press conference, the Very Rev John Chalmers, Principal Clerk to the General Assembly, said: "We had a debate which made very clear that we were not interfering with our theological definition of marriage and were not going to the place where ministers or deacons could themselves conduct same sex marriages.
"It is an entirely different discussion.
"Today's decision means it will be possible for kirk sessions and congregations to depart from the traditional understanding of marriage to call not only potentially a minister in a civil partnership but one who is in a same-sex marriage.
"In some ways we crossed the Rubicon last year when it was agreed that kirk sessions could call someone in a civil partnership and for many people what today was about was simply tidying up and making the law of the church consistent with Scots law."
Law and practice
Mr Chalmers said a report on Christian understanding of marriage would be presented to the General Assembly next year.
But he said it was not inevitable that commissioners would endorse same-sex marriage ceremonies being held in churches because each General Assembly is unique and has a mind of its own.
Mr Chalmers said: "Today I think people came to this decision with their minds on law and practice and not on theology and future practice."
The Principal Clerk said:"I hope we have now put this issue to one side and we can now get on with what I believe are important issues – developing our vision for the church, increasing membership and developing our work around mission."

Ν. ΑΦΡΙΚΗ. Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ MPHO TUTU ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΟΜΟΦΥΛΟ ΓΑΜΟ ΤΗΣ

Desmond Tutu’s daughter ‘expelled from church’ for marrying a woman 
Archbishop Desmond Tutu’s daughter has been forced out of the South African Anglican Church because she married a woman. 
The renowned Archbishop’s daughter, Reverend Mpho Tutu van Furth, had sought to follow in his footsteps – and was ordained as a minister in 2004. 
Ms Tutu, who has campaigned against homophobia and racism all her adult life, tied the knot with long-term partner Marceline Furth earlier this year. 
But Tutu has been forced out of the church her father famously used to head – after her license to preach was revoked by the Anglican Church. 
She told the South African press: “Because the South African Anglican Church does not recognise our marriage, I can no longer exercise my priestly ministry in South Africa.”
She explained that Diocese head Bishop Raphael Hess had been instructed to revoke her license, adding: “I decided that I would give it to him rather than have him take it, a slightly more dignified option with the same effect.” 
Though South Africa has recognised same-sex unions for a decade, the Church affirms that “Holy matrimony is the lifelong and exclusive union between one man and one woman”.
African Anglicans were influential in a recent gay rights rift in the global Anglican Communion – with Archbishop Justin Welby agreeing to ‘punish’ the US Episcopal Church for embracing gay unions. 
The US Episcopal Church was blocked from Anglican decision-making bodies after the African churches threatened to walk out. Archbishop Tutu, 84, has previously compared anti-gay laws to the Apartheid discrimination in South Africa which he fought to bring to an end. 
He said: “I am absolutely, utterly and completely certain that God wouldn’t be homophobic. I really would much rather go to hell than go to a homophobic heaven.” 
He dismissed claims that the Bible can be used to attack homosexuality, saying: “The Bible says quite a lot of things, many of which I do not accept at all. The Bible is… the word of God, but it is the word of God through the words of human beings.” 
He continued: “God sits there and weeps, because God is saying, ‘Do you know what? You’re all my children. You’re all members of one family, my family. And, when are you going to learn to live amicably together?’ (pinknews.co.uk, 23/5/2016)

28.5.16

ΚΙΣΙΝΑΟΥ, ΜΟΛΔΑΒΙΑ. ΤΟ GAY PRIDE ΔΙΗΡΚΕΣΕ ΜΟΛΙΣ 15 ΛΕΠΤΑ




Moldovan LGBT rights advocates take part in a march in their
country's capital cityof Chisinau on May 22, 2016


Protesters disrupt Moldova Pride march


27.5.16

ΤΟ ΣΤΟΜΑΤΙΚΟ ΣΕΞ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΕΙ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΡΚΙΝΟΥ

Το στοματικό σεξ πολλαπλασιάζει τον κίνδυνο καρκίνου
ygeia.tanea.gr
Οι άνθρωποι που φέρουν τον ιό των ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV) στη στοματική κοιλότητα διατρέχουν δραματικά αυξημένο κίνδυνο καρκίνου, προειδοποιούν επιστήμονες από τις ΗΠΑ.
Όπως διαπίστωσαν σε μελέτη με εκατοντάδες εθελοντές, όσοι ήταν μολυσμένοι με το ογκογόνο στέλεχος 16 του ιού (HPV16) είχαν 22 φορές περισσότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν μέσα στην επόμενη τετραετία ακανθοκυτταρικό καρκίνωμα του στοματοφάρυγγα.
Το ίδιο στέλεχος ευθύνεται για πολλά από τα κρούσματα καρκίνου του τραχήλου της μήτρας (σ.σ. είναι ένα από τα στελέχη που περιέχει το εμβόλιο για τον HPV που συνιστάται στα κορίτσια).
Αν και το ακανθοκυτταρικό καρκίνωμα στοματοφάρυγγα δεν είναι συχνό, τα κρούσματά του αυξάνονται παγκοσμίως τις τελευταίες δεκαετίες και αιτία γι’ αυτό θεωρείται το στοματικό σεξ χωρίς προφυλάξεις, λένε οι ερευνητές.
Η μελέτη έδειξε ακόμα ότι τέσσερα άλλα στελέχη του ιού HPV (τα γ11, γ12, β1-HPV5 και β2-HPV38) αύξαναν τον κίνδυνο άλλων μορφών καρκίνου της κεφαλής & του τραχήλου, αν και σε μικρότερο βαθμό απ’ ό,τι το HPV16.
Ως καρκίνοι της κεφαλής & του τραχήλου αποκαλούνται οι κακοήθειες του πεπτικού και του αναπνευστικού που αναπτύσσονται από τον λαιμό και πάνω, δηλαδή οι καρκίνοι του στόματος, του φάρυγγα (χωρίζεται στον ρινοφάρυγγα, στοματοφάρυγγα και υποφάρυγγα), του λάρυγγα, των παραρρινίων κόλπων (ιγμορείων), των σιελογόνων αδένων, της μύτης, της γλώσσας κ.λπ.
Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «JAMA Oncology», πραγματοποίησαν τη μελέτη τους σε 96.650 εθελοντές, οι οποίοι κατά την έναρξή της δεν έπασχαν από καρκίνο. Οι εθελοντές είχαν δώσει δείγματα σιέλου και οι ερευνητές αναζήτησαν σε αυτά τυχόν ίχνη ιών HPV.
Έπειτα από τέσσερα χρόνια παρακολούθησης, είχαν καταγραφεί μεταξύ των εθελοντών 132 κρούσματα καρκίνου της κεφαλής & του τραχήλου.
Αφού οι ερευνητές έλαβαν υπ’ όψιν άλλους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση καρκίνου, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως όσοι εθελοντές ήταν κατά την έναρξη της μελέτης μολυσμένοι με τον ιό HPV16, είχαν 22,4 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εκδηλώσουν έως το τέλος της ακανθοκυτταρικό καρκίνωμα στοματοφάρυγγα.
Αντίστοιχα, η ύπαρξη των στελεχών β1-HPV5, β2-HPV38, γ-11 και γ-12 αύξανε έως και επτά φορές τον κίνδυνο εκδήλωσης καρκίνου του στοματοφάρυγγα, της στοματικής κοιλότητας ή/και του λάρυγγα.
Αν και ο κόσμος παραδοσιακά θεωρεί τους καρκίνους της κεφαλής & του τραχήλου ως νοσήματα που προσβάλλουν καπνιστές και πότες, τα τελευταία χρόνια τα κρούσματά τους αυξάνονται σημαντικά εξαιτίας των ογκογόνων στελεχών του ιού HPV.
Ο HPV έχει εκατοντάδες στελέχη, τα περίπου 15 εκ των οποίων θεωρούνται ογκογόνα. Το πιο συχνό από αυτά είναι το HPV16.
Τη νέα μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το Κολέγιο Ιατρικής «Albert Einstein», στη Νέα Υόρκη.

ΤΟ INSTAGRAM ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ Ή ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΤΙΣ ΛΟΑΔ ΔΙΕΣΕΙΣ

Every Instagram user knows that adding a few relevant hashtags to your photos is a great way to help them get seen by many more people – but it now seems like the app is hiding several hashtags relevant to our LGBTI communities.
Discovering that many Instragrammers use certain hashtags to spread pornography – which isn’t allowed – it’s blocking or limiting them.
The hashtags #gays #lesbian #lesbiansofinstagram #bi and even just #woman or #women show just a few filtered results when you search for them.
“Recent posts from #lesbian are currently hidden because the community has reported some content that may not meet Instagram’s community guidelines,” the app informs you.
Other popular hashtags you can use to share LGBTI themed photos are: #queer #pride #lgbtq #girlswholikegirls #gaylove #gaypride and #transgender. (samesame.com.au, 18/5/2016)

26.5.16

ΙΣΠΑΝΙΑ. ΔΙΕΘΝΗΣ ΠΟΛΙΣΤΑΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΣ

Ο Βίκτορ Γκουτιέρεθ, ο διεθνής πολίστας της Ισπανίας, έδωσε συνέντευξη στον περιοδικό «Shangay» και αποκάλυψε ότι είναι ομοφυλόφιλος. Ο ίδιος περίμενε για να ωριμάσει και ως αθλητής και ως άνθρωπος για να αποκαλύψει δημόσια τις σεξουαλικές του προτιμήσεις.
Λίγο καιρό πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο ο 25χρονος πολίστας, που αγωνίζεται στην Ρεάλ Κανόε, προέβη στην αποκάλυψη θεωρώντας, όπως ο ίδιος δηλώνει, ότι ο κόσμος έχει αλλάξει.«Είναι κάτι που σκεφτόμουν να κάνω εδώ και αρκετό καιρό, αλλά δεν ένιωθα ακόμα ώριμος ούτε ως αθλητής ούτε ως άνθρωπος. Η οικογένειά μου γνωρίζει πως είμαι ομοφυλόφιλος, τους το είπα όταν ήμουν 19 χρόνων, το ίδιο και οι φίλοι μου.Δεν έχω μιλήσει, όμως, ποτέ γι' αυτό με τον πρόεδρο της ομάδας, με τον προπονητή και τους συμπαίκτες μου. Ζω τη ζωή μου και δεν προκαλώ. Δεν βλέπω κάτι αρνητικό σε όλο αυτό και ήθελα πια να το μοιραστώ και με τον κόσμο. Δεν υπάρχει λόγος να κρύβομαι.
Σχεδόν κανένας αθλητής δεν έχει πει δημόσια ότι είναι ομοφυλόφιλος την ώρα που πολλοί γκέι δέχονται ρατσιστικές επιθέσεις εξαιτίας των σεξουαλικών προτιμήσεών τους. Πιστεύω πως ο κόσμος έχει αλλάξει.
Εμένα με αποδέχονται ως αθλητή και δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει τώρα η εντύπωση που έχουν για εμένα. Θα ήταν πολύ σημαντικό αν εμβληματικές φιγούρες του αθλητισμού, του ποδοσφαίρου, του μπάσκετ έβγαιναν μπροστά για μια καμπάνια κατά των διακρίσεων. (iefimerida.gr, 26/5/2016)

24.5.16

ΕΛΞΗ ΚΑΙ ΠΑΘΟΣ

Το βιβλίο «Έλξη και Πάθος» είναι μια διεπιστημονική προσέγγιση της ομοφυλοφιλίας. Ο συγγραφέας αντλεί από την (ψυχ)ιατρική, την ψυχολογία, την θεολογία, την φιλοσοφία, και την κοινωνιολογία. Η επιλογή του αυτή πηγάζει από την πεποίθηση πως η θεολογία οφείλει να ακούει καλά όλους τους υπόλοιπους λόγους προκειμένου να αρθρώσει τον δικό της λόγο. «Δεν αρκεί να μην φοβόμαστε τους ομοφυλόφιλους ή να μην είμαστε επιθετικοί μαζί τους. Χρειάζεται να αναπτύξουμε την επίγνωση ότι ταξιδεύουμε μαζί τους μέσα στην ίδια φθορά της ανθρώπινης φύσης. Από την εκπόνηση αυτού του βιβλίου αισθάνθηκα ότι τα όποια καλά προκύψουν από την ενασχόληση και την συμπαράσταση προς εκείνους που έλκονται από το ίδιο φύλο έχουν και θα πρέπει να έχουν αντίκρυσμα και για εμάς. Αυτό ισχύει και στο κοσμικό πλαίσιο, αφού με αφορμή την ομοφυλοφιλία καλούμαστε να αναλογισθούμε το νόημα του έρωτα και του γάμου, πολύ περισσότερο όμως εφαρμόζεται στον εκκλησιαστικό χώρο. Οι θεολογικές μας απαντήσεις προς τους ομοφυλόφιλους δεν ανασύρονται έτοιμες από κάποια συρτάρια αλλά εκπονούνται όπως λέει η λέξη, με πόνο. Πόνο καρδιάς, αλλά και πόνο διανοητικό. Ίσως από το υλικό που αποθησαυρίσθηκε σε αυτό το βιβλίο ο ετερόφυλος γάμος να ανακαλύψει κάτι παραπάνω ως προς το γιατί υπάρχει και ποια είναι η κλήση του».

Ο π. Βασίλειος Θερμός γεννήθηκε στη Λευκάδα το 1957 και σπούδασε Ιατρική και Θεολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι ψυχίατρος παιδιών και εφήβων. Είναι διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και επίκουρος καθηγητής Ποιμαντικής στην ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών. Έχει μετεκπαιδευθεί ως "επισκέπτης επιστήμων" (Visiting Scholar) στο Πανεπιστήμιο Harvard, στο Boston University, στο Boston College, και στο Andover Newton. Βιβλία και άρθρα του έχουν μεταφραστεί στα Αγγλικά, Γαλλικά, Ρωσικά, Ρουμανικά. Για το σύνολο του έργου του έχει εκπονηθεί μεταπτυχιακή εργασία(master thesis) στη Θεολογική Σχολή του Πανεπιστημίου Balamand στον Λίβανο. Βασικά του ενδιαφέροντα αποτελούν η ποιμαντική παρουσία της Εκκλησίας, η θρησκευτικότητα σε συνάρτηση με την προσωπικότητα, η ψυχολογία και ψυχοπαθολογία του θρησκευτικού βιώματος και της θρησκευτικής συμπεριφοράς, η ψυχολογία του κληρικού και του εκκλησιαστικού οργανισμού, η ψυχολογία της θρησκευτικής διαστάσεως του πολιτισμού, ο διάλογος ψυχαναλύσεως και θεολογίας, τα ζητήματα λειτουργικής κ.α. Ασχολείται με την επιμόρφωση κληρικών και άλλων στελεχών της Εκκλησίας (Ελλάδα, Αμερική, Φιλανδία), ενώ διδάσκει και στην Θεολογική ακαδημία της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Αλβανίας. Υπηρετεί στην Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας.

23.5.16

ΣΕΫΧΕΛΛΕΣ. ΑΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΝΔΡΩΝ


Seychelles' National Assembly has passed an amendment to the penal code that decriminalizes the act of sodomy.
allafrica.com, 18/5/2016
Out of 28 members present for the vote, 14 voted in favour while the other half abstained. Four members were not present for the vote.
The proposal was first made by President James Michel in his State of the Nation address. Island church leaders were against the proposal but said God's love applies to everyone. A leader from the gay and lesbian community said she appreciated the fact that no members of parliament voted against it.
A representative from the ruling Parti Lepep - which holds 31 seats in parliament -- said that politicians need to fight for equality, including that of sexual preference.
"While we appreciate the diversity of races, politics and religion, on the other hand as a country we are treating sexual orientation and diversity seperately," said Chantal Ghislain, who represents the nation's inner islands.
The newly appointed Leader of the Opposition in the assembly, who attended her first sitting on Tuesday, also voted in favour.
Francesca Monnaie of the Popular Democratic Movement told SNA on Wednesday that her vote represents her party's position and is based on human rights.
"Our Constitution clearly states that all persons are equal and this is what our party believes in. So I do not see why we should discriminate against a specific group based on their sexual orientation," said Monnaie.
"I also stated that in a democratic society like ours, this should be automatic. People should know that it has nothing to do with morality, religion or culture," she added.
Members of the Parti Lepep who usually toe the party line when it comes to voting had been asked to vote according to their conscience.
Charles De Commarmond, member of the assembly for Cascade, said to SNA that: "We voted freely as always, there were people who were absent, who could have voted against, and if the bill was rejected we would not have been able to do anything."
De Commarmond was among the 14 who abstained.
"I abstained because I believe that the media and the Attorney General did not give enough explanation about what the new amendment entails," he said, adding that he would have liked all actors including the civil society and the churches to also participate in the debate and express their views.
The bill presented to the National Assembly on Tuesday was seeking to amend section 151 of the penal code in order to decriminalise unnatural offences specified in paragraph (a) and (c).
This relates to any person who "has carnal knowledge of any person against the order of nature" and any person who "permits a male person to have carnal knowledge of him or her against the order of nature."
Before the amendment any person found guilty of the above could have been sentenced to 14 years imprisonment.
It was in his State of the Nation Address in February that the Seychelles President James Michel announced his government's intention to repeal the 1955 law that criminalises sodomy. The law was introduced by the British during colonial times.
Michel said the proposal was aimed at fulfilling the country's national, international and constitutional obligations.
In 2011, Seychelles accepted to implement the recommendation of the Universal Periodic review (UPR) towards the decriminalisation of same sex relationships. The 115-island archipelago in the western Indian Ocean had to repeal the provision of the penal code to fulfil the obligation.
The government decision has given rise to a variety of opinions. Those who have spoken against the decriminalization have said that it will cause moral decadence and destroy families, and from a religious point of view people have said that sodomy is a sin and should not be decriminalized.
On the other hand some people have openly supported the amendment based on the principles of human rights and some for personal reasons.
When presenting the bill to the assembly for debate and the ultimate vote on Tuesday, the Seychelles Foreign Affairs Minister Joel Morgan said that the same arguments with regards to the constitution and international obligations used by the president to propose the amendment of section 151 of the penal code are also valid for preserving the family institution.
When addressing the proportion of the population who have said that sodomy is a sin, Morgan said that by decriminalizing the act does not mean the act is no longer a sin.
"A sin is not determined by the government but by religion. Each individual needs to follow his or her conscience on the issue."
The issue of conscience was pointed out in a letter the Roman Catholic Bishop addressed to members of the National Assembly ahead of the vote on Tuesday.
He called on them to "vote according to their informed conscience, free from all irrelevant external interference" and only taking into account "the impact your vote will have on the future of our society."
In his letter, Wiehe stated some the teachings of the Church with regards to homosexuality.
He noted that homosexuals have dignity like every human being while also stating that all the Biblical and moral tradition of the Church teaches that homosexual acts are "morally reprehensible."
Seychelles has a population of around 93,000 and according to the National Bureau of Statistics 76 percent of the Seychelles population is Roman Catholic, 6 percent Anglican, 2.4 percent Hindu, 1.6 percent Muslim, the rest are of other faiths.
For his part the Anglican Bishop James Wong said his church respects the parliamentarians' decision to vote according to their conscience although a lot of the church members are against the proposed amendment.
He explained to SNA that the Anglican and other churches had already expressed their dissatisfaction with the proposal during a consultative meeting organized by the Leader of Government business in the National Assembly.
Nevertheless now that the act has been decriminalized he said that there needs to be more dialogue.
"The church is not pushing out those who are practicing sodomy or members of LBGTI [Lesbian, gay, bisexual, transgender and intersex community] but what I'm proposing is the need to establish a dialogue, where we say the doors of the church are opened and that God loves all people of earth. We have to establish a dialogue between both parties and at the end of the day, the love of God has to prevail," said Wong.
"The church is against the repealing of the law but the church policy is that whether it has been repealed or not, life goes on. We should not discriminate against anyone," he added.
Fabianna Bonne, the founder of the first and only advocacy group for lesbian, gay, bisexual, transgender and intersex community in Seychelles told SNA that the group appreciates the fact that no one voted against the proposal although half of those present abstained.
"The loudest message that abstaining sent was that they were not going to stand in the way of this change of law happening and we at LGBTI Seychelles appreciate that," said Bonne.
"Our focus will now be more on educating all of our society about LGBTI as we have noted that misconceptions and negative stereotyping is very widespread on this subject. Our aim however remains full equality across all aspect of citizenship for after all, we pay our equal share of taxes and participate actively in the development of our country," she added.
The amendment will come into force on the day it is gazette as an act by the Attorney General's Office. For this to happen the bill needs to be assented by the president and sent back to the National Assembly.

20.5.16

AURELIO MONGE


φωτογραφία: Aurelio Monge (Ισπανία)

JENS SPAHN

Ο Jens Spahn, όπως γράφει το Politico, είναι μια κινούμενη αντίφαση και ίσως η απάντηση στο ανείπωτο πρόβλημα του Γερμανικού Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος (CDU): και μετά την Μέρκελ, τί;
Ως νέος, που έχει παραδεχτεί δημόσια ότι είναι ομοφυλόφιλος, που έχει χτίσει ένα αξιόπιστο προφίλ σε σοβαρούς τομείς πολιτικής όπως η οικονομία και η υγεία, ο 35χρονος Spahn έχει τη δυνατότητα να αναζωογονήσει αυτό το γερασμένο κόμμα -κρατώντας παράλληλα ικανοποιημένο τον συντηρητικό του πυρήνα
Ο Spahn, που αυτή τη στιγμή είναι αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, υπό τον Σόιμπλε, έχει τη φιλοδοξία να διεκδικήσει τη θέση της Μέρκελ. Συμμετείχε για πρώτη φορά στο CDU στα 15 του μπήκε στη μάχη για να εισέλθει στην Μπούντεσταγκ 7 χρόνια αργότερα. Και τα κατάφερε.
Όταν ρωτήθηκε 14 χρόνια αργότερα για εκείνη την νεανική φιλοδοξία, είπε στο Politico: «Όπως είχε πει κάποτε ο Αντενάουερ “μερικές φορές πρέπει να γίνεις αρκετά αντιδημοφιλής πριν αρχίσουν να σε παίρνουν στα σοβαρά”».
Πολλοί στο CDU λένε πως η Μέρκελ βρίσκει τον Spahn θορυβώδη, ιδιαίτερα φιλόδοξο σε σημείο αναίδειας.
Ο Σόιμπλε πάλι, ο 73χρονος υπουργός Οικονομικών, δεν ενοχλείται από τη... φαντασμένη του φύση, σύμφωνα με μέλη του κόμματος -και τον έκανε αναπληρωτή υπουργό του πριν ένα χρόνο παρόλα αυτά. Φέρεται δεν να εκτιμά το γεγονός ότι είναι πάντα καλά προετοιμασμένος στις συναντήσεις και την ικανότητα να τα βάζει με τους αρνητές των αποφάσεων του υπουργείου Οικονομικών.
Ο Spahn πάλι δεν βγάζει συναισθηματισμούς όταν μιλά για τον κατά 38 χρόνια μεγαλύτερό του Σόιμπλε. Η ιδέα των role models δεν είναι κάτι που με ενδιαφέρει, είχε πει αλλά παραδέχεται ότι είναι κάποιος από τον οποίο έχει να μάθει πολλά. «Ο άνθρωπος έγινε υπουργός για πρώτη φορά όταν εγώ ήμουν 4 χρονών. Αφήνει το σημάδι του στη γερμανική πολιτική για δεκαετίας». 
Η ομοφυλοφιλία του
Το γεγονός ότι είναι ομοφυλόφιλος προκαλεί ενόχληση σε πολλά παλαιά στελέχη του κόμματος. Αν και δεν έχει δείξει ότι χρησιμοποιεί την ομοφυλοφιλία του, ο Spahn δεν βλέπει επίσης αντίφαση στο ότι είναι ομοφυλόφιλος και παράλληλα συντηρητικός, θυμίζοντας τον Κάμερον που υποστήριξε τον γάμο μεταξύ ομοφυλοφίλων ότι παρά το γεγονός ότι είναι συντηρητικός αλλά επειδή είναι συντηρητικός.
Πάντως, από τότε που μίλησε ανοικτά για τις σεξουαλικές του προτιμήσεις, το 2012, ο Spahn παρουσιάζει τον σύντροφό του, ένα δημοσιογράφο, στις επίσημες εκδηλώσεις.
«Πριν από 20-30 χρόνια, πολιτικοί σαν τον Jens Spahn ή την Julia Klöckner θα ήταν στο κέντρο του CDU» υποστηρίζει ο καθηγητής πολιτικών επιστημών στα Πανεπιστήμια του Leipzig και Magdeburg, Hendrik Träger. Τώρα ανήκουν στο σκληρό συντηρητικό πυρήνα, καθώς το κόμμα έπλευσε προς τα αριστερά υπό την Μέρκελ.

Ο Σπαν πάντως προς τον παρόν την μια στιγμή εκθειάζει τις αρετές της Μέρκελ, και την άλλη την κριτικάρει για κάποιες αποφάσεις της. Όπως στο θέμα του προσφυγικού που της επιτέθηκε για την πολιτική της. (huffingtonpost.gr, 13/5/2016)