30.10.15

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ 30/10/2015


Η πρώτη αλλαγή φύλου στη Θεσσαλονίκη! 
protothema.gr, 30/10/2015
Κατά τις πληροφορίες, ένας νεαρός άντρας 24 χρόνων, στον οποίο διαπιστώθηκε διαταραχή φύλου από μικρή ηλικία, υποβλήθηκε σε επέμβαση θηλυκοποίησής του. Η χειρουργική επέμβαση πραγματοποιήθηκε από ομάδα εξειδικευμένων και έμπειρων χειρουργών, διήρκησε 5 ώρες και περιλάμβανε ορχεκτομή, εκτομή του πέους, κολποπλαστική, κλειτοριδοπλαστική, χειλεοπλαστική. 
Σύμφωνα με τον πλαστικό χειρουργό, "τα πλεονεκτήματα της χειρουργικής μεθόδου που ακολουθήθηκαν είναι ότι, το εύρος είναι ανατομικά ιδανικό, υπάρχει αίσθηση της κλειτορίδας και δυνατότητα οργασμού, ενώ είναι περιορισμένες οι πιθανές επιπλοκές (πχ αποφυγή στένωσης ουρήθρας, καλή αιμάτωση των κρημνών)". 
Πριν την τελική χειρουργική επέμβαση για την αλλαγή του φύλου, διενεργήθηκε θηλυκοποίηση του προσώπου του νεαρού ατόμου, όπου συνδυάστηκε ανοιχτό λίφτινγκ μετώπου με μείωση των οστών του μετώπου, μείωση στο πηγούνι, μείωση της γωνίας της γνάθου και ρινοπλαστική. 
Η επέμβαση αλλαγής φύλου στο Ιατρικό Διαβαλκανικό, πραγματοποιείται σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας των διεμφυλικών και σε πλήρη εναρμόνιση με την Ελληνική νομοθεσία. Η πιστή εφαρμογή των διεθνών πρωτοκόλλων απαιτείται, ώστε να προστατευθούν τα άτομα που ενδιαφέρονται για αλλαγή φύλου ή αλλαγή των δευτερευόντων χαρακτηριστικών του φύλου τους. Ενισχύει τη συνεργασία ιατρών διαφορετικών ειδικοτήτων, οι οποίοι μπορούν να παρέχουν μια πιο ολοκληρωμένη υγειονομική αντιμετώπιση.

19.10.15

Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ "ΦΛΕΓΕΤΑΙ" ΓΙΑ ΓΚΕΪ ΤΟΥΡΙΣΜΟ

Η Θεσσαλονίκη «φλέγεται» για gay τουρισμό 
Θέλει να γίνει η Μύκονος του Βορρά
espressonews.gr, 19/10/2015 
Με μία φωτογραφία από τη λεωφόρο Νίκης, η οποία είναι πλημμυρισμένη με πολύχρωμες σημαίες και πλήθος κόσμου που γιορτάζει το Gay Pride (την παρέλαση των ομοφυλοφίλων), αρχίζει τη διαδικτυακή «ξενάγησή» του στη Θεσσαλονίκη ένα εξειδικευμένο γραφείο διακοπών. 
Στην ίδια ιστοσελίδα ακολουθούν τα gay friendly καταλύματα της συμπρωτεύουσας και όλα τα «δυνατά» σημεία της πόλης. 
 Μετά την κατηγορία των ταξιδιωτών άνω των 50 ετών, στους οποίους στόχευσε στην τελευταία της προσπάθεια η Ενωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ), ήρθε η σειρά των gay! Πρόκειται για τον νέο στόχο των τουριστικών επαγγελματιών στη συμπρωτεύουσα, που δείχνει να «φλέγεται» για τουρισμό από τη λεγόμενη LGBT αγορά (Lesbian, Gay, Bisexual, Trans Gender).

15.10.15

ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ 15/10/2015


O δύο gay Κύπριοι και ο Αιγύπτιος εραστής  
Την «κόλαση» στα... μπουντρούμια της Αιγύπτου ζει από το Σάββατο ένας 35χρονος Ελληνοκύπριος, ο οποίος καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης ενός έτους επειδή «ψάχτηκε» μέσω διαδικτυακής αγγελίας (στην αραβική γλώσσα) για ερωτικό τρίο μαζί με τον 40χρονο διπλωμάτη σύντροφό του, ο οποίος γλίτωσε τη σύλληψη λόγω της ιδιότητάς του! 
 Γιούλη Σταριδα (espressonews.gr, 15/10/2015) 
 Το ομαδικό σεξ δεν έγινε ποτέ. Αντιθέτως, ο Αιγύπτιος αστυνομικός, ο οποίος δήθεν ανταποκρίθηκε στην «καυτή» πρόταση του γκέι ζευγαριού, πέρασε χειροπέδες στον 35χρονο. Σύμφωνα με όσα ανέφερε στην «Espresso» πηγή από την πρεσβεία της Κύπρου στο Κάιρο, ο άνδρας οδηγήθηκε στο δικαστήριο με την κατηγορία της «έκλυσης ηθών», έναν παμπάλαιο νόμο που απαγορεύει την ομοφυλοφιλία θεωρώντας τη ποινικό αδίκημα. Ο εφιάλτης για τον Ελληνοκύπριο δημόσιο υπάλληλο ξεκίνησε όταν θέλησε ακόμη μια φορά να επισκεφθεί στο Κάιρο τον επίσης Ελληνοκύπριο 40χρονο σύντροφό του, ο οποίος εργάζεται στην (εκεί) πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας.   
Το βράδυ της περασμένης Παρασκευής το ζευγάρι έκανε το τραγικό, όπως αποδείχθηκε, λάθος. Θέλησε να προσκαλέσει στο σπίτι του διπλωμάτη για one night stand ένα τρίτο πρόσωπο, το οποίο βρήκαν μέσω αγγελίας που είχαν αναρτήσει στο διαδίκτυο. Τελικά, στο ραντεβού εμφανίστηκε ο αστυνομικός, ο οποίος όταν σιγουρεύτηκε για τις προθέσεις του ζευγαριού το άφησε σύξυλο! Ο Αιγύπτιος τούς αποκάλυψε την πραγματική του ιδιότητα και συνέλαβε αμέσως τον 35χρονο βάσει της αιγυπτιακής νομοθεσίας. Ο 40χρονος υπέδειξε τη διπλωματική του ταυτότητα με την οποία έχει ασυλία και αποχώρησε, ωστόσο μόλις ενημερώθηκε το υπουργείο Εξωτερικών, τον μετακάλεσε στη Λευκωσία. 
 Ο σύντροφός του το πρωί του Σαββάτου οδηγήθηκε στο δικαστήριο και παρά τις προσπάθειες των δικηγόρων του, ενός Κύπριου και ενός Αιγύπτιου, καταδικάστηκε σε φυλάκιση ενός έτους. Μέχρι αργά χθες το απόγευμα παρέμενε στα κρατητήρια της ασφάλειας στο Κάιρο και αναμενόταν να οριστεί σε ποια φυλακή θα μεταφερθεί προκειμένου να εκτίσει την ποινή. Στο πλευρό του βρίσκονται από την πρώτη στιγμή οι γονείς του, οι οποίοι προσπαθούν να τον στηρίξουν, κυρίως ψυχολογικά. 
 Ο μόνος που φαίνεται ότι... εξαφανίστηκε από δίπλα του είναι ο 40χρονος σύντροφός του! «Εχει καταρρεύσει. Είναι σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Βρίσκεται σε μια ξένη χώρα, δεν μιλάει αραβικά και ουσιαστικά τιμωρήθηκε επειδή είναι ομοφυλόφιλος. Φοβάται πολύ, όπως φοβόμαστε και εμείς για το τι θα απογίνει. Θα είναι ευάλωτος στις αιγυπτιακές φυλακές. Κόκκινο πανί για τους υπόλοιπους κρατουμένους» σημείωσε η ίδια πηγή από την πρεσβεία και πρόσθεσε: «Την υπόθεση χειρίζεται το υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο καταβάλλει προσπάθειες για επιστροφή του στην Κύπρο, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχουν ενδείξεις για θετική έκβαση».

13.10.15

ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ Η ΖΩΗ ΤΟΥ ΜΠΙΛΙ ΜΠΟ

Στη μεγάλη οθόνη η ζωή του θρύλου της μόδας Μπίλι Μπο 
protothema.gr, 13/10/2015 
Ο άνθρωπος που έγινε σύμβολο για πολλούς ιδιαίτερους λόγους στη ζωή αλλά και στο θάνατό του αναμένεται να «ξαναζωντανέψει» σε μια ταινία που σκηνοθετεί η Νικόλ Αλεξανδροπούλου Τη στιγμή που η Ελλάδα της δεκαετίας του '80 ξεκινούσε τα πρώτα της βήματα εξόδου από τον συντηρητισμό των προηγούμενων δεκαετιών, ο θρύλος της μόδας, που ακούει στο όνομα Μπίλι Μπο, έφτασε να χαρακτηρίσει μια ολόκληρη εποχή, να γίνει το πρώτο pop ίνδαλμα της Ελλάδας της Μεταπολίτευσης, το πρώτο gay icon της χώρας και ταυτόχρονα, μέσα από την αναγνωρισιμότητα και την επιτυχία των εξωφύλλων των περιοδικών, κατάφερε να φέρει θλίψη σε πολλούς, όταν έγινε το πρώτο επώνυμο θύμα του AIDS στην Ελλάδα. 
 Τώρα, η ζωή του, κατά κόσμον Βασίλη Κουρκουμέλη, μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη, από την εταιρεία παραγωγής Λιμπελλούλα σε σκηνοθεσία της Νικόλ Αλεξανδροπούλου, η οποία θα ξετυλίξει το κουβάρι της ζωής ενός παιδιού από τα Καμίνια του Πειραιά, το οποίο, με τη δουλειά του, κατάφερε να ξεκλειδώσει τις πόρτες της μόδας και να φτάσει μέχρι και τη Νέα Υόρκη, κερδίζοντας μια θέση δίπλα στον Άντι Ουόρχολ. 
 Καθοριστικής σημασίας για την επαγγελματική του εξέλιξη, ήταν η γνωριμία του, από την παιδική τους ηλικία στον Πειραιά όπου μεγάλωσαν και οι δυο, με τον επίσης διάσημο και καταξιωμένο σχεδιαστή μόδας Μάκη Τσέλιο. Οι δύο τους αποφάσισαν να συνεργαστούν και αρχικά εξέτασαν το ενδεχόμενο δημιουργίας επιχείρησης εισαγωγής αρωμάτων από τη Γαλλία, ιδέα που σύντομα εγκαταλείφθηκε, για να καταλήξουν στο σχέδιο μόδας και την υψηλή ραπτική, με τον Βασίλη να σπουδάζει ταυτόχρονα στη σχολή «Βακαλό» και αργότερα στην σχολή «Βελουδάκη». 
Έτσι το 1974 δημιούργησαν την πρώτη τους μπουτίκ στην οδό Σόλωνος, στο Κολωνάκι. Σύντομα κέρδισε την εμπιστοσύνη των κοσμικών κύκλων της Αθήνας, καθώς και μεγάλο πλήθος θαυμαστών καθώς και την υποστήριξη των δημοσιογράφων. Ακολούθησαν και άλλα καταστήματα στην Ελλάδα, με μεγάλη επιτυχία, αλλά το μεγαλύτερο επίτευγμα ήταν η δημιουργία καταστήματος στη Νέα Υόρκη. 
Το 1981 είναι η χρονιά που επιλέγεται για τις στολές των αεροσυνοδών της Ολυμπιακής Αεροπορίας τις οποίες σχεδίασε και που θα φορεθούν για τα επόμενα έξι χρόνια. 
 Άφησε την τελευταία του πνοή στις 13 Ιουνίου του 1987 σε ηλικία 33 ετών.

ΧΗΜΙΚΟΙ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΣΤΟ DNA ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ



Χημικοί διακόπτες στο DNA δείχνουν να συνδέονται με την ομοφυλοφιλία
Η επιγενετική θεωρία συνδέει την ομοφιλοφιλία στους άνδρες με γενετικούς χημικούς διακόπτες
Βαγγέλης Πρατικάκης (tovima.gr, 9-10-2015)
Έρευνα σε ζευγάρια διδύμων στις ΗΠΑ δείχνει να επιβεβαιώνει προηγούμενες ενδείξεις για σύνδεση της ομοφυλοφιλίας στους άνδρες με χημικούς διακόπτες στο DNA. Σε αντίθεση όμως με ό,τι γράφουν την Παρασκευή πολλά ΜΜΕ, η μελέτη δεν προσφέρει κάποιο «γενετικό γκέι τεστ».
Παρόλο που επιστημονική έρευνα στα αίτια της ομοφυλοφιλίας είναι πολιτικά φορτισμένη, τις τελευταίες δύο δεκαετίες έχουν συγκεντρωθεί αρκετές ενδείξεις για το ρόλο των γονιδίων. Μεγάλες μελέτες έχουν δείξει για παράδειγμα ότι ο ομοζυγωτικός δίδυμος ενός γκέι άνδρα έχει πιθανότητα 20 έως 50 τοις εκατό να είναι και ο ίδιος ομοφυλόφιλος.
Οι έρευνες σίγουρα θα συνεχιστούν, έστω κι αν παραμένουν συναισθηματικά και πολιτικά φορτισμένες: όπως αποκαλύπτει το περιοδικό New Scientist, ένα από τα μέλη της ερευνητικής ομάδας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, ο δρ Τακ Νγκαν, παραιτήθηκε την περασμένη εβδομάδα ανησυχώντας για το ενδεχόμενο «κατάχρησης» των ευρημάτων της μελέτης για την αναγνώριση και την στοχοποίηση των ομοφυλόφιλων.

Αυτό δείχνει ότι η ομοφυλοφιλία οφείλεται και σε γενετικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα η ανατροφή ή ακόμα και το χημικό περιβάλλον της μήτρας.
Αν και ορισμένες μελέτες συνδέουν την ομοφυλοφιλία με συγκεκριμένες περιοχές του χρωμοσώματος Χ, ένα εύρημα που είχε προκαλέσει σάλο το 1993, η αλήθεια είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν αναγνωριστεί συγκεκριμένα «γκέι γονίδια».

Η νέα μελέτη δίνει μια εικόνα για το πού μπορεί να οφείλεται αυτή η αδυναμία εντοπισμού συγκεκριμένων γονιδίων. Προτείνει την ιδέα ότι η ομοφυλοφιλία, τουλάχιστον στους άνδρες, σχετίζεται όχι με την ίδια την αλληλουχία των γονιδίων, αλλά με τους λεγόμενους «επιγενετικούς παράγοντες».
Οι παράγοντες αυτοί αφορούν τη χημική τροποποίηση του DNA με την προσθήκη μεθυλομάδων σε συγκεκριμένες θέσεις. Οι μεθυλομάδες αυτές μπορούν να ρυθμίζουν τη λειτουργία γονιδίων που βρίσκονται σε γειτονικές περιοχές.
Η πρώτη μελέτη που συνέδεε την ομοφυλοφιλία με τη μεθυλίωση του DNA δημοσιεύτηκε το 2012. Η νέα έρευνα επιβεβαιώνει τα ευρήματα σε ένα σχετικά μικρό δείγμα, 47 ζευγάρια ομοζυγωτικών δίδυμων ανδρών: 37 ζευγάρια γκέι αδελφών και 10 ζευγάρια στα οποία μόνο ο ένας ήταν γκέι.
Η ανάλυση αποκάλυψε πέντε περιοχές του γονιδιώματος στις οποίες τα μοτίβα μεθυλίωσης συνδέονται με την πιθανότητα να είναι κανείς ομοφυλόφιλος, ανέφεραν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στη Σάντα Μπάρμπαρα, παρουσιάζοντας τη μελέτη στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Ανθρώπινης Γενετικής. Τα γονίδια σε αυτές τις περιοχές έχουν μια πληθώρα διαφορετικών και φαινομενικά άσχετων λειτουργιών, οι οποίες αφορούν για παράδειγμα το ανοσοποιητικό  και το νευρικό σύστημα.
Τα ευρήματα επέτρεψαν στους ερευνητές να προβλέψουν με ακρίβεια 70% το σεξουαλικό προσανατολισμό στην ομάδα των διδύμων που είχαν διαφορετικές σεξουαλικές προτιμήσεις. Όπως όμως επισημαίνει ο δικτυακός τόπος του Science, η προβλεπτική αυτή ικανότητα αφορά μόνο το συγκεκριμένο δείγμα και όχι τον γενικό πληθυσμό. Επομένως δελτίου Τύπου που εξέδωσε για τη μελέτη η Αμερικανική Εταιρεία Ανθρώπινης Γενετικής, το οποίο κάνει λόγο για πρόβλεψη του σεξουαλικού προσανατολισμού στους άνδρες γενικά, είναι μάλλον παραπλανητικός.
Εφόσον τα ευρήματα της μελέτης επιβεβαιωθούν σε μεγαλύτερα δείγματα εθελοντών, το ερώτημα που προκύπτει είναι ποιοι παράγοντες αλλάζουν τα επίπεδα μεθυλίωσης, σε βαθμό που να διαφέρουν ακόμα και μεταξύ ομοζυγωτικών διδύμων.
Οι παράγοντες μπορούν που μπορούν να επηρεάζουν τους επιγενετικούς διακόπτες παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία. Σε γενικές γραμμές, οι μεθυλομάδες διαγράφονται από τα ωάρια και τα σπερματοζωάρια, έτσι ώστε κάθε παιδί να μπορεί να κάνει μια «νέα αρχή». Ορισμένες όμως ενδέχεται να διατηρούνται, και να επηρεάζουν έτσι τις επόμενες γενιές.
Τα μοτίβα μεθυλίωσης μπορεί επίσης να επηρεάζονται από περιβαλλοντικούς παράγοντες που επιδρούν ήδη από την εμβρυακή ζωή και επηρεάζουν ενδεχομένως την αντίδραση του εγκεφάλου στην ορμόνη τεστοστερόνη, όπως υποψιάζονται ορισμένοι ερευνητές.
Η εικόνα μόνο καθαρή δεν είναι. Τουλάχιστον όμως η θεωρία των επιγενετικών τροποποιήσεων δείχνει προσφέρει να έναν τρόπο σύνδεσης ανάμεσα στους γενετικούς και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες που προκαλούν την ομοφυλοφιλία.


12.10.15

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙ ΕΛΠΙΔΕΣ - 14

Σύμφωνο συμβίωσης ή Το Γιοφύρι της Άρτας 
Δέκα εξαγγελίες μέσα σε επτά χρόνια 
του gay super hero (athensvoice.gr, 12-10-2015)
Εδώ και επτά χρόνια το ακούμε συνεχώς αλλά ποτέ δεν το βλέπουμε. Ο λόγος για το περίφημο σύμφωνο συμβίωσης των ομόφυλων ζευγαριών για το οποίο οι κατά καιρούς κυβερνητικές εξαγγελίες –είτε μέσω διαρροών στον τύπο είτε μέσω συνεντεύξεων είτε μέσω ανακοινώσεων είτε μέσω κοινοβουλευτικών παρεμβάσεων– έχουν μετατραπεί στο απόλυτο Déjà vu. Την περασμένη Τρίτη ήταν σειρά του σημερινού υπουργού Δικαιοσύνης να εξαγγείλει ξανά-μανά το πολύφερνο σύμφωνο, κάτι που έχει κάνει ήδη τέσσερις φορές από την αρχή του έτους. Όμως δεν είναι ο πρώτος. Παρακάτω κάναμε μια προσπάθεια να συλλέξουμε «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» που ακούστηκαν από τα χείλη των αρμοδίων όλων των κυβερνήσεων της προηγούμενης επταετίας. Γιατί, όπως λένε και οι αμερικάνοι «Αν με κοροϊδέψεις μία φορά, ντροπή σου. Αν με κοροϊδέψεις και δεύτερη, ντροπή μου». 
5 Νοεμβρίου 2008...
[...]
Ενδεικτικά, αυτά τα επτά χρόνια που στην Ελλάδα περιμένουμε, οι παρακάτω χώρες έχουν περάσει όχι κάποιο σύμφωνο αλλά πολιτικό γάμο για τα ομόφυλα ζευγάρια: 
Το 2009 η Σουηδία 
Το 2010 η Πορτογαλία, η Ισλανδία και η Αργεντινή 
Το 2012 η Δανία 
Το 2013 η Βραζιλία, η Ουρουγουάη, η Νέα Ζηλανδία, η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο 
Το 2014 το Λουξεμβούργο και η Φινλανδία 
Το 2015 η Σλοβενία, η Ιρλανδία και οι ΗΠΑ
[...] 
Προφανώς θα ξαναδούμε να παίζεται από την πολιτική ηγεσία το γνωστό έργο «εμείς θέλουμε, αλλά υπάρχουν αντιδράσεις». Με την εκκλησιαστική ιεραρχία να αναλαμβάνει όπως πάντα το δικό της ρόλο, επιτρέποντας στους διάφορους αρμόδιους να κρύβονται πίσω από τα ράσα της...

9.10.15

ΚΡΙΣΤΟΦ ΤΣΑΡΑΜΣΑ: Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΟΛΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ

Μετά την αποκάλυψη που προκάλεσε σάλο στο Βατικανό ότι Πολωνός κληρικός είναι ομοφυλόφιλος και έχει σύντροφο, η υπόθεση του Κριστόφ Τσαράμσα συνεχίζει να απασχολεί τον ιταλικό Τύπο.
Αφού ο 43χρονος δήλωσε δημοσίως ότι είναι ένας «ομοφυλόφιλος και ευτυχισμένος ιερέας», σειρά είχε ο αγαπημένος του, Έντουαρτ Πλάνας, να μιλήσει για την κοινή ζωή τους.
Ο 44χρονος όπως αναφέρει η Corriere della Sera δε φεύγει στιγμή από το πλευρό του συντρόφου του μετά την αποκάλυψη για την ερωτική τους ζωή.«Είναι μία τεράστια αλλαγή, για εκείνον και για εμένα, αλλά δεν έχω τρομάξει. Είμαι έκπληκτος, ναι, από την τεράστια γοητεία που ασκεί στον κόσμο. Τα λόγια του άγγιξαν την καρδιά του κόσμου», δήλωσε ο 44χρονος Πλάνας. 
Σύμφωνα με τον ίδιο, το δυσκολότερο κομμάτι της αποκάλυψης δεν ήταν η στιγμή που ο σύντροφός του είπε δημοσίως ότι είναι ομοφυλόφιλος, αλλά η στιγμή που απελευθερώθηκε από το συναίσθημα καταπίεσης και ντροπής που ένιωθε επειδή δεν ήταν ετεροφυλόφιλος.
Η σχέση των δύο ανδρών παραμένει σταθερή και έχει γίνει ακόμα πιο δυνατή μετά το σκάνδαλο που αναστάτωσε το Βατικανό, όπως δηλώνουν αμφότεροι με τον Πλάνας να υποστηρίζει ότι «τις τελευταίες ημέρες διαπίστωσα για ποιο λόγο τον αγαπώ. Εγώ είμαι ένας κανονικός άνθρωπος που συνάντησα έναν άνθρωπο πολύ ξεχωριστό».Την ίδια ώρα, ο 43χρονος Πολωνός κληρικός και θεολόγος, ο οποίος καθαιρέθηκε από τα καθήκοντά του από την Αγία Έδρα τόνισε πως αγαπά την Εκκλησία ακόμα περισσότερο και διευκρίνισε πως απλώς έχασε τη θέση εργασίας του. 
Νωρίτερα, σε συνέντευξή του ο Τσαράμσα είχε δηλώσει ότι η Εκκλησία δεν ξέρει πολλά για την ομοφυλοφιλία «γιατί δε γνωρίζει τους ομοφυλόφιλους, ούτε τους αμφιφυλόφιλους. Αυτό που ξέρει η Εκκλησία για την ομοφυλοφιλία είναι ένα συνονθύλευμα στερεοτύπων, ψευδών εικόνων και κοινοτοπιών». (protothema.gr, 5/10/2015)

"ΟΧΙ" ΤΗΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΣΤΟ ΓΑΜΟ ΟΜΟΦΥΛΩΝ ΖΕΥΓΑΡΙΩΝ

«Όχι» της Καθολικής εκκλησίας στο γάμο ομόφυλων ζευγαριών 
gr.euronews.com/, 5/10/2015 
Την αντίθεση της Καθολικής Εκκλησίας στην αναγνώριση του γάμου ομόφυλων ζευγαριών επανέλαβε ο Πάπας Φραγκίσκος, κατά την εναρκτήρια πανηγυρική λειτουργία στο Βατικανό, για τη Σύνοδο με θέμα την οικογένεια στη σύγχρονη εποχή. 
Η υπόθεση με τον Πολωνό ιερέα, ο οποίος ανακοίνωσε ότι είναι ομοφυλόφιλος, προκάλεσε την αντίδραση της Αγίας Έδρας, που εμφανίστηκε ενοχλημένη λόγω της συγκυρίας. 
“ H εκκλησία λέει ότι δεν υπάρχει κοινό έδαφος ώστε να μπορεί να συγκρίνεται η ομοφυλοφιλία με το θέλημα του Θεού για τον γάμο και την οικογένεια. Εν τούτοις, γυναίκες και άνδρες με ομοφυλοφιλικές τάσεις πρέπει να αντιμετωπίζονται με ευαισθησία και χωρίς διακρίσεις,” τόνισε ο Καρδινάλιος Πίτερ Έρντο. 
Ο Πολωνός ιερέας Κριστόφ Τσαράμσα, μέλος της Επιτροπής για το Δόγμα της Πίστεως, σε συνέντευξη του στην Κοριέρε ντε λα Σέρα, αποκάλυψε πως συζεί με τον σύντροφο του εδώ και χρόνια. Αμέσως μετά ο εκπρόσωπος τους Βατικανού ανακοίνωσε την απομάκρυνση από τα καθήκοντα του.

8.10.15

ΑΠΟ ΤΟ "ΚΟΥΣΟΥΡΙ" ΣΤΗ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ. Ο ΘΛΙΒΕΡΟΣ ΚΑΤΗΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Βαριά υπονοούμενα για επίθεση σε βάρος της Εκκλησίας κάνοντας λόγο για «εχθρούς εντός των τειχών» άφησε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος κατά την εναρκτήρια ομιλία του στην Ετήσια Τακτική Σύνοδο της Ιεραρχίας. 
[...]«Οι φίλοι μας οι εδώ και οι Ευρωπαίοι, εκμεταλλευόμενοι την δεινή μας οικονομική κατάσταση, θα επιδιώξουν με κάθε τρόπο την αλλοίωση της ελληνικής κοινωνίας μας αρχίζοντας από την σχολική μας εκπαίδευση».
Προειδοποίησε, ωστόσο, ότι αν στα προαπαιτούμενα «υπάρχουν δεσμεύσεις και σχεδιασμοί που αποσκοπούν, όπως ψιθυρίζεται ζωηρά, στην αλλοίωση της μορφής της κοινωνίας μας και μάλιστα στην υποτίμηση της ιστορίας και των παραδόσεών μας, το ξεθεμελίωμα του θεσμού της οικογένειας και την επιβολή της διαστροφής, την περαιτέρω υποβάθμιση της γλώσσας μας και την περιφρόνησή του από αιώνες πολιτισμού μας, της πατρίδος μας, των οσίων και των ιερών μας», η Ιεραρχία, ο κλήρος και ο λαός «θα γίνουμε ανάχωμα, τείχη οχυρά». (protothema.gr, 7/10/2015)

7.10.15

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙ ΕΛΠΙΔΕΣ - 13

Ομιλία Ν. Παρασκευόπουλου στη συζήτηση επί των προγραμματικών δηλώσεων
omilia-n-paraskeuopoulou-sti-suzitisi-epi-ton-programmatikon-diloseon
στο 13' 20

Ο Υπουργός Δικαιοσύνης ξανα-υπόσχεται από βήματος Βουλής μια «νέα μορφή συμφώνου κοινωνικής συμβίωσης με αναγνώριση γάμου ομοφύλων και ετεροφύλων» (sic!), αν κι αυτή τη φορά όχι ως πρώτη προτεραιότητα όπως τον περασμένο Ιανουάριο.

Τι να πει κανείς!

ΑΔ. ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ: ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ, ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΓΑΜΟ ΟΜΟΦΥΛΩΝ

http://www.skai.gr/player/radio/?mmid=264947
Στο 34:00

Αδ. Γεωργιάδης: «Γάμο με την έννοια του γάμου δεν μπορώ να ψηφίσω. Θέλω να είμαι ειλικρινής. Το να αναγνωρίσουμε αστικά δικαιώματα σε ανθρώπους του ιδίου φύλου...

Σκάι: -Και κληρονομικά;

Αδ. Γεωργιάδης: -Εγώ θέλω να βρούμε έναν τρόπο να αναγνωρίζουμε στους ανθρώπους αυτούς τα δικαιώματα που θα είχαν εάν είχαν την παραδοσιακή μορφή του γάμου έτσι ώστε να μην δίνουμε καθόλου την εντύπωση ούτε ότι τους υποτιμούμε ούτε ότι θέλουμε με κάποιον τρόπο να τους αδικήσουμε. Αλλά θέλω αυτό να γίνεται έν τινι μέτρω που δεν θα θέτει σε κίνδυνο την παραδοσιακή συγκρότηση της κοινωνίας. Γιατί την παραδοσιακή συγκρότηση της κοινωνίας, αυτό που λέμε παραδοσιακή οικογένεια εγώ τη σέβομαι και θέλω να την υπηρετήσω.»

5.10.15

ΤΟ "ΜΥΣΤΙΚΟ" ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ

Αμφίπολη, οι εκπλήξεις δεν τελειώνουν
Γιώτα Μυρτσιώτη (kathimerini.gr, 4/201/2015)
Δεν πρόλαβε να καθίσει η σκόνη του περυσινού καλοκαιριού και η Αμφίπολη αναζωπυρώνει συζητήσεις, σενάρια και αντιπαραθέσεις για το μνημειακό σύνολο του Τύμβου Καστά. Στη δεύτερη πράξη της πολυσυζητημένης διεθνώς σεναριογραφίας, το κλίμα αμφιβολίας από μερίδα του αρχαιολογικού κόσμου πυροδοτούν οι πρόσφατες ερμηνείες της ανασκαφικής ομάδας βάσει νέων ευρημάτων που δείχνουν μνημείο λατρείας εφηρωισμένου νεκρού, σχεδιασμένο από τον Δεινοκράτη προς τιμήν του Ηφαιστίωνος κατόπιν παραγγελίας και χρηματοδότησης του Μ. Αλεξάνδρου. Αν στην πρώτη πράξη το επίκεντρο της αντιπαράθεσης ήταν η ταυτότητα του νεκρού και η χρονολόγηση, με τους ερευνητές να τοποθετούν την κατασκευή του μνημείου στο τέλος του 4ου π.Χ. αι. και την αντίπερα όχθη να το βαφτίζει ρωμαϊκό, στο δεύτερο κεφάλαιο όλα περιπλέκονται. Αντίγονοι και παραγγελία μνημειακών διαστάσεων έργου από τον Μέγα Στρατηλάτη οδηγούν σε διαφορετικούς συνειρμούς μέσα από τα ιστορικά δεδομένα: «Μήπως η τελευταία πράξη σχεδιασμού του Μ. Αλεξάνδρου, που ήταν η κατασκευή ηρώων του Ηφαιστίωνος αποτελούσε το σημείο αναφοράς για τη μετέπειτα κατασκευή του τάφου του;», αναρωτιέται ο αρχιτέκτων της ανασκαφής κ. Μιχ. Λεφαντζής.
Η αναζήτηση του κ. Λεφαντζή ως αρχιτέκτονα με εξειδίκευση στην ιστορία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς δεν προσανατολίζεται τόσο στην ταυτότητα του νεκρού. Περνάει σε συσχετισμούς ευρημάτων που θα συνδέσουν το παζλ της ερμηνείας για τον στόχο της ανέγερσης ενός μνημείου εξαιρετικής αρχιτεκτονικής τυπολογίας. «Οι εκπλήξεις δεν τελειώνουν εδώ. Υπάρχουν κι άλλα ευρήματα, μελετώνται και θα ανακοινωθούν σύντομα», διαβεβαίωσε στην «Κ».
Οι ανασκαφείς είναι πεπεισμένοι ότι το μονόγραμμα ΑΝΤ που εντοπίστηκε εγχάρακτο σε τέσσερα σημεία πάνω στον άθικτο περίβολο και η επιγραφή «ΠΑΡΕΛΑΒΟΝ» με το σύμπλεγμα της λέξης Ηφαιστίωνος σε μαρμάρινα αρχιτεκτονικά μέλη, είναι μοναδικά ευρήματα-κλειδιά για την κατανόηση και ερμηνεία του μνημείου. «Το μονόγραμμα, όπως και η επιγραφή “ΠΑΡΕΛΑΒΟΝ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΟΣ” που παραπέμπουν σε “συμβόλαιο παραλαβής” οικοδομικού υλικού πιθανόν από τον Αντίγονο τον Μονόφθαλμο, είναι χαραγμένα από την κατασκευή τους και χρονολογημένα από τρεις κορυφαίους πανεπιστημιακούς επιγραφολόγους, Ελληνες και ξένους, με τους οποίους συνεργάστηκε η ερευνητική ομάδα της Αμφίπολης», αναφέρει στην «Κ» ο κ. Λεφαντζής. Δεν αποκαλύπτει τα ονόματα των επιγραφολόγων, «η Αμφίπολη έχει γίνει κτήμα και συζήτηση της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας. Η μελέτη προχωράει με μεγάλη προσοχή, δεν βιαστήκαμε και δεν βιαζόμαστε να τα δείξουμε», λέει.
Τεκμηριωμένη με σύγχρονα μέσα τεχνολογίας ήταν και η διαδικασία για την αποκρυπτογράφηση των παραστάσεων της ζωφόρου. «Οι σκηνές λατρείας ενός αφηρωισμένου νεκρού δεν είναι μια σύνθεση φαντασίας», απαντά στους επικριτές του ο κ. Λεφαντζής. Για τον επανασχεδιασμό της προηγήθηκε φωτογραφική λήψη υψηλής ευκρίνειας, φωτοαντιγραφή με τα χρώματα και τις γραμμές που υπήρχαν στο υπόβαθρο.
Τα μυστικά του μνημείου αναζητούνται και στον μοναδικών διαστάσεων περίβολο που κατασκευάστηκε για να στηρίζει τον τύμβο. Τα αρχιτεκτονικά του μέλη χρονολογημένα (στα τέλη του 4ου αι.) από κορυφαίους επιστήμονες (Στέφανος Ορλάνδος, Οσκαρ Μπρονίρ, Στέφανος Μίλερ) δεν αφήνουν αμφιβολία και για την ταύτιση των διασκορπισμένων μαρμάρινων μελών μετά την καταστροφή του τύμβου από τους Ρωμαίους, αναφέρει ο κ. Λεφαντζής. Πάνω από 600 κομμάτια έχουν βρεθεί στην Αμφίπολη. Από αυτά το 99% προέρχεται από τον τύμβο. Είναι το μοναδικό οικοδόμημα στο οποίο είχε χρησιμοποιηθεί τόσο μάρμαρο. Αποτελούν τη μεγαλύτερη ταύτιση μελών που έχει γίνει ποτέ σε αρχαιολογικό χώρο και η αναστήλωσή του θα αναδείξει μια κατασκευή-υπόδειγμα αρχιτεκτονικής, σημειώνει ο κ. Λεφαντζής. «Είναι ένα μνημείο λεπτεπίλεπτο, καλοδουλεμένο, επεξεργασμένο, μοναδικό στην τυπολογία του, “εξελιγμένο” για την εποχή του μοντέλο που φέρει την εμπειρία μιας μεγαλύτερης γεωγραφικής ενότητας, δουλεμένο από μάστορες με άριστη γνώση τεχνικών έργων – μια κατασκευή που ξεπερνάει σε ποιότητα και δομή όσα έχουν αποκαλυφθεί ώς σήμερα».
Εμπειροι αρχαιολόγοι με επιστημονικό ανασκαφικό έργο στη Μακεδονία έδειχναν να πείθονται από τη χρονολόγηση του μνημείου, μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της ανασκαφικής ομάδας. Για τις υποθέσεις περί ηρώου του Ηφαιστίωνος διατηρούν επιφυλάξεις. «Δεν είναι εύκολο εύρημα. Είναι σύνθετο. Η αποκωδικοποίηση και η ερμηνεία του απαιτούν εκτενή έρευνα και προσεκτική μελέτη», λένε. Δεδομένου ότι η ανασκαφή στον τύμβο δεν έχει ολοκληρωθεί –αναζητείται χρηματοδότηση για τη συνέχισή της–, η Αμφίπολη θα τροφοδοτεί τη συζήτηση στην αρχαιολογική κοινότητα μέσα σ’ ένα κλίμα αμφισβήτησης για πολλά ακόμη έτη. Μήπως το ίδιο δεν έγινε και με την αποκάλυψη της Βεργίνας;


ΑΜΦΙΠΟΛΗ. Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΑΦΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΤΟΥ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ

Επιγραφές που χαρακτηρίζονται οικοδομικό συμβόλαιο παραλαβής βρέθηκαν στην περιοχή του Λέοντος της Αμφίπολης, μακρύτερα δηλαδή από το μνημείο, από το οποίο όμως προέρχονται.

Η διαμάχη για τον τύμβο Καστά: από τον Αλέξανδρο στον Ηφαιστίωνα
Μπίτσικα Παναγιώτα (tovima.gr, 4/10/2015)
Με θόρυβο, ύστερα από μια μακρά περίοδο αρχαιολογικής σιωπής,  έγινε η... ολική επαναφορά της ανασκαφικής έρευνας της Αμφίπολης στον δημόσιο βίο. Το ταφικό μνημείο του τύμβου Καστά έχει τη «σφραγίδα» του Ηφαιστίωνα κατά την ανασκαφική ομάδα η οποία «διάβασε» τον αφηρωισμό (τη μετατροπή του σε ήρωα που του απονέμεται λατρεία) πάνω σε λίθους της Αμφίπολης.
Επιγραφές-οικοδομικά συμβόλαια, μάρμαρα «γράφουν» πάνω τους, σύμφωνα με ερμηνείες των ανασκαφέων, με πρωτότυπο τρόπο την πορεία ενός «ξεχωριστού μακεδονικού ταφικού μνημείου».
Η ανασκαφική ομάδα, με επικεφαλής αρχαιολόγο την κυρία Κατερίνα Περιστέρη και υπεύθυνο αρχιτέκτονα τον κ. Μιχάλη Λεφαντζή, αποκαλύπτει ότι το ταφικό συγκρότημα στον τύμβο Καστά κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Δεινοκράτη κατ' εντολήν του Μ. Αλεξάνδρου προς τιμήν του Ηφαιστίωνα μετά τον θάνατό του.
Μία από τις επιγραφές - βρέθηκε μεταξύ των λίθων που βρίσκονται στην περιοχή του λέοντος της Αμφίπολης - αναγράφει «ΑΡΕΛΑΒΟΝ» έχοντας δίπλα συμπίλημα με γράμματα που οι ανασκαφείς μετέφρασαν ως «Ηφαιστίωνος». Επίσης εντοπίστηκε το σύμπλεγμα γραμμάτων ΑΝΤ. Το ενδιαφέρον είναι ότι το ίδιο συμπίλημα - μονόγραμμα του Ηφαιστίωνα το είπαν οι ανασκαφείς - βρέθηκε και μέσα στον τάφο του τύμβου Καστά, σε ρόδακα εντός του μνημείου. Παράλληλα τουλάχιστον έξι φορές «συνάντησαν» το ΑΝΤ σε καλά σωζόμενα σημεία της περιβόλου πάνω στον τύμβο Καστά. Ο συνδυασμός των στοιχείων οδήγησε  τους ανασκαφείς να μιλούν για επιγραφές-οικοδομικό «συμβόλαιο» παραλαβής του μνημείου-ηρώου του Ηφαιστίωνα από τον Αντίγονο τον Μονόφθαλμο.
Ξεκίνησαν οι αντιπαραθέσεις
Από το βράδυ της Τετάρτης, οπότε σε εκδήλωση του ΑΠΘ η κυρία Περιστέρη έδωσε τα νέα στοιχεία, ύστερα από τη μελέτη της έρευνας που συνεχίζεται στην Αμφίπολη  ξεκίνησε ο «επιστημονικός διάλογος» που έχει απ' όλα: τη γοητεία του αιφνιδιασμού στην παρουσίαση, την αμφισβήτηση επιστημόνων για την αξιολόγηση των δεδομένων από τους ανασκαφείς, ακόμη και την πολιτική αντιπαράθεση. Και κάπου ανάμεσα αιωρείται ο Μεγαλέξανδρος που, εκτός από τη γοργόνα την αδελφή του, αναζητεί - ή μηπως όχι σώνει και καλά - μια θέση σε τάφο που δεν έχει ακόμη βρεθεί. Ιπτατο ο στρατηλάτης εμφανώς στην παρουσίαση της κυρίας Περιστέρη που μαζί  με την πρόταση περί ηρώου του Ηφαιστίωνα έλεγε για τον «δυαδισμό» που εκπέμπεται από το μνημείο: δύο Σφίγγες,  δύο «Καρυάτιδες» (Κόρες), δύο τα άλογα του Πλούτωνα (με διχρωμία τα μάτια του ενός αλόγου - γαλάζιο με χάνδρα το ένα και μαύρο το άλλο μάτι) στο ψηφιδωτό της «Αρπαγής της Περσεφόνης». Πάντως, στοιχεία που να δείχνουν ότι πέρα από ηρώο το ταφικό μνημείο χρησιμοποιήθηκε για την απόθεση της τέφρας του, σαν τάφος δηλαδή, δεν έχουν παραθέσει. Αλλωστε για τα ανθρωπολογικά ευρήματα και το σκελετικό υλικό ακόμη δεν έχουν δοθεί στοιχεία, ενώ κατά την ανακοίνωσή του με αιχμές το υπουργείο Πολιτισμού αναμένει  επισήμως από την ανασκαφική ομάδα την «κατάθεση των ως σήμερα πορισμάτων της μελέτης με την απαραίτητη τεκμηρίωση».
«Αποδείξαμε τη χρονολόγηση»
Ηρεμη και με ευχάριστη διάθεση ήταν η κυρία Περιστέρη το πρωί της Πέμπτης, μία ημέρα μετά την ομιλία της στο ΑΠΘ, που είχε προκαλέσει σάλο με την παρουσίαση κυρίως του επιγραφικού υλικού. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε εκείνο το πρωινό η κυρία Περιστέρη μίλησε στο «Βήμα» για την επίπονη δουλειά όλης της ομάδας ώστε να καταστεί δυνατόν η μελέτη να καταλήξει σε ισχυρά συμπεράσματα. «Αλλά η δουλειά συνεχίζεται» είπε, σημειώνοντας ότι είναι ένα ταξίδι που έχει και συνοδοιπόρο τον κόσμο.«Υπάρχει πολλή αγάπη από τον κόσμο. Μας κάνει χαρούμενους αυτό». Οταν της είπαμε ότι το ταξίδι συνεχίζεται αλλά μοιάζει σαν ο επιστημονικός διάλογος μόλις να ξεκίνησε, τόνισε: «Εμείς από καιρό δουλεύουμε και προχωράμε. Απλώς δεχθήκαμε κάποιες κακίες, κάποια πικρόχολα σχόλια. Τα ξεπερνάμε αυτά, δεν ασχολούμαστε. Δουλεύουμε». Σχετικά με τα νέα στοιχεία που έφερε στη δημοσιότητα μέσω της ομιλίας της η κυρία Περιστέρη σημείωσε στο «Βήμα» ότι η ομάδα της δούλεψε πολύ και προχώρησε σε ενδελεχή μελέτη των ευρημάτων και με ανάδειξη συγκριτικών στοιχείων. «Αποδείξαμε ότι όντως είναι ένα μνημείο που κατασκευάστηκε το τελευταίο τέταρτο του 4ου αιώνα, συνεχίστηκε ως τους τελευταίους Μακεδόνες και καταστρέφεται στα ρωμαϊκά χρόνια. Ολη αυτή την πορεία μέσα από τα ευρήματα, το ψηφιδωτό, τα γλυπτά με συγκρίσεις». Η κυρία Περιστέρη μάς επεσήμανε τη σημασία των επιγραφικών στοιχείων σημειώνοντας: «Πρόκειται για  συμβόλαιο οικοδομικό, παραλαβής έργου. Εχουμε την επιγραφή "παρέλαβον" στο όνομα του Ηφαιστίωνα. Εχουμε το  μονόγραμμά του και στον περίβολο και στο εσωτερικό του μνημείου».
Πάντως το  απόγευμα της Παρασκευής δεν ήταν το ίδιο ήρεμη, όπως φάνηκε από μια οργισμένη δήλωση που έκανε σε δημοσιογράφους στις Σέρρες: «Είναι ιδιαίτερα λυπηρό για μένα να υπενθυμίζω σε συναδέλφους ότι είναι απαράδεκτο και αντιεπιστημονικό να αξιολογούν και να αποφαίνονται για ένα ανασκαφικό έργο τα στοιχεία του οποίου αγνοούν. Ο χρόνος που έχουμε μπροστά μας ως την ολοκλήρωση των μελετών μάς επιφυλάσσει και πρόσθετα στοιχεία που κλειδώνουν κυριολεκτικά τα συμπεράσματα της επιστημονικής μας ομάδας. Βιάζονται πολύ και εκτίθενται».
Η προϊσταμένη Αρχαιοτήτων της Εφορείας Σερρών και επικεφαλής της ανασκαφής στην Αμφίπολη απαντούσε σε όσους αμφισβητούν το έργο της ομάδας της. Είχαν γίνει νωρίτερα απανωτές αρνητικές τοποθετήσεις στα ΜΜΕ κατά του τρόπου που αξιολογεί τα δεδομένα η ανασκαφική ομάδα μεταξύ άλλων από: την προϊσταμένη Αρχαιοτήτων της Εφορείας Ημαθίας, ανασκαφέα της Βεργίνας κυρία Αγγελική Κοτταρίδη και τον αρχαιολόγο και επίσης ανασκαφέα της Βεργίνας κ. Παναγιώτη Φάκλαρη που απορρίπτει - ή σωστότερα δεν επείσθη - ότι ήταν ηρώο του Ηφαιστίωνα στον λόφο Καστά.
Πρώτα η έρευνα
Πάντως η επιστημονική κοινότητα παρακολουθεί με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στην ανασκαφή και κυρίως αναμένει με ενδιαφέρον να «δημοσιευθεί συστηματικά το μνημείο». Οπως επισημαίνει στο «Βήμα» η κυρία  Γεωργία Κοκκορού-Αλευρά, ομότιμη καθηγήτρια Κλασικής Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, «οι ανασκαφείς έδειξαν νέα στοχεία, που όμως θέλουν μελέτη. Ούτε να τα απορρίψει μπορεί κάποιος ούτε να τα αποδεχθεί χωρίς περαιτέρω συζήτηση. Τα επιγραφικά στοιχεία είναι σημαντικά. Εχουν ενδιαφέρον. Πάντως, κάποια ήταν γνωστά. Με την έννοια ότι και αρχαιολόγοι πριν από δεκαετίες είχαν δει ορισμένες από τις επιγραφές που υπήρχαν σε λίθους στην περιοχή του λέοντα της Αμφίπολης».
Είναι θεμιτό, σημειώνει, να γίνονται υποθέσεις εργασίας από τους επιστήμονες-ανασκαφείς, θέλει όμως  έρευνα για τη σύνθεση και την κατάληξη σε ισχυρά συμπεράσματα. «Ας αφήσουμε την ανασκαφική ομάδα να μελετήσει επαρκώς, να συνθέσει και να παρουσιάσει με την ησυχία της το αποτέλεσμα του ανασκαφικού έργου. Το να μιλάμε έχοντας ψήγματα γνώσης επί ελάχιστων στοιχείων και μάλιστα από μακριά δεν είναι ό,τι καλύτερο, για να μην πω ότι είναι άκρως προβληματικό».
Η κυρία Κοκκορού είδε κάποιες εικόνες στην τηλεόραση από την παρουσίαση και«πράγματι διάβασα τη λέξη "παρέλαβον"» λέει. Και προσθέτει: «Το ότι, όπως επισημαίνουν οι ανασκαφείς, είχε δίπλα σύμπλεγμα γραμμάτων με Η, Φ... κάνει το μυαλό να κατευθυνθεί προς το όνομα Ηφαιστίων, χωρίς όμως να σημαίνει από μόνο του ότι είναι το όνομα ή και πολύ περισσότερο ο στρατηγός Ηφαιστίων. Επίσης το ΑΝΤ μπορεί να αναφέρεται σε οποιοδήποτε πρόσωπο που είχε σχέση με το έργο. Οι επιγραφές που αναφέρονται σε εκείνον που αναθέτει (προσφέρει) το έργο βρίσκονται συνήθως στην πρόσοψη του κτιρίου. Ολα θέλουν έρευνα ενδελεχή και η κριτική έπεται αφού δημοσιευθεί συστηματικά το μνημείο».  


«Παρέλαβον ηρώον Ηφαιστίωνος»
Τι σημαίνει η επιγραφή;
Ειδικά με τις επιγραφές κρίνεται ως κρίσιμο να ασχοληθεί ειδικό επιστημονικό προσωπικό, οι επιγραφικοί. Είναι κάτι που τόνισε μετ' επιτάσεως και η αρχαιολόγος, πρώην γενική γραμματέας του ΥΠΠΟ κυρία Λίνα Μενδώνη. Οπως είπε σε δημόσια παρέμβασή της στα ΜΜΕ, όλα πρέπει να τεθούν στην κρίση της επιστημονικής κοινότητας και προσέθεσε με νόημα για τις αντιπαραθέσεις που αναπτύσσονται ότι «και κεραμεύς κεραμεί κοτέει, που έλεγαν οι αρχαίοι. Δηλαδή, καλό λόγο ο ένας κεραμέας για τον άλλον δεν πολυέλεγε».
Φειδωλός ήταν στην τοποθέτησή του ο επιγραφικός κ. Αγγελος Π. Ματθαίου όταν του ζητήσαμε να σχολιάσει τα σχετικά με τα επιγραφικά στοιχεία. Περιορίστηκε σε μια επισήμανση σχετικά με την αναγραφή του ρήματος «παρέλαβον» - στην επιγραφή ήταν «ΑΡΕΛΑΒΟΝ» και δίπλα το συμπίλημα με γράμματα που οι ανασκαφείς το εξέλαβαν ως μονόγραμμα του Ηφαιστίωνα (απέδωσαν την επιγραφή σαν «παρέλαβον ηρώον Ηφαιστίωνος»). Ο κ. Ματθαίου δήλωσε τα εξής στο «Βήμα»: «Η αναγραφή ενός ρήματος (παρέλαβον) σε έναν λίθο μπορεί να μη σημαίνει παραλαβή εν συνόλω ενός οικοδομήματος, ενός έργου ή μιας κατασκευής αλλά την παραλαβή ενός αντικειμένου, λίθου ή ενός αριθμού λίθων.
Στην αρχαιότητα η παραλαβή ενός έργου ήταν λεπτομερής και κατά κανόνα το κείμενο σχετικά μεγάλο. Εφόσον είναι ακέραιος ο λίθος επί του οποίου υπάρχει το ρήμα "παρέλαβον" και δίπλα κάποιο συμπίλημα, χωρίς να αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου κειμένου, αυτό σημαίνει την παραλαβή λίθων μνημείου η άλλου οικοδομικού έργου και όχι συνολικά την παραλαβή μιας κατασκευής».
  

3.10.15

"ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΣ, ΕΥΤΥΧΗΣ ΙΕΡΕΑΣ", ΔΗΛΩΝΕΙ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ

«Είμαι ένας ομοφυλόφιλος, ευτυχής ιερέας» δηλώνει θελόγος του Βατικανού 
Ο 43χρονος Κριστόφ Τσαράμσα αποκάλυψε ότι έχει μόνιμο σύντροφο 
tanea.gr, 3/10/2015 
Ο 43χρονος πολωνός υψηλόβαθμος κληρικός και θεολόγος Κριστόφ Τσαράμσα, μέλος της Επιτροπής για το Δόγμα της Πίστεως, δεύτερος γραμματέας της Διεθνούς Θεολογικής Επιτροπής της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και καθηγητής στο καθολικό πανεπιστήμιο Γκρεγκοριάνα, αποφάσισε να αποκαλύψει ότι είναι «ένας ομοφυλόφιλος και ευτυχής ιερέας», με συνέντευξή του στην εφημερίδα Corriere Della Sera. 
«Ξέρω ότι θα πληρώσω τις συνέπειες της πράξης μου αυτής, αλλά η Εκκλησία πρέπει να σταματήσει να εθελοτυφλεί και να καταλάβει ότι η λύση που προτείνει στους γκέι πιστούς, η πλήρης αποχή από την ζωή της αγάπης, είναι απάνθρωπη», δήλωσε ο Πολωνός κληρικός. 
Σε σχέση με τους λόγους που τον ώθησαν να προχωρήσει στην αποκάλυψη, o Τσαράμσα εξηγεί ότι «φτάνει η στιγμή κατά την οποία κάτι σπάει μέσα σου, δεν αντέχεις άλλο. Αν ήμουν μόνος θα χανόμουν μέσα στον εφιάλτη της άρνησης της ομοφυλοφιλίας μου, αλλά ο Θεός δεν μας αφήνει ποτέ μόνους. Και πιστεύω ότι με οδήγησε στο να κάνω, τώρα, αυτή την τόσο δυνατή υπαρξιακή επιλογή, δυνατή σε ότι αφορά τις συνέπειές της. Είναι η αναγκαία προϋπόθεση για να ζήσω με συνοχή, διότι έχουμε ήδη αργήσει και δεν μπορούμε να περιμένουμε άλλα 50 χρόνια». 
Ο πατέρας Κριστόφ Τσαράμσα δηλώνει, παράλληλα, ότι αποφάσισε να κάνει το βήμα αυτό «για τον εαυτό του, για την Εκκλησία και τις σεξουαλικές μειονότητες» και αναφερόμενος στην στάση της Καθολικής Εκκλησίας απέναντι στην ομοφυλοφιλία, μιλώντας στην Κορριέρε Ντέλλα Σέρα υπογραμμίζει: «Μέσα στην Εκκλησία δεν γνωρίζουμε την ομοφυλοφιλία, διότι δεν γνωρίζουμε τους ομοφυλόφιλους. Είναι σε κάθε γωνιά, αλλά δεν τους κοιτάξαμε ποτέ στα μάτια, διότι σπανίως επιλέγουν να πουν ποιοι είναι». 
Ο πατέρας Τσαράμσα αποκάλυψε ότι έχει μόνιμο σύντροφο, με τον οποίο και φωτογραφήθηκε, και αφιέρωσε το coming out του «σε όλους τους ομοφυλόφιλους ιερείς». Σχολιάζοντας την συγκριμένη συνέντευξη ο εκπρόσωπος τύπου του Βατικανού, πατέρας Φεντερίκο Λομπάρντι, τόνισε ότι ο πολωνός αυτός θεολόγος «δεν θα μπορεί να συνεχίσει να ασκεί τα καθήκοντά του στην Επιτροπή για το Δόγμα της Πίστεως και στα πανεπιστήμια του Βατικανού». 
Σύμφωνα με τον Λομπαρντι, τέλος, «η επιλογή μιας τόσο θεαματικής αποκάλυψης, παραμονή της συνόδου της Καθολικής Εκκλησίας, είναι ιδιαίτερα σοβαρή και στερείται αισθήματος ευθύνης, διότι στοχεύει στο να υποβάλει την συνοδική συνέλευση σε μια αθέμιτη πίεση των μέσων μαζικής ενημέρωσης».

ΚΥΠΡΟΣ. ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟΥ ΓΙΑ ΜΑΓΝΗΤΟΣΚΟΠΗΣΗ ΓΥΜΝΩΝ ΑΝΔΡΩΝ ΣΤΑ ΑΠΟΔΥΤΗΡΙΑ

Υπεύθυνος γυμναστηρίου στην Κύπρου μαγνητοσκοπούσε με κρυφές κάμερες γυμνούς άντρες
protothema.gr, 2-10-2015 
Η κυπριακή αστυνομία συνέλαβε έναν 39χρονο, ο οποίος ήταν υπεύθυνος γνωστού γυμναστηρίου στη Λευκωσία. 
Όπως διαπιστώθηκε ο 39χρονος είχε τοποθετήσει κρυφές κάμερες στα αποδυτήρια των ανδρών και τους κινηματογραφούσε την ώρα που άλλαζαν ή έκαναν μπάνιο. 
Η αστυνομία έκανε έφοδο και έρευνα στο γυμναστήριο μετά από πληροφορία που διαβιβάστηκε από πελάτη. Κατά την έρευνα βρέθηκαν οι κάμερες και υλικό που είχε καταγραφεί. 
Είναι άγνωστο για πόσο χρονικό διάστημα ήταν τοποθετημένες οι κάμερες και πως αξιοποιούσε το υλικό της κινηματογράφησης ο 39χρονος. 
Κατά την ανάκριση παραδέχθηκε την διάπραξη του αδικήματος και εντός της ημέρας αναμένεται να οδηγηθεί στο δικαστήριο για έκδοση διατάγματος προφυλάκισης.

1.10.15

"ΠΑΡΕΛΑΒΟΝ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΟΣ". ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΣΥΝΔΕΟΥΝ Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΜΦΙΠΟΛΗ



Ευρήματα συνδέουν Μ. Αλέξανδρο και Ηφαιστίωνα με την Αμφίπολη
Γιώτα Μυρτσιώτη (kathimerini.gr, 1/10/2015)
Το ταφικό μνημείο της Αμφίπολης κατασκευάστηκε από τον Δεινοκράτη ή τον Στησικράτη ύστερα από παραγγελία και χρηματοδότηση του Μ. Αλεξάνδρου, για τον φίλο του, Ηφαιστίωνα, μετά τον θάνατό του και υλοποιήθηκε από τον Αντίγονο τον Μονόφθαλμο, το πρώτο τέταρτο του 4ου π.Χ. αιώνα.
Τη νέα θεωρία γύρω από το μυστικό του τύμβου Καστά της Αμφίπολης παρουσίασε η αρχαιολόγος της ανασκαφής, Κατερίνα Περιστέρη, και εμβόλιμα ο αρχιτέκτονας του μνημείου Μιχάλης Λεφαντζής, με βάση και νέα ευρήματα που φέρουν το μονόγραμμα-σφραγίδα του Μακεδόνα, αξιωματικού χθες το βράδυ σε εκδήλωση στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Η επιγραφή «ΠΑΡΕΛΑΒΟΝ ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΟΣ», εν είδει οικοδομικού γραπτού συμβολαίου, βρέθηκε σε τουλάχιστον δύο οικοδομικές πλάκες, ενώ σε άλλο μαρμάρινο θραύσμα υπάρχει η επιγραφή «ΑΝΤ». Ως ΑΝΤ, σύμφωνα με τις νέες υποθέσεις, υπέγραφαν όλα τα μέλη της δυναστείας των Αντιγονιδών, αλλά οι ερευνητές εκτιμούν ότι επρόκειτο για την υπογραφή του Αντίγονου του Μονόφθαλμου που έλαβε την εντολή να υλοποιήσει το έργο. Η επιγραφή αποτελούσε το «οικοδομικό γραπτό συμβόλαιο» για την παραλαβή του μαρμάρινου υλικού που προοριζόταν για το μεγαλεπήβολο έργο, πιθανότατα ηρώο, όμοιας τυπολογίας με άλλα μνημεία ανά την επικράτεια (Χαιρώνεια, Αλεξάνδρεια κ.ά.).
Εντοπίστηκε σε τουλάχιστον δύο μαρμάρινα μέλη που βρέθηκαν γύρω από τον Λέοντα της Αμφίπολης –το επιτάφιο μνημειώδες γλυπτό– ο οποίος, σύμφωνα με τις νεότερες εκτιμήσεις, επιβεβαιώνουν ήταν τοποθετημένος στην κορυφή του Τύμβου Καστά της Αμφίπολης.
«Επί 80 χρόνια ήταν σε κοινή θέα τα αρχιτεκτονικά μέλη, δίπλα στο λιοντάρι. Κανείς όμως δεν πρόσεξε τη δυσδιάκριτη επιγραφή στη μαρμάρινη επιφάνεια», ανέφερε ο κ. Λεφαντζής, αναλύοντας το μυστικό της γεωμετρίας που κρύβεται στην κορυφή του τύμβου και στον ξύλινο στύλο που χρησιμοποιήθηκε για να στηρίζει τον μαρμάρινο λέοντα». Είναι ένα λεπτεπίλεπτο έργο, πεδίο μελέτης για μηχανικούς, ένα μνημείο αναμφισβήτητα του τελευταίου τετάρτου του 4ου π.Χ αιώνα. Τη χρονολόγησή του τεκμηρίωσε η κ. Περιστέρη αντιστοιχίζοντας τα ευρήματά του (σφίγγες, Καρυάτιδες, ψηφιδωτό δάπεδο) με έργα της ίδιας περιόδου που φυλάσσονται σε μουσεία εντός και εκτός της χώρας.