26.12.14
ΓΑΛΛΙΑ. ΤΟ CLOSER ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ OUTING ΤΟΥ FL. PHILIPPOT
Αποζημίωση 20.000€ στον
Φλοριάν Φιλιπό για δημοσίευμα του Closer
Στις
12 Δεκεμβρίου το περιοδικό είχε δημοσιεύσει προσωπικές στιγμές του αντιπροέδρου
του ακροδεξιού κόμματος FN, από ταξίδι του στη Βιέννη με γνωστό «τηλεοπτικό»
δημοσιογράφο.
ο
γαλλικό περιοδικό Closer καταδικάστηκε σήμερα να καταβάλει αποζημίωση 20.000
ευρώ στον αντιπρόεδρο του ακροδεξιού κόμματος Εθνικό Μέτωπο (FN),
Φλοριάν Φιλιπό, επειδή «έπληξε την προσωπική του ζωή αποκαλύπτοντας την
ομοφυλοφιλία του».
Στις 12 Δεκεμβρίου, το περιοδικό είχε δημοσιεύσει επτά φωτογραφίες του Φιλιπό από ταξίδι του στη Βιένη, στο οποίο συνοδευόταν από γνωστό «τηλεοπτικό δημοσιογράφο» του οποίου το πρόσωπο είχε καλυφθεί.
Το Closer είναι επίσης υποχρεωμένο να δημοσιεύσει την απόφαση του δικαστηρίου στο εξώφυλλό του και να καταβάλει τα έξοδα της δίκης (3.500 ευρώ) στον Φιλιπό.
Στο σκεπτικό της απόφασης υπογραμμίζεται ότι ο αντιπρόεδρος του FN και ο φίλος του «φωτογραφήθηκαν με τηλεφακό», γεγονός που αποδεικνύει την «επιβλαβή παρακολούθηση των δραστηριοτήτων τους στη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου τους και ενώ πίστευαν ότι ήταν προστατευμένοι από τα αδιάκριτα βλέμματα αφού βρίσκονταν στο εξωτερικό», κάτι που «αποτελεί παρενόχληση».
Στις αρχές του έτους, το ίδιο περιοδικό είχε αποκαλύψει τη σχέση του Ολάντ με την ηθοποιό Ζιλί Γκαγέ, γεγονός που οδήγησε στον χωρισμό του από τη σύντροφό του Βαλερί Τριερβελέρ. (skai.gr)
Στις 12 Δεκεμβρίου, το περιοδικό είχε δημοσιεύσει επτά φωτογραφίες του Φιλιπό από ταξίδι του στη Βιένη, στο οποίο συνοδευόταν από γνωστό «τηλεοπτικό δημοσιογράφο» του οποίου το πρόσωπο είχε καλυφθεί.
Το Closer είναι επίσης υποχρεωμένο να δημοσιεύσει την απόφαση του δικαστηρίου στο εξώφυλλό του και να καταβάλει τα έξοδα της δίκης (3.500 ευρώ) στον Φιλιπό.
Στο σκεπτικό της απόφασης υπογραμμίζεται ότι ο αντιπρόεδρος του FN και ο φίλος του «φωτογραφήθηκαν με τηλεφακό», γεγονός που αποδεικνύει την «επιβλαβή παρακολούθηση των δραστηριοτήτων τους στη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου τους και ενώ πίστευαν ότι ήταν προστατευμένοι από τα αδιάκριτα βλέμματα αφού βρίσκονταν στο εξωτερικό», κάτι που «αποτελεί παρενόχληση».
Στις αρχές του έτους, το ίδιο περιοδικό είχε αποκαλύψει τη σχέση του Ολάντ με την ηθοποιό Ζιλί Γκαγέ, γεγονός που οδήγησε στον χωρισμό του από τη σύντροφό του Βαλερί Τριερβελέρ. (skai.gr)
AFP
December 25, 2014
Paris (AFP) - A French court on Wednesday ordered
gossip magazine Closer to pay 20,000 euros ($24,400) in damages for
"invasion of privacy" after having "outed" one of the
far-right National Front party's top officials.[...]
Gregoire Lafarge, Philippot's lawyer, had argued
Monday in court that the magazine had not acted in the public interest but
purely to make money.
"Mr Philippot is admittedly a public figure but
he is not a celebrity and has always explained that sexuality is an intimate
affair," he said.
"To 'out' (someone) is to stigmatise. After
sexuality, what will we throw out to the public -- religion, health?",
added Lafarge, who had initially asked for 50,000 euros in damages.
But Delphine Pando, lawyer for Closer, argued the
magazine had revealed the information in the public interest.
She pointed out that Philippot was high up in the
National Front party, which was strongly divided on the issue of gay marriage.
The judge ruled Wednesday that "even if the
magazine says that Mr Philippot is the man who is most invited to morning radio
and television shows after the National Front leader, his private life was not
widely known and he never intended to publicly reveal it."
He also pointed out that the weekly had a lot of readers
and that Philippot and his friend were photographed with a telephoto lens,
which could constitute "harassment."
Ας τα διαβάζουν αυτά κάποιοι Έλληνες "ακτιβιστές" και οι "νομικοί σύμβουλοί" τους, λέμε τώρα, που στήνουν ειδικές ιστοσελίδες outing συμπολιτών μας.
23.12.14
22.12.14
Ο ΓΑΜΟΣ ΤΟΥ ΕΛΤΟΝ ΤΖΟΝ
Παντρεύτηκαν
με θρησκευτική τελετή ο Ελτον Τζον και ο σύντροφός του
Ο Ελτον Τζον
και ο σύντροφός του Ντέιβιντ Φέρνις, οι οποίοι είχαν υπογράψει σύμφωνο
συμβίωσης, παντρεύτηκαν την Κυριακή στο Λονδίνο, αξιοποιώντας το νέο νόμο που
νομιμοποιεί τους γάμους ομόφυλων ζευγαρών.
Ο Έλτον Τζον γνωστοποίησε το γεγονός ανεβάζοντας πρόσκληση στο Instagram με φόντο ένα πλήθος κόκκινα τριαντάφυλλα: «Ο σερ Έλτον Τζον και ο Ντέιβιντ Φέρνις επιζητούν την ευχαρίστηση της συντροφιάς σας για να γιορτάσουν τον γάμο τους στις 21 Δεκεμβρίου».
Αργότερα το ζευγάρι ανέβασε φωτογραφίες της τελετής, από την ανταλλαγή των όρκων μέχρι το μενού. Ο γάμος τελέστηκε στην κατοικία τους στο Ουίνδσορ, 25 χιλιόμετρα δυτικά του Λονδίνου.
Φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωση εικονίζουν τις αφίξεις προσκεκλημένων, όπως η οικογένεια Μπέκαμ και η Λιζ Χάρλεϊ.
Το ζευγάρι ήταν από τα πρώτα που συνδέθηκε με σύμφωνο συμβίωσης όταν αυτό εφαρμόσθηκε στη Βρετανία.
Ο Έλτον Τζον χρησιμοποιεί συχνά την επιρροή του για να υποστηρίξει τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, των αμφιφυλόφιλων και των τρανσέξουαλ. Πρόσφατα επέκρινε τη Ρωσία για την απαγόρευση της «ομοφυλοφιλικής προπαγάνδας».
Η μεταρρύθμιση του πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον στο βρετανικό δίκαιο τέθηκε σε ισχύ τον Μάρτιο.
Από το 2005 τα γκέι ζευγάρια στη Βρετανία είχαν τη δυνατότητα του συμφώνου συμβίωσης, το οποίο προσφέρει τα ίδια νομικά δικαιώματα με τον γάμο.
Ωστόσο, οι υποστηρικτές της νομιμοποίησης του γάμου των ομοφυλοφίλων προέβαλαν το επιχείρημα ότι η διάκριση αυτή έδινε την εντύπωση ότι η κοινωνία θεωρούσε κατώτερες τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις.
Ο Έλτον Τζον γνωστοποίησε το γεγονός ανεβάζοντας πρόσκληση στο Instagram με φόντο ένα πλήθος κόκκινα τριαντάφυλλα: «Ο σερ Έλτον Τζον και ο Ντέιβιντ Φέρνις επιζητούν την ευχαρίστηση της συντροφιάς σας για να γιορτάσουν τον γάμο τους στις 21 Δεκεμβρίου».
Αργότερα το ζευγάρι ανέβασε φωτογραφίες της τελετής, από την ανταλλαγή των όρκων μέχρι το μενού. Ο γάμος τελέστηκε στην κατοικία τους στο Ουίνδσορ, 25 χιλιόμετρα δυτικά του Λονδίνου.
Φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωση εικονίζουν τις αφίξεις προσκεκλημένων, όπως η οικογένεια Μπέκαμ και η Λιζ Χάρλεϊ.
Το ζευγάρι ήταν από τα πρώτα που συνδέθηκε με σύμφωνο συμβίωσης όταν αυτό εφαρμόσθηκε στη Βρετανία.
Ο Έλτον Τζον χρησιμοποιεί συχνά την επιρροή του για να υποστηρίξει τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, των αμφιφυλόφιλων και των τρανσέξουαλ. Πρόσφατα επέκρινε τη Ρωσία για την απαγόρευση της «ομοφυλοφιλικής προπαγάνδας».
Η μεταρρύθμιση του πρωθυπουργού Ντέιβιντ Κάμερον στο βρετανικό δίκαιο τέθηκε σε ισχύ τον Μάρτιο.
Από το 2005 τα γκέι ζευγάρια στη Βρετανία είχαν τη δυνατότητα του συμφώνου συμβίωσης, το οποίο προσφέρει τα ίδια νομικά δικαιώματα με τον γάμο.
Ωστόσο, οι υποστηρικτές της νομιμοποίησης του γάμου των ομοφυλοφίλων προέβαλαν το επιχείρημα ότι η διάκριση αυτή έδινε την εντύπωση ότι η κοινωνία θεωρούσε κατώτερες τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις.
16.12.14
Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΝΑΒΡΑΤΙΛΟΒΑ
Την αγαπημένη σύντροφο της ζωής της από το 2006 Τζούλια Λεμίγκοβα
παντρεύτηκε σε μια σεμνή τελετή η Μαρτίνα Ναβρατίλοβα δηλώνοντας την απόλυτη
ευτυχία της λίγο μετά το γεγονός.
Η διάσημη πρώην τενίστρια, η οποία στην καριέρα της κατέκτησε 59 Grand Slam
τίτλους είχε κάνει πρόταση γάμου στην Λεμίγκοβα κατά τη διάρκεια του US Open
και λίγους μήνες οι δύο γυναίκες αντάλλαξαν όρκους αιώνιας αγάπης.
«Είμαι 58 ετών και παντρεύομαι για πρώτη φορά. Είχε έρθει η ώρα.
Μεγαλώνοντας ως μια γκέι γυναίκα, δεν σκέφτεσαι ποτέ ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο»
δήλωσε αμέσως μετά το γάμο της η Ναβρατίλοβα.
iefimerida.gr, 16/12/2014
Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΗ
Αϊρα Σακς για Λίθγκοου-Μολίνα: Φτιαγμένοι ο ένας για
τον άλλον
O
αμερικανός σκηνοθέτης υμνεί την ομορφιά της μέσης ηλικίας μέσα από την ιστορία
του γάμου δύο ομοφυλοφίλων
Ζουμπουλάκης
Γιάννης, tovima.gr, 14-12-2014
Ο Μπεν (Τζον Λίθγκοου) και ο Τζορτζ (Aλφρεντ Μολίνα)
είναι δυο καλλιεργημένοι μεσήλικοι ομοφυλόφιλοι που ζουν επί χρόνια στο ίδιο
διαμέρισμα του Μανχάταν. Ο Μπεν είναι ζωγράφος και συνταξιούχος, ο Τζορτζ
διδάσκει κλασική μουσική σε καθολικό σχολείο. Οταν όμως οι δύο άνδρες αποφασίζουν
να ενώσουν τη ζωή τους και με τα δεσμά του γάμου όλα θα αλλάξουν. Εξαιτίας του
γάμου ο Τζορτζ θα χάσει τη δουλειά του, οι οικονομικοί πόροι του ζεύγους θα
μειωθούν σημαντικά, θα πρέπει να πουλήσουν το κομψό διαμέρισμά τους μα και να
ζήσουν σε χωριστά σπίτια, μέχρι να βρεθεί μια οικονομικά βιώσιμη λύση που θα
τους επιτρέψει να συζήσουν ξανά. Και αυτός είναι ο μικρόκοσμος της μεγαλόψυχης
ταινίας «Η αγάπη είναι παράξενη», έκτης κατά σειρά δημιουργίας του αμερικανού
σκηνοθέτη Αϊρα Σακς, μιας ακόμη ενδιαφέρουσας συμπαραγωγής του έλληνα παραγωγού
Χρήστου Κωνσταντακόπουλου της Faliro House.
«Δεν θα έλεγα ότι είναι μια γκέι ταινία αλλά ούτε και ότι δεν είναι» μας είπε πριν από λίγο καιρό ο Αϊρα Σακς στη Θεσσαλονίκη, όπου η «Αγάπη είναι παράξενη» έκανε την πανελλήνια πρεμιέρα της στο πλαίσιο του κινηματογραφικού φεστιβάλ. Παρ' όλα αυτά, παραδέχεται ότι μια ταινία όπως η «Αγάπη είναι παράξενη» θα μπορούσε να γίνει το μεγάλο σουξέ ενός φεστιβάλ ομοφυλοφιλικών ταινιών. «Σε οποιαδήποτε μεγάλη κοινότητα θα βρούμε κόσμο που έχει την ανάγκη της ταμπέλας, γιατί ορίζει την ταυτότητα των εναλλακτικών ομάδων, τους δίνει φωνή, τους κάνει να αισθάνονται όμορφα. Σε ένα φεστιβάλ ομοφυλοφιλικών ταινιών, για παράδειγμα, δημιουργείς χώρο για διάλογο ανάμεσα σε ανθρώπους. Δημιουργείς επίσης ένα σύστημα διανομής διότι πολλά φεστιβάλ ομοφυλοφιλικών ταινιών δέχονται ταινίες που απορρίπτονται από άλλα».
Ακριβώς όπως ο Μπεν και ο Τζορτζ, έτσι και ο 49χρονος σήμερα Αϊρα Σακς, ανοιχτά ομοφυλόφιλος, παντρεύτηκε πριν από μερικά χρόνια τον σύντροφό του, ζωγράφο Μπόρις Τόρες. Ανήκουν μάλιστα στα πρώτα ζευγάρια που παντρεύτηκαν στη Νέα Υόρκη, όταν το 2011 νομιμοποιήθηκαν οι γάμοι μεταξύ των ατόμων του ίδιου φύλου. Προσφάτως ο Σακς και ο Τόρες έγιναν γονείς διδύμων που γεννήθηκαν μία εβδομάδα μετά τον γάμο τους.
«Δεν θα έλεγα ότι είναι μια γκέι ταινία αλλά ούτε και ότι δεν είναι» μας είπε πριν από λίγο καιρό ο Αϊρα Σακς στη Θεσσαλονίκη, όπου η «Αγάπη είναι παράξενη» έκανε την πανελλήνια πρεμιέρα της στο πλαίσιο του κινηματογραφικού φεστιβάλ. Παρ' όλα αυτά, παραδέχεται ότι μια ταινία όπως η «Αγάπη είναι παράξενη» θα μπορούσε να γίνει το μεγάλο σουξέ ενός φεστιβάλ ομοφυλοφιλικών ταινιών. «Σε οποιαδήποτε μεγάλη κοινότητα θα βρούμε κόσμο που έχει την ανάγκη της ταμπέλας, γιατί ορίζει την ταυτότητα των εναλλακτικών ομάδων, τους δίνει φωνή, τους κάνει να αισθάνονται όμορφα. Σε ένα φεστιβάλ ομοφυλοφιλικών ταινιών, για παράδειγμα, δημιουργείς χώρο για διάλογο ανάμεσα σε ανθρώπους. Δημιουργείς επίσης ένα σύστημα διανομής διότι πολλά φεστιβάλ ομοφυλοφιλικών ταινιών δέχονται ταινίες που απορρίπτονται από άλλα».
Ακριβώς όπως ο Μπεν και ο Τζορτζ, έτσι και ο 49χρονος σήμερα Αϊρα Σακς, ανοιχτά ομοφυλόφιλος, παντρεύτηκε πριν από μερικά χρόνια τον σύντροφό του, ζωγράφο Μπόρις Τόρες. Ανήκουν μάλιστα στα πρώτα ζευγάρια που παντρεύτηκαν στη Νέα Υόρκη, όταν το 2011 νομιμοποιήθηκαν οι γάμοι μεταξύ των ατόμων του ίδιου φύλου. Προσφάτως ο Σακς και ο Τόρες έγιναν γονείς διδύμων που γεννήθηκαν μία εβδομάδα μετά τον γάμο τους.
Οταν πριν από μερικά χρόνια ο Σακς έγραψε το σενάριο
του ημιαυτοβιογραφικού και βραβευμένου «Keep the lights on» (Ασε τα φώτα
αναμμένα) θέλησε να κάνει μια ταινία για την αγάπη από την πολύ συγκεκριμένη
οπτική της ηλικίας και της εμπειρίας του «ως κάποιος που δεν είναι ούτε πολύ
μικρός ούτε πολύ νέος, αλλά που θα μπορούσε για πρώτη φορά να φανταστεί μια
αγάπη με διάρκεια που ομορφαίνει με τον καιρό». Τον ενδιέφερε η εξερεύνηση
της διαφορετικής οπτικής του καθενός σε διαφορετικές περιόδους της ζωής. Από
την εφηβεία ως τη μέση ηλικία και στην τρίτη. «Ηθελα να φανταστώ τη δική μου
σχέση, πώς θα είναι ο πρόσφατος γάμος μου έπειτα από μερικά χρόνια».
Αντιθέτως, στην περίπτωση του «Η αγάπη είναι παράξενη» θέλησε να κάνει μια
ταινία πάνω «στην προοπτική».
Η «Αγάπη» παρακολουθεί τις αντιδράσεις των ανθρώπων που περιστοιχίζουν τους δύο ήρωες και καταθέτει διαφορετικές απόψεις αφού ο αποχωρισμός και η συμβίωση με τους κοντινούς τους ανθρώπους τούς φέρνει αντιμέτωπους με προβλήματα, οικογενειακές εντάσεις και την αβεβαιότητα του μέλλοντος που απειλεί την αγάπη μιας ολόκληρης ζωής.
«Ο κόσμος είχε και πάντα θα έχει προκαταλήψεις» είπε ο σκηνοθέτης. «Η "Αγάπη είναι παράξενη" δεν εξετάζει μόνο το θέμα της ομοφυλοφιλίας αλλά και του γήρατος. Υπάρχει η τάση να αντιμετωπίζουμε τους μεγαλύτερους σαν παιδιά, σαν να τους έχουμε κατά βάθος ξεγράψει, ενώ δεν το αξίζουν». Γι' αυτό άλλωστε ο σκηνοθέτης αρέσκεται να λέει ότι η ταινία του είναι φτιαγμένη για να τιμήσει γενιές πριν από τη δική του. «Μιλώ για τη γενιά των γονιών μου και των παππούδων μου, ανθρώπων τους οποίους δεν έπαψα ποτέ να παρατηρώ και που τελικά έχασα. Αλλά που κατά κάποιον τρόπο είναι ακόμη παρόντες στη ζωή μου. Είναι μια ταινία της μέσης ηλικίας».
Το γεγονός ότι ο Αλφρεντ Μολίνα και ο Τζον Λίθγκοου ήταν στην πραγματικότητα φίλοι έπαιξε ρόλο στη χημεία τους επί της οθόνης. «Είναι αρουραίοι του θεάτρου» είπε ο Σακς, ο οποίος δεν ήξερε για τη σχέση τους όταν έγραφε το σενάριο. «Οι κοινές εμπειρίες τους βοήθησαν πολύ, όμως πιστεύω πραγματικά ότι αν τους ρωτούσατε θα σας έλεγαν ότι έφεραν στην ιστορία στοιχεία από τους δικούς τους γάμους. Είναι παντρεμένοι 30 χρόνια ο καθένας και η τρυφερότητα που έχουν απέναντι στις συντρόφους τους πέρασε στην ταινία». Και αυτό μας λέει κάτι παραπάνω σχετικά με τους γάμους ομοφύλων και ετεροφύλων. «Τα αισθήματα είναι ανθρώπινα και στις δύο περιπτώσεις» είπε ο σκηνοθέτης, ασχέτως από το αν μερικά χρόνια στο παρελθόν μια ιστορία σχετική με γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων ανδρών θα ήταν αδιανόητη στον κινηματογράφο.
Η «Αγάπη» παρακολουθεί τις αντιδράσεις των ανθρώπων που περιστοιχίζουν τους δύο ήρωες και καταθέτει διαφορετικές απόψεις αφού ο αποχωρισμός και η συμβίωση με τους κοντινούς τους ανθρώπους τούς φέρνει αντιμέτωπους με προβλήματα, οικογενειακές εντάσεις και την αβεβαιότητα του μέλλοντος που απειλεί την αγάπη μιας ολόκληρης ζωής.
«Ο κόσμος είχε και πάντα θα έχει προκαταλήψεις» είπε ο σκηνοθέτης. «Η "Αγάπη είναι παράξενη" δεν εξετάζει μόνο το θέμα της ομοφυλοφιλίας αλλά και του γήρατος. Υπάρχει η τάση να αντιμετωπίζουμε τους μεγαλύτερους σαν παιδιά, σαν να τους έχουμε κατά βάθος ξεγράψει, ενώ δεν το αξίζουν». Γι' αυτό άλλωστε ο σκηνοθέτης αρέσκεται να λέει ότι η ταινία του είναι φτιαγμένη για να τιμήσει γενιές πριν από τη δική του. «Μιλώ για τη γενιά των γονιών μου και των παππούδων μου, ανθρώπων τους οποίους δεν έπαψα ποτέ να παρατηρώ και που τελικά έχασα. Αλλά που κατά κάποιον τρόπο είναι ακόμη παρόντες στη ζωή μου. Είναι μια ταινία της μέσης ηλικίας».
Το γεγονός ότι ο Αλφρεντ Μολίνα και ο Τζον Λίθγκοου ήταν στην πραγματικότητα φίλοι έπαιξε ρόλο στη χημεία τους επί της οθόνης. «Είναι αρουραίοι του θεάτρου» είπε ο Σακς, ο οποίος δεν ήξερε για τη σχέση τους όταν έγραφε το σενάριο. «Οι κοινές εμπειρίες τους βοήθησαν πολύ, όμως πιστεύω πραγματικά ότι αν τους ρωτούσατε θα σας έλεγαν ότι έφεραν στην ιστορία στοιχεία από τους δικούς τους γάμους. Είναι παντρεμένοι 30 χρόνια ο καθένας και η τρυφερότητα που έχουν απέναντι στις συντρόφους τους πέρασε στην ταινία». Και αυτό μας λέει κάτι παραπάνω σχετικά με τους γάμους ομοφύλων και ετεροφύλων. «Τα αισθήματα είναι ανθρώπινα και στις δύο περιπτώσεις» είπε ο σκηνοθέτης, ασχέτως από το αν μερικά χρόνια στο παρελθόν μια ιστορία σχετική με γάμο μεταξύ ομοφυλόφιλων ανδρών θα ήταν αδιανόητη στον κινηματογράφο.
Διαβάστε, όπωσδήποτε:
Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΞΕΝΗ
15.12.14
ΑΙΓΥΠΤΟΣ. Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΛΙΜΑΤΟΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΟΒΙΑΣ
Κάιρο: Έφοδος και 25 συλλήψεις με τη βοήθεια ρεπόρτερ
σε «γκέι χαμάμ»
Πληθαίνουν
τα περιστατικά που θέτουν στο στόχαστρο την ομοφυλοφιλία
tovima.gr, 14/12/2014
Με την κατηγορία της «ακολασίας» οδηγήθηκαν στον
εισαγγελέα 25 άνδρες στο Κάιρο μετά από έφοδο σε χαμάμ, το οποίο φέρεται να
διευκόλυνε ερωτικές συνευρέσεις. Πρόκειται για άλλο ένα περιστατικό που μοιάζει
να επιβεβαιώνει ότι η νέα αιγυπτιακή ηγεσία θέλει να εμφανιστεί...
«ισλαμικότερη των ισλαμιστών» σε ζήτημα ηθών βάζοντας στο στόχαστρο την
ομοφυλοφιλία.
Και στο περιστατικό με το χαμάμ ήταν σημαντικός ο ρόλος των ΜΜΕ που, όπως και τις προηγούμενες φορές, ανέλαβαν το έργο της ηθικής διαπαιδαγώγησης.
Την περασμένη εβδομάδα, τουλάχιστον 25 άνδρες στο Κάιρο σύρθηκαν από χαμάμ στις κλούβες της αστυνομίας επειδή το χαμάμ φέρεται να είχε πάρει χαρακτήρα «γκέι σάουνας», όπως γράφει ο Guardian.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα με την κατηγορία της ακολασίας. Στην Αίγυπτο δεν υπάρχει μεν νόμος που να ποινικοποιεί την ομοφυλοφιλία, αλλά εσχάτως έχουν πληθύνει περιστατικά δικαστικής δίωξης ομοφυλόφιλων με άλλων κατηγορίες περί έκλυσης των ηθών.
Οι Αιγύπτιοι τηλεθεατές είχαν την «τύχη» να δούν το περιστατικό στο χαμάμ στην κάμερα. Την έφοδο , με τους άνδρες να οδηγούνται στις κλούβες ημίγυμνοι, κατάγραφε συνεργείο εκπομπής ερευνητικής δημοσιογραφίας.
Η εκπομπή, της ρεπόρτερ Μόνα Ιράκι, φαίνεται μάλιστα ότι ήταν εκείνη που στράφηκε στην αστυνομία για το χαμάμ, υποστηρίζοντας επιπλέον πως οι «θαμώνες» ήταν φορείς του ιού HIV και άρα υπήρχε (εκτός από τον «ηθικό») και κίνδυνος δημόσιας υγείας.
Η εκπομπή προβάλλεται σε μέσο φίλα προσκείμενο στην αιγυπτιακή ηγεσία, αλλά η ρητορική της επί του ζητήματος δεν διαφέρει από αυτήν που έχουν τα περισσότερα αιγυπτιακά ΜΜΕ σε ανάλογες περιπτώσεις. Η περιγραφή της σκηνής των συλλήψεων ήταν γλαφυρότατη και ενδεικτική της στάσης της εκπομπής.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία των αιγυπτιακών και αραβικών ΜΜΕ, οδηγούμε την αστυνομία ηθών σε έφοδο κατά της μεγαλύτερης φωλιάς ομαδικής διαστροφής στο Κάιρο» περιέγραφε η Ιράκι. «Πιάστηκαν στα πράσα» έλεγε σε άλλο σημείο.
Τον Σεπτέμβριο, οκτώ Αιγύπτιοι είχαν οδηγηθεί στο δικαστήριο επειδή στο Διαδίκτυο κυκλοφόρησε βίντεο που τους έδειχνε να συγχαίρουν δύο άντρες που είχαν ανταλλάξει βέρες. Ο «γκέι γάμος» είχε βρει εκτεταμένη κάλυψη στα ΜΜΕ, με τους αρκετούς σχολιάστες και δημοσιογράφους να διαφημίζουν την «απέχθειά» τους για τις εικόνες.
Οι οκτώ καταδικάστηκαν το Νοέμβριο σε τρία χρόνια φυλάκιση. Τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ είχαν επισημάνει ήδη από τότε, στον απόηχο κι άλλων περιστατικών συλλήψεων ανδρών για ομοφυλοφική δραστηριότητα, πως η νέα ηγεσία του Καΐρου μοιάζει να θέλει να πείσει τους Αιγύπτιους πως είναι εξίσου αυστηρή με τους Αδελφούς Μουσουλμάνους σε ζητήματα ηθικής.
Και στο περιστατικό με το χαμάμ ήταν σημαντικός ο ρόλος των ΜΜΕ που, όπως και τις προηγούμενες φορές, ανέλαβαν το έργο της ηθικής διαπαιδαγώγησης.
Την περασμένη εβδομάδα, τουλάχιστον 25 άνδρες στο Κάιρο σύρθηκαν από χαμάμ στις κλούβες της αστυνομίας επειδή το χαμάμ φέρεται να είχε πάρει χαρακτήρα «γκέι σάουνας», όπως γράφει ο Guardian.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα με την κατηγορία της ακολασίας. Στην Αίγυπτο δεν υπάρχει μεν νόμος που να ποινικοποιεί την ομοφυλοφιλία, αλλά εσχάτως έχουν πληθύνει περιστατικά δικαστικής δίωξης ομοφυλόφιλων με άλλων κατηγορίες περί έκλυσης των ηθών.
Οι Αιγύπτιοι τηλεθεατές είχαν την «τύχη» να δούν το περιστατικό στο χαμάμ στην κάμερα. Την έφοδο , με τους άνδρες να οδηγούνται στις κλούβες ημίγυμνοι, κατάγραφε συνεργείο εκπομπής ερευνητικής δημοσιογραφίας.
Η εκπομπή, της ρεπόρτερ Μόνα Ιράκι, φαίνεται μάλιστα ότι ήταν εκείνη που στράφηκε στην αστυνομία για το χαμάμ, υποστηρίζοντας επιπλέον πως οι «θαμώνες» ήταν φορείς του ιού HIV και άρα υπήρχε (εκτός από τον «ηθικό») και κίνδυνος δημόσιας υγείας.
Η εκπομπή προβάλλεται σε μέσο φίλα προσκείμενο στην αιγυπτιακή ηγεσία, αλλά η ρητορική της επί του ζητήματος δεν διαφέρει από αυτήν που έχουν τα περισσότερα αιγυπτιακά ΜΜΕ σε ανάλογες περιπτώσεις. Η περιγραφή της σκηνής των συλλήψεων ήταν γλαφυρότατη και ενδεικτική της στάσης της εκπομπής.
«Για πρώτη φορά στην ιστορία των αιγυπτιακών και αραβικών ΜΜΕ, οδηγούμε την αστυνομία ηθών σε έφοδο κατά της μεγαλύτερης φωλιάς ομαδικής διαστροφής στο Κάιρο» περιέγραφε η Ιράκι. «Πιάστηκαν στα πράσα» έλεγε σε άλλο σημείο.
Τον Σεπτέμβριο, οκτώ Αιγύπτιοι είχαν οδηγηθεί στο δικαστήριο επειδή στο Διαδίκτυο κυκλοφόρησε βίντεο που τους έδειχνε να συγχαίρουν δύο άντρες που είχαν ανταλλάξει βέρες. Ο «γκέι γάμος» είχε βρει εκτεταμένη κάλυψη στα ΜΜΕ, με τους αρκετούς σχολιάστες και δημοσιογράφους να διαφημίζουν την «απέχθειά» τους για τις εικόνες.
Οι οκτώ καταδικάστηκαν το Νοέμβριο σε τρία χρόνια φυλάκιση. Τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ είχαν επισημάνει ήδη από τότε, στον απόηχο κι άλλων περιστατικών συλλήψεων ανδρών για ομοφυλοφική δραστηριότητα, πως η νέα ηγεσία του Καΐρου μοιάζει να θέλει να πείσει τους Αιγύπτιους πως είναι εξίσου αυστηρή με τους Αδελφούς Μουσουλμάνους σε ζητήματα ηθικής.