Είχε φανεί πού πηγαίνει το πράγμα από τις διοργανώσεις των τελευταίων ετών,
χθες όμως, μετά τον πρώτο ημιτελικό το επιβεβαιώσαμε: ο Διαγωνισμός Τραγουδιού
της Γιουροβίζιον δεν είναι πλέον υπόθεση της Ευρώπης, είναι της Ανατολικής
Ευρώπης: Μολδαβία, Λευκορωσία, Ουκρανία, Εσθονία, Λιθουανία, Μολδαβία και Ρωσία
πήραν εισιτήριο για τον τελικό, βγάζοντας από τον μουσικό χάρτη τα Βαλκάνια,
την Κύπρο, την Αυστρία...
Ωστόσο οι λαοί που ο ένας μετά τον άλλο μπήκαν στο παιχνίδι στη μετά
περεστρόικα εποχή και που είναι γείτονες όντως, αλλά και αναθρεμμένοι οι
περισσότεροι εξ αυτών στην αγκαλιά της μαμάς Ρωσίας, δεν ανεβαίνουν στη σκηνή
απλώς για να διεκδικήσουν ένα βραβείο αλλά και για να αλλάξουν την αισθητική
της Γιουροβίζιον.
Χρόνο με τον χρόνο ο διαγωνισμός χάνει το χαριτωμένο κιτς που χαρακτηρίζει την ευρωπαϊκή ποπ μουσική και ενδύεται το ευτελές κιτς της εξ Ανατολικής Ευρώπης ποπ.
Παλιομοδίτικη αισθητική μιας λαϊκής πίστας από εκείνες με την ντισκομπάλα, καλλονές που αποθεώνουν το σοβιετ-σκυλάδικο φορώντας την Αρτα και τα Γιάννενα - ή την Αγία Πετρούπολη και τη Μόσχα - χωρίς να μπορούν απαραιτήτως να τραγουδήσουν, κακή αντιγραφή, μίμηση παλαιότερων ευρωπαϊκών επιτυχιών...
Χρόνο με τον χρόνο ο διαγωνισμός χάνει το χαριτωμένο κιτς που χαρακτηρίζει την ευρωπαϊκή ποπ μουσική και ενδύεται το ευτελές κιτς της εξ Ανατολικής Ευρώπης ποπ.
Παλιομοδίτικη αισθητική μιας λαϊκής πίστας από εκείνες με την ντισκομπάλα, καλλονές που αποθεώνουν το σοβιετ-σκυλάδικο φορώντας την Αρτα και τα Γιάννενα - ή την Αγία Πετρούπολη και τη Μόσχα - χωρίς να μπορούν απαραιτήτως να τραγουδήσουν, κακή αντιγραφή, μίμηση παλαιότερων ευρωπαϊκών επιτυχιών...
Ακόμη και στις πιο αξιοπρεπείς περιπτώσεις, όπως είναι εφέτος αυτή της
σεμνής και μελωδικής Ρωσίας, η αίσθηση που αποπνέουν συνήθως τα τραγούδια αλλά
και το styling των καλλιτεχνών που τα ερμηνεύουν είναι τόσο παλαιάς αισθητικής
που δεν μπορεί να αφορούν τον σύγχρονο θεατή.
Οι εκ Μόσχας Μπάμπουσκες, για όσους θυμούνται τις γιαγιάδες που κόντεψαν να κερδίσουν πέρυσι, ήταν ένα μόνο δείγμα της παρακμής μιας γιορτής που κάποτε μας διασκέδαζε πολύ...
Οι εκ Μόσχας Μπάμπουσκες, για όσους θυμούνται τις γιαγιάδες που κόντεψαν να κερδίσουν πέρυσι, ήταν ένα μόνο δείγμα της παρακμής μιας γιορτής που κάποτε μας διασκέδαζε πολύ...
Του Κοσμά Βίδου (tovima.gr, 16-4-2013)
Αυτό που, προφανώς, δεν λέει ο
Κοσμάς Βίδος είναι ότι η Eurovison των τελευταίων χρόνων γίνεται όλο και πιο ανυπόφορα ετεροφυλοφιλική στην
αισθητική της και στις γηπεδικού τύπου συμπεριφορές στις ψηφοφορίες.
Θλίψη!
Μάλλον κάθε χρόνο και χειρότερα ως προς τη γιουροβιζιονική γκρίνια... Προσωπικά δεν αντιλαμβάνομαι τη διαφορά ανάμεσα στο χαριτωμένο και το ευτελές κιτς ή το συλλήβδην πατρονάρισμα των ανατολικών λαών, αλλά γενικώς έχω πρόβλημα να αντιληφθώ αυτά που γράφει κατά καιρούς ο συγκεκριμένος αρθρογράφος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦέτος πέρασαν όλες οι χώρες του σοβιετικού μπλοκ και αποκλείστηκαν (δικαίως) όλες οι χώρες του γιουγκοσλαβικού μπλοκ. Σιγά τα λάχανα - ο διαγωνισμός κάθε χρόνο έχει και τις εκπλήξεις του. Τόσο το καλύτερο για την Ελλάδα αν είναι η μοναδική βαλκανική χώρα που θα περάσει στον τελικό :-)