16.5.11

EUROVISION 2011. ΕΤΕΡΟΦΥΛΟΦΙΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΕΤΡΟΔΟΛΑΡΙΑ

Κι ενώ όλοι μας διαπιστώνουμε χρόνο τον χρόνο, κυρίως μετά την έναρξη της συμμετοχής των χωρών της Αν. Ευρώπης, ότι η Γιουροβίζιον ετεροφυλοφιλοποιείται με επιταχυνόμενο ρυθμό, ο Παύλος Ηλ. Αγιαννίδης στα σημερινά ΝΕΑ δίνει και μια άλλη παράμετρο που συντελή στην αλλαγή του θεσμού:

Σύµφωναµε πολιτικούς παρατηρητές στη Γιουροβίζιον, φέτος στο Ντύσελντορφ της Γερµανίας – χώρα γύρω από την οποία κινούνται και τα οικονοµικά και η πολιτική της Ευρώπης και η κρίση της – ο πόθος για τη νίκη ήταν πιο… διακαής από ποτέ. Τόσο που χρησιµοποιήθηκαν ακόµη περισσότερα χρήµατα για την προώθηση ανά την Ευρώπη και ει δυνατόν σε κάθε κρατικό ραδιοτηλεοπτικό οργανισµό της του τραγουδιού «Running Scared» («Τρέχοντας τροµαγµένοι») µε το «αταίριαστο» ντούο των ELL/Nikki ή κατά κόσµον Ελνταρ Γκασίµοφ και Νιγκάρ Τζαµάλ.
Στόχος των Αζέρων δεν ήταν να µπουν στο µάτι της αρµενικής πλευράς – παραδοσιακά «εχθρών γειτόνων» - όπως διατείνονταν αρµένιοι µπλόγκερ και ιστοσελίδες της Γιουροβίζιον, όσο να καταφέρουν να φέρουν την... Ευρώπη στο Μπακού, την αζέρικη πρωτεύουσα, για να δείξουν πως το Αζερµπαϊτζάν είναι µια χώρα – και µε δυτικό πρόσωπο - διαρκώς και ταχύτατα αναπτυσσόµενη που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από την Ευρώπη.
Σε δεύτερο επίπεδο δε υπήρχαν, σύµφωνα µε εκτιµήσεις, και βλέψεις εµπορικών – οικονοµικών ανταλλαγών. Αλλωστε δεν είναι κρυφό ότι η Γιουροβίζιον των 125 πλέον εκατ. τηλεθεατών µπορεί να γίνει εξαιρετική πλατφόρµα για την προώθηση εµπορικών στόχων και της «καλής» διεθνούς εικόνας µιας χώρας. Υπερβολές για ένα τηλεοπτικό ποπ «πανηγυράκι», όπως κάποιοι λένε; Η ιστορία της αζέρικης συµµετοχής στη Γιουροβίζιον, ως τη νίκη, µπορεί να πείσει και τους πλέον δύσπιστους για το αντίθετο...
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι ιστοσελίδες των φαν του διαγωνισµού, ακόµη και δίκτυα όπως το BBC, µιλούσαν για εκτιµήσεις που ανέβαζαν το ποσό το οποίο δαπάνησαν οι Αζέροι για την προώθηση του φετινού νικητήριου τραγουδιού σε πάνω από τα 20 εκατ. δολάρια που κάποιοι πίστευαν πως είχαν δοθεί το 2010 για την προώθηση του «Drip Drop» της Σαφούρα (κατάφερε τελικά να φτάσει µόνο στην πέµπτη θέση στον διαγωνισµό, στο Οσλο).
Ποσόν που θεωρείται ότι προέρχεται από πετρελαϊκή εταιρεία του Αζερµπαϊτζάν (τα πετροδολάρια που λέγαµε) η οποία δεν έκρυβε την πρόθεσή της «να στηρίξει µε κάθε τρόπο το τραγούδι».

1 σχόλιο:

  1. gay super hero
    "Κι ενώ όλοι μας διαπιστώνουμε χρόνο τον χρόνο, κυρίως μετά την έναρξη της συμμετοχής των χωρών της Αν. Ευρώπης, ότι η Γιουροβίζιον ετεροφυλοφιλοποιείται με επιταχυνόμενο ρυθμό"Aυτό φαντάζομαι δεν συμπεριλαμβάνει τη νικητήρια συμμετοχή της Σερβίας το 2007;

    erva_cidreira
    Και η Σλοβενία είχε στείλει συγκρότημα με διαφυλικές γυναίκες. Όμως η Γιουγκοσλαβία είναι παλιά καραβάνα...Φοβάμαι ότι η ετεροφυλοφιλοποίηση έχει να κάνει περισσότερο με την πίεση που μοιάζει να ασκεί ένα ολοένα αυξανόμενο κοινό ετεροφυλόφιλων θεατών(ακροατών), κυρίως από τις ανατολικές χώρες, που καταλήγει να επιβάλει μια σφαγίδα mainstream, με ό,τι αυτό σημαίνει σε θεματική, αισθητική και ήχο.

    gay super hero
    Δεν νομίζω ότι ήταν διαφυλικές αυτές που λες. Από ό,τι θυμάμαι ήταν απλά drag-queens όπως άλλωστε ήταν και η Verka Serduchka που εκπροσώπησε την Ουκρανία το 2007. Και την αμέσως επόμενη χρονιά είχαμε ένα νικητή από τη Ρωσία που είχε ξεχωρίσει για τις αισθησιακές φωτογραφίες του σε γκέι περιοδικά.Aυτό που είναι αδιαμφισβήτητο είναι ότι τα ετερό ντουέτα "πουλάνε" στη Eurovision (όπως οι φετινοί απαράδεκτοι νικητές).

    ΑπάντησηΔιαγραφή