5.6.10

Η ΧΑΜΕΝΗ ΠΕΡΗΦΑΝΙΑ ΤΩΝ ΕΤΕΡΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

Ετρεροφυλόφιλη περηφάνια: Αγνοείται
[...]Στο ριάλιτι ‘Μια νύφη για το γιό μου’ προβάλλονται οι ετεροφυλόφιλες συμπεριφορές της οικογενειακής ζωής και του με-το-στανιό έρωτα. Μια εκπομπή που βρίθει στερεοτύπων που ευτελίζουν την αξιοπρέπεια της ετεροφυλόφιλης σεξουαλικότητας. Οι εικόνες της πεθεράς-μπαμπούλα, του μαμάκια Καζανόβα με τις ληγμένες καπότες στο πορτοφόλι και της δουλάρας με το σύνδρομο γεροντοκόρης από τα 22 είναι αρκετές για να απορρίψει κανείς την προοπτική του θρίλερ που ονομάζεται οικογένεια. Ακριβέστερα, αυτό το περιεχόμενο πολώνει τα υποκείμενα και ενισχύει τις υπάρχουσες στάσεις τους. Με αυτή την εκπομπή μοιάζουν να αντιστρέφονται οι ρόλοι του βλέμματος: το ΛΟΑΤ υποκείμενο, ασφαλές στον αποκλεισμό του από την επιλογή του ορθόδοξου γάμου, μπορεί να διασκεδάζει με την κατάντια του ερώτα όπως διαμεσολαβείται από καρικατούρες ετεροφυλόφιλων υποκειμένων. Το θέαμα είναι πραγματικά ταπεινωτικό, ωστόσο σε αντίθεση με την απεικόνιση των ΛΟΑΤ υποκειμένων εδώ τα συγκεκριμένα υποκείμενα μπορούν να μπουν σε μια καραντίνα νοήματος καθώς δεν ταυτίζονται με το σύνολο του ετεροφυλόφιλου βίου.
Επ’ αφορμή του σημερινού gay pride, θα έπρεπε να αναρωτηθούμε πόσο περήφανη μπορεί να είναι η θεσμικά κατοχυρωμένη κοινωνία των ετεροφυλόφιλων. Τα παραδείγματα αδιαμαρτύρητης εκχώρησης του χειρισμού της ορατότητάς τους στην εταιρική μηχανή των μεσοποιημένων νοημάτων, επικυρώνουν την αναγκαιότητα της επιλογής του αυτοπροσδιορισμού των δικαιωμάτων της ΛΟΑΤ αλλά και κάθε άλλης μειονοτικής κοινωνικής ομάδας. Είναι προφανές πως σε αυτή την κοινωνία της διαχείρισης και των ατομικών δικαιωμάτων είναι εξαμβλωματικός ένας λόγος που επιβάλλεται από την κυρίαρχη ιδεολογία στις επιμέρους ομάδες. Κανένας που δεν ανήκει στην ΛΟΑΤ κοινότητα δεν μπορεί να κανονίζει τι και πως θα διεκδικηθεί από αυτή. Επί παραδείγματι, οι ερωτήσεις στο γενικό πληθυσμό περί του δικαιώματος του γάμου για τα ΛΟΑΤ άτομα έχουν μόνο κοινωνιολογική αξία και δεν μπορούν να επηρεάζουν καμία άσκηση πολιτικής και διεκδίκησης. Η ισότητα και η αυτοδιάθεση είναι αστικά συνταγματικά δικαιώματα για όλους.

http://raresteak.wordpress.com

83 σχόλια:

  1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι πολύ λυπηρό να μιλάνε για κατασκευασμένες γυναίκες ειδικά στη γιορτή της LGBT υπερηφάνιας. Για μένα που έχω υποστεί ρατσισμό και απόριψη είναι πολύ μεγάλη απογοήτευση να βάζει το Απέναντι πεζοδρόμιο άρθρα που μιλάνε για κατασκευασμένη γυναίκα. Δεν με ενδιαφέρει να έχω αποδοχή από αυτά τα άτομα με τις προκαταλήψεις αλλά έχω την απαίτηση να μας σέβονται οι δικοί μας συνδικαλιστές σαν διαφυλικές και σαν διεμφυλικές πολίτισσες. Το άκουσα στο πάρτι και ήθελα να το δω με τα μάτια μου για να το πιστέψω.

    Καταδικάζουμε την τρανσοφοβία και το Απέναντι πεζοδρόμιο έχει υποχρέωση να διευκρινίσει αν θεωρεί κατασκευασμένες γυναίκες αυτές που έχουνε κάνει διορθώσεις και επέμβαση προσθετικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμη,
    Το Απέναντι Πεζοδρόμιο, όπως γνωρίζεις, αναδημοσιεύει κείμενα ποικίλης προέλευσης χωρίς αναγκαστικά να υιοθετεί τις απόψεις των συγγραφέων τους ή συχνά διαφωνώντας με αυτές. Γνώμονας είναι το ενδιαφέρον που αυτά μπορεί να παρουσιάζουν για συζήτηση ή οι πληροφορίες που προσφέρουν.
    Η συγκεκριμένη ανάρτηση θεώρησα ότι θα άξιζε να προσεχθεί. Αναδημοσίευσα το τμήμα της που προσωπικά θεωρώ περισσότερο ενδιαφέρον και ξαναδιαβάζοντάς το εξακολουθώ να διατηρώ την ίδια γνώμη. Οι επισημάνσεις σου που αφορούν το μη δημοσιευμένο τμήμα του και, ενδεχομένως, θέτουν ένα σοβαρό ζήτημα υπόρρητης αναπαραγωγής αρνητικών στερεοτύπων νομίζω ότι θα έπρεπε να σχολιαστούν και ς να διευκρινισθούν στο ίδιο το ιστολόγιο του raresteak. Πιθανώς να διαπιστώσεις ότι υπήρξε παρανόηση από μέρους σου ή να επιβεβαιωθεί ότι μια λοαδ κοινωνιολογική προσέγγιση μπορεί με πλάγιο τρόπο να διατηρεί και να επιβεβαιώνει προκαταλήψεις που πιστεύει ότι αντιμάχεται.
    Θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις να θέσεις εκεί τις όποιες αντιρρήσεις σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Stassa,
    Για την ακρίβεια, στο μη δημοσιευμένο στο Α.Π. τμήμα της ανάρτησης, μιλάει για "κακέκτυπο του τραβεστί".
    Μπορείς, λοιπόν, καθώς τα σχόλια του raresteak είναι ανοιχτά να διατυπώσεις εκεί τις αντιρρήσεις σου.
    Να σου θυμίσω, πάντως, ότι εσύ έχεις γράψει για τους άνδρες ομοφυλόφιλους πολύ χειρότερα, και γενικά και σε προσωπικό επίπεδο.
    Επίσης να θυμίσω ότι στην εκπομπή του Θεοδωράκη για τις "Κούκλες" ακούστηκαν "τέρατα" από διαφυλικές γυναίκες σε βάρος των ομοφυλοφίλων και δεν είδα επίδειξη ανάλογης ευαισθησίας.
    "Ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω". Δεν νομίζεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. όταν η περηφάνια του ενός σημαίνει ντροπή για τους άλλους, μόνο τέτοια θα γίνονται
    Το δημοσιεύω επειδή συμφωνώ απόλυτα μ’ αυτό που λες. Κι είμαι βέβαιος ότι όλοι έχουμε τη στοιχειώδη νοημοσύνη να το αντιληφθούμε.

    Ωστόσο, σ’ έναν διάλογο, ή σε μια δημόσια παρέμβαση, συζητάμε όχι για να επιδείξουμε τη συμφωνία μας, που κάλλιστα θα μπορούσε να μην υπάρχει, όσο για να ανταλλάξουμε απόψεις, να ακούσουμε τις ιδέες των άλλων, να εκφράσουμε τη γνώμη μας, να την αλλάξουμε ή να καταγράψουμε τα όρια της επικοινωνίας μεταξύ μας.
    Κι όπως η ανώνυμη από πάνω επισημαίνει είναι απογοητευτικό όταν συναντάμε έλλειψη σεβασμού και οδυνηρή επιθετικότητα.
    Όμως είναι πάντοτε έτσι;
    Προσωπικά, έχω διαπιστώσει ότι ένα μεγάλο μέρος της πικρίας μας οφείλεται στο ότι είμαστε μονίμως βιαστικοί να καταλήξουμε σε συμπεράσματα πριν καν σιγουρευτούμε ότι λειτουργεί η επικοινωνία και το όποιο «μήνυμα» είναι κατ' αρχάς κατανοητό απ’ όλους μας. Μετά τα λόγια φέρνουν άλλα λόγια, οι παρερμηνείες παρεξηγήσεις, ύβρεις και λεκτικούς προπηλακισμούς, ο εγωισμός μας δεν μας επιτρέπει να ζητήσουμε συγγνώμη εκεί που φταίμε και καταλήγουμε στη σιωπή, που κάνει το θόρυβο των «τενεκέδων» ακόμη πιο εκκωφαντικά επιβλητικό κι αβάσταχτο.
    Δεν είναι κρίμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Άρα καταλαβαίνεις γιατί αποφεύγω να σχολιάζω σε άλλα ιστολόγια, όταν δεν είμαι πεπεισμένος ότι υπάρχουν οι συνθήκες να ακουστώ, ή όταν δεν θέλω να φέρω σε δύσκολη θέση τους από μόνους τους απρόθυμους διαχειριστές τους να τις επιβάλουν.
    Φτώχεια, για όλους μας. Δυστυχώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Με προσβάλεις προσωπικά σαν άτομο όταν μου λες ότι μπορεί να έχω παρανοήσει. Ξέρω να διαβάζω και κατάλαβα το ίδιο πράγμα με τη Στάσσα. Το άλλο ιστολόγιο δεν το ξέρω και δε με ενδιαφέρει να μου δώσει διευκρινίσεις.

    Γράφεις ότι γνώμονας για τα κείμενα που αναδημοσιεύεις είναι το ενδιαφέρον που αυτά μπορεί να παρουσιάζουν για συζήτηση και εγώ σε παρακάλεσα να μας πεις τις δικές σου απόψεις για να γίνει συζήτηση. Λυπάμαι πολύ αλλά δε βλέπω να έχεις κανένα ενδιαφέρον για συζήτηση αφού με στέλνεις ευγενικά να σχολιάσω στο άλλο ιστολόγιο. Αυτό που βλέπω είναι ότι θέλεις να κρατήσεις για τον εαυτό σου το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου.

    Αλεξάνδρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γράφω ότι τα κείμενα που αναδημοσιεύω είναι για το ενδιαφέρον που αυτά μπορεί να παρουσιάζουν για συζήτηση και δεν έχω αντίρρηση να συζητήσουμε σχετικά με το απόσπασμα που επέλεξα να παραθέσω.
    Νομίζω ότι θα πρέπει να είναι πλέον σαφές το τι εννοώ.
    Τα υπόλοιπα αφορούν τον raresteak, τον οποίον δεν προτίθεμαι να εκπροσωπήσω ή να ερμηνεύσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μου απευθύνεσαι σαν να με θεωρείς χαζή και αυτό είναι κάτι που με προσβάλει προσωπικά όπως σου είπα. Σου ζήτησα να εκπροσωπήσεις ή να ερμηνεύσεις κανένα; Παρακάλεσα το Απέναντι πεζοδρόμιο να διευκρινίσει αν θεωρεί κατασκευασμένες γυναίκες αυτές που έχουνε κάνει διορθώσεις και επέμβαση προσθετικής. Δεν θέλεις να το κάνεις και αυτό λέει πολλά.

    Δε θα σου πω τα συμπεράσματα από αυτό που κάνεις. Το αφήνω στην κρίση αυτών που καταλαβαίνουνε ότι μερικά ιστολόγια στην Ελλάδα δεν είναι αυτό που νομίζουμε. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να μάθουμε να συζητάμε με ειλικρίνεια και να έχουμε καθαρές θέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. stassa: ...αυτό πάλι είναι σχόλιο που πηγαίνει στον raresteak, τον οποίο δε θεωρώ οτι έχει τη νοημοσύνη να το ερμηνεύσει

    stassa,

    "υπό άλλες άλλες συνθήκες θα παρέμενες σιωπηλή καθώς θα επεξεργαζόσουν την γνώση που έλαβες" από τον raresteak. Aν δεν μπορείς να παραμένεις σιωπηλή την ώρα που σου μεταδίδει τη γνώση του, φάε μάνγκος...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. "Εκείνο που σας ενδιέφερε ήταν η δική μου άποψη;" Για τι;

    Για κάτι που δεν γράφτηκε ποτέ στο Α.Π.;
    Για κάτι που "ακούστηκε" (από ποιούς;) σε ένα πάρτυ κι εγώ έχω την "υποχρέωση να διευκρινίσω";
    Για κάτι που αποτελεί προϊόν ερμηνείας;
    Για κάτι που υποτίθεται ότι επιβεβαιώνει την κρίση ότι ότι "μερικά ιστολόγια στην Ελλάδα δεν είναι αυτό που νομίζετε (ποιοι;)".

    Δουλευόμαστε τώρα και μεταξύ μας ή μου φαίνεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Επίσης θα μπορούσε να μου ζητηθούν διευκρινίσεις για τα όσα γράφει, ή θεωρούν κάποιοι ότι γράφει, ο raresteak στο ιστολόγιό του για τους νεκρούς της Marfin ή την Άννα Διαμαντοπούλου. Βγάζει αυτό πουθενά;

    Ας είναι όμως.
    Μπορείς εσύ να μου πεις με ένα ναι ή ένα όχι, αν κάποιος γράψει για έναν άνδρα που έχει κάνει body building ότι είναι χτισμένος, αυτό είναι διαπίστωση, σχήμα λόγου ή έκφραση ανδροφοβίας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ασφαλώς και δεν μπορείς να απαντήσεις με ένα ναι ή ένα όχι, πόσο μάλλον να δώσεις διευκρινίσεις για λογαριασμό αυτού που, υποθέτουμε τώρα, θα το έγραφε.
    Θα έπρεπε να ξέρεις ποιος το είπε, σε τι κειμενικό πλαίσιο, με ποια πρόθεση κλπ. Δεν είναι θέμα για να κριθεί η δική σου ευθύτητα και ειλικρίνεια.
    Κι αυτά τα γράφω παρ' ότι προσωπικά αντιλαμβάνομαι ότι κάποιος με βιωματική εμπειρία, όπως η Αλεξάνδρα, μπορεί να είναι πιο ευαίσθητος σε θέματα διακρίσεων και να "πιάνει στον αέρα" θέσεις, προθέσεις ή διαθέσεις σε σχέση με τους υπόλοιπους που προσεγγίζουν το θέμα, ας πούμε, πιο θεωρητικά.

    Απορία: το "συνδικαλιστές" (έχω την απαίτηση να μας σέβονται οι δικοί μας συνδικαλιστές σαν διαφυλικές και σαν διεμφυλικές πολίτισσες) είναι δόκιμο, καλό, κακό, ποιους αφορά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Γράφεις: προσωπική μου άποψη είναι οτι η ελευθερία του ενός σταματάει εκεί που αρχίζει το σώμα του άλλου

    Γράφει ο raresteak: [...] αποτελεί παράδειγμα κατασκευασμένης γυναίκας από το κακό γούστο ενός φαλλοκρατικού ηδονοβλεπτικού ματιού [...] παραμένει μια ετεροπροσδιορισμένη κατασκευή όχι του ίδιου του φορέα-υποκειμένου που φιλοτεχνεί μια τραβεστί ονείρωξη στη σάρκα του αλλά ενός ματιού της εξουσίας [...] το σεξ επενδύεται στην φύσει μη συγκρουσιακή και άνευ ιδεολογίας ενημέρωση για τον καιρό ως η ιδεολογία που λείπει.

    Τελικά, πώς οριοθετείται η ελευθερία του ενός από το σώμα του άλλου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. erva_cidreira,
    συντάσσομαι πλήρως με τα "επιχειρήματα" που προβάλλεις, τα οποία άλλωστε είναι αναμφίβολα γεγονότα:

    Ναι, η Αλεξάνδρα γράφει ότι "το" άκουσε σε κάποιο πάρτυ. Ναι, δεν το έχεις γράψει εσύ, άλλος το έχει γράψει. Ναι, δεν μπορείς να γνωρίζεις την πρόθεσή του και πολύ περισσότερο δεν μπορείς να ερμηνεύσεις τον συγγραφέα.

    Όμως όλα αυτά είναι λόγος για να γίνει ανατολικό ζήτημα μία ερώτηση αναγνώστριας; Ποια σημασία έχει από ποιους το άκουσε; Σημασία έχει πως η ερώτηση που σου έκανε δεν είχε ως βάση κάποια φήμη ή κάποιο κουτσομπολιό αλλά κάτι που διάβασε στην παραπομπή σου. Και από όσο μπορώ να διαβάζω, δεν ζητάει να ερμηνεύσεις κάποιον άλλον, αλλά να εκφράσεις την άποψή σου για ένα θέμα που την απασχολεί και που νομίζει ότι είναι της "ειδικότητας" του Απέναντι Πεζοδρόμιου. Δεν κάνει αδιάκριτη προσωπική ερώτηση και απορώ γιατί αρνείσαι με τέτοια επιμονή να γράψεις την άποψή σου.

    Για να απεγκλωβιστείς, (22 σχόλια κιόλας!), πες ότι δεν τη διάβασε πουθενά και ότι πολύ απλά θέλει να μάθει τη γνώμη σου σε μια καταδική της απορία, που δεν έχει σχέση ούτε με ό,τι έχεις γράψει εσύ ούτε με ό,τι έχει διαβάσει κάπου αλλού. Ποιος είναι ο λόγος που προτιμάς να γράψεις χίλιες λέξεις παρά να απαντήσεις, δεν καταλαβαίνω. Βρίσκεις πως είναι ερώτηση-παγίδα;


    (για να αποφύγουμε κάθε παρανόηση, να διευκρινήσω πως εγώ δεν αναμένω απάντηση στο ερώτημα που σου υπέβαλε η Αλεξάνδρα, ούτε νομίζω πως έχεις υποχρέωση απάντησης σε κάθε ερώτηση σχολιαστού.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Βρε, stassa, παίζουμε με τις λέξεις τώρα;
    Αυτό που καταλαβαίνω να λέει ο raresteak είναι ότι πρόκειται για ένα εμπρόθετα κατασκευασμένο σώμα με σκοπό να εξυπηρετήσει μια επιθετική ιδεολογία;
    Θεωρείς ότι αυτό μπορεί να συνιστά ή όχι μια απειλή για την ελευθερία των άλλων;
    Και σε κάθε περίπτωση, νομιμοποιούνται οι εκφραστές και οι παθητικοί αποδέκτες της ιδεολογίας αυτής να κανονίζουν τι θα διεκδικηθεί και πώς από την λοαδ κοινότητα;
    Σ' αυτό το τελευταίο ερώτημα ο raresteak απαντά όχι, εσύ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Stassa, αν διαβάζω σωστά, μιλάει για μια συγκεκριμένη ιδεολογική εκδοχή, την φαλλοκρατική ηδονοβλεπτική, που προβάλλει το πρότυπο της γυναίκας-γκόμενας στο δελτίο καιρού του Star και της γυναίκας-μάνας αγοριού-πεθεράς και της γυναίκας-μελλοντικής συζύγου-μητέρας των παιδιών του στο ριάλιτι ‘Μια νύφη για το γιό μου’ και όχι για την ετεροφυλοφιλία γενικά.
    Μπορεί ο raresteak να χρησιμοποιεί έναν επιθετικό λόγο που, δικαιολογημένα ή λιγότερο δικαιολογημένα, ίσως να εκλαμβάνεται σαν προσβλητικός ή απαξιωτικός, αλλά δεν είναι
    α-νόητος όπως τον παρουσιάζεις.
    Για μένα το πρόβλημά του είναι ότι συχνά δεν κατορθώνει να συνταιριάξει ικανοποιητικά στα κείμενά του τον δικό του πολιτισμικό ορίζοντα, του γκέι άνδρα διχασμένου ανάμεσα στην αμερικανική και γαλλική κουλτούρα, με εκείνον των αναγνωστών του, ετεροφυλόφιλων-«αντιεξουσιαστών»- που στην καλύτερη περίπτωση φιλοδοξούν να περνιούνται για queer. Αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Κατά τη γνώμη μου από εκεί αρχίζει κι εκεί τελειώνει, αλλά χρησιμοποιεί μεθόδους επικοινωνίας που ξέρει ότι λειτουργούν σ’ αυτούς που τον διαβάζουν, όπως αυτές που περιγράφεις (πρόκληση, αλαζονεία). Το ζήτημα είναι ότι εσύ τον αγνοούσες και πιθανώς θα συνεχίσεις να το κάνεις, εκείνος δείχνει απρόθυμος να μπει σε διάλογο μαζί σου, άρα και στο μέλλον μάλλον θα συνεχίσει να επικαθορίζεται η γραφή του από την αντιληπτική ικανότητα του ίδιου αναγνωστικού κοινού. Και με δεδομένη τη φτώχεια του λοαδ θεωρητικού και κριτικού λόγου στη χώρα μας πιστεύω ότι είναι κρίμα.
    Κάτι όμως που δεν συζητήσαμε, και η Αλεξάνδρα ίσως το υπαινίχθηκε, είναι η περίπτωση διαφυλικών γυναικών που διαμορφώνουν την σωματική εικόνα τους όχι με βάση τη δική τους επιθυμία αλλά για να εξυπηρετήσουν την φαλλοκρατική ιδεολογία που συζητάμε, φυσικά με το ανάλογο προσωπικό όφελος σε αποδοχή ή επαγγελματική αποκατάσταση. Γνωρίζεις ότι αυτό είναι κάτι που μπορεί άλλες διαφυλικές γυναίκες να το εκλαμβάνουν ως επιθετικό περιορισμό της δικής τους ελευθερίας και για πολλά χρόνια υπήρξε σημείο τριβής με ένα μεγάλο κομμάτι του φεμινισμού. Έχω την εντύπωση ότι περισσότερο από το πώς χρησιμοποιεί το κείμενο του raresteak τη λέξη τραβεστί αυτή η υπόρρητη αναλογία είναι που μπορεί να δυσαρεστεί. Ή όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. stassa,

    μην παιδεύεσαι με χαρακτηρισμούς της ...γραφής του "απρόθυμου" μπλόγκερ (λες και δήλωσες πως θέλεις να ανοίξεις μαζί του συζήτηση). Ο πιο πετυχημένος χαρακτηρισμός έχει ήδη δοθεί από τον j95, τότε που ο αυτός ο μπλόγκερ έγραφε για την ταμία του σούπερ μάρκετ που δεν ήθελε να ρουφήξει σιωπηλή και ευγνωμονούσα την γνώση που της μετέδιδε. Μικρές αλλά ιστορικές στιγμές της μπλογκόσφαιρας.

    Είναι αισιόδοξο και παρήγορο, πάντως, που η δική σου αντιληπτική ικανότητα είναι τέτοιου μεγέθους που σε κάνει να μην στέκεσαι στην βιτρίνα αλλά να μπαίνεις μέσα στο μαγαζί και να μπορείς να διακρίνεις το πραγματικό περιεχόμενό του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. wow, τί σεντόνι είναι αυτό; (κι άργησα να το πάρω χαμπάρι με τα σούρτα φέρτα μου). Συγγνώμη αλλά δε προλαβαίνω να το διαβάσω όλο.

    erva, αφού σε ευχαριστήσω για την αναδημοσίευση, να σε ευχαριστήσω που καταφέρνεις κάτι προφανώς πολύ δύσκολο στις μέρες μας: να είσαι αναγνώστης του κειμένου που διαβάζεις και όχι των angst-fueled νοημάτων που ενδεχομένως κρύβει ο εκάστοτε αναγνώστης. Δεν είναι τυχαία τόσο πετυχημένο το blog σου, έχεις αυτό που λέμε καθαρό editing eye και όχι παπαδίστικο ευαγγελικοπαραβολικό μίσος, όπως κάποιοι 'θιγμένοι'.

    Φυσικά δεν έχω αναγκη να υπερασπιστώ τον εαυτό μου από ακροθιγείς αλλοτριωμένους τάχα αναγνώστες. Μια παράκληση: απλά να διαβάζετε το κείμενο.

    Μια μόνο παρατήρηση από τις αντιδράσεις των διαφόρων τσουτσεκίων: Αυτό που ενοχλεί στις μέρες μας της 'απονευρωμένης (κουήρ;) ανεκτικότητας' είναι κάθε είδους κριτικός λόγος. Είναι μια πολιτική παρεκτροπή που μας εγκλωβίζει γενικότερα.

    Και για φινάλε, κορίτσια μαζευτείτε να κάνω κατήχηση (:-Ρ): Αλήθεια όταν οι φεμινίστριες έκαιγαν τα σουτιέν τους μήπως θα έπρεπε να τις ψέγουμε γιατί δεν ήταν περήφανες που αυτά τόνιζαν τα υπέροχα βυζιά τους;

    [Συγγνώμη erva για την κατάχρηση χώρου]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. 'Για μένα το πρόβλημά του είναι ότι συχνά δεν κατορθώνει να συνταιριάξει ικανοποιητικά στα κείμενά του τον δικό του πολιτισμικό ορίζοντα, του γκέι άνδρα διχασμένου ανάμεσα στην αμερικανική και γαλλική κουλτούρα, με εκείνον των αναγνωστών του, ετεροφυλόφιλων-«αντιεξουσιαστών»- που στην καλύτερη περίπτωση φιλοδοξούν να περνιούνται για queer. Αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα.'

    Έχει γούστο αυτή η εξ αποστάσεως δημόσια (ψυχ)ανάλυση. Erva αλήθεια με συγκινείς. Αν δεν τον είχα βρει ήδη, θα έλεγα πως ίσως βρήκα τον άντρα της ζωής μου ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Όλοι μας είμαστε "κατασκευασμένοι"
    Ιδίως οι Str8.
    Η διαφορά μας ως ΛΟΑΔ;
    Είμαστε περισσότερο συνειδητοποιημένοι.
    Πόλωση υπάρχει παντού και τα αποτελέσματά
    της είναι διάχυτα στην ΛΟΑΔ κοινότητα με μία τάση
    προς άμβλυνση στις νέες γενιές.
    Κάτω από αυτή την αντίληψη η κάθε τζούλια
    Είναι ένα μπαγιάτικο προϊόν των αφεντικών
    στο όνομα του φαλλοκεντρικού καπιταλισμού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Στο βιβλίο The Trans-Sexual Empire: The Making Of The She Male (1979), Η J. Raymond υποστηρίζει ότι ο ίδιος ο διασεξουαλισμός είναι προϊόν μιας κοινωνίας στερεότυπων ρόλων των δύο φύλων.
    Αν δεν είχαμε δύο αυστηρά καθορισμένους ρόλους, δεν θα ήταν απαραίτητο για τους ανθρώπους να καταφεύγουν σε δραστικές ενέργειες, όπως η εγχείριση για να περάσουν από τον ένα ρόλο στον άλλο. Απλώς θα συμπεριφέρονταν όπως τους ευχαριστούσε.
    Η Raymond επισημαίνει ότι είναι ειρωνεία, σε μια εποχή που τα στερεότυπα των ρόλων των δύο φύλων και ο περιοριστικός τους χαρακτήρας αμφισβητούνται από την κοινωνία, το διασεξουαλικό κίνημα να κατευθύνεται αντίθετα ορίζοντας το φύλο με βάση όρους της ανατομίας και θεωρώντας ότι οι ρόλοι θα πρέπει να καθορίζονται με σαφήνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ντάξει έρβα, πήρες την απάντηση που δεν ήθελα να σου δώσω. Σβήνω τα σχόλιά μου, σου εξήγησα οτι δεν πρόκειτα να κάθομαι εγώ να συζητάω σοβαρά και να με δουλεύουνε.

    Μάλιστα. Εσύ συζητάς σοβαρά κι εγώ σε δουλεύω ή εκβιάζω απαντήσεις που δεν θέλεις να δώσεις.
    Τι να πω...
    Ίσως να σου δώσω μια φιλική συμβουλή: Οι μυστικές ιδιωτικές επικοινωνίες μέσω e-mail με συγκεκριμένους σχολιαστές στη διάρκεια μιας δημόσιας συζήτησης συνήθως δεν βγαίνουν σε καλό. Καταλαβαίνεις, υποθέτω, τι εννοώ.

    Για τα υπόλοιπα θα επανέλθω αργότερα. Βλέπεις, και οι ιστολόγοι πρέπει να δουλέψουμε κάποιες ώρες για να βγάλουμε το ψωμί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. ...το ήθος του ρήτορα ...το ήθος του εισαγγελέα

    λυπάμαι πραγματικά γιατί είναι άδικο για τον erva και την αξιόλογη δουλειά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. stassa: Δε με δουλεύεις εσύ, έρβα. Εσύ με υποτιμάς.
    Με συγχωρείς που καταχράστηκα τον πολύτιμο χρόνο και χώρο σου και συγχαρητήρια κι από μένα για το επιτυχημένο μπλογκ σου.


    Δεν σε υποτιμώ. Απλώς δεν κατάφερα να σε προφυλάξω. Αλλά από τις "ιδωτικές συνομιλίες" να ξέρεις ότι την έπαθαν κι άλλοι. Κάποιοι, μάλιστα, ακόμη κι εξυπνότεροι από εσένα, αν αυτό μπορεί να σε ανακουφίσει.
    Να ξέρεις πάντως ότι το Α.Π., επιτυχημένο ή όχι, θα βρίσκεται εδώ όταν πραγματικά θα καταλάβεις πρόσωπα και πράγματα και θα εξακολουθεί να έχει ανοιχτά τα σχόλιά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Δηλαδή εσύ παίρνεις το μέρος του ρερστέηκ όχι επειδή συμφωνείς μ' αυτά που γράφει αλλά επειδή έχει κόντρα με αυτούς που έχεις κόντρα κι εσύ;

    Κάνε με να πιστέψω τώρα ότι όντως δεν καταλαβαίνεις τι διαβάζεις.
    Πού παίρνω το μέρος κάποιου, μου λες;
    Εκείνο που σου γράφω είναι ότι κατά την προσφιλή τακτική της η Κσ-μ αφήνοντας εμπρηστικά μηνύματα στον raresteak, στέλνοντας e-mail σε σένα και δυο spam σε μένα, που δεν μπήκα στον κόπο καν να τα διαβάσω, κατάφερε να τινάξει στον αέρα τη συζήτηση που όπως φαίνεται υπήρχαν κι άλλοι που παρακολουθούσαν κι ενδιαφέρονταν να σχολιάσουν. Από καθαρή κακία. Και συ κι ο raresteak πέσατε στην παγίδα της (εκείνη άλλωστε δεν μίλησε πρώτη, αθώα τάχα, για παγίδα;) κι εγώ που την έβλεπα την άφησα να πραγματοποιήσει τα σχέδια της.
    Ας ξέρει, όμως, ότι σχόλιό της δεν πρόκειται να δημοσιευτεί ξανά στο Α.Π. κι ας με καταγγείλει για λογοκρισία, όπως απειλεί χρόνια τώρα, στα σκουπιδομπλόγκ που έχουν στηθεί για να εκβιάζουν ιστολόγους ή στα φόρα που ξημεροβραδιάζεται. Σιγά την απειλή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Ναι, ΟΚ έρβα, εσύ κατάλαβες και τον ρερστέηκ και την Κατερίνα κι εμένα, όλοι οι άλλοι είμαστε ή κακοί ή κουτοί.

    Να σου πώ όμως μυαλό μου, είδες πότε άφησα εγώ σχόλιο στον ρερστέηκ και σε σένα; Το είδες. Πιο πριν, είχες κάποιο λόγο να σκεφτείς οτι έχω διαβάσει το ποστ του ρερστέηκ; Δεν είχες. Είχε κάποιο τρόπο να το ξέρει η Κατερίνα αφού δεν είχες εσύ; Δεν είχε. Είχε άρα κάποιο λόγο να μου στείλει μέηλ για να με βάλει να φαγωθώ με τον ρερστέηκ; Δεν είχε. Είναι δυνατόν να διαπιστώσεις πώς βρέθηκα στο ποστ του Ρερστέηκ; Είναι γιατί κλίκαρα στο λινκ από το μπλογκ σου κι έχεις sitemeter. Αν μου είχε στείλει το λινκ η Κατερίνα στο μέηλ κι είχα πάει από 'κει θα ήταν δυνατόν να το διαπιστώσεις; Θα ήταν με τη βοήθεια του ρερστέηκ γιατί θα φαινόταν οτι μπήκα στον ρερστέηκ από ένα yahoo mail. Είναι δυνατόν να διαπιστώσεις πότε άφησα σχόλια στο μπλογκ του ρερστέηκ και στο δικό σου; Είναι, από τα timestamps των σχολίων και από το sitemeter το δικό σου, άντε κι απ' τον ρερστέηκ αν τον ρωτήσεις. Είναι δυνατόν να διαπιστώσεις πότε είδε πρώτη φορά η Κατερίνα το ποστ του ρερστέηκ και το δικό σου; Είναι, πάλι από το sitemeter σου και τον ρερστέηκ. Μπορείς απ' αυτό να καταλάβεις με ποιά σειρά μπήκαμε η Κατερίνα κι εγώ στο μπλογκ του ρερστέηκ; Μπορείς. Μπορείς απ' όλα αυτά να καταλάβεις αν ξεκίνησα να διαμαρτύρομαι για το ποστ του ρερστέηκ πριν ασχοληθεί η Κατερίνα; Μπορείς. Το κάνεις; Να σε δω.

    Μέχρι τότε; Τί λενε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. "Συγγνώμη Tim Berners Lee που έχουμε μετατρέψει την υπέροχη εφεύρεσή σου στην μετεξέλιξη απ' τα πετεγολέτσα που κάνανε οι γιαγιάδες στα χωριά πριν εξήντα χρόνια και το κοροϊδεύαν κιόλας". Αυτό. Λένε. Αυτό. Πές' το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Stassa, αρκετά πια με το παιχνίδι γράφω σβήνω σχόλια. Δεν είσαι μικρό παιδί.
    Πεισματάρα και ξερόλα είσαι.
    Γιατί αν δεν ήσουν, θα καταλάβαινες ότι αυτό που έγινε έχει ξαναγίνει στο παρελθόν αμέτρητες φορές κι ότι και οι τρεις μας την πατήσαμε σαν κουτορνίθια.
    Κι αν εξακολουθείς να μην καταλαβαίνεις, ρώτα μερικές/ούς φίλες/ους σου που έχουν (πικρή) εμπειρία επί του θέματος. Είμαι σίγουρος ότι θα χαρούν να σε διαφωτίσουν.
    Μέχρι τότε αρνούμαι να ξανασυζητήσω μαζί σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Να τελειώνουμε κάποτε απο τους/τις δυσμορφικούς του μποντυμπίλντινγκ της σιλικόνης των τοξικών φαρμάκων-ορμονών, επεμβάσεων στο σώμα και της ανορεξίας.
    Είναι παθολογία του καπιταλισμού.
    Γούστο τους αλλα όχι και να μας επιβάλλουν την σιωπή.
    Εμείς θα είμαστε πάντα υπέρ τις αμβλυσης της πόλωσης μέχρι την πλήρη απελευθέρωση απο τους επιβαλλόμενους απο την πιό άθλια εξουσία, ρόλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Κι αν τελειώναμε κάποτε με τους δυσανεκτικούς;…
    Πάντως, προσωπικά θεωρώ την δικαιολογία του καπιταλισμού ως προξένου όλων των δεινών τουλάχιστον αφελή προσέγγιση.
    Αντιθέτως αν προσεγγίσει κανείς ανθρωπολογικά το θέμα της κατανομής των ρόλων και των προτύπων σωματικής ομορφιάς στον συγχρονικό και διαχρονικό άξονα, θα διαπιστώσει ότι και μεγάλες διαφορές υπάρχουν από κοινωνία σε κοινωνία ή στην ίδια κοινωνία σε βάθος χρόνου, αλλά και ότι αυτές δεν έχουν αναγκαστικά να κάνουν μόνο με την οικονομία.
    Το ζήτημα είναι ότι πάντα υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν πρότυπα ομορφιάς, και πάντα κάποια από αυτά η εξουσία θα τα ιδεολογικοποιεί για να εξυπηρετήσει τις δικές της σκοπιμότητες. Το ερώτημα είναι που μπορεί να μπει, κι αν αυτό είναι δυνατό, το όριο ανάμεσα στη νόμιμη και λογικά αποδεκτή επιθυμία του ίδιου του υποκειμένου και την καταναγκαστική επιβολή της από πάνω με γενικότερη στόχευση.
    Και ο raresteak το θέτει προς συζήτηση ( παραμένει μια ετεροπροσδιορισμένη κατασκευή όχι του ίδιου του φορέα-υποκειμένου που φιλοτεχνεί μια τραβεστί ονείρωξη στη σάρκα του αλλά ενός ματιού της εξουσίας ) και η stassa δίνει την δική της έγκυρη άποψη σε σβησμένο πια σχόλιό της ( Για το σώμα των τρανς γυναικών- πρακτικά μιλώντας, τρανς γυναίκες που έχουν προσπαθήσει να ταιριάξουν σε υπερβολικά πορνοπρότυπα έχουν φτάσει να μην ξεμυτάνε απ' το σπίτι τους με το φως του ήλιου- κάθε άλλο παρά όφελος και αποδοχή, για τη δε επαγγελματική αποκατάσταση, αν μιλάμε για την πορνεία, έχει καλώς. Αλλού, όχι βέβαια.
    Στη συζήτηση που λες, η πρώτη αντίρρηση των τρανς ανθρώπων στις κατηγορίες του φεμινισμού οτι "δίνουν υπόσταση στο γένος" ("trans people reify gender") είναι οτι αυτό δεν είναι ίδιον των τρανς ανθρώπων. Άντρες και γυναίκες κάθε σεξουαλικότητας προσπαθούν να ταιριάξουν την εικόνα τους σ' αυτο που πιστεύουν οτι επιθυμούν οι σύντροφοι που θέλουν να προσελκύσουν.
    Η διαφορά με τις τρανς γυναίκες (όχι τόσο τους άντρες) είναι οτι πρακτικά πάντα, αν δεν έχεις από τη φύση σου ένα σώμα που να είναι αποδεκτά θηλυκό, δεν πρόκειται να το αποκτήσεις με αισθητικές επεμβάσεις. Οι περισσότερες τρανς γυναίκες βέβαια έχουμε τυπικά αρσενικά σώματα. Προφανώς αυτός είναι ο λόγος που η εμφάνισή μας προσβάλλει κάποιες εξεζητημένες αισθητικές, που δεν έχουνε επαφή με την πραγματικότητα. Που απαιτούνε δηλαδή, αν δεν μπορούμε να περνάμε τελείως απαρατήρητες, να μένουμε άντρες. Αυτές οι αισθητικές είναι που προσπαθούνε να επιβάλουνε τη ματιά τους, και να περιφρουρήσουνε τις παραδοσιακές (με την χείριστη έννοια) αντιλήψεις για το φύλο. Σίγουρα τις έχω δει και σε τρανς γυναίκες, αλλά είπαμε: καμμία ισχύς, καμμία δυνατότητα επιβολής.
    Αν δηλαδή αυτό θέλει να πει ο ρερστέηκ, απλά κατηγορεί το θύμα για το έγκλημα.
    )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Και ο raresteek μας το παίζει ντίβα με κλειστά τα σχόλια και με την κρυφή ελπίδα ότι έγραψε κάποια σοφία, κάνοντας και τον τιμητή ήθους.

    Έρβα το πρόβλημα μπαίνει από την στιγμή που ο οποιοσδήποτε για να στιγματίσει συμπεριφορές που θέλει ο ταραγμένος νούς του να καταδικάσει μπαίνει στο τριπάκι να μιλάει για τραβεστί τάδε, τραβεστί δείνα. Και αυτό που κάθε τρεις και λίγο μας λένε περί "τραβεστί-οικονομίας" πρέπει κάποτε να τελειώνει. Να αφήσουν τις εξυπναδοσαχλαμαρίτσες και να μάθουν να σέβονται τα τρανς άτομα. Πριν από την κριτική υπάρχει ο σεβασμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Σε ποιό νησί της πολυνησίας μόλις πάτησε το πόδι η καπιταλιστική TV άρχισαν τα άργανα και πρωτοδιαγνώστηκε βουλιμία, ανορεξία, κατάθλιψη και γενικότερα μίσος προς το σώμα κυρίως στις γυναίκες;
    Μη μου πείς οτι η ρεκλάμα και η διαφήμηση του εμπορίου αποτελεί κοινό "θεσμό" σε όλα τα συστήματα...
    Ας μην πούμε για τα περιοδικά κωστοπουλαίων...
    Αυτά δεν είναι θύτες; Δεν είναι καπιταλιστικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Ασφαλώς ο σεβασμός είναι η βασική προϋπόθεση για δημιουργική κριτική και παραγωγικό διάλογο.
    Φαντάζομαι όμως ότι αυτό είναι ένα αξίωμα που αφορά όλους μας.
    Θα έχεις δει -ή μήπως όχι;- πόσες φορές σε κάποια τρανς ιστολόγια έχει γραφεί με κακόβουλη πρόθεση το "παλιόπουστας", το "σου ... τη μάνα και τον πατέρα" κλπ. Και μάλιστα με συγκεκριμένους αποδέκτες.
    Προφανώς δεν είναι ο σεξουαλικός προσανατολισμός ούτε η ταυτότητα φύλου που μας εξασφαλίζουν ανοσία από τη μισαλλοδοξία ή τη φοβικότητα.
    Μπορούμε ωστόσο να προσπαθήσουμε να συζητήσουμε στοιχειωδώς ψύχραιμα, έστω και για να καταγράψουμε τις διαφορές μας.
    Με επιλεκτικές ευαισθησίες, συμπεριφορές ντίβας και κουτσαβακίστικες πρακτικές δεν θα φθάσουμε πολύ μακριά.
    Είμαι βέβαιος γι' αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. @Tales
    Ξέρεις ελληνικά; Η έκφραση ΄κακέκτυπο του τραβεστί' τι σου λεει; ακόμα μια φορά ο καθένας διαβάζει το θολωμένο μυαλό του και όχι το κείμενο που έχει μπροστά του.

    Θέλεις μήπως να κάνεις και εσύ το μπλόγκ μου χαβούζα όπως η ψυχοπαθής μπλογκομαφία που αναφέρει ο erva;

    Και τελικά όσοι μιλάτε για σεβασμό, αν διαβάσετε τα σχόλια εδώ (και αν μπορούσατε αυτά που οι συγγραφεις τους έχουν σβήσει), οι συκοφαντίες προς εμένα είναι ανευ προηγουμένου. Με αυτό το τρόπο βέβαια ο κάθε συνομιλητής βάζει τον εαυτό του στη θέση ανυποληψίας που του αξίζει.

    @ Stassa

    Σύμφωνα με τον φιλόσοφο Β. Καραποστόλη, η αποχώρηση από τον διάλογο (πόσο μάλλον και το επιλεκτικό σβήσιμο των γραπτών ντοκουμέντων) είναι η μεγαλύτερη μορφή ασέβειας και βαναυστότητας ('Ήπιος Λόγος'). Το ήθος σου ως ρήτορας που καταφάσκει στις συκοφαντίες προς εμένα, χωρίς καν να μου απευθύνεις τον λόγο, και να αναχωρείς με δήθεν συγκαταβατικότητα με την άφιξή μου με καθυστέρηση στον διάλογο, απλά αποδεικνύει πως παραβιάζεις κάθε έννοια δημόσιου λόγου. Όταν παραβιάζονται απλές αρχές ο διάλογος είναι δομικά αδύνατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. @ erva

    Συμφωνώ ότι το ζήτημα της πόλωσης σε ρόλους είναι ευρύτερα ανθρωπολογικό και εξουσιαστικό. Όμως ο καπιταλισμός ως σύστημα είναι 'οικονομία' με την παλιά καλή έννοια: ορίζει όλους τους τομείς της ζωής μας. Στο ύστερο στάδιο που βρισκόμαστε μάλιστα, η οικονομία έχει γίνει αποκλειστικά εικόνες (Debord).

    Το επιχείρημά σου μου φέρνει αυτή την εικόνα: Έχουμε μπροστά μας τον Hanibbal Lecter (καπιταλισμό) και υποστηρίζουμε πως serial killer δεν γίνεσαι μόνο με τις παραστάσεις και τις χημείες που είχε στο μυαλό του ο Hannibal, αλλά και με άλλους τρόπους. Είναι μια πρόταση με αξία αληθείας, αλλά απολύτως ανιστορική και με καμμία πρακτική και κριτική αξία στον δημόσιο διάλογο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Κατερίνα σ-μ:
    Μου αφήσατε δυο μακροσκελή σχόλια μολονότι με σαφήνεια έγραψα ότι δεν πρόκειται να σας ξαναεπιτρέψω να σχολιάσετε στο Α.Π.
    Επιπλέον απειλείτε ότι θα προσφύγετε στη δικαιοσύνη για όσα έγραψα σχετικά με τις απειλές σας:

    erva_cidreira: Ας ξέρει, όμως, ότι σχόλιό της δεν πρόκειται να δημοσιευτεί ξανά στο Α.Π. κι ας με καταγγείλει για λογοκρισία, όπως απειλεί χρόνια τώρα, στα σκουπιδομπλόγκ που έχουν στηθεί για να εκβιάζουν ιστολόγους ή στα φόρα που ξημεροβραδιάζεται. Σιγά την απειλή!

    Αντιλαμβάνεσαι, υποθέτω, την κρισιμότητα όσων γράφεις. Αν δεν αποσύρεις ό,τι ψευδές και συκοφαντικό ισχυρίζεσαι για μένα, ζητώντας μου ταυτοχρόνως συγγνώμην, θα ακολουθήσω την δικαστική οδό.

    Θα κληθείς να αποδείξεις τους ισχυρισμούς σου – οι ερωτήσεις είναι συγκεκριμένες:

    1. Ποια είναι τα σκουπιδομπλόγκ που "έχουν στηθεί για να εκβιάζουν ιστολόγους" και στα οποία “απειλώ χρόνια τώρα”.

    2. Με ποιο τρόπο "εκβιάζουν τους ιστολόγους" αυτά τα μπλογκς στα οποία "απειλώ χρόνια τώρα"

    3. Ποιοι είναι οι ιστολόγοι που εκβιάζονται (γιατί δεν έχουν καταφύγει σε μέτρα εναντίον των εκβιαστών τους;).

    4. Πόσα "χρόνια τώρα" απειλώ.

    5. Ποιο είναι το περιεχόμενο των "απειλών" μου.

    6. Ποια είναι τα φόρα που "ξημεροβραδιάζομαι".
    *

    υ.γ.

    Αν δεν δημοσιεύσεις το σχόλιό μου, θα ενημερώσω για το περιεχόμενό του όσους συμμετέχουν στην συζήτηση διότι παρά που εσύ πιστεύεις ότι πρέπει να το αποκρύψεις - με όποια προσχήματα- εγώ πιστεύω ότι έχω δικαίωμα να απαντήσω στις συκοφαντίες σου.

    Για την λογοκρισία που μπορεί να ασκήσει πλέον κανείς σε σχόλια, υπάρχει τώρα το μπλογκ που συγκεντρώνει αυτά τα φαινόμενα. Είναι στην κρίση σου να επιλέξεις αν προτιμάς να ανιχνεύεται στις μηχανές αναζήτησης το Απέναντι Πεζοδρόμιο μαζί με την λέξη λογοκρισία. Έχω ήδη αποστείλει και έχουν δημοσιεύσει λογοκριμένο σχόλιό μου από άλλο μπλογκ, επωνύμου μπλόγκερ, και έκτοτε δικό μου σχόλιο δεν έχει ξαναλογοκρίνει.


    Να κάνετε ό,τι νομίζετε πρέπον, εγώ σας έχω προστατεύσει με την σιωπή και την ανοχή μου για πολύ καιρό από τον κακό σας εαυτό. Αρκεί.
    Να γνωρίζετε όμως ότι όλα τα στοιχεία της κουτσαβακίστικης ηλεκτρονικής παρενόχλησης σας προς εμένα με μορφή σχολίων που ζητούσατε να αναγνωσθούν αλλά να μην δημοσιευθούν και με e-mail που επιμένατε να στέλνατε παρ’ όλο που δεν λαμβάνατε απάντηση υπάρχουν, μπορεί να προσκομισθούν και να είστε βέβαιη ότι θα βρεθείτε στη δυσάρεστη θέση να αντιμετωπίσετε εσείς τότε τις μηνύσεις για εξύβριση, προσβολή της προσωπικότητας κλπ από κάμποσους που θα θεωρησουν ότι θίγονται με όσα γράφετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Α καλά γκαγκαν
    και μετά μου λέτε οτι τα φάρμακα οι σιλικόνες και οι ορμόνες πάντα υπήρχαν σε όλους τους πολιτισμούς...
    Βαρεθήκαμε να ακούμε αντρες να μας λένε τι είναι θηλυκό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. Είναι γνωστό ότι η ανιστορικότητα είναι το πλέον προσφιλές αντεπιχείρημα όποτε ξεμυτίζει κάποιο είδος ανθρωπολογικής ανάλυσης.
    Μόνο που παραβλέπουμε συνήθως ότι η ιστορικότητα συνήθως ορίζεται με δυτικοκεντρικούς όρους και έχει ένα έντονα νεοαποικιακό χαρακτήρα.
    Η πραγματικότητα είναι πολύ πιο πολυπαραγοντική.

    Και για να μείνουμε στα δικά μας: είναι σαν να προσεγγίζει κανείς την ομοφυλοφιλία με τους όρους της ιστορικότητας του γκέι κινήματος. Το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη δεν μπορεί να εκφρασθεί ικανοποιητικά σε μια τέτοια ανάλυση, ή θα εκφρασθεί με τρόπο που να το αδικεί. Ή μήπως όχι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Ο μαρξισμός ,από τον οποίο προέρχεται η αναλύτική έννοια του ανιστορικού, έχει συνδυαστεί θαυμάσια με την ανθρωπολογία. Είναι αυτές οι ανθρωπολογικές μελέτες που προσκολούνται στενά στην φιλελεύθερη παράδοση, και μέσα από το αντι-μαρξιστικό τους μάτι βλέπουν την ανιστορικότητα σαν αντεπιχείρημα. Να σου θυμίσω πως όλες οι μετα- νέο- whatever- αποκιακές αναλύσεις προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από φιλελεύθερες σχολές, και δη αγγλοσαξονικές, σαν δειλό βήμα οιονεί αυτοκριτικής του δυτικού φιλελευθερισμού, στην πραγματικότητα σαν αντίσταση στη σαρωτική δυναμική των μαρξιστικών αναλύσεων.

    Ευτυχώς οι νέες (κινηματικές, πολιτικές, ακαδημαϊκές) μαρξιστικές προσεγγίσεις είναι τόσο πολυπαργαοντικές στην οπτική τους που μπορούν να συμπεριλάβουν πολλές περιπτώσεις.

    Η επιβολή της δύναμης των ΜΜΕ, μάλλον καταπίνει ραγδαία όλο και περισσότερους πληθυσμούς που δεν έχουν οργανική σχέση με την 'ιστορικότητα του γκέι κινήματος'.
    Αν δεις λόγου χάρη την κινηματογραφία της Ταϊλάνδης -μιας χώρας με μια από τις πιο πλουραλιστικές, ανεκτικές και ισορροπημένες στάσεις προς τη σεξουαλικότητα- τα τελευταία 30 χρόνια, θα εντοπίσεις μια σταδιακή δυτικοποίηση. Είναι κρίμα που φορτώνονται τα προπατορικά αμαρτήματα μιας αλλότριας προτεσταντοκαπιταλιστικής ηθικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. raresteak,
    Τα ελληνικά μου είναι πολύ καλά, ευχαριστώ πολύ. Ούτε επιθυμώ να κάνω χαβούζα κανένα μπλογκ - δεν το έχω κάνει ποτέ μου. Δεν συμμετέχω συχνά σχολιάζοντας παρά μόνο σε 3-4 συγκεκριμένα μπλογκ.

    Περί "κατασκευασμένης γυναίκας από το κακό γούστο ενός φαλλοκρατικού ηδονοβλεπτικού ματιού που μάλλον επιθυμεί τον vers έρωτα ενός τραβεστί" αναφερόμενος στην Χ παρούσιάστρια, εσύ δεν μας μιλάς; Και μετά μας λές "Το τραβεστί συνειδητοποιημένο ως τέτοιο δεν είναι κακό, όταν όμως πλασάρεται ως..." μπλα μπλα. Και τί σημαίνει "το τραβεστί συνειδητοποιημένο". Κάτι σαν τον μαοϊκό τον συνειδητοποιημένο δηλαδή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. I rest my case

    Δεν οφείλω να μαθαίνω ανάγνωση στον κάθε αναγνώστη των προνοήσεών του.

    (Π.χ. Είναι τόσο δύσκολο να ξεχωρίζετε τα υποκείμενα των δευτερευουσών προτάσεων; Στον πλανήτη σας έχει συμβεί ο στρουκτουραλισμός ή ακόμα τον περιμένετε;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Έρβα, όλα αυτά που σου λέω, μπενάκης-βγενάκης έτσι; Δε σ' ενδιαφέρει να διαπιστώσεις αν ισχύει τίποτα απ' αυτά που λες, απλά θες να φαγωθείς με τα διαπλεκόμενα.

    Εμ, τότε δεν στην χάλασε η Κατερίνα τη συζήτηση. Εσύ κι οι εμμονές σου τη χαλάσανε. Γιατί άμα εγώ σου μιλάω κι εσύ απαντάς στην Κατερίνα, τί να συζητήσουμε;

    Και τελικά μη μου λες οτι δε συμφωνείς με τον ρερστέηκ, αν νομίζεις οτι δεν υπάρχει άλλος λόγος να διαμαρτυρηθώ γι' αυτά που γράφει απ' τις μηχανοραφίες της Κατερίνας, τότε προφανώς θεωρείς οτι καλά και άγια έγραψε ό,τι έγραψε.

    Κι ο Tales κι η Αλεξάνδρα, κι αυτοί πέσανε στα δίχτυα της Κατερίνας, έτσι; Ξεκόλλα γιατί έχεις φάει παράνοια.

    Τα σχόλιά μου εννοείται πως τα σβήνω όποτε θέλω. Σου είπα οτι δεν κάθομαι να κάνω κουβεντούλα με ανθρώπους που με βρίζουνε. Αν θες μπορείς να τα αναδημοσιεύσεις και να τα συζητήσεις με τον ρερστέηκ, αλλά αυτό δεν με αφορά πλέον- εγώ μια φορά με γαϊδάρους έχω μάθει να μην προσπαθώ να βγάνω άκρη. Και προφανώς δεν εννοώ εσένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. Αν κάτι χάνω είναι τον χρόνο μου 5 μέρες τώρα σε μια συζήτηση στην οποία ο καθένας διαβάζει και απαντά ερήμην των συνομιλητών του, μην σου πω και σ’ άλλη γλώσσα.
    Το ότι επιπλέον η Κσ-μ συνειδητά δυναμιτίζει τον δημόσιο διάλογο, εκβιάζει τη συνέχιση των κατάπτυστων πρακτικών της με απειλές περί προσφυγής στη δικαιοσύνη και αυτό θεωρείται δική μου παράνοια, θα μπορούσε να με κάνει να πιστέψω ότι ζω στη ζώνη του λυκόφωτος.

    Δόξα τω Θεώ, όμως, έχω ακόμα τα λογικά μου για να αντιλαμβάνομαι ότι ο γιαλός είναι που είναι στραβός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. raresteak,
    όταν το μεγαλύτερο τμήμα του πλανήτη βρίσκεται σε προκαπιταλιστικές φάσεις, τόσο ως προς τη βάση όσο και ως προς το εποικοδόμημα, μου μοιάζει λίγο οξύμωρο από τη μιά να καταγγέλλεται ως ανεπιθύμητη η δύναμη επιβολής του καπιταλισμού μέσω της εικόνας των ΜΜΕ κι από την άλλη να επιδεικνύεται βιασύνη στο να θεωρήθεί δεδομένη και ολοκληρωμένη μια μάλλον απρόβλεπτη, αν όχι απίθανη, στην πορεία της διαδικασία πολιτισμικής σύγκλισης και ομογενοποίησης επειδή αυτή προσφέρεται για πιο "στρογγυλές" αναλύσεις.
    Σίγουρα δεν είναι η γαλλική πλευρά της κουλτούρας σου που σε οδηγεί να προτιμάς οικουμενικής λογικής προσεγγίσεις για έναν στην πραγματικότητα κατακερματισμένο και πολυποίκιλο κόσμο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  65. Η σχολή του 'πολιτισμικού ιμπεριαλισμού' έχει απαντήσει σε όλα αυτά ήδη από την δεκαετία του '80 (βλέπε έρευνες για το 'Ντάλας' κτλ.). Εγκαλώντας μάλιστα την ιταλική πλευρά της κουλτούρας μου (:-ρ), και τη γκραμσιανή ηγεμονία, το εποικοδόμημα κάθε άλλο παρά βρίσκεται σε προκαπιταλιστική φάση σε κοινωνίες του υπανάπτυκτου και αναπτυσσόμενου κόσμου. Με τους μεγιστάνες των μέσων, την σύγκλιση των επικοινωνιών, το ίντερνετ, το παγκοσμιοποιημένο εμπόριο, ίσως κάποιες φυλές να μην έχουν επηρεαστεί τόσο, αλλά ένας εργάτης που ράβει nike ρούχα για ένα δολάριο, ακόμα κι αν ζει σε μια κατά τα φαινόμενα προκαπιταλιστική κοινωνία είναι μέρος και του οικοδομήματος και του εποικοδομήματος του διεθνούς κεφαλαίου. Ακόμα και η ίδια η έννοια 'προκαπιταλιστικός' που χρησιμοποιείς, δεν καταγράφει μια πορεία σαν αναπόφευκτη; -που κατά την γνώμη μου δεν είναι.

    Πιστεύω πως ο κόσμος είναι πολυποίκιλος αλλά όχι όσο κατακερματισμένος θα ήθελαν οι φιλελεύθερες αναχρονιστικές αναλύσεις της πολυπολιτισμικότητας, της πολιτικής των ταυτοτήτων και των θετικών προκαταλήψεων. Περισσότερο με πείθει μια queer θεώρηση που έχει την τάση να ενώνει και όχι να διχάζει πάνω στις ιδιαιτερότητες του καθένα. Σε πολιτικό επίπεδο, αυτό που τώρα τεμαχίζει ως παγκοσμιοποίηση θα μπορούσε στο μέλλον να ενώνει ως διεθνής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  66. Είπα ότι το Απέναντι πεζοδρόμιο έχει υποχρέωση να διευκρινίσει γιατί νόμιζα ότι ήταν ένα ακτιβιστικό πόρταλ και δεν κάνει απλή αποδελτίωση. Ο ακτιβισμός δε γίνεται με πίεση γιατί θέλει άτομα που να μη διστάζουνε να πάρουνε καθαρές θέσεις. Όλοι πάμε μέχρι εκεί που φτάνουνε τα πόδια μας και δεν έχω δικαίωμα να κρίνω κανένα αν δε μπορεί να πάει παραπέρα. Δεν είμαι καλύτερη και συγνώμην αν σε πίεσα.

    Η δική μου γνώμη είναι ότι όποιος φέρνει σαν παράδειγμα τα αρνητικά στερεότυπα για να έχει το κείμενο και τον τίτλο που κάνει πλάτες στις φοβίες του πρώτα απόλα χάνει τη δική του υπερηφάνια. Αυτό κάνει όλη η κίτρινη πληροφόρηση με τα διαφυλικά και γενικά με τα LGBT άτομα. Ο Gordon Allport είπε ότι τα αρνητικά στερεότυπα είναι το πρώτο στάδιο της βίας. Ο Raresteak με αρνητικά στερεότυπα από σίριαλ και ριάλιτι έκανε ένα βίαιο κείμενο για τις γυναίκες. Εσύ με το βίαιο κείμενο του Raresteak έκανες ένα βίαιο διάλογο με τις γυναίκες. Αυτά τα δύο κάνανε δύο νέους κρίκους στην ατελείωτη αλυσίδα της αντρικής βίας. Εμείς θα προσπαθήσουμε να επιζήσουμε.

    Αλεξάνδρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  67. Έρβα δεν δυναμίτισε κανείς τη συζήτηση. Απλα εσύ αντί να διαβάζεις τί λέω τόσες μέρες, κάθεσαι και σκέφτεσαι τί μου είπε η Κατερίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  68. Δεν κατάλαβα, επειδή είναι γυναίκες η τζούλια και η πετρούλα δεν θα κριτικάρουμε τα αφεντικά τους και την προβολή αυτών πάνω τους;
    Ταμπού απο την ανάποδη λοιπόν.
    Ας μην πούμε και τι λένε αυτά τα υποκείμενα για τις άλλες γυναίκες που δεν δέχονται τα αστικά συμπλέγματά τους, σχόλια για πχ την Παπαρήγα και την κάθε λαϊκή γυναίκα. Οταν το θύμα γίνεται και θύτης τότε σόρρυ εχασε το απυρόβλητο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  69. Στον μαγικό κόσμο της σχιζοφρένειας (βλ. σχιζοανάλυση των Ντελέζ-Γκουαταρί), τα αρνητικά στερεότυπα ταυτίζονται με την κριτική στα αρνητικά στερεότυπα.

    Είναι αστείο η βία της στρεψοδικίας και του εισαγγελικού λόγου να εγκαλεί τους άλλους για βία.

    Φοβάμαι πως η αυτοθυματοποίηση είναι raison d'etre και δομικό υλικό ταυτότητας για τους φορείς αυτής της σχιζοφρένειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  70. Πιθανότατα ο καθένας να έβγαλε ήδη τα συμπεράσματα που έπρεπε ή που εκείνος ήθελε.
    Αν συνεχιστούν τα σχόλια σ' αυτό το ύφος θα αναγκαστώ να τα κλείσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  71. Μιά χαρά είναι η συζήτηση και κλασική θα έλεγα τουλάχιστον πριν λίγα χρόνια. Επειδή επικράτησε (?) (μάλλον το αφήσαμε) το φιλελεύθερο σχήμα θα σωπάσουμε; Για να δούμε και λίγο γύρω μας και τι μυρίζει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  72. Κλασική μπορεί να είναι για σένα.
    Για μένα είναι μια θλιβερή αποτυχία διαλόγου.
    Βλέπεις δεν φθάνει να μην σωπαίνει κανείς, πρέπει και να μπορεί να ακούει και να καταλαβαίνει τι του λένε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  73. Αυτό το τελευταίο σχόλιό σου erva με κάνει να αισθάνομαι άβολα για την συμμετοχή μου σε αυτό το thread, με ουσιαστικές πιστέυω δημοσιεύσεις.

    Επιπλέον οι συνεχείς συκοφαντίες προς εμένα με ταπεινούς χαρακτηρισμούς (ανόητος, γαϊδούρι, μπουρτζόβλαχος και πολλά άλλα) από σχολιαστές, μου επιτρέπουν να σου ζητήσω μια δημόσια επανόρθωση και προστασία εκ μέρους σου με το να με διαχωρίσεις από τους παράγοντες της 'θλιβερής αποτυχίας διαλόγου'

    Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  74. Κατά τη γνώμη μου, το ελάχιστο που απαιτεί ένας επιτυχημένος διάλογος είναι η επικοινωνία των συνδιαλεγομένων.
    Ενδιαφέρουσες και ουσιαστικές απόψεις μπορεί να κατατέθηκαν κι από εσένα κι από άλλους, αλλά κανείς δεν έκανε μια γενναία προσπάθεια να ξεπεραστούν οι παρανοήσεις, οι θυμοί, τα πείσματα, τα απωθημένα, οι τρικλοποδιές.
    Ο τόνος υπήρξε σταθερά μη φιλικός, κάποτε επιθετικά απαξιωτικός και ηθελημένα προσβλητικός, ανάμεσα σε σχολιαστές που κανονικά δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν μεταξύ τους και μάλλον βρίκονται στην ίδιο πεζοδρόμιο.
    Κι όμως με λίγη καλή θέληση θα μπορούσαμε να συνεννοηθούμε, ακόμη κι αν διατηρούσαμε τελικά τις διαφορετικές απόψεις μας.
    Αν συζητάμε όμως έτσι μεταξύ μας, χωρίς καμία αλληλεγγύη, χωρίς ειλικρινή διάθεση κατανόησης όχι μόνον των επιχειρημάτων αλλά και των ευαισθησιών ή αδυναμιών των άλλων, πώς θα μπορέσουμε να προβάλουμε πειστικά προς τα έξω τις διεκδικήσεις μας;
    Μετά από 73 σχόλια κανένας δεν μοιάζει διατεθειμένος να αναγνωρίσει τα λάθη του, να βοηθήσει να αποκατασταθεί η επαφή.
    Κι όμως δεν είμαστε τρελοί, ούτε βεβαίως εχθροί. Έτσι δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  75. Είναι αλήθεια πως εγώ κι ο ρερστέηκ βρισκόμαστε στο ίδιο πεζοδρόμιο, έρβα, εγώ όμως προσέχω να μην τον πατάω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  76. Ωραία, θέλεις, λοιπόν, χωρίς πείσματα, απλά και καθαρά, να του εξηγήσεις τι σε ενόχλησε διαβάζοντας το κειμένο του;
    Κι εκείνος ας σου εξηγήσει μετά τι εννοούσε γράφοντάς το, να δούμε σε ποιο σημείο ακριβώς υπάρχει το πρόβλημα της διατύπωσης, της κατανόησης ή της διαφορετικής θέσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  77. Ρωμαίος Πόντιος Πιλάτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  78. Με παρεξήγησες. Προσέχω να μην πατάω τον ρερστέηκ γιατί μετά πρέπει να καθαρίζω τα παπούτσια μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  79. Ο/Η stassa είπε...
    Με παρεξήγησες. Προσέχω να μην πατάω τον ρερστέηκ γιατί μετά πρέπει να καθαρίζω τα παπούτσια μου.


    Είσαι αξιοθρήνητη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  80. Τι στερεότυπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  81. Ειλικρινά λυπάμαι που εξελίχθηκε έτσι η κουβέντα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  82. Είσαι αξιοθρήνητη.

    Απλά ξεκαθαρίζω τη θέση μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  83. Τι γινεται εδω?

    Τα κοριτσια του ΣΥΔ σε επιδειξη επαναστατικης γυμναστικης?

    Τσακιστε τους! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή