29.4.10

ΚΥΠΡΟΣ. Ο ΔΗΣΥ ΔΙΑΧΩΡΙΖΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ

Ο βουλευτής κ. Θεμιστοκλέους σε πρόσφατες δημόσιες δηλώσεις του σε σχέση με το θέμα της κατοχύρωσης της συμβίωσης ομοφυλόφιλων ζευγαριών, δεν επέδειξε ούτε ανοχή, ούτε σεβασμό στη συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα. Απεναντίας, τους ταύτισε με τους παιδόφιλους, τους κτηνοβάτες, τους νεκρόφιλους και τους εγκληματίες. Ο κ. Θεμιστοκλέους μπορεί να διατηρεί τις ομοφοβικές του απόψεις, δηλαδή, να αντιμετωπίζει την ομάδα ανθρώπων με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό από τον δικό του ως εγκληματίες ή ασθενείς. Από τη στιγμή όμως που τις δημοσιοποιεί υποπίπτει σε ένα ολίσθημα που είναι τουλάχιστον ηθικά ανεπίτρεπτο (σε χώρες που θα ήθελαν να περηφανεύονται για τη δημοκρατία τους θα έπρεπε να είναι και νομικά ανεπίτρεπτο). Ένα δημοκρατικό κράτος έχει την υποχρέωση να προστατεύσει την κάθε μειονοτική κοινωνική ομάδα, στην προκειμένη περίπτωση τους ομοφυλόφιλους από τέτοιου είδους επιθέσεις με ρυθμίσεις που περιορίζουν το ρατσιστικό λόγο. Εξάλλου, ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (βλ. άρθρο 21 κατά των διακρίσεων) έχει γίνει και νομικά δεσμευτικός με την εφαρμογή της Συνθήκης της Λισσαβόνας και απορρίπτει κάθε διάκριση στη βάση σεξουαλικού προσανατολισμού. Η δε κοινωνία που επιτρέπει να εκφράζονται, χωρίς δριμεία αντίδραση τέτοιου είδους ισχυρισμοί, προφασιζόμενη την ελευθερία του λόγου, απλά κρύβει κάτω από ένα μανδύα δήθεν φιλελευθερισμού, το δικό της ρατσιστικό πρόσωπο. Επίσης, επειδή οι ομοφοβικές δηλώσεις που έδωσαν την αφορμή για να γραφτεί το άρθρο προέρχονται από δημόσιο πρόσωπο και βουλευτή του ΔΗΣΥ, πιστεύω πως χρειάζεται να τονιστεί ότι η ιδεολογία του ΔΗΣΥ βασίζεται στο φιλελευθερισμό, στο κέντρο του οποίου βρίσκεται ο άνθρωπος. Ο σεβασμός των ατομικών δικαιωμάτων, η ελευθερία και η δημοκρατία αποτελούν για μας απαραβίαστες αρχές και πιστεύω. Τα σύνολα φτιάχνονται από μονάδες και ο σεβασμός της κάθε μονάδας ξεχωριστά σημαίνει σεβασμό της ομάδας και των ιδιαίτερών της προτιμήσεών της. Πριν ένα μήνα πάντως μια τουρκική οργάνωση υπεράσπισης των δικαιωμάτων των ομοφυλόφιλων κατέθεσε αγωγή στην Κωνσταντινούπολη κατά της υπουργού Οικογένειας και Γυναίκας, Αλιγιέ Σελμά Καβάφ, μετά από τη δήλωσή της ότι η ομοφυλοφιλία είναι "αρρώστια" που θα πρέπει να θεραπευτεί.
Ελπίζω ότι στην Κύπρο δε θα χρειαστεί να περάσουμε από παρόμοιες περιπέτειες υποκίνησης μίσους και ρατσισμού αλλά ότι, το θέμα θα τεθεί και θα συζητηθεί στη σωστή του διάσταση, δηλαδή στη βάση του σεβασμού των ατομικών δικαιωμάτων.
*Της Ξένιας Κωνσταντίνου
Μέλος Πολιτικού Γραφείου ΝΕΔΗΣΥ

29/04/2010 (www.disy.org.cy)
Ο ΔΗΣΥ διαχωρίζει την θέση του
Ο Δημοκρατικός Συναγερμός εκφράζει τη λύπη του για την καθυστέρηση να αντιδράσει και να διαχωρίσει τη θέση του από απαράδεκτες ύβρεις και χαρακτηρισμούς που έχουν εκφραστεί μετά την πρόσφατη δημοσιοποίηση έκθεσης της Επιτρόπου Διοικήσεως για το θέμα ενός πιθανού συμφώνου συμβίωσης ομόφυλων ατόμων.
Ο Δημοκρατικός Συναγερμός, ως μια σύγχρονη, αδογμάτιστη Ευρωπαϊκή παράταξη που σέβεται την ατομική ελευθερία και αξιοπρέπεια, θα αξιολογήσει και θα τοποθετηθεί επί του ζητήματος όταν αυτό εγερθεί με τρόπο συγκεκριμένο.

6 σχόλια:

  1. ΛΕΥΚΟΙ, STRAIGHT, ΑΝΤΡΕΣ
    «Επειδή υπάρχουν στην κοινωνία μας παιδόφιλοι, κτηνοβάτες, νεκρόφιλοι και εγκληματίες θα πρέπει το κράτος να νομιμοποιήσει τις πράξεις τους;», διερωτήθηκε ο βουλευτής του ΔΗ.ΣΥ. Ανδρέας Θεμιστοκλέους. Και όχι, δεν το είπε αυτό επειδή κάποιοι σκοπεύουν να νομιμοποιήσουν τον κανιβαλισμό ή τις συνήθειες των βαμπίρ να πίνουν το αίμα παρθένων… Ο παραλληλισμός πήγαινε στους ομοφυλόφιλους.

    Η Επίτροπος Διοικήσεως, στη συζήτηση που γίνεται αυτό τον καιρό για τους γάμους ομοφυλοφίλων, εξέφρασε την απλή διαπίστωση ότι η συμβίωση αυτού του τύπου ζευγαριών είναι πλέον μια πραγματικότητα. Όπως μια πραγματικότητα είναι και οι κτηνοβασίες και οι νεκροφιλία και η παιδοφιλία, βεβαίως-βεβαίως. Κατευθείαν εκεί πήγε το μυαλό του κ. Θεμιστοκλέους στο άκουσμα της λέξης ομοφυλόφιλος…

    «Από τη στιγμή που έχει αποποινικοποιηθεί η ομοφυλοφιλία στην Κύπρο δεν γίνονται διακρίσεις», συνέχισε ο επίδοξος θεματοφύλακας της ηθικής. Και που δεν τους βάζουμε στις φυλακές ή ακόμη χειρότερα, δεν τους μαζεύουμε σε στρατόπεδα συγκέντρωσης όπως έκανε ο Χίτλερ, δηλαδή, θα πρέπει να είναι ευγνώμονες. Πιθανότατα όλοι μας πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με αυτή τη λογική αφού υπάρχουν νόμοι στα χαρτιά που μας προστατεύουν από κάθε μορφής διακρίσεις… Ίσως αν τους καδρώσουμε για να τους βλέπουμε κι όλας να γίνουμε ακόμη πιο ασφαλείς και ευτυχισμένοι.

    Είμαστε σίγουροι ότι ο κ. Θεμιστοκλέους περιστοιχίζεται μόνο από ετεροφυλόφιλους, λευκούς, άντρες, οπόταν σίγουρα δεν έχει αισθανθεί ποτέ του οποιαδήποτε διάκριση. Οι γάμοι ομοφυλοφίλων όμως στο εξωτερικό δεν γίνονται επειδή οι άνθρωποι πιστεύουν βαθύτατα στο θεσμό του και θέλουν να τον διαδώσουν σε όλους τους τύπους ζευγαριών.

    Δεν πάνε δηλαδή να κατοχυρώσουν την ομοφυλοφιλία πάνω στην εθιμοτυπία του γάμου. Πάνε να διορθώσουν μιαν ουσιαστική νομική ανισότητα: το δικαίωμα στην κληρονομιά, το διαμοιρασμό της περιουσίας σε περίπτωση χωρισμού, τις συντάξεις χηρείας σε περίπτωση θανάτου, τα δικαιώματα σε ευνοϊκά δάνεια και βοηθήματα που δίνονται σε ετεροφυλόφιλα νεαρά ζευγάρια και πολλά άλλα.

    Ταυτόχρονα, βεβαίως, η νομική κατοχύρωση της συμβίωσης (όχι κατ’ ανάγκη με τη μορφή του γάμου) συμβάλλει και στην εμπέδωση στην κοινωνία ότι αυτού του τύπου ζευγάρια είναι υπαρκτά, αποδεκτά και νόμιμα. Για να μην βγαίνουν κάτι τύποι με μεγάλα… μουστάκια να τους βάζουν στην κατηγορία των κτηνοβατών, των παιδόφιλων, των νεκρόφιλων και των εγκληματιών.

    typos.com.cy

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καταδίκη των ομοφοβικών δηλώσεων βουλευτή του ΔΗΣΥ‏

    Η Δημοκρατική Κίνηση Κυπρίων Φοιτητών ΑΓΩΝΑΣ Ηνωμένου Βασιλείου καταδικάζει τις δηλώσεις του Βουλευτή του Δημοκρατικού Συναγερμού (ΔΗΣΥ) Ανδρέα Θεμιστοκλέους αναφορικά με την αναγκαιότητα συμβίωσης ομοφυλόφιλων ζευγαριών, ο οποίος είπε:

    «Eπειδή συναντάμε στην κοινωνία μας και παιδόφιλους, κτηνοβάτες, νεκρόφιλους και εγκληματίες, θα πρέπει το κράτος να προσδώσει στις πράξεις τους έννομες συνέπειες;»

    Νοιώθουμε αποτροπιασμό που ένας βουλευτής της Κυπριακής Δημοκρατίας τόλμησε να εξισώσει τη φύση κάποιων συνανθρώπων μας με αποτρόπαιες πράξεις που προκαλούνται από ψυχικές ασθένειες.

    Διερωτόμαστε κατά πόσο η φοιτητική παράταξη του ΔΗΣΥ, η ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ υιοθετεί τις ομοφοβικές απόψεις του βουλευτή τους ή κατά πόσον διαφωνεί μαζί του. Η άποψη της ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΣ διαφέρει από τον βουλευτή του κόμματος της, ή μοιράζεται την ομοφοβική στάση του.

    Η Δ.Κ.Κ.Φ. ΑΓΩΝΑΣ Η.Β., σαν δημοκρατική και προοδευτική παράταξη, δέχεται τη διαφορετικότητα και αναγνωρίζει την επιτακτική ανάγκη νομικής εξασφάλισης των ομοφυλόφιλων ζευγαριών. Επίσης, δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε εναντίων απόψεων όπως αυτές που εξέφρασε ο κ.Θεμιστοκλέους που σκοπό έχουν την περιθωριοποίηση κοινωνικών ομάδων.

    Η παράταξη μας θα συνεχίσει να αποτελεί φάρο προάσπισης της ισότητας μεταξύ όλων των ανθρώπων, ανεξαρτήτως φύλου, σεξουαλικής προσέγγισης, ή εθνικότητας. Ζητούμε από τους Κύπριους βουλευτές να εξετάσουν σοβαρά το θέμα της νομικής εξασφάλισης των ομοφυλόφιλων μακριά από ομοφοβικές συμπεριφορές και κοινωνικά ταμπού. Ζητούμε επίσης από την παράταξη του ΔΗΣΥ και την ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ να πάρει θέση κατά πόσο συμφωνεί ή όχι με τον κ.Θεμιστοκλέους.

    Δ.Κ.Κ.Φ. ΑΓΩΝΑΣ Η.Β.
    21/04/2010

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποία, επιτέλους, η ιδεολογία του ΔΗΣΥ;

    Σε άρθρο της, στον Kυριακάτικο Πολίτη της 25ης Απριλίου 2010, η τακτική αρθρογράφος του και μέλος του Πολιτικού Γραφείου της ΝΕΔΗΣΥ, Ξένια Κωνσταντίνου επιτέθηκε με δριμύτητα κατά του Βουλευτή του ΔΗΣΥ, Ανδρέα Θεμιστοκλέους, για τις απόψεις που εξέφρασε αυτός κατά της ομοφυλοφιλίας, με της οποίες ισχυρίστηκε ότι, οι ομοφυλόφιλοι προκαλούν στο κοινωνικό σύνολο την ίδια ζημία με τους παιδεραστές και τους κτηνοβάτες.

    Η κ. Κωνσταντίνου, ούτε λίγο ούτε πολύ, χαρακτήρισε της απόψεις του κ. Θεμιστοκλέους ρατσιστικές και σεξιστικές, τονίζοντας ότι αυτές δεν συνάδουν με τη φιλελεύθερη ιδεολογία του ΔΗΣΥ. Είναι σαφές ότι αυτές οι απόψεις πράγματι δεν συνάδουν με την φιλελεύθερη ιδεολογία, η οποία είναι ιδεολογία νεωτεριστική, αντιπαραδοσιοκρατική, ατομοκρατική, αρνησίπατρις και αρνησίθρησκη.

    Κατά το σημείο αυτό δε η φιλελεύθερη ιδεολογία ταυτίζεται με τη σοσιαλιστική – σοσιαλδημοκρατική ιδεολογία, με την οποία ουσιώδης διαφορά της είναι το θέμα της επέμβασης του κράτους στην οικονομία, θέμα για το οποίο οι μεν σοσιαλισμός –σοσιαλδημοκρατία πρεσβεύουν την ενεργό παρέμβαση του κράτους στην οικονομία και το συντονισμό της οικονομικής δραστηριότητας από το κράτος, ενώ οι φιλελεύθεροι αποκρούουν μετά βδελυγμίας οποιαδήποτε κρατική παρέμβαση.

    Είναι όμως ο φιλελευθερισμός ιδεολογία του ΔΗΣΥ; Η απάντηση είναι ναι, εάν περιορισθούμε στην ολιγάριθμη ηγετική ομάδα που ποδηγετεί το κόμμα. Είναι όμως σαφέστατα όχι, εάν το κόμμα ιδωθεί από τη σκοπιά του συνόλου των μελών και οπαδών του. Η ιδεολογία της μεγάλης πλειοψηφίας της βάσης του ΔΗΣΥ είναι ο συντηρητισμός, βασικά χαρακτηριστικά της οποίας είναι το τρίπτυχο: θρησκεία – πατρίδα – οικογένεια, ο ελληνοκεντρισμός, η παραδοσιοκρατία, η πίστη στα κοινωνικά ήθη και η παρέμβαση του κράτους στα οικονομικά δρώμενα.

    Γι’ αυτό το λόγο και τα αντίστοιχα κόμματα στην Ευρώπη χωρίζονται σε συντηρητικά – χριστιανοδημοκρατικά, που ανήκουν στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (όπου παραδόξως ανήκει και ο ΔΗΣΥ, παρά το ότι η κ. Κωνσταντίνου τον θεωρεί φιλελεύθερο κόμμα) και τα φιλελεύθερα (νεοφιλελεύθερα) κόμματα τα οποία ανήκουν στο Ευρωπαϊκό Φιλελεύθερο Κόμμα.

    Είναι σαφές λοιπόν ότι οι απόψεις του κ. Θεμιστοκλέους απηχούν τις ιδεολογικές αντιλήψεις της μάζας του ΔΗΣΥ ενώ οι απόψεις της κ. Κωνσταντίνου απηχούν τις ιδεολογικές απόψεις της ολιγάριθμης κάστας, η οποία ηγείται του ΔΗΣΥ.

    Για το Κίνημά μας, το οποίο δεν είναι ούτε συντηρητικό, ούτε φιλελεύθερο αλλά ασπάζεται την ιδεολογία του Ελληνικού Ριζοσπαστικού Εθνικισμού, η εν λόγω αντιπαράθεση στους κόλπους του ΔΗΣΥ δεν θα είχε την παραμικρή σημασία εάν δεν διακρίναμε μία σαφέστατη προσπάθεια, εκ μέρους των γνωστών εθνομηδενιστικών κύκλων, φιλελεύθερης απόχρωσης αυτή τη φορά, να ποδηγετήσουν μεγάλες λαϊκές μάζες με ελληνοκεντρικό ιδεολογικό χαρακτήρα στην υιοθέτηση των ιδεοληψιών της, ως ένα ακόμα μέσο για την υπονόμευση των θεμελίων αντίστασης του λαού μας και της σπίλωσης των ελαχίστων κοινοβουλευτικών ανδρών, όπως ο κ. Θεμιστοκλέους, οι οποίοι επιμένουν να αντιστέκονται και να μην υποτάσσονται στο γενικότερο πλαίσιο ηττοπαθούς συμπεριφοράς και συμβιβασμού με τα τετελεσμένα της εισβολής και κατοχής, που οικοδομούν οι ηγεσίες των δύο μεγάλων κομμάτων.

    Οδυσσέας Διομήδους

    Γραφείο Ιδεολογίας και Μελετών
    Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και κάτι παλαιότερο, από τις εκλογές του 2006:


    ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
    Πολιτικό Κόμμα: ΔΗΣΥ
    Εκλ. Περιφέρια: Λεμεσός


    Είμαι αναφανδόν εναντίον της νομιμοποίησης του γάμου μεταξύ ομοφυλοφίλων. Eίναι ανάγκη να τους παντρεύουμε κιόλας; Και μετά θα τους δώσουμε και το δικαίωμα να υιοθετούν και παιδιά; Δεν είμαστε καλά! Η ομοφυλοφιλία ήταν παράνομη, έγινε νόμιμη. Αν πάμε, όπως κάποιοι μας εισηγούνται, σε λίγα χρόνια, θα γίνει υποχρεωτική.


    ekloges.politis-news.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αοριστολογίες. Η μέχρι τώρα πιο "επίσημη" απάντηση του ΔΗΣΥ ήταν αυτή η οποία καταγράφεται στην ιστοσελίδα του κόμματος και την οποία αναφέρεις στη δημοσίευσή σου. Είναι μια αοριστολογία η οποία αποφεύγει να τοποθετηθεί. Αντίθετα, η δημοσίευση της κ. Κωνσταντίνου τίθεται ξεκάθαρα επί του θέματος. Όμως no (wo)man is an island.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ασφαλώς και θα συμφωνήσω μαζί σου.
    Από την άλλη, όμως, δεν μπορώ να μην θυμηθώ τον παχυδερμισμό των ελληνικών κομμάτων σε ανάλογες δηλώσεις βουλευτών τους. Όχι "διαχωρισμός" θέσεως, αλλά πλήρης δημόσια υιοθέτηση των απόψεων αυτών.
    Βλέπεις, από το κακό υπάρχει πάντοτε το χειρότερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή