25.12.09

Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΟΣΧΑΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΩΝ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ

.
Russian Church leader condemns discrimination of homosexuals
MOSCOW, December 23 (RIA Novosti)
The Russian Orthodox Church condemns discrimination against sexual minorities, but treats homosexuality as a sin, Patriarch Kirill said on Wednesday.
Meeting with the secretary general of the Council of Europe, a pan-European human rights body, in his office in the Christ the Savior Cathedral in central Moscow, the Russian church leader said: "We respect the person's free choice, including in sex relations."
But Kirill said "the religious tradition of almost all nations has treated homosexuality as a sin."
"Those who commit a sin must not be punished... And we have repeatedly spoken out against discriminating people for their nontraditional sexual orientation," Patriarch Kirill told Thorbjorn Jagland.
Kirill also said the Church is opposed to putting relationships between man and woman on par with homosexual ties.
Russia decriminalized homosexuality in 1993, a move which was necessary to join the Council of Europe. But public opinion on the issue is rather negative.
Authorities in Moscow have banned gay pride parades branding them "Satanic," triggering criticism of rights groups in Russia and Europe. Gay rights groups held their first parade in the capital regardless in 2007. The illegal festival ended in a violent clash between participants and religious radicals and nationalists.
"We would not like the Council of Europe to declare millions of Russian Orthodox believers and other believers across the world as people sharing religious superstitions," Kirill said.
Kirill also said the Russian Orthodox Church will never join those who believe euthanasia and abortions are the rights of people. "Death cannot be a solution to problems even for sick people," he said.
.

Patriarch Kirill at the meeting with Secretary General of the Council of Europe
Thorbjorn Jagland in Moscow’s Cathedral of Christ the Savior made the statement:
We accept any choice of a human, including the one in the sphere
of sexual orientation – this is a private issue

15 σχόλια:

  1. Kαλησπέρα και χρόνια πολλά,

    Μάλλον από διγλωσσία πάσχει ο Παναγιότατος Πατριάρχης της Μόσχας. 'Αλλα λέει όταν μιλάει στους ξένους (π.χ στο Συμβούλιο της Ευρώπης ή σε ξένα ΜΜΕ) και άλλα όταν μιλάει στο εσωτερικό της χώρας. Αντιγράφω από το γερμανικό περιοδικό "Der Spiegel":

    "The resurgence of the Russian Orthodox Church has played its role in shaping the mood, even if representatives of the church distance themselves from violence. "The church is opposed to these people being persecuted or offended," Metropolitan Kyrill of the Russian Orthodox Church told SPIEGEL in a 2008 interview. He then went on to call the gay parade a "blatant display of sodomy" that "degenerates public morality."

    Eίναι γνωστό ότι εδώ και τρία χρόνια η ρωσική ορθόδοξη εκκλησία έχει πρωτοστατήσει στην απαγόρευση κάθε λοαδ εκδήλωσης στη χώρα. Να θυμήσω και τις δηλώσεις του προκατόχου του Κύριλλου Αλέξιου:

    " Alexy II, the Patriarch of Moscow and All Russia, is backing Mayor Yuri Luzhkov in his refusal to give a parade permit to organizers of Gay Pride.

    In an open letter Alexy praised the mayor for his decision to “prevent public propaganda for immorality”.

    The leader of Russia's Orthodox Christians said that a gay pride celebration would harm the family. He said that the Church has “invariably supported the institution of the family and condemns untraditional relations, seeing them as a vicious deviation from God-given human nature.”

    Όλα αυτά από ένα γρήγορο ψάξιμο στο Google. 'Ισως θα έπρεπε να συνοδεύουν την ανάρτησή σου ώστε να υπάρχει ισορροπία και να μην δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις;

    Επιπλέον ως προς τον τίτλο που επέλεξες "Ο Πατριάρχης καταδικάζει τις διακρίσεις σε βάρος των ομοφυλόφιλων": Από πού και ως πού η φράση "η Εκκλησία είναι αντίθετη με την εξίσωση των ομοφυλοφιλικών σχέσεων με τις σχέσεις μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας" σου μοιάζει με "καταδίκη των διακρίσεων"; Γιατί εμένα μάλλον σε υποστήριξη των διακρίσεων μου φέρνει. Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος.

    Kαταλαβαίνω ότι υπάρχουν και θρησκευόμενοι ομοφυλόφιλοι (αν και δεν ανήκω σε αυτούς) οι οποίοι ενδεχομένως να απωθούνται από την αντι-θρησκευτική υστερία ορισμένων "ακτιβιστών".

    Δεν τους βοηθάμε όμως με το να κρίνουμε τους εκκλησιαστικούς ηγέτες με διαφορετικά μέτρα και σταθμά σε σχέση με τους πολιτικούς ηγέτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτή τη διγλωσσία ή το άλλα λέμε κι άλλα κάνουμε ή άλλα δηλώνουμε στα γκέι κι άλλα στα μεγάλης κυκλοφορίας έντυπα είναι συμπεριφορές που τις έχουμε δει (από την Κούβα μέχρι τη χώρα μας), συζητήσει και στηλιτεύσει πολλές φορές, εδώ, στα σχόλια του Α.Π.
    Εκείνο που πιθανότατα έχει ενδιαφέρον είναι να κατανοήσουμε ότι το μέτωπο των ομοφυλοφοβικών δεν είναι πάντοτε αρραγές και ότι από τις ρωγμές, όταν υπάρχουν, κάποια ελπίδα μπορεί να περάσει.
    Έτσι ίσως η διγλωσσία του νυν Πατριάρχη Μόσχας να συνιστά πρόοδο σε σχέση με τη μονολιθική σκέψη και έκφραση του πρώην.
    Ιδιαίτερα εκείνο το nontraditional sexual orientation (And we have repeatedly spoken out against discriminating people for their nontraditional sexual orientation) ομολογώ ότι προσωπικά με εντυπωσίασε.
    Ας μη υποτιμούμε τις αλλαγές στους τύπους. Συχνά προαναγγέλλουν τις επερχόμενες ή επελθούσες ήδη αλλαγές στην ουσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν βλέπω εγώ κάποια αλλαγή στους "τύπους" όπως λες, πόσο μάλλον κάποια που που μπορεί να χαρακτηριστεί "εντυπωσιακή".

    Βλέπω μια κυνική επιχείρηση δημοσίων σχέσεων που έχει στόχο αποκλειστικά και μόνο κάποιους διεθνείς οργανισμούς. Και η οποία φαίνεται να πετυχαίνει καθώς η δήλωση φιλοξενήθηκε στις ανταποκρίσεις όλων των διεθνών πρακτορείων χωρίς να αναφέρεται το παραμικρό σε σχέση με το ρόλο της ορθόδοξης εκκλησίας ή ακόμα και τις δηλώσεις του ίδιου προσώπου (με διαφορετικούς αποδέκτες) στο πολύ πρόσφατο παρελθόν.

    'Οσο για τις επερχόμενες ή επελθούσες αλλαγές "στην ουσία" όλοι γνωρίζουμε ότι η Ορθοδοξία δεν έχει καταφέρει τόσους αιώνες να αλλάξει ούτε τους τύπους, πόσο μάλλον την ουσία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συμφωνω με τον gay super hero.
    "'Οσο για τις επερχόμενες ή επελθούσες αλλαγές "στην ουσία" όλοι γνωρίζουμε ότι η Ορθοδοξία δεν έχει καταφέρει τόσους αιώνες να αλλάξει ούτε τους τύπους, πόσο μάλλον την ουσία."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ίσως το ότι οι δηλώσεις του Πατριάρχη Μόσχας φιλοξενούται σε όλα τα διεθνή πρακτορεία, αλλά και τις γκέι ιστοσελίδες, να σημαίνει ότι όσοι δε προσεγγίζουν ανιστόρητα και προκατειλημμένα τα θέματα της Ρωσικής Εκκλησίας και των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων στη Ρωσία αντιλαμβάνονται, ή διαισθάνονται, τη βαρύτητα της δέσμευσης που θα μπορούσαν οι δηλώσεις αυτές να έχουν.
    Άλλωστε πρωτοσέλιδο δεν είναι μόνο στο εξωτερικό, αλλά και στην ίδια τη Ρωσία, βλ και στο gayrussia.ru, που σημαίνει ότι πρακτικά, επιτέλους, "ανοίγει" η συζήτηση στη χώρα αυτή.
    Άλλο αν είναι πολλοί εκείνοι που, και "από εκεί" και "από εδώ", έχουν επενδύσει στην "ακινησία" κι αρνούνται να ξεβολευτούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εγώ θα περίμενα να δώ την στάση του στο πράιντ που θα γίνει το καλοκαίρι, καθώς και στις υπόλοιπες εκδηλώσεις που διοργανώνονται από την λοαδ κοινότητα.
    Αν θυμάστε ο προηγούμενος, όχι μόνο ήταν εναντίον, ξεσήκωνε και τους φανατικούς να διαδηλώνουν κατά των ομοφυλόφιλων.
    Αν υπάρξει κι εκεί κάποια μετατόπιση, στην πράξη δηλαδή, τότε θα συνηγορήσω στην άποψη έρβα. Αλλοιώς...
    Πάντως στην Ελλάδα, ο αρχιεπίσκοπος έλαβε μέρος στο Υπουργικό Συμβούλιο. Κάκιστος συμβολισμός!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επίσης, ας μην ξεχνάμε, την μόδα στις χώρες της Ε.Ε, που οι εκκλησίες ιδρύουν, μή-κυβερνητικές οργανώσεις, ιδρύματα και ανώνυμες εταιρείες που εξασφαλίζουν πακτωλούς εκατομυρίων ευρώ. Τούτο μπορεί να λύσει πολλές δυσεπίλυτες απορίες.
    Πρώτη διδάξασα φυσική είναι η καθολική εκκλησία, και το Βατικανό. Ακολούθησε και ο ορθόδοξη εκκλησία, ακόμη και στην χώρα μας (έχουν δοθεί εκατομύρια ευρώ στην μκο που ίδρυσε ο Χριστόδουλος, καθως και σε πολλά μοναστήρια). Όχι μόνο δηλαδή δεν φορολογείται η εκκλησία, όχι μόνο οι εκπρόσωποί της, είναι δημόσιοι υπάλληλοι που πληρώνονται από τους φόρους μας για να σπέρνουν τελικά το μίσος, αλλά επιχορηγούνται κι όλας...
    Πιθανότατα, ο Κύριλος έκανε ένα καλό deal...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "όσοι δε προσεγγίζουν ανιστόρητα και προκατειλημμένα τα θέματα της Ρωσικής Εκκλησίας και των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων στη Ρωσία"

    Πόσο "ιστορική" μπορεί να είναι η προσέγγιση των διεθνών πρακτορείων όταν παραλείπουν να αναζητήσουν τις δηλώσεις που έκανε το ίδιο πρόσωπο για το ίδιο θέμα μόλις πριν από 7 μήνες;

    Επιπλέον ομολογώ ότι αγνοούσα ότι η ορθόδοξη εκκλησία στη Ρωσία έχει κάποια ιστορία να επιδείξει στο θέμα της προστασίας των μειονοτήτων. Αν θέλεις μπορείς να μας διαφωτίσεις σχετικά.

    Από ό,τι θυμάμαι στο πρόσφατο παρελθόν το Πεζοδρόμιο έχει καυτηριάσει επανειλημμένα τη διάσταση μεταξύ λόγων και έργων όταν πρόκειται για πολιτικούς που κάνουν ανέξοδες και γενικόλογες δηλώσεις "συμπαράστασης" προκειμένου να οικοδομήσουν ένα πιο "ανοιχτόμυαλο" προφίλ.

    Θα ήθελα να ξέρω για ποιο λόγο τα περί "ελπιδοφόρων ρωγμών στο σύστημα της ομοφοβίας" δεν ισχύουν στην περίπτωση των ελληνικών πολιτικών κομμάτων ενώ αντίθετα ισχύουν όταν μιλάμε για το κομμουνιστικό κόμμα της Κούβας ή την ορθόδοξη εκκλησία της Ρωσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Gay super hero,
    Το ξένο κείμενο που παραθέτω νομίζω ότι έστω και περιληπτικά δίνει μια ιστορική προοπτική.
    Το διάβασες;
    Το τι έχει κάνει η Εκκλησία στη Ρωσία για την προστασία μειονοτήτων μόνο όσοι γεννήθηκαν τα τελευταία 20 χρόνια δικαιούνται ίσως να το αγνοούν.
    Να υποθέσω ότι είσαι τόσο νέος;
    Και ας το επαναλάβω:
    Στο Α.Π. έχουμε επανειλημμένα στηλιτεύσει τις ανέξοδες, γενικόλογες πολιτικές τοποθετήσεις. Κάποιες τοποθετήσεις, όμως, ακόμη κι αν δεν έχουν άμεσο πρακτικό αντίκρισμα, ανέξοδες δεν είναι, τουλάχιστον εκείνες που γίνονται σε έντονα ομοφυλοφοβικούς χώρους. Πιθανόν οι δηλώσεις του Πατριάρχη Μόσχας να ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία. Θα φανεί.
    Μπορώ όμως κι εγώ με τη σειρά μου να μάθω γιατί εσύ που στο παρελθόν μάς προέτρεπες να ψηφίσουμε μαζικά συγκεκριμένο κόμμα για βερμπαλισμούς που δεν πίστευε δείχνεις τώρα τόσο αρνητικός. Ακριβός στα πίτουρα και φθηνός στο αλεύρι;

    Tales,
    Στο επόμενο διάστημα θα μας δοθεί η ευκαιρία να τεστάρουμε την ειλικρίνεια του ή τις αντίξοες συνθήκες μέσα στις οποίες είναι υποχρεωμένος να κινείται και να ισορροπεί.
    Αν περιορισθεί σε μια ρητορική αντίθεση προς το pride θα είναι πρόοδος . Αν δεν αντιτεθεί καν θα είναι κέρδος.
    Για το ζήτημα των ΜΚΟ έχεις δίκιο. Μόνο που όπως γνωρίζεις η διαφθορά, η διαπλοκή, η αδιαφάνεια και ο τραμπουκισμός των εμπλεκομένων αφορά δυστυχώς πολλούς περισσότερους επιχορηγούμενους στη χώρα μας.
    Κι ας μην μιλήσουμε για τις ΜΚΟ-συγκοινωνούντα δοχεία και τα "καρτέλ" που έχουν συσταθεί ατύπως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. E πες μας λοιπόν τί ακριβώς έχει κάνει ιστορικά η εκκλησία της Ρωσίας για την προστασία των μειονοτήτων το οποίο αγνοούμε γιατί γεννηθήκαμε τα τελευταία 20 χρόνια. Και τί ακριβώς αναφέρει σχετικά το ξένο κείμενο που παραθέτεις. Γιατί εγώ δεν βλέπω απολύτως τίποτα. Εκτός αν θέλεις να χρεώσεις την αποποινικοποίηση της ομοφυλοφιλίας το 1993 στην ορθόδοξη Εκκλησία. 'Η τη φράση "we have repeatedly spoken out against discriminating people for their nontraditional sexual orientation" η οποία απλά αποτελεί ένα εξόφθαλμο ψέμα.

    Όσο για το πολιτικό κόμμα που αναφέρεις θα έλεγα ότι η παροιμία που ταιριάζει είναι "όποιος καεί στο χυλό, φυσάει και το γιαούρτι".

    Δυστυχώς όλοι μαθαίνουμε από την εμπειρία μας και τους εμπαιγμούς να αναγνωρίζουμε και να μην επηρεαζόμαστε από ιδεολογικές παρωπίδες οποιοασδήποτε απόχρωσης. Και αυτό ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις και όχι επιλεκτικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Έρβα, εδώ είμαστε και θα τα δούμε. Δεν τρέφω όμως αυταπάτες. Γνωρίζω καλά τον ρόλο όλων των θρησκειών. Και εν τέλει, να σου πώ, περισσότερο με ενδιαφέρει η στάση της εκάστοτε πολιτείας και όχι τόσο των θρησκειών. Στο χέρι των κρατών είναι να διαμορφώνουν το πλαίσιο που θα κινούνται οι θρησκείες στην επικράτειά τους.
    Ο ΓΑΠ, το ξαναλέω, έδωσε το χειρότερο μήνυμα που θα μπορούσε να δώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. tales,
    άλλος ο ρόλος των θρησκειών, κι άλλος της Πολιτείας, συμφωνούμε.
    Όμως όπως λέει ο Χρήστος Τσιόλκας: «Η υπαρξιακή αγωνία του θρησκευόμενου ομοφυλόφιλου είναι ότι ακόμη κι αν η κοινωνία αποδεχθεί κι επικυρώσει την ταυτότητά του πολιτισμικά, νομικά, κοινωνικά, ακόμη και τότε δεν του επιτρέπεται η κοινωνία με το Θεό του.»
    Και, μας αρέσει ή όχι, θρησκευόμενοι ομοφυλόφιλοι θα υπάρχουν πάντα.

    Gay super hero,
    Χμ, ανήλικος λοιπόν. :)
    Κοίτα, η κουβέντα που θέλεις να ανοίξεις είναι μεγάλη κι εγώ φτιάχνω βαλίτσες. Αν θέλεις ρίξε μια ματιά στο google βάζοντας Russian Orthodox Church human rights και όταν επιστρέψω το ξανασυζητάμε, τουλάχιστον όχι από μηδενικής γνώσης βάση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Έρβα,
    φαντάζομαι ότι ο Τσιόλκας έχει δίκιο, αν και δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω από ιδία εμπειρία.

    Ήρωα,
    εικάζω ό,τι ο έρβα αναφέρεται στην κομμουνιστική Σοβιετική Ένωση, και μάλιστα στην σταλινική περίοδο, όπου η ορθόδοξη εκκλησία βρισκόταν υπό διωγμό στα σοβιέτ. Τότε, υπήρξαν περιπτώσεις, που οι ορθόδοξοι χριστινοί, νοιώθωντας τί σημαίνει μειονότητα, ήταν αλληλέγγυοι με άλλες μειονότητες και έτσι είχαν τις δικές τους εμπειρίες που τους βοήθησαν να αρθρώσουν τη φράση "ανθρώπινα δικαιώματα", αφού τα δικά τους δεν ήταν δεδομένα.
    Αμέσως όμως μόλις επέστρεψαν στην εξουσία εν πλήρη δυνάμη και δόξα, όλα αυτά τα ξέχασαν και η παλιά καλή ρατσιστική ορθόδοξη εκκλησία, μας δείχνει ακόμη το πρόσωπό της.

    Έρβα, να περάσεις θαυμάσια!
    Καλές γιορτές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Kαλά φαντάζομαι ότι οι ειρωνείες περί "ανηλίκών" και οι υπεκφυγές δεν βοηθούν να προχωρήσει η συζήτηση, αλλά τέλος πάντων.

    Ακολούθησα πάντως τη συμβουλή του erva και έβαλα στο google τις λέξεις russian orthodox church και human rights. Η πρώτη σελίδα των αναζητήσεων αναφέρεται αποκλειστικά σε πρόσφατη εγκύκλιο της ρωσικής εκκλησίας η οποία αρνείται να αναγνωρίσει την οικουμενικότητα των ανθρώπινων δικαιωμάτων. Φαντάζομαι βέβαια ότι δεν ήθελε να με παραπέμψει εκεί ο erva ;-)

    Επειδή όμως ιστορική έρευνα δεν γίνεται μέσω google θα πρότεινα κι εγώ με τη σειρά μου σε όποιον ενδιαφέρεται να αναζητήσει τη σημασία της ρωσικής λέξης "πογκρόμ" (που ανάγεται στο 19ο αιώνα) και το ρόλο που έπαιξε η ρωσική ορθόδοξη εκκλησία εκείνη ην περίοδο. Κι αν ενδιαφέρεται να πάει ακόμα πιο πίσω στην ιστορική του έρευνα μπορεί να μελετήσει την αντιμετώπιση που επεφύλασσε η ρωσική εκκλησία στους πάσης φύσεως αιρετικούς πάντα σε αγαστή συνεργασία με το τσαρικό καθεστώς.

    'Οσο για τους ορθόδοξους αντιφρονούντες της σοβιετικής περιόδου (όπως ο Σολτζενίτσιν) ακόμα και όσοι ξεκινάμε από "μηδενική βάση" γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η έννοια της "ελευθερίας" όπως οι ίδιοι την ορίζουν δεν περιλαμβάνει καμία μειονότητα ενώ επιφυλάσσουν ιδιαίτερη αντιπάθεια προς τις σεξουαλικές μειονότητες.

    Τέλος θα ήθελα να σταθώ σε ένα ακόμα σημείο που θέτει ο erva. Είναι η περίφημη φράση "Αν ο Πατριάρχης περιορισθεί σε μια ρητορική αντίθεση προς το pride θα είναι πρόοδος"

    Αν ως "ρητορική αντίθεση" εννοείς φράσεις όπως "εξόφθαλμη προώθηση της σοδομίας" και "εκφυλισμός της δημόσιας ηθικής" τις οποίες έχει ήδη χρησιμοποιήσει ο Παναγιότατος για το προηγούμενο Pride, τότε δεν μιλάμε βέβαια για "ρητορεία" αλλά για προπαγάνδα μίσους. 'Η αν προτιμάς "κήρυγμα μίσους" όπως πολύ έυστοχα έχει αποδώσει τον όρο το Πεζοδρόμιο.

    Να φανταστώ δηλαδή ότι αν ο Πατριάρχης "περιοριστεί" (όπως το θέτεις) σε τέτοιες φράσεις και δεν κατέβει ο ίδιος με το ρόπαλο στους δρόμους για να ξυλοφορτώσει τους διαδηλωτές αυτό θα το θεωρήσεις πρόοδο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αν, λέω αν, η «σοδομία» και η «δημόσια ανηθικότητα» έχουν γίνει «μη παραδοσιακός σεξουαλικός προσανατολισμός» και «ιδιωτική υπόθεση», ναι, είναι πρόοδος.
    Κι αν το pride δε καταλήξει σε «violent clash between participants and religious radicals [and nationalists]», ναι, θα είναι κέρδος.
    Και, βέβαια, άλλο ρητορική κι άλλο κήρυγμα μίσους, όπως σωστά επισημαίνεις.
    Μικρή η διαφορά, αλλά καθοριστική, δεν νομίζεις;
    Και, ειλικρινά τώρα, καμία διάθεση ειρωνείας και υπεκφυγής δεν υπάρχει. Μόνο λίγο άγχος, όπως πάντα όταν φτιάχνω βαλίτσες ξέροντας ότι σίγουρα κάτι απαραίτητο θα το ξεχάσω απ’ έξω.
    Καλές γιορτές σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή