ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ
Σεξουαλικότητες και Φύλα: Λεσβιακές, Γκέι, Αμφί, Τρανς και Queer κοινότητες στην Ελλάδα
Σάββατο 9 Μάη στο ΠΑΝΤΕΙΟ Πανεπιστήμιο
Λεωφόρος Συγγρού 136, Αμφιθέατρο Σάκη Καράγιωργα ΙΙ
10:30-14:30
Τα τελευταία χρόνια στο χώρο των κοινωνικών επιστημών στην Ελλάδα έχει αναπτυχθεί η έρευνα σχετικά με το φύλο και τη σεξουαλικότητα. Ακαδημαϊκές μελέτες, διδακτορικά, μεταπτυχιακές εργασίες και έρευνες «χρησιμοποιούν» τη σεξουαλικότητα ως επιστημονικό εννοιολογικό εργαλείο με στόχο την κατανόηση των ταυτοτήτων και των σχέσεων που αναπτύσσονται σε αυτή καθώς και την ανάδειξη της πολυμορφίας της. Έρευνες που πραγματοποιούνται στα ελληνικά πανεπιστήμια εστιάζουν στις λεσβιακές, γκέι, αμφί, τρανς και queer σεξουαλικές ταυτότητες και συμβάλλουν στην διεθνή διεπιστημονική συζήτηση. Μέσα από τη διοργάνωση μιας ημερίδας θέλουμε να αναδείξουμε τις LGBTQ έρευνες και τη συζήτηση που έχει αναπτυχθεί γύρω από αυτές. Καθηγήτριες-ές πανεπιστημίου, ερευνήτριες-ές και ακτιβιστικές ομάδες θα παρουσιάσουν μελέτες σχετικές με τις LGBTQ κοινότητες στην Ελλάδα.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
10.45-11.00 Χαιρετισμοί – Έναρξη
Φιλίππα Διαμάντη, Μέλος του Athens Pride
Αλεξάνδρα Χαλκιά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνιολογίας,Πάντειο Πανεπιστήμιο
11.00-12.40 ΠΑΝΕΛ 1
Συντονίστρια: Αλεξάνδρα Χαλκιά
Βενετία Καντσά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα ΚοινωνικήςΑνθρωπολογίας και Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου «Ορατά αόρατες, αόρατα ορατές. Δύο όψεις τηςλεσβιακής παρουσίας στην Ελλάδα»
Άννα Αποστολίδου, Υποψήφια Διδάκτορας, Τμήμα Ανθρωπολογίας,University College London «Ενσώματη συμμετοχή: υποκειμενοποίηση και queer συλλογικότητα στη σύγχρονη Ελλάδα»
Κώστας Γιαννακόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου «Πολιτισμικές εννοιολογήσεις της μοναξιάς: Συγγένεια, κοινότητα και πολιτικές του LGBT/ΛΟΑΤ κινήματος»
Τerminal 119 για την κοινωνική και ατομική αυτονομία «Τα καλιαρντά του Ηλία Πετρόπουλου: η ορατότητα και τοπεριθώριο της ομοφυλοφιλικής εμπειρίας»
ΣΥΖΗΤΗΣΗ
12.40-13.00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ (στο διάλειμμα προσφέρεται καφές)
13.00-14.40 ΠΑΝΕΛ 2
Συντονίστρια: Άννα Αποστολέλλη
Λίνα Λαχανιώτη, Υποψήφια Διδάκτορας, Τμήμα Κοινωνιολογίας,Πάντειο Πανεπιστήμιο «Από τη λεσβιακή θεματική στο queer: η διαδρομή μιας εμπειρικής έρευνας»
Βασίλης Διαμαντόπουλος, Υποψήφιος Διδάκτορας, ΤμήμαΚοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο «Κοινωνικές αναπαραστάσεις της ομοφυλοφιλίας στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο»
Κωστής Σπηλιώτης, Υποψήφιος Διδάκτορας, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Γιώργος Χαλάτσης, Διδάσκων Ισπανικού Πολιτισμού, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο «Αναπαραστάσεις για το κοινωνικό φύλο και το σεξουαλικό προσανατολισμό στις περσόνες των ελληνικών ΛΟΑΤ /LGBTQ μπλογκ»
Κώστας Κανάκης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα ΚοινωνικήςΑνθρωπολογίας και Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αιγαίου «Γλώσσα, αρσενικότητα και σεξουαλικότητα: Οι προσωπικές αγγελίες στο διαδίκτυο»
ΣΥΖΗΤΗΣΗ*
.
Για την ημερίδα συνεργάστηκαν:
Επιμελήτριες: Άννα Αποστελέλλη, Φοιτήτρια, Τμήμα Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Φιλίππα Διαμάντη, Απόφοιτη Κοινωνιολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Επιστημονική Σύμβουλος: Αλεξάνδρα Χαλκιά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνιολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Πάντως αν κάποιος γνωρίζει τί ακριβώς σημαίνει "Ενσώματη συμμετοχή: υποκειμενοποίηση και queer συλλογικότητα στη σύγχρονη Ελλάδα" και "Πολιτισμικές εννοιολογήσεις της μοναξιάς" εγώ προσωπικά θα του είμαι υπόχρεος :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης από ό,τι γνωρίζω στα ελληνικά δεν υπάρχει η (πραγματικά φριχτή) λέξη "αρσενικότητα". 'Οροι των αγγλόφωνων κοινωνιολογικών σχολών που είναι ήδη ξύλινοι από το πρωτότυπο γίνονται ακόμα πιο ξύλινοι όταν μεταφέρονται αυτούσιοι στα ελληνικά.
Κατά τα άλλα είμαι πολύ περίεργος να δω τί θα πουν για τις περσόνες των λοάδ μπλογκ :-)
Θεωρώ ενδιαφέρουσα μια ημερίδα με τέτοια θεματική, ελπίζω να είναι καλή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατα τ'άλλα το "αρσενικότητα" είναι απαίσιο! Χάθηκαν τα "ανδρισμός" ή "αρρενωπότητα";
Ρε σεις, αυτή η επιστημονική ημερίδα θαχει πιότερη πλάκα κι από επιθεώρηση
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Gay Super hero kai @ Anonymous
ΑπάντησηΔιαγραφήRespect γιατί βλέπετε τα πράγματα από τη σωστή απόσταση. Η κατάσταση με τα queer έχει φτάσει πλέον στο απροχώρητο. Τα αφήνουμε και βγαίνουνε μπροστά σαν εκφραστές μας ενώ αυτοί έχουνε καταργήσει τα φύλα για να μας θεωρούνε όλους παράξενους. Πρέπει να καταλάβουμε πολύ καλά όλοι μας ότι δε μας συμφέρει να δίνουμε θέση σε εκείνους που μας μιλάνε σα να είμαστε ουδέτερα φυτά και έπιπλα. Είμαστε άντρες που αγαπάμε άντρες και δε θέλουμε να μας επιβάλουνε με το ζόρι το ΛΕΠΑΤ.
Τα τελευταία χρόνια έχουμε μεγάλη παρουσία στα ιστολόγια και αρχίσανε να υπολογίζουνε τη δύναμη μας. Aυτό το καταφέραμε ο ένας με τον άλλο μόνοι μας χωρίς να έχουμε καμία βοήθεια από τους οργανωμένους. Τώρα αυτοί θέλουνε να πατήσουνε απάνω στη δική μας προσπάθεια για πολλούς και διάφορους λόγους. Οι πιο πολλοί λόγοι είναι άσχετοι με εμάς. Εμείς κάναμε τον κόσμο να δει τί είμαστε πραγματικά και δεν τους αφήσαμε με την εντύπωση της τηλεόρασης. Αυτό το πεδίο το βρήκανε έτοιμο διάφορα γνωστά πρόσωπα και διάφορα γνωστά αναρχικά queer και ήρθανε να το εκμεταλλευτούνε. Δε θέλουμε να χάσουμε ότι κερδίσαμε και δε θέλουμε να ξαναγίνουμε γραφικοί. Μερικοί ιστολόγοι που γνωριζόμαστε έχουμε αποφασίσει να διαχωρίσουμε τη θέση μας πριν να γίνουνε το βατερλό μας όλοι αυτοί. Σκεφτόμαστε να θυσιάσουμε λίγο χρόνο από τις ασχολίες μας και να δημιουργήσουμε ένα ομαδικό ιστολόγιο για να εκθέσουμε τις απόψεις μας και για να διαχωρίσουμε τη θέση μας από αυτούς που αποφασίσανε να μας αποκαλούνε Πούστηδες και να το επιβάλουνε στην κοινωνία.
Ερβα σε παρακαλούμε να ανοίξεις μία συζήτηση με αυτό το σοβαρό θέμα για να πούμε όλοι τις απόψεις μας. Ποιοί αποφασίσανε το ΛΕΠΑΤ? Θέλουμε να καθιερώσουμε το ΛΕΠΑΤ ή το κάνουνε χωρίς τη θέληση μας?