8.4.09

ΠΟΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΚΥΠΡΙΟΙ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΑΝ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΛΟΓΩ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Image Hosted by ImageShack.us
.
Την καταπολέμηση των διακρίσεων στην ΕΕ θέλουν οι ευρωβουλευτές
Οι διακρίσεις δεν παρατηρούνται μόνο στο χώρο εργασίας αλλά και στην πρόσβαση στα αγαθά και τις υπηρεσίες, όπως η εκπαίδευση, οι μεταφορές και η υγεία. Μια οδηγία με στόχο την διασφάλιση της αρχής της ίσης μεταχείρισης σε αυτούς τους τομείς υιοθετήθηκε σήμερα από την ολομέλεια. Μεταξύ άλλων, οι ευρωβουλευτές υπογράμμισαν την ανάγκη καταπολέμησης των πολλαπλών διακρίσεων.
Το σχέδιο οδηγίας της Επιτροπής έχει ως στόχο να περιορίσει τις διακρίσεις βάσει θρησκείας ή πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή γενετήσιου προσανατολισμού. Μέχρι στιγμής έχουν τεθεί σε ισχύ τρεις οδηγίες για την καταπολέμηση των διακρίσεων. Αυτές αφορούν στις διακρίσεις για λόγους φυλετικής ή εθνοτικής καταγωγής (τόσο εντός όσο και εκτός της αγοράς εργασίας), τις διακρίσεις στην αγορά εργασίας και την ίση μεταχείριση μεταξύ ανδρών και γυναικών. Υιοθετώντας με 363 ψήφους υπέρ, 226 κατά και 64 αποχές την έκθεση διαβούλευσης της κ. Kathalijne BUITENWEG (ΠΡΣ/ΕΕΣ, NL), το ΕΚ εξέφρασε εκ νέου την προσήλωσή του σε όλους τους παραπάνω στόχους.
Η νέα οδηγία θα απαγορεύει τις διακρίσεις στους τομείς της κοινωνικής προστασίας, της εκπαίδευσης, καθώς και της πρόσβασης σε αγαθά και υπηρεσίες διαθέσιμων στο κοινό, συμπεριλαμβανομένης της στέγασης. Οι ευρωβουλευτές θέλουν όμως να καλύπτει και την πρόσβαση στις μεταφορές. Αντίθετα, θεωρούν ότι θα πρέπει να εξαιρεθούν "οι συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών που ενεργούν προς ίδιον όφελος, όποτε δεν συνιστούν επαγγελματική ή εμπορική δραστηριότητα των συμβαλλόμενων".
Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, η οδηγία θα πρέπει επίσης να καλύπτει τις πολλαπλές διακρίσεις, ήτοι τις διακρίσεις που ασκούνται για δύο ή περισσότερους λόγους. Ζητούν όμως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, λόγω των υπερβολικών επιβαρύνσεων που επωμίζονται, να απολαύουν ειδικής προστασίας, κατά το πρότυπο νόμου περί πολιτικών δικαιωμάτων των ΗΠΑ.
Καμία επίπτωση στο κοσμικό κράτος ή στις εθνικές νομοθεσίες για το γάμο
Το ΕΚ τονίζει ακόμη ότι η νέα οδηγία δεν θα πρέπει να θίξει τη διάκριση των εξουσιών μεταξύ της ΕΕ και των κρατών μελών αλλά ούτε και τους εθνικούς νόμους για το γάμο, την οικογένεια και την υγεία. Επιπλέον, τα κράτη μέλη θα πρέπει να συνεχίσουν να έχουν υπό την ευθύνη τους την οργάνωση και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, ενώ δεν θα πρέπει να θιγούν οι εθνικές ρυθμίσεις σε ό,τι αφορά τον κοσμικό χαρακτήρα του κράτους και τις διαφορές στην μεταχείριση για λόγους εθνικότητας.
Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, τα κράτη μέλη θα μπορούν να διατηρούν ή να εκδίδουν ειδικά μέτρα, όπως οι ποσοστώσεις, για να αποτρέπουν ή να αντισταθμίζουν τα μειονεκτήματα που συνδέονται με θρησκεία ή πεποιθήσεις, αναπηρία, ηλικία ή γενετήσιο προσανατολισμό.
Από το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας θα πρέπει ακόμη να εξαιρεθεί ο τομέας της διαφήμισης και των μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Η παρενόχληση είναι διάκριση
Το σχέδιο οδηγίας χαρακτηρίζει την παρενόχληση ως μια μορφή διακρίσεων, εφόσον σημειώνεται ανεπιθύμητη συμπεριφορά με σκοπό ή αποτέλεσμα την προσβολή της αξιοπρέπειας ενός προσώπου και τη δημιουργία εκφοβιστικού, εχθρικού, εξευτελιστικού, ταπεινωτικού ή προσβλητικού περιβάλλοντος. Οι ευρωβουλευτές συμφώνησαν με την πρόταση αυτή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, άλλα ζήτησαν "η έννοια της παρενόχλησης να ορισθεί σύμφωνα με την εκάστοτε εθνική νομοθεσία και πρακτική των κρατών μελών". (...)
(europarl.europa.eu, 02-04-2009 )
.
*****
.
Και ακολουθουν οι λίστες των 226 ευρωβουλευτών που ψήφισαν αρνητικά και των 64 που απείχαν.
Μπορείτε να αναγνωρίσετε τους Έλληνες και Κύπριους ευρωβουλευτές που περιλαμβάνονται σ’ αυτές τις λίστες;

226 (-)
ALDE: Alvaro, Chatzimarkakis, Koch-Mehrin, Takkula, Virrankoski
IND/DEM: Batten, Belder, Blokland, Clark, Colman, Krupa, Nattrass, Titford, Tomczak, Wojciechowski Bernard
NI: Allister, Binev, Bobošikova, Claeys, Dillen, Fiore, Giertych, Gollnisch, Hannan, Helmer, Knapman, Lang, Le Pen Jean-Marie, Le Rachinel, Martinez, Molzer, Mote, Romagnoli, Schenardi, Stoyanov, Vanhecke, Wise
PPE-DE: Albertini, Antoniozzi, Ayuso, Barsi-Pataky, Bartolozzi, Bautista, Becsey, Berend, Bodu, Boge, Bonsignore, Braghetto, Březina, Brok, Bulzesc, Buzek, Cabrnoch, Calia, Callanan, Casini, Caspary, ChiriŃă, Chmielewski, David, De., Deva, Diaz de Mera Garcia Consuegra, Doorn, Duchoň, Ebner, Fajmon, Ferber, Fernandez Martin, Fraga Estevez, Gacek, Gahler, Gaľa, Garcia-Margallo y Marfil, Gardini, Garriga Polledo, Gawronski, Gewalt, Gklavakis, Goepel, Gomolka, Graca Moura, Gra.le, de Grandes Pascual, Gyurk, Hămbăsan, Handzlik, Herranz Garcia, Herrero-Tejedor, Hieronymi, Hokmark, Hoppenstedt, Hudacky, Iturgaiz Angulo, Jałowiecki, Jarzembowski, Jeggle, Kaczmarek, Karas, Kastler,
Kelam, Klamt, Kla., Koch, Konrad, Korhola, Kušėis, Landsbergis, Langen, Lauk, Lechner, Lehne, Lewandowski, LiepiĦa, Liese, Lopez-Isturiz White, Luque Aguilar, Manole, Marinescu, Martens, Mathieu, Matsis, Matula, Mauro, Mavrommatis, Mayer, Mendez de Vigo, Naranjo Escobar, Nassauer, Nazare, Niculescu, van Nistelrooij, Olbrycht, Oomen-Ruijten, Ouzky, Pack, Peterle, Petre, Pieper, Pīks, Pirker, Pomes Ruiz, Popa, Posdorf, Posselt, Protasiewicz, Queiro, Quisthoudt-Rowohl, Rack, Reul, Ribeiro e Castro, Rubig, Rus, Salafranca Sanchez-Neyra, Sanzarello, Sanz Palacio, Sartori, Saryusz-Wolski, Schnellhardt, Schroder, Schwab, Seeber, Siekierski, Škottova, Sogor, Sommer, Sonik, Spautz, Šťastny, Strejček, Surjan, Trakatellis, Ulmer, Varvitsiotis, Vidal-Quadras, Visser, Vlasak, Weber Manfred, Weisgerber, Wieland, von Wogau, Wohlin, Wortmann-Kool, Zaborska, Zaleski, Zanicchi, Zappala, Zatloukal,Zieleniec, Zwiefka
PSE: Hansch
UEN: Angelilli, Bielan, Borghezio, Boso, Camre, Chruszcz, Didžiokas, Foltyn-Kubicka, Grabowski, Krasts, Kuźmiuk, Libicki, Maldeikis, Masiel, Muscardini, Mussa, Musumeci, Pęk, Piotrowski, Pirilli, Podkański, Robusti, Rogalski, Roszkowski, Rutowicz, Speroni, Szymański, Tatarella, Tomaszewska, Vaidere, Wojciechowski Janusz, Zapałowski, Zīle
.
64 (ø)
ALDE: Budreikait., Matsakis
GUE/NGL: Pafilis
PPE-DE: Andrikien., Angelakas, Ashworth, Atkins, Bradbourn, Bushill-Matthews, Casa, Chichester, Coelho, Daul, De Blasio, Descamps, De Veyrac, Dimitrakopoulos, Elles, Evans Jonathan, Fatuzzo, Fontaine, Foure, Freitas, Gaubert, Gauzes,Glattfelder, Grossetete, Guellec, Harbour, Jordan Cizelj, Kamall, Karim, Kirkhope, Lamassoure, De Lange, Lulling, McGuinness, McMillan-Scott, Marques, Mladenov, Novak, Panayotopoulos-Cassiotou, Papastamkos, Parish,Pleštinska, Purvis, Roithova, Rovsing, Saifi, Schinas, Schmitt, Silva Peneda, Stavreva, Stevenson, Sturdy, Sudre, Sumberg, Szajer, Tannock, Urutchev, Vakalis, Vatanen, Vlasto, Zdravkova

26 σχόλια:

  1. Μία αρνητική ψήφος από το Γιαννάκη Μάτση, που δεν θα είναι ξανά υποψήφιος και μία αποχή από τον Μάριο Ματσάκη ο οποίος ομως είναι γνωστός ότι προκαλεί ΚΑΙ με τις ομοφοβικές του αντιδράσεις.
    Οι άλλοι τέσσερις δεν υπάρχουν στις λίστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 'Εχουμε και λέμε: σε σύνολο 24 ελλήνων ευρωβουλευτών κατά ψήφισαν τέσσερις και απείχαν 5 πέντε όλοι της Νέας Δημοκρατίας (η οποία συνολικά έχει έντεκα ευρωβουλευτές, δηλαδή καταψήφισε το 82%!!!). Είναι οι κύριοι Γκλαβάκης, Μαυρομμάτης (ο γνωστός αθλητικογράφος), Τρακατέλλης και Βαρβιτσιώτης (οι τέσσερις που ψήφισαν κατά) - Αγγέλακας, Δημητρακόπουλος, Παναγιωτοπούλου-Κασσιάκου, Παπαστάμκος και Βακάλης (οι πέντε που δεν ψήφισαν).

    Από ό,τι φαίνεται υπέρ ψήφισαν οι 8 ευρωβουλευτές του ΠαΣοΚ, οι τρεις του ΚΚΕ, ο ένας του ΣΥΝ και ο ένας του ΛΑΟΣ καθώς και οι κκ Κράτσα και Σχοινάς της ΝΔ.

    Επίσης κατά ψήφισε ο ομογενής γερμανός βουλευτής Γεώργιος Χατζημαρκάκης ο οποίος εκλέγεται με το "φιλελεύθερο" κόμμα των Ελεύθερων Δημοκρατών (το οποίο έχει ανοιχτά γκέι πρόεδρο!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ στις αποχές βλέπω και τον Παφίλη του ΚΚΕ. Κάνω λάθος;

    *****

    Και επειδή όσοι δεν καταψηφίζουν ή δεν απέχουν δεν σημαίνει ότι υπερψηφίζουν, ιδού και η λίστα εκείνων που ψήφισαν θετικά:

    363 (+)

    ALDE: Andrejevs, Attwooll, Baeva, Beaupuy, Birutis, Bowles, Cappato, Cavada, Cocilovo, Costa, Csibi, Czarnecki Marek
    Aleksander, Degutis, Deprez, De Sarnez, Dičkut÷, Donnici, Drčar Murko, Duff, Ek, Ferrari, Fourtou, Gentvilas, Gibault,
    Griesbeck, Guardans Cambó, Hall, Harkin, Hennis-Plasschaert, Hyusmenova, in 't Veld, Jensen, Juknevičien÷, Kacin,
    Kazak, Krahmer, Lambsdorff, Laperrouze, Lax, Lebech, Lehideux, Losco, Ludford, Lynne, Maaten, Manders, Mohácsi,
    Morillon, Mulder, Newton Dunn, Neyts-Uyttebroeck, Nicholson of Winterbourne, Onyszkiewicz, Ortuondo Larrea, Oviir,
    Panayotov, Piskorski, Pohjamo, Polfer, Prodi, Raeva, Resetarits, Ries, Riis-Jørgensen, Robsahm, Savi, Schmidt Olle,
    Staniszewska, Sterckx, Susta, Szent-Iványi, Vălean, Van Hecke, Veraldi, Wallis, Watson, Weber Renate, Wielowieyski
    GUE/NGL: Agnoletto, Aita, Brie, Catania, de Brún, Figueiredo, Flasarová, Guerreiro, Guidoni, Hénin, Holm, Kaufmann, Kohlíček,
    McDonald, Maštálka, Meijer, Musacchio, Papadimoulis, Portas, Ransdorf, Remek, Rizzo, Seppänen, Søndergaard,
    Svensson, Uca, Wagenknecht, Wurtz, Zimmer
    IND/DEM: Dahl, Goudin, Lundgren
    NI: Martin Hans-Peter, Rivera
    PPE-DE: Audy, Bauer, Belet, Brejc, Brepoels, Burke, Cederschiöld, Dehaene, Demetriou, Dover, Doyle, Duka-Zólyomi, Esteves,
    Fjellner, Gál, Grosch, Hennicot-Schoepges, Higgins, Ibrisagic, Itälä, Járóka, Langendries, Mitchell, İry, Pietikäinen,
    Pinheiro, Schöpflin, Siitonen, Stolojan, Thyssen, Vernola, Wijkman, Zahradil
    PSE: Andersson, Antinucci, Arif, Arnaoutakis, Assis, Attard-Montalto, Ayala Sender, Barón Crespo, Battilocchio, Beňová,
    Berès, Berger, Berman, Bösch, Bono, Borrell Fontelles, Botopoulos, Boursier, Bozkurt, Bulfon, Bullmann, van den Burg,
    Busquin, Capoulas Santos, Carlotti, Casaca, Cashman, Castex, Cercas, Chiesa, Christensen, Corbett, Cremers, CreŃu
    Corina, CreŃu Gabriela, Dăncilă, De Keyser, De Michelis, De Rossa, Désir, De Vits, Dobolyi, Douay, Dührkop Dührkop,
    El Khadraoui, Estrela, Ettl, Evans Robert, Falbr, Fazakas, Fernandes, Ferreira Elisa, Ford, Fraile Cantón, França,
    Garcés Ramón, García Pérez, Gebhardt, Geringer de Oedenberg, Gierek, Gill, Giuntini, Glante, Golik, Gomes,
    Gottardi, Grabowska, Grau i Segú, Grech, Gröner, Groote, Gurmai, Guy-Quint, Haug, Hedh, Hegyi, Honeyball, Howitt,
    Hughes, Hutchinson, Iotova, Jacobs, Jöns, Jørgensen, Juri, Kindermann, Kirilov, Koppa, Kósáné Kovács, Krehl, Kuhne,
    Lambrinidis, Lavarra, Le Foll, Lefrançois, Lehtinen, Leichtfried, Leinen, Liberadzki, Lienemann, Locatelli, Lyubcheva,
    McAvan, McCarthy, Madeira, Maňka, Mann Erika, Marini, Martin David, Martínez Martínez, Masip Hidalgo, Matsouka,
    Medina Ortega, Menéndez del Valle, Miguélez Ramos, Moraes, Moreno Sánchez, Morgan, Napoletano, Neris,
    Paasilinna, Pagano, Paleckis, Paparizov, Pascu, Patrie, Pinior, Pittella, Pleguezuelos Aguilar, Podimata, Poignant,
    Prets, Pribetich, Rapkay, Rasmussen, Riera Madurell, Rodust, Rosati, Rothe, Rouček, Roure, Sacconi, Sakalas, Saks,
    Salinas García, Sánchez Presedo, dos Santos, Sârbu, Savary, Schapira, Schulz, Segelström, Severin, Simpson,
    Skinner, Sornosa Martínez, Soulage, Sousa Pinto, Stihler, Stockmann, Swoboda, Szejna, Tabajdi, Thomsen, łicău,
    Tzampazi, Van Lancker, Vaugrenard, Vergnaud, Vigenin, Walter, Weiler, Westlund, Wiersma, Willmott, Yañez-
    Barnuevo García, Zani
    UEN: Aylward, Crowley, Janowski, Ryan
    Verts/ALE: Aubert, Auken, Beer, Bennahmias, Breyer, Buitenweg, Cohn-Bendit, Cramer, Evans Jill, Frassoni, Graefe zu
    Baringdorf, de Groen-Kouwenhoven, Hammerstein, Harms, Hassi, Horáček, Hudghton, Isler Béguin, Jonckheer,
    Kallenbach, Kusstatscher, Lagendijk, Lambert, Lichtenberger, Lipietz, Lucas, Onesta, Romeva i Rueda, Rühle,
    Schlyter, Schmidt Frithjof, Schroedter, Smith, Staes, Turmes, Voggenhuber, Ždanoka

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπέρ ψήφισε ο Παναγιώτης Δημητρίου, ο οποίος επίσης δεν ξαναθέτει υποψηφιότητα κι αγνοούνται οι Κασσουλίδης, Αδάμου και Τριανταφυλλίδης.

    Αρα από έξι ευρωβουλευτές ψήφισε υπέρ μόνο ο Παναγιώτης Δημητρίου (ΕΛΚ - ΔΗΣΥ). Κατά ψήφισε ο Γιαννάκης Μάτσης (ΕΛΚ - ΕΥΡΩΚΟ). Απείχε ο Μάριος Ματσάκης (Φιλελεύθεροι Δημοκράτες - ΔΗΚΟ/Ανεξάρτητος).
    Δεν ήταν παρόντες οι Κασσουλίδης (ΕΛΚ - ΔΗΣΥ), Αδάμου και Τριανταφυλλιδης (Ευρωπαϊκή Αριστερά - ΑΚΕΛ).

    Ο Τριανταφυλλίδης είναι αναπληρωματικό μέλος της Επιτροπής Απασχόλησης και Κοινωνικών Υποθέσεων. Ο Ματσάκης είναι αναπληρωματικό μέλος της Υποεπιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οπότε έχουμε και λέμε:

    Από τους 11 ευρωβουλευτές της ΝΔ 4 ψήφισαν όχι (Γκλαβάκης, Μαυρομμάτης, Τρακατέλλης, Βαρβιτσιώτης) 5 απείχαν από την ψηφοφορία (Αγγέλακας, Δημητρακόπουλος, Παναγιωτοπούλου-Κασσιάκου, Παπαστάμκος και Βακάλης) και 2 δεν πήγαν καθόλου (; - Κράτσα, Σχοινάς)

    Από τους 8 του ΠΑΣΟΚ, οι 7 ψήφισαν υπέρ και 1 (Μπατζέλη) δεν πήγε

    Από τους 3 του ΚΚΕ 1 απείχε (Παφίλης) και 2 δεν πήγαν (Τούσσας, Δρούτσας)

    Ο κ. Παπαδημούλης του ΣΥΝ ψήφισε υπέρ.

    Ο κ. Γεωργίου του ΛΑΟΣ δεν πήγε καθόλου.

    'Αρα σε σύνολο 24 ελλήνων ευρωβουλευτών, μόλις 8 ψήφισαν υπέρ (ποσοστό 33%) - όλοι τους του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Eπίσης μερικά χρήσιμα στατιστικά:

    Η πιο gay-friendly ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου φαίνεται να είναι οι Οικολόγοι-Πράσινοι (ALE)αφού 36 σε σύνολο 43 ψήφισαν υπέρ (ποσοστό 84%). Ακολουθούν οι Σοσιαλδημοκράτες (PSE - η ομάδα όπου ανήκει το ΠαΣοΚ) με 176 υπέρ σε σύνολο 217 (81%), οι Φιλελεύθεροι (ALDE) με 78 υπέρ σε σύνολο 100 (78%) και η Ευρωπαϊκή Αριστερά (GUE/NGL - η ομάδα όπου ανήκουν τόσο το ΚΚΕ όσο και ο ΣΥΝ) με 29 υπέρ σε σύνολο 41 (ποσοστό 71%).

    Πιο εχθρικό είναι το Λαϊκό Κόμμα (PPE - η ομάδα όπου ανήκει η ΝΔ) όπου σε σύνολο 288, 145 ψήφισαν κατά και 62 αποχή (ποσοστό 72%) και η ομάδα Ανεξαρτησία-Δημοκρατία (ID - η ομάδα όπου ανήκει το ΛΑΟΣ) όπου 10 σε σύνολο 22 ψήφισαν κατά (ποσοστό 45%)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σας ευχαριστώ και τους δύο για τις πολύτιμες πληροφορίες.
    Tώρα σχετικά με την ψηφοφορία για την οδηγία της ΕΕ κατά των διακρίσεων μπορούμε, ίσως, να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα για τις θέσεις των ευρωπαϊκών πολιτικών ομάδων, αμφιβάλλω όμως κατά πόσον αυτά ισχύουν για τα εγχώρια πολιτικά κόμματα, των οποίων οι θέσεις μπορεί να είναι περισσότερο ή λιγότερο φιλικές ή εχθρικές. Αν και, μιλώντας για τα ελληνικά κόμματα και τους Έλληνες ευρωβουλευτές, νομίζω ότι το «περισσότερο φιλικές» δεν ισχύει. Αλλιώς πρώτοι εμείς θα το γνωρίζαμε.
    Κι εκείνο που σίγουρα γνωρίζουμε είναι ότι ο μόνος ευρωβουλευτής που στήριξε με σχετική συνέπεια ζητήματα λοαδ ενδιαφέροντος ήταν ο κ. Παπαδημούλης του ΣΥΡΙΖΑ, και θα τολμούσα να υποστηρίξω μάλλον καθ’ υπέρβαση των κομματικών θέσεων. Στις επικείμενες εκλογές δεν θα είναι σε εκλόγιμη θέση, οπότε θα έχουμε μια πιο καθαρή και ασφαλή εικόνα των θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ στο επόμενο Ευροκοινοβούλιο.
    Δεδομένου όμως ότι και η ψηφισθείσα οδηγία είναι κάπως δειλού, ποντιοπιλατικού θα έλεγα, χαρακτήρα, προτείνω ναι μεν «να μαζεύουμε κι ας είναι και ρώγες», αλλά «κρατώντας μικρό καλάθι».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Kαταρχάς να πούμε ότι για να τεθεί σε ισχύ η συγκεκριμένη οδηγία σε ολόκληρη την Ευρώπη πρέπει να εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα μέλη της οποίας διορίζονται από τις εθνικές κυβερνήσεις. Χρειάζεται και η συναίνεση του ευρωκοινοβουλίου αλλά τελικά το θέμα θα κριθεί στην Επιτροπή.

    Δεύτερον δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο τα θέματα αυτά δεν καλύφθηκαν ήδη από την προηγούμενη οδηγία αλλά καλύπτονται με δόσεις. Επιπλέον για ποιο λόγο δεν περιλαμβάνεται πουθενά στις προστατευόμενες κατηγορίες η ταυτότητα φύλου. 'Ισως κάποια οργάνωση όπως η Ilga Europe να μπορούσε να μας διαφωτίσει. Ή ίσως θα μπορούσαμε να απευθυνθούμε για το θέμα σε κάποιον ευρωβουλευτή που να έχει δραστηριοποιηθεί σχετικά όπως ο κ. Παπαδημούλης.

    Ως προς τις θέσεις των ευρωπαϊκών πολιτικών ομάδων αυτές έχουν κάποια σχετική σημασία και ειδικά εν όψει ευρωεκλογών, καθώς οι ευρωβουλευτές των ελληνικών πολιτικών κομμάτων συνήθως ακολουθούν τη "γραμμή" της ομάδας στην οποία ανήκουν. Οπότε αν θέλουμε να περνάνε από το ευρωκοινοβούλιο οδηγίες για τα θέματα που μας ενδιαφέρουν, ο μοναδικός τρόπος για να υποστηρίξουμε τις "φιλικές" πολιτικές ομάδες είναι ψηφίζοντας τα εγχώρια κόμματα που ανήκουν σε αυτές. 'Αλλος τρόπος από ό,τι γνωρίζω δεν υπάρχει.

    Τέλος επίσης σχετικό είναι ότι ο κ. Παπαδημούλης βρίσκεται σε "μη εκλόγιμη" θέση. Εφόσον είναι τρίτος στην ευρωλίστα μπορεί να εκλεγεί εάν το κόμμα του συγκεντρώσει ποσοστό 13% στις ευρωεκλογές. Βέβαια τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ στις δημοσκοπήσεις αυτή τη στιγμή είναι γύρω στο 7-8%, αλλά γνωρίζουμε ότι στις ευρωεκλογές τα μικρότερα κόμματα συνήθως ευνοούνται.

    Οπότε το ερώτημα είναι: γνωρίζουμε ότι ο κ. Παπαδημούλης δραστηριοποιήθηκε περισσότερο από κάθε άλλον στα λοάδ θέματα. 'Εχουμε την πολυτέλεια να "τιμωρήσουμε" το κόμμα του που τον υποβίβασε ή πρέπει να συνδράμουμε με την ψήφο μας ώστε να μπορέσει να ξαναβγεί - έστω κι αν η πιθανότητα είναι μικρή;

    Με αυτό τον τρόπο βέβαια επιβραβεύουμε τον πολιτικό χώρο που τον υποβίβασε και υποκύπτουμε σε έναν άτυπο εκβιασμό. Αλλά ποιος είπε ότι η ζωή είναι δίκαιη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν καταλαβαίνω το νόημα του ποστ. Κι εγώ αν ήμουν ευρωβουλευτής, κατά θα ψήφιζα.Δηλαδή όποιος δε συμφωνεί με τη σοσιαλδημοκρατική-κρατικίστικη-πολιτικά ορθή συναίνεση στον τομέα των gay δικαιωμάτων τον βαφτίζετε αυτόματα ομοφοβικό???Υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις στο θέμα, αν δεν το ξέρετε(http://folkefiende.blogspot.com/2008/05/blog-post_18.html)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ cobden

    Αν διάβασες τα σχόλιά μου, 78 στους 100 ευρωβουλευτές της φιλελεύθερης ομάδας του ευρωκοινοβουλίου ψήφισαν υπέρ της οδηγίας.

    Επιπλέον στο πολιτικό πρόγραμμα της Φιλελεύθερης Συμμαχίας (http://www.greekliberals.net/civilaction/index.php/Πολιτικό-πρόγραμμα.html) στο κομμάτι "αναγνώριση όλων των δικαιωμάτων των ομοοφυλόφιλων και διαφυλικών πολιτών" διαβάζω τα εξής:

    " Προστασία των μαθητών όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης από διακρίσεις με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό ή την ταυτότητα φύλου

    Προστασία για τους πολίτες με τρανσεξουαλική ταυτότητα φύλου στην εργασία και στην διάθεση αγαθών και παροχή υπηρεσιών,

    Την προστασία των ομοφυλόφιλων και τρανσεξουαλικών αστυνομικών, στρατιωτών και στρατιωτικών - ανδρών και γυναικών - από κάθε διάκριση. "

    Επομένως μπορεί να βαφτίζεις τη δική σου προσέγγιση στο θέμα "φιλελέυθερη" και την αντίθετη άποψη "σοσιαλδημοκρατική και κρατικίστικη", πλην όμως όσοι ανήκουν στον ίδιο πολιτικό χώρο με σένα στην Ελλάδα και την Ευρώπη μάλλον διαφωνούν μαζί σου.

    Δικαίωμά σου να ταυτίζεσαι βέβαια με τις απόψεις των συντηρητικών και υπέρσυντηρητικών δυνάμεων της Ευρώπης σε αυτό και σε οποιαδήποτε άλλο θέμα. 'Αλλο αυτό όμως και άλλο να τους δίνεις συγχωροχάρτι και ιδεολογικό άλλοθι για την σαφώς διατυπωμένη και ξεκάθαρη ομοφοβική στάση τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @gay super hero
    Υπερσυντηρητικός και ομοφοβικός ο κλασσικός φιλελευθερισμός? Μου θυμίζεις τους πιο παρωχημένους αριστερούς, που αποκαλούν φασίστες όλους όσους τολμούν να διαφωνήσουν μαζί τους.
    Λοιπόν, η φιλελευθερη ομάδα του ευρωκοινοβουλίου έχει μεν και αρκετούς κλασσικούς φιλελεύθερους στις τάξεις της, αλλά και πολλούς που θυμίζουν πιο πολύ σοσιαλδημοκράτες (βλέπε Φιλελεύθεροι Δημοκράτες του Ηνωμένου Βασιλείου).
    Το συγκεκριμένο απόσπασμα από το πρόγραμμα της Φιλελεύθερης Συμμαχίας είναι ασαφές και γενικόλογο. Κι εγώ συμφωνώ πως το κράτος δεν πρέπει να κάνει διακρίσεις, αλλά έτσι όπως είναι διατυπώμενο αυτό το απόσπασμα, μπορεί να ερμηνευτεί πως αφορά και τον ιδιωτικό τομέα,κάτι στο οποίο διαφωνώ κάθετα.
    Το θέμα είναι πως εσύ και οι υπόλοιποι bloggers (erva, e-lawyer κ.α.) που ασχολείστε με θέματα gay δικαιωμάτων, προβάλλετε τη σοσιαλδημοκρατική οπτική πάνω στο θέμα , και προσπαθείτε να μας πείσετε πως είναι και η μοναδική. Ενημερώθηκε ποτέ ο Eλληνας gay για ένα από τα πιο πολυσυζητημένα βιβλία της δεκαετίας του '90, πάνω στα gay δικαιώματα το "Virtually Normal" του Andrew Sullivan, που εκφράζει την κλασσική φιλελεύθερη άποψη?Έμαθε ποτέ από τα blogs σας ποιές είναι οι απόψεις της Camille Paglia, του Independent Gay Forum ή Άγγλων όπως ο Matthew Parris και ο Nigel Ashford? Έμαθε ποτέ τις απόψεις συντηρητικών ,όπως ο Bruce Bawer, με τους οποίους διαφωνώ αλλά υπάρχουν και δείχνουν την πολυμορφία του gay κινήματος? Ομοφοβικοί και όλοι αυτοί??Το gay κίνημα δεν είναι μόνο ο πολιτικά ορθός κρατισμός(με μια γερή δόση θυματοποίησης) που μας πασάρετε. Εκφράζετε απλά μια άποψη, μια τάση. Σεβαστή,αλλά δεν είναι η μόνη.
    Πάντως έχει πολύ ενδιαφέρον πως ενώ περιθωριοποιείτε τελείως την κλασσική φιλελευθερη άποψη πάνω στο ζήτημα, με το να την αγνοείτε ή με το να της επιτίθεστε (δες τις αντιδράσεις στο σχετικό πόστ μου), πολλές φορές στο παρελθόν έχετε προβάλλει την queer τάση (από την οποία τώρα αποστασιοποιείστε).Δεν εκπλήσσομαι, δεν έχετε και πολλές ιδεολογικές διαφορές στην πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Προσωπικά δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με την queer κατάσταση που είναι σαφές ότι δεν με εκφράζει ούτε πολιτικά ούτε πολιτισμικά - όχι να την προβάλλω κιόλας! Και ο erva που έχει ασχοληθεί, δεν το έκανε ποτέ για να την "διαφημίσει" όπως λες. Μπορείς να ανατρέξεις στα σχετικά ποστ του.

    Επιπλέον δεν βλέπω και μεγάλη διαφορά ανάμεσα στους queers και τους νεοσυντηρητικούς (και όχι βέβαια "κλασικούς" φιλελεύθερους - η Πάλια απέχει πολύ από το να γίνει ο νέος Μοντεσκιέ). Και οι μεν και οι δε προσπαθούν να ταιριάξουν τα γκέι δικαιώματα στην ιδεολογία τους και όχι το αντίστροφο. Και βέβαια ο Μάυρομμάτης και όλοι οι υπόλοιποι ευρωβουλευτές δεν ψήφισαν κατά επειδή διάβασαν τον Andrew Sullivan!

    Αν όμως θελήσουν ποτέ για λόγους πολιτικής ορθότητας να αρνηθούν το ομοφοβικό κίνητρο της ψήφου τους , είμαι σίγουρος ότι τα επιχειρήματα εναντίον του κρατισμού, της σοσιαλδημοκρατίας κτλ θα τους έρθουν πολύ βολικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. cobden: πολλές φορές στο παρελθόν έχετε προβάλλει την queer τάση (από την οποία τώρα αποστασιοποιείστε).

    gay super hero: ... δεν το έκανε ποτέ για να την "διαφημίσει" όπως λες.

    Όπως "λέει";;; Κι εγώ γιατί βλέπω ότι λέει "προβάλλει" και όχι "διαφημίζει";

    Σε έναν "live" διάλογο, που όλοι έχουμε την δυνατότητα να παρακολοθούμε, δεν είναι επιτυχής η προσπάθεια να ερμηνεύουμε διαφορετικά αυτό που λέει κάποιος ώστε να αποφύγουμε την απάντηση. Μπορούμε επομένως να αντεπιχειρηματολογήσουμε πάνω σε ό,τι είπε, και όχι σε ό,τι ΔΕΝ είπε.

    Αυτό που βλέπουμε ότι ρώτησε ο cobden είναι: "ενώ κατά το παρελθόν έχει προβληθεί η queer τάση, γιατί δεν έχει γίνει ενημέρωση για ένα πολυσυζημένο βιβλίο, για απόψεις ης Camille Paglia, του Independent Gay Forum ή Άγγλων όπως ο Matthew Parris και ο Nigel Ashford; [...] Oμοφοβικοί και όλοι αυτοί;".

    Το δεν έχει "διαφημιστεί" η queer τάση, δεν απαντά στο ερώτημα του cobden. Και από όσο έχω την ευκαιρία να γνωρίζω, νομίζω ότι ο cobden δεν αποφεύγει να απαντά στα ερωτήματα που του βάζουν. Οφείλω να του το αναγνωρίσω, αν και δεν συμφωνώ με όλες τις θέσεις του και έχω, κατά το παρελθόν, εκφράσει κάποιες φορές τη διαφωνία μου.

    Χωρίς να έχω πρόθεση να στηρίξω το ερώτημά του στο σύνολό του, γιατί ενώ γνωρίζω ότι οι queer τάσεις έχουν προβληθεί, όπως γράφει, δεν γνωρίζω αν οι άλλες απόψεις έχουν δημοσιευθεί στα μπλογκς που αναφέρει.

    Παρακολουθώ με ενδιαφέρον την παρούσα ανάρτηση, και νομίζω ότι έχει μεγάλη σημασία να γνωρίζουμε αν η "καταγγελία" για την ομοφοβία κάποιων πολιτικών ευσταθεί ή αν υπάρχει και άλλου είδους θεώρηση από ανθρώπους που δεν είναι ομοφοβικοί.

    υ.γ.
    Αν παρακολουθούσε τη συζήτηση ένας δάσκαλός μου θα έλεγε: "Γιατί δεν ρίχνεις καμμιά ματιά σε κανένα ερμηνευτικό λεξικό για να δεις τη διαφορά μεταξύ του "προβάλλω" και του "διαφημίζω";

    προβάλλω = εμφανίζω
    διαφημίζω = επαινώ δημόσια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δεν απαιτείται έγκριση από τη Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη θέση σε ισχύ της Οδηγίας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισηγήθηκε το σχέδιο Οδηγίας και απαιτείται συναπόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την θέσπισή της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν είναι νομοθετικό όργανο της ΕΕ, έχει απλώς την νομοθετική πρωτοβουλία και τις εκτελεστικές αρμοδιότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κ.σ – μ:
    Αν θέλατε, κυρία μου, να τιμήσετε τη συμβουλή του δασκάλου σας θα φροντίζατε να μην διαβάζετε επιλεκτικά τους ορισμούς του ερμηνευτικού λεξικού.

    Προβάλλω = εμφανίζω, δείχνω με προβολή
    Διαφημίζω = επαινώ δημόσια, εξαίρω τις ιδιότητες εμπορεύματος ή υπηρεσίας για να παρακινήσω ανθρώπους να το αγοράσουν ή να το χρησιμοποιήσουν.

    Δεν βλέπω όμως να το κάνετε.
    Στο Απέναντι Πεζοδρόμιο δημοσιεύονται κείμενα που δεν απηχούν αναγκαστικά τις προσωπικές απόψεις μου, αλλά μπορούν να συνεισφέρουν, κατά τη γνώμη μου, σε έναν ενδοκοινοτικό διάλογο.
    Υπό αυτή τη λογική ασφαλώς και έχουν δημοσιευθεί στο παρελθόν κείμενα κάποιων από αυτούς που αναφέρει ο Cobden. Και υποθέτω ότι το γνωρίζει, αφού έχει βάλει σε ποστ του συνδέσμους προς αυτές τις αναρτήσεις του Α.Π, άλλο αν προτιμά τώρα για ρητορικούς λόγους να δείχνει ότι το αγνοεί.
    Βασική πολιτική του παρόντος ιστολογίου είναι να αφήνει τους αναγνώστες να βγάζουν μόνοι τους τα συμπεράσματα από αυτή την ιδιότυπη «συνομιλία κειμένων».
    Δεν υπάρχει καμία πρόθεση ούτε για προβολή ούτε για διαφήμιση, κάτι που αντιθέτως πολύ συχνά πράττει ο Cobden στο δικό του μπλογκ, αλλά είναι προφανές ότι εκείνος κάτι θέλει να «πουλήσει».
    Ωστόσο ελεύθερη αγορά ιδεών έχουμε, αν αξίζουν θα «αγοραστούν». Αν όχι, το Α.Π. δεν έχει λόγο να επιδοτεί κάποιες προνομιακά, όπως ίσως διάφοροι θα το επιθυμούσαν.
    Ούτε βεβαίως έχει κέρδος να ανεβάζει την αναγνωσιμότητά του μέσω διαδικτυακών καυγάδων από αυτούς στους οποίους είναι γνωστό ότι ειδικεύεσθε.
    Και μια θερμή παράκληση: μην επιχειρήσετε να μονοπωλήσετε τη συζήτηση, γιατί κάθε σχόλιο προσωπικής σας αυτοπροβολής, να το γνωρίζετε, θα απορρίπτεται.

    Cobden:
    Σίγουρα υπάρχουν και άλλες προσεγγίσεις στο θέμα, αλλά δεν βλέπω όσοι καταψήφισαν την οδηγία να τις προβάλουν, πόσο μάλλον να τις τεκμηριώνουν.
    Κατά τα άλλα ιδιωτικώς ο καθένας μας μπορεί να έχει την άποψή του, ενδεχομένως να κάνει αποτιμήσεις και χαρακτηρισμούς ακόμη και με κάποια οξύτητα στη διατύπωσή τους, αλλά μάλλον δεν καταφέρνει να πείσει ασκώντας τη βία της υποτιθέμενης ιδεολογικής του αυθεντίας κόντρα στην καθημερινή εμπειρία όλων μας.

    Gay Super Hero:
    Αλίμονο αν για να βγει ο κ. Παπαδημούλης έπρεπε όλοι οι ομοφυλόφιλοι της χώρας να ψηφίσουν ΣΥΡΙΖΑ. Και μάλιστα χωρίς καμία προηγούμενη ξεκάθαρη θέση και δέσμευση του κόμματος στα λοαδ ζητήματα και διαγράφοντας την ασυνέπεια του στο ζήτημα του γάμου μόλις πέρσι.
    Η ώρα της ψήφου δεν είναι μια ακόμη ευκαιρία για συναισθηματικό και πολιτικό εκβιασμό των ψηφοφόρων, αλλά αντιθέτως ώρα για καθαρές προτάσεις και χρονοδιαγράμματα από την πλευρά των κομμάτων. Ή έστω για έναν ειλικρινή και παραγωγικό διάλογο. Που ο καθένας μας θα πρέπει να μπορεί να τον δώσει μέσα στον πολιτικό χώρο που αισθάνεται ότι τον εκφράζει καλύτερα.
    Η ροζ ψήφος έχει αξία, καιρός λοιπόν να την πληρώσουν στην πραγματική τιμή της όσοι πρόκειται να τη ζητήσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. erva_cidreira: Προβάλλω = εμφανίζω, δείχνω με προβολή
    K.σ-M: προβάλλω = εμφανίζω
    *
    erva_cidreira: Διαφημίζω = επαινώ δημόσια, εξαίρω τις ιδιότητες εμπορεύματος ή υπηρεσίας για να παρακινήσω ανθρώπους να το αγοράσουν ή να το χρησιμοποιήσουν.
    Κ.σ-Μ: διαφημίζω = επαινώ δημόσια


    Mα το ίδιο δεν έγραψα; Αυτό ακριβώς εννοούσα. Ο cobden έγραψε ότι "προβάλατε" ενώ ο gay super hero τον ερμήνευσε ως "διαφημίζετε". Ποιος έκανε λάθος λοιπόν;

    Κακώς παρεξηγείστε. Αναφέρθηκα στην διαστρέβλωση αυτού που έγραψε ένας σχολιαστής σας. Ή έστω, στην "βολική" ερμηνεία, κατά την προσφιλή σας έκφραση.

    Δεν αφορούσε στο μπλογκ σας το σχόλιό μου - η άποψή μου για το Απ. Πεζ. δεν απέχει από αυτή που έχετε κι εσείς γι αυτό. Νομίζω ότι διαβάσατε λάθος τη σκέψη μου.

    Για το Α.Π. έχω διατυπώσει σαφώς αυτό που πιστεύω: ...ένα μπλογκ πολιτικής λειτουργίας που ενδυνάμωσε το gay κίνημα και άνοιξε τους ορίζοντες και τις προοπτικές δείχνοντας το δρόμο της διεκδίκησης με έναν τέτοιο τρόπο που "τάραξε τα νερά" και άλλαξε τα δεδομένα. Κι ακόμα όταν είδα κάπου αλλού να του αποδίδουν άλλες προθέσεις έγραψα ότι το Α.Π. Δεν προσυπογράφει, ούτε υπερασπίζεται κάθε καταχώρηση. Αυτό, τουλάχιστο, έχω καταλάβει. Το ίδιο δηλαδή που γράψατε μόλις: δημοσιεύονται κείμενα που δεν απηχούν αναγκαστικά τις προσωπικές απόψεις μου. Όπως βλέπετε, σ' εμένα δεν υπάρχει λόγος να εξηγείτε, ξέρω να κρίνω. Γι αυτό άλλωστε έχω συμβάλλει και με βιβλιοφιλικά σχόλια σε παλαιότερες λογοτεχνικές καταχωρήσεις του.

    Πρέπει να καταλάβετε κι εσείς λοιπόν, πως αν στα μπλογκς που διαβάζω, συμβεί να δω κάτι που, κατά την άποψή μου δεν είναι δίκαιο, παρεμβαίνω. Σόρρυ, αλλά το θεωρώ υποχρέωσή μου να μην καλύπτω με τη σιωπή μου μερικά πράγματα. Αν δεν το γνωρίζετε, σας ενημερώνω ότι το έκανα πάντα. Το ίδιο έκανα όταν δεχόσαστε κι εσείς ανυπόστατες κατηγορίες στο μπλογκ του cobden.

    Άλλωστε, εδώ, το διατύπωσα σαφέστατα: Χωρίς να έχω πρόθεση να στηρίξω το ερώτημά του στο σύνολό του, γιατί ενώ γνωρίζω ότι οι queer τάσεις έχουν προβληθεί, όπως γράφει, δεν γνωρίζω αν οι άλλες απόψεις έχουν δημοσιευθεί στα μπλογκς που αναφέρει.

    Κατά τα λοιπά ο μόνος που "πρόβαλα" ήταν ένας δάσκαλός μου. Ούτε καν στο όνομά του αναφέρθηκα, ώστε να μιλάτε για οποιαδήποτε προβολή. Εξάλλου δεν έγραψα πως τον τιμώ. Πώς το συμπεράνατε αυτό;

    Τώρα που σας υπενθύμισα τις απόψεις μου για το Α.Π. μήπως οφείλετε να υποδείξετε έστω και ENA σημείο από το σχόλιό μου που συνιστά "προσωπική αυτοπροβολή". Εκτός που δεν μου χρειάζεται, νομίζω ότι ένα λεξικό θα έλεγε ότι "προσωπικό" είναι ό,τι αφορά στο πρόσωπο του ανθρώπου. Βλέπετε κάπου να έχω αποκαλύψει το δικό μου; Δεν κάνω το λάθος να ταυτίζομαι με την e-περσόνα μου και να νομίζω ότι αυτοπροβάλλομαι μέσα από ένα μπλογκ.

    Όσο για διαδικτυακούς καυγάδες, το θεωρώ υποχρέωσή μου να τους ανοίγω όταν μου απευθύνουν χυδαία σεξιστικά σχόλια. Δεν τον άνοιξα για "μένα", για τις γυναίκες που θέλουν να λένε, χωρίς φόβο, την άποψή τους στο διαδίκτυο το έκανα. Και για όσους πιστεύουν ότι έχουν αυτό το δικαίωμα. Και για όσους είναι κατά των διακρίσεων. Για τον ίδιο λόγο που, δικαίως, τους ανοίγατε κι εσείς όταν νιώθατε ότι προσέβαλαν στους γκέι.

    Αν κρίνετε, μπορείτε να κολλήσετε και σ' αυτό το σχόλιό μου την βολική για σας ετικέτα, περί δήθεν αυτοπροβολής και να το "απορρίψετε". Εγώ τελείωσα, πάντως. Γράψτε ό,τι άλλο θέλετε, δεν πρόκειται να επανέλθω.

    cobden,
    ελπίζω να μην θεωρήσεις άστοχη παρέμβαση και προσωπική προβολή το σχόλιό μου. Τα σχόλια είναι σε κοινή ανάγνωση όλων μας, και ο καθένας αντιδρά σύμφωνα με ό,τι τον κεντρίζει. Δεν γίνεται να κλείνουμε τα μάτια μας όταν πιστεύουμε ότι είδαμε κάτι στραβό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @erva
    Προσωπικά, δεν έχω κρύψει ποτέ τις απόψεις μου. Ο αναγνώστης που διαβάζει το μπλογκ μου ξέρει πολύ καλά πως προβάλλω την φιλελεύθερη/libertarian οπτική πάνω στο θέμα των gay δικαιωμάτων.Δεν υποστήριξα ποτέ όμως πως η δικιά μου είναι η μοναδική άποψη.
    Το "Απέναντι Πεζοδρόμιο" όμως, όπως γράφεις, δεν είναι ένα μπλογκ που προβάλλει μια συγκεκριμένη ιδεολογική άποψη αλλά "Βασική πολιτική του παρόντος ιστολογίου είναι να αφήνει τους αναγνώστες να βγάζουν μόνοι τους τα συμπεράσματα από αυτή την ιδιότυπη «συνομιλία κειμένων»."
    Μόνο που τα κείμενα που...συνομιλούν μεταξύ τους, τυχαίνει πάντα να είναι της ίδιας ιδεολογικής χροιάς. Λυπάμαι, αλλά τα τελευταία χρόνια τουλάχιστον, δε θυμάμαι να έχεις δημοσιεύσει ούτε ένα κλασσικά φιλελεύθερο κείμενο πάνω στα gay δικαιώματα (ενώ έχεις δημοσιεύσει αρκετά με queer οπτική).Αν μπορείς να μου επισημάνεις κάποια παρόμοια κείμενα, πολύ θα χαρώ να παραδεχτώ πως έκανα λάθος...Και μη μου πεις πως οι libertarian απόψεις είναι περιθωριακές, και γι αυτό δεν τις προβάλλεις. Ξέρεις πολύ καλά, πόσο έχουν συζητηθεί στο εξωτερικό οι απόψεις του Sullivan και της Paglia.
    Δεν το θεωρώ ως κάτι αρνητικό το ότι το μπλογκ σου προωθεί μια συγκεκριμένη ιδεολογική πλατφόρμα όσον αφορά τα gay δικαιώματα. Απλά και εσύ και άλλα παρόμοια μπλογκς,καλά θα κάνετε να μη δημιουργείτε την ψευδαίσθηση πως η δικιά σας είναι και η μοναδική άποψη και πως όλοι οι ακτιβιστές, συγγραφείς και διανοούμενοι που έχουν ασχοληθεί με τα gay rights υποστηρίζουν τους νόμους εναντίον των διακρίσεων και τα "hate speech-hate crimes" laws. Ευτυχώς υπάρχουν πολλοί gays ακόμη που διαφωνούν με την πολιτικά ορθή/κρατικίστικη σούπα που μας πασάρετε σαν "ορθοδοξία".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κ.σ.-μ:
    Κυρία μου, παριστάνεται την αφελή ή όντως έχετε πρόβλημα με την ανάγνωση γραπτού κειμένου.
    O Cobden γράφει επί λέξει:
    προβάλλετε τη σοσιαλδημοκρατική οπτική πάνω στο θέμα , και προσπαθείτε να μας πείσετε πως είναι και η μοναδική. (…) Το gay κίνημα δεν είναι μόνο ο πολιτικά ορθός κρατισμός (με μια γερή δόση θυματοποίησης) που μας πασάρετε.
    Άρα το «προβάλλω» χρησιμοποιείται τελεολογικά (για να...) έτσι που όντως να καθίσταται στο συγκεκριμένο κειμενικό πλαίσιο συνώνυμο του «διαφημίζω».

    Cobden:
    Το Α.Π. δεν έχει καμία πρόθεση να προωθήσει κάποια συγκεκριμένη ιδεολογική πλατφόρμα, όπως γράφεις, αλλά, ναι, μια διαφορετική ταυτοτική αντίληψη. Λυπάμαι αν δεν αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά και θλίβομαι διπλά αν τελικά είμαι εγώ που τόσο οικτρά αποτυγχάνω στην προσπάθεια αυτή.
    Τα κείμενα συνομιλούν μεταξύ τους με έναν ιδιότυπο τρόπο, όπως έγραψα, γιατί σ’ αυτά προστίθεται η δική μου άποψη μέσω του τίτλου της ανάρτησης και οι απόψεις κάποιων αναγνωστών μέσω των σχολίων. Επιπλέον υπάρχει μια λίστα με άλλα ιστολόγια (πάνω από 100), των οποίων αναπαράγονται τμήματα των αναρτήσεων. Συχνά τα κείμενα είναι σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, γερμανικά, γαλλικά, ιταλικά κλπ) ακριβώς για να καταδειχθεί ο σεβασμός σε μια πολυμορφία των απόψεων με κριτήρια εθνοτικά πέρα από τη συνηθισμένη, «αυτονόητη» σε κάποιους, επιβολή του αγγλοσαξωνικού πολιτισμικού προτύπου. Υπάρχουν επιπλέον οι εικόνες, με τον δικό τους λόγο. Υπάρχουν ετικέτες για διάφορα θέματα, γιατί το να είσαι ομοφυλόφιλος δεν είναι μόνο ζήτημα κρεβατιού, αλλά και κουζίνας, και βιβλιοθήκης κλπ.. Με λίγα λόγια υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να μην δημιουργούνται οι ψευδαισθήσεις μοναδικότητας που μου προσάπτεις.
    Εκτός πια κι αν εσύ θεωρείς ότι ένα ιστολόγιο θα μπορούσε να καλύψει πλήρως και αντικειμενικά την ποικιλία της ίδιας της ζωής. Αν ναι, ευχαρίστως να περιμένω να μου δείξεις τον τρόπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ cobden

    Και κάτι τελευταίο: δεν νομίζω ότι οι queers (τουλάχιστον στη νεοελληνική εκδοχή τους) ενδιαφέρονται για οποιαδήποτε θεσμική προστασία εναντίον των διακρίσεων - αντίθετα θεωρούν ότι αυτά είναι καμώματα συμβιβασμένων αστών που αντί να πολεμήσουν το σύστημα, ζητούν από το σύστημα να τους προστατεύσει. Ουσιαστικά δηλάδή οι δικές σου απόψεις είναι που ταυτίζονται μαζί τους - απλά διαφέρετε στο λόγο για τον οποίο πολεμάτε το σύστημα.

    Και μια που πιάσαμε τα λεξικολογικά η απόδοση του όρου libertarian στα ελληνικά είναι "ελευθεριακός" ή "ελευθεριάζων" και όχι βέβαια "φιλελεύθερος" - πόσο μάλλον "κλασικός φιλελεύθερος" όπως γράφεις (μια έννοια που αποδίδεται με τη λέξη liberal).

    Ο όρος libertarian αναφέρεται σε μια πολύ συγκεκριμένη ιδεολογία νεοσυντηρητικής κοπής και βορειοαμερικάνικης καταγωγής που όχι μόνο δεν έχει καμία σχέση με τον φιλελέυθερο Διαφωτισμό και την ιδεολογική του παράδοση, αλλά μάλλον αποτελεί ένα ρεύμα αντίδρασης αναντίον τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @erva said

    "Εκτός πια κι αν εσύ θεωρείς ότι ένα ιστολόγιο θα μπορούσε να καλύψει πλήρως και αντικειμενικά την ποικιλία της ίδιας της ζωής."

    Να την καλύπτει πλήρως και αντικειμενικά, σίγουρα είναι πολύ δύσκολο (και δεν ξέρω αν έχει και νόημα). Το να μην καλύπτει όμως KAΘΟΛΟΥ συγκεκριμένα ιδεολογικά ρεύματα (δεν μου επισήμανες ούτε μια ανάρτηση του ιστολογίου σου, που να καταρρίπτει την άποψή μου) , αυτό μάλλον σημαίνει πως γίνεται ηθελήμενα.

    "...για να καταδειχθεί ο σεβασμός σε μια πολυμορφία των απόψεων με κριτήρια εθνοτικά πέρα από τη συνηθισμένη, «αυτονόητη» σε κάποιους, επιβολή του αγγλοσαξωνικού πολιτισμικού προτύπου."

    Μου φαίνεται πως προσπαθείς να δημιουργήσεις εντυπώσεις. Ξέρεις πολύ καλά, πως η πολιτικά ορθή εκδοχή των gay politics που προβάλεται μέσα από το μπλογκ σου, ανδρώθηκε(ουπς, μη "πολιτικά ορθός" όρος) μέσα στα αμερικάνικα πανεπιστήμια και βρήκε προνομιακό πεδίο πολιτικής έκφρασης μέσα στην αμερικάνικη αριστερά. Ακόμη και σήμερα, παρά τους διαφωνούντες, είναι η κυριάρχη τάση μέσα στο αμερικάνικο gay κίνημα. Οπότε, κάποιος κακεντρεχής, ακολουθώντας τη λογική σου, θα μπορούσε να υποστηρίξει πως εσύ αναπαράγεις αγγλοσαξωνικά πολιτισμικά πρότυπα.

    Πάντως νομίζω πως από τις απαντήσεις σου, ο καθένας μπορεί να βγάλει σαφή συμπεράσματά για το αν το μπλογκ σου προβάλει μια ιδεολογική ατζέντα ή όχι.

    @gay super hero
    Χμμμ, φοβάμαι πως ο φιλελευθερισμός και τα διάφορα ρεύματα του δεν είναι το δυνατό σου σημείο(Ειδικά, το να ταυτίζεις τον libertarianism με τον neoconservatism.) Για αρχή ρίξε μια ματιά εδώ(http://en.wikipedia.org/wiki/Libertarianism) ειδικά στο παρακάτω σημείο: "
    Enlightment ideas of individual liberty, constitutionally limited government, and reliance on the institutions of civil society and a free market to promote social order and economic prosperity were the basis of what became known in the 19th century as liberalism. While it kept that meaning in most of the world, modern liberalism in the United States began to take a more statist viewpoint. Over time, those who held to the earlier liberal views began to call themselves market liberals, classical liberals or libertarians.(Some limited government advocates still use the term "libertarianism" almost interchangeably with the term classical liberalism.)"

    Προσωπικά, θα δεχτώ πως κάποια libertarian ρευματα είναι μια πιο ριζοσπαστική εκδοχή του κλασσικού φιλελευθερισμού, αλλά το να λες πως δεν έχουν καμιά σχέση με τον φιλελευθερο Διαφωτισμό, δεν στέκει καθόλου.
    Και μη νομίζεις πως οι απόψεις που εκφράζονται στο μπλογκ μου για τα γκεϊ δικαιώματα είναι παραξενιές ακραίων αναρχοφιλεύθερων. Π.χ. ο Andrew Sullivan ,το κείμενα του οποίου με έχουν επηρεάσει πολύ,ένας mainstream μετριοπαθής κλασικός φιλελεύθερος είναι.Αλλά για σένα και τα υπόλοιπα gay ακτιβιστικά μπλογκς στην Ελλάδα, τέτοιες απόψεις απλά δεν υπάρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ cobden

    Aντιγράφω από το κομμάτι που παραθέτεις:

    "in the United States .... those who held to the earlier liberal views began to call themselves market liberals, classical liberals or libertarians.(Some limited government advocates still use the term "libertarianism" almost interchangeably with the term classical liberalism.)"

    Eίναι σαφές λοιπόν ότι η έννοια libertarianism αφορά κάποιους αμερικάνους και μόνο οι οποίοι αν χρησιμοποιούν την έννοια "κλασικοί φιλελεύθεροι" το κάνουν με δική τους πρωτοβουλία και εντελώς αυθαίρετα. Προφανέστατα καμία σχέση δεν έχουν με τον κλασικό φιλελευθερισμό όπως διαμορφώθηκε ως ιδεολογικό ρεύμα στην Ευρώπη του 18ου αιώνα. Βεβαίως ο καθένας έχει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού και μπορεί να αυτοαποκαλείται όπως θέλει. Από την άλλη για όποιον έχει μία στοιχειώδη αίσθηση της ιστορίας η αυθαιρεσία είναι προφανής.

    Στην Αμερική η έννοια libertarianism αναφέρεται σε ένα ιδεολογικό ρεύμα με επιρροή κυρίως στις δυτικές ΗΠΑ σύμφωνα με την ακραία εκδοχή του οποίου η φορολογία πρέπει να καταργηθεί πλήρως και ο κάθε πολίτης να προστατεύει τον εαυτό του οπλοφορώντας καθώς το κρατικό μονοπώλιο της ένοπλης βίας ισοδυναμεί με τυρρανία. 'Ολα τα παραπάνω έχουν πολύ μεγάλη σχέση με την παράδοση της 'Αγριας Δύσης αλλά απολύτως καμία σχέση με τις αρχές της συνταγματικής διακυβέρνησης και της διάκρισης των εξουσιών που οραματίστηκαν οι στοχαστές του 18ου αιώνα.

    Επιπλέον είναι τουλάχιστον περίεργο να κατηγορείς κάποιον ότι μπερδεύει τον όρο "ελευθεριακός" με τον όρο "νεοσυντηρητικός" και άρα δεν ξέρει τί του γίνεται γιατί αυτά είναι δύο τελείως διαφορετικά πράγματα και στην επόμενη παράγραφο να αναφέρεις τον Sullivan ο οποίος ταυτίστηκε τόσο πολύ με τον νεοσυντηρητισμό που έφτασε σε σημείο να υποστηρίζει τον πόλεμο στο Ιράκ! Μάλλον δεν είμαι εγώ αυτός που μπερδεύει τις δύο έννοιες - από μόνες τους είναι μπερδεμένες έως και εντελώς ταυτόσημες.

    Και βεβαίως έχουν εκφραστεί στις ΗΠΑ οι απόψεις περί "θυματοποίησης" και "πολιτικής ορθότητας" του λοάδ κινήματος που αναφέρεις από διάφορους γραφιάδες όπως ο Sullivan και η Paglia οι οποίοι αφενός είναι μεμονωμένα άτομα και βεβαίως δεν αποτελούν κανένα "ρεύμα", αφετέρου απλά ενδιαφέρονται να προκαλούν controversy και να πουλάνε την αρθρογραφία τους σε media και blogs και τίποτα παραπάνω.

    Ως προς τη νομοθεσία εναντίον των διακρίσεων για να μην μιλάμε μόνο στεγνά ιδεολογικά αλλά και με απτά παραδείγματα από την καθημερινότητα, πολύ πρόσφατο είναι το παράδειγμα του οροθετικού που όχι μόνο απολύθηκε από τη δουλειά του αλλά δεν του αναγνωρίστηκε καν το δικαίωμα να λάβει ηθική αποζημίωση για το διωγμό του. Για τους περισσότερους κάτι τέτοιο αποτελεί παράδειγμα κατάφωρης αδικίας - και δουλειά των νόμων είναι ακριβώς να προστατεύουν τον πολίτη από την αδικία.

    Η δική σου αντίδραση αν θυμάμαι καλά ήταν να κατηγορήσεις τον οροθετικό υπάλληλο ότι τα ήθελε και τα έπαθε αφού είναι τόσο ανόητος που έφτασε σε σημείο να ενημερώσει τον εργοδότη για την κατάστασή του - όπως θα έκανε οποιοσδήποτε καρκινοπαθής ή διαβητικός που θα βρισκόταν στη θέση του. Κατα την άποψή σου λοιπόν θα πρέπει απλά όλοι να κρύβουμε ό,τι μπορούμε και αλίμονο αν τυχόν διεκδικήσουμε το παραμικρό και το παίξουμε "θύματα".

    Πολύ φοβάμαι όμως ότι έτσι όχι μόνο δεν αποφεύγουμε τη "θυματοποίηση" όπως λες αλλά αντίθετα μάλλον την ενισχύουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Επειδή έγινε μια αναφορά από τον cobden στο e-lawyer για δήθεν προβολή μιας κρατικίστικης προστασίας των gay δικαιωμάτων, υπενθυμίζω ότι από το blog μου προβάλλεται οποιαδήποτε πρωτοβουλία αναφέρεται στα gay rights και έχει κάποια άμεση ή έμμεση νομική δεσμευτικότητα, ανεξάρτητα από το από που προέρχεται.

    Λ.χ. οι Aρχές της Yogyakarta δεν προέρχονται από κάποιο "θεσμικό" (=κρατικοδίαιτο) όργανο, αλλά από μία επιτροπή δύο μη κυβερνητικών οργανώσεων.

    Ως νομικό ιστολόγιο είναι αυτονόητο ότι θα ασχοληθώ με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες για την κατάργηση των διακρίσεων!

    Επί της ουσίας, δεν βλέπω για ποιο λόγο είσαι υπέρ λ.χ. της σεξουαλικής παρενόχλησης στον τομέα της εκπαίδευσης ή της εργασίας - διότι ΑΥΤΑ είναι που απαγορεύονται με τις οδηγίες της ίσης μεταχείρισης. Απλώς η έννοια της σεξουαλικής παρενόχλησης εκτείνεται πλέον και πέραν της "ασέλγεια" και περιλαμβάνει κάθε περιορισμό δικαιωμάτων που βασίζεται στο σεξουαλικό προσανατολισμό.

    Επιφυλάσσομαι ν' ασχοληθώ διεξοδικά με την νέα Οδηγία.

    Πολιτικά, τώρα, συμφωνώ με τον gay super hero, γιατί κατ' αποτέλεσμα οι θέσεις των libertarians τελικά υποστηρίζουν το "δίκαιο του ισχυρότερου" κι επομένως αποτελούν μια ακραία μορφή νεοσυντηρητισμού. Οι θέσεις των libertarians νομικά δεν στέκουν, διότι παραδοσιακά υπερτονίζουν δυο ανθρώπινα δικαιώματα (ελευθερία έκφρασης και προστασία της ιδιοκτησίας), τα οποία θεωρούν ότι υπερέχουν όλων των άλλων ανθρώπινων δικαιωμάτων. Αγνοούν έτσι οι libertarians ότι όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα (ζωή, ιδιωτικότητα, συνερχεσθαι, συνεταιρίζεσθαι, θρησκευτική ελευθερία, απαγόρευση αθέμιτων διακρίσεων κλπ) έχουν την ίδια δεσμευτικότητα και συνεπώς επιβάλλεται να αντιμετωπίζονται ως ίσης ισχύος με την ελευθερία της έκφρασης και την προστασία της ιδιοκτησίας κι όταν συγκρούονται πρέπει να αναζητούνται οι ενδεικνυόμενοι κανόνες στάθμισης και πρακτικής εναρμόνισής τους. Έναντι όλων αυτών οι ελευθεριακοί, νομίζω περισσότερο από άγνοια της πραγματικότητας αλλά και των λόγων διαμόρφωσης του ισχύοντος συνταγματικού δικαίου, αντιτάσσουν την αξιακή προτίμηση 2 ανθρώπινων δικαιωμάτων, έναντι όλων των άλλων. Χωρίς, δυστυχώς, την στοιχειώδη θεωρητική επεξεργασία που θα μας έβαζε σε μία συζήτηση επιχειρημάτων. Αντ' αυτού: δόγμα, δόγμα, δόγμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @gay super hero
    Ξεφεύγουμε τελείως από το αρχικό ποστ, αλλά επειδή διαστρεβλώνεις κάποια πράγματα :O όρος libertarian χρησιμοποιήθηκε στον αγγλοσαξωνικό κόσμο , επειδή η κεντροαριστερά οικειοποιήθηκε τον όρο liberal από τον Α'Παγκόσμιο Πόλεμο και μετά!Μπορείς να μου πεις τί σχέση έχουν με τον κλασσικό φιλελευθερισμό του 19ου αιώνα οι σημερινοί "liberals"-οπαδοί του μεγάλου κράτους, όπως ο Ρούσβελτ, ο Λύντον Τζόνσον ή ο Ομπάμα??? Οι σημερινοί libertarians που υποστηρίζουν τη χαμηλή φορολογία,το ελάχιστο κράτος και τα ατομικά δικαιώματα είναι οι φυσικοί διάδοχοι των κλασσικών φιλελευθερων του 19ου αιώνα.Δεν νομίζω πως χρειάζονται τόσα επιχειρήματα για να το αποδείξει κάποιος αυτό, η ομοιότητα των ιδεών τους είναι προφανής.
    Στο ξαναείπα ο Sullivan είναι ένας μετριοπαθής κλασσικός φιλελεύθερος. Σε πολλά θέματα έχει πιο συντηρητικές απόψεις (όπως στην εξωτερική πολιτική), ενώ αναγνωρίζει ένα σημαντικό ρόλο για το κράτος στην οικονομία.(http://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_Sullivan#Politics) Όσον αφορά όμως το βιβλίο του "Virtually Normal", εκφράζει ξεκάθαρα μια άποψη για τα gay δικαιώματα που προσεγγίζει την κλασσική φιλελεύθερη, αν και όσον αφορά το θέμα του γάμου οι πιο ριζοσπαστικοί libertarians θα υποστήριζαν το κράτος να μην παρεμβαίνει καθόλου στο θεσμό. (http://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_Sullivan#Same-sex_marriage).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Και φυσικά οι αμερικάνοι libertarians είναι οι πιο σφοδροί επικριτές της αμερικάνικης εξωτερικής πολιτικής, και σε ανοιχτή σύγκρουση με τους νεοσυντηρητικούς εδώ και πολλά χρόνια . Αρκεί να διαβάσεις τα κυριότερα libertarian thinks tanks και sites (Cato Institute, Mises Institute, Independent Institute, antiwar.com κτλ)ή τα κείμενα των libertarian πολιτικών( Ron Paul, Bob Barr, θέσεις του Libertarian Party)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @cobden
    Μην ασχολείσαι. Ολοι έχουνε καταλάβει τί ρόλο παίζουνε μερικοί και έχουνε πάψει να ασχολούνται μαζί τους. Το έχω ξαναπεί ότι καλιεργούνε τη νοοτροπία του θύματος για να έχουνε τον έλεγχο και μας χρησιμοποιούνε για να παίζουνε τα παιχνίδια τους. Μας περνάνε μόνο ότι θέλουνε και ότι τους συμφέρει. Εχουνε γίνει μαλιά κουβάρια και μερικοί δε μιλάνε μεταξύ τους και ας μην έχουνε να χωρίσουνε τίποτε. Εγώ δεν είμαι αριστερός ούτε φιλελεύθερος αλλά δε θέλω να παίζουνε παιχνίδια στις πλάτες μου.

    @erva
    Δεν είμαστε βλάκες και ξέρουμε πόσα παίζονται στο χώρο μας. Δεν είσαι ο μόνος που λες και για άλλα ζητήματα εκτός από το κρεβάτι. Εγώ διαβάζω ανελλειπέστατα το ιστολόγιο του cobden και τους φιλελεύθερους και ξέρω τι λέει. Ξέρω τι μου γίνεται και μη παρουσιάζεις τον εαυτό σου σα να είσαι ο πιο σωστός από όλους. Με τη δικαιολογία ότι δε γράφεις προσωπικές απόψεις περνάς ψυχολογία θύματος και ότι θέλεις. Οποιος σας λεει την αλήθεια τον βάζετε στη μαύρη λίστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. κυρίες και κύριοι,
    επιτρέψτε μου να πω, ότι τα glκλπ δικαιώματα,τα κάθε είδους ανθρώπινα δικαιώματα, είναι κατ΄αρχήν ζήτημα παιδείας.... οπότε ας ασχοληθούμε με αυτό το ζήτημα.....

    εγώ πήγαινα σχολείο τέλη της δεκαετίας του΄70 και κάποιος φιλόλογος καθηγητής, χριστιανικών αντιλήψεων μάλιστα ,ΤΟΤΕ! πριν 30 χρόνια και βάλε, σε δημόσιο σχολείο, κάποτε παρουσία και επιθεωρητού, μας μίλησε για τον ερωτισμό και άλλα στον Καβάφη, στους αρχαίους κλπ με όρους θετικούς και ισότιμους....

    αν περάσεις από ένα τέτοιο σχολείο και σπουδάσεις με τέτοιους καθηγητές, εφαρμόζεις στην πράξη την ισότητα των δικαιωμάτων και τον σεβασμό του άλλου, κάτι που καμμία νομοθεσία δεν μπορεί να επιβάλει....

    [και στην παιδεία ο ΣΥΡΙΖΑ τα έκανε απλώς... ΜΗ ΧΕΙΡΌΤΕΡΑ....]

    ΑπάντησηΔιαγραφή