.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ: ΜΟΝΟΝ ΑΝΤΡΕΣ (1983)
Τραγούδια που πρωτοακούστηκαν στην ομώνυμη μουσική παράσταση του Γιώργου Μαρίνου στη ΜΕΔΟΥΣΑ τη χειμερινή περίοδο 1982-83.
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Στίχοι: Γιώργος Παυριανός (1,4,6,7,9), Γιώργος Ευσταθίου (2,3,10,11), Λίνα Νικολακοπούλου (5), Σταμάτης Κραουνάκης (8,12)
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΡΙΝΟΣ: ΜΟΝΟΝ ΑΝΤΡΕΣ (1983)
Τραγούδια που πρωτοακούστηκαν στην ομώνυμη μουσική παράσταση του Γιώργου Μαρίνου στη ΜΕΔΟΥΣΑ τη χειμερινή περίοδο 1982-83.
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Στίχοι: Γιώργος Παυριανός (1,4,6,7,9), Γιώργος Ευσταθίου (2,3,10,11), Λίνα Νικολακοπούλου (5), Σταμάτης Κραουνάκης (8,12)
.
Νυχτερινά τηλεφωνήματα
Στο σινεμά
Στο σινεμά
Τζάμπα κόπος
Τσικίτα Τιμπώ
Τσικίτα Τιμπώ
Ο βίος της οσίας Τζέζαμπελ
Η οπλαρχηγός Ελένη
Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Δακτυλικά αποτυπώματα
Έλα
Τζεζαμπελίτο κουτουπέ
Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Δακτυλικά αποτυπώματα
Έλα
Τζεζαμπελίτο κουτουπέ
Aπό τον Τάσο Κριτσιώλη του musiccorner.gr - αντιγράφω και προσυπογράφω μόνον τα ιστορικά του στοιχεία.
ΑπάντησηΔιαγραφή[Και, μαζί, να προσθέσω δύο ακόμα τραγούδια από τον δίσκο – Ένα που ξεχώρισε (Ξενοδοχείον «Κέκρωψ»)
και ένα αισιόδοξα ...προσκλητήριο έλα / τη ζωή σου την ορίζεις / κι αν δεν χάσεις δεν κερδίζεις (Έλα)]
- - - - - -
Εξαιρετικά προκλητικός για την εποχή του δίσκος, ο οποίος κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 1983 με ερμηνευτή τον Γιώργο Μαρίνο. Ο γνωστός σόουμαν πέρα από τις αξέχαστες βραδιές που χάρισε σε όλο τον κόσμο για σχεδόν είκοσι χρόνια στη «Μέδουσα», από καιρού εις καιρόν έκανε και κάποιες δισκογραφικές απόπειρες οι οποίες πάντως δεν είχαν την ίδια αποδοχή, πέρα από κάποιες μεμονωμένες επιτυχίες όπως τα «Οδός ονείρων», «Κάνε μου λιγάκι μμμ», «Ότι ανεβαίνει κατεβαίνει», «Ελλάς Ελλήνων χριστιανών» κ.α.
Στο «Μόνον άντρες» συνεργάζεται με τον Σταμάτη Κραουνάκη και δημιουργούν ένα δίσκο ιδιαίτερα «σκληρό» και ολίγον τι «σόκιν» από την αρχή μέχρι το τέλος του, με κάποια - ελάχιστα πάντως - ψήγματα χιούμορ και σάτιρας. Ακόμη και ο τίτλος φανερώνει το τολμηρό του όλου εγχειρήματος, το οποίο καταλαβαίνει ο ακροατής από το πρώτο ως το τελευταίο τραγούδι. Το κύριο θέμα του είναι οι σεξουαλικές σχέσεις μεταξύ ανδρών, δοσμένες με ένα τρόπο που ειδικά εκείνη την εποχή ήταν φυσικό κι επόμενο να σοκάρει, μια και πριν από 25 χρόνια τα ταμπού στην ελληνική κοινωνία ήταν πολλά και μεγάλα.
Ο δίσκος με μια πρώτη ματιά απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό, αλλά δίνει κι ένα ισχυρότατο ράπισμα σε μιαν Ελλάδα που το 1983 μα και πριν και αρκετά χρόνια μετά έβλεπε αυτούς τους ανθρώπους με περιφρόνηση και κοροϊδία. Τώρα βεβαίως τα πράγματα έχουν διαφοροποιηθεί, όμως και πάλι αρκετές φορές ο ρατσισμός απέναντι στα «ιδιαίτερα» άτομα είναι φανερός κι ας υπάρχει μιαν «απελευθέρωση».
Ο Μαρίνος λοιπόν δυόμισι δεκαετίες πριν τολμά να δημοσιοποιήσει μέσα στις γραμμές ενός δίσκου την «ιδιαιτερότητά» του, κάτι που βεβαίως δεν δίστασε ποτέ να κάνει στις εκάστοτε συνεντεύξεις του και είναι από τους ελάχιστους στο χώρο της σόου μπιζ που το έπραξε. Από τα τραγούδια του εν λόγω άλμπουμ, έγινε γνωστό το «Ξενοδοχείον Κέκρωψ» πολλά χρόνια αργότερα όταν το ερμήνευσε σε δεύτερη εκτέλεση η Άλκηστις Πρωτοψάλτη.
Στη θήκη - κάλυμμα του δίσκου υπάρχουν οι στίχοι των τραγουδιών, ενώ Κραουνάκης και Μαρίνος τον αφιερώνουν στις μητέρες τους. Η παραγωγή ήταν του Γιώργου Μακράκη και η ηχογράφηση έγινε στο στούντιο ECHO με ηχολήπτη τον Κώστα Γιαννακόπουλο. Η ενορχήστρωση είναι του Νίκου Δανίκα, μόνιμου μαέστρου του Γιώργου Μαρίνου στη δισκογραφία και στην πίστα.
Όλα τα τραγούδια του δίσκου:
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνον Άντρες
202 (Ξενοδοχείον: Κέκρωψ)
Νυχτερινά Τηλεφωνήματα
Στο Σινεμά
Τζάμπα κόπος
Τσικίτα Τιμπώ
Ο βίος της οσίας Τζεζαμπέλ
Η οπλαρχηγός Ελένη
Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Δακτυλικά Αποτυπώματα
Έλα
Τζεζαμπελίτο Κουτουπέ